Transporter & nivelet

Kairankävijä

Firmassamme on ollut kuusi uuden korimallin transua.
Malli on ollut mielestäni kilpailukykyinen ominaisuuksiltaan, joka seikka on katukuvasta helppo navaita.
Kallis tosin Ducato perheeseen verrattuna.
Mielestäni se on myös historian ensimmäinen kunnolla pintakäsitelty pakettiauto. Seikkä mikä on ollut lähes rikollista. Esim. vanhat vitot ja hiacet in memoriam.

Yhtä en ymmärrä. Miten volkswagen konserni ei ole oppinut tekemään 15 vuodessa alustanosia, jotka kestäisivät säällisesti?
Kaikissa kuudessa yrityksemme transporterissa kallistuksenvakaajan puslat ja raidetangon päät olivat ja ovat yhä 60 000km jälkeen jäljiä. Niin lopussa, ettei katsastus mennyt enään läpi. Kyseessä ei enään ole vika, vaan ominaisuus.
Miten valmistaja kehtaa antaa moisen jatkua? Edellisen korimallin autoissa oli jo sama rumba ja viimeisissä malleissa olivat em. osat jo kestäviä.
Luulisi että valmistaja olisi ottanut opikseen, mutta ei. Nykyisessä Transposterissa homma toistui. Tehtaalta tahallinen businessmalli? Otetaan autonostajalta kate, myymällä viiden kallistuksen vakaajat ja raidetangot auton eliniän aikana...

3

404

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Transitissa parempi kestävyys ja vaihtoarvo kuin Ducato selittää eron

      • portteri

        joo sama homma täällä, kahden vuoden/30tkm välein menee reilu tonni huoltoon, jotta sillä pääsee edes katsastuksesta läpi, ja suurin osa tuosta rahasta menee alustaan, nivelet. jouset... ei kestä, toki painoa autossa on lähes maksimi mitä siihen saa laittaa, mutta silti sylettää nuo huolto laskut, tyhjänä se varmaan kestää hyvin, mutta kuka ostaa pakettiauton jos sellaista ei oikeasti tarvitse?
        olen niin kyllästynyt tuohon jatkuvaan huoltamiseen, että nyt kahden transportterin jälkeen kolmatta ei tule, ja katseet on käännetty sprintteriin, joka on ehkä vähän iso mutta ainakin se on tehty siihen mihin sitä markkinoidaankin, eli tavaran kuskaamiseen,
        ja noihin etelä euroopan ihmeisiin, kestää hyvin ekat 100tkm, mutta sitten alkaa menee kaikki, moottori, vaihteisto, sähköt, ruostuu... eli halpoja, mutta vähän sellaisia kertakäyttö autoja


      • Kairankävijä
        portteri kirjoitti:

        joo sama homma täällä, kahden vuoden/30tkm välein menee reilu tonni huoltoon, jotta sillä pääsee edes katsastuksesta läpi, ja suurin osa tuosta rahasta menee alustaan, nivelet. jouset... ei kestä, toki painoa autossa on lähes maksimi mitä siihen saa laittaa, mutta silti sylettää nuo huolto laskut, tyhjänä se varmaan kestää hyvin, mutta kuka ostaa pakettiauton jos sellaista ei oikeasti tarvitse?
        olen niin kyllästynyt tuohon jatkuvaan huoltamiseen, että nyt kahden transportterin jälkeen kolmatta ei tule, ja katseet on käännetty sprintteriin, joka on ehkä vähän iso mutta ainakin se on tehty siihen mihin sitä markkinoidaankin, eli tavaran kuskaamiseen,
        ja noihin etelä euroopan ihmeisiin, kestää hyvin ekat 100tkm, mutta sitten alkaa menee kaikki, moottori, vaihteisto, sähköt, ruostuu... eli halpoja, mutta vähän sellaisia kertakäyttö autoja

        Omilla Transportereillamme ajetaan päasiassa kaupunkipyöritystä, mutta kuormaa on vastyaavasti todella vähän. Silti etupään nivelet jatkuvasti aina finaalissa alle 60 000Km ajon jälkeen.
        Meillä muuten Ducatot ovat yllättäneet positiivisesti.
        -Näissä kannattaa karttaa kokemukseni mukaan mallisarjan alkupään autoja. Kun lastentaudit on testautettu onnettomilla ostajilla, saa rahaa vastaan paljon autoa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      110
      881
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      278
      675
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      638
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      603
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      546
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      38
      510
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe