Modafiniili (provigil)

juntti007

Kokemuksia kyseisestä lääkkeestä? Auttaako pysymään vierkeänä?
Lukemani mukaan ei ole kovin vaarallinen, mutta suomessa siihen tarvitaan silti resepti.
Todennäköisyys, että jää tulliin kun tilaan netistä? Mahdolliset jatkotoimet jos jää tulliin?

50

22719

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • junttipönttöeinari

      Kyseinen lääke on tarkoitettu narkoleptikoille vireystilaa kohentamaan. Tarvitsee reseptin lisäksi myös lääkelaitoksen eritysluvan. Jenkeissä kyllä käytetään tuota mm. vuorotöissä ja erityistä tarkkaavuutta vaativissa töissä. Ja varmaan myös ihan vain silloinkin kun väsyttää. Sivuvaikutuksia ei mukamas ole.

      Toivottavasti jäävät tulliin sun lääkkees, sillä jos sua väsyttää sairaanloisesti, tulee sinun mennä lääkäriin. Mitään ylimääräistä piristystä ei terve ihminen tarvitse.

      • june1111

        Kiitos asiallisesta vastauksesta.
        Ensi kerralla tiedän sitten, että täältä saa samantyylisiä vastauksia kuin satunnaisilta kukkahattutädeiltä kaupungilla.


      • hoitaja44

        jos jää tullissa kiinni menee aina tieto kotipaikkakunnan terveyskeskukseen,mitä lääkettä tilannut.Eli turha toivoa saavansa sitten reseptiä suomesta.Ovat myös yhteisessä tietokannassa johon kaikki lääkärit pääsee käsiksi.


      • Junttipönttöeinari
        june1111 kirjoitti:

        Kiitos asiallisesta vastauksesta.
        Ensi kerralla tiedän sitten, että täältä saa samantyylisiä vastauksia kuin satunnaisilta kukkahattutädeiltä kaupungilla.

        Viestissähän kehoitin sinua menemään lääkäriin, jos väsyttää liiaksi. Ymmärrän kyllä senkin, että joku haluaa sitä lääkettä vähän kuin varoiksi ettei vain väsytä. Sitähän ei lueta huumausaineisiin, joten siinä mielessä väärinkäytöstä kiinnijäämisen seuraamukset lievemmät. Ja käyttihän sitä Marion Jones´kin.


      • JukkaPaulin

        Suomenkin säännöstely alkaa hiljalleen purkautumaan, koska voidaan olettaa että ihmiset ottavat asioista enemmän selvää. Modafiniili tuntuu ymmärrykseni mukaan varsin kiinnostavalta valmisteelta. Suomi on aika hyvä paikka menekille, koska ihmisillä on uniongelmia ja vireystilan säätelyyn liittyvien asioiden kautta tapahtuu paljon mm. onnettomuuksia tarkkaavaisuutta vaativissa tilanteissa. Maalaisjärjen käyttö on aina myös hyvä, mutta kemiallisesti voidaan parantaa lajimme toimintaa tietyissä erityistilanteissa. Ja miksei myöhemmin myös arkipäivässä - se on elämänlaatua.

        Kysyin vuoden 2000 paikkeilla tryptofaania luontaistuotekaupasta. Silloin kysymys oli melkeinpä närkästyttävä järkytys myyjälle. 10 vuotta myöhemmin, myyjä kysyy minkä kokoisen paketin otan, ja haluaisinko esitteen mukaan.


      • pönttöjunttipönttö

        Kuvitteletko että kaikki ihmiset ovat terveitä? Esim meikä kärsii helvetinmoisesta väsymyksestä traumaattisen aivovamman jälkitilana. Kaikkea täytyisi tehdä, mutta täytyy ponnistella tosi paljon saadakseen mitään aikaiseksi. Sit nää pönttöjunttipöntöt Suomen lääkeviranomaiset käytännössä estää hankkkimata näitä aineitä Suomesta reseptillä, kun reseptiä ei saa. Silloin hankittava netistä riskillä.


      • haittaluokka 12
        hoitaja44 kirjoitti:

        jos jää tullissa kiinni menee aina tieto kotipaikkakunnan terveyskeskukseen,mitä lääkettä tilannut.Eli turha toivoa saavansa sitten reseptiä suomesta.Ovat myös yhteisessä tietokannassa johon kaikki lääkärit pääsee käsiksi.

        No se Reseptin saaminen Suomesta on muutenkin toivotonta. Ihan yks hailee mitä merkintöjä jonnekin tk:n tietokantaan menee. Sitäpaitsi eihän ne tue toisiaan vieläkään kunnolla. Rahat uponnu järjestelmäkauppiaiden taskuun.

        Mulla aivovamma ja väsyttää aina ihan vitusti. Vauhtia en viitsi alkaa vetään, tää modafiniili olis just ok. Varsinkin kun on noi neuropsykiatriset oireet jo omasta takaa.


      • ???
        haittaluokka 12 kirjoitti:

        No se Reseptin saaminen Suomesta on muutenkin toivotonta. Ihan yks hailee mitä merkintöjä jonnekin tk:n tietokantaan menee. Sitäpaitsi eihän ne tue toisiaan vieläkään kunnolla. Rahat uponnu järjestelmäkauppiaiden taskuun.

        Mulla aivovamma ja väsyttää aina ihan vitusti. Vauhtia en viitsi alkaa vetään, tää modafiniili olis just ok. Varsinkin kun on noi neuropsykiatriset oireet jo omasta takaa.

        saa reseptiä jos sinulla kerran on aivovamma ja siitä johtuva väsymys? Kai olet neurologin hoidossa??


      • sitkeäromu
        ??? kirjoitti:

        saa reseptiä jos sinulla kerran on aivovamma ja siitä johtuva väsymys? Kai olet neurologin hoidossa??

        null






        Tulin 8.metrin korkeudesta sähköpylvään kanssa hiekkamaalle. Mulla oli kova fysiikka ja hiekkamaa alla, niin jäin nippa nappa henkiin. Medihelillä meikkuun.

        Mittavat monivammat ja ne hoidettiin kyllä. Sit ihmettelin että onpa jatkuva huono olo ja mitä ihmettä kun päätä särkee koko ajan ja ihan sellanen migreenin tuloa edeltävä olo jatkuvasti, näköhäiriöitä jne. Siinä on vielä toi niskan retkahdusvamma kaupantekijäisinä. Kolme vuotta sinnittelin töissä ja sit poikki. Ei jaksanut mitenkään. Hankalat kivut ja kylmänsieto romahti. Ukko kanssa.

