Rivatril

eroonpaniikista

Kuinka kauan teillä kestää Rivatrilin vaikutus päivän mittaan ja mihin aikaan päivästä otatte lääkkeenne?
Minulle on määrätty 2x2mg päivässä ja reseptissä vain lukee, että aamuin ja illoin.

Kuinka kauan kestää ennenkuin Rivatril vaikutus alkaa tuntumaan?
Onko teille tullut lääkkeen aloittamisen yhteydessä enemmän ahdistuneisuutta kuin yleensä.
Minulle on tuo lääke määrätty torikammoon ja paniikkihäiriöön.
Onko teille ollut apua ko.lääkkestä?
Voiko esim töissä ottaa toisen pillerin jos herää jo aamu kuudelta ja ottaa ensimmäisen silloin?

12

10905

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • paniikkia....

      annos, siis tuo 4 mg. Itselläni paniikkikohtauksiin riittää 0,5 mg. Toki kaikki on yksilöllistä mutta kun kyseessä on bentzo niin itse ainakin mielummin otan pienen annoksen. Onneksi se auttaa.

      Mikä peruslääkitys sinulla on? Bentzohan on tarkoitettu otettavaksi yleensä vain tarvittaessa.

      Ei, ei lisännyt alussa ahdistuneisuutta laisinkaan, päin vastoin.

      N. puolen tunnin kuluttua tunnen vaikutuksen. Otan siis vain tarvittaessa, en mitenkään kuuriluonteisesti.

      Miksi ottaisit jo päivällä sen toisen? Jos ja kun se kerran on määrättykin illalla otettavaksi, yötä vasten.

      Kauanko sinun on tarkoitus syödä tuolla nimenomaisella annoksella Rivatrilia? 4 mg/vrk:ssa on aika korkea annos, joten kyseessä lienee pari viikkoa tuolla annoksella eikö totta?

      Muistathan toleranssin ja riippuvuusriskin.

      Itse pidän viikossa vähintään kaksi perättäistä päivää jolloin en ota kys.lääkettä laisinkaan. Auttaa tuohon riip.ja toleranssi-asiaan.
      Tsemppiä!

      ps. kai sinulla on terapiaakin, esim. kognitiivisella ollaan saatu hyviä tuloksia mm. agorafobian kohdalla.

    • Erikois-Lääkäri

      Edellinen kirjoittaja on selvästi kovassa koukussa "PERUSLÄÄKITYKSEEN" eli Hullun-Läkkeisiin kun niistä heti kyselee! Eikö ihmiset tajua että kaikki eivät halua tulla zombieksi ja tunteettomaksi robotiksi mikä ihmisistä todellakin tulee kun alkaa syömään SSRI-MIELENPILAAJA MÖMMÖJÄ TAI MAO-ESTÄJÄ MÖMMÖJÄ! Ne pitäisi laissa kieltää! Bentsodiatsepiinit ovat taas huomattavasti parempi vaihtoehto! Tosin nekin aiheuttaa riippuvuutta päivittäin syötynä, mutta ei lähellekkään niin voimakasta kuin SSRI-MIELENPILAAJAT tai MAO-ESTÄJÄT eikä myöskään tuhoa tunne elämää samalla tavalla! Kokemusta löytyy kyseisistä lääkkeistä sekä paljon tuttujen ja asiakkaitten kokemuksia!

    • Kokemusta!!!!!!!

      Edellinen kirjoittaa mielestäni täysin totta!!!!!!! Miksi lääkärit eivät koskaan kerro että myös ssri ja mao-estäjät aiheuttaa voimakasta riippuvuutta ja tekee tosiaan ihmisestä tunteettoman..? Täytyy olla joku sopimus lääke-firmojen kanssa että saadaan kalliit ja koukuttavat hullun-lääkkeet kaupaksi!!!!!!!

      • ....................

        Minulekkin lääkärit vain saarnaa benzojen vaarallisuudesta ja melkein yrittää pakottaa syömään ssri tai snri-lääkkeitä. Minulla on jo kokemusta siitä minkälaisen hermoromahduksen sain ja muutuin melkein itsetuhoiseksi vaikka todella varovaisesti lopetin erään ssri-lääkkeen vuoden käytön jälkeen.

