Nokian loppu edessä?

Karrol

Nokia haastettu oikeuteen USA:ssa.

Joukkokanteen nostaneet sijoittajat syyttävät Nokiaa valheellisesta pörssi-informaatiosta.

Vähemmästäkin mennyt yrityksiä nurin.

Suomi kohta konkassa Nokian perässä.

25

1122

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mikä

      Olisi sinun syytä antaa osoite, mistä olet tietosi saanut.

    • Juuso

      ...mutta lopun alku.

      Ollilan viimeaikaisilla ylioptimistisila lausunnoilla uusista kännykkämalleista ja myynnin kasvusta oli selvästi tarkoitus vedättää Nokian kurssia nousuun.

      Siinä vaiheessa kun amerikkalaiset eläkesäätiöt lakkaavat uskomasta Ollilan puheisiin, voidaan Nokian osakepapereilla pyyhkiä... sanonko mitä!

      Nokia on kännykkäbisneksen Microsoft. Keskitien kulkija, jokaiselle jotakin, hyvä kopioimaan ja varastamaan ideoita. Harvoin mitään mullistavaa ja originelliä. Jättiläiset ovat kuitenkin usein liian suuria ja kankeita. Viimeaikaiset Nokian kännykkäohjelmistojen ongelmat kertovat kuitenkin paniikista joka Nokialla vallitsee.

      Olisiko aika Nokia ja Ericssonin laittaa hynttyyt yhteen. Ericssonila on tuotekehitys paremmin hallussa, mutta markkinointi ei pelaa. Itsekin jouduin vaihtamaan Ericssonin kännykän Nokialaiseen, kun se ainukainen paikkakunnan jälleenmyyjä lopetti Ericssonin myynnin ja siirtyi Nokian remmiin.

      • taivastelija

        niin sitä luullaan tietävänsä. Eriksonin tuotekehitys on vielä pahempaa paskaa kuin nokian, vaikka paskaa se on nokiankin. Nimim. Kokemusta on.


      • Juuso
        taivastelija kirjoitti:

        niin sitä luullaan tietävänsä. Eriksonin tuotekehitys on vielä pahempaa paskaa kuin nokian, vaikka paskaa se on nokiankin. Nimim. Kokemusta on.

        Niin sitä tiedetään luulevansa. Et ole ehkä seurannut asiaa, mutta Ericsson on aina ollut kännyköiden tuotekehityksessä n. puoli vuotta edellä, oli sitten kysymys kamerakännyköistä, värinäytöistä tai Blue Tooth -tekniikasta. Mutta kun Ericsson ei osaa valmistaa ja myydä tuotteitaan, niin etumatkasta ei ole mitään hyötyä.


    • Siemens Känny

      Nokia siirtyy tekemään leivänpaahtimia.

    • Jere

      Joukkokanteen nostanut firma on joukkokanteiden ammattilainen. Kunhan yrittää taas.
      Mielenkiintoiseksi koko tiedotus-sekamelskan tekee se, että Nokialla on suht tuore amerikkalainen rahoitusjohtaja? Amerikkailaisilla on oma tyyli tiedottaa tai olla tiedottamatta, kuten olemme saaneet sikäläisistä skandaaleista tietää.

      • kaivosinsinööri

        Perustutkinto Mining Engineer;) Data Mining olisi edes hiukan likempänä Nokian liiketoimintaa. No insinööri kuitenkin, kuten kaikki Nokialla.


      • Nokia Painuu

        Joukkokanne pudottaa uskottavuutta entisestään ..


    • Nokia Mokia

      Toivottavasti kaukoidän lapsi- ja orjatyövoimaa käyttävästä Nokiasta tehdään varoittava esimerkki ja sille lätkäistään tuntuvat sakot sekä valheellisesta pörssi-informaatiosta kuin myös paskojen puhelimien valmistuksestakin. 5-10 miljardia dollaria voisi olla jokseenkin sopiva summa.

    • NaikoN

      Täällä on oikein asiantuntija raati kokoontunut arvioimaan Nokian tilannetta.
      Olisi hyvä muistaa ensin peruskysymykset, ennen yhtiön konkurssiin julistamista.

      Nokia on maailmassa tämän alan ykkönen arvuutetaan sitä miltä kantilta tahansa. Se on ainoa tämän alan yhtiö joka on tehnyt hyvää tulosta vuodesta toiseen muiden rämpiessä suossa. Yksi ylitse muiden on kannattavuus. Mikään firma ei pärjää pelkällä myynnin kasvulla, jos toiminta ei jätä rahaa firmaan ja Nokialla sitä rahaa on. Nokia pystyisi ostamaan monta alansa firmaa markkinoilta, mutta siinäkään ei ole mitään järkeä pitkässä juoksussa. Nokian asema on monilta osin saman kaltainen kun Microsoftilla, jota haukkua räkytetään (kateellisina), mutta firma tekee edelleen tulosta vuodesta toiseen markkinajohtajana.

      Jos Nokia ei pärjää, silloin pärjää mikään muukaan sen alan yritys maailmassa.

      • Elektroniikan Parista Eläkk...

      • Gutta-Perkka

        ...vaikeuksiin niin tuskin se nyt on ikinä kiinni itse varsinaisesta Nokian tuotannosta ja sen laadusta ja kilpailukyvystä vaan silloin on kyseessä jo joku systemaattinen kampanjointi, jossa vaan vaikka huvikseenkin halutaan ja yritetään pelata yhtiö ulos tai ainakin vaikeuttaa sen toimintaa.


      • Nähty on
        Gutta-Perkka kirjoitti:

        ...vaikeuksiin niin tuskin se nyt on ikinä kiinni itse varsinaisesta Nokian tuotannosta ja sen laadusta ja kilpailukyvystä vaan silloin on kyseessä jo joku systemaattinen kampanjointi, jossa vaan vaikka huvikseenkin halutaan ja yritetään pelata yhtiö ulos tai ainakin vaikeuttaa sen toimintaa.

        .. aliarvioidaan Japanilaisia - he ovat kansallistuntoisia ja ostavat omiaan. Kiinakin tekee omansa - halvalla.


      • LATOJA

      • Televa
        Elektroniikan Parista Eläkk... kirjoitti:

        http://www.prosessori.fi/

        Nokia on heikoilla, mitä sen tulevaisuuteen tulee.

        Esim. tämä http://www.siemens.com/index.jsp syö koko kalustolla, mutta milläs se Nokia kaluaa? Yhdellä hampaalla.

        Jaa, että Siemensin miehiä ja linkki oikein Siemensin kotisivulle.

        Hyvä veli, jos "arvovaltainen" prosessori-lehti kirjoittaa, että Nokia on heikoilla tulevaisuudessa, miksi he eivät kerro sitä Nokian johdolle?

        Mitä tulee Siemensiin saksalainen on perinteisesti ostanut aina saksalaisen tuotteen. Vaikein pala olisi saksalaisille Nokian pääomistus Siemensin personal-viestimissä, mutta siitä omistuksesta ei Nokialle olisi hyötyä, jos olisi se omistaisi tämän osaston.

        Jotenkin tuntuu kummalta, että näillä sivuilla on erittäin typeriä ja vihamielisiä kirjoituksia, Nokiasta tai jostain muusta suomalaislähtöisestä yrityksestä, vailla perusteluja.


      • Lisä Kysymyksiä
        Televa kirjoitti:

        Jaa, että Siemensin miehiä ja linkki oikein Siemensin kotisivulle.

        Hyvä veli, jos "arvovaltainen" prosessori-lehti kirjoittaa, että Nokia on heikoilla tulevaisuudessa, miksi he eivät kerro sitä Nokian johdolle?

        Mitä tulee Siemensiin saksalainen on perinteisesti ostanut aina saksalaisen tuotteen. Vaikein pala olisi saksalaisille Nokian pääomistus Siemensin personal-viestimissä, mutta siitä omistuksesta ei Nokialle olisi hyötyä, jos olisi se omistaisi tämän osaston.

        Jotenkin tuntuu kummalta, että näillä sivuilla on erittäin typeriä ja vihamielisiä kirjoituksia, Nokiasta tai jostain muusta suomalaislähtöisestä yrityksestä, vailla perusteluja.

        .. kasata ALIHANKKIJOIDEN valmistamista osista kännyjä?


      • Televa
        Lisä Kysymyksiä kirjoitti:

        .. kasata ALIHANKKIJOIDEN valmistamista osista kännyjä?

        Vaikuttaa siltä, että näinä nopean median aikoina itse Nokian toiminta valottuu kansalle vain lööppien pohjalta.