        Finski työterveyslääkärille kun sanoo ett epäilee että aivot on tärähtäny, ne peruuttaa puoli metriä ja kirjoittaa panacod reseptin.Niillä on vieläkin trauma siitä dolan-kohusta ja siksi suomessa kivunlievityskin on kehitysasteella edelleen. Parantunut kyllä, mutta kyllä olisin mieluummin Ruotsissa kipeä kuin täällä. Mut monet neurologit ei kirjoita lääkkeitä kun he ei ole perehtynyt niihin, esimerkiksi Helena Huhmar, joka on aivan timantti neurologi.. Ymmärrän kyllä kun puhutaan näistä kolinenergisistä lääkkeistä ja monista muista joiden annostelu on tarkkaa ja vaikutukset rankkoja. Sit ne on niin yksilöllisiä juttuja, et toiselle sopii ja toiselle ei ollenkaan.

        Olen käynyt Ortonissa ja Käpylän synapsiassa tutkimuksissa, ja polku sinne kesti kuusi vuotta. Jumalauta mikä homma, ennekuin sai lähetteitä, ja maksaja tietysti oltava jo kättelyssä. Ei niihin saapastella vaan sisään ja päivää. Ja sitten mulla kädessä aivovammadiagnoosi kuusi vuotta tapaturmasta. Mulla ei jäänyt traumajälkiä kalloon ja magneettikuva on ns. puhdas. Vaikka on diffuusi aksonivamma. Johteet venyttyny, vähän ku viskais tomaatin liiterin seinään, niin aivomassa heilahtaa voimakkaasti edestakaisin ja mm.johtavuus heikkenee. Tähän vak. yhtiö vetoaa ja kiistää aivovamman kokonaan. Joten ei maksa tutkimuksia ja neuropsykologisia testejä.
        IF-yhtiö.

        Nää kaikki kirjoittaa kyllä kaikkea saatanan fenlafaksiinia ja kaikkia relaksantteja, mutta piristeet ja kovat kipulääkkeet on jotenkin kumma tabu.

        Viimeksi kesällä olisi käpylän entinen neurologi kirjoittanut efedriiniä, mutta sitä ei saa enää Suomesta.

        Olen tosta modanifiilistä sen takia kiinnostunut , kun siinä ei ole dopamiinivaikutusta, eikä se ole sympatomeeri. Mul toi autonominen hermosto kiihtyy muutenkin tarpeeksi. Ja toi aivoperänen väsymys on ihan erilaista kun terveellä ihmisellä. Katkeaa ihan pystyyn ja vittumainen ahdistava olo tunkee päälle, ja pinna satumaisen kireälle yhtäkkiä.

        Ne varmaan pelkää että tää alkaa bilettää niillä tai jotain. Meikä kavi puntilla 20v. enkä ikinä ottanut yhtään efeä enkä muutakaan piristettä, muusta roinasta puhumattakaan. Sitä oli silloin paljon liikkeellä.

        Mulla jäi just tulliin 90 kpl.lasti tota modanifiniiliä. Onkohan se sattumaa vai mikä ne saa kiinnostumaan?, vai pelkästään huonoa säkää. Pitäkö rustaa klubiaskin kanteen resepti arabiaksi ja hakee paketti pois?

        No huomenna menen mehiläiseen ja siellä on virolainen neurologi joka auttaa eteenpäin. Pakko jotain yrittää, jaksais vähän paremmin , pari pientä lasta vielä lisänä. Mut eikö se lääke maksa suomessa ihan sika paljon?

        Onko kellään antaa neuvoja noista nettiapteekeista, kun toiset ei myy Suomeen ollenkaan.

        Olen tavannut useita Suomen huippuneurologeja, Olli Tenovuota en. Se on harmi.


      • Markuu
        sitkeäromu kirjoitti:

        null






        Tulin 8.metrin korkeudesta sähköpylvään kanssa hiekkamaalle. Mulla oli kova fysiikka ja hiekkamaa alla, niin jäin nippa nappa henkiin. Medihelillä meikkuun.

        Mittavat monivammat ja ne hoidettiin kyllä. Sit ihmettelin että onpa jatkuva huono olo ja mitä ihmettä kun päätä särkee koko ajan ja ihan sellanen migreenin tuloa edeltävä olo jatkuvasti, näköhäiriöitä jne. Siinä on vielä toi niskan retkahdusvamma kaupantekijäisinä. Kolme vuotta sinnittelin töissä ja sit poikki. Ei jaksanut mitenkään. Hankalat kivut ja kylmänsieto romahti. Ukko kanssa.

        Finski työterveyslääkärille kun sanoo ett epäilee että aivot on tärähtäny, ne peruuttaa puoli metriä ja kirjoittaa panacod reseptin.Niillä on vieläkin trauma siitä dolan-kohusta ja siksi suomessa kivunlievityskin on kehitysasteella edelleen. Parantunut kyllä, mutta kyllä olisin mieluummin Ruotsissa kipeä kuin täällä. Mut monet neurologit ei kirjoita lääkkeitä kun he ei ole perehtynyt niihin, esimerkiksi Helena Huhmar, joka on aivan timantti neurologi.. Ymmärrän kyllä kun puhutaan näistä kolinenergisistä lääkkeistä ja monista muista joiden annostelu on tarkkaa ja vaikutukset rankkoja. Sit ne on niin yksilöllisiä juttuja, et toiselle sopii ja toiselle ei ollenkaan.

        Olen käynyt Ortonissa ja Käpylän synapsiassa tutkimuksissa, ja polku sinne kesti kuusi vuotta. Jumalauta mikä homma, ennekuin sai lähetteitä, ja maksaja tietysti oltava jo kättelyssä. Ei niihin saapastella vaan sisään ja päivää. Ja sitten mulla kädessä aivovammadiagnoosi kuusi vuotta tapaturmasta. Mulla ei jäänyt traumajälkiä kalloon ja magneettikuva on ns. puhdas. Vaikka on diffuusi aksonivamma. Johteet venyttyny, vähän ku viskais tomaatin liiterin seinään, niin aivomassa heilahtaa voimakkaasti edestakaisin ja mm.johtavuus heikkenee. Tähän vak. yhtiö vetoaa ja kiistää aivovamman kokonaan. Joten ei maksa tutkimuksia ja neuropsykologisia testejä.
        IF-yhtiö.