        Mitään apua kyseisestä lääkkeestä ei ollut, se aiheutti vain lihomista, jatkuvaa ripulia ja ihottumaa. Lääkkeen lopettamisen jälkeen olo oli jonkun pari kuukautta huonompi kuin koskaan aiemmin. En ymmärrä miten lääkärit voi olla noin vastuuttomia kusipäitä että määrää tietoisesti täysin hyödyttömiä ja vääränlaisia lääkkeitä ihmisille kun sellaisiakin lääkkeitä on olemassa jotka auttaa ilman mitään ongelmia.


    • Kerrrrrrryyyy

      Joo, toisena kirjoittanut on näitä perinteisiä mielialalääkkeillä itsensä hulluksi tehneitä jotka olettaa että kaikki syövät niitä. Ketipinorhan on nykyajan lobotomia, vaikuttaa aivan samallalailla kuin aikoinaan reikä päässä... Mutta itse asiaan, rivatril on hyvä lääke paniikkeihin ja sosiaalisten tilanteiden pelkoon. Ikävän koukuttava vain jos päivittäin popsii tuollaisia määriä, ota vain tarvittaessa ennakkoon, kun tiedät että tulee tilanteita missä et muuten pärjää.

    • Rivoja vuosia syönyt

      Rivatril on sellainen lääke, että se karkaa helposti käsistä. Itselläni kokemusta 2 mg:an rivoista. Toleranssit nousee äkkiä(puoliintumisaika hyvin pitkä) ja kohta niitä menee purkki muutamassa päivässä. Kyllä rivaa pystyy oikein käyttämään, kun hetken on leikkinyt. tai sitten ei aloita leikkimistä lainkaan.

      Rivatril on oikea lääke paniikkihäiriöön, mutta sillä ei saa leikkiä, yhtään.

      • Anonyymi

        Olen syönyt 2mg rivoja yli 10 vuotta. Aluksi 0.5mg rivoja ja nostettiin pikkuhiljaa 6mg päivässä eli 3x2mg ja noilla olen pärjännyt nyt yli 10 vuotta. Ei ole tarvinnut nostaa annosta vaan edelleen auttaa yleiseen ahdistuneisuuteen ym.ihin siten miten pitää. Välillä riittää 2-4mg. Ilman noita en pääsisi edes ovesta ulos ja menisin jotenkin lukkoon pääkopassa, en pystyisi puhumaan normaalisti ja jatkuva jännitys ja stressi/sosiaalisten tilanteiden pelko, paniikkikohtaukset ja lopulta masentuisin sähkynpohjalle. Kokemusta on, vieroitin kerran noista itseni ja n. 8kk.tta kesti vieroitusoireet ja kun ne olin kärsinyt, niin sen jälkeen en tehnyt enään mitään, en osannut kommunikoida ja makasin päivät pitkät sängyssä masentuneena ja masennuslääkkeet vain pahensi asiaa, kunnes oli pakko aloittaa nuo rivat uudestaan ja nyt elämä on normaalia. En tajua miksi lääkärit määräväät aina jotani ssri lääkkeitä vaikka 80% ihmisistä tulee tunteettomia zombeja jos niitä syö, ne tappaa viimeisetkin tunteet.


    • 13+13

      Onpa suuri annos, ajattelisin että 2 milligrammaa päivässä olis ihan ehdoton maximi jos ei ole toleranssia.

      • Anonyymi

        eikös ylemmässä viestissä kerrottu että rivatrillejä on syönyt jo 10 vuotta?


    • Anonyymi

      Itse nappasin äske 4mg kerral neki kielealla suli. viimeksi ottanut 2018 kesällä, Ei nuo 4mg hirveesti tunnu vaikuttavan muutku et vitutus laskee 60pinnaa

    • Anonyymi

      Minulla jo 0.5 mgx1 aiheuttaa 10 min voimakasta huimaamista , lamaantumista, orientoitumisongelmia, näköhäiriöitä ja järkyttävää väsymista ja lopulta sammun eli nukahdan useaksi tunniksi. En koske kyseiseen lääkkeeseen enää ikinä, ahdistukseen on nyt muut lääkkeet. Ollaan me kyllä erilaisia näiden tämän lääkkeen suhteen.

      • Anonyymi

        oot niin vauva-aivo et ei kestä 0,5mg ryynii :DDDD


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      114
      8634
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2605
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      127
      2332
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1976
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1724
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      12
      1534
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1477
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1419
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1292
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      13
      1203
    Aihe