Velton hottentottilaulu

Siegfried Systematic

Onko tässä laulussa oikeastaan mitään sellaista joka enää hätkäyttää muita kuin ammattinärkästyjiä?

http://personal.inet.fi/atk/tilasto

Asui kerran Afrikassa Chickadua-joella
pikkupoika Huua Kotti musta, kuin pesty noella.
Ei ollut puettu Kallen tavoin,
Kulki melkein paljain navoin.
Siten kulki Huua Kotti,
hän oli oikea hottentotti.
Naapurina kuningas asui bambumajassansa
sekä kuninkaan rouva ja tytär ynnä koko kansa.
Kuninkaan varpaassa oli känsä
sekä rengas nenässänsä.
Hän oli paksu kuin kaskelotti,
mutta oli hauska hottentotti.

Metsän peitossa kylä oli aivan joen rannassa,
usein nähtiin norsulauma ja leijonan jälkiä sannassa.
Metsään ei siis mennyt kukaan,
ellei ottanut keihästä mukaan.
Aina sen myöskin Huua otti,
hän oli kunnon hottentotti.
Kerran yöllä kylä nukkui, kuului kumma kahina.
Heräsi nyt Huua heti: Mikä on tuo rahina?
Silloin Huua oivalsi:
Nyt on jotain hullusti!
Tiesi myöskin Huua Kotti:
ei se voi olla hottentotti.

Ei leijonaksi myöskään voinut Huua sitä luulla,
Papu-heimon kuiskaukset tännekin voi kuulla.
Tekeillä on ryöstöretki,
kohta hyökkäyksen hetki.
Meistä on jo tehty motti,
nukkuu joka hottentotti.
Hän ryömii ulos kuulostelleen käsi korvan takana
ja ryömii sitten rummulle, oli kalpea kuin lakana.
Hän otti rummun suurimman,
ja kaikki kuuli kuminan.
Rummutti niin Huua Kotti:
Ylös joka hottentotti!

Rosvojoukko rynnistää jo kylää kohti tuolta,
valmiina on hottentoti, enää ei nyt huolta.
Hyökätessään rosvot näki:
hereillä on kylän väki.
Kohta jalat alleen otti,
nauroi pikku hottentotti!
Riemastui nyt kuningas ynnä koko kansa.
Kokki kaatoi kaakaota heille pannustansa.
Alkoivat he tanssia,
kuningas myös mukana.
Aamuun asti kesti hotti,
Niin sitä tanssii hottentotti!

Näin kuningas hän lausui: ”Huuan teen mä prinssikseni.
Saat omaksesi jalkapallon sekä tyttäreni
ja koko loppuikäsi
sä kuninkaan oot kaveri.”
Punastui jo Huua Kotti,
vaikka oli musta hottentotti.

0

182

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

      Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

      Luetuimmat keskustelut

      1. Keitä täällä on??

        Kertokaa nimenne!! 🤔
        Ikävä
        110
        1074
      2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

        Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
        Ikävä
        82
        814
      3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

        Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
        Kotimaiset julkkisjuorut
        264
        596
      4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

        Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
        Kuhmo
        17
        585
      5. Mitä hyvää

        Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
        Ikävä
        65
        531
      6. Ei enää kauaa rakkaani

        Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
        Ikävä
        93
        521
      7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

        Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
        Ikävä
        26
        502
      8. Oletko miettinyt sitä

        Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
        Ikävä
        47
        491
      9. Mitä sanoisit

        juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
        Ikävä
        43
        476
      10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

        Vai mitä ajattelet...
        Ikävä
        47
        427
      Aihe