        Nää kaikki kirjoittaa kyllä kaikkea saatanan fenlafaksiinia ja kaikkia relaksantteja, mutta piristeet ja kovat kipulääkkeet on jotenkin kumma tabu.

        Viimeksi kesällä olisi käpylän entinen neurologi kirjoittanut efedriiniä, mutta sitä ei saa enää Suomesta.

        Olen tosta modanifiilistä sen takia kiinnostunut , kun siinä ei ole dopamiinivaikutusta, eikä se ole sympatomeeri. Mul toi autonominen hermosto kiihtyy muutenkin tarpeeksi. Ja toi aivoperänen väsymys on ihan erilaista kun terveellä ihmisellä. Katkeaa ihan pystyyn ja vittumainen ahdistava olo tunkee päälle, ja pinna satumaisen kireälle yhtäkkiä.

        Ne varmaan pelkää että tää alkaa bilettää niillä tai jotain. Meikä kavi puntilla 20v. enkä ikinä ottanut yhtään efeä enkä muutakaan piristettä, muusta roinasta puhumattakaan. Sitä oli silloin paljon liikkeellä.

        Mulla jäi just tulliin 90 kpl.lasti tota modanifiniiliä. Onkohan se sattumaa vai mikä ne saa kiinnostumaan?, vai pelkästään huonoa säkää. Pitäkö rustaa klubiaskin kanteen resepti arabiaksi ja hakee paketti pois?

        No huomenna menen mehiläiseen ja siellä on virolainen neurologi joka auttaa eteenpäin. Pakko jotain yrittää, jaksais vähän paremmin , pari pientä lasta vielä lisänä. Mut eikö se lääke maksa suomessa ihan sika paljon?

        Onko kellään antaa neuvoja noista nettiapteekeista, kun toiset ei myy Suomeen ollenkaan.

        Olen tavannut useita Suomen huippuneurologeja, Olli Tenovuota en. Se on harmi.

        Joo olen huomannut ton saman että harva lähettää suomeen koska täällä tulli läpivalaisee paketteja kovalla tahdilla. Onneksi muutan Enlgantin ens kuussa :)


      • Lätkä_60
        hoitaja44 kirjoitti:

        jos jää tullissa kiinni menee aina tieto kotipaikkakunnan terveyskeskukseen,mitä lääkettä tilannut.Eli turha toivoa saavansa sitten reseptiä suomesta.Ovat myös yhteisessä tietokannassa johon kaikki lääkärit pääsee käsiksi.

        Paskapuhetta. Toi järjeselmä ei toimi, ja juuri kesäkuussa 2013. lääkäriliiton ukko huomentasuomessa tms. lähetyksessä kertoi, että i,5miljardia euroa ei ole taannut keskustelua eri sairaanhoidon toimijoiden kanssa.

        Itse aivovammasta kärsivänä tilasin modinafiiliä netistä ja huono tsägä, jäi paketti tulliin. Seurauksena kuulustelu ja vajaa satku euroa sakkoa.

        Tullilabran mukaan intiassa valmistettu lääke oli pitoisuudeltaan ja sisällöltään justiinsa mitä pitikin.

        Sain sen jälkeen Suomesta respan, mutta se maksaa 300 egee paketti.


      • Lätkä_60
        haittaluokka 12 kirjoitti:

        No se Reseptin saaminen Suomesta on muutenkin toivotonta. Ihan yks hailee mitä merkintöjä jonnekin tk:n tietokantaan menee. Sitäpaitsi eihän ne tue toisiaan vieläkään kunnolla. Rahat uponnu järjestelmäkauppiaiden taskuun.

        Mulla aivovamma ja väsyttää aina ihan vitusti. Vauhtia en viitsi alkaa vetään, tää modafiniili olis just ok. Varsinkin kun on noi neuropsykiatriset oireet jo omasta takaa.

        Itselläni myös poltsivamma, Käpylä määritti HL 12.
        Tilasin jokunen vuosi sitten tota matskua netistä ja tulli sieppasi kaman. En viitsinyt hankkia Suomesta , koska maksoi silloin 300€ laatikko.

        Kävin tullin kuulustelussa ja kerroin näistä meiningeistä vammaisen ihmisen ympärillä ja kerroin, että tosiaan aineella ei ole väärinkäyttöpotentiaalia.

        Sehän ei varsinaisesti piristä niinkun sympaattisesti, vaan estää ikään kuin väsymisprosessia. Mulle ei aine oikein käynyt, koska aiheutti aika vastenmielisen päänsäryn, muiden päänsärkyjen jatkoksi. Otin ehkä turhan agressiivisesti.

        En tiedä, onko lääkkeen lisenssisuoja enää päällä, ja hinta on varmaan tippunut siedettävämmälle tasolle.
        Sain sakkoa lääkerikoksesta vajaa parisataa. Turha sitä on jeesustella, otan vaikka ruunankusta, jos se helpottaa näihin elämänilon käytännössä kokonaan vievien oireiden takia, eikä julma väsymys ja sen tuoma alakulo, ole mikään pikku juttu.

        Saanut tapella vak.yhtiön kanssa kohta vuosikymmenen, ja kaikki pitää puristaa kivestä.
        Sitä paitsi lääkäreiltä on sika vaikeaa saada mitään lääkkeitä, ja kun ne ei tunne aivovammaoireita monet ollenkaan. V. mäinen rako. Ymmärrys olisi vähintä mitä odottaa. Ei kun Modafiniiliä naamaan, kokeeksi, jos vaikka toimisi. Mulla muuten oli resepti, Virolainen neurokirurgi kirjoitti.


        Toivottavasti junttipöndiseikka pysyt terveenä, niin voit olla jatkossakin hyvä ihminen.


      • Valitsenimimerkkijokaei
        Junttipönttöeinari kirjoitti:

        Viestissähän kehoitin sinua menemään lääkäriin, jos väsyttää liiaksi. Ymmärrän kyllä senkin, että joku haluaa sitä lääkettä vähän kuin varoiksi ettei vain väsytä. Sitähän ei lueta huumausaineisiin, joten siinä mielessä väärinkäytöstä kiinnijäämisen seuraamukset lievemmät. Ja käyttihän sitä Marion Jones´kin.

