Isoimpien tunteiden puutteelisuus?

hämmennyss

Olen seurustellut 2 vuotta muijani kanssa. Meillä on kaikki _kai_ hyvin. Ongelma on ehkä juuri siinä, ettei tuo muija tunnu suuttuvan mistään tai kokevan muutenkaan isompia tunteita. Välillä ottaa niin päähän kun ei tiedä mitä hän ajattelee oikeasti kerta ottaa vakavempiakin asioita niin seesteisesti tai yksinkertaisesti kävelee vaan pois paikalta. Eikä se ainakaan näytä mustasukkaisuuttaan jos sitä tuntee. Silleen tuntuu niin juntilta valittaa tällaisesta aiheesta, mutta ite olen niin tempperamenttinen ja omistushaluinen, et hämmentää tuollainen käytös. Eka vuosi oli kivaa kun sai kavereille hehkuttaa ettei mitään ongelmia ja normihenkisiä riitoja ole. Sitten alkoikin vituttaa baareissakin jos joku muija tuli juttelemaan tai tanssimaan, ei tultu hätisteleen pois, mutta itekkin alettiin tanssiin ja jutteleen muille. Silleen flirttailuhenkisesti siis, ite menin puuttumaan näihin perus käsi lanteille tai "hei rakas" sanoilla.

Joskus me kinastellaan kyllä, mutta senki hän onnistuu loppupeleissä kiertämään ja asiat vaan jätetään periaatteessa käsittelemättä ja "leimataan" käsittelemättömiksi jutuiksi taka-alalle. Olen yrittänyt kysyä ja puhua aiheesta, mutta kun en saa järkevämpää vastausta kuin "en mä jaksa tapella." Rakastan sanankin käyttö tuntuu välillä liian isolta asialta ja kaiken pitäisi olla jotenkin yksinkertaista.

Argh, tuntuu, että valittaisin turhasta, mutten tiedä. Kellään samaa?

85

6189

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rthtrhy

Mulla oli samanlainen nainen ja suhde, syy miksi nainen oli tollanen, hän ei rakastanut minua, olin vain hyvä seuralainen/kaveri.

• hämmennyss

Itse kyllä rakastan tuota, meillä synkkaa niin hyvin kaiken muun suhteen. Hyvää seksiä, upea muija, kaunis ja mahtava peppu ym. En haluaisi sen suhteen vielä alkaa edes ajattelemaan eroamisen tapaistakaan, koska kumminkin tuo on niin pieni "haitta"... Ollaan oltu kumminkin niin kauan yhdessä ja mietinkin valitanko turhasta.

En usko että hän ois pettäny mua. Toivottavasti, ajattelin joku päivä sortua tutkimaan hänen puhelintaan nähdäkseen kehen kaikkiin pitää yhteyttä. Säälittävää.

• rthtrhy
        hämmennyss kirjoitti:

Itse kyllä rakastan tuota, meillä synkkaa niin hyvin kaiken muun suhteen. Hyvää seksiä, upea muija, kaunis ja mahtava peppu ym. En haluaisi sen suhteen vielä alkaa edes ajattelemaan eroamisen tapaistakaan, koska kumminkin tuo on niin pieni "haitta"... Ollaan oltu kumminkin niin kauan yhdessä ja mietinkin valitanko turhasta.

En usko että hän ois pettäny mua. Toivottavasti, ajattelin joku päivä sortua tutkimaan hänen puhelintaan nähdäkseen kehen kaikkiin pitää yhteyttä. Säälittävää.

Itse sorruin typerään, en voinut malttaa mieltäni ja katoin hänen puhelintaan ja näky oli kauhea, oli lähetellyt paljon viestejä miehille ja soittanutki niille ja vapaa-aikana nainen chattaili näitten miesten kanssa :( hän ei rakastanut minua ja siksi oli just tommoinen kun sun nainen.

• herätys
        hämmennyss kirjoitti:

Minua jäi kyllä sun tekstissä ihmetyttään toi, että miten puhut hänestä, käytät sanaa "muija" ja onko sulle rakkautta se kun seksi on hyvää, on kaunis ja hyvä peppu.....!!!!!!!!!

herätys kirjoitti:

Minua jäi kyllä sun tekstissä ihmetyttään toi, että miten puhut hänestä, käytät sanaa "muija" ja onko sulle rakkautta se kun seksi on hyvää, on kaunis ja hyvä peppu.....!!!!!!!!!

Itsellesi, esim. lapissa muija on hellittelynimi.

• naksks
        herätys kirjoitti:

Samaan minäkin kiinnitin huomiota. Minkähän ikäinen mahdat olla jos saa kysyä, jos hyvän suhteen kriteerit sinulle ovat että seksi toimii ja että nainen on kaunis...

Yksi syistä naisen käytökseen jonka keksin on, että hän on ollut suhteessa ylimustasukkaisen ihmisen kanssa, ja tietää miten perseestä se on eikä missään nimessä tahdo olla samanlainen ja tehdä itsestään säälittävää hölmöä mustasukkaisella käytöksellä.

Samaan menneisyyteen vedoten, jos hänen lapsuudenkodissaan on riidelty ja huudettu paljon, hän saattaa pelätä sellaista toimintaa ja yrittää estää historiaa toistamasta itseään oman suhteensa kohdalla.

• Alkeiskurssi osa 1
        naksks kirjoitti:

Samaan minäkin kiinnitin huomiota. Minkähän ikäinen mahdat olla jos saa kysyä, jos hyvän suhteen kriteerit sinulle ovat että seksi toimii ja että nainen on kaunis...

Yksi syistä naisen käytökseen jonka keksin on, että hän on ollut suhteessa ylimustasukkaisen ihmisen kanssa, ja tietää miten perseestä se on eikä missään nimessä tahdo olla samanlainen ja tehdä itsestään säälittävää hölmöä mustasukkaisella käytöksellä.

Samaan menneisyyteen vedoten, jos hänen lapsuudenkodissaan on riidelty ja huudettu paljon, hän saattaa pelätä sellaista toimintaa ja yrittää estää historiaa toistamasta itseään oman suhteensa kohdalla.

Hyvä seksi on miehelle tärkeää suhteessa kuin suhteessa. Jos se ei oman muijan kanssa toimi, niin sitten joutuu käymään vieraissa/huorissa.

• vaikea arvioida
        herätys kirjoitti:

Mutta,miksi puhua hiljaisuudessa kun voi kuunnella tyyntä.Mutta ,miksi,miksi kuuluvat vielä kissankellot vaikka on jo aivan tyyntä?

• Näin on
        hämmennyss kirjoitti:

Joo hyvä peppu se parisuhteen tärkein edellytys on!

• J+L
        Alkeiskurssi osa 1 kirjoitti:

Hyvä seksi on miehelle tärkeää suhteessa kuin suhteessa. Jos se ei oman muijan kanssa toimi, niin sitten joutuu käymään vieraissa/huorissa.

...suhteeseen pitää panostaa, jotta seksikin olisi hyvää. Jotkut miehet ei vaan tajua romantiikan ja hellyyden tärkeyttä, keskittyvät pelkästään aktiin. Nainen kaipaa läheisyyttä, luottamusta, yhteistä aikaa, sanojakin seksin lisäksi.

• se nyt vaan on niin
        hämmennyss kirjoitti:

Hän ei rakasta sua. Hyvin yksinkertaista. Suhde ei pysy yllä vaan, jos toinen rakastaa. Sinuna miettisin myös kriteereitäsi, miksi haluat naisen kanssa olla..hyvää seksiä, kaunis ja mahtava peppu ei riitä...niistäkö on hyvä suhde tehty?? Mut joo...oot varmaankin vielä kovin nuori, joka meinaa että tyttöystäväsikin varmaankin on melko nuori. Kuullostaa ainakin siltä, että tyttöystäväsi haluaa pitää vain hauskaa ja sinä olet vain yksi hänen leluistaan. Kylmää, mut sinuna en tuhlaisi enempää vuosia tollaisessa suhteessa.

• rehellinen ihminen
        Alkeiskurssi osa 1 kirjoitti:

Jos se kerta on niin tärkeetä ja joo monille se on, kuten myös naisille!! Sillon asiasta joko keskustellaan, et voiko mahdollisesti tehdä muutosta asiaan ja kerrotaan rehellisesti siitä kuinka tärkeää se on. SÄÄLITTÄVIN asia mitä suhteessa voi tehdä on pettää!!!!!!! JOS muutosta ei keskustelun jälkeen tai vaikkapa edes parisuhde terapian jälkeen tuli, sillon on paljon järkevämpää ja "inhimillisempää" vaikkapa mielummin erota, kun ruveta valehtelevaksi pettäjä paskiaiseksi. Se, että itse sortuisit valehteluun ja pettämiseen, kertoo vain ja ainoastaan sen, kuinka siäisesti ruma ihminen olet. "Kohtele muita niin kuin toivot heidän kohtelevan sinua". Arvostatko itse ihmistä, joka valehtelee sinulle, pettäisi sinua yms? Ei MITÄÄN järkee, tuollaisessa ajattelu tavassa.

