Eli jarrulevyt on päässyt pinnalta ruostumaan kohdasta, johon ei jarrupalat osu. Milläköhän olis helpoin poistaa ne ruosteet? On meinaan pahan näköiset alujen kanssa.
jarrulevyt ruosteessa
8
14494
Vastaukset
- ruoi
HÄH!
- vissiin
...ottaa koko levyn pinnalta ne jarrupalat, kun pannaan jarrultellen... =)
siispä jarrutuksia suosittelen ensikonstiksi... - niissä
jarruissa on silloin jo muutakin vikaa, jos vaan osassa pintaa on ruostetta. Levy on kulunut vinoksi ja ilmeisesti mäntäkin kanittaa. Paras on vaihtaa uudet, jotka eiväe tarvikkeena edes maksa paljoa. Samalla tietenkin uudet palat ja mäntien herkistys.
Jarruja pitää ajoittain painaa KUNNOLLA, etteivät männät ala jumittua vähäisen liikkeen takia.- Jizo
Kyllä ne jarrut on ihan kunnossa. Takajarruista on kyse. Takana on puolta pienemmät palat mitä edessä ja ne ottaa levyjen ulkoreunaan. Auto on Mazda 323F GTI vm.93
- ei-toyotisti
Jizo kirjoitti:
Kyllä ne jarrut on ihan kunnossa. Takajarruista on kyse. Takana on puolta pienemmät palat mitä edessä ja ne ottaa levyjen ulkoreunaan. Auto on Mazda 323F GTI vm.93
Auto ylös ja pukkien päälle ja rengas pois. Sitten vain varovasti viilalla viilaat ruosteet pois levyn ulkoreunasta, ja tulee siistiä jälkeä.
Pikkulentävääkin voi käyttää mutta sitten pitää jo työskennelä varovaisemmin etti laikka haukkaa levyä liikaa.
Suosittelen leveää ja karkeaa lattaviilaa, laiskastikkin viilaamalla aikaa pitäisi kulua korkeintaan 1½ tuntia koko hommaan. - Jaska
ei-toyotisti kirjoitti:
Auto ylös ja pukkien päälle ja rengas pois. Sitten vain varovasti viilalla viilaat ruosteet pois levyn ulkoreunasta, ja tulee siistiä jälkeä.
Pikkulentävääkin voi käyttää mutta sitten pitää jo työskennelä varovaisemmin etti laikka haukkaa levyä liikaa.
Suosittelen leveää ja karkeaa lattaviilaa, laiskastikkin viilaamalla aikaa pitäisi kulua korkeintaan 1½ tuntia koko hommaan.Tuli vain mieleen, että kulmuriin sopiva teräsharja voisi olla vielä parempi ratkaisu. Jarrulevyihin sitä en ole kokeillut, mutta muihin ruostuneisiin osiin kyllä. Vaivatonta, nopeaa ja helppoa (teräsharja ei haukkaa vahingossakaan).
- ei-toyotisti
Jaska kirjoitti:
Tuli vain mieleen, että kulmuriin sopiva teräsharja voisi olla vielä parempi ratkaisu. Jarrulevyihin sitä en ole kokeillut, mutta muihin ruostuneisiin osiin kyllä. Vaivatonta, nopeaa ja helppoa (teräsharja ei haukkaa vahingossakaan).
No voisi toimiakkin, ainakin on tehokas peli, voi olla jopa liiankin tehokas. Ainakin mitä itse olen auton peltejä laitellut niin rällässä on ollut lamellilaikka siloitteluissa, mutta tuossa ruosteenpoistossa tuo harja voisi olla hyväkin, kunhan muistaa että laittaa kuppiharjan eikä kiekkoharjaa. Siitä kiekkoharjasta kun lähtee sukanen irti niin tekee kipeää jos itseen osuu, joten kuppiharja jo turvallisuuden vuoksi jos sillä tekee. Sen verran vielä että kyllä tuollaisella teräsharjallakin saa vahinkoa aikaan jos se lipsahtaa vaikka jarruletkuun tms. ja potkiihan se ikävästi kun levyn reunaan tökkää varomattomasti.
- Julle
Jos jarrupalat eivät ota koko alaltaan levyyn, jokin jumittaa! Silloin tosiaan ruostetta syntyy, vaikka autolla ajettaisiin säännöllisesti. Ruosteen poistaminen ei korjaa varsinaista vikaa! Syynä osien (esim. mäntien) jumittamiselle voi olla vanha jarruneste. Neste toimii sylinterien ja mäntien välissä voiteluaineena. Nesteeseen tiivistyy ilmasta kosteutta, josta seuraa osien ruostuminen (syöpyminen) ja mahdollinen jumittuminen aikaa myöten. Näin tapahtuu, vaikka autolla ei ajettaisi yhtään. Neste tulisi vaihtaa vähintään joka toinen vuosi koko järjestelmään (ei vain säiliöön!). Nesteen kunnon voi todeta korjaamolla tai katsastusasemalla tehtävällä kiehumispisteen mittauksella. Jarruille olisi eduksi, että sitä jarrupoljinta paineltaisiin auton paikallaan ollessa reilusti. Ajaessahan ei normaalisti ole tarvetta poljinta survoa. Näin pientä liikettä tekevät osat pysyy herkästi liikkuvina. Tämä nesteen vaikutus on hyvin merkittävä, vaikka olisi vaikea uskoa. Toki muutakin vikaa voi olla. Nykyään uudet levyt voi olla niin halpoja, että niiden vaihtaminen on kannattavampi vaihtoehto.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 937838
- 403752
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1021886- 241210
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html321053Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,281003Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk53837Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt31792Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia10750Tähän vaivaan ei auta kuin kaksi asiaa
1. Tapaaminen uudestaan tai 2. Dementia Anteeksi kun olen olemassa🙄60749