        Eiköhän hän ole lääkärissä käynyt.
        Se ei tarkoita vielä välttämättä YHTÄÄN MITÄÄN. Joka paikassa säästetään terveydenhuollossa, ja vaikka olen saanut alustavan diagnoosin kolme vuotta sitten, minua (kaan) ei ole hoidettu vaikka kolme vuotta on mennyt. Olen mm. Nukahtanut pakkaseen, ruoka uuniin ja kerennyt menettämään tajuni häkämyrkytyksen vuoksi, tippunut istuma-asennosta ja lyönyt pääni, polttanut itseni, sytyttänyt tuleen tekstiilejä, etc,etc.
        Vastaus unipolilta? "Lähetteesi on siirretty ensiapuun jossa voit hoidatuttaa fyysiset vammasi. Tänne ei kävellä noin vain!" & "Haluamme psykiatrisen lausunnon ettet sairasta mielisairautta joka aiheuttaa nukahtelusi" Ja toinen toistaan sairaampia vaatimuksia, tietenkään en tuollaista lausuntoa saa, sillä sellaista MIELENsairautta ei ole olemassa, eikä tuollaisia naurettavuuksiin ole aikaa, kun on ihan oikeasti mielenterveysongelmista kärsiviä ihmisiä - ja unipoli kyllä tietää sen. Kyllä, potilasasiamieheen on oltu yhteydessä. Asian käsittely kestää kuitenkin sen verran että voin jokikisenä odottamisen päivänä sytyttää uuden tulipalon, tippua uudestaan ja lyödä pääni, ja niin edelleen.
        Ja kyllä, olen myös joutunut muuttamaan välissä pois omasta kodistani, toisen ihmisen kanssa asumaan minimoidakseni riskit, jotta vahingoitan tahtomattani itseäni ja pahimmassa tapauksessa sivullisia, mm.tulipalolla kerrostalossa.
        Olen menettänyt unirytminini, toimintakykyni, itsekunnioitukseni&tuntoni, mahdollisuuden edetä millään osa-alueella elämässäni, en voi nähdä ystäviäni milloin haluan / he haluaisivat, olla osana heidän onnessaan tai tragediassaan, mikä saa minut inhoamaan itseäni. Kyllä, se johtuu sairaudesta, mutta liian monen vuoden, pettymyksen, hävittyjen taisteluiden, ja kaiken mitä läheiseni ovat joutuneet kestämään, "se johtuu sairaudesta" - alkaa käymään vanhaksi. Sille ei vain voi mitään.

        Tämä (alkuperäinen) viesti tuli vastaan etsiessäni apua, mahdollisesti vielä jotakin uutta paikkaa/asiaa/hoitomuotoja/ihmistä, tms. johon ei olisi jo otettu yhteyttä. (Taistelu hoidosta on kestänyt 3 vuotta. Oireet ja itse sairaus väärien diagnoosien ja näin ollen väärien lääkkeiden määrääminen huomattavasti kauemmin.)
        Kun näin alkuperäisen viestin pätkän olevan suomi 24.sessa, arvasin että ketju on taas pätkä ihmisiä jotka osaavat ehkä antaa oikean vastauksen esitettyyn kysymykseen, mutta lisäävät perään juuri jotain tuollaista kuin sinä - olisit yhtä hyvin voinut lisätä viestiisi: "En ole itse joutunut käymään elämäni aikani läpi vaikeita sairauksia. Ymmärrykseni siitä mitä ympärilläni tapahtuu, on vähäinen, vaikka tiesin kun nippelitiedon kyseisestä lääkkeestä. Elämäni on sujunut ilman sen kummempia itseeni kohdistuneita vääryyksiä, ja Taisteluni ovat olleet minimaalisen. Sen vuoksi ymmärrykseni on kuin myötätuntoni - ja toivoin että potentiaalinen apusi jää matkan varrelle."
        Silloin olisit ainakin ollut rehellinen, itsellesi ja hänelle.


        Kiitos jos jaksoit lukea, Nuku hyvin.


      • Valitsenimimerkkijokaei
        pönttöjunttipönttö kirjoitti:

        Kuvitteletko että kaikki ihmiset ovat terveitä? Esim meikä kärsii helvetinmoisesta väsymyksestä traumaattisen aivovamman jälkitilana. Kaikkea täytyisi tehdä, mutta täytyy ponnistella tosi paljon saadakseen mitään aikaiseksi. Sit nää pönttöjunttipöntöt Suomen lääkeviranomaiset käytännössä estää hankkkimata näitä aineitä Suomesta reseptillä, kun reseptiä ei saa. Silloin hankittava netistä riskillä.

        osoitin vahingossa viestin sinulle, mikä ei ollut tarkoitukseni. Pyydän anteeksi.
        Toivottavasti voit tänä päivänä paremmin kuin alkuperäisen viestin aikaan.
        Kaikkea hyvää. - Sanna


      • Anonyymi
        ??? kirjoitti:

        saa reseptiä jos sinulla kerran on aivovamma ja siitä johtuva väsymys? Kai olet neurologin hoidossa??

        Ellei sitten aivovamma ole johtunut kovemmista huumeista ja käyttää vielä, se on ku ojentaisi roopeankalle vitosen..


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Modafiniili (provigil) - https://euhealth24.com/fi/drug/modafinil
        Sain tilaukseni ajallaan ja tabletit toimivat hienosti.

        Linkki ei toimi. Ja kävin katsoon euhealth.com sivulta mutta ei sieltä löytynyt kyseistä lääkettä.


    • hrur5r6jh5jh5

      Hyvin tuli perille. Auttaa valvomaan tosi hyvin. Tullia kiinnostaa silloin, jos määrästä on pääteltävissä että lääke on myyntiin. Tilaa niin vähän kerralla kun voit. Joskus harvoin voi saada sakot, jotka vastaavat suurudeltaan vähäisiä ylinopeussakkoja.

      • dvdvvdv

        mistä tilasit?


      • tellervokauppi

        Hei.

        Sairastuin kolme vuotta sitten vakavasti. Lääkitys on aika rankka, väsyttää aika hurjasti ja ajatuskin katkeaa välillä. Kovasti on ja olisi kaikenlaista tekemistä joka pitää vireyttä yllä mutta en oikein tahdo jaksaa. Olen ajatellut koettaa juuri tuon kaltaisia lääkkeitä joita itse kivasti olet saanut tilattua, semmoisia tosin jotka eivät unenlaatuun vaikuttaisi mitenkään, kun liian vähän nukun nyt jo.
        Olen kuullut että netistä kun tilaa olisi hyvä saada joku kokenut nettiapteekin käyttäjä suosittelemaan jotakin hyvää nettiapteekkia ja kertomaan että miten toimia, jottei raha mene taivaan tuuliin, ja hukkateille kun sitä nyt syydetään jo muutenkin kaikenmoiseen hyysäykseen mielestäni ihan tarpeeksi tässä maassa. Oma lääkärini varmaankin jatkossa kirjoittaisi reseptinkin, jos tätä vain Suomessa on saatavana, mutta haluaisin ensin itse koettaa mikä olisi sopivinta, ja mistä ei tule ikäviä sivuvaikutuksia.
        Kauankohan siinä menee aikaa jos tilaa että on omassa postissa, ne lääkkeet? Ottavatko ne paljon postituskuluja siihen sen varsinaisen summan päälle?
        Osaisitkohan herra, tai joku muu täällä Suomi24:ssä kertoa jonkun internetsivuston josta voisin esimerksi kauppanimiltään Nootropil tai Neuractiv luotettavasti tilata.
        Telle
        Ps. voin kyllä laittaa sähköposti-osoitteenikin, jos et halua tietoja tänne sivustolle, niinkuin näyttäisi olevan, laittaa.


      • Jukka Paulin
        tellervokauppi kirjoitti:

        Hei.

        Sairastuin kolme vuotta sitten vakavasti. Lääkitys on aika rankka, väsyttää aika hurjasti ja ajatuskin katkeaa välillä. Kovasti on ja olisi kaikenlaista tekemistä joka pitää vireyttä yllä mutta en oikein tahdo jaksaa. Olen ajatellut koettaa juuri tuon kaltaisia lääkkeitä joita itse kivasti olet saanut tilattua, semmoisia tosin jotka eivät unenlaatuun vaikuttaisi mitenkään, kun liian vähän nukun nyt jo.
        Olen kuullut että netistä kun tilaa olisi hyvä saada joku kokenut nettiapteekin käyttäjä suosittelemaan jotakin hyvää nettiapteekkia ja kertomaan että miten toimia, jottei raha mene taivaan tuuliin, ja hukkateille kun sitä nyt syydetään jo muutenkin kaikenmoiseen hyysäykseen mielestäni ihan tarpeeksi tässä maassa. Oma lääkärini varmaankin jatkossa kirjoittaisi reseptinkin, jos tätä vain Suomessa on saatavana, mutta haluaisin ensin itse koettaa mikä olisi sopivinta, ja mistä ei tule ikäviä sivuvaikutuksia.
        Kauankohan siinä menee aikaa jos tilaa että on omassa postissa, ne lääkkeet? Ottavatko ne paljon postituskuluja siihen sen varsinaisen summan päälle?
        Osaisitkohan herra, tai joku muu täällä Suomi24:ssä kertoa jonkun internetsivuston josta voisin esimerksi kauppanimiltään Nootropil tai Neuractiv luotettavasti tilata.
        Telle
        Ps. voin kyllä laittaa sähköposti-osoitteenikin, jos et halua tietoja tänne sivustolle, niinkuin näyttäisi olevan, laittaa.

        http://www.menshealth.co.uk/community/forums/thread/469807
        Lisätietoja. Provigil on yksi modafiniilia sisältävä tuote. Se arvosteltiin mm. Men's Health lehdessä, jossa kokeiltiin 7 erilaista "uraohjusvalmistetta", jolla nimellä niitä leikkisästi kutsutaan :-)

        Mutta siis; artikkelissa mainittiin neurokemiasta lyhyesti. Hinta Briteissä 50 puntaa per 100 x 100mg pilleri.


      • Markuu

        Mistä tosiaan tilasit ja mitä kaikkee sieltä sai? Laita vaikka mailiin privana markus (.at.) avancenordic , com


    • my

      Lääke voi olla vaarallinen, jos et osaa sitä käyttää oikein. Se on kehitetty narkoleptikoille ja kyllä, silä voi valvoa vaikka kuinka kauan, jos osaa annostella oikein. Mutta. Lääkärien valvontaa tuo tarvitsee sen takia, että kuten muutkin stimulantit, tuo voi olla hengenvaarallinen, jos sinulla on piilevänäkin sydänvikaa.

      Toinen on, että tämä lääkitys, erityisesti naispuoleisille, on raskauden ehkäisyn kannalta hankala. Hormoniehkäisy ei ole mahdollinen, tai on käytettävä normaalia korkeampia hormonimääriä sisältäviä ehkäisyvalmisteita. Lukee ihan suomenkielisessä tuoteselosteessa, jonka apteekista lääkkeen mukana saa. Tätä tietoa ei löydy jos laittomasti noita lääkkeitä itselleen hankkii!

      Tämä on myös lääke, joka voi vaikuttaa muidenkin lääkkeiden kanssa haitallisesti. Jos hankit laittomasti, lääkärisi eivät tiedä hädän tullen mitä oot ottanut ja pahimmillaan siitä tulee riskitekijöitä.

      Ja ei tämän lääkkeen saaminen reseptille ole mahdottomuus, jos sairastaa esimerkiksi ADHD:ta, masennusta, johon muut hoidot eivät ole tehonneet, MS:n fatiikkia (uupumus), fibromyalgiaankin käytetään. Eli sairauksia riittää, joihin oikeasti tuon erityislupareseptin voi saada!

    • narkoleptikko

      Voi hyvänen aika. Kyllä sitä on erilaisia piristäviä tuotteita muutenkin. Modafiniili on tällä hetkellä lääke, joka vaatii lääkelaitoksen erityisluvan. Sitä ei todellakaan määrätä turhaan. Eipä kannatta lähteä terveyttään pilaamaan, jollei ole ihan pakkotilanne. Sehän nyt on selvä, että lääkkeestä on sivuvaikutuksia. Voi vaikka googlata, en ala tässä enempää kertomaan. Narkolepsialääkkeenä on tällä hetkellä hieman jees, ei mikään ihmelääke. Ns terveellä ihmisellä varmaan vaikuttanee hyvinkin piristävästi.

