Ajattelin hommata itselleni Toyota 4runnerin 3.0 bensamallin. Antaakaas vinkkiä onko järkee vai ei.
toyota 4runner
15
31049
Vastaukset
- riippuu
riippuu käytöstä omistin kyseisen auton parivuotta ja vaihdoin sit pajeroon joka on mielestäni parempi vaikkakin omistan vanhankorimallisen pajeron eli
runner siistiulkonäkö,hiljainen,moderni
runner-bensankulutus,tosipienisisältä,takalasin/takaluukunavaus mekanismi eiluukku aukea talvella kun hyvällä säkällä.
pajero tdi vie vähän,halvat varaosat,iso sisältä,mukava ajaa,ison auton tuntua verrattuna runneriin
pajero-vanhanaikainen,hyviä vaikea löytää.omistin runnerin 2 vuotta ja nyt pajeron 2,5 vuotta olen tyytyväisempi pajeroon paa isot renkaat jo näyttää yhtä siistiltä kuin runner.- KPR
Minulla oli kanssa runner jokin aika sitten
Olin kyllä tosi tyytyväinen autoon. Takalasin mekanismi on kyllä ongelma, mutta muuten ok!
- pjh
Tosi hyvä ajaa (erityisesti ajoasento). Mielestäni parempi kuin mikään muu mitkä olen omistanut/koeajanut ( Toyota hj60, Jeep cherokee, Range Rover, Nissan terrano, Land rover Discovery, freelander)
- Janoinen ja ainakin automaatti on "laiskanpulskea" - bensa maistuu mutta ei silti erityisen ärhäkkä
- Joo, tuo takaluukku on vähän ongelma, pitää
pitää puhtaana ja heittää silikoniöljyä kyytipojaksi aina silloin tällöin...- HiluxV6
Tuo 4Runnerin V6 muuttuu aivan eri luontoiseksi kun siihen laittaa peltipakosarjat (joita tosin saa vain jenkeistä, mutta saa tilattua helposti). Voimaa tulee ala- ja keskikierroksille aivan eri malliin. Jostain syystä Toyota on kuristanut pakopuolen hölmöllä pakosarjasysteemillä, oikean puolen pakokaasut viedään suoraan vasemman puolen sarjaan, josta lähtee yksi ahdas putki taaksepäin.
Peltisarjoilla jokaisen sylinterin pakokaasut viedään pitkillä putkilla auton alle, jossa ensin yhdistetään kolme yhteen ja sitten Y-putkella lohkot toisiinsa. Paras lisävaruste V6:een hiukan väljemman pakoputkiston lisäksi! - pjh
HiluxV6 kirjoitti:
Tuo 4Runnerin V6 muuttuu aivan eri luontoiseksi kun siihen laittaa peltipakosarjat (joita tosin saa vain jenkeistä, mutta saa tilattua helposti). Voimaa tulee ala- ja keskikierroksille aivan eri malliin. Jostain syystä Toyota on kuristanut pakopuolen hölmöllä pakosarjasysteemillä, oikean puolen pakokaasut viedään suoraan vasemman puolen sarjaan, josta lähtee yksi ahdas putki taaksepäin.
Peltisarjoilla jokaisen sylinterin pakokaasut viedään pitkillä putkilla auton alle, jossa ensin yhdistetään kolme yhteen ja sitten Y-putkella lohkot toisiinsa. Paras lisävaruste V6:een hiukan väljemman pakoputkiston lisäksi!Ahaaa!!! Sielläkö se ongelma piilee??! Itse
luin aikanaan vaan ahtaasta imupuolesta. Ilmasuodatin esim. on tosi pieni tuollaiseen
moottoriin. Itse hommasin K&N:n suodattimen,
mutta se ei yksinään oikein vielä tuntunut
missään. Paljon moinen pakosarja maksaa?
Entä mites kulutus ja päästöt? Vaatiiko
myös "tilavamman" katalysaattorin? - HiluxV6
pjh kirjoitti:
Ahaaa!!! Sielläkö se ongelma piilee??! Itse
luin aikanaan vaan ahtaasta imupuolesta. Ilmasuodatin esim. on tosi pieni tuollaiseen
moottoriin. Itse hommasin K&N:n suodattimen,
mutta se ei yksinään oikein vielä tuntunut
missään. Paljon moinen pakosarja maksaa?
Entä mites kulutus ja päästöt? Vaatiiko
myös "tilavamman" katalysaattorin?Joo imupuolelle olen myös tehnyt kopan pohjaan lisää reikiä ettei ilma lopu. Käytin K&N-suodatinta kunnes luin jonkun tutkimuksen jossa todettiin moottoriöljyn olevan paljon likaisempaa K&N:n kanssa kuin normaalin paperisuodattimen.
Pakosarjat maksaa n. 350-450 dollaria USA:ssa.
Kulutuksesta en osaa sanoa, kun autoa on niin paljon muutenkin muuteltu, että mikä vaikuttaa mihinkin. Itse en kulutuksesta murehtisi. Kattia ei minulla ole kun sitä ei pakettiautoon vaadita (Hilux V6, USA-malli, sama kone kuin 4Runner).
Pakoputkistona 60 mm on hyväksi havaittu, isompi on liian iso, ei tarpeeksi vastapainetta ja pienempi ahdistaa. Varmaan paremmin virtaava katti osaltaan auttaa. - Ostaa onko suoraa linkkiä
HiluxV6 kirjoitti:
Peltisarjoilla jokaisen sylinterin pakokaasut viedään pitkillä putkilla auton alle, jossa ensin yhdistetään kolme yhteen ja sitten Y-putkella lohkot toisiinsa. Paras lisävaruste V6:een hiukan väljemman pakoputkiston lisäksi!.. Kuinka paljon kulutus nousee?
Kiitos..
- V6 3.0
On järkeä!Itelläni on ollut sellanen jo 3vuotta eikä ole tarvinnu kuin öljyt,tulpat ja starttimoottori vaihtaa.
- kössi
Minulla on ollut uudesta asti 4-runner 3.0 V6.
vm 1991 ajettu nyt n.475 000 km.
jakohihna ja kytkinlevyt vaihdettu kerran.
Iskarit viime vuonna.
ei kuluta vielä öljyä ja aion pitää vielä
käytössä.
Viime vuonna pohja hiekkapuhallettiin ja happomaali pohjaan.
Ei ruostetta. - km1
Viittiskö joku mitata runnerin 3.0 öljytikun mitan? Hävettää tunnustaa, mutta hukkasin sen. Kiitoksia etukäteen tiedosta.
- kimjuh
Viittiskö joku mitata runnerin 3.0 öljytikun mitan? Hävettää tunnustaa, mutta hukkasin sen. Kiitoksia etukäteen tiedosta.
- paula66
kimjuh kirjoitti:
Meille olisi tulossa jahti- ym äyttöön tuoolainen -91 3 litrainen runneri...mitäs saa varautua kulutuksesn suhteen?? Hirvittää jo etukäteen : )
- kokki
paula66 kirjoitti:
Meille olisi tulossa jahti- ym äyttöön tuoolainen -91 3 litrainen runneri...mitäs saa varautua kulutuksesn suhteen?? Hirvittää jo etukäteen : )
Alle 15 litran sataselle ei liikahtanu mulla minkäälaisella ajolla.....
- Samaa pohtiva
Onko mitään tietoa diisseli versiosta? Onko huonompi/parempi?
- a n l. p n
on tietoa, vastaus kysymykseesi: on
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1581361Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491185Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä221084Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2101043- 1261030
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223984Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk307937- 42919
- 72885
- 72833