Ketipinor, levozin, zyprexa, temesta

Pelokas_

Mikähän olisi paras sairaalloiseen unettomuuteen? Ketipinorilla sain alkuun unta, mutta annosta ei lähdetty yli 100mg nostamaan. Sitten osastolla annettiin 50mg levozin 10mg diapam ja nukuin kahtena yönä hyvin, mutta sivuoireena nenän tukkoisuus, suun kuivuminen, tokkuraisuus aamusta ja huimausta. Antoi kuitenkin parhaan unen. Nyt vaihdettu zyprexaan ensin 5mg ja sitten 10mg, myös 10mg diapam menee rinnalla joka ilta. Zyprexan kanssa nukahtaminen ollut suht vaikeaa ja nukkuminen pinnallisempaa ja katkonaisempaa. Mitähän tässä tulisi tehdä? Ilman lääkkeitä valvon maailman tappiin asti. Tulisiko vain sokeasti luottaa, että zyprexa on juuri minulle sopiva. Lisäksi minua ahdistaa ja on sekoamisen tunnetta päivällä, tähän lääkäri ehdotteli temestaa, mutta kuulemieni juttujen perusteella en uskaltanut sanoa mitään. Eikö temestan päiväkäytön myötä menisi unilääkkeistäkin teho ja sitte riippuvuus, toleranssi jne. Todennäköisesti ongelmani ei ainakaan puhdas unettomuus ole, mutta se on isoin ongelma. Tällä hetkellä diagnoosi F41.1 Kiitokset kaikille jotka jaksavat vastata! Ps. Atarax, mirtazapiini jne. turhia omalla kohdalla.

12

4202

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kokemusta on

Mirtazapiniini ei toiminut minullakaan unettomuuteen. Alkuperäislääke Remeron 30 mg toimii erittäin hyvin,
      koska se sulaa suussa ja imytyy limakalvojen kautta nopeasti.Otan lääkkeen puolta tuntia ennen nukkumaan
      menoa.Ei myöskään tee pökkeröistä oloa niin kuin ketipinor ja levozin,joista on myös kokemusta.
      Sivuvaikutuksethan ovat yksilöllisiä.

Lisäksi kannattaa ulkoilla niin paljon kuin jaksaa.

• 3+12=?

huitelin huiviin seroquelia peräti 400 mg illalla nukkumiseen. Sain sitten anafylaktisen reaktion 2 kertaa ja jouduin lopettamaan tabut seinään. Viekkarit alkoi kahden viikon päästä ja oli kauheat. Sitten sain kokeiluun zyperxaa 5 mg ja levoxinia 3 kpl 5 mg tabua illalla ja nukkuminen on niillä kohtalaista n.6 tuntia joskus enemmänkin. Kärsin kroonisesta unettomuudesta ja syön vaikka kiviä jotta edes tuon nukun. Hällä väliä millä kunhan nukun. Se diapam kannattaa ottaa n. 4 tuntia ennen nukkumaanmenoa että kroppa rauhoittuu kun aiot nukkua. Unettomuus on hankala ongelma, ja vie voimat kun se kroonisoituu.

• neeeeeeenna

Ootko kokeillut melatoniinia noitten rinnalla? (Circadin 2mg)
        Turvallisempi kuin unilääkkeet. Itse otin ketipinoria ja circadinia ja nukuin hyvin. Nykyään tenoxia, nukun hieman huonommin. Vaihto siksi että ketipinor ei sopinut.

• Cott

Kannattaa varmaan jutella lääkärin kanssa tuosta lääkityksestä.

• örp

melatoniini on aika turha jos on hankalia uniongelmia. ainaki mitä oon itte todennu.

onko kaikki perus unilääkkeet ja rauhottavat käyty läpi?
      tenox, imovane, stilnoct, opamox?

ehkä se uni sieltä tulis jos löytyis joku sopiva kombo.

onko sulla muuten mitään mielialalääkitystä? yhdistettynä tarvittaessa otettavaan rauhoittavaan lääkkeeseen vähentävät ahdistusta aika tehokkaasti.

mutta tosiaan, ota asia puheeks lääkärin kanssa koska no.. suomi24-lääkärit...

• psykiatry_kills

Nämä lääkkeet AINOASTAAN PEITTÄÄ OIREET, EIKÄ KORJAA MITÄÄN.

ÄLKÄÄ IKINÄ ALOITTAKO TÄLLÄISIÄ LÄÄKKEITÄ, KOSKA LOPETTAA EI HELPOSTI VOI.

