Syntisistä suurin.

Vastaus1.

Paavali väitti olevansa syntisistä suurin. Hän auttoi ihmisiä. Hylkäsi oman elämän Jeesuksen takia. Hän eli köyhyydessä ja rikkaudessa, piestynä ja halveksuttuna, kylmässä ja kuumassa, mutta hän kesti. Miksi hän kesti? Vain sen takia, että Jeesus oli tullut elämään hänen kanssaan. Vain Jeesuksen usko antaa tuon kestävyyden.
Paavali ei kaiken tuon jälkeenkään sanonut olevansa synnitön, ei vaikka hän kesti kaiken Jeesuksen nimen takia. Sen sijaan Paavali valitti sitä, että hänen lihansa ei suostu tekemään sitä, minkä hän Jeesuksen opetuksen tähden tiesi oikeaksi. En usko Paavalin langenneen tekosynteihin, mutta uskon hänenkin joutuneen synnin houkutukseen ja sen takia hän valitti. Paavali opetti nöyrästi, että ihminen lankeaa monessa, mutta samalla hän kiittii sitä valtavaa armoa, joka pelastaa uskovaisen lankeemuksesta. Hän kertoi, että Jeesukseen uskova ei jää lankeemukseen ja kiitti siitä Jumalan Voimaa.

Ihmisen lihassa asuu lihanluonne, mutta uskovaisessa on Jeesus etumaisella sijalla ja sen takia uskovainen oppii vastustamaan lihallisia ajatuksia ja pysyy vapaana. Uskovaisesta ei tule synnitöntä, se on mahdotonta. Vain Jeesus on synnitön ja on valtava armo, että uskovainen saa elää Jeesuksen kanssa. Vain Jumalan voimalla me kykenemme elämään täytetyssä laissa.

Käskyt ovat voimassa. Jeesus ei kumonnut pienintäkään käskyä, vaan täytti kaikki käskyt ja nyt kaksi suurinta käskyä pitää voimassa kaikki käskyt: Rakasta Jumalaa yli kaiken ja lähimmäistä niin kuin itseäsi.

Minä olen saanut uskonlahjan ja se lahja on tehnyt minusta vapaan. En ole lain alla, sillä en riko lakia. Torjun lihan houkutuksen lain rikkomiseen heti, kun houkutus tulee ajatustasolle ja totisesti olen saanut siihen voiman Jeesukselta. Olen vapaa, eikä mikään saa minua sidottu katkeruuden kavalaan juureen, josta Paavali erityisesti varottaa. Jeesus on täydellinen vapaus.

Saadessani uskonlahjan, olin vielä lapsi. Olin hengellisesti lapsi. En tiennyt miten suuret ja vaikeat koulutuksen tulisin kokemaan. Sain ne kokea ja nyt olen ollut kauan täydellisen vapaa.
Minä jouduin taistelemaan ikuisen lain puolesta vuosia. Yritin pitää käskyt, mutta epäonnistuin. Tuo tahtoni pitää ikuinen laki, sai palkkionsa kerran. Jumala synnytti minut uudeksi ja sain kyvyn elää täytetyssä laissa. Oma yritys otettiin poissa ja sain tulla Jeesuksen tekoon.

Vaikka olenkin vapaa, niin en ole vapaa muuta kuin Jeesuksen tähden. Hän pitää minut vapaudessa.

Aikanaan, kun tulin uskoon, yritin olla hyvä uskovainen. Tiesin alusta alkaen, että käskyt on annettu suojelemaan meitä lankeemukselta. Esim. neljäs käsky on ehdottoman suojeleva, sillä jos ihminen ei kunnioita ja rakasta vanhempiaan sen käskyn mukaan menee rikki. Aina. Siksi Jumala ei sano tuossa käskyssä, että kunnioita ja rakasta hyviä vanhempia, vaan antaa auktoriteettisen käskyn rakastaa ja kunnoittaa määrittämättä onko kohde hyvä vai huono. Tuon käskyn kanssa kävin omat taisteluni, mutta hävisin joka kerta tuon taistelun. Vasta uudestisyntyminen tuotti minuun hedelmän, jossa sain nähdä, että tuokin käsky tuli helposti pidettäväksi. Minulla oli tahto totella Jumalaa, mutta ei kykyä. Sain tuon kyvyn Jumalan armon takia. Sen takia, että Hän on luvannut pelastaa jokaisen, joka totisesta sydämestä huutaa Häntä avuksi.

Jokainen, joka tänään etsii haparoimalla Jumalaa, saa luottaa siihen, että Jeesus tulee vastaan ja muuttaa kaiken.
Terv. Lähettiläs ja Vastaus1.

56

224

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • * Kirjoitit: "< Käskyt ovat voimassa. Jeesus ei kumonnut pienintäkään käskyä, vaan täytti kaikki käskyt ja nyt kaksi suurinta käskyä pitää voimassa kaikki käskyt: Rakasta Jumalaa yli kaiken ja lähimmäistä niin kuin itseäsi. >" ?
      * Sinulta kysyn; Voitko sinä täyttää nuo kaksi SUURINTA käskyä? Ja tiedätkö, että joka rikkoo yhdessä kohdin, on syypää koko lakiin! Ei riitä, että edes yrittäisit täyttää nämä kaksi SUURINTA, ja et sitten muista välitä ollenkaan, on aivan sama kun et täytä ensimmäistäkään. Elikkä, me emm pysty täyttämmän ensimmäsitäkään lainkäskyä!
      * Mutta jos ja kun olemme uudestisyntyneet, olemme Hengessä kastetut Jeesukseen Kristukseen sisäisesti, ja näin ollen Kristuksen sisäsiden tuntemisen kautta olemme Hänessä, ja kun olemme Jeesuksessa, olmme Hänessää käsketyt Jumalassa. Täysin ARMOSTA, ilman ainoatakaan omaa ansiotamme.
      * Me olemme Kristuksessa kätketyt Jumalssa, tai sitten emme ole. MIllän , edes suurimpien käskyjen täyttämisyrityksilläkään emme voi saavuttaa hituistakaan siitä vanhursakaudesta joka Jumalle kelpaa, siispä olemme Kristuksessa ja Hänen lahjavanhurskauden kautta synnittömät Jumalan edessä. Itsessämme olemme vanhan luontomme puolesta parantumattomia syntisäkkejä!

* Huom! Paavali oli omasta mielestään suurin syntinen siksi, koska Sauluksena vainosi Jeesuksen seurakuntaa, ja osallistui jopa Jeesukseen uskovien surmaamisen, vaikka ei itse surmannut, antoi kuitenkin hyväksyntänsä tappamiseen. Ja siksi Paavali oli siitä niin syvästi omassatunnossaan aralla paikalla, että sanoi itseään syntisitä suurimmaksi. Siunausta sinulle!

• Vastaus1.

Ritari Olevainen ja Mohikaani27. Olemmehan tavanneet molempien nimiesi aikana ja aina me olemme joutuneet tämän ikuisen lain kohdalla näkemään, että meidän opetuksemme eivät tällä alueella tule samasta lähteestä. En silti kiistä sinun uskoasi, sillä uskollisesti sinä olet todistanut Jeesuksesta kaikki nämä vuodet. Monta kertaa todistuksesi on ollut lihallinen, mutta sinähän oletkin vain ihminen, armosta pelastettu ja siksi et jää syyn alle, vaan saat kasvaa lihallisuudesta yhä enemmän Jeesuksen Kristuksen tuntemisen kautta hengelliseksi. Uskon, että sinä osaat jo valvoa itseäsi.

En minä kykene täyttämään pienintäkään käskyä. Miten sitten kykenisin täyttämään nuo suuret käskyt. En mitenkään ja siksi Jeesus täytti ne minun puolestani. Minä saan elää vapaudessa, sillä minun ei tarvitse rikkoa noita käskyjä. Houkutus rikkomukseen tulee, mutta Jeesus pelastaa minut aina. Jos olen langennut olen saanut nousta nopeasti, sillä Jumalan Sana on valaissut minut ja olen tiennyt langenneeni. Jos en eläisi valossa, en osaisi tehdä parannusta.

Me emme ole syntisäkkejä, vaan armahdettuja syntisiä, jotka eivät halua ikinä syntiä tehdä. Kiitos Jeesukselle, että saamme elää Hänessä ja näin meidän ei tarvitse tehdä syntiä ja jos teemmekin, nousemme parannuksen kautta uudistukseen. Uskovainen ei tee tahallaan syntiä, eikä hänen tarvitse, sillä JEESUS ON TÄYTTÄNYT HÄNEN PUOLESTAAN LAIN.

Lähettiläs ja Vastaus1.

• hellari83
        Vastaus1. kirjoitti:

Ritari Olevainen ja Mohikaani27. Olemmehan tavanneet molempien nimiesi aikana ja aina me olemme joutuneet tämän ikuisen lain kohdalla näkemään, että meidän opetuksemme eivät tällä alueella tule samasta lähteestä. En silti kiistä sinun uskoasi, sillä uskollisesti sinä olet todistanut Jeesuksesta kaikki nämä vuodet. Monta kertaa todistuksesi on ollut lihallinen, mutta sinähän oletkin vain ihminen, armosta pelastettu ja siksi et jää syyn alle, vaan saat kasvaa lihallisuudesta yhä enemmän Jeesuksen Kristuksen tuntemisen kautta hengelliseksi. Uskon, että sinä osaat jo valvoa itseäsi.

En minä kykene täyttämään pienintäkään käskyä. Miten sitten kykenisin täyttämään nuo suuret käskyt. En mitenkään ja siksi Jeesus täytti ne minun puolestani. Minä saan elää vapaudessa, sillä minun ei tarvitse rikkoa noita käskyjä. Houkutus rikkomukseen tulee, mutta Jeesus pelastaa minut aina. Jos olen langennut olen saanut nousta nopeasti, sillä Jumalan Sana on valaissut minut ja olen tiennyt langenneeni. Jos en eläisi valossa, en osaisi tehdä parannusta.

Me emme ole syntisäkkejä, vaan armahdettuja syntisiä, jotka eivät halua ikinä syntiä tehdä. Kiitos Jeesukselle, että saamme elää Hänessä ja näin meidän ei tarvitse tehdä syntiä ja jos teemmekin, nousemme parannuksen kautta uudistukseen. Uskovainen ei tee tahallaan syntiä, eikä hänen tarvitse, sillä JEESUS ON TÄYTTÄNYT HÄNEN PUOLESTAAN LAIN.

Lähettiläs ja Vastaus1.

Me emme ole tässä ajassa armahdettuja. Emme voi ostaa itsellemme armoa edes uskomalla Jeesukseen. Jumala toki armahtaa Jeesuksen verellä pestyt uskovat, mutta me emme voi peseytyä tässä ajassa sillä verellä vaan vasta kun sielumme lähtee tästä ajasta. Niin kauan kuin me tässä ajassa elämme, olemme syntisiä.

Tämä on siis oma näkemykseni, en tokikaan tiedä, olenko lähelläkään oikeata totuutta tässä asiassa.

• ristiriitaista
        Vastaus1. kirjoitti:

Lähettiläs ja Vastaus1.

on todistuksesi.
        Selität, että et pysty täyttämään pienintäkään käskyä, ja että Jeesus täytti ne puolestasi ja saat elää vapaudessa.
        Kuitenkin puhut houkutuksista ja niistä johtuvista lankeemuksista. No, jos olet langennut, niin olethan silloin syntiä tehnyt, vaikka kuinka äkkiä sitä kadutkin ja pyydät anteeksi.
        Sentähden meidän ei tarvitse kuvitella kenenkään, että selviäisimme synnittöminä vaelluksestamme, vaan sitten vasta kun pääsemme perille Jumalan armosta, niin vajaa lakkaa ja täydellisyys alkaa.
        Mutta vaeltakaamme kuitenkin Jumalan armossa ja rakkaudessa eteenpäin, silmät luotuina uskomme alkajaan ja täyttäjään, Jeesukseen. Hän on uskollinen ja vanhurskas ja antaa syntimme anteeksi kun niitä anteeksi pyydämme.

• Vastaus1.
        ristiriitaista kirjoitti:

on todistuksesi.
        Selität, että et pysty täyttämään pienintäkään käskyä, ja että Jeesus täytti ne puolestasi ja saat elää vapaudessa.
        Kuitenkin puhut houkutuksista ja niistä johtuvista lankeemuksista. No, jos olet langennut, niin olethan silloin syntiä tehnyt, vaikka kuinka äkkiä sitä kadutkin ja pyydät anteeksi.
        Sentähden meidän ei tarvitse kuvitella kenenkään, että selviäisimme synnittöminä vaelluksestamme, vaan sitten vasta kun pääsemme perille Jumalan armosta, niin vajaa lakkaa ja täydellisyys alkaa.
        Mutta vaeltakaamme kuitenkin Jumalan armossa ja rakkaudessa eteenpäin, silmät luotuina uskomme alkajaan ja täyttäjään, Jeesukseen. Hän on uskollinen ja vanhurskas ja antaa syntimme anteeksi kun niitä anteeksi pyydämme.

asiat jäävät vähän puolitiehen, sillä niitä on vaikea kertoa siten, että jokainen käsittäisi mitä tahtoo sanoa. Minä tarkoitan, että usko Jeesukseen on tehnyt minut uudeksi luomukseksi, jolla on erikoinen oikeus elää Jumalan lapsen elämää, mutta tämä lahjauskokaan ei ole tehnyt minusta täydellistä. Täydellisessä ei ole vikaa. Häntä ei synti houkuta. Hän on täydellisen terve ja hyvinvoiva. Vaikka elänkin Täydellisyyden kanssa, niin minä joudun huomaamaan toisinaan, että ajattelin väärin lähimmäisestä. Silloin joudun tekemään parannusta. Koska valvon, olen myös hereillä ja siksi huomaan syntisyyteni helposti ja tunnustaessani sen saan siitä heti vapautuksen. Jos en valvoisi, niin en käsittäisi pahan ajatuksen olevan jo syntiä. Käskyjen rikkominen vie ihmisen pois Jumalan luota ja siksi käskyt ovat minulle rakkaat. Nyt minusta voi syntyä kuva, että olen kauhean pikkutarkka ja vaanin itseäni, että en vain tee syntiä. En ole. Olen vapaa ja huomaan helposti synnin ja siksi synti ei saa kiedottua minua uudestaan siihen, mitä olin ennen uudestisyntymistä. En ikinä halua palata takaisin lihalliseksi ihmiseksi. Olen varmasti paljon vapaampi kuin yleensä ihmiset ovat. Olen sitä siis tässä muodossakin, sillä minun ei tarvitse kytätä toisten vikoja ja syntejä, vaan saan elää valvoen Jeesuksen kanssa. Vapaus seuraa uskoa ja totuutta. "Totuus tekee teistä vapaita."
        Jeesus on täyttänyt puolestani lain ja siksi Jeesus pitää lain ja minä saan elellä rauhassa täytetyssä laissa.

Jos rikkoisin lakia, niin jäisin lain alle ja siitä seuraa kaaosta ja pahaa mieltä. Ajatellaanpa mitä tahansa käskyä, niin niitä vastaan elävät eivät voi olla vapaita, eivätkä onnellisia. Täytetyssälaissa elävät ovat vapaita, sillä heitä vastaan ei ole olemassakaan lakia. Ei tarvitse olla, sillä he eivät riko lakia.
        En silti ole synnitön, sillä elän vielä lihassa, mutta sen minkä elän lihassa elän Jumalan Pojan uskossa ja se on ollut uskonlahjasta lähtien pelastukseni.

Toivon tämän selventämän vähän sitä mitä tahdoin sanoa.

• Vastaus1.
        hellari83 kirjoitti:

Me emme ole tässä ajassa armahdettuja. Emme voi ostaa itsellemme armoa edes uskomalla Jeesukseen. Jumala toki armahtaa Jeesuksen verellä pestyt uskovat, mutta me emme voi peseytyä tässä ajassa sillä verellä vaan vasta kun sielumme lähtee tästä ajasta. Niin kauan kuin me tässä ajassa elämme, olemme syntisiä.

Tämä on siis oma näkemykseni, en tokikaan tiedä, olenko lähelläkään oikeata totuutta tässä asiassa.

miettimään näkemystäsi. Sanot, että emme ole armahdettuja tässä ajassa. Raamattu kertoo, että jo tässä ajassa uskovainen pääsee Jumalan valtakuntaan, joka on uskovaisen sisällä ja sinne ei pääse mitenkään muuten kuin armon kautta. Jeesuksen veri on pessyt syntimme poissa, sillä jos niin ei olisi emme pääsisi tässä ajassa Jumalan valtakuntaan. Raamattu kertoo, että ennen tehdyt synnit ovat anteeksi annetut. Jeesus herättää meidät valvomaan itseämme, jotta emme lankeaisi ja jos lankeammkin, niin emme jäisi lankeemukseen. Jumalan lapsen etuoikeudet ovat jo tässä ajassa voimassa ja Jumalan valtakunta on jo täällä.

Jeesuksen veri vihmoo meitä joka hetki ja sen takia Jumalan näkee meidät puhtaina. Eri asia on, onko päässyt Jeesuksen veren vihmontaan. Jos haluaa päästä, niin pääsee, sillä Jeesus on luvannut avata oven kolkuttavalle. Uskonasiat kirkastuvat vasta Pyhän Hengen todistuksella. Pyhä Henki kirkastaa Jumalan Sanan.

• Vastaus1. kirjoitti:

Lähettiläs ja Vastaus1.

Sanasta kiinni pitävä Raamattua tunteva vilpitön uskova. Hyvä niin sillä täällä tarvitaan tosi uskovia.
        Sinä kirjoitit näin:

>>>Me emme ole syntisäkkejä, vaan armahdettuja syntisiä,

• hellari83 kirjoitti:

>>>Tämä on siis oma näkemykseni, en tokikaan tiedä, olenko lähelläkään oikeata totuutta tässä asiassa.

• Vastaus1.
        jaikal kirjoitti:

Sanasta kiinni pitävä Raamattua tunteva vilpitön uskova. Hyvä niin sillä täällä tarvitaan tosi uskovia.
        Sinä kirjoitit näin:

>>>Me emme ole syntisäkkejä, vaan armahdettuja syntisiä,

Eikö tuo armahdettu syntinen kuulosta aivan soveliaalta sanonannalta ajatellen sitä, että Jeesus ei ole automaattio, joka poistaa meistä synnin, vaan Hän on kärsivällinen, pitkämielinen, laupias ja armahtavainen kasvattaessaan meistä pyhiä.
        Sinäkin olet armahdettu ihminen, synninkirosta armahdettu. Jumala ei katso meidän vajavaisuuksiimme, vaan katsoo meidät puhtaaksi Jeesuksen tähden. Jos Hän ei niin tekisi, ei meistä yksikään selviäsi täältä taivaan kotiin ja Jeesus olisi tehnyt turhaa sijaa meille.
        Ei uskoon tulo merkitse kilvoituksen loppumista, vaan se merkitsee kilvoituksen alkamista. Uskovainen tietää, mitä Jumala odottaa häneltä ja sen odotuksen edessä uskovainen riisuuntuu vanhasta minästä uudistuen Jumalan Tahtoon.
        Jeesus antaa meille voiman elää sitä elämää, jossa laki pysyy voimassa. Meillä on TAHTO ja jos keskitämme tahtomme tahtomaan samaa, mitä Jumala Tahtoo, niin siihen saamme Voiman ja kyvyn Jumalalta.

