Näytönohjain lakkasi vastaamasta ja palautui

Muminaaaaaa

Minulla on Asus EAH4850 HTDI/512M/A Radeon, ja kun kellotan sitä Asuksen omalla kellotus ohejlmalla, SmartDoctor, kun alkaa pelaamaan jotain peliä, aluksi peli toimii hyvin, mutta sitten pelin grafiikat alkavat 'pirstaloitua' ja näytönohjain lakkaa vastaamasta ja palautuu jonkin ajan kuluttua.
Näytönohjaimen pitäisi kyllä kestää näitä minun kellotuksia, engine clock: 670MHz ja Memory clock: 2170 MHz. Näytönohjain ei pelin pelaamisen aikana juurikaan ota lämpöjä edes, ~55-60C.

Mikähän tässä nyt sitten olisi?

5

1326

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kuitenkin noin -Näytönohjaimen pitäisi kyllä kestää näitä minun kellotuksia,- jospa tuo pitäisi sana selittää asian. kokeile hiukan matalimmilla kelloilla.

• jollakin toisella

Kannattaa myös varmaan kokeilla kellottaa jollakin muulla ohjelmalla kuin tuolla smartdoctor ohjelmalla josta olen kuullut huonoakin. Oletko kokeillut kellottaa esim ATI:n omalla kellotusohjelmalla

• Muminaaaaaa
        jollakin toisella kirjoitti:

Kannattaa myös varmaan kokeilla kellottaa jollakin muulla ohjelmalla kuin tuolla smartdoctor ohjelmalla josta olen kuullut huonoakin. Oletko kokeillut kellottaa esim ATI:n omalla kellotusohjelmalla

Testasin ATI Catalystia, sillä kellotin Kellon 660 MHz ja Muisti 1064MHz.
        Ainakin tuolla Catalystilla voi testata miten uudet kellotukset toimii, että uskon sen pirstoitumisen johtuvan vaan liian kovista kellotuksista.
        Mutta mites tuo Muistin taajuus, SmartDoctor ilmotti sen jossain 2k MHz kohilla ja tuo Catalysti jossain 1k MHz. Että mistä tämä ero johtuu, onko hajua?

• Muminaaaaaa kirjoitti:

Testasin ATI Catalystia, sillä kellotin Kellon 660 MHz ja Muisti 1064MHz.
        Ainakin tuolla Catalystilla voi testata miten uudet kellotukset toimii, että uskon sen pirstoitumisen johtuvan vaan liian kovista kellotuksista.
        Mutta mites tuo Muistin taajuus, SmartDoctor ilmotti sen jossain 2k MHz kohilla ja tuo Catalysti jossain 1k MHz. Että mistä tämä ero johtuu, onko hajua?

omani ccc:stä, 1100:n antaisi kellottaa muistin ja gpu:n 790:n lähdöt 900 ja 750 hd4870:ssä. niinkuin jollain toisella nikki sanoi kuulleensa huonoa smartdoctorista, se voipi olla sitä että sillä saa rautansa hajalle. no, en ole kellotellut eli enpä tiedä noista kuin hiukan teoriaa.

• Muminaaaaa
        harrastelijakirurgi kirjoitti:

omani ccc:stä, 1100:n antaisi kellottaa muistin ja gpu:n 790:n lähdöt 900 ja 750 hd4870:ssä. niinkuin jollain toisella nikki sanoi kuulleensa huonoa smartdoctorista, se voipi olla sitä että sillä saa rautansa hajalle. no, en ole kellotellut eli enpä tiedä noista kuin hiukan teoriaa.

Kiitos vaan vastanneille.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä

Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla
      Maailman menoa
      600
      2136
    2. Sinä. Just sinä.

Palataan ajassa taaksepäin vuosi tai kaksi. Mitä tekisit toisin jos voisit?
      Ikävä
      108
      1078
    3. Hotellille löytyi ostaja....

Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,
      Kuhmo
      19
      1008
    4. Saana airola ja. muusikko spekulaatiota

Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki
      Yhteiskunta
      4
      887
    5. Onko se loukkaavaa

Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k
      Ikävä
      101
      845
    6. Miten kuvaisit tunteitasi

tällä hetkellä?
      Ikävä
      79
      795
    7. Onko kaivattusi seinäruusu?

Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai
      Ikävä
      50
      749
    8. Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen

Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?
      Ikävä
      87
      727
    9. Tiedätkö kaivattusi musiikkimaun?

Minkälaisesta musiikista hän pitää?
      Ikävä
      63
      715
    10. Moi, olen Lampunhenki

Kerro toivomuksesi🏺
      Ikävä
      65