    • UnBakedDolphin

      Moikka!

      oon käyttäny kyseistä lääkettä nyt puoli vuotta säännöllisesti ja voin sanoa että teho riippuu pitkälti käyttäjän koosta ja siitä mitä teet päivällä. Oon tuntenu erittäin hyödylliseksi ja piristää kun syö riittävästi ja tosiaan minulla se kyl on syrjäyttäny unentarpeen, kun olen sitä joskus niinkin kokeillut. Lääkelaitoksen erikoisluvalla ja julkisen puolen lääkärit erittäin nihkeitä kirjottaan reseptiä. Apteekista 300e/90kpl ja syön itse tällä hetkellä 3 päivässä. Ja käytän lääkettä, koska sairastan idiopaattista hypersomniaa.

      Sivuvaikutuksista voin sanoa omalla kohdalla ärtymyksen jos en syö ja kusi haisee ihan pirskatin pahalle. :)

    • Puhdas moda...

      Puhtaalla modafiniilillä ollaan yhdysvaltojen armeijassa testattu ja saatu sotilaat pysymään 4 vuorokautta hereillä, pelkästään modafiinilla, ilman sivuvaikutuksia. ei tuollaisilla yhdistelmä sekotteilla. Luulisin, että saa aivokemiat melko solmuun siltikin jos tuota käyttää muutaman kerrankin kuukaudessa, ettei valvo 4 vuorokauteen ollenkaan.. kyllähän sitä valvoo vauhtia käyttämällä, mutta ollaan muutenkin sekaisin... modafiniililla ei mitään päihdyttäviä vaikutuksia, pelkästää piristävä.

    • Narkolepsiaan

      Lääkettä käytetään narkolepsian hoitoon ja saa neurologin kautta ja siihen tulee lupalappu mukaan. Toivottavasti auttaa, muuten meinaan nukahtaa eikä auttanut Parkinsonin-tautiiin tarkoitettu piristävä lääke. Concerta -sopii mutta on tarkoitettu vain alle 25 vuotiaille. Kyllä meidät narkoleptikot on saatettu vaikeaan asemaan, kun lääkkeet on tosi kalliita, minullakin on lääkekustannukset jo olleet yli 2000 euroa tänä vuonna, eikä ole Kela-korvattavia. Jospa tämä Progivil nyt saisi korvattuna edes jollain tasolla. Pirunmoinen tauti. Autolla ajaessa meinaa nukahtaa ja se kun kuuluu viikottaisiin työvälineisiin. Yli 50 sairastanut tautia, mutta vasta kolme vuotta lääkehoidon piirissä. Tuhansia kilometrejä varmaan ajettu nukkuen!
      2

      • Tää on niin inhottava tauti kun olla ja voi, ja sama täälä, lääkekustannukset ovat hirveitä määriä, kukaan ei korvaa mitään tässä sitten opiskelijana täytyy painaa viikonloput töitä, jotta saa lääkkensä maksettua, eikä sitten taas sairautta saa yhtään hoidettua. täytyy tähän joku loppu saada. Ja sun ehkä kannattais miettiä jotain muuta työtä, meinaan pian se vahinko sattuu... Tuossa juuri syy miksi en edes ajokorttia hankikkaan, koska riski olisi niin suuri... Mutta koita jaksaa! :)


    • VOI HERRANJESTAS! Jos teillä on ongelmia niin menkää sinne lääkäriin puhumaan asioista, itse sairastuin narkolepsiaan puolitoista vuotta sitten, monenlaisia lääkkeitä on kokeiltu ja sivuvaikutuksia tullut. Provigil-lääkitys on narkoleptikoille suomessa, ja aiheuttaa myös RIIPPUVUUTTA. Virkistää se todella, mutta 90tabl maksaa noin kolme ja puoli sataa.. Juuri väärinkäytön seurauksena suomessa ei ole lääkettä lupaa myydä, muutakun erityishakemuksella.. Mutta miettikääpä nyt vähän onko muitakin vaihtoehtoja kun ruveta tilaamaan ties mistä, mistä voitte tietää mitä suuhunne laitatte....?! Tämö on niin inhottava sairaus ettei muuta voi sanoa, te keillä ei ole pakollista syödä kymmeniä tabletteja päivässä, koittakaa löytää joku muu ratkaisu tai yksi hyvä lääke ongelmienne hoitoon!

      • Tested

        Modafiniili ei aiheuta kylläkään mitään riippuvuutta. Parhaimpana vaikutuksena voidaan sanoa ajatuksen juoksun parantuminen.

        Virkeystilan nouseminen(huomaamaton parantuminen, ei sellainen "nousu" vaan matala pintaliito) on suoraan suhteessa annostuksen määrään, tosin samoin on sivuvaikutustenkin osalta.

        Päiväannostuksen ollessa 100mg ei sanottavia haittoja/tuntemuksia ole. Lähinnä lievä kuumuus ja lievä hikoilu aluksi ennen kuin lääke alkaa kunnolla vaikuttamaan. Aivan huomaamatta ajatuksen juoksu pelaa paremmin ja pystyy omaksumaan vaikkapa kirjan tekstiä paremmin. Lisäksi tekstin tuottaminen töissä ja asioiden yhdisteleminen on helpompaa.

        Sitä en tiedä millainen olo/vaikutus tulee jos nauttii kerralla vaikkapa 200mg kyseistä lääkettä. Tuskin kovin kummoisempi. Toivon kyllä, että jossain välissä kyseistä lääkettä voitaisiin myös määrätä vuorotöitä tekeville, jotka kärsivät univajeesta ja unihäiriöistä töidensä takia, voisi parantaa elämänlaatua kummasti. Edellä mainittua ajattelisin lähinnä sosiaaliselta kantilta katsottuna yötyön seuraavana päivänä/tiettyinä vapaapä'ivinä, en siltä kantilta, että niitä syötäisiin töissä yövuorossa.


      • onnitttt
        Tested kirjoitti:

        Modafiniili ei aiheuta kylläkään mitään riippuvuutta. Parhaimpana vaikutuksena voidaan sanoa ajatuksen juoksun parantuminen.

        Virkeystilan nouseminen(huomaamaton parantuminen, ei sellainen "nousu" vaan matala pintaliito) on suoraan suhteessa annostuksen määrään, tosin samoin on sivuvaikutustenkin osalta.