Ei ihminen ole synnitön, vaan Jeesus on synnitön ja sen takia Jumala katsoo meidät synnittömiksi ja me kilvoittelemme ollakemme Jumalan luottamuksen arvoisia. Totuus tekee vapaaksi ja aina silloin, kun ihminen elää totuudessa, hän on VAPAA.

Tässä Paavali opettaa uskovaisia sisaria ja veljiä:
        Efesolaiskirje 4
        20 Mutta näin te ette ole oppineet Kristusta tuntemaan,
        21 jos muutoin olette hänestä kuulleet ja hänessä opetusta saaneet, niinkuin totuus on Jeesuksessa:
        22 että teidän tulee panna pois vanha ihmisenne, jonka mukaan te ennen vaelsitte ja joka turmelee itsensä petollisia himoja seuraten,
        23 ja uudistua mielenne hengeltä
        24 ja pukea päällenne uusi ihminen, joka Jumalan mukaan on luotu totuuden vanhurskauteen ja pyhyyteen.
        25 Pankaa sentähden pois valhe ja puhukaa totta, kukin lähimmäisensä kanssa, sillä me olemme toinen toisemme jäseniä.
        26 "Vihastukaa, mutta älkää syntiä tehkö." Älkää antako auringon laskea vihanne yli,
        27 Älkääkä antako perkeleelle sijaa.
        28 Joka on varastanut, älköön enää varastako, vaan tehköön ennemmin työtä ja toimittakoon käsillään sitä, mikä hyvää on, että hänellä olisi, mitä antaa tarvitsevalle.
        29 Mikään rietas puhe älköön suustanne lähtekö, vaan ainoastaan sellainen, mikä on rakentavaista ja tarpeellista ja on mieluista niille, jotka kuulevat.
        30 Älkääkä saattako murheelliseksi Jumalan Pyhää Henkeä, joka on teille annettu sinetiksi lunastuksen päivään saakka.
        31 Kaikki katkeruus ja kiivastus ja viha ja huuto ja herjaus, kaikki pahuus olkoon kaukana teistä.
        32 Olkaa sen sijaan toisianne kohtaan ystävällisiä, hyväsydämisiä, anteeksiantavaisia toinen toisellenne, niinkuin Jumalakin on Kristuksessa teille anteeksi antanut.

• jaikali
        Vastaus1. kirjoitti:

Eikö tuo armahdettu syntinen kuulosta aivan soveliaalta sanonannalta ajatellen sitä, että Jeesus ei ole automaattio, joka poistaa meistä synnin, vaan Hän on kärsivällinen, pitkämielinen, laupias ja armahtavainen kasvattaessaan meistä pyhiä.
        Sinäkin olet armahdettu ihminen, synninkirosta armahdettu. Jumala ei katso meidän vajavaisuuksiimme, vaan katsoo meidät puhtaaksi Jeesuksen tähden. Jos Hän ei niin tekisi, ei meistä yksikään selviäsi täältä taivaan kotiin ja Jeesus olisi tehnyt turhaa sijaa meille.
        Ei uskoon tulo merkitse kilvoituksen loppumista, vaan se merkitsee kilvoituksen alkamista. Uskovainen tietää, mitä Jumala odottaa häneltä ja sen odotuksen edessä uskovainen riisuuntuu vanhasta minästä uudistuen Jumalan Tahtoon.
        Jeesus antaa meille voiman elää sitä elämää, jossa laki pysyy voimassa. Meillä on TAHTO ja jos keskitämme tahtomme tahtomaan samaa, mitä Jumala Tahtoo, niin siihen saamme Voiman ja kyvyn Jumalalta.

Ei ihminen ole synnitön, vaan Jeesus on synnitön ja sen takia Jumala katsoo meidät synnittömiksi ja me kilvoittelemme ollakemme Jumalan luottamuksen arvoisia. Totuus tekee vapaaksi ja aina silloin, kun ihminen elää totuudessa, hän on VAPAA.

Tässä Paavali opettaa uskovaisia sisaria ja veljiä:
        Efesolaiskirje 4
        20 Mutta näin te ette ole oppineet Kristusta tuntemaan,
        21 jos muutoin olette hänestä kuulleet ja hänessä opetusta saaneet, niinkuin totuus on Jeesuksessa:
        22 että teidän tulee panna pois vanha ihmisenne, jonka mukaan te ennen vaelsitte ja joka turmelee itsensä petollisia himoja seuraten,
        23 ja uudistua mielenne hengeltä
        24 ja pukea päällenne uusi ihminen, joka Jumalan mukaan on luotu totuuden vanhurskauteen ja pyhyyteen.
        25 Pankaa sentähden pois valhe ja puhukaa totta, kukin lähimmäisensä kanssa, sillä me olemme toinen toisemme jäseniä.
        26 "Vihastukaa, mutta älkää syntiä tehkö." Älkää antako auringon laskea vihanne yli,
        27 Älkääkä antako perkeleelle sijaa.
        28 Joka on varastanut, älköön enää varastako, vaan tehköön ennemmin työtä ja toimittakoon käsillään sitä, mikä hyvää on, että hänellä olisi, mitä antaa tarvitsevalle.
        29 Mikään rietas puhe älköön suustanne lähtekö, vaan ainoastaan sellainen, mikä on rakentavaista ja tarpeellista ja on mieluista niille, jotka kuulevat.
        30 Älkääkä saattako murheelliseksi Jumalan Pyhää Henkeä, joka on teille annettu sinetiksi lunastuksen päivään saakka.
        31 Kaikki katkeruus ja kiivastus ja viha ja huuto ja herjaus, kaikki pahuus olkoon kaukana teistä.
        32 Olkaa sen sijaan toisianne kohtaan ystävällisiä, hyväsydämisiä, anteeksiantavaisia toinen toisellenne, niinkuin Jumalakin on Kristuksessa teille anteeksi antanut.

kysymykseni. En minä puhu kilvoituksesta. Minä puhun uskovan identiteetistä.
        Sinä alat puhmaan kilvoituksesta joka on kokonaan toinen asia.

Siis, mikä ja kuka on Jeesukseen uskova uudestisyntynyt Jumalan lapsi?
        En kysy ihmisen mielipidettä. Kysyn Jumalan mielipidettä. Jumalan mielipiteen
        luemme Raamatusta.
        Mitä siis Raamattu sanoo uskovasta? Millä nimillä Jumala puhuttelee uskovaa?
        Vihjeeksi voit lukea UT:n kirjeiden alkusanoja.

Missä Raamatussa lukee että Jeesus/Jumala kasvattaa meistä pyhiä?
        Eikö Raamatussa lue että uskova on pyhitetty ja että hän on pyhä.
        Tämän pyhityksen perustalta hän voi elää pyhityselämää johon sinä viittaat.
        Mutta,... nyt ei ole kysymys uskovan pyhityselämästä.
        Nyt on kysymys uskovan identiteetistä.
        Pysykäämme asiassa.

• Vastaus1
        jaikali kirjoitti:

kysymykseni. En minä puhu kilvoituksesta. Minä puhun uskovan identiteetistä.
        Sinä alat puhmaan kilvoituksesta joka on kokonaan toinen asia.

Siis, mikä ja kuka on Jeesukseen uskova uudestisyntynyt Jumalan lapsi?
        En kysy ihmisen mielipidettä. Kysyn Jumalan mielipidettä. Jumalan mielipiteen
        luemme Raamatusta.
        Mitä siis Raamattu sanoo uskovasta? Millä nimillä Jumala puhuttelee uskovaa?
        Vihjeeksi voit lukea UT:n kirjeiden alkusanoja.

Missä Raamatussa lukee että Jeesus/Jumala kasvattaa meistä pyhiä?
        Eikö Raamatussa lue että uskova on pyhitetty ja että hän on pyhä.
        Tämän pyhityksen perustalta hän voi elää pyhityselämää johon sinä viittaat.
        Mutta,... nyt ei ole kysymys uskovan pyhityselämästä.
        Nyt on kysymys uskovan identiteetistä.
        Pysykäämme asiassa.

tätä kirjoitustasi ja siksi vastaan vasta nyt.
        Missä sanotaan, että me emme tarvitse Armon kasvatusta, vaan pyhitymme ilman vanurkautumista? Kukaan ei ole pyhä muulla perusteella kuin uskon kautta Jeesukseen, mutta uskovaiset eivät ota Jumalan kunniaa, vaan he antavat kaiken kunnia pelastajalleen, Jeesukselle Kristukselle. Uskovainen tunnustaa, että hän ei ole synnitön, vaan hän on armon varassa elävä, joka saa armosta pyhityksen uskon kautta Jeesukseen. Eivät kaikki pyhity, jotka uskovat uskovansa, vaan he pyhittyvät, jotka ovat kuuliaisia Jumalan Sanalle ja näin vanhurskautuvat.

2. Pietarin kirje 3
        14 Sentähden, rakkaani, pyrkikää tätä odottaessanne siihen, että teidät havaittaisiin tahrattomiksi ja nuhteettomiksi, rauhassa, hänen edessänsä;
        15 ja lukekaa meidän Herramme pitkämielisyys pelastukseksi, josta myös meidän rakas veljemme Paavali hänelle annetun viisauden mukaan teille on kirjoittanut;
        16 niinkuin hän tekee kaikissa kirjeissään, kun hän niissä puhuu näistä asioista, vaikka niissä tosin on yhtä ja toista vaikeatajuista, jota tietämättömät ja vakaantumattomat vääntävät kieroon niinkuin muitakin kirjoituksia, omaksi kadotuksekseen.
        17 Koska te siis, rakkaani, tämän jo edeltäpäin tiedätte, niin olkaa varuillanne, ettette rietasten eksymyksen mukaansa tempaamina lankeaisi pois omalta lujalta pohjaltanne,
        18 ja kasvakaa meidän Herramme ja Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen armossa ja tuntemisessa. Hänen olkoon kunnia sekä nyt että hamaan iankaikkisuuden päivään.

