Kultaköynnös pitäisi ilm.olla kasvi joka kasvaa liiankin nopeasti joidenkin mielestä mutta syksyllä hankkimani pieni taimen on tähän mennessä tehnyt vain kaksi uutta lehteä. Kasvi on jo puoli vuotta.
Miksi ei kasva?
Miksi kultaköynnös
6
4056
Vastaukset
- Tilli-Pilli
Minkä kokoisessa ruukussa taimi on? Jos se on liian isossa, se on saattanut ensi töikseen päättää täyttää ruukun juurilla ja siirtää maanpäällisten osien kasvattamisen myöhemmäksi. Millaisissa oloissa kasvisi muuten on?
Toinen mieleeni tuleva syy kasvamattomuuteen on se, että talven aikana ei kuulukaan kasvaa, sillä kasvit lepäävät talvella. Voi olla, että se lähtee kasvuun, kunhan kevät ehtii vähän pitemmälle ja aurinkoa taas saadaan.- Vastaus.
Kastelen kerran viikossa, nyt olen alkanut antaa myös lannoitusta. Pienehkössä muoviruukussa jossa alunperin oli. Saa hieman valoa, ei paljon eikä suoranaista auringonpaistetta. Siinä on vain yksi oksa, pitäisköhän hankkia pari oksaa lisää ja istuttaa uudelleen?
- Tilli-Pilli
Vastaus. kirjoitti:
Kastelen kerran viikossa, nyt olen alkanut antaa myös lannoitusta. Pienehkössä muoviruukussa jossa alunperin oli. Saa hieman valoa, ei paljon eikä suoranaista auringonpaistetta. Siinä on vain yksi oksa, pitäisköhän hankkia pari oksaa lisää ja istuttaa uudelleen?
Hoito kuulostaa ihan asialliselta. Kyllä sen luulisi lähtevän kasvuun tässä kevään mittaan.
Oksia voi laittaa samaankin ruukkuun lisää: kynällä tai jollain reikä multaan, sitten (juurrutettu) oksa sisään. Voit myös odottaa, että se yksi oksa kasvaa lisää mittaa ja nappaista siitä latvan kaveriksi alkuperäiselle versolle. - NeitiNokkonenko
Tilli-Pilli kirjoitti:
Hoito kuulostaa ihan asialliselta. Kyllä sen luulisi lähtevän kasvuun tässä kevään mittaan.
Oksia voi laittaa samaankin ruukkuun lisää: kynällä tai jollain reikä multaan, sitten (juurrutettu) oksa sisään. Voit myös odottaa, että se yksi oksa kasvaa lisää mittaa ja nappaista siitä latvan kaveriksi alkuperäiselle versolle.Minulla on useampi kultaköynnös, ja eräs pistokas on kanssa ollut vastaavassa kunnossa jo ainakin puoli vuotta. Keskittyy varmaan juurien tekoon.
- hyvä tulee
Vastaus. kirjoitti:
Lisää vähän multaa ja anna ravinteita, kyll se siitä nyt kun valo lisääntyy ja on kevättä ilmassa. Jahka vähän venyy, niin pätkäset latvasta pistokkaan ja istuta samaan purkkiin, niin tulee tuuheutta nopeammin.
Näihin aikoihin vasta pitääkin ruveta kasvamaan, lepokausi on lopuillaan.
...se on. Ja niin soma. Varmaan kukkasi alkaa kohta kasvamaan. Minä tosin ronkkisin sen juuria ja katsoisin onko siellä vikaa. Laita sille muutama "kaveri" niin saat sitten tuuheamman.
Minun ongelmani on sellainen,etä aluksi pistokkaat ,kunhan pääsevät alkuun,ovat reheviä ja komeita. SItten yhtä äkkiä lehdet tulevat aivan veteliksi. Ei auta kuivaus eikä kastelu. Yksi epäilyni on se ettei tykkää olla rappuaulassa(roikkuu),jossa kenties vetää,sillä ennen se kasvoi olohuoneen seinässä (kiinni) ja jätti ikuiset vanat seinään.Mutta oli iso ja rehevä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236809Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää401221Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271022- 75881
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal47824Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a59814Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93784Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38771Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14726- 43723