        Päiväannostuksen ollessa 100mg ei sanottavia haittoja/tuntemuksia ole. Lähinnä lievä kuumuus ja lievä hikoilu aluksi ennen kuin lääke alkaa kunnolla vaikuttamaan. Aivan huomaamatta ajatuksen juoksu pelaa paremmin ja pystyy omaksumaan vaikkapa kirjan tekstiä paremmin. Lisäksi tekstin tuottaminen töissä ja asioiden yhdisteleminen on helpompaa.

        Sitä en tiedä millainen olo/vaikutus tulee jos nauttii kerralla vaikkapa 200mg kyseistä lääkettä. Tuskin kovin kummoisempi. Toivon kyllä, että jossain välissä kyseistä lääkettä voitaisiin myös määrätä vuorotöitä tekeville, jotka kärsivät univajeesta ja unihäiriöistä töidensä takia, voisi parantaa elämänlaatua kummasti. Edellä mainittua ajattelisin lähinnä sosiaaliselta kantilta katsottuna yötyön seuraavana päivänä/tiettyinä vapaapä'ivinä, en siltä kantilta, että niitä syötäisiin töissä yövuorossa.

        provigil on hyvä adhd lääke minulla toiminut ,, en voi kuin kiittäää lääkäriäni että löysin sen ,,, eli on hyvä lääke mut jos käyttäää vääärin ei hyvä ,.,.,


      • Provigil
        Tested kirjoitti:

        Modafiniili ei aiheuta kylläkään mitään riippuvuutta. Parhaimpana vaikutuksena voidaan sanoa ajatuksen juoksun parantuminen.

        Virkeystilan nouseminen(huomaamaton parantuminen, ei sellainen "nousu" vaan matala pintaliito) on suoraan suhteessa annostuksen määrään, tosin samoin on sivuvaikutustenkin osalta.

        Päiväannostuksen ollessa 100mg ei sanottavia haittoja/tuntemuksia ole. Lähinnä lievä kuumuus ja lievä hikoilu aluksi ennen kuin lääke alkaa kunnolla vaikuttamaan. Aivan huomaamatta ajatuksen juoksu pelaa paremmin ja pystyy omaksumaan vaikkapa kirjan tekstiä paremmin. Lisäksi tekstin tuottaminen töissä ja asioiden yhdisteleminen on helpompaa.

        Sitä en tiedä millainen olo/vaikutus tulee jos nauttii kerralla vaikkapa 200mg kyseistä lääkettä. Tuskin kovin kummoisempi. Toivon kyllä, että jossain välissä kyseistä lääkettä voitaisiin myös määrätä vuorotöitä tekeville, jotka kärsivät univajeesta ja unihäiriöistä töidensä takia, voisi parantaa elämänlaatua kummasti. Edellä mainittua ajattelisin lähinnä sosiaaliselta kantilta katsottuna yötyön seuraavana päivänä/tiettyinä vapaapä'ivinä, en siltä kantilta, että niitä syötäisiin töissä yövuorossa.

        Kuinkahan paljon paljon vaikuttaisi koko Suomen talouskasvuun jos Modafiniiliä ruvettaisiin jakamaan ilmaiseksi jo opiskelijoille, opiskeluajat todennäköisesti puolittuisivat nykyisestä, huippuyliopistoissa kuten Harvard, Yale, Oxford ja Camebridge monet käyttävät jo Provigiliä tai vastaavaa, kärsiikö Suomen kilpailukyky tästä? Kuinka paljon esim. it-firmojen tuottavuus nousisi, jos kaikille annettaisiin näitä älylääkkeitä, tietysti lääkärin valvonnassa, Britanniassa puhutaa jo avoimesti älylääkkeiden hyödyistä ihan yhteiskunnallisella tasolla, miksi tämä aihe on Suomessa tabu, tästä ei puhuta juuri mitään???


      • lyricat tappaa
        onnitttt kirjoitti:

        provigil on hyvä adhd lääke minulla toiminut ,, en voi kuin kiittäää lääkäriäni että löysin sen ,,, eli on hyvä lääke mut jos käyttäää vääärin ei hyvä ,.,.,

        Ei näytä silti auttavan oikeinkirjoittamiseen. Elämäm koulu on vahva tässä viestissä.


    • Väsymurmeli

      Minä olen paininut täällä kroonisen väsymyksen kanssa ja valittanut siitä lääkärille vuoden verran. Itse ongelma siis ollut vuosia ja syy koulun reputtamiseen ja työpaikkojen menetykseen.

      Päivittäin tuntuu siltä että on kuin elefantti istuisi päälläni ja pää tuntuu raskaalta kuin kivi. Olen todella yliuninen tahtomattani (unta lähes päivittäin yli 12h) eikä sekään ikinä virkistä. Päivärytmiä olen yrittänyt korjata (unta 7-8h ja seiskalta aamuisin ylös) mutta vireystaso on saavuttamattomissa ja vanha "unirytmi" palautuu. :(

      Ei auta työnteko, ei mikään. Jaksan ehkä kiukulla kuukauden ja se on siinä, kehoni ei enää jaksa.

      Itku tulee usein kun jää tärkeitä asioita välistä ja elämä elämättä tän selittämättömän nukuttamisen vuoksi. Ystäviäkään en usein näe, silloin kun psyykkaan itseni vaikkapa synttärijuhliin niin parin tunnin päästä siellä oltuani meinaan nukahtaa. -__-

      Tänään ehdotin lääkärille tuota modafiniilia josta on ollut ilmeisesti tosi monille apua kroonisen väsymysoireyhtymän kanssa, mutta hän ei voi sitä reseptiä helpolla kirjoittaa.

      Menen toivon mukaan neurologille ja unitutkimuksiin, josko sitten kyseistä lääkettä voitaisiin mulle määrätä. On valtava harmi että sitä on niin vaikea saada, antaisin mitä vaan että jaksaisin olla normaalisti, elää ja tehdä asioita. Todella, todella toivon että mulle vielä joku päivä annettaisiin reseptilääke tähän valtavan voimia vievään, masentavaan ja invalidisoivaan väsymykseen. :/

    • hei_vaan3

      VIROON lääkäriin. Piristeistä psykiatrille aika (n. 2vko jono), normilääkkeistä tavalliselle lekurille (pääsee saman päivän aikana).Ei maksa paljoa! Pilleireissä tottakai rajat mitä saa tuoda, mut niitä sentäs saa, ja elämä voi taas jatkua jotenkuten eteenpäin :)

      • -viroon-

        Voitko suositella jotain lääkäriasemaa?