• jaikali
        Vastaus1 kirjoitti:

tätä kirjoitustasi ja siksi vastaan vasta nyt.
        Missä sanotaan, että me emme tarvitse Armon kasvatusta, vaan pyhitymme ilman vanurkautumista? Kukaan ei ole pyhä muulla perusteella kuin uskon kautta Jeesukseen, mutta uskovaiset eivät ota Jumalan kunniaa, vaan he antavat kaiken kunnia pelastajalleen, Jeesukselle Kristukselle. Uskovainen tunnustaa, että hän ei ole synnitön, vaan hän on armon varassa elävä, joka saa armosta pyhityksen uskon kautta Jeesukseen. Eivät kaikki pyhity, jotka uskovat uskovansa, vaan he pyhittyvät, jotka ovat kuuliaisia Jumalan Sanalle ja näin vanhurskautuvat.

2. Pietarin kirje 3
        14 Sentähden, rakkaani, pyrkikää tätä odottaessanne siihen, että teidät havaittaisiin tahrattomiksi ja nuhteettomiksi, rauhassa, hänen edessänsä;
        15 ja lukekaa meidän Herramme pitkämielisyys pelastukseksi, josta myös meidän rakas veljemme Paavali hänelle annetun viisauden mukaan teille on kirjoittanut;
        16 niinkuin hän tekee kaikissa kirjeissään, kun hän niissä puhuu näistä asioista, vaikka niissä tosin on yhtä ja toista vaikeatajuista, jota tietämättömät ja vakaantumattomat vääntävät kieroon niinkuin muitakin kirjoituksia, omaksi kadotuksekseen.
        17 Koska te siis, rakkaani, tämän jo edeltäpäin tiedätte, niin olkaa varuillanne, ettette rietasten eksymyksen mukaansa tempaamina lankeaisi pois omalta lujalta pohjaltanne,
        18 ja kasvakaa meidän Herramme ja Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen armossa ja tuntemisessa. Hänen olkoon kunnia sekä nyt että hamaan iankaikkisuuden päivään.

vastannut suoriin kysymyksiin.

• Vastaus1
        jaikali kirjoitti:

vastannut suoriin kysymyksiin.

minä olen seisoessani Jeesusperustalla. Olen pyhä, koska Jeesus on pyhä. Olen ansioton palvelija, koska olen pyhä vain Jeesuksen takia, en minkään oman tekoni takia. Olen armosta pyhä ja se tarkoittaa, että olen armahdettu syntinen ihminen, jonka liha on niin kauan mukana, kunnes tulee viimeinen päivä ja kaikki muuttuu. Vain Jeesuksen opastuksella voin kuolettaa lihatahdon hengellä.

Olen totisesti vapaa, iloinen ja onnellinen ja se on Jeesuksen teko, ei minun.

• Votto voima

Rauha olkoon kanssasi Oikein opetat Paavali on nöyrä sydämestään ja hänen opetuksensa ovat Pyästä Hengestä hänkin joutui kampailemaan koko ajan omia heikouksiaan vastaa. Hänelläkin oli piikki lihassa jota vastaan hän koko ajan kampaili. Siksi hän juuri on verraton esimerkki meille kaiken keskellä.

Jokaisessa ihmissessä on vanha Aaadami, joka pyrkii ensimmäiselle sijalle siksi taistelu on kova ja ilman syntien tunnustamista Jeesukselle ei ole mahdollista päästä vapaalle paikalle.

Käskyt ja Rakkauden laki ovat tärkeimpiä mitä meidän tulee toteuttaa itsessämme ja seurata aina edesottamuksia itsessämme. Eikö juuri se, että näemme mieluummin näemme lähimäisien synnit emmekä katso omia syntejämme olekin se, jossa teemme väärin. Meidä tulisi katsoa peiliin ja nähdä se, että meissä on se synti, joka lähimmäisen syneistä silmiimme paistaa. Tehkää parannus että vapautusitte ja tulisitte onnellisiksi ja vapaaksi kaiken keskellä.

Rakkaus voittaa siksi rakkaus on voittovoima.

• Vastaus1.

täyteys. Kukaan ihminen ei voi tehdä minusta pahaa. Vain minä voin sen tehdä, mutta kiitos Jeesukselle, että olen saanut ymmärryksen katsoa peiliin aina, kun joku lähimmäinen on tuntunut loukkaavan minua. Ei sitä lähimmäinen kykene tekemään, vaan minun oma lihani se on joka on kaiken pahan alkulähde. Paholaisella ei ole voimaa tehdä minusta pahaa, jos uskon Jeesukseen ja uskon kautta elän Hänen laissaan. Näin minä saan rakastaa kaikkia lähimmäisiäni ja se on suurta vapautta. Minun lihassani ei asu hyvää, mutta minun hengessäni asuu hyvä, joka on jo voittanut kaiken pahan ja siksi minä saan hengen avulla lannistaa lihantahdon. Hengessäni on Jeesus. Jeesus ei tule koskaan asumaan ihmisen lihaan, vaan Hän asuu ihmisen hengessä ja tekee voimallaan hengestä voitokkaan. Vain Jeesus on Voittaja.

• vapautua ja tulla onnelliseksi (lukemalla tämän palstan kirjoituksia) kun täällä on monta ihmisen syntisyyden saarnaajia? Miten voi olla onnellinen se joka janoaa vanhurskautta kun hänelle toitotetaan jatkuvasti että et ole synnitön, olet syntinen?????

>>>>Tehkää parannus että vapautusitte ja tulisitte onnellisiksi ja vapaaksi kaiken keskellä.

• jaikal kirjoitti:

vapautua ja tulla onnelliseksi (lukemalla tämän palstan kirjoituksia) kun täällä on monta ihmisen syntisyyden saarnaajia? Miten voi olla onnellinen se joka janoaa vanhurskautta kun hänelle toitotetaan jatkuvasti että et ole synnitön, olet syntinen?????

>>>>Tehkää parannus että vapautusitte ja tulisitte onnellisiksi ja vapaaksi kaiken keskellä.

jaikal: "Miten on mahdollista vapautua ja tulla onnelliseksi (lukemalla tämän palstan kirjoituksia) kun täällä on monta ihmisen syntisyyden saarnaajia? Miten voi olla onnellinen se joka janoaa vanhurskautta kun hänelle toitotetaan jatkuvasti että et ole synnitön, olet syntinen"?????
        ---
        Tunnustamalla syntisyytensä!
        Vaikka publikaanin tavoin:
        "Jumalani, ole minulla syntiselle ARMOLLINEN".
        Ja Jumala kuulee rukouksesi ja Hän on armollinen katuvaa syntistä kohtaan!

• Vastaus1.
        jaikal kirjoitti:

vapautua ja tulla onnelliseksi (lukemalla tämän palstan kirjoituksia) kun täällä on monta ihmisen syntisyyden saarnaajia? Miten voi olla onnellinen se joka janoaa vanhurskautta kun hänelle toitotetaan jatkuvasti että et ole synnitön, olet syntinen?????

sinun opetustasi, sillä olen itsekkin kokenut saman vapautumisen synninkirosta. On kuitenkin tärkeää opettaa, että ihmiselle voi tulla pahat päivät, jolloin hänen on kyettävä vastustamaan perkeleen kavalia juonia. Silloin on otettava päälle koko Jumalan sota-asu. On otettava päälle uskonhaarniska ja jalkoihin alttius rauhanevankeliumille. Jos ei kykene pahana päivänä vastustamaan pahan palavia nuolia, eikä näin ollen kykene pitämään jaloissaan alttiutta rauhanevenkeliumille, niin silloin on parempi vetäytyä lepäämään. Muuten saattaa langeta syntiin ja jäädä sen uhriksi. Uskovaisen on oltava ennen kaikkea nöyrä.
        Vaikka me olemmekin kokeneet suuria, niin aivan varma on, että pahoja päiviäkin tulee, sillä ketä paholainen haluaa enemmän kiusata kuin Jumalan lapsia. Todellista lihankieltämistä on seisoa rauhallisena ja rakastavana paikallaan pahan päivän tullessa.
        Kukaan ei ole synnitön, eikä täydellinen ja siksi me joudumme tunnustamaan, että ilman Jeesusta me emme voi mitään.

Uskovaisen ei tarvitse jäädä syntiin kiinni, sillä hänellä on erikoisoikeus, hänellä on Jumalan apu ja siksi uskvoainen kykenee pahana päivänä vastustamaan pahan palavia nuolia.
        Ei meidän tarvitse jäädä surkuttelemaan syntisyyttämme, sillä Jumala katsoo meidät puhtaaksi Jeesuksen uhrityön takia, mutta meidän on valvottava itseämme.

Ainakin minä olen herkkä itseni kanssa. Huomaan omat syntini, mutta en jää surkuttelemaan niitä, vaan katson suoraan Jeesukseen ja teen parannuksen. Jeesus on ainoa apuni.

Syntiä on huolehtiminen ja siinä on yksi synti, joka meinaa toisinaan langettaa minut, mutta Jeesus ajaa epäuskon pois ja saan vapautua siitäkin synnistä. Epäusko tuo huolta ja murhetta, se käskee korottaa itseä ja omaa itsetuntoa, vaikka lähimäisten kustannuksella. Syntiä on niin monenlaista, että aivan varmasti jokin noista synneistä yrittää langettaa jokaista uskovaista, mutta valvova huomaa vaaran ja kääntyy Jeesuksen puoleen ja pelastuu lankeemukselta.

Totuus tuo vapauden ja totuuteen kuuluu oman heikkouden tunnustaminenkin. Emmehän me tarvitse ihmiskunniaa, sillä meille riittää Jumalan rakkaus ja laupeus. Armosta me olemme pelastetut.

• Vastaus1.
        Tapio522 kirjoitti:

jaikal: "Miten on mahdollista vapautua ja tulla onnelliseksi (lukemalla tämän palstan kirjoituksia) kun täällä on monta ihmisen syntisyyden saarnaajia? Miten voi olla onnellinen se joka janoaa vanhurskautta kun hänelle toitotetaan jatkuvasti että et ole synnitön, olet syntinen"?????
        ---

oppinne eroavaisuus ei erota teitä toisistanne. Oppi ei ole pelastus. Jeesus on ainoa pelastus ja opin on tarkoitus kutsua ihmisiä Pelastajan luokse.
        Siitä meidät tunnetaan Jumalan lapsiksi, että meillä on keskinäinen rakkaus. Meillä pitää olla rakkaus, kärsivällisyys, laupeus ja armollisuus, ne ovat Jumalan ominaisuuksia. Uskovaisen pitää kirjoittaa niin, että se herättää uskosta osattomat etsimään Jumalaa. Pitää pitää huoli siitä, että kiistat eivät johda syntiin ja vihaan. Meillä on lupa väitelläkin, mutta aina on muistettava se, että etsimme vain Jumalan kunniaa, emme omaamme. Yön yli ei saa nukkua kiistat selvittämättä. Kiivaankin juttelun jälkeen pitää muistaa se, että me emme ole Jumala, vaan me olemme armosta pelastettuja Jumalan lapsia ja niin on mahdollisesti hänkin, jonka oppi poikkeaa omastamme. Raamattu on Jumalan Sanaa, mutta kuluu kauan aikaa ennen kuin Sana aukaisee meille koko tiedon.

• Tapio522 kirjoitti:

---

Juuri näin Tapio. Kiitos sinulle kärsivällisyydestä totuuden puolustamisessa.

Onnelliseksi voi tulla siten, että tunnustaa syntisyytensä ja luottaa vain anteeksiantamukseen, armoon. Oman syntisyytemme tunnustaminen kasvattaa meitä tuntemaan, kuinka suuri on Jumalan armo, kuinka suuri on Jeesuksen uhraus meidän hyväksemme. Kun jatkuvasti lankeamme ajatuksissamme tai teoissamme syntiin. Vain silloin tajuamme, että armo on äärettömän suuri. Ja siitä voimme olla iloisia ja onnellisia.

Synnittömät vanhurskaat eivät armon suuruutta ymmärrä. He ovat jollain ihmekonstilla päässeet eroon liharuumiistaan, joka on aina syntinen ja kapinoi Jumalan tahtoa vastaan. Ihmettelen syvästi, eikö heillä tätä lihaa ole enää olenkaan. Onko heillä vain hengellinen ruumis, joka on synnitön.

Kun Jeesus asuu meissä, niin meissä asuva Kristus on synnitön, emme me. Meidän liharuumiimme on syntinen loppuun asti. Sen vuoksi meidän on jatkuvasti taisteltava näitä lihamme himoja vastaan, kilvoiteltava.

Olkoot nämä omavanhurskaat synnittömiä. Herran sana kertoo kuitenkin toisin.

1Joh 1:8 Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.

• Vastaus1.
        Jonah kirjoitti:

Juuri näin Tapio. Kiitos sinulle kärsivällisyydestä totuuden puolustamisessa.

Onnelliseksi voi tulla siten, että tunnustaa syntisyytensä ja luottaa vain anteeksiantamukseen, armoon. Oman syntisyytemme tunnustaminen kasvattaa meitä tuntemaan, kuinka suuri on Jumalan armo, kuinka suuri on Jeesuksen uhraus meidän hyväksemme. Kun jatkuvasti lankeamme ajatuksissamme tai teoissamme syntiin. Vain silloin tajuamme, että armo on äärettömän suuri. Ja siitä voimme olla iloisia ja onnellisia.

Synnittömät vanhurskaat eivät armon suuruutta ymmärrä. He ovat jollain ihmekonstilla päässeet eroon liharuumiistaan, joka on aina syntinen ja kapinoi Jumalan tahtoa vastaan. Ihmettelen syvästi, eikö heillä tätä lihaa ole enää olenkaan. Onko heillä vain hengellinen ruumis, joka on synnitön.

Kun Jeesus asuu meissä, niin meissä asuva Kristus on synnitön, emme me. Meidän liharuumiimme on syntinen loppuun asti. Sen vuoksi meidän on jatkuvasti taisteltava näitä lihamme himoja vastaan, kilvoiteltava.

Olkoot nämä omavanhurskaat synnittömiä. Herran sana kertoo kuitenkin toisin.

1Joh 1:8 Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.

väärin. Ei tällä palstalla näy kirjoittelevan heitä, jotka kirjoittavan muualla ja jotka väittävät olevansa synnittömiä ja samalla tekevät syntiä niin, että opista osatonkin voi sen nähdä.

Jakaili ja Tapio522 eivät vain ymmärrä toistensa kieltä, vaikka heillä onkin usko samaan kohteeseen.

En minäkään valita syntisyyteni takia. Ei minun tarvitse. Minä teen parannuksen aina, kun havaitsen synnin saaneen minusta otteen. En myöskään tee tahallani syntiä, vaan tahdon elää vapaudessa. Vapaus on synnittömyyttä ja sitä vapautta minä halajan. Jeesus pitää huolen siitä, että kukaan ei saa vietyä vapauttani pois.

Tuo omavanhurskaus sana on siitä mielenkiintoinen, että sitä näköjään voi käyttää vaikka missä yhteydessä.

Tapio522, Jaikalin ja minun uskoni kohde on aivan sama, vaikka me emme olekkaan oppineet asioita ilmaisemaan samalla tavalla. Oppi ei pelasta, vaan Jeesus pelastaa ja siksi uskon kohteemme on Pelastus.
        Me uskomme koko sydämisesti Jeesukseen. Emme ole vain uskovinamme, vaan USKOMME.

Henkienerottamisen lahja on välttämätön kaikille heille, jotka tekevät Jumalan palvelustyötä täällä.

• Vastaus1. kirjoitti:

väärin. Ei tällä palstalla näy kirjoittelevan heitä, jotka kirjoittavan muualla ja jotka väittävät olevansa synnittömiä ja samalla tekevät syntiä niin, että opista osatonkin voi sen nähdä.

Jakaili ja Tapio522 eivät vain ymmärrä toistensa kieltä, vaikka heillä onkin usko samaan kohteeseen.

En minäkään valita syntisyyteni takia. Ei minun tarvitse. Minä teen parannuksen aina, kun havaitsen synnin saaneen minusta otteen. En myöskään tee tahallani syntiä, vaan tahdon elää vapaudessa. Vapaus on synnittömyyttä ja sitä vapautta minä halajan. Jeesus pitää huolen siitä, että kukaan ei saa vietyä vapauttani pois.

Tuo omavanhurskaus sana on siitä mielenkiintoinen, että sitä näköjään voi käyttää vaikka missä yhteydessä.

Tapio522, Jaikalin ja minun uskoni kohde on aivan sama, vaikka me emme olekkaan oppineet asioita ilmaisemaan samalla tavalla. Oppi ei pelasta, vaan Jeesus pelastaa ja siksi uskon kohteemme on Pelastus.
        Me uskomme koko sydämisesti Jeesukseen. Emme ole vain uskovinamme, vaan USKOMME.

Henkienerottamisen lahja on välttämätön kaikille heille, jotka tekevät Jumalan palvelustyötä täällä.

Sanoit:
        ”Vapaus on synnittömyyttä ja sitä vapautta minä halajan.”

Sitä minäkin halajan. Mutta oletko synnitön. Uskon kohde on sinänsä kaikilla uskovilla sama, Jeesus Kristus. Tottakai, hän on meidän Vapahtajamme.

Hänen eteensä voimme mennä joko synnittöminä tai syntisinä. Kummanko valitset ?
        Tarvitsetko armoa? Oletko syntinen vai synnitön?

Oletko vain uskovinasi, että olet synnitön?

• Vastaus1. kirjoitti:

sinun opetustasi, sillä olen itsekkin kokenut saman vapautumisen synninkirosta. On kuitenkin tärkeää opettaa, että ihmiselle voi tulla pahat päivät, jolloin hänen on kyettävä vastustamaan perkeleen kavalia juonia. Silloin on otettava päälle koko Jumalan sota-asu. On otettava päälle uskonhaarniska ja jalkoihin alttius rauhanevankeliumille. Jos ei kykene pahana päivänä vastustamaan pahan palavia nuolia, eikä näin ollen kykene pitämään jaloissaan alttiutta rauhanevenkeliumille, niin silloin on parempi vetäytyä lepäämään. Muuten saattaa langeta syntiin ja jäädä sen uhriksi. Uskovaisen on oltava ennen kaikkea nöyrä.
        Vaikka me olemmekin kokeneet suuria, niin aivan varma on, että pahoja päiviäkin tulee, sillä ketä paholainen haluaa enemmän kiusata kuin Jumalan lapsia. Todellista lihankieltämistä on seisoa rauhallisena ja rakastavana paikallaan pahan päivän tullessa.
        Kukaan ei ole synnitön, eikä täydellinen ja siksi me joudumme tunnustamaan, että ilman Jeesusta me emme voi mitään.

Uskovaisen ei tarvitse jäädä syntiin kiinni, sillä hänellä on erikoisoikeus, hänellä on Jumalan apu ja siksi uskvoainen kykenee pahana päivänä vastustamaan pahan palavia nuolia.
        Ei meidän tarvitse jäädä surkuttelemaan syntisyyttämme, sillä Jumala katsoo meidät puhtaaksi Jeesuksen uhrityön takia, mutta meidän on valvottava itseämme.

Ainakin minä olen herkkä itseni kanssa. Huomaan omat syntini, mutta en jää surkuttelemaan niitä, vaan katson suoraan Jeesukseen ja teen parannuksen. Jeesus on ainoa apuni.

Syntiä on huolehtiminen ja siinä on yksi synti, joka meinaa toisinaan langettaa minut, mutta Jeesus ajaa epäuskon pois ja saan vapautua siitäkin synnistä. Epäusko tuo huolta ja murhetta, se käskee korottaa itseä ja omaa itsetuntoa, vaikka lähimäisten kustannuksella. Syntiä on niin monenlaista, että aivan varmasti jokin noista synneistä yrittää langettaa jokaista uskovaista, mutta valvova huomaa vaaran ja kääntyy Jeesuksen puoleen ja pelastuu lankeemukselta.

Totuus tuo vapauden ja totuuteen kuuluu oman heikkouden tunnustaminenkin. Emmehän me tarvitse ihmiskunniaa, sillä meille riittää Jumalan rakkaus ja laupeus. Armosta me olemme pelastetut.

>>>On kuitenkin tärkeää opettaa, että ihmiselle voi tulla pahat päivät, jolloin hänen on kyettävä vastustamaan perkeleen kavalia juonia. Silloin on otettava päälle koko Jumalan sota-asu.

• Tapio522 kirjoitti:

---

>>>>Tunnustamalla syntisyytensä!

• Vastaus1.
        Jonah kirjoitti:

Sanoit:
        ”Vapaus on synnittömyyttä ja sitä vapautta minä halajan.”

Sitä minäkin halajan. Mutta oletko synnitön. Uskon kohde on sinänsä kaikilla uskovilla sama, Jeesus Kristus. Tottakai, hän on meidän Vapahtajamme.

Hänen eteensä voimme mennä joko synnittöminä tai syntisinä. Kummanko valitset ?
        Tarvitsetko armoa? Oletko syntinen vai synnitön?

Oletko vain uskovinasi, että olet synnitön?

Olen iloinen, että minun ei tarvitse ikinä syntiä kantaa. Jeesus kantoi sen jo ristille ja sovitti kaikki syntini. Minä elän vapaudessa. Toisinaan lankean ja joudun tunnustamaan, että minä tarvitsen armoa, en selviä täältä muuteen taivaaseen.
        Pahimpia lankeemuksiani ovat:
        - Olen toisinaan välinpitämätön lähimäisteni hädänkin edessä ja valehtelen, että minulla ei ole kykyä auttaa hätää kärsivää.
        - Toisinaan löydän itseni ajattelemasta pahaa jostakin ihmisestä.
        - Joskus huolehdin sellaisista asioita, jotka minut pitäisi luovuttaa Jumalan huolenpitoon.
        Eli olen syntinen, mutta armahdettu syntinen.
        En elä syntisensä, vaan elän armahdettuna.

Koska olen Jumalan lapsi saan elää vapaudessa, jossa ei tarvitse tehdä syntiä, jos uskoo kokosydämisesti Jumalaan, mutta kukaan ihminen ei ole täydellinen. Täydellisyys saapuu sitten, kun tieto katoaa, kielilläpuhuminen ja profetoiminen katoaa ja vain rakkaus on jäljellä.

Totuus tekee vapaaksi. Kaikki eivät usko tuota ja siksi he jäävät epäuskoon.

Kilvoitellaan, mutta ilolla, sillä ilo Herrassa on uskovaisen väkevyys.

• Vastaus1.
        jaikal kirjoitti:

>>>On kuitenkin tärkeää opettaa, että ihmiselle voi tulla pahat päivät, jolloin hänen on kyettävä vastustamaan perkeleen kavalia juonia. Silloin on otettava päälle koko Jumalan sota-asu.

julistaminen on jokaisen uskovaisen tehtävä. On ihanaa julistaa, että Jeesus on kantanut synnin, sairauden ja kuoleman ristille ja me saamme pukeutua sen teon takia uudistettuun ihmiseen. Saamme kasvaa Jumalan mielenmukaiseksi. Evankeliumin julistamiseen kuuluu opettaa uskonsisaret ja -veljet kilpaiilemaan keskenään. Mistä heidän tule kilpailla? Toistensa kunnioittamisesta, sillä se on rakkautta ja vain rakkaus täyttää lain.

• jaikal kirjoitti:

>>>>Tunnustamalla syntisyytensä!

jaikal: "Mutta,... juuri silloin joku tulee sanomaan sinulle:
        "Oletkos nyt muka synnitön? Ei Jeesus tullut synnittömiä pelastamaan vaan syntisiä.
        Mihin nyt tarvitset Jumalan armoa jos olet synnitön?
        ---
        Ei tehdä Jumalasta valehtelijaa.
        jaikall, Kehoittaisin sinua edelleen laittamaan "raamatunlausekoteloosi" Raamatun jakeet 1.Joh.1:8-10!
        ....ettei totuus unohtuisi.

• Synnin puolustus ja epäuskon viljelyä! Sitä kyllä riittää Suomen maassa!

Keroit että ole íte suurena Jumalana yrittänyt pysyä pystyssä taistelussa syntiä vastaan,,,, mutta olet pudonnut rähmällään ja nyt sä itket ettei ole Jumala joka voi autta syntisen taistelu ja voitta.
      No ei voi jos taistelee niinkuin sinä. Ja älä puolustele itsesi Paavalin entisen elämän kautta,,, et ole vielä läheskään tappanut hänen kanssa niitä ensimmäisiä uskovia ja yrittänyt pysäyttä Jumalan Evankeliumin levittämistä ympäri maailma.

Ehkä sä saat tapettu muutama Jumalan valituja sun epäuskon ja toivottomuuden viljelyllä.Oi sitä sokeus kun et näe J u m a l a n R i s t i,, E v a n k e l i u m i n V o i m a k k u u s,,, V e r e n k a u t t a uskoville,,,,

• Vastaus1.

että uskovainen saa jäädä synnintekijäksi ja uskoa seisovansa silti Jumalan edessä. Vai tarkoitatko, että sinä et joutunut kieltämään koskaan lihasitahtoa, vaan tuosta vain pääsit pelastukseen ja olet nyt täydellinen. Aloititko edes kilvoittelua, jonka jokainen uskovainen aloittaa vasta sitten, kun tulee tuntemaan Jumalan Tahdon.
        Paavali ei tappanut ketään, vaikka antoikin nimensä tappamisen puolesta.

Todellinen uskovainen on käynyt taistelut. Hän on taistellut lihansa tahtoa vastaan ja luovuttanut taistelun Jeesukselle. Jeesus on voittaja, ei uskovainen ihminen ja siksi voittovoima tulee Jeesukselta.
        Uskovaisen ei TARVITSE tehdä syntiä ja jos tekeekin, hänen ei TARVITSE jäädä synninorjuuteen, vaan hän saa Jumalan voimavaikutuksesta tehdä parannuksen ja saa jälleen vapautensa. Kilvoitus on alati edessämme ja se loppuu vasta sitten, kun täydellisyys on saavutettu.

Minä en siis itke, vaan kiitän. Jeesus on voittaja ja minä saan siitä voitosta ilon ja vapauden.

Ei ihminen mitään voi, jos sitä ei anneta hänelle taivaasta.

• Vastaus1. kirjoitti:

että uskovainen saa jäädä synnintekijäksi ja uskoa seisovansa silti Jumalan edessä. Vai tarkoitatko, että sinä et joutunut kieltämään koskaan lihasitahtoa, vaan tuosta vain pääsit pelastukseen ja olet nyt täydellinen. Aloititko edes kilvoittelua, jonka jokainen uskovainen aloittaa vasta sitten, kun tulee tuntemaan Jumalan Tahdon.
        Paavali ei tappanut ketään, vaikka antoikin nimensä tappamisen puolesta.

Todellinen uskovainen on käynyt taistelut. Hän on taistellut lihansa tahtoa vastaan ja luovuttanut taistelun Jeesukselle. Jeesus on voittaja, ei uskovainen ihminen ja siksi voittovoima tulee Jeesukselta.
        Uskovaisen ei TARVITSE tehdä syntiä ja jos tekeekin, hänen ei TARVITSE jäädä synninorjuuteen, vaan hän saa Jumalan voimavaikutuksesta tehdä parannuksen ja saa jälleen vapautensa. Kilvoitus on alati edessämme ja se loppuu vasta sitten, kun täydellisyys on saavutettu.

Minä en siis itke, vaan kiitän. Jeesus on voittaja ja minä saan siitä voitosta ilon ja vapauden.

Ei ihminen mitään voi, jos sitä ei anneta hänelle taivaasta.

Ja tu nyt sieltä pois Paavalin kuviteltujen syntien takaa,, missä näet että Hän eli sen jälkeen kun Hänen liha oli kuollut ja hän huusi ei enä elä minä vaan Kristus minussa! Hän oli näes ostettu vapaaxi kallilla Verellä...

Sekö elämäkö teki syntiä Paavalissa? Tai Paavalin kautta???????? Älä vilejele surkuutta ja epäuskoa pliis!!! Sitä on riittävästi suomessa ilman sun textiä..

• Vastaus1
        savonarola kirjoitti:

Ja tu nyt sieltä pois Paavalin kuviteltujen syntien takaa,, missä näet että Hän eli sen jälkeen kun Hänen liha oli kuollut ja hän huusi ei enä elä minä vaan Kristus minussa! Hän oli näes ostettu vapaaxi kallilla Verellä...

Sekö elämäkö teki syntiä Paavalissa? Tai Paavalin kautta???????? Älä vilejele surkuutta ja epäuskoa pliis!!! Sitä on riittävästi suomessa ilman sun textiä..

viljellyt surkeutta ja epäuskoa, vaan iloa, rauhaa ja totuutta. Näytäppäs Raamatusta se paikka, missä Paavali kehuu tulleensa synnittömäksi.

Paavali antaa kaiken kunnian Jeesukselle kertoen, että hän itse ei olisi edes ansainnut sitä armoa, minkä sai. Hän sai tulla ARMON kasvatukseen, eikä näin ollen päässyt ilman kasvatusta kasvamaan täysi-ikäiseksi.

Paavali kertoo kaikille, että vaikka hän kuului farisealaisten kiivaimpaan lainpuolustjalahkoon, ei hän edes tuntenut lakia ennen Jeesuksen tulemista elämänsä Herraksi. Vasta Jeesuksen uskon saatuaan Paavali oppi ikuisenlain vaatimukset ja tuo laki ajoi Hänet tunnustamaan oman heikkoutensa ja kiitäämään Jeesuksen voittovoimaa.
        Jeesus pelasti Paavalin lainalta antamalla hänelle uskonlahjan, jossa ei tarvitse lakia rikkoa.

Laki on vain uskovaisia varten, sillä laittomat eivät laista välitä. Laki suojaa uskovaista, mutta ei laitonta ja siksi ilman lakia elävä jää lain alle.

Jeesus opettaa Raamatussa uskovaisia ihmisiä, ei syntisiä ihmisiä. He, jotka luulevat olevansa synnittömiä, eivät tarvitse Jumalan Sanan opetuksia, mutta me, jotka tiedämme elävämme Sanan varassa, syömme sitä Sanaa, joka on tärkempi leipä kuin mikään muu. Me synnistä pelastetut tunnustamme, että vain Sana/Jeesus on pelastus ja siksi me syömme Sananleipää joka päivä ja uudistumme mieleltämme Sanan mukaiseksi.

Raamatun vastaista on luulla, että ihminen saa elää armossa ilman Armon kasvatusta.

Jumala ei sano meidän olevan synnitömiä, vaan Ilmoittaa katsovansa armon kautta meidät synnittömiksi Jeesuksen uhrityön takia.

Ensin laki ajaa ihmisen Kristukseen ja sen jälkeen alkaa Armon kasvatus. Ikuinen laki on voimassa. Jeesus sanoo, että laista ei katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto ennen taivaan ja maan katoamista.

Väärää ja harhauttavaa oppia on opettaa ihminen luottamaan Jeesuksen synninsovitukseen ilman, että kertoo ihmisen osaan kuuluvan nöyryyden ja itsensä valvomisen ja parannuksen tekemisen.

• Vastaus1 kirjoitti:

viljellyt surkeutta ja epäuskoa, vaan iloa, rauhaa ja totuutta. Näytäppäs Raamatusta se paikka, missä Paavali kehuu tulleensa synnittömäksi.

Paavali antaa kaiken kunnian Jeesukselle kertoen, että hän itse ei olisi edes ansainnut sitä armoa, minkä sai. Hän sai tulla ARMON kasvatukseen, eikä näin ollen päässyt ilman kasvatusta kasvamaan täysi-ikäiseksi.

Paavali kertoo kaikille, että vaikka hän kuului farisealaisten kiivaimpaan lainpuolustjalahkoon, ei hän edes tuntenut lakia ennen Jeesuksen tulemista elämänsä Herraksi. Vasta Jeesuksen uskon saatuaan Paavali oppi ikuisenlain vaatimukset ja tuo laki ajoi Hänet tunnustamaan oman heikkoutensa ja kiitäämään Jeesuksen voittovoimaa.
        Jeesus pelasti Paavalin lainalta antamalla hänelle uskonlahjan, jossa ei tarvitse lakia rikkoa.

Laki on vain uskovaisia varten, sillä laittomat eivät laista välitä. Laki suojaa uskovaista, mutta ei laitonta ja siksi ilman lakia elävä jää lain alle.

Jeesus opettaa Raamatussa uskovaisia ihmisiä, ei syntisiä ihmisiä. He, jotka luulevat olevansa synnittömiä, eivät tarvitse Jumalan Sanan opetuksia, mutta me, jotka tiedämme elävämme Sanan varassa, syömme sitä Sanaa, joka on tärkempi leipä kuin mikään muu. Me synnistä pelastetut tunnustamme, että vain Sana/Jeesus on pelastus ja siksi me syömme Sananleipää joka päivä ja uudistumme mieleltämme Sanan mukaiseksi.

Raamatun vastaista on luulla, että ihminen saa elää armossa ilman Armon kasvatusta.

Jumala ei sano meidän olevan synnitömiä, vaan Ilmoittaa katsovansa armon kautta meidät synnittömiksi Jeesuksen uhrityön takia.

Ensin laki ajaa ihmisen Kristukseen ja sen jälkeen alkaa Armon kasvatus. Ikuinen laki on voimassa. Jeesus sanoo, että laista ei katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto ennen taivaan ja maan katoamista.

Väärää ja harhauttavaa oppia on opettaa ihminen luottamaan Jeesuksen synninsovitukseen ilman, että kertoo ihmisen osaan kuuluvan nöyryyden ja itsensä valvomisen ja parannuksen tekemisen.

kehut Paavalia joka on SYNNISTÄ SUURIN?? MÄSSÄILET PERCELEN KANSSA. SINUNA POISTAISIN ALOTTEEN JA KETTJUN JA HÄPEÄISIN TUHKASSSA JA TOMUSSA.....

• Vastaus1.
        savonarola kirjoitti:

kehut Paavalia joka on SYNNISTÄ SUURIN?? MÄSSÄILET PERCELEN KANSSA. SINUNA POISTAISIN ALOTTEEN JA KETTJUN JA HÄPEÄISIN TUHKASSSA JA TOMUSSA.....

poista ketjua, vaikka sinä et voikkaan ymmärtää tämän ketjun sanomaa. Vain todellinen usko antaa oikeuden tuntea Jumalan, sillä vain todellinen usko Jumalan Sanaan Jeesukseen tuo ihmiseen Pyhän Hengen, joka muuttaa Sanan elävän veden lähteeksi, Herraksi ja jonka Jumala, joka on Henki tulee ihmiseen siunaamaan. Uskosta osattomat eivät käsitä näitä asioita.

En tahdo tuomita sinua uskosta osattomaksi, vaan varoitan sinua neuvomasta toisia niin kauan, kun sinulla ei itsellä ole ymmärrystä, eikä käsistystä uskon totuudesta.

• Vastaus1. kirjoitti:

poista ketjua, vaikka sinä et voikkaan ymmärtää tämän ketjun sanomaa. Vain todellinen usko antaa oikeuden tuntea Jumalan, sillä vain todellinen usko Jumalan Sanaan Jeesukseen tuo ihmiseen Pyhän Hengen, joka muuttaa Sanan elävän veden lähteeksi, Herraksi ja jonka Jumala, joka on Henki tulee ihmiseen siunaamaan. Uskosta osattomat eivät käsitä näitä asioita.

En tahdo tuomita sinua uskosta osattomaksi, vaan varoitan sinua neuvomasta toisia niin kauan, kun sinulla ei itsellä ole ymmärrystä, eikä käsistystä uskon totuudesta.

SE SITTEN ON? Sun mielestä todellinen usko, joka on voimaton pitää ihminen pystyssä lankeamatta? missä on rohkea ja luja peräxiantamatta USKOA joka ei horjuu? Puhu sinä vaan pusikosta sun uskosta joka on niin heikko että se täytyy mennä Paavalin kuviteltuja syntejien takana huutamaan,,, minäkin tahdon olla syntisistä suurin. Mutta olet liian myöhään liikelläPaavali ehti ensin ! Harmittaako se sinua?

• Vastaus1.
        savonarola kirjoitti:

SE SITTEN ON? Sun mielestä todellinen usko, joka on voimaton pitää ihminen pystyssä lankeamatta? missä on rohkea ja luja peräxiantamatta USKOA joka ei horjuu? Puhu sinä vaan pusikosta sun uskosta joka on niin heikko että se täytyy mennä Paavalin kuviteltuja syntejien takana huutamaan,,, minäkin tahdon olla syntisistä suurin. Mutta olet liian myöhään liikelläPaavali ehti ensin ! Harmittaako se sinua?

uskoni olisi varmasti heikko, mutta minulla ei olekaan omaa uskoa, vaan Jumalan antama lahjausko, jonka kautta olen kokenut suuria, ihmeellisiä asioita. Tuon uskon omistajat ovat nöyriä, särjettyhenkisiä, eivät kerkaa omalla synnittömyydellään, vaan kerskaavat Pelastajansa synnittömyydellä.

Uskomme eivät ole samanlaisia. Joskus minun on todettava, että joistakin eksytys on saanut lujan otteen, vaikka heidän halunsa olisikin ollut päästä Elävän Jumalan yhteyteen.

Jumala on luvannut avata oven kolkuttaville.

• Vastaus1. kirjoitti:

uskoni olisi varmasti heikko, mutta minulla ei olekaan omaa uskoa, vaan Jumalan antama lahjausko, jonka kautta olen kokenut suuria, ihmeellisiä asioita. Tuon uskon omistajat ovat nöyriä, särjettyhenkisiä, eivät kerkaa omalla synnittömyydellään, vaan kerskaavat Pelastajansa synnittömyydellä.

Uskomme eivät ole samanlaisia. Joskus minun on todettava, että joistakin eksytys on saanut lujan otteen, vaikka heidän halunsa olisikin ollut päästä Elävän Jumalan yhteyteen.

Jumala on luvannut avata oven kolkuttaville.

Sun textistä että olet ylpeä sun synnistä kun saat ja osaat kantaa sen niin rohkealla tavalla. Muuten synnit on ainoat joka erottaa sua Jumalasta ja silloin et voi olla otoliinen silloin niin pidä vaan sun rohkea uhmakas synninlinja ja Jumalan kieltäjä linja ja Jumalan Uskosta et tiedä yhtään sen huomaan sun kirjoitusta,, kun viljelet epäuskoa niin runsaasti ja myyt sen epäuskon linja vielä Jeesuxen kustannuxella ja aiheutat Hänen väkevyys naurunalaisexi,,, joka niin väkevästi vallitsee Suomessa ja jossa riivajahenget matkii ja tekee samat teot jotka Jumala haluaisi tehdä Hänen haavojen kautta ja muuta ihmeet ja merkit jotka seuravat niitä jotka uskovat ja seuravat todellinen uskontuloa aina.

• Vastaus1
        savonarola kirjoitti:

Sun textistä että olet ylpeä sun synnistä kun saat ja osaat kantaa sen niin rohkealla tavalla. Muuten synnit on ainoat joka erottaa sua Jumalasta ja silloin et voi olla otoliinen silloin niin pidä vaan sun rohkea uhmakas synninlinja ja Jumalan kieltäjä linja ja Jumalan Uskosta et tiedä yhtään sen huomaan sun kirjoitusta,, kun viljelet epäuskoa niin runsaasti ja myyt sen epäuskon linja vielä Jeesuxen kustannuxella ja aiheutat Hänen väkevyys naurunalaisexi,,, joka niin väkevästi vallitsee Suomessa ja jossa riivajahenget matkii ja tekee samat teot jotka Jumala haluaisi tehdä Hänen haavojen kautta ja muuta ihmeet ja merkit jotka seuravat niitä jotka uskovat ja seuravat todellinen uskontuloa aina.

tekemään evankeliumin Ilosanoman halvaksi. Minä en kerskaa synnillä, vaan minä kerskaan sillä, että olen saanut uskonlahjan ja sen kautta saan elää vapaudessa. Minä en kanna syntejäni, sillä en jää synnintekijäksi, vaan elän jokahetkisessä parannuksessa. Jeesus antaa anteeksi ne synnit, mitkä ihminen tunnustaa ja näin Jumala pitää loppuun asti kunnian Itsellään. Ihminen ei saa koskaan Jumalan kunniaa.

Sinä olet eksynyt syrjäpoluille. Vielä muutama vuosi sitten et kirjoittanut kuin nykyään kirjoittelet. Mistä sinä olet oppisi hakenut. Tuo oppi ei ole Raamatun Jumalan antama oppi. Sinulta on varastettu nöyryys ja tilalle on tullut väärä, ylimielinen kerskaus.

Käytkö jossakin kokouksissa, vai onko tällä palstalla ollut joku ihminen, jota olet lähtenyt seuraamaan?

En kysy pahalla, vaan paremminkin huolestuneena.

• Vastaus1 kirjoitti:

tekemään evankeliumin Ilosanoman halvaksi. Minä en kerskaa synnillä, vaan minä kerskaan sillä, että olen saanut uskonlahjan ja sen kautta saan elää vapaudessa. Minä en kanna syntejäni, sillä en jää synnintekijäksi, vaan elän jokahetkisessä parannuksessa. Jeesus antaa anteeksi ne synnit, mitkä ihminen tunnustaa ja näin Jumala pitää loppuun asti kunnian Itsellään. Ihminen ei saa koskaan Jumalan kunniaa.

Sinä olet eksynyt syrjäpoluille. Vielä muutama vuosi sitten et kirjoittanut kuin nykyään kirjoittelet. Mistä sinä olet oppisi hakenut. Tuo oppi ei ole Raamatun Jumalan antama oppi. Sinulta on varastettu nöyryys ja tilalle on tullut väärä, ylimielinen kerskaus.

Käytkö jossakin kokouksissa, vai onko tällä palstalla ollut joku ihminen, jota olet lähtenyt seuraamaan?

En kysy pahalla, vaan paremminkin huolestuneena.

Tuo rituaali kelpaa hyvin ekumeniaan jossa on rippiäja saat tehdä tili oppiisälle kua lie se sitten tuleee olla? --->noin kirjoitit--->
        vaan elän jokahetkisessä parannuksessa.

NIIN OLET LÖYTÄNYT PÄÄSY SYNNIN RANGAISTUSTA MUTTA ET OLE LÖYTÄNYT PÄÄSY SYNNINVALLASTA NIIN SILLOIN ET OLE SIIRTYNYT PERCELEN VALLASTA JEESUXEN ELIKÄ POJAN VAPAUTEEN!

Gal. 5:13
        Te olette näet kutsutut vapauteen, veljet; älkää vain salliko vapauden olla yllykkeeksi lihalle, vaan palvelkaa toisianne rakkaudessa.

KENTIES SULLE ON TULLUT KIUSAUS OTTA YLLYKKEN VASTAAN EI TULIS OLLA ....... JOS ON USKOVA
        Jaak. 1:25
        Mutta joka katsoo täydelliseen lakiin, vapauden lakiin, ja pysyy siinä, eikä ole muistamaton kuulija, vaan todellinen tekijä, hän on oleva autuas tekemisessään.

mINÄNLAINEN TEKIJÄ OLERT SYNNINPALVELIJA VAI KRISTUXEN PALVELIJA? SYNNIN JA VÄÄRYDEN TEKIJÄ VAI PUHTAUDEN JA PYHYDEN TEKIJÄ RAKKAUDESSA?

• Vastaus1
        savonarola kirjoitti:

Tuo rituaali kelpaa hyvin ekumeniaan jossa on rippiäja saat tehdä tili oppiisälle kua lie se sitten tuleee olla? --->noin kirjoitit--->
        vaan elän jokahetkisessä parannuksessa.

NIIN OLET LÖYTÄNYT PÄÄSY SYNNIN RANGAISTUSTA MUTTA ET OLE LÖYTÄNYT PÄÄSY SYNNINVALLASTA NIIN SILLOIN ET OLE SIIRTYNYT PERCELEN VALLASTA JEESUXEN ELIKÄ POJAN VAPAUTEEN!

Te olette näet kutsutut vapauteen, veljet; älkää vain salliko vapauden olla yllykkeeksi lihalle, vaan palvelkaa toisianne rakkaudessa.

KENTIES SULLE ON TULLUT KIUSAUS OTTA YLLYKKEN VASTAAN EI TULIS OLLA ....... JOS ON USKOVA
        Jaak. 1:25
        Mutta joka katsoo täydelliseen lakiin, vapauden lakiin, ja pysyy siinä, eikä ole muistamaton kuulija, vaan todellinen tekijä, hän on oleva autuas tekemisessään.

mINÄNLAINEN TEKIJÄ OLERT SYNNINPALVELIJA VAI KRISTUXEN PALVELIJA? SYNNIN JA VÄÄRYDEN TEKIJÄ VAI PUHTAUDEN JA PYHYDEN TEKIJÄ RAKKAUDESSA?

tuomasi Raamatunlauseen?

Silloin, kun makasin kuolinvuoteella katsoin Jeesukseen ja kiitin Häntä siitä, että Hän oli pelastanut minut synnin- ja kuolemankirosta. En kiittänyt Häntä siitä, että minä olin tullut niin hyväksi, että olin pelastunut synnin- ja kuolemankirosta, vaan kiitin siitä valtavasta armosta, jonka perusteella tiesin meneväni suoraan Jeesuksen luokse. En kuollut, vaan Jeesus paransi hetkessä ja antoi tämän työn ja tehtävän.

Armo kasvatti minut täydelliseen vapautten. Armo ei sanonut, että sinä et tarvitse enää kasvatusta, vaan sanoi, että "Minä pidän sinusta huolen."

• Vastaus1 kirjoitti:

tuomasi Raamatunlauseen?

Silloin, kun makasin kuolinvuoteella katsoin Jeesukseen ja kiitin Häntä siitä, että Hän oli pelastanut minut synnin- ja kuolemankirosta. En kiittänyt Häntä siitä, että minä olin tullut niin hyväksi, että olin pelastunut synnin- ja kuolemankirosta, vaan kiitin siitä valtavasta armosta, jonka perusteella tiesin meneväni suoraan Jeesuksen luokse. En kuollut, vaan Jeesus paransi hetkessä ja antoi tämän työn ja tehtävän.

Armo kasvatti minut täydelliseen vapautten. Armo ei sanonut, että sinä et tarvitse enää kasvatusta, vaan sanoi, että "Minä pidän sinusta huolen."

Koska et olis päässyt perille ja nyt meinaat tuhla aikasi etkä rukoilla että pääset totuuden miten pääset vapaxi synnin vallasta! Niin et kysynyt edes kuolinvuotena että kelpatko tällaisena Jeesuxelle vai pitäiskö sun kenties puhdistua ylösottoa varten... Se on suurta ylpeyshulluutta jolla en haluaolla mitään tekemisen kanssa muuta kun kehoitta sua alkaa rukoilla ja löytää avun... --> lainasin Raamatusta ---> ja asettaa sinut nuhteettomina, riemuitsevina, kirkkautensa eteen, (ei pidä olla olevinaan menemään taivaaseen vaan varma oman ylösoton reissusta....

Ja sitten kuvittelet vielä että sulla on epäuskonviljellys työtä annettu Herralta? Huj hejjaa sentään...

• Vastaus1
        savonarola kirjoitti:

Koska et olis päässyt perille ja nyt meinaat tuhla aikasi etkä rukoilla että pääset totuuden miten pääset vapaxi synnin vallasta! Niin et kysynyt edes kuolinvuotena että kelpatko tällaisena Jeesuxelle vai pitäiskö sun kenties puhdistua ylösottoa varten... Se on suurta ylpeyshulluutta jolla en haluaolla mitään tekemisen kanssa muuta kun kehoitta sua alkaa rukoilla ja löytää avun... --> lainasin Raamatusta ---> ja asettaa sinut nuhteettomina, riemuitsevina, kirkkautensa eteen, (ei pidä olla olevinaan menemään taivaaseen vaan varma oman ylösoton reissusta....

Ja sitten kuvittelet vielä että sulla on epäuskonviljellys työtä annettu Herralta? Huj hejjaa sentään...

keskustelun, koska se ei tuota hedelmää.

• Vastaus1 kirjoitti:

täytyy ensin puhdistua ennenkuin se tuