Täytyy aikuisella ihmisellä olla muitakin puheenaiheita kuin oman (erinomaisen, superälykkään) lapsen teot ja tekemättä jättämiset.
Kantsis varmaan muistaa, että muut ei ehkä ole aivan yhtä vaikuttuneita juuri SINUN jälkikasvustasi kuin sinä itse...
Pliis! Älkää jauhako lapsista töissä!
6
488
Vastaukset 6
- Meidän äiti tekee pa
Vaikka itsekin kyllä sorrun joskus lapsestani puhumaan. Mutta toki hän on osa elämääni ja siksi puheenaiheeksi joutuu (on itsekin toivonut, että ethän kaikkea kerro:D )
Kuitenkin koin sen rasittavana, kun kaikki mitä työkaverini suustaan laski, kertoi hänen pojistaan.
Myöskään pelkästään kenenkään kännisekoiluista, tyttö-/poikaystävästä, lemmikistä tai parisuhteesta ei jaksa loputtomasti kuunnella. Paitsi joku superkuuntelijan lahjoilla varustettu:)
Ottakaamme siis kuulija huomioon. - kolmen äiti
mutta kun meillä ihmisillä on tapana puhua niistä asioista, jotka ovat meille tärkeitä. Jos oikein inhottavasti ajattelee, niin ei ne jutut työpaikasta tai parisuhteesta ole sen mielenkiintoisempia kuin lapset. Itse tykkään kyllä keskustella lapsista sellaisten kanssa, joilla niitä on. Ne, taas joilla ei lapsia ole, heidän kanssa keskustelu on sitten sellaista hyvää päivää -kirvesvartta keskusteluja ja kun usein nämä tyypit ovat vielä niin oman elämänsä lumoissa ja usein pillastuvat kun sana lapsi edes mainitaan, niin eihä sitä passaa silloin suutaan aukaista, kiltisti vain kuunnella kun minä, minä, minä jne.
- ......mä vaan.....
Oma työpaikkani on melko naisvaltainen. Päätoimisia työntekijöitä noin 70, joista miehiä n. 10. Naista puolet äiti-ikäsisiä (alle 10v lapsia) ja loput mummoikäsiä. Nämä mummot on paljon pahempia kuin nuoret äidit. Heti maanantaina aamuna kaffepöydässä alkaa juttu, mitä lapsenlapset on viikonloppuna tehnyt.
Itselle on tulossa jälkeläinen kesällä, mutta on en ole siitä puhunut töissä kuin kahdelle hyvälle ystävälleni. En jaksa käydä hössötyskeskustelua näiden "mummojen" kanssa.... Sen keskustelun aika on vasta, kun on jotain keskusteltaa, eli syntymän jälkeen..... Lapsen tulo ei edes helposti paljastu näille mummoille, koska minusta tulee isä... ei äiti.. - mummeli tässä
......mä vaan..... kirjoitti:
Oma työpaikkani on melko naisvaltainen. Päätoimisia työntekijöitä noin 70, joista miehiä n. 10. Naista puolet äiti-ikäsisiä (alle 10v lapsia) ja loput mummoikäsiä. Nämä mummot on paljon pahempia kuin nuoret äidit. Heti maanantaina aamuna kaffepöydässä alkaa juttu, mitä lapsenlapset on viikonloppuna tehnyt.
Itselle on tulossa jälkeläinen kesällä, mutta on en ole siitä puhunut töissä kuin kahdelle hyvälle ystävälleni. En jaksa käydä hössötyskeskustelua näiden "mummojen" kanssa.... Sen keskustelun aika on vasta, kun on jotain keskusteltaa, eli syntymän jälkeen..... Lapsen tulo ei edes helposti paljastu näille mummoille, koska minusta tulee isä... ei äiti..Olen mummo ja siksi vastaan.Kyllä välillä puhun lapsenlapsista,pääasiassa toisen mummon kanssa,joten ei pitäisi muita kauheasti rasittaa.
Jotenkin vaan tuntuu oudolta sekin,että sellaisten ihmisten puheissa ei edes vilahda lasten mainitseminen,joilla sellaisia kuuluu perheeseen.Tehdään sitä js sitä,mennään lauantai-iltana sinne,tulee kavereita,mutta missään ei mainita lapsesta mitään.Kai sen lapsenkin voisi mainita,vaikka ei siitä kokoaikaa puhuisikaan,vai eikö sen kanssa tehdä mitään?
- ölkjij
ja ovatko työkaverisi vaikuttuneita - omaa sanaasi lainatakseni - puheenaiheistasi? Ehkä eivät jos puhuvat niiden sijaan lapsistaan
- onko vaikeeta
Tyypillinen yhden asian jauhajan vastaus. Luepa nyt tuo aloitus uudemman kerran, ehkä toisella tai kolmannella kerralla tajuat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 69816
- 113779
- 37706
- 130687
En haluaisi sanoa tätä
Mutta olet sokea sille, mitä sinulla jo on! Jos minä olisin sinä, pyrkisin tekemään kaikkeni kohentaakseni nykyistä pari40609- 69602
- 28508
Vasemmiston aloite
Pyhäjärvellä, ihan hyvä aloite. Toteutus ja puhdistus pitäisi alkaa ihan omasta pesästä. Näkeehän tuon sokeakin mitä ja58493Koska Sofia kertoo totuuden, että ovat eroneet miljonääri miehen kanssa?
Eikö olisi hänelle itselleen helpotus, kun voisi kertoa totuuden. Miksi salata asiaa ja pitkittää sitä harmaan tulevaisu142482Onko suhtautuminen kaivattusi
Fyysiseen vetovoimaan muuttunut? Jos, mihin suuntaan? Tunnetko enemmän vai vähemmän vetoa häneen fyysisesti kuin silloin35468- 69445
- 41432
Maajussille morsian: Farmiviikon voittajat ja häviäjät - Itkua ja pettymystä ei salattu
Maajussille morsian -suosikkisarjassa farmiviikolla selviää, onko ilmassa "sitä jotakin". Rakkauden etsintä on täynnä i0422Muistelen lämmöllä
Se oli vaikein päätös, jonka olen joutunut tekemään. En pidä valehtelusta, mutta näin sait päätöksen asioille. Rakasti38421Hei, alettaisko oleen yhdessä?
Miltä tuntuisi jos joku ihminen josta tykkäät sanoisi haluavansa yhteen asumaan? Ajattelisitko menettäväsi vapauden, pys73414- 45413
Näyttää siltä ettet edes sinä.
Kukaan ei uskalla kohdata aitoa ja syvää sielun rakkautta. Hyvin harvat vain. Ihmisten on turha tavoitella sitä oikeaa30408- 35408
- 46406
Jos olen aiheuttanut pahaa, pyydän anteeksi
Jos olen omalla kirjoittelullani aiheuttanut täällä jollekin pahaa mieltä tai sotkenut asioita, niin pyydän sitä anteeks59395