    • väsynytaina

      minkä hintainen tämä Modafiniili on? Ja mitkä ovat pakkauskoot? Lääkärini kirjoittaisi reseptin, mutta hinta ratkaisee. Sairastan fibroa ja kroonista väsymysoireyhtymää.

    • farmaseutti

      Lähtöhinta tuolle Modafiniilille (90*100mg tabl) näyttäisi olevan karvaa vaille 400e, josta maksettavaksi jää n.200e sairasvakuutuskorvauksen jälkeen.

    • unipotilas

      Onko kukaan saanut modafiniilia ilman nukahtamisviivetutkimusta? Olen kärsinyt jo neljän vuoden ajan vakava-asteisesta melatoniiniaineenvaihdunnan häiriöstä, joka ilmenee siten, että elimistöni erittää erittäin runsasti melatoniinia klo 9-16. Normaaliin nukkumaanmenoaikaan elimistöni ei eritä lainkaan melatoniinia, vaan eritys alkaa vasta klo 4 aikoihin aamuyöllä. Lisäksi vuorokausirytmistäni on tullut 25 tunnin pituinen. Tämä tarkoittaa käytännössä sitä, etten pysty nukahtamaan joka päivä samaan aikaan, vaan vasta myöhemmin kuin edellisenä päivänä. Vuorokausirytmini on siksi nykyisin ikäänkuin epäsäännöllisen säännöllinen eli noudatan syklistä 3 viikon unikiertoa.

      Korkeat melatoniinipitoisuudet aiheuttavat kuitenkin sen, että minun on hyvin vaikea pysytellä tolkuissani tai edes hereillä aamupäivisin ja alku-iltapäivästä siinäkin tapauksessa, että olen unikiertoni siinä vaiheessa, että olen nukahtanut illalla ja herännyt aamulla tai aamupäivällä.

      Edellä mainitusta seuraa, että minun on hyvin vaikea käydä esim. lääkärissä ennen myöhäistä iltapäivää. Julkiselta puolelta on hankala saada iltapäiväaikoja, eikä minulla ole varaa käydä yksityisellä puolella, koska Kela ja muut vakuutusyhtiöt eivät ole myöntäneet minulle sairauseläkettä.

      Luin jostain modafiniilista ja tajusin, että se toisi helpotusta ongelmaani. Lääkärini kuitenkin sanoi, että hän ei voi määrätä sitä minulle, ellen käy ensin nukahtamisviivetutkimuksessa. Kyseisen tutkimuksen omavastuu on 400 euroa. Minulla jää elämiseen vain 350 euroa kuussa, joten minulla ei ole siihen varaa. En ole saanut nukahtamisviivetutkimusta myöskään julkiselta puolelta (Helsingin kaupungin työkykyselvitysyksikkö), vaikka lääkärini suositteli sitä.

      Onko kukaan saanut modafiniilia ilman tuota testiä? Minulle on tehty jo melatoniinin vuorokausieritystutkimus, aktigrafirekisteröinti sekä unipatjatutkimus.

    • Ei huumekäyttöön

      Modafiiniliä saisi ottaa korkeintaan 400 mg päivässä. Narkolepsiaan yleensä määrätään 1 - 2 tablettia per päivä. Ei auta minulla, vaan otan sen 400 mg, joskus on jopa 600 mg jos autolla meinaisi ajaa.
      MUTTA näillä määrillä tuleekin toinen ongelma, eli silmien tarkennus ei toimi normaalisti. Sattuu kirkkaat valot silmiin ja tietokoneen näytön etäisyys pitää voida säätää silmien tarkentumisen mukaan. Saan saa siis oireet sumeat silmät, joka on huumeaineisiin verrattava tila.
      En kehoita ketään huvikseen kokeilemaan ainetta. Narkoleptikoille jokin aine on välttämätön päivävireyden ylläpitoon. Noin 300 mg riittää, jos on aktiivinen päivä, eikä tarvitse istuksia paikoillaan, ajaa pitkiä matkoja.
      Mitään riippuvuutta ei lääkkeeseen muodostu. Ainoa haitta alussa voi olla päänsärky, joka menee ohitse parin viikon jälkeen ja isoissa määrissä tämä silmien tarkennuksen puuttuminen.

    • eräs narkoleptikko

      Unipotilas, saisitko lähetettä univiivetutkimuksiin sairaalaan eli julkiselle puolelle? Itse kävin yksityispuolen neurologilla, joka kirjoitti minulle lähetteen tutkimuksiin.

    • biohack

      Myydänkö Viron apteekeissa reseptillä modafiniiliä?

    • Diagnoosi

      Miten nopeasti Provigalin vaikutuksen huomaa? Samana päivänä kun aloittaa vai vasta viikkojen jälkeen? Idiopaattinen hypersomniaan sain Provigalin 100 2 kertaa päivässä. Viikon olen sitä syönyt mutta ei mitään vaikutusta. Edelleen olen aivan yhtä väsynyt. Onko teillä ollut sivuvaikutuksia?

      • TerveisinADHDpää

        Ihan kuraa minun mielestä amfetamiiniin verrattuna.


      • Ygjkkin
        TerveisinADHDpää kirjoitti:

        Ihan kuraa minun mielestä amfetamiiniin verrattuna.

        Jenkit väittävät korvanneensa hävittäjälentäjien ja astronauttien amfetamiinipillerit modafiliinillä. Enpä usko. Tosipaikan tullen kyllä kaivettaisiin vanhat ja kunnolla suorituskykyä nostavat lääkkeet takaisin esiin.


    • Modiss

      Modafiilii , provogiilii jenkeis alfa urokset kiskoo tota modafiilii mut saax suomest ees tot provogiilii mistää

    • needmorespeed

      myykö kukaan modafiniilia tms?

      • Anonyymi

        Mä käytän modafiniilia


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä käytän modafiniilia

        Mä haluaisin poistaa


    Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      4
      1589
    2. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      22
      1269
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      13
      1069
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      5
      1051
    5. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      19
      1048
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      1
      938
    7. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      4
      936
    8. 4
      932
    9. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      1
      922
    10. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      6
      914
    Aihe