Heissuli,
Ajattelin kysellä minkälaisia suosituksia teillä Arvon kotilääkäreillä on akuutin selkäkivun palkitsemiseen tropeilla. Voisin luokitella kivun paikoittain sietämättömäksi. Tällä hetkellä olen puuhkuttanut muutaman päivän seuraavanlaisella kombolla: 2 * Ardinex Sirdalud, 2 * Diclomex Rapid, 2 * Ardinex Sirdalud, 2 * Diclomex Rapid, 2 * Ardinex Sirdalud, 2 * Diclomex Rapid.
Ardinex: ibuprofeeni 200mg/ kodeiini 30mg
Diclomex Rapid: diklofenaakki 50mg.
Sirdalud: titsanidiini 2mg
Ei oikein tuntunut kipu hellittävän reseptillä 1 pilleri kumpaakin eli Ardinexia ja Diclomex rapidia (ei kuitenkaan samalla kertaa), 2-3 krt/pv, joten ajattelin tuplata pillerimäärät laakista. Lääkkeet vaikuttavat kerrallaan noin kolmisen tuntia. Huomenna olisi tarkoitus mennä tekemään lääketäydennyksiä. Olisiko vinkkejä jostain tehokkaammista lääkkeistä / komboista? Mahahaava iskee varmastikin pian, joten siitä ei tarvitse varmaankaan muistuttaa. Hoidetaan nyt kuitenkin kivut järjestyksessä pois.
Selkäkipu + tropit
26
5354
Vastaukset
- -J
Oletko koittanut Buranaa? Minulla on monesti hyvinkin ikävää kolotusta ja jäykkyyttä selässä muun muassa kyntötöiden ja toisinaan jopa viljan kaatamisenkin seurauksena, vanha kun ei enää meinaa jaksaa :).
Buranasta on kuitenkin löytynyt apu vaivoihin, joten uskallan suositella sitä sinullekin.
-Jasmiini- kipuhelvetti
Itsellä hetkeksi kivut haalistuu 4 * panacod, 2 * tramal 50 mg, noritren aamulla.
Tuollaisella saa hetkeksi kivun lamaannuksen pois, kestää noin pari tuntia.
Mieluiten oxycontineita tai temgesiciä, parempia hermokivussa. - penni84
kipuhelvetti kirjoitti:
Itsellä hetkeksi kivut haalistuu 4 * panacod, 2 * tramal 50 mg, noritren aamulla.
Tuollaisella saa hetkeksi kivun lamaannuksen pois, kestää noin pari tuntia.
Mieluiten oxycontineita tai temgesiciä, parempia hermokivussa.oxyconttia määrätään vasta aikalailla myöhemmin...
itse syön ketorinia,panacodia,ja triptyliä.
Kannattaa myös pyytää mm.zolt,tai joku muu vatsaasuojaava lääke.
Mutta sinulla on vielä aika pienet määrät =) - kipuhelvetti
penni84 kirjoitti:
oxyconttia määrätään vasta aikalailla myöhemmin...
itse syön ketorinia,panacodia,ja triptyliä.
Kannattaa myös pyytää mm.zolt,tai joku muu vatsaasuojaava lääke.
Mutta sinulla on vielä aika pienet määrät =)Kun ei määrätä, kymmenen vuotta jatkuvaa kipua ja voimakkaat kipulääkkeet joudun hommaamaan ihan muualta kuin lääkäreiltä.
Tämä on paska systeemi! - penni84
kipuhelvetti kirjoitti:
Kun ei määrätä, kymmenen vuotta jatkuvaa kipua ja voimakkaat kipulääkkeet joudun hommaamaan ihan muualta kuin lääkäreiltä.
Tämä on paska systeemi!missä olet lääkärissä käynyt???
Miksi ei määrätä????
On mullaki tarkkoja et aina lasketaa et onko paljo mennyt ja jos resepti hävinnyt niiku nyt ni tosi hankala saada.
ja oxycontin kipupiikkiä en enää saa. - Habanero kipu
penni84 kirjoitti:
missä olet lääkärissä käynyt???
Miksi ei määrätä????
On mullaki tarkkoja et aina lasketaa et onko paljo mennyt ja jos resepti hävinnyt niiku nyt ni tosi hankala saada.
ja oxycontin kipupiikkiä en enää saa.Ei ne välitä näistä kivuistani mitään. Olin kolmekymppinen kun selkäni meni lähes kerrasta ihan paskaksi.
ENMG:t ja kaikki osoittaa hermovammaan, mut ei mitään reaktiota. Panacodeja määrätään ja otetaan maksakokeita, että koskahan se maksasi pamahtaa.
En ole ikinä huumannut itseäni millään, kivun jälkeen pakko saada, eikä todella ole vieroitusoireiden pelosta, vaan HILLITÖN KIPU JATKUVASTI, jos ei ole opioideja kierrossa ja paljon.
Katson vielä yhden kulman, jos se ei tuota tulosta, katson, että yhteiskuntasopimus on minun puoleltani rauennut, enkä kysele enää ollenkaan resejä tai hoitoa. Siirryn toiselle puolelle. Kuitenkin kymmenen vuotta yrittänyt sopeutua kivun kanssa elämiseen. - kokenut.
Habanero kipu kirjoitti:
Ei ne välitä näistä kivuistani mitään. Olin kolmekymppinen kun selkäni meni lähes kerrasta ihan paskaksi.
ENMG:t ja kaikki osoittaa hermovammaan, mut ei mitään reaktiota. Panacodeja määrätään ja otetaan maksakokeita, että koskahan se maksasi pamahtaa.
En ole ikinä huumannut itseäni millään, kivun jälkeen pakko saada, eikä todella ole vieroitusoireiden pelosta, vaan HILLITÖN KIPU JATKUVASTI, jos ei ole opioideja kierrossa ja paljon.
Katson vielä yhden kulman, jos se ei tuota tulosta, katson, että yhteiskuntasopimus on minun puoleltani rauennut, enkä kysele enää ollenkaan resejä tai hoitoa. Siirryn toiselle puolelle. Kuitenkin kymmenen vuotta yrittänyt sopeutua kivun kanssa elämiseen.Eipä kipuihin löytynyt apua.
Pillerireseptejä kirjoiteltiin auliisti. Pillereistä ei kuitenkaan mitään apua ollut, muuta kuin lompakon kevenemiseen.
Täytyi myös vaihtaa puolta.
Siellä ongelmiin suhtauduttiin aivan eri tavalla, ja apuakin rupesi löytymään! - kipuhelvettiä
kokenut. kirjoitti:
Eipä kipuihin löytynyt apua.
Pillerireseptejä kirjoiteltiin auliisti. Pillereistä ei kuitenkaan mitään apua ollut, muuta kuin lompakon kevenemiseen.
Täytyi myös vaihtaa puolta.
Siellä ongelmiin suhtauduttiin aivan eri tavalla, ja apuakin rupesi löytymään!Tämä kipu on avannut ihan uudenlaisen näkymän. Kuinka paljon on hoitamatonta kipua, kuinka paljon ihmisiä, jotka alkavat hakemaan omat lääkkeensä ja jos joku niin se lisää kipulääkkeitten (lähes aina opioidien) tarjontaa kaduilla. Sitä helpommin ne ovat tavallisen ihmisen tavoitettavissa.
Oon tosi tyrmistynyt tilanteesta. Olen kouluttautunut ja työpaikka olisi vieläkin heti saatavilla, mutta kipujeni vuoksi en kykene yhtään mihinkään. Kipulääkkeet ovat olemassa, mutta niitä ei määrätä. Ennemmin elätetään sossun pikkurahoilla, kun laitetaan tyypille asialliset lääkkeet ja tyyppi menee töihin ja makselee veroja. Saati, että kaikki sukulaiset ja ystävät ovat sydän syrjällään kun näkevät minun kärsivän. Siitäkin kärsii itse lisää. Kymmenen vuotta on iso osa elämää, minun ja läheisteni. - pilleriprinsessa
kipuhelvettiä kirjoitti:
Tämä kipu on avannut ihan uudenlaisen näkymän. Kuinka paljon on hoitamatonta kipua, kuinka paljon ihmisiä, jotka alkavat hakemaan omat lääkkeensä ja jos joku niin se lisää kipulääkkeitten (lähes aina opioidien) tarjontaa kaduilla. Sitä helpommin ne ovat tavallisen ihmisen tavoitettavissa.