• stevens
        hämmennyss kirjoitti:

Mun ex muija oli taannoin samanlainen joka ei suuttunu eikä osannut riidellä mistään. Enemmänkin oli hiljaa ja myötäili kaiken vain miellyttääkseen kaikkia. Pitkään kattelin sitä touhua ja asiat eivät näyttäneet olevan kunnossa vaikka muuta väittikin. Epäilykseni heräsi omituisesta käytöksestä tietysti ja kävin läpi mm. puhelinta ja sähköpostit ym.. Karu totuus paljastui joka oli syvä pettymys. Oli vaikea sulattaa tosiasioita mutta totuus oli tervetullutta kuitenkin. Epätietoisuus tuhoaa ihmisen helposti josta on varmasti yhdellä jos toisella kokemusta. Tälläkin muijalla oli äijien puhelinnumeroita vaikka kuinka ja piti minua vain yhtenä rivimiehenä joka tarjosi katon, ruuan ja muut. Kun asiat olivat varmistuneet että muijan sanomiset eivät pitäneetkään paikkansa menoistaan eikä historiastaan ym., oli asia puoleltani jo tässä vaiheessa selvä että lähdemme eri teitä kulkemaan.

Nainen salasi pitkään asioita ja hyvin salasikin vielä, mutta kiitos tarkkaavaisuuteni. Pian tajusin homman nimen ja muijan olevan vain kanssani siksi että halusi pitää jonkun kämpän ja ruuan ja yöpaikan. Itselleni tuli hyväksikäytetty olo ja päätin etten halua periaatteesta jatkaa koska "suhde" perustui vääriin arvoihin joita itse taas peräänkuulutan suhteessa. Muija yritti selitellä yhtä ja toista että tykkää ja rakastaa ym. ym. lätinää. Tämä kaikki lätinä tuli lähinnä kirjeiden, tekstiviestien, sähköpostien ja pienten viestilappupalasten muodossa koska verbaliikka oli hänellä heikkoakin heikompi. En kuitenkaan lämmennyt sille kasvottomalle viestittelylle, koska jos naisella ei ole pokkaan sanoa tunteistaan kasvotusten, jättää sitten tekemättä sen ja muun kokonaan ja pakkaa tavaransa, sekä häipyy silmistäni iäksi. Myöhemmin selvisi että nekin viestit mitä sain, lähti muijan puhelimesta hänen ollessa toisen jalkamiehen kanssa.

Myöhemmin paljastui että naisella oli lukuisia suhteita takanaan ja samaan aikaan muutamia suhteen edelleen kierrossa. Pelkäsin saavani sukupuolitaudin. Muija vain leikki pitkään terveydelläni. Pidän tätä muijaa yhä täysin vastuuttomana ja sairaana. Todellakin sairaana. Hän tarvitsee hoito mutta ei hakeudu.

Tämä ex muija ja kuten muijat nyt yleensä sattuvat tekemään, tämäkin yritti käyttää viattomuuttaan, seksikkyyttään, antamalla per*****, mutta näin sen ja muun paskan läpi kaiken mädän, etten antanut muijan enää pyörittää päätäni. Moni sivullinen pyöritteli päätään ettei tuo pitkälle vie elämässä koska muija vain pelasi peliään. Mikä peli olikaan, se ei ainakaan ollut moraalisesti tervettä.

Neuvoksi miehille että kannattaa miettiä tarkoin miksi ja mitä haluaa elämänkumppanilta ja suhteelta. Hyvä perse, seksi, kauneus, viattomuus, raha tai muu eivät ole niitä arvoja jota itse vaalin. Asia on sitten erikseen jos suhde perustuu petokseen. Tiedoksi kaikille urhoille. Useimmat naiset havittelevat vain omaisuutta ja muuta taloudellista hyötyä kuten siivellä asumista, ruokaa, vaate, autoetuja ym.
        Naisen suusta kuultua: "Muijat voivat ottaa helposti ruman miehen vain siksi että tällä on resursseja maksaa yhtä jos toista puhumattakaan tulevasta perinnöstä tai omaisuudesta. Muijalla voi olla suhteen aikana useita jalkamiehiä kierrossa jalkavaimon tapaan".

Kattokaan ihmeessä muijien perään mitä ne touhuaa ja missäkin. Tulette varmasti yllätyttymään. Niin ex muijakin jäi kiinni, samoin kaverin muijakin jäi kiinni pettämisestä. Pettäminen on yleisempää kun tiedetäänkään.

Luuserit ja hyväksikäyttäjät nalkkiin!

• herätys
        hämmennyss kirjoitti:

Vielä lisäykseksi tuli vaan mieleen, että jos sulle tärkeitä asioita on noi mainitsemasi asiat(seksi , hyvä peppu jne), niin kai sun "muijas" on myös tän tajunnu, eikä sen takia panosta sen syvenpään suhteeseen. Olette ilmeisesti aika nuoria.

• mätiedän
        J+L kirjoitti:

...suhteeseen pitää panostaa, jotta seksikin olisi hyvää. Jotkut miehet ei vaan tajua romantiikan ja hellyyden tärkeyttä, keskittyvät pelkästään aktiin. Nainen kaipaa läheisyyttä, luottamusta, yhteistä aikaa, sanojakin seksin lisäksi.

Asia on myös täysin päinvastoin eli jotkut miehet (minä) haluavat läheisyyttä ym. ja nainen vaan seksissäkin nopeasti sisään, no ehkä uudestaan ja uudestaan mutta kumminkin.

• nainen vainen...
        ***** kirjoitti:

Itsellesi, esim. lapissa muija on hellittelynimi.

Lapissa ei naisia yleensä sanota muijiksi, vaan käsittääkseni pääkaupunkiseudulla. Itselläni menisi herne nenään, jos mua sanottaisiin muijaksi (ja on mennytkin) ja asun juurikin siellä Lapissa. Voipi tosin olla ikäpolvierokin, en nimittäin ole mikään teini-ikäinen. Olettaisin, että ap ei ole kovin iällä pilattu, kun tärkeimmät asiat suhteessa ovat kaunis nainen, hyvä pylly ja toimiva seksi.

Ihan OT, oli vaan pakko kommentoida tuota muija-juttua.

• ...
        rthtrhy kirjoitti:

Itse sorruin typerään, en voinut malttaa mieltäni ja katoin hänen puhelintaan ja näky oli kauhea, oli lähetellyt paljon viestejä miehille ja soittanutki niille ja vapaa-aikana nainen chattaili näitten miesten kanssa :( hän ei rakastanut minua ja siksi oli just tommoinen kun sun nainen.

Ydinvoima tunkee luihin ja ytimiin, osa 1/2
        Taannoin s-postiini räpsähti kirje Ranskasta. Lähettäjä oli Réseau Sortir du Nucléaire. Kirje sai minut paneutumaan ydinvoima -puolesta ja vastaan argumenttien selvittelyyn.
        Ranskasta tullut kirje varoittaa, että EPR-reaktori (jota tyyppiä myös Olkiluoto 3 eli OLK3 edustaa) on altis ydinvoimalaonnettomuudelle jo käynnistyshetkellä.
        http://riikkasoyring.blogit.uusisuomi.fi/2010/04/03/ydinvoima-tunkee-luihin-ja-ytimiin-osa-12/

Lukekaa koko juttu ja joka kommentti.!!!

• .
        ... kirjoitti:

Ydinvoima tunkee luihin ja ytimiin, osa 1/2
        Taannoin s-postiini räpsähti kirje Ranskasta. Lähettäjä oli Réseau Sortir du Nucléaire. Kirje sai minut paneutumaan ydinvoima -puolesta ja vastaan argumenttien selvittelyyn.
        Ranskasta tullut kirje varoittaa, että EPR-reaktori (jota tyyppiä myös Olkiluoto 3 eli OLK3 edustaa) on altis ydinvoimalaonnettomuudelle jo käynnistyshetkellä.
        http://riikkasoyring.blogit.uusisuomi.fi/2010/04/03/ydinvoima-tunkee-luihin-ja-ytimiin-osa-12/

Lukekaa koko juttu ja joka kommentti.!!!

Näin tapettiin siviilejä Irakissa.
        Bagdadin verilöylystä on nyt vuotanut video.
        http://www.globalresearch.ca/index.php?context=va&aid=18513

• naksks kirjoitti:

Samaa mieltä sun kanssa. Jos peppu ja seksi noin tärkeetä, niin suhde on perseestä. Täytyiskö sitä huutaa ja paiskoa tavaroita seinille että tuntee olevansa rakastettu. Ehkä siinä on jotakin muutakin takana. Suosittelen tälle herralle hiljaista mietiskelyä oman itsensä kanssa.

• gurly girl

Käyttääkö kenties masennuslääkkeitä? Ne eivät pelkästään rajaa pois masennusta itseään, alakuloa, vaan myös ne ylämäet, jotka tekevät elämisestä sen arvoisen. Ihmisen persoona ja varsinkin tunne-elämä ikään kuin latistuu niiden vaikutuksesta. Kun itse käytin niitä, en esim. raivonnut koskaan, vaikka olenkin muutoin melkoisen tempperamenttinen ihminen.

• PUUUUUH

Voi herranen aika! Eikö meillä täällä pohjoisessa ole jo tarpeeksi pareja, jotka nimittelevät toisiaan jos kuinka kaameilla nimillä, paiskelevat tavaroita ym. ja pysyvät sitten siinä tappeluhelvetissä jostain käsittämättömästä syystä. Aloittaja saisi olla tyytyväinen, että on löytänyt naisen, jota rakastaa, joka ei pidä tärkeänä joka asiasta vouhottaa. Uskonpa, että nainen on sinut itsensä kanssa ja tuntuu olevan henkisesti edellä aloittajaa.
        Pidä nyt hyvä lapsi yksinistunto ja mieti mitä oikeasti haluat suhteelta. Oliskohan niin, että kun olet liian hyvää saanut, et osaa sitä arvostaa? Haluatko mieluummin nalkuttavan akan, joka kyttää jokaista liikettäsi, raivoaa pikkuasioista ja tekee yhdessäolosta vaikeaa?

• Ihana nainen ;)

Minustakin tulisi melko tunteeton ja kylmä, jos seurustelukumppanini nimittelisi minua MUIJAKSI!

• fgjldfjg

No oliskos, eukko, akka, taikinahavukka tai pirttikoppelo parempia nimityksiä sitten? Kaikesta pitää naisten valittaa, jos ei muusta niin "nimittelystä" sitten...

• hfkjhrjgfr
        fgjldfjg kirjoitti:

No oliskos, eukko, akka, taikinahavukka tai pirttikoppelo parempia nimityksiä sitten? Kaikesta pitää naisten valittaa, jos ei muusta niin "nimittelystä" sitten...

Miten olisi naisystävä? Sanooko hän sinua kenties köppäukoksi?

• niin turhaa

Vai tapahtuiko kehitystä,vai lieneekö elämä vain kattilallinen pohjaanpalannutta lientä?

• tiptap1

voin olla tai vaikka akka, kunhan mies ei kutsu emännäksi!
        Se on niiiin ällöä!
        Maalaistalossa on emäntä ja mulla ei lehmiä ole...

Samoin en ymmärrä naisia jotka kutsuvat miehiään isännäksi!
        Koiralla voi olla isäntä, mutta kukaan ei ole mun ISÄNTÄ!

• Johannes1965
        tiptap1 kirjoitti:

voin olla tai vaikka akka, kunhan mies ei kutsu emännäksi!
        Se on niiiin ällöä!
        Maalaistalossa on emäntä ja mulla ei lehmiä ole...

Samoin en ymmärrä naisia jotka kutsuvat miehiään isännäksi!
        Koiralla voi olla isäntä, mutta kukaan ei ole mun ISÄNTÄ!

Olen ihmetellyt nuorten amitsupimujen ja -pojujen nimittelyä muijiksi tai äijiksi. Korvani soivat pitkän aikaa kun vähän yli kaksikymppiset puhuttelevat toisiaan niin. Mukula huutaa vieressä ja vaatii karkkia.
        Surullinen mutta todellinen näky.

• .........

Siis nuorempanan oli sama juttu. En viitsinyt baarissa nostaa meteliä kun poikaystävä lähenteli muita naisia. Ajattelin että antaa olla, etsin jonkun muun. Ihan turha alkaa kenenkään perässä juoksemaan kun sitä saa tehdä sitten vuosia eikä toinen silti välttämättä ole uskollinen. Toinen asia että hän ehkä luottaa siihen että teidät mitä teet.

Voi tosin olla ettei hän ole valmis sitoutumaan ja voi olla että hänellä on myös muita miehiä helposti tarjolla. Onkohan teidän suhteissa muita ongelmia joista hän ei ole puhunut.

• llköäå

.. just samanlaisen naisen kans.. ja ero tuli loppulta. Siis seksi oli hyvää jne. Mutta vaimo eu halunnut puhua juuri mistään itselleen tärkeistä asoista, ätinsä kanssa keskusteli ja ilmoitti mulle vaan päätöksistään. Siis ei kyllä tapeltu tai riidelty isommasti, joskus vaimo kyllä piti mykkäkoulua muutaman päivän. Oli todella sulkeutunut luonne.

• Kinaton

Olen itse juuri tuollainen nainen. Mielestäni uskollisuus on asia, jonka jokaisen pitää itse päättää enkä siis näin ollen halua vahtia miestäni. En voi olla sitä aina tekemässä. Toisaalta jos en pidä asioiden saamasta käänteestä, en missään nimessä ala baarissa meuhkaamaan, vaan äänestän jaloillani eli lähden pois. Siinä vaiheessa mies saa tehdä aika paljon saadakseen anteeksi.
      Inhoan kaikenlaista vatvomista. Harva asia pännii niin paljon, että siitä suutun vaan mieluiten poistun paikalta. Yleensä asiat eivät kinaamalla selviä.

Ja kuitenkin rakastan miestäni. Todella paljon.

• sulle vain

Itselläni oli samanlainen naisystävä. Tosin, hän juttelin aivan kaikesta (siis aivan kaikesta) äitinsä kanssa. Oli tietyllä tapaa sellainen pikkutyttö myös. Kyllä suhteessa pitää osata puhua ja keskustella, niin hyvistä kuin huonoista asioista. Suhteemme loppui pitkän seurustelun jälkeen, jälkikäteen ajateltuna hyvä niin. Ei äidin tarvitse tietää seksistä yms. Lisäksi suhteen ongelmat ja hyvät asiat pitää puhua kahdestaan, ei ulkopuolinen niitä voi ratkoa, eikä pidäkään. Älä jää tuohon suhteeseen. Petät vain itseäsi ja petyt myöhemmin. nimim. kokemusta on!!!!!!!

• emppunen

Ja toisinaan tyynen pinnan alla kuohuu ja kovaa.
        Itse en riehu vitutustani yleensä ihmisille vaan suuntaan sen johonkin järkevään tekemiseen.

Mullekkaan yletön tunteiden näyttäminen ei tunnu omimmalta jutulta, sellainen on mun persoona. Luulen kuitenkin olevani melko normaanli nainen. :)

• 009

Kuulostaa että seurustelet savolaisen naisen kanssa? Ne on kieroja kuin korkkiruuvit ja käyttäytyy juuri kuvailemallasi tavalla. Luultavasti sillä on peliä vähintään kolmen muun miehen kanssa samaan aikaan.

• Pyh.

Eikö teille miehille tosiaan mikään riitä? Ensin naristaan ja valitetaan ku muija on kyttäävä ja omistushalunen ämmä, saa riidan aikaan kaikesta, tuntee ja välittää liikaa. Ja mitä vielä, sitten kun on tapaus joka tosiaan ei jaksa tapella pienistä, ei kertakaikkisesti vain ole mustasukkainen siitä syystä, että omaa itse niin hyvän itsetunnon ja luottamuksen ettei koe mustasukkaisuutta aiheelliseksi (mustasukkasuus on aina merkki omasta epävarmuudesta).

Jos sanoo "minä rakastan sinua", tarviiko sitä hokea joka helvetin väliin? Siinähän kokee koko sana inflaation ja lopulta epäilee sitä, että koittaako tyyppi ylipuhua enemmänkin itseään tunteistaan, vai tietääkö edes mitä rakkaus tarkoittaa? Jos suhde on vakaalla pohjalla, ja arki rullaa niinkuin pitääkin, niin kyllä se rakkaus tulee esiin nimenomaan niissä teoissa, ei sanoissa.

Hyvä aloittaja. Ota asia nyt suoraan puheeksi, vielä sen yhden kerran, puhukaa omat tuntemukset läpi ja katsokaa missä mennään. Ja mikäli ei tosiaan ole kyse siitä, että naisesi ei sitten vain välitä sinusta yhtä paljon kuten sinä hänestä, niin lopeta turhanpäivänen narina ja ole kiitollinen siitä mitä sinulla on! Jotkut eivät koe asiakseen järjestää elämää suurempia draamoja viattomasta flirttailusta joka tuo sen pienen lisän arkeen, saati jaksa tapella vain sen takia, että se on "hauskaa". Ja mikäli et sitä itse kykene sulattamaan, niin ehkä sinulle olisikin parempi saada se tempperamenttinen ja lapsellinen pikkuliisa joka tekee sinut hulluksi tempauksillaan, mutta on ah niin ihanan rasittava.

Järki älä jätä.

• happy man

Mulle riittää. Meillä ei ole kotona tai missään muuallakaan mitään ongelmia. Osataan keskustella asioista. Molemmat voivat käydä baareissa yksin jos huvittaa, koska molemmilla on hyvä luottamus toiseen. Meillä on kaksi ihanaa poikaa, ja kolmas lapsi syntyy ensi joulukuussa. Meillä on uusi iso koti, ja uusi iso auto, joka menee kyllä vaihtoon vieläkin isompaan.
        Mitään ei puutu, paitsi vituttaa, kun ei ole ongelmia.

• Se ei petä
        happy man kirjoitti:

Mulle riittää. Meillä ei ole kotona tai missään muuallakaan mitään ongelmia. Osataan keskustella asioista. Molemmat voivat käydä baareissa yksin jos huvittaa, koska molemmilla on hyvä luottamus toiseen. Meillä on kaksi ihanaa poikaa, ja kolmas lapsi syntyy ensi joulukuussa. Meillä on uusi iso koti, ja uusi iso auto, joka menee kyllä vaihtoon vieläkin isompaan.
        Mitään ei puutu, paitsi vituttaa, kun ei ole ongelmia.

Elämä järjestää sinullekin vaikeuksia takuuvarmasti. Ei tarvitse kuin odottaa.

• happy man
        Se ei petä kirjoitti:

Elämä järjestää sinullekin vaikeuksia takuuvarmasti. Ei tarvitse kuin odottaa.

Vaikeuksia on jo ollut monta kertaa, mutta ei parisuhteessa. On yhdessä koettu niitä ja yhdessä on jaksettu. Ja pahempaa mitä me on koettu, niin tuskin enään tulee. Joten tiedän myös sen, että mitä on elämän vittumaisuus. Onneksi nyt on kaikki niin loistavasti kuin vain voi olla.

• Äitinen
        happy man kirjoitti:

Vaikeuksia on jo ollut monta kertaa, mutta ei parisuhteessa. On yhdessä koettu niitä ja yhdessä on jaksettu. Ja pahempaa mitä me on koettu, niin tuskin enään tulee. Joten tiedän myös sen, että mitä on elämän vittumaisuus. Onneksi nyt on kaikki niin loistavasti kuin vain voi olla.

happy man ; jos ei ennen mitään ,niin odotahan ,kun lapset on murrosiässä,kyllä se tuo viimeistään
        jotain ongelmia.Niiltä ei ainakaan taida kukaan välttyä ja ne voi muuttaa jopa parisuhdetta.

En toivo sitä sulle ,toivottavasti ei näin käy.

• Kovis voittaa

haluaisi selvästi haastaa riitaa. Ongelma on, että ystävä ei ole tappelevaa tyyppiä. Vaihtoon siis. Kyllähän nykyään tapella pitää! Tasapainoiset suhteet on tylsiä. Vedä turpaan niin näet syntyykö sitä kaipaamaasi draamaa. Keksi oikein härskejä haukkumasanoja. käy vieraissa yms. Kyllä se siitä sitten irtoaa. Tuhoa suhteesi! Olet sen ansainnut.

• Johannes1965

Ilmeisesti henkilö provosoi, tai sitten hän oli harvinaisen tyhmä.

• Olderi

Heipä hei. Tunnut olevan ahdistunut, eikä ihme. Tuollainen välinpitämättömyys tuntuu varmasti pahalta. Oma ex-tyttöystäväni (huom) käyttäytyi samalla tavalla ja hänen kohdalla homma johtui e-pillereiden käytöstä. Ensin ihana ihminen, huomioiva ja rakastava. Pillerit --> pim, ihan eri ihminen. Tai sitten masennuslääkkeet tai muut mielialaan vaikuttavat voi olla myös taustalla.

• on nähty

No jopas joutavaa...... Täysikasvuiset ihmiset keskittävät voimansa muihin asioihin, yhteiselämän rakentamiseen pitkällä tähtäimellä, eivät toistensa kyttäilyyn ja mustasukkaiseen seurailuun. Mustasukkaisuus on merkki sielun sairaudesta, heikosta itsetuntemuksesta ja toiseen ihmiseen nojaamisesta. Kun pitäisi olla sen verran kehittynyt että ei parisuhteen solmittuaan enää testaile olisiko mahdollista menekkiä vielä markkinoilla. Tyttöystäväsi on vankalla tunnepohjalla, ei tunteeton...näyttää viisautta toiminnassaan..... Jos toinen osapuoli suhteessa on halukas flirttiin suhteen ulkopuolella, niin se käyttäytyminen ei todellakaan ole kenenkään muun kuin hänen itsensä "parannettavissa# . Ja alkuahan te vielä elätte suhteessanne,mutta on tosiaanin kyseenalaista jos aihetta jatkoon. Kun muut naiset etsivät baarissa seuraasi ja antaudut flirttiin, on ainoastaan sinun asiasi asettaa rajat, ei tyttöystäväsi. Ajattele nyt... hänelle naurettaisiin, jos menisi häätään pois flittailijat ympäriltäsi. Ottaisi päätösvallan käsistäsi. Ei täysikasvuisten ihmisten touhua, minkä hän tietää ja sinun opittava.

• gfhjgtr

Jos mies on niin lapsellinen että pitää yrittää saada toista mustasukkaiseksi niin itse pistäisin vaihtoon välittömästi. Oma käytöksesi taitaa olla se syy miksi naisesi on välinpitämätön. Ihme ettei ole nostanut kytkintä.

• Ever Dream

Itellä kaksi tapausta, exä oli todella mustasukkainen ja saattoi jopa kesken kävelylenkkien alkaa huutamaan vieraille naisille jos vastaan tuli, mutta seksi oli taivaallista. No sitten tämä nykyinen rauhallisuuden perikuva, vaikka ei mikään hiljainen ole. Hän ei suutu juuri mistään mutta seksiä meillä on todella harvoin 2-4kk välein, silti luottamus on 100% molemminpuolin. Valitettavasti vaan tuntuu, että jokin on silti vinossa.

• tsemppiiiii

juu, minulla oli tuollainen mies.. ei puhunut juurikaan, eikä tuntunut mistään tekemisistäni tai sanomisistani suuttuvan.
        Uskollinen hän kyllä oli.. sen oli vissiinkin päättänyt. Kunnes sitten.. suhteemme päättyi siihen, että hänellä olikin toinen nainen. Eli siis uskollinen oli aiemmin kyllä, mutta ei enää lopussa.

Jälkeenpäin olen tajunnut, että hän ei kertakaikkiaan vain rakastanut minua (välitti ehkä), mutta ei rakastanut kuten naista kuuluisi. Ja kun suuremmat tunteet puuttuvat, niin eipä sitä silloin toisen tekemiset hetkauta.

Voi kai tuo olla tietenkin jotain muutakin.. mutta valitettavasti kuulosti niin kovin tutulta.

Yritä ottaa asia puheeksi.. siis selvittää että mitkä hänen tunteensa sua kohtaan oikeastaan ovat.
        Sillä se ainoastaan selviää (jos selviää). Mutta ei siinä mitään menetäkään.

• mies 34

Mulla oli aivan samanlainen tilanne vielä kuukausi sitten.Aiempi tyttöystäväni oli todella kuuma ja räiskyvä liiankin kanssa, mutta seksi loistavaa..! Erottuamme tapasin tämän huippurauhallisen yksilön. Eka vuosi oli ihanan rauhallinen,mutta kun ei ollut riitoja ja seksiäkin oli todella harvoin, niin mietin onko tunteitakaan enää..! Yritin kaikin tavoin saada puolisooni jonkinlaisen yhteyden, puhuin, kirjoitin kirjeitä ja yritin omalla käytöksellä saada aikaan edes jotain..tulos oli -0..! Joinain päivinä teki mieli hypätä narun jatkoksi..! Viimein kamelin selkä katkesi, 2 vuoden yrittämisen jälkeen annoin luovutusvoiton, pakkasin tavarani ja lähdin..! Tein oikean päätöksen, edes lähtöni ei saanut aikaan minkäänlaista reaktiota..! Jos uskaltaudun vielä parisuhteeseen niin eikö todellakaan ole mitään tuolta väliltä..??

• Eisevitutusvaanomaty
        mies 34 kirjoitti:

Mulla oli aivan samanlainen tilanne vielä kuukausi sitten.Aiempi tyttöystäväni oli todella kuuma ja räiskyvä liiankin kanssa, mutta seksi loistavaa..! Erottuamme tapasin tämän huippurauhallisen yksilön. Eka vuosi oli ihanan rauhallinen,mutta kun ei ollut riitoja ja seksiäkin oli todella harvoin, niin mietin onko tunteitakaan enää..! Yritin kaikin tavoin saada puolisooni jonkinlaisen yhteyden, puhuin, kirjoitin kirjeitä ja yritin omalla käytöksellä saada aikaan edes jotain..tulos oli -0..! Joinain päivinä teki mieli hypätä narun jatkoksi..! Viimein kamelin selkä katkesi, 2 vuoden yrittämisen jälkeen annoin luovutusvoiton, pakkasin tavarani ja lähdin..! Tein oikean päätöksen, edes lähtöni ei saanut aikaan minkäänlaista reaktiota..! Jos uskaltaudun vielä parisuhteeseen niin eikö todellakaan ole mitään tuolta väliltä..??

sillä ymmärrykseni ei yksinkertaisesti riittänyt viilipytyn kanssa oloon. Milloin elämä oli yhdessä ihanaa ja sitä yhteistä tulevaisuutta suunniteltiin, naps, ja hiljaisuus oli laskeutunut, eikä sen muurin taa ollut pääsyä. Porteille saattoi hyvänä hetkenä päästä, mutta sisälle ei sitten millään. Kysyessäni syytä moiselle, vastaus oli että tuntemattomille oli helpompi puhua...siihen vuoteen mahtui selitys poikineen. Siitä kurttaantuneena tässä nyt tulevaisuutta yritän hahmotella.

• celine.on

Naisellasi on erilainen luonne kuin sinulla. Yritä ymmärtää. Hänen kannaltaan sinun käyttäytymisesi on ylitunteellisuutta.

Olen itse tämänkaltainen nainen. Tunnen suuria tunteita monistakin asioista: työstä, matkoista, seikkailuista, ihmisistä. En kyttää muiden käytöstä, jokainen vastaa itsestään. En ole riippuvainen muista, ja tämä tulkitaan joskus tunteettomuudeksi. Hassua minun mielestäni.

Miesystäväni ovat joskus huomauttaneet itseriittoisuudestani. Ymmärrän heitä. Olen kuitenkin aina rakastanut heitä. Myönnän kyllä, että aina ihmissuhteet eivät herätä minussa niitä suurimpia tunteita. Mutta silti suhteeni elämään on intohimoinen, ja se näkyy muissa asioissa.

• Matu123

ja olin suhteessa missä nainen käyttäytyi samalla tavalla kuin naisesi, no hänen käytös alkoi ärsyttää. Meille tuli riitoja, sen takia oltiin "tauolla" pian sen jälkeen tuli ero. Kysy häneltä haluaako hän erota vai jatkaa?

• entä ilo?

Yksi syy käytökseen voi löytyä mallista. "tuo muija" saattaa olla lähtösin sellaisesta perheestä, ettei siinä ole tapeltu, riehuttu tai muutenkaan julkisesti tunnettu tarvetta mennä kässärin mukaan. Käytökseensä voi toki olla monia syitä. Uskon, että sinua harmittaa, ellei hän edes kysyttäessä kommunikoi asiasta haluamallasi tavalla. Mainitsemasi ongelma ei ole yhtään vähäteltävä.

Minun mieheni on osin ollut "tuon muijan" kaltainen. Itse olen tulinen luonteeltani ja saatoin kaivata alkuvuosina vastaavaa käytöstä kuin itselläni. Nyt kymmenien vuosien jälkeen saan laittaa kiittimeni ristiin siitä, että rinnallani on rauhallinen mies, jonka elämän painopiste on aina ollut muussa kuin joutavassa kässärin mukaan takkuamisessa. Hän on aina ollut varma ja tyyni tuki. En hetkeäkään ole epäillyt etteikö hän huonoina aikoina olisi kärsinyt. Polttanut päreensäkin, mutta siihen on tarvittu kyllä melkoinen kuorma ennenkuin päreet ovat alkaneet palaa.
      Se tapa näytää tunteitaan tai reagoida tapahtumiin vain on meillä ihmisillä kovin erilainen. Toinen yrittää parantaa käytöstään yhä enemmän ja enemmän jotta tilanne olisi sees, joku toinen saattaa pitää sisällään ja kärsiä, kolmas ehkä lähtee tilanteesta ja palaa kun savu on hälvennyt...tuo ehkä kukia tullessaan.
      Se, mikä teidän välillänne suhdetta hiertää tai sinua huolettaa, siitä kannattaa ottaa selvää. Jos hän ei haudo sisällään asioita, mieti miksi hänen pitäisi käyttäytyä sinun mallisi mukaan. Koetko että jokaiseen mustasukkaisuuskokeiluusikin muijan on räjähdettävä, että sinä tuntisit eläväsi, että tuntisit omat rajasi millä rajoilla voisit pelata ja että tuntisit hänen rajansa, jotta kokisit olosi turvalliseksi? - Ihan siten, kuten me lapsinakin käytöksen ja palautteiden kautta opimme.
      Ihannehan olisi, että toinen olisi elävä mutta ah niin selkeä, mutta silti oma persoonallisuutensa. Se vaan ei mene niin, toisaalta onneksemme.

Elämänkoulu se vasta oppimisprosessi onkin:) Mutta rakastamisen tahto, kuuntelemisen nöyryys, peili myös omassa kädessä ja paljon onnea. Josko niillä eväillä pääsisi hioutumaan.

Onnea matkalle.

• Hattis82

Itselläni kävi samalla tavalla ja en oikeastaan keksinyt muita selityksiä kuin että tämä sun tyttöystävä saa erittäin paljon rakkautta perheeltään jonka takia ei sitä itse osaa antaa, suoraan sanottuna syntynyt kultalusikka kourassa. toinen selitys on se että olet liian mustasukkainen ja puhut liian paljon syvällisiä asioita hänelle. Naisille ei pidä antaa kaikkea kerralla vaan pala palalta. Tämä takaa sen että mielenkiinto säilyy. Ja ei välttämättä kannata toistaa lausetta "minä rakastan sinua". Itse ainakin tiedän kuinka pahalta se tuntuu kun kumppani sanoo näin ja jos ei tunne samalla tavalla toista kohtaan niin joutuu valehtelemaan päin naamaa. Parempi antaa tunteille aikaa...

• ....

Musta sä kuulostat teidän suhteen naiselta ja tyttöystäväs mieheltä. Yleensä miehet kun ei tunnu tykkäävän suurista tunteenpurkauksista ja sen takia itse ainakin sellaista koitan vältellä.

• jusiinsanäin

Itse olen samanlainen. =) Poikaystävä aina valittaa ettei koskaan tiedä mitä ajattelen, syyni tosin on etten ole tottunut jakamaan ajatuksiani toisen ihmisen kanssa. Tykkään pitää asiat omanan tietonani. Ollessani mustasukkainen tunnen itseni typeräksi ja pelkäsin loukkaavani poikaystävääni jos epäilen häntä jatkuvasti joten nykyään suljen vain suuni (jos oikeasti ei ole aihetta olla mustasukkainen!) ja keskitän ajatukseni johonkin muuhun. Minulle on myös tuottaaa vaikeuksia sanoa "rakastan sinua". En tiedä miksi. Se kuulostaa jotenkin niin yliromantttiselta että ajatuskin saa voimaan pahoin... Mielummin näytän tunteeni kuin sanon ne. Sanat eivät välttämättä tarkoita mitään. Ehkä tyttöystäväsi on vain samanlainen kovis kuin minäkin ja sulkee tunteet sisäänsä. Ne täytyisi vain kalastella ulos.

• lkjhgf

Eikö tuollainen ajatusten ja tunteiden pitäminen sisällään ala tuntumaan raskaalta?
        Mitä jos joskus tulee suuria ongelmia ja tunteita ja sinä et osaa puhua kellekään. Mitä siinä vaiheessa käy? Voit helposti romahtaa täysin, kun et enää painetta kestä.
        Ihmiset puhuu, että jos näyttää tunteitaan niin on heikko ihminen. Minusta ihminen ei ole heikko, jos purkaa tunteitaan. Hassulla tavalla minusta se on vain ihmisen vahvuutta, että uskaltaa näyttää tunteensa. Kyllä avoimuus ja keskustelutaito kuuluu aikuismaiseen käytökseen. Asioista pitää osata puhua etenkin parisuhteessa, jossa kumppanin pitäisi olla läheisin ja rakkain ihminen.

• jusiinsanäin
        lkjhgf kirjoitti:

Eikö tuollainen ajatusten ja tunteiden pitäminen sisällään ala tuntumaan raskaalta?
        Mitä jos joskus tulee suuria ongelmia ja tunteita ja sinä et osaa puhua kellekään. Mitä siinä vaiheessa käy? Voit helposti romahtaa täysin, kun et enää painetta kestä.
        Ihmiset puhuu, että jos näyttää tunteitaan niin on heikko ihminen. Minusta ihminen ei ole heikko, jos purkaa tunteitaan. Hassulla tavalla minusta se on vain ihmisen vahvuutta, että uskaltaa näyttää tunteensa. Kyllä avoimuus ja keskustelutaito kuuluu aikuismaiseen käytökseen. Asioista pitää osata puhua etenkin parisuhteessa, jossa kumppanin pitäisi olla läheisin ja rakkain ihminen.

Ah... Tarkoitinkin vain etten ole itse vielä tottunut puhumaan asioista. =) Avaudun kyllä pikkuhiljaa kun luottamus kasvaa. En pidä tunteiden näyttämistä heikkouden merkkinä...Olen itse asiassa hyvin kateellinen ihmisille jotka pystyvät ilmaisemaan tunteensa selvästi!

• ...

Veikkaan myös että naikkonen on masentunut vaikkei pillereitä popsisikaan (vielä).. Kannattaa tarkkailla miten toimii muiden ihmisten seurassa.. jaksaako innostua ylipäänsä mistään tai jos innostuu onko silti "sisältä" apea..?
      Toinen syy voi olla ettei vaan yksinkertaisiesti ole onnellinen, ei halua olla yksin ja toisen kanssa oleminen on helpompaa vaikka olisi "ihan sama"-meiningillä. Saattaa myös kaivata haluttuna olemisen tunnetta, oli mies oma tai joku muu vaikkei flirttiä pidemmälle menisikään.. Vaikka oma ukko palvoo, se ei aina välttämättä tunnu riittävältä.. pitää tietää että muillekki kelpais..

• ........

Voi olla että olette erilaiset ja teillä on erilaiset taustat:

a) Toisessa perheessa asiat käsitellään suoraan. Tapellaan, ollaan mustasukkaisia, alkoholin käyttö, työläishenkisyys voivat liittyä perheeseen. Asuu lähiössä, ehkä?

b) Hienostoperhe, jossa asioista ei koskaan puhuta suoraan, ei koskaan riidellä, ei haasteta riitaa, ei sanota asioita suoraan vaan hienotunteisesti. Rakestetaan siti perheen jäseniä ja saatetaan olla perhekeskeisiä. "Kaikki hyvin"-perhe siis.

Ongelmia saattaa tulla myös siinä vaiheessa kun kohtaavat työelämässä. Toinen on rivo rääväsuu ja toista puheet lähinnä ärsyttää ja inhottaa.

• djvhqkjn

..sulla noille eri "säädyille". Sattuvat vain olemaan täyttä paskapuhetta.

• mahdollisia syitä

Itse olen nykyisen poikakaverin kanssa tuollainen (paitsi joskus räjähdän ja olen joskus mustasukkainen). Syitä olen miettinyt omassa tilanteessani ja niitä ovat:

1) Epävarmuus rakastaako hän minua tai haluaako kuulla mittään kaunista minulta tai kuulla tunteistani. Hän on ailahteleva tyyppi ja pari kertaa jättänyt ja sanonut ettei rakasta.
      2) Erilaiset energiat. Itse olen syvällinen mietiskelijä kun hän taasen salaman nopeasti siirtyy jo seuraavaan ajatukseen. Niinpä joskus ois jotain mun suusta jo tulossa mutta aihe onkin vaihtunut.
      3) Yhdessä edellisessä suhteessa mies ei halunnut minun sanovan hänelle mitään kaunista tai lähestyä liikaa. Minulla oli paljon tunteita häntä kohtaan (kuten nykyistäkin) ja suhde kesti kauan. Siitä jäi varmaan päälle tällainen puhumattomuus nyt kun olen tavannut toisen jota rakastan yhtä paljon.
      4) Hänen provosointi esim. yrittää tehdä mustasukkaiseksi. Minusta se tuntuu ikävältä ja heittäydyn passiiviseksi koska en halua leikkiä kissaa ja hiirtä. Hiljaa vaan kärsin ja mietin mitä tästä tulee.

• Hennkisesti loukattu

Tuntuu, että onko naiset joiden kanssa seurustelee välillä todella niin tunteettomia ja välinpitämättömiä. Myönnän olevani temperamenttinen ja omistushaluinen myös. Olemme nyt myös olleet n. 2 vuotta yhdessä, mutta meillä oli pieni tauko hänen aiheuttamiensa ongelmien takia ja saimme ne selvitettyä, mutta tammikuussa kun sovittiin siitä, että olemme yhdessä, kun hän oli luonani niin vähän aikaa sitten kun oli luonani niin sanoikin, että on valehdellut minulle koko ajan ja antanut minun elää siinä uskossa ja käsityksessä, että seurustelemme niinkuin hänen kanssaan sovittiin. No yritin normaali äänellä puhua hänen kanssaan asiasta niin hän teki sen, että minkään näköistä vastausta en puheisiini saanut ja sitten hän vielä laittoi sormet korviinsa ja jonkin ajan päästä hän häipyi. Kyse on kuitenkin aikuisesta täysikäsestä naisesta. Mitä mieltä olette asiasta? Kun en tiedä miten asiaan suhtaudun. Minulla on henkisesti paha olla ja minulla on todella loukattu ja paha mieli siitä asiasta miten huonosti minua kohdellaan. Ja kun minulla oli isoja suunnitelmia mun ja tän naisen välille. Nyt hän ei vastaa viesteihin eikä mitään, koska vanhemmillee tekee minusta syyllistä kaikkeen, vaikka minä tässä olen se loukattu ihminen. Olen kuitenkin kuitenkin kyseistä ihmistä tukenut ja auttanut ja tehnyt kaiken hänen eteensä. Ei kenelläkään pitäisi olla oikeutta valehdella toiselle ihmiselle noin törkeesti. Eikö hänen tekonsa ole aika lailla jo tahallista kiusantekoa?

• hämmennyss

Muija sana on lemmittely nimitys meidän suhteesta ja kyllä lapista ollaan. En ainakaan usko hänen masentuneen olevan, koska nauraa paljon ja muutenki tykkää touhuilla. Paljon meillä on juteltavaakin, mutta suhteeseen, tulevaisuuteen ja tunteisiin ei niinkään.

Ja älkää nyt minusta hirviötä tehkö! Halusin vain kertoa, että muuten kaikella saralla menee hyvin, paitsi ei ehkä niin henkisellä hellittelyllä :/ En mennyt lukemaan muijani viestejä, olisin tuntenut itseni niin juntiksi, mutta pienesti yritin jutella aiheesta hänen ystävänsä kanssa ja tuntui vinkkaaan sen puoleen, että tuollainen naisystäväni on ollut.

Niin ja ikää meillä on 24 ja 22.

• Henkisesti loukattu

Minusta aikuiset ihmiset juttelee asiat selviksi. Tämä nainen ei tee ees sitä vaan hän käpertyy vanhempiensa selän taakse. Ihan ku vanhemmat muka olis ne joiden kanssa seurustelisin. Naiseni on ollut alusta asti mustasukkainen. Syyttää milloin mistäkin esim, että oisin muka pettänyt häntä tai että paneskelisin muka muita naisia, vaikka en ole koskaan ketään pettänyt seurustelun aikana enkä kenenkään kanssa paneskellu. Vaikka hän syö mielialalääkkeitä niin ei se oikeuta valehtelemaan tai loukata toista pahasti. Ihmistä, joka välittää ja joka on tehnyt hänen eteensä kaiken. Mä olen sellanen, että haluun selvittää asiat, mutta miten voin kun turvautuu vanhempiinsa ja ei vastaa viesteihin?

• No feelings
        hämmennyss kirjoitti:

Muija sana on lemmittely nimitys meidän suhteesta ja kyllä lapista ollaan. En ainakaan usko hänen masentuneen olevan, koska nauraa paljon ja muutenki tykkää touhuilla. Paljon meillä on juteltavaakin, mutta suhteeseen, tulevaisuuteen ja tunteisiin ei niinkään.

Ja älkää nyt minusta hirviötä tehkö! Halusin vain kertoa, että muuten kaikella saralla menee hyvin, paitsi ei ehkä niin henkisellä hellittelyllä :/ En mennyt lukemaan muijani viestejä, olisin tuntenut itseni niin juntiksi, mutta pienesti yritin jutella aiheesta hänen ystävänsä kanssa ja tuntui vinkkaaan sen puoleen, että tuollainen naisystäväni on ollut.

Niin ja ikää meillä on 24 ja 22.

naisen nyt jo 6 vuotta ja usein ihmetyttää hänen tunteettomuutensa vai onko se välinpitämättömyyttä. Keskustelemme monista asioista mutta en saa häneen jollain tavalla yhteyttä samalla tavalla kuin muihin ihmisiin.
        En koskaan soita hänelle mutta hän soittaa ja kohteliaisuudesta tapaan hänet silloin tällöin, mutta tavattuani hänet tunnen oloni aina pettyneeksi ja jotenkin turhautuneeksi ja päätän olla häntä tapaamatta.

Hän on sinkku. Itse olen naimisissa "hyvän" miehen kanssa.

Olen usein yrittänyt johdattaa keskustelut tunteisiin mutta hänenlaisen henkilön kanssa ei pääse eteenpäin sillä linjalla.

• ......

Ootko varma että kyse on aikuisesta? Toisaalta monet taantuvat sinne pikkulapsen tasolle parisuhteessa riidellessään. Kiukutellaan ja poljetaan jalkaa.

• Henkisesti loukattu
        ...... kirjoitti:

Ootko varma että kyse on aikuisesta? Toisaalta monet taantuvat sinne pikkulapsen tasolle parisuhteessa riidellessään. Kiukutellaan ja poljetaan jalkaa.

Aikuisen naisen iässä nainen ainakin on, mutta muuten tuntuu että jos tulee riitaa ni se alentuu pikkulapsen tasolle. Kun kuitenkin aikuisten pitäs osata ratkoa riidat juttelemalla ei laittamalla sormia korviin ja olematta niin ettei vastaa ollenkaan kun puhuu..

• öhalökdsjö

olet saanut kyllä järkyttävää kohtelua, enkä tiedä mitä sanoa auttaakseni Sinua, mutta halusin kuitenkin ilmaista myötätuntoni. Luojan kiitos suhteenne ei ole kestänyt vielä kovin montaa vuotta, vaikka vähemmästäkin kyllä saa sydämensä hajalle.. Ei varmaan auta kuin käydä läpi asiaa jonkin aikaa ja ehdottomasti pidättäytyä kontaktista noin törkeän ihmisen kanssa. Sinun pitää hoitaa sielusi kuntoon.

• Amanda48

sehän on ihan tavallista tyhmän naisen käytöstä ,kun seurustellaan ollaan niin myötäkarvaan kun mikään ei satuttatais .Ja kun hermoja ei oliskaan ,mutta kun menet avioon jo alkaa naputus tai mykkäkoulu .Ei ensinkään tervettä suhteessa sellainen ei tule onnistumaan .Kaikeata pitää pystyä olemaan eri mieltä ja samaa mieltä ja keskustella .Ongelmia kuitenkin tuleee ,viimeistään siinä vaiheessa kun on lapsia ?

• Pelkkä arvaus

Minulla on samanlainen kokemus miehestä jo kahteen kertaan.Oltiin välillä erossa ,palattiin yhteen ja taas tuli ero.
        Oliskohan jostain "sairaudesta" kysymys ?Onhan noita sellaisiakin joilla on jokin lievä kehityshäiriö ?

Ei osaa näyttää tunteitaan ,eikä reagoi tunteisiin niin kuin ns.normaalit ihmiset ?

• Kokenut sitäkin

tai selvitä asia seuraamalla hänen vanhempiensa toimintaa.

Vois arvata, että hänellä on ollut kotona hyvin tunnekielteinen ja pelottavakin ilmapiiri. Se tottaa piloittamaan tunteensa.
      Vois olla niinkin, että vanhemmat ovat hirveästi tapelleet keskenään. hän on sitten tottunut tasapainottelemaan puolueettomana ja myötäilemään kulloinkin läsnä olevaa.

Ei hän sitä itse tiedosta. Olosuhteet kasvattavat huomaamatta johonkin käyttäytymismalliin. Jopa se vanhempien keskinäinen taistelu tai vihamielinen ilmapiirikin on hänelle luonnollinen tilanne. Sinun pitää huomata miten siellä toimitaan. Tai kysy naapureilta.

• Sellaista

Jos sinä tuota menoa jatkat niin naisesi takuulla lakkaa välittämästä ja rakastamasa sinua. Et sinä voi vaatia häntä jatkuvasti hokemaan että rakastan sinua, sehän on typerää. Sinä vain haluat että hän pönkittää sinun itsetuntoasi. Sinun tulisi tehdä jotain itse sille asialle. Ymmärrän hyvin hänen käytöstään kun olette ravintolassa. Sinä nolaat hänet julkisesti kun menet ja flirttailet toisten naisten kanssa ja sitten odotat että hän alentuisi siihen että tulisi ja raivoaisi sinulle ja näille naisille. Mikä sinä kuvittelet olevasi, joku jumalan lahja naisille. Mene peilin eteen katsomaan niin näet missä syy on hänen käytökseensä. Minäkin tekisin samoin jos olisi tuollainen mies. Kasva aikuiseksi. Naisesi vaikuttaa erittäin tasapainoiselta ja fiksulta. Hänen täytyy välitää sinusta erittäin paljon kun sietää ylipäätään tuollaista käytöstä sinulta.

• whoooot

Itselläni oli kauan sama tilanne... Tosin itse olen nainen ja mies ei kertonut ajatuksistaan, ei puhunut menneisyydestään ja sanoi vielä kohtalaisen suoraan, ettei tarvitse pelätä toisia miehiä esimerkiksi baarissa, kun ei ne tule kuitenkaan iskemään sen naista... Mies ei siis itse juo joten siinä myös syy miksei lähtenyt baareihin... kauan meni, ja paljon työtä että sain miekkosen puhumaan( 2vuotta) nyt on vuoden verran ollut ihan hyvää aikaa, mutta nyt käy tuo yltiöpäinen lähentely yms kurkkuun.... Tuo on ihmistyyppi joka tuskin koskaan paranee ja monilla ei kestä niin pitkään hermo, että jaksaisi ikuista hiljaisuutta ja vielä naimisiin mentäessäkään ei tiedä mistä toinen pitää ja mitä inhoaa, koska tunteita ei juurikaan näy eikä kuulu....

• Jami1921

se vaan on, että teidän suhde on menetetty, itselläni oli kans samaa paskaa joskus. Onneks löysin paremman, eipä juuri kiinnostanu katella sellasta muijaa enää.

• aayyarreq

Ymmärsin heti mistä kirjoitat ja mitä tarkoitat. Mieheni ex-vaimo on juuri samanlainen henkilö. Ei reagoi mihinkään tunteella, vaikuttaa aina hyvin asialliselta ja rauhalliselta, jopa tunteettomalta. Olen jotenkin ymmärtänyt, että hän ei osaa ollenkaan näyttää tunteitaan, ei jotenkin kehtaa. On myös muutenkin hyvin korrekti, en voisi kuvitella hänen esim. hulluttelevan millään lailla tai ylipäätään tekevän mitään spontaania. Mieheni mukaan takana on myös valtava miellyttämisen halu ja hän ei myöskään koskaan tiennyt, mitä tämä ihminen oikeastaan ajatteli mistään. Hänellä ei ikään kuin ollut omaa persoonaa lainkaan. Liitto kariutui osittain juuri tähän. Alussa mieheni piti vaimoaan jotenkin konstailemattomana ja oli todella ylpeä siitä, ettei mitään riitoja koskaan ollut. Mutta eihän se ole normaalia sekään, että aina ollaan samaa mieltä asioista..

• ard

Juuri eilen taisin lukea jossain toisessa osastossa vähän saman kaltaisesta aiheesta...enemmän tai vähemmän niin että siinäkin joku ihminen tilitteli miten elää suhteessa missä ajattelee puolisonsa olevan oikein ihana, viehettävä, kultainen, komea ja lapsien isä ainesta mutta kaikesta huolimatta koki tyypin enemmän veljeksi tai hyväksi ystäväksi kuin rakkautensa kohteeksi.

Eipä tähänkään voi muuta kommentoida kuin samaa että jos parisuhteessa ei ole täysillä mukana, kannattaa siitä irrottautua ennenkuin tulee mitään kovin suuria asioita mutkistamaan sitä kuten yhteiset lainat, lapset tai vastaavaa.Ymmärrän kyllä jos etenkin nuorten ihmisten kohdalla halutaan olla yhdessä vaikkapa vain seksin tai jonkunlaisen läheisyyden tarpeen takia mutta silloinkin kannattaisi minusta tehdä selväksi heti suoraan että eipä tässä olla minnekkän tuntemattomille vesille enää yhdessä luovimassa vaan ollaan alle polven syvyisessä rannassa kahlaamassa ihan suosiolla ja vain sen ajan kun vesi on lämmintä.Jos se toinen puolisko tästä romahtaa ja päättää pistää kanssasi pillit pussiin, olisin silti sitä mieltä että teit teille molemmille palveluksen.Semmoisen ihmisen kanssa ei ole kiva rakentaa pitkällä tähtäimellä jota ei rakasta tai ole varma että hän rakastaa sinua.Tietysti kannattaa aina jutella asioista ennenkuin toimii mutta sinähän olet tätä ilmeisesti jo yrittänyt.

• samaa pas

juu..mun muija ihan samaa tavaraa....aikansa pyöri mun kanssa,mut koko ajan etti uutta....ei paljon tunteitaan näytellyt

• tunteeton?

Ootko yrittänyt koskaan asettua muijasi asemaan? Ehkä hän ei oikeasti halua tapella, koska pelkää riitojen vievän teitä erilleen tai ei muuten vaan pidä siitä. Tappeleeko ja onko hankala muiden kanssa? Ehkä ei kuulu luonteeseen.

Ja toi on tosi outoo, että hermostutaan siitä, ettei suutu mistään ts. ei puutu menemisiin tai muiden naisten kanssa juttelemisiin. Ehkä hän on vaan tyytyväinen elämäänsä ja luottaa suhun. Haluaisi varmaan, että sä suhtautuisit samoin.

Laitoin nämä olettamukset omiin kokemuksiin perustuen. Multakin kysyttiin aikanaan, että miksi en suutu mistään. Musta se oli yhtä outo kysymys silloin kuin nytkin. Olin kyllä luultavasti liian luottavainen, mutta en halunnut alkaa epäilemään mitään, koska itse pidän mustasukkaisuutta ja omistushalua jonkinasteisena myrkkynä suhteelle. Musta tuntui aikanaan pahalta, kun mies oli mustasukkainen, vaikken antanut mitään aihetta. Voisitkin kysyä muijaltasi, onko hän mustasukkaisuudestasi otettu vai loukkaantunut. Kaikki eivät välttämättä pidä mustasukkaisuutta ja tekemisten kyttäämistä välittämisen osoituksena.

Mun mielestä sun pitäisi olla tyytyväinen tilanteeseesi, jos muijasi kuitenkin haluaa olla sun kanssa ja teillä on muuten hyvä yhdessä. En oikein ymmärrä, miksi ongelmia pitää kaivaa ongelmattomista tilanteista. Mutta jos muijassasi ei ole sulle riittävästi temperamenttia, hänenkin voisi olla parempi jonkun muun kanssa. Ja sun ainakin.

• Stoic

Mä haluaisin semmoisen "muijan" kuin aloittajalla. Minua ainakin tympii sellainen, että kaikesta pitää vääntää helvetinmoista draamaa ja elämän pitäisi olla niin kuin jostain saippuaoopperasta. Minä arvostan stoalaista tunteiden hallintaa ja hillittyä käytöstä niin itsessäni kuin muissakin. Kaikki ei sellaisesta tykkää eikä siihen taivu, eikä siinä mitään. Minusta taas tunteensa hallitseva ja tasapainoinen ihminen on hieno olento, ja siihen haluan itsekin pyrkiä.

Suhteissa olen itse ihan samanlainen kuin aloittajan tyttöystävä, paitsi itse olen tosin mies. Toisin kuin jotkut kirjoittajat antavat ymmärtää, se ei todellakaan -automaattisesti- tarkoita rakkauden puutetta. Muutenkin, varsinkin täällä kirjoittelevilla, ihmisillä tuntuu olevan suuri into tulkata kaikkien käytöstä sen mukaan, miten itse tuntevat/kokevat. No, onhan omat ajatukset toki ainut verrokki, joten ihan ymmärrettävää toisaalta. Kyllä minä olen aina rakastanut tyttöystäviäni niin kauan kuin sitä on kestänyt. Jotkut osoittavat tunteitaan räiskyvämmin, toiset hillitymmin. Tunnustettakoon, että jotkut suhteeni on kariutuneet siihen, että toinen ei ole kokenut saavansa tarpeeksi rakkautta. Se ei kuitenkaan tarkoita minun, eikä aloittajan tyttöystävän tapauksessa sitä, etteikö rakkautta olisi. Toisille se, että yrittää hillitä itsensä ja vältellä riitoja tms. on se tapa osoittaa rakkautta: arvostaa toista niin paljon, ettei halua riidellä tai muutenkaan halua turhilla dramatisoinneillaan "keikuttaa venettä". Ihmisiä kun nyt on vaan aika monenlaisia, ja ainut totuus lienee, ettei mitään yleispäteviä toimintaohjeita voi antaa. Ja tältä palstalta et tule, aloittaja, mitään järkeviä neuvoja saamaan. Tämä ongelma on vain sinun ja tyttösi välinen, ja hänen kanssaan sinun täytyy keskustella. Ei kasvottoman nettiyleisön, joka kuitenkin osoittaa useimmiten ihmismielen retardimpaa puolta kannanotoissaan.

Jottei liian diplomaattiseksi menisi, niin jos päätät heivata tämän kauniin kyborgimuijasi, niin meikäläinen on valmis ottamaan kopin levypallosta.

• Epäilevä Tuomas

Äkkiseltään ekan viestin perusteella veikkaisin, että joku tai jotkut pamputtaa sitä ihan huolella sun tietämättä. Tai ehkä eukko tekee duunia prostituoituna?

Lykkyä tykö ja pane sitä kunnolla ennen kuin ero tulee - kaikki reiät ja tavat käyttöön!

• Oikeaa Elämää ?18

Onko sinulla oikeasti ystävä ? Tuntuuko siltä ? Onko tunteetonta ? Tyydyttääkö se. . . ?

• Santeri777

Miehet on naisille kuin koiria.
      Koirat opetaan pennusta (suhteen alusta) asti tottelemaan käskyjä ja tekemään temppuja, koira palkitaan välillä herkkuilla (esim.seksi) kun on totellut kiltisti.
      Koiran pitää olla tottelevainen ja sopia kalustoon ja olla tilanteeseen sopiva( seurakoira, vahtikoira, jne ...), muuten koira viedään piikille ja ostetaan uusi (vaihdetaan miestä).
      Pahinta on jos koira rupee kapinoimaan eikä tottele opetettuja käskyjä, ryhtyy omapäiseksi ja isäntä ei saa kontrollia koiran tekemisiin (ei "omista" päätä eli ajatuksia).
      Koiran (miehen) tehtävä on palvella omistajaansa ja antaa hänelle haluttu lopputulos, muuten piikki kutsuu.

Viestiketjun aloittajan rooli on olla seurakoira tälle naiselle, hyvin pieni ja vaatimaton rooli.
      Nyt koira alkaa uhittelemaan ja vaatii enemmän kuin häneltä halutaan, piikki alkaa häämöttää horisontissa.
      Poika on hyvä seurakoira joka tekee paljon temppuja, pitää seuraa ja osaa temppuja (mustasukkaisuustemput, ym ..), ei sinulta enempää vaadita/haluta.
      Ole onnellinen ettei sinusta tehty työkoiraa joka juoksee itsensä hengiltä ja joka korvataan heti toiseen kun virta ei enää riitä.
      Lopputulos on siinä että mikäli haluat uutta roolia itsellesi, varustaudu siihen että piikki tulee persukseen.
      Itse olet roolisi valinnut suhteen alussa, senhän näkee sokeakin, tyydy siihen tai mene muualle räksyttämään.

Itse suhtaudun suhteisiin toisin enkä ole koskaan suostunut koiran rooliin ja ne naiset jotka haluavat "hyvän koiran" itselleen miesystävästä, hakekoot jostain muualta.

• Minnie5

On se niin jännää. Mun mies valittaa että tuun riiteleen, kun yritän mennä keskustelemaan hänen kanssaan, hän ite hermostuu. Hommat menis paljon paremmin kun oisin vaan hiljaa, mutku ois mieletön tarve saada asioita selviteltyyn. Moneen junaan on meitä, löytäs vaan ne sopivat ja samanluontoset immeiset toisilleen.

• tasapaksua-a

Ei taida sinua raakastaa, välittää ehkä. On jonkun muun syyn takia kanssassi. Riittääkö sinulle tuollainen tasapaksuisuus pitemmän päälle. Haluat rakastaa, haluat tuntea jotakin ja mielellään toinen myös tuntisi kanssasi. Tuskimpa hän edes huomaisi jos lähtisit.
      Olette erilaisia ja jos tässä vaiheessa ei ole tunnetta ei ole myöhemminkään.
      Hei aika tehdä päätöksiä. Mutta sitä ennen kysy miksei tunne mitään, oletko ilmaa. Ettei tarvisi jäädä pähkäilemään.
      Etsi se vastakappaleesi ja elä !

• ....................

Itse olen samanlainen kuin muijasi. Välillä jään itsekin ihmettelemään, miksen tunne mtn, kun pitäisi.. Rakastan miestäni todella todella todella paljon ja meillä on kaksi ihanaa lastakin, parisuhteessa kaikki pelittää paremmin kuin hyvin jne.. Kuitenkin ennen nykyistäni seurustelin muutaman vuoden henkisesti & fyysisesti väkivaltaisen miehen kanssa, hänen kauttaan kadotin itseluottamukseni ja aloin tuntea itseni vain huonoksi ja mitättömäksi. Nykyisen mieheni tapasin, kun vielä seurustelin exäni kanssa ja mieskin seurusteli toisen kanssa. Saman tien kuitenkin jätettiin suhteemme ja alettiin kulkea yhdessä, muutaman kk jälkeen ruvettiin seurustelemaan ja sitten aika pian muutettiin jo yhteen.. Itse sain tavarani pois exäni luota äkkiä, mutta miehelläni tässä oli ongelmia exänsä kanssa.. Heillä oli ollut hyvä suhde alunperin, joka sitten kuihtunut kasaan, mutta ero silti normaali eli vaikea. Itse olin pelkästään helpottunut päästessäni eroon exästäni, mutta nyk mieheni piti pitkään yhteyttä oman exänsä kanssa, pysyivät ystävinä ja etääntyivät ajan kanssa. Tuo täysin normaalia ja ymmärsin asian täysin, joten annoin miehelle aikaa päästä exästään yli ja ymmärsin, että hänellä oli vaikeaa ja varmasti ikäväkin entistä naista. Ymmärrykseni ja valmiiksi huonon itseluottamuksen vuoksi peitin omat tunteeni eli en kertonut miten pahalta tuntui, kun tiesin rakastamani miehen tunteiden ja ajatusten olevan vielä muualla jne.. Pahasta mielestä syytin itseäni entistä enemmän ja menin entistä enemmän lukkoon. Mies pääsi lopulta yli exästään, enää eivät pidä yhteyttä, mutta tottakai jos kadulla tai yhteisillä tutuilla kohtaavat, niin vaihtavat kuulumiset. Tiedän mieheni rakastavan minua täysillä ja olevan tosissaan kanssani, mutta edelleen olen tunteiltani välillä ns.kylmä.. Tämä näkyy siinä, etten tunne mustasukkaisuukka, en suostu riitelemään enkä aina kerro suoraan miltä tuntuu saati valita mistään, koska se tuntuu tyhmältä. Tosin riitelemistä välttelen myös siksi, että puhumisella asiat selviää paremmin ja pelkään edelleen huutavia ihmisiä & riitatilanteita exäni vuoksi.. Ja mustasukkainen en ole senkään vuoksi, että luotan mieheeni täysillä ja tiedän, ettei hän mua loukkaisi. Niinpä en näe suurta syytä siihen, miksi mun pitäisi ottaa tää itsesuojeluni pois päältä.. Helpompi ajatella, et jos mies pettää, niin ei mua rakasta ja suhde on ohi, jos musta tosissaan tykkää niinkuin väittää, ei tee mtn tyhmää. Mies on saanut itseluottamukseni jo hyvin kohdalleen, joten senkään vuoksi en koe vieraita naisia tai exiä uhkana, eipä tuo mun kaa varmaankaan olisi, jos ei tykkäisi?

Ei elämästä tarvii tehdä vaikeeta tarkotuksella, kyllä täällä on muutenkin välillä vaikeaa ;)

• Tuollainen seurustelee kanssasi vain, koska ei ole parempaa tekemistä. Itse tajusin jättää moisen. Ei sellaisen mielikuvituksettoman kanssa voi elää, ainakaan minä en voisi. Älä kuitenkaan ota "ongelmateiniä" tilalle.

• VääräPari

Koen olevani samankaltainen kuin sinun muija, miestäni kohtaan. En rakasta häntä. Söin vuosia masennuslääkkeitäkin, jotka kontrolloivat tunnepiikkejä, tosin silloin olin EX-mieheeni siltikin tulisesti rakastunut. Tämä nykyinen tietää että en rakasta, mutta silti meillä asiat tarpeeksi ok tällä hetkellä että viihdytään yhdessä juuri nyt. Ja hän rakastaa. Tätäkö elämältä myöhemmin halutaan, on sitten aivan eri lukunsa.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      94
      4666
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      140
      3153
    3. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3125
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      403
      2212
    5. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      235
      1368
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      11
      1223
    7. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      76
      1207
    8. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      69
      1122
    9. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      30
      1084
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      114
      1002
    Aihe