Mitä tarkoittaa kipu mikä tuntuu munuaisten kohdilla? Ei selkäkipua vaan jos hipaiseekin munuaisten kohdilta niin sattuu. Joskus todella sietämätön tosi pitkään, välillä pois ja tulee taas. Voiko tää liittyä mun ruoka-aineallergioihin? Lääkäri ei tehnyt mitään kun kerroin.
kipu munuaisissa
11
23244
Vastaukset
- nyt heti
ja otatat labrakokeet!!Munuaisten kanssa ei pelleillä!Ihme lääkäri kun ei reagoinut.
Itse olin munuaistulehduksen vuoksi sairaalassa,luulin flunssaksi...ja selkäsärkyä oon aina ajoittain potenut.Pidä huoli itsestäs,pliis.- huhhuhaa
Mul on oikean munuaisen kohdalla selkäpuolella vaalea täplä voisiko se liittyä jotenkin munuaisiin?... ja kun liikun mulla joskus vihloo siitä kohdalta. en oo kovin vanhakaa 14
- jokuvaan888
voiko munuaistulehdukseen liittyä voimattomuutta, väsymystä ja että virtsaa tulee hyvin vähän aina kun käy vessassa
- Neena
Kipu munuaisissa voi todellakin liittyä ruoka-aineallergioihin.
Itse olen allerginen mm. omenan sisältämälle hapolle, johon ainoana oireena nimenomaan munuaisten kuorikerros reagoi. Allergiaoireet ilmenevät voimakkaana munuaiskipuna aina jos olen syönyt omenaa.
Tietysti asia olisi hyvä tutkia, virtsan bakteeripitoisuus ym. kokeet, mutta voisit myös tarkkailla ilmeneekö kipu usein jonkin tietyn ruoka-aineen nauttimisen jälkeen. Helpottaisi ainakin tietona siitä ettei mistään kamalan vaarallisesta ole kyse.- allergikko
Kiitos sinulle ihana enkelini kun vaivauduit vastaamaan! Olin tosissaan hieman huolissani noista munuaisista. Kukaan allergialääkäreistänikään ei ole puhunut MITÄÄN tuollaisesta! Luultavasti kyse on juuri tuosta mitä kerroit. Yritän puhua asiasta allergialääkäreille. No, se on eri asia uskovatko. Eivät uskoneet sitäkään että jonkun allergisoivan ruoka-aineen syöminen voi nostaa kuumeen.
Todella suurkiitokset kuitenkin sinulle kun jaoit tietoasi! - sancha
allergikko kirjoitti:
Kiitos sinulle ihana enkelini kun vaivauduit vastaamaan! Olin tosissaan hieman huolissani noista munuaisista. Kukaan allergialääkäreistänikään ei ole puhunut MITÄÄN tuollaisesta! Luultavasti kyse on juuri tuosta mitä kerroit. Yritän puhua asiasta allergialääkäreille. No, se on eri asia uskovatko. Eivät uskoneet sitäkään että jonkun allergisoivan ruoka-aineen syöminen voi nostaa kuumeen.
Todella suurkiitokset kuitenkin sinulle kun jaoit tietoasi!Hei! On myös sellainen vaihtoehto joka minun kohdalleni osui. Kävin muutaman vuotta arvauskeskuksessa valittamassa ja he totesivat alaselän lihakset vaativat jumppaamista. Kivut kuitenkin jatkuivat ja menin yksityiselle josta pääsin tayssiin tutkimuksiin. Minulla oli synnynnäinen munuaisvika joka vaati 3 leikkausta. Helvetillistä aikaa mutta nyt kaiken pitäisi olla niin hyvin kun leikkaamalla voi vain korjata. Mene kunnon lääkärille ja käske katsoa ultralla!
- jassuli18
sancha kirjoitti:
Hei! On myös sellainen vaihtoehto joka minun kohdalleni osui. Kävin muutaman vuotta arvauskeskuksessa valittamassa ja he totesivat alaselän lihakset vaativat jumppaamista. Kivut kuitenkin jatkuivat ja menin yksityiselle josta pääsin tayssiin tutkimuksiin. Minulla oli synnynnäinen munuaisvika joka vaati 3 leikkausta. Helvetillistä aikaa mutta nyt kaiken pitäisi olla niin hyvin kun leikkaamalla voi vain korjata. Mene kunnon lääkärille ja käske katsoa ultralla!
voisiko joku kerto näistä oireista mitä mul on ollu tänään aamulla herättyäni särki vaiks kuinka pal munuaisen kohal et meinas tul itku sit oksenteli ja kipu meni ylemmäs vasemman puolinen särki ja kysyn koska olen huolissani kun minulla ei ole kun ksi munuainen kun toinen leikattiiin kun oli kystää toisessa ja välillä kun kävelen sattuu maha onko vatta tautia , oksennnustautia olen vasta 12
- ..................
jassuli18 kirjoitti:
voisiko joku kerto näistä oireista mitä mul on ollu tänään aamulla herättyäni särki vaiks kuinka pal munuaisen kohal et meinas tul itku sit oksenteli ja kipu meni ylemmäs vasemman puolinen särki ja kysyn koska olen huolissani kun minulla ei ole kun ksi munuainen kun toinen leikattiiin kun oli kystää toisessa ja välillä kun kävelen sattuu maha onko vatta tautia , oksennnustautia olen vasta 12
Naisten vaivoja?
- jaaaaaaaaaq
olin ryyppämässä viikonloppuna ja seuraavana aamuna oli pini munuais kupu ja sitten illasta kävi koskemaan jalka lihkasiin mikä voi olla?? olen huolissani???
- Jim Bergholm
Älkää ottako särkylääkettä, jos tunnette kipua munuaisten seutuvilla. Pahinta mitä voitte itsellenne siinä tilassa tehdä.
- Jim Bergholm
Ruoka-aineista mm. banaani, peruna, leikkeleet ja täysmehut ovat vältettävien listalla. Ed. mainitut sisältävät fosforia ja kalsiumia, jotka rasittavat munuaisia. Lääkärissä kannattaa käydä mikäli kipu jatkuu pitkään, sillä ajoissa aloitettu hoito ja tietämys asiasta antaa ainakin mielenrauhan. Älkää ihmiset stressatko; ei se auta. Nettikin on täynnä tietoa, mutta verikoe ja rehellinen keskustelu lääkärin kanssa tehoavat kyllä paremmin. Voikaa hyvin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi244586- 883714
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313463075- 542657
- 512589
- 2032583
Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne322390- 1522318
- 311945
Avustettu itsemurha herättää vahvoja tunteita - Laillista Sveitsissä, ei Suomessa
Hilkka Niemi sairastaa harvinaista PLS-sairautta. Hilkan on elettävä loppuelämänsä parantumattoman sairauden kanssa, jok1071521