Mulla alkoi lauantaina hammassärky oikealla puolella alhaalla ja sitä kesti melkein koko päivän.. Se päivä vielä selvittiin jotenkin kunnes sunnuntaiaamuna heräsin tuskaan; kipu laajentunut koko oikean puolen ikeniin ja poskeen: Edellisenä päivänä auttoi vielä ensiapukeinot kuten hammastahnan laitto kipeään hampaaseen, viinan purskuttelu (...), reilu määrä buranaa ja kylmä. Eilen sunnuntaina ei auttanut juuri enää mikään, panacodin avulla sain nukuttua muutaman tunnin sohvalla puoli-istuvassa asennossa. Meillä ei ole hammaslääkärin päivystystä kuin lauantaina klo 10-11. Poski turposi eilen iltaa kohden mennessä todella paljon... aivan kun olis puolikas tennispallo suussa.
Tänään soitin sitten tunnin ajan ajanvarausnumeroon ja vihoviimein joku pelastava enkeli vastasi; tänään aika hammaslääkärille klo 14. Olen aina pelännyt hammaslääkäriin menoa mutta vielä ei ole tullut minkäänlaista pelkoa, haluan vain että tämä homma alkaa selviämään, pahin kipu mikä mulla on koskaan ollut.
Posken turvotus on vaan niin huimaa luokkaa kun ei oo aiemmin tällaista ollut.
Ikenet ovat myös aivan punaiset ja turvoksissa eli tosi paha tulehdus, samoin paha haju, maku, puutuminen.. :((
Ei enää pitkä aika...
särkyä ja todella turvonnut poski
4
18940
Vastaukset
- Hoito auttaa kipuun
Hyvä, että saat hammasasiat kuntoon. Veikkanpa, että sinulla on siellä hampaassa todella paha tulehdus. Toivottavasti hammasasiat tulevat nyt kuntoon ja toivut. Ehkä hammas joudutaan poistamaan ?
- -turkoosi-
oli todella paha tulehdus. Kaks antibioottikuuria viikon ajan kolmesti päivässä ja hampaan poisto torstaina, helpotus! Ärsyttävää vaan tää turvotus... saatii sitä eilen laskemaan jo jonkin verran kun saatiin mätää poistettua runsaasti, mutta turvotus palasi sitten hyvin nopeesti takaisin.
Pitää vaan tarkkailla ettei laske alemmas kaulalle jottei henki lopu...
Lääkäri mainitsi kerran juurihoidosta mutta hyvin nopeasti muutti kantansa poiston puolelle, ja tähän päätökseen itse olen ainakin hyvin tyytyväinen. Ja viime yönä sain nukuttua jopa 7 tuntia, luksusta!!! - Sivusta seuraaja
-turkoosi- kirjoitti:
oli todella paha tulehdus. Kaks antibioottikuuria viikon ajan kolmesti päivässä ja hampaan poisto torstaina, helpotus! Ärsyttävää vaan tää turvotus... saatii sitä eilen laskemaan jo jonkin verran kun saatiin mätää poistettua runsaasti, mutta turvotus palasi sitten hyvin nopeesti takaisin.
Pitää vaan tarkkailla ettei laske alemmas kaulalle jottei henki lopu...
Lääkäri mainitsi kerran juurihoidosta mutta hyvin nopeasti muutti kantansa poiston puolelle, ja tähän päätökseen itse olen ainakin hyvin tyytyväinen. Ja viime yönä sain nukuttua jopa 7 tuntia, luksusta!!!Onnittelen, että hammasasiasi ovat nyt paremmassa jamassa ja kipu pois. Nukkuminen ja hyvä uni ovat todellista luksusta tuollaisen koettelemuksen jälkeen.
Muistathan nyt, että kaikki pään alueella olevat tulehdukset pitää hyvin ja nopeasti. Käy myös hammaslääkärissä vuosittain, niin jatkossa ei tule mitään noin hankalaa tilannetta hampaiden kanssa. - -turkoosi-
Sivusta seuraaja kirjoitti:
Onnittelen, että hammasasiasi ovat nyt paremmassa jamassa ja kipu pois. Nukkuminen ja hyvä uni ovat todellista luksusta tuollaisen koettelemuksen jälkeen.
Muistathan nyt, että kaikki pään alueella olevat tulehdukset pitää hyvin ja nopeasti. Käy myös hammaslääkärissä vuosittain, niin jatkossa ei tule mitään noin hankalaa tilannetta hampaiden kanssa.Joo todellakin... edellisestä käynnistä pari vuotta aikaa, ja tämäkin alkoi oireilemaan niin nopeasti... mutta enpä tiedä olisiko tullut mentyä ellei tätä olisi tapahtunut ;)
Nettihammaslääkärillekin piti jo kirjoittaa ja sieltä tuli seuraavaa:
" Yleisesti ottaen laajenevat turvotukset
varsinkin alaleuassa ovat helposti sellaisia että ne aiheuttavat
leukalukkoa, tietysti tulehdus itsessään kuumeilua ja pitkään
jatkuessaan yleistilan laskua. Kyseessä on siis erittäin vakavasti
otettava tila.
Turvotus leviää aina pienimmän vastuksen suuntaan ja valitettavasti se
alaleuassa on yleensä nielun ja kaulan suuntaan eli hengenvaaralliseen
suuntaan. Jos näin käy että turvotus itsepintaisesti vaan kasvaa ja
tuntuu "valuvan kaulalle" tai kuume nousee yli 39 asteen tai tulee
leukalukko= leukaa ei saa auki enää juurikaan, on yleisesti viipymättä
hankkiuduttava VUOROKAUDEN AJASTA RIIPPUMATTA SAIRAALAHOITOON !
Vastaan on tullut tapauksia että antibiooteilla on saatu tosiaan
turvotusta pois mutta ei kokonaan.
Muista nuo mainitsemani ohjeet:
-Leukalukko- Yleistilan lasku- korkea kuume- Ne ovat syy hakeutua
esimerkiksi ambulanssilla hoitoon. Hammasperäiset tulehdukset on siis
syytä ottaa vakavasti.
Mikäli torstaille pärjäät niin hyvä, mutta ethän sinnittele sinne jos
tilasi huononee. Ei ole väärin saada apua ajoissa!"
Eli eipä oo leikkimistä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oulaisten vaalit, hyvä alku mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus64165Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va952293Jos tapaisimme uudelleen?
niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J61989Mites nyt suu pannaan
Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va38861- 47854
Mies pyysi rahaa
Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?186850- 34821
- 36776
Taas Lieksassa tyritty
Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke119775Nähdäänkö ensi viikolla
paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.35772