ASIAT PITÄÄ KORJATA, EIKÄ PEITTÄÄ LÄÄKKEILLÄ. AINAKIN ULKOMAILTA LÖYTYY PAIKKOJA (CALIFORNIA?), JOSSA ASIOITA VOIDAAN KORJATA EIKÄ PEITTÄÄ. Perusterveydenhoito Suomessa jakaa vaan lääkkeitä jotka ei korjaa mitään. Ongelmien peittäminen hetkellisesti auttaa, mutta oikeasti asioita voidaan nykyään korjata, se on vain paljon vaikeampaa.

http://zyprexawithdrawal.blogspot.com/2011/12/zyprexa-properties.html

Katsokaa vaikka tuosta postauksesta miten Lilly manipuloi viisaasti keskushermostoa ja sytostaattijärjestelmään lopettaaksen Zyprexa lääkityksen (vuonna 1993!!) ja korjasi jopa Zyprexan aiheuttamat ongelmat!
      '
      Peruslääkärit ei korjaa mitään vaan jakelee lääkkeitä jotka on tuhon tie.
      JOS OLET ALOITTANUT ET VOI LOPETTAA!!! Tuossa ylläolevassakin esimerkissä Lilly (joka sentään lääkkeen on tehnyt) kai tapatti potilaansa (tosin myöhemmissä kliinisissä testeissä potilaat kai lopetti lääkkeet onnistuneesti).

Niin ja Zyprexa on PSYKOOSI-lääke. Jos pelkkä unettomuus vaivaa mirtazapiini voi olla järkevämpi, mutta samaa paskaa nämä lääkkeet on, peittää ongelmat eikä korjaa mitään. Niin ja unilääkkeet ovat samaa luokkaa.

Menkää pätevien lääkäreiden luo. Vaikkapa uniklinikalle, ulkomaille jos ei muualle (kalifornia). CCHR:n videoilta voi esimerkiksi löytyä ja poimia lääkäreitä, jotka oikeasti korjaa eikä aiheuta ongelmia.

KUN OLET ALOITTANUT LÄÄKKEEN ON MELKEIN LIIAN MYÖHÄISTÄ.

Robbie Williams on esimerkki tapauksesta, joka on lopettanut jotkut neurologiset ( piriste?) lääkkeet ja on about kunnossa. Käytännössä tälläinen vaatii kuitenkin vuosien hoidon/työn kun keskushermostoa korjataan ja riippuvuudet tms. poistetaan oikeaoppisesti. Siltikin ei ole tietoa tai varmuutta siitä miten pitkään lopettamisen jälkeen voi olla kunnossa.

Psykiatriset lääkkeet ovat MYRKYLLISIÄ, EI KORJAA MITÄÄN ja AIHEUTTAA PIDEMMÄN PÄÄLLE ONGELMIA. Asioita VOIDAAN nykyään korjata se vaan on KALLISTA ja vaikeaa (mutta kun koko loppuelämästä on kysymys niin kannattanee laittaa rahaa peliin ja hakeutua kunnon lääkäreiden hoitoon jossa on välineet mitata aivojen toimitaakin tarkasti, yksityisiä paikkoja Suomesta ei taida kunnolla löytyä missä tälläistä voisi tehdä, Robbie Williamskin meni Kaliforniaan asti hoitoon Englannista.)

• Anonyymi

Iso kirjain ainostaan lauseen alkuun, muut pieninä, sitten jos on oikein kova hinku painostaa sanojaan niin voi käyttää tavallisen tekstin lihavointia silloin teksti pysyy sääntöjen mukaisena .ihmeellinen ihminen kun näkee ettei muut kirjoittele versaaleilla niin silti katsoo sen omaksi oikeudekseen kirjoitella niillä. Meille kaikille jo opetettu koulussa nämä ohjeet että pitäisi olla päässä.

• Valeria

Oletko kenties lääkäri, tutkija vai psykiatri kun olet näin hyvin selvillä siitä, mitä psyykkisesti sairaiden ihmisten tulisi syödä ja mitä ei.
      Ensinnäkin jokainen ihminen on yksilö, ja varmasti hän osaa kokemuksensa ja erikoislääkärin kanssa yhdessä neuvotella, millainen lääkitys on hänelle sopiva. Jollekin toisella taas on samaan vaivaan ihan toisenlainen lääkitys ym. joten mielestäni täällä on aivan turha alkaa jakamaan noin yleispäteviä neuvoja. En usko, että kukaan huvikseen syö antipsykootteja ym. Ainakin minä olen kärsinyt vakavasta masennuksesta jo 10 vuotta, ja kun SSRI:t eivät enää riitä, olen saanut avun Fluanxolista, joka on juuri sopiva lääke minulle huolimatta siitä, että on neurolepti.

• Anonyymi

Ei hän ole mikään lääkäri ainoastaan omahyväinen ”: tietäjä” joka painostaa sanojaan versaaleilla ä niin ei kukaan lääkäri tekisi , asia on niin että jotkut tarvitsevat lääkkeet toiset eivät , ei siinä kenenkään versaalivillen sanoilla ole mitään merkitystä . Lääkäri määrää hoidon yhdessä potilaan kanssa , jonka katsoo potilaalle sopivaksi .

• BNZ

Taas näitä maailmanparantajia, jotka torppaa lääkkeet heti alkuunsa. No huh, huh! Enemmän olisin huolissani siitä, että kaikkea neurolepteistä hermokipulääkkeisiin ja kokeiluluonteisiin SSRI- tai SNRI-lääkkeisiin jaetaan kuin ostoskaupan hyllyltä, vain ettei uskalleta bentsoja määrätä.

No asiaan. En tiedä lukeeko ketjun aloittaja enää ollenkaan näitä juttuja, mutta kyllä minua ihmetyttää tuo Ketipinorin noston haluttomuus, kun sitä tyrkytetään jo päiväkäyttöönkin satoja milligrammoja. Jos se on lääke, joka on toiminut, niin yritä saada se takaisin. Itselläni krooninen unettomuus katkesi Ketipinorilla (ketiapiini). Tokihan siinä kesti aikansa, kun siihen tottui ja uskalsin titrata annosta oikealle tasolle, mutta kyllä minulle lääkärit määräsivät Ketipinoria alusta alkaen reilusti, koska se ei ole bentso, ja se oikeasti korjasi uniongelmia. Mikään lääke ei ole täydellinen, mutta syön Ketipinoria niin kauan, kuin koen sen itselleni tarpeelliseksi. Tuollaiset pelottelijat voivat suksia ilman lunta! Minulla on kavereita, jotka ovat aloittaneet ja lopettaneet Ketipinorin käytön varmaan 100 kertaa - mm. yksi dokuputkien takia, toinen sen takia, ettei ole saanut lääkettä, mutta aloittanut aina kun saanut lisää. Eli pelottelut lääkkeen lopettamisesta tai sen käytön vaarallisuudesta ovat kyllä aika tuulesta temmattuja. Jos se jollain aiheuttaa jonkin vaarallisen sivuvaikutuksen, niin sellaisen henkilön pitää pysyttäytyä lääkkeestä ehdottomasti erossa, mutta jos se toimii, niin miksi hemmetissä sitä ei voisi käyttää, jotta elämä paranisi.
      Tätä valheellista tietoa nämä lääkevastaiset idiootit jakaa täällä, että kaikkeen jää koukkuun ja kaikki tuhoaa aivot, etkä ikinä pääse niistä eroon jne. jne...

Minä syön kiltisti lääkkeet, joita minulle on määrätty, jos ne toimii. Mikäli eivät toimi, tai sivuvaikutukset ovat liikaa, niin lopetan lääkkeen syönnin ja keskustelen asiasta lääkärin kanssa. En todellakaan tule julkiselle palstalle toimimattomia lääkkeitä parjaamaan tai luomaan niistä uhkakuvia. Olemme yksilöitä ja jotkut meistä tarvitsevat lääkitystä, toiset pärjäävät ilman. Eikö nyt prhana sen verran edes voitais todeta sinisin silmin? Kaikille muille univaikeuksista kärsiville, sekä toki kaikille muillekin, oikein hyvää vuoden alkua ja olkoon lääkityksenne tai lääkkeettömyytenne parempi ratkaisu tänä vuonna, kuin koskaan aikaisemmin!

• Anonyymi

Ota ilman muuta se temesta ja pyydä truxal ja akinenton

• Anonyymi

Minulla oli ystävä jolla oli temesta pari kuukautta ja sanoi sen olevan juuri hänelle se parhain lääke. Sitten en tiedä mikä kullekkin olisi para kun se joka sopii yhdelle ei välttämätä sovi toiselle

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persut romahti Haapaveellä, kiitos Ilkka!

Persut saivat historiallisen tappion haapaveellä! Kiitos Ilkka!
      Haapavesi
      90
      2045
    2. Hyvää yötä, olen rakastunut suhun

Sanon tämän kyllä vielä sulle henkilökohtaisestikin. 😘
      Ikävä
      84
      1825
    3. Tiedätkö et olet

Ärsyttävän hyvännäköinen.
      Ikävä
      49
      1470
    4. Nyt tiedän

Että joku on lahjonut jonkun tai olemme idiootteja. Nuo kokkareiden päsmärit tuli valituksi valtuustoon. Onnea vaan kai
      Sysmä
      48
      1425
    5. Oletko mokannut?

Oletko omasta mielestäsi mokannut jotain kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      143
      1360
    6. Sanna Ukkolan kolumni: Rautarouva, joka unohti joukkonsa - Riikka Purran pitäisi katsoa peiliin

"Historialliset tappiot eivät synny vahingossa. Ne syntyvät, kun johtaja unohtaa, ketä hänen piti palvella, kirjoittaa I
      Perussuomalaiset
      48
      1314
    7. Oletko ymmärtänyt

Oletko ymmärtänyt jotain kaivatustasi lähiaikoina tai oletko muuttanut mielipidettäsi kaivatustasi?
      Ikävä
      144
      1244
    8. Kepun hegemonia jatkumassa vankkana Puolangalla

Tuuliviirien vallankumous jäi pahasti piippuun!
      Puolanka
      26
      1106
    9. Paraneeko ilmapiiri nyt?

Paraneeko kunnallispolitiikan ilmapiiri nyt kun persuilla meni vaalit päin pers3ttä ja änkyräpersut tipahtivat vilttiket
      Hyrynsalmi
      25
      1005
    10. Ottaisitko miten

Kaivattusi?
      Ikävä
      102
      986
    Aihe