        Uskoakseni Nokian toiminnasta löytyy mustaa valkoisella, jopa itse konttoriin ja firman toimintaan voi tutustua Keilaniemessä.

        On aivan totta ,että Ollila ei lado komponenteja piirikorteihin - ei piirrä piirikaavioita, ei labraa kytkentöjä tai testaa niitä simulointiohjelmilla tms.

        Nokialla suunnittelee tuotteita ja tuonantoa tuhansia ihmisiä. Itse tuotteet teetetään tähän erikoistuneilla alihankintayrityksillä, kuten kaikissa muissakin suurimmissa elektroniikka yrityksissä on tapana tehdä.


      • Perustavaa laatua
        Televa kirjoitti:

        Vaikuttaa siltä, että näinä nopean median aikoina itse Nokian toiminta valottuu kansalle vain lööppien pohjalta.

        Uskoakseni Nokian toiminnasta löytyy mustaa valkoisella, jopa itse konttoriin ja firman toimintaan voi tutustua Keilaniemessä.

        On aivan totta ,että Ollila ei lado komponenteja piirikorteihin - ei piirrä piirikaavioita, ei labraa kytkentöjä tai testaa niitä simulointiohjelmilla tms.

        Nokialla suunnittelee tuotteita ja tuonantoa tuhansia ihmisiä. Itse tuotteet teetetään tähän erikoistuneilla alihankintayrityksillä, kuten kaikissa muissakin suurimmissa elektroniikka yrityksissä on tapana tehdä.

        Peruskomponentit kehittyvät muuallakin. Tuote lähestyy kertakäyttöisyyttä. Kotelo ja komponentti. Nyt jo CMOS-tekniikalla tehty lähetin-vastaanotin-moduli. Kinan ja yleisesti köyhien maiden markkinoille EI nokialla ole asiaa.

        Japanilainen on edellä karussa ja pitää välimatkaa sillä, että tekee tuotteen HETI katuhintaiseksi - eikä niin kuin Nokia - hinnoittamalla floppi-rihkaman pilviin.


      • CMOS
        Perustavaa laatua kirjoitti:

        Peruskomponentit kehittyvät muuallakin. Tuote lähestyy kertakäyttöisyyttä. Kotelo ja komponentti. Nyt jo CMOS-tekniikalla tehty lähetin-vastaanotin-moduli. Kinan ja yleisesti köyhien maiden markkinoille EI nokialla ole asiaa.

        Japanilainen on edellä karussa ja pitää välimatkaa sillä, että tekee tuotteen HETI katuhintaiseksi - eikä niin kuin Nokia - hinnoittamalla floppi-rihkaman pilviin.

        ON NOKIA NÄYTTÄVÄ KONKURSSI.


    • niin

      Kohta on Sony Ericsson syytteessä vaarallisista taitettavista puhelimista, kun jenkkikäyttäjät valittaa että "se" jäi väliin kusella ollessa ja puhelin sai kosteusvaurioita. He ovat todella lapsellista porukkaa, kun eivät muka tiedä että osakkeiden ostamisessa on aina riski. Yleensä ovat valittajat aina hävinneet tähän mennessä.

      • inkarnaatio

        Nokia onkin onneksi suojatyöpaikka kasvottomille wanna be visionääreille, jotka on tasapäistetty ennen syntymää.

        Jos Nokia kaatuu pidän kahden päivän juhlat kumisaappaat ja soittelen rakkaalla 3310 satoja puheluita.


      • mutta
        inkarnaatio kirjoitti:

        Nokia onkin onneksi suojatyöpaikka kasvottomille wanna be visionääreille, jotka on tasapäistetty ennen syntymää.

        Jos Nokia kaatuu pidän kahden päivän juhlat kumisaappaat ja soittelen rakkaalla 3310 satoja puheluita.

        Mitä puhelimia ostatte jos Nokia kaatuu? Silloin ei ole ketään niitä tekemässä, kun muut kaatuvat ennen sitä.


      • Kaikkeka Mahdollista
        mutta kirjoitti:

        Mitä puhelimia ostatte jos Nokia kaatuu? Silloin ei ole ketään niitä tekemässä, kun muut kaatuvat ennen sitä.

        http://www.siemens.de/index.jsp

        .. siinä sivussa ...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      187
      1890
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1033
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      99
      947
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      20
      717
    5. 52
      694
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      588
    7. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      28
      544
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      174
      536
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      518
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      199
      473
    Aihe