Oon tosi tyrmistynyt tilanteesta. Olen kouluttautunut ja työpaikka olisi vieläkin heti saatavilla, mutta kipujeni vuoksi en kykene yhtään mihinkään. Kipulääkkeet ovat olemassa, mutta niitä ei määrätä. Ennemmin elätetään sossun pikkurahoilla, kun laitetaan tyypille asialliset lääkkeet ja tyyppi menee töihin ja makselee veroja. Saati, että kaikki sukulaiset ja ystävät ovat sydän syrjällään kun näkevät minun kärsivän. Siitäkin kärsii itse lisää. Kymmenen vuotta on iso osa elämää, minun ja läheisteni.Heissan rakkaat kanssa potijat!
Omassa elämässäni olen saanut ihan kiitettävästi kipulääkkeitä ja lääkäri on myös kokeillut tehokkaampia morkkulaastareita pahimpina päivinä, jotka ei ikävä kyllä sopineet minulle.
Tämän hetkinen koktaili on
6-8x panacod
25mg(aamulla) 100mg (illalla) Triptyl
En väitä, että kipu olis tiessään, mutta pahempi olis jos ei olis mitään.
Hyvinä päivinä pyrin olemaan ottamatta nappia. Tällä olen menny n 4 vuotta ja nyt odottelen leikkaukutsua ja toivon kivun jäävän sille tielle. - Pettynyt.....
Habanero kipu kirjoitti:
Ei ne välitä näistä kivuistani mitään. Olin kolmekymppinen kun selkäni meni lähes kerrasta ihan paskaksi.
Katson vielä yhden kulman, jos se ei tuota tulosta, katson, että yhteiskuntasopimus on minun puoleltani rauennut, enkä kysele enää ollenkaan resejä tai hoitoa. Siirryn toiselle puolelle. Kuitenkin kymmenen vuotta yrittänyt sopeutua kivun kanssa elämiseen.ei terveyskeskuslääkärit ole moksiskaan. Kävin kertomassa kivuista joita säteilee jokapuolelle kehoa ja on ollut pääkipua ja nyt eräs ilta oli kauhea sydämen tykytys pari tuntia ja kun kävin lääkärissä seuraavana päivänä niin eivät antaneet mitään lääkettä. Nuori naislääkäri Riikka kehoitti vaan menemään lääkäriin.
Käyn työasioissa paljon Helsingissä ja muilla paikkakunnilla ja olen asiakaspalvelutyössä ja pitäisi olla kunnossa. Kuitenkaan omalla paikkakunnalla ei saa apua lääkäreiltä. Nauravat kun menee vastaanotolle. - Toivo elää..
Pettynyt..... kirjoitti:
ei terveyskeskuslääkärit ole moksiskaan. Kävin kertomassa kivuista joita säteilee jokapuolelle kehoa ja on ollut pääkipua ja nyt eräs ilta oli kauhea sydämen tykytys pari tuntia ja kun kävin lääkärissä seuraavana päivänä niin eivät antaneet mitään lääkettä. Nuori naislääkäri Riikka kehoitti vaan menemään lääkäriin.
Käyn työasioissa paljon Helsingissä ja muilla paikkakunnilla ja olen asiakaspalvelutyössä ja pitäisi olla kunnossa. Kuitenkaan omalla paikkakunnalla ei saa apua lääkäreiltä. Nauravat kun menee vastaanotolle.Olen 30-v mies Vantaalta, -05 meni selkä todella huonoon kuntoon= lue selkäranka vääntyi reilu 10cm sivulle ja kävely oli ilman tukea yhtä helvettiä. Vuoden -06 kokonaan sairauslomalla, kunnes Kela määräsi kuntoutustutkimukseen Orton:lle. Orton suositteli Kelalle uudelleenkoulutusta selkääni vähemmän kuormittavaan työhön> Kela hylkäsi hakemukseni - vedoten ettei selkäni vielä!!! ole tarpeeksi huonossa kunnossa. Yrittänyt pärjätä rakennus / kuljetusalan töissä, yleensä päättyvät jo koe-ajalla sairaslomieni takia. Lääkitys aloitettiin Panacodilla( 400mg 4 krt /pv), Ardenexilla( 2 krt/pv) , Burana 800mg ( 1-3 krt/pv), Panadol ( 1g 3 krt/pv), Norflex ( 100mg 2 krt/pv) , Rivatril ( 2mg 1-4 krt/pv), yöksi Tenox( 20mg krt 1). Vuonna -09 pääsin / jouduin Peijaksen kipupolille, jossa määrätiin aluksi Lyrica 75mg ( 4krt/pv) ja viikon päästä olisi pitänyt siirtyä 150mg ( 2 1krt/pv) Lyricasta tuli enemmän haittoja kuin helpotusta = painonnousua, levottomuutta, ärtyneisyyttä yms. Nyt Kelan mielestä olen täysin työkykyinen, enkä ole oikeutettu sairauspäivärahaan ( kyseessä 6 kk:den toimeentulo). Olen yrittänyt rehellisesti kertonut kipupolilla että olen saanut lähisukulaiseltani Oxycont nimistä lääkettä ja päivät jolloin olen sitä syönyt on ollut kaikin puolin ihania ilman jatkuvaa kipua. Vastaus on ollut "se on hyvin voimakas kipulääke ja pelkona on että sitä joutuisi katukauppaan väärin käytetyksi" mitä helvettiä lääkärit oikein ajattelee, jos sattuisin kyseisen lääkkeen saamaan. Tuskin ensimmäisenä ajatuksenani olisi sitä alkaa kadulla kaupittelemaan???!!Näillä näkymin joudun ( ja läheiseni joutuvat) kärsimään vielä monta vuotta helvetillistä kivuista, ennen kuin saan auttavaa hoitoa kipuihini prkl!!!
Ehkä jaksan kipujeni kanssa tai vaihtoehtona on muuttaa muualle, missä kivunhoitoon suhtaudutaan järkevästi. Eikä jossitella mitä seuraisi jos lääkkeeni päätyisivät katukauppaan..
Kaikille "kukkahattutädeille" minä EN hae lääkkeestä muuta kuin sitä, että voisin elää normaalia elämää iloineen ja ettei puolisoni joutuisi sijaiskärsijäksi katsoessaan kipujani. - tai hoitamattomuus
Toivo elää.. kirjoitti:
Olen 30-v mies Vantaalta, -05 meni selkä todella huonoon kuntoon= lue selkäranka vääntyi reilu 10cm sivulle ja kävely oli ilman tukea yhtä helvettiä. Vuoden -06 kokonaan sairauslomalla, kunnes Kela määräsi kuntoutustutkimukseen Orton:lle. Orton suositteli Kelalle uudelleenkoulutusta selkääni vähemmän kuormittavaan työhön> Kela hylkäsi hakemukseni - vedoten ettei selkäni vielä!!! ole tarpeeksi huonossa kunnossa. Yrittänyt pärjätä rakennus / kuljetusalan töissä, yleensä päättyvät jo koe-ajalla sairaslomieni takia. Lääkitys aloitettiin Panacodilla( 400mg 4 krt /pv), Ardenexilla( 2 krt/pv) , Burana 800mg ( 1-3 krt/pv), Panadol ( 1g 3 krt/pv), Norflex ( 100mg 2 krt/pv) , Rivatril ( 2mg 1-4 krt/pv), yöksi Tenox( 20mg krt 1). Vuonna -09 pääsin / jouduin Peijaksen kipupolille, jossa määrätiin aluksi Lyrica 75mg ( 4krt/pv) ja viikon päästä olisi pitänyt siirtyä 150mg ( 2 1krt/pv) Lyricasta tuli enemmän haittoja kuin helpotusta = painonnousua, levottomuutta, ärtyneisyyttä yms. Nyt Kelan mielestä olen täysin työkykyinen, enkä ole oikeutettu sairauspäivärahaan ( kyseessä 6 kk:den toimeentulo). Olen yrittänyt rehellisesti kertonut kipupolilla että olen saanut lähisukulaiseltani Oxycont nimistä lääkettä ja päivät jolloin olen sitä syönyt on ollut kaikin puolin ihania ilman jatkuvaa kipua. Vastaus on ollut "se on hyvin voimakas kipulääke ja pelkona on että sitä joutuisi katukauppaan väärin käytetyksi" mitä helvettiä lääkärit oikein ajattelee, jos sattuisin kyseisen lääkkeen saamaan. Tuskin ensimmäisenä ajatuksenani olisi sitä alkaa kadulla kaupittelemaan???!!Näillä näkymin joudun ( ja läheiseni joutuvat) kärsimään vielä monta vuotta helvetillistä kivuista, ennen kuin saan auttavaa hoitoa kipuihini prkl!!!
Ehkä jaksan kipujeni kanssa tai vaihtoehtona on muuttaa muualle, missä kivunhoitoon suhtaudutaan järkevästi. Eikä jossitella mitä seuraisi jos lääkkeeni päätyisivät katukauppaan..
Kaikille "kukkahattutädeille" minä EN hae lääkkeestä muuta kuin sitä, että voisin elää normaalia elämää iloineen ja ettei puolisoni joutuisi sijaiskärsijäksi katsoessaan kipujani.Tuossa linkissä on sitä "tutkittua tietoa" suomalaisesta kivunhoidosta, tai hoitamattomuudesta!
Tilanne ei vaikuta todellakaan lohdulliselta kipujensa kanssa painiskelevan kannalta tilannetta tarkasteltuna.
http://www.ebm-guidelines.com/terveysportti/uutissorvi_uusi.lue_abstrakti2?iid=4995&iprint=0&p_hakusana=
Apua kipu- ja selkäongelmiin täytyy useinkin etsiä sieltä vaihtoehtoiselta puolelta.
Esim. kalevalaisesta jäsenkorjauksesta on hyviä kokemuksia. - Virp
tai hoitamattomuus kirjoitti:
Tuossa linkissä on sitä "tutkittua tietoa" suomalaisesta kivunhoidosta, tai hoitamattomuudesta!
Tilanne ei vaikuta todellakaan lohdulliselta kipujensa kanssa painiskelevan kannalta tilannetta tarkasteltuna.
http://www.ebm-guidelines.com/terveysportti/uutissorvi_uusi.lue_abstrakti2?iid=4995&iprint=0&p_hakusana=
Apua kipu- ja selkäongelmiin täytyy useinkin etsiä sieltä vaihtoehtoiselta puolelta.
Esim. kalevalaisesta jäsenkorjauksesta on hyviä kokemuksia.Minulla myös selkä jatkuvasti kipee. Nivelrikko ja alimmat nikamat madaltuneet, näin sanottiin viime kuvauksen jälkeen. Sekä lisäksi jatkuva rannekipu (haittaa jo työntekoa, sairasloma kohta taas tarpeen).
Lääkkeenä: Dolmed 5 mg 1/2 tab x 2, Panadol forte 1mg kork. 4 tab/pvä, Lyrica 150mg 1 1 menee muun sairauden hoitoon. Mutta ei siitä kipuun ole mitään vaikutusta.
Olen yrittänyt, että työterv.lääkäri antas lähetteen kipupolille mutta turhaan. Katsotaan vielä! Mitä helvettiä se on siltä pois.
Olen saanut aiemmin kipupolilta sellaiset coktailit, että kivut lähti. Mutta nyt pitää ottaa jatkuvasti roppia. - Leo.Lepottuoli
kipuhelvetti kirjoitti:
Kun ei määrätä, kymmenen vuotta jatkuvaa kipua ja voimakkaat kipulääkkeet joudun hommaamaan ihan muualta kuin lääkäreiltä.
Tämä on paska systeemi!Koklaapa Suomen kipupotilasyhdistystä - siellä on aika toimekasta väkeä! Vois olla apua.
- Sora1
penni84 kirjoitti:
missä olet lääkärissä käynyt???
Miksi ei määrätä????
ja oxycontin kipupiikkiä en enää saa.Käytkö yksityisellä vai terveyskeskuslääkärillä? Mulla selän luudutusleikkaukset yms.takana ja sietämätön selkäkipu edelleen. Tarvitsisin kunnon kipulääkkeet, mutta olen niin väsynyt näistä kivuista, että en jaksa lähteä etsimään lääkäriä joka ymmärtäisi ja uskoisi minua. Välillä sain kunnon lääkkeitä, ja sain elää lähes normaalia elämää...aloitin kuntosalin, zumban yms. nyt kivut rajoittavat kaiken tekemisen ja tekevät minusta hullun, tekisi mieli luovuttaa, kun tuntuu etten jaksa enään näitä päiviä.
- EI LÄÄKKEITÄ PALJON
ÄLÄ HYVÄ IHMINEN SYÖ TUOLLAISTA MÄÄRÄÄ LÄÄKKEITÄ! SUN MAKSA SANOO KOHTA POKS. OTA PARI ASPIRIINIA JOS SULLA ON KIPUJA, MUUTA ET TARVITSE. JOS SITÄKÄÄN. KYLLÄ IHMINEN KIPUUNKIN TOTTUU.
- .........
pari aspiriinia, jos sulla on kipuja, muuta et tarvitse."
Se kyllä kirjaimellisesti pitäisi minun kohdalla paikkansa, varsinkin, jos ottaisin ne siten, ettei apua olisi lähellä.
Allergiset reaktiot ovat hengenvaarallisia, joten kiellettyjen listalla kaikki tulehduskipulääkkeet.
Altistus tuli ihan yllättäen, sillä aiemmin aspiriini ja burana oli tarvittaessa käytössä.
Eipä siinä sitten jää, kuin panadol, joka ei teholtaan ole edes lähelläkään buranaa.
- kdksj
Kovia selkäkipuja. Joudun syömään Panacodia, Lyricaa, Buranaa.
Lääkäri 1, sanoo ,meneepä paljon lääkkeitä. Lääkäri 2. sanoo ,jatka vain samoilla lääkityksillä.Lääkäri 1. laskee jokaikisen pillerin ennenkuin uusii reseptiä. Onko niin vaikea ymmärtää että kivut välillä vaativat enemmän lääkkeitä varsinkin pahenemisvaiheessa. Mietin tässä lopetanko seinään kaikkien kipulääkkeitten syönnin. Sittenkun joku raahaa minut päivystykseen kipupiikille uskotaanko silloin lihavankin ihmisen kivut. ?? - selätä selkä
Panacod 6, Rivatril 1, Voltaren geeli, Bvit, TNS laite, kylmäpakkaukset, rentoutusharjotukset, asentohoito, sopiva sänky, kasa tyynyjä. Musiikki, luonto , vesijumppa!jne
- Pillerivaaraa
Näin se menee. On ihmisiä kovilla kivuilla, lääkkeitä tarvitaan, väärinkäytöistä ei mitään vaaraa. Ruletti määrää saako kipuun apua. Ongelma on lähinnä tuossa lääkärien ammattitaidossa, sekä heidän vaihtumisessaan, Perusterveyskeskuslääkäreiltä et apua saa, reseptit uusitaan jos uusitaan.
Joka toinen lääkäri sanoo että on liikaa lääkkeitä, ja joka toinen sanoo että et vaan syö riittävästi niitä lääkkeitä. Että kuinka ?
On pieni määrä ( ? ) viihdekäyttäjiä ( mitä en kyllä ymmärrä, sen verran pahaa jälkeä niistä tulee sisuskaluihin ja mieleen ) sekä me jotka tarvitsemme kipulääkettä emmekä sitä välttämättä riittävästi saa. - isksj
Aivan. Niin monella lääkärillä kun käyt niin monta erilaista diagnoosiakin. Ota siinä sitten selvä mikä vaivaa.On ihmeellistä että vielä nykyaikanakin sairaat luokitellaan ulkonäön perusteella. Kaikki eivät voi olla kauniita ja varsinkaan rohkeita mennessään anelemaan hoitoa.Ensin odottelet lääkärille pääsyä kuukausi tolkulla ja sitten vastassasi voikin olla ..ihan mitä vaan. Ja nyt puhun erikoislääkärille pääsystä.Tapahtuuhan tätä "luokittelua" muuallakin mutta lääkärillä ei näin saisi käydä.Todistele siinä sitten että tarvitsen ihan oikeasti sitä ja sitä lääkettä että tässä jotenkin selviäisi päivästä toiseen kärvistellen kipujen kanssa.Onko kukaan muu törmännyt "uskottavuus ongelmaan "?Tokihan se on myönnettävä että lääkäreillä on liian paljon potilaita ja vastaanottoaika on lyhyt, mutta silti.
- Urkki se täällä
Tramal Retard 100-300mg, Dolan (orfenadriini 35mg/parasetamoli 450mg) 2 2, Voltaren emulgel 2x/vrk.
- tinttiliini
Mä tiedän, että kun on kovat kivut, niin kuulostaa tyhmälle, kun joku suosittelee magneetteja..mut mulla ne auttoi! Vedin itse kanssa pari vuotta sellasta lääkecoktailia, että maha siinä vaan alkoi reistailemaan. Kivut ei vähentynyt lainkaan! sitten eräs ystäväni pyysi kokeilemaan magneettitukivyötä.( Kovin olin epäileväinen, olin näet saanut sairaalastakin tukivyön, mistä ei ollut mitään apua kipuun.)Tässä uudessa tukivyössä oli vahvoja magneetteja. Pidin magneettivyötä ja muutaman tunnin jälkeen kivut vaan hävis!! nyt lääkkeenä enään burana silloin tällöin, vyötä käytän aina kotona ollessani. Mulle siis ainakin kyseinen tuote auttoi, toivottavasti joku muukin saa samanlaisen avun!!
- Sarppa-Täti
heips. mullon selkä leikattu 1/11 ja pari kk meni ok minkä jälkeen kaikki lähtiki muuttuu koko ajan pikku hiljaa pahemmaks ku ennen leikkuuta. vuos leikkuun jälkeen kuvattii ja sama pullistuma oli tullu takas alemman nikaman tyrän lisäksi ja nikamat laskeutuneet uusien pullistumien tullessa varmasti jatkossa mukaan. vuosi laskettu lyricaa pois kun ei kuulemma sovi psyykelääkkeitteni kanssa ja nyt on sitte cymbalta 90mg lyrica 75mg-225mg kivunhoitoon. jatkuva kipu joka haittaa unta ja yleistä jaksamista siinä samalla. oon oppinu elämässä jo tähän mennessä vaikkei ikää paljon ole niin lehmän hermoille ja tuntuu ettei lääkärit ota tosissaan minua kun kerron tilanteestani etten jaksa enään kovin kauaa tätä tilannetta kun kädetkin jo temppuilee jalkojen lisäksi. olen jo muutaman kk ottanut teelusikallisen msn (rikki ) jauhoa vesilasilliseen päivittäin (sitä saa ihan luonnon tuote kaupoista) ja se on huomattavasti helpottanut kyllä aamuja! olen 25-vuotias nainen. neuvokaa minua kuinka saan lääkärit ottamaan minut tosissaan kun satun vielä itse olemaan vähän liikaa joo joo ihminen ja alistun kaikkeen vaikka itse oisin täysin toista mieltä kuin lääkäri, mutta tämä kipu tekee minut hulluksi! kiitoksIA vastauksista. PS.anteeksi kirjotusvirheet. on hieman keskittymishäiriötä ja heilumista tän näppiksen takana ku vaikea istua edes koneella.
- kipuinen vuosia
Minä syön selkäkipuun,hermokipuun,panadol ja tramal tarvittaessa....sit jatkuvaan aamulla noritre ja illalla triptyl,sit kun ei pysty kivuilta nukkumaan ,niin siihen melatooni,näin olen mennyt useita vuosia...mutta helpotus vain hetkeksi
- KipuHelvetti
Vaarallisimpia lääkkeitä jatkuvaan kipuun käsikaupan tulehduskipulääkkeet.
Tappavat ylivoimaisesti eniten ihmisiä, sisäisiä verenvuotoja ja muuta sellasta.
Parasetamolin kanssa oltava varovainen. Opioidit turvallisin vaihtoehto, mutta silloinkin pidettävä mielessä tasainen annostus ja hidas annoksen muuttaminen vähentäminen ja lisääminen. Tärkeää, ettei ota isoa annosta kerralla tai vähennä isoa annosta kerralla.
Kaikenmaailman kipukynnyslääkkeet ainakin itsellä täysin toimimattomia, siis neuroleptit, psyykenlääkkeet ym.
Moni lääkäri päivittelee, että Suomen kivunhoito aivan sairasta. Se ei ole lääkäreiden vika, vaan tämän maan tietoisesti valitun politiikan vika.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1302245
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu261958Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti121489Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett121337Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis701231- 931048
- 17967
- 88913
Kuin sonnilauma
Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon17800Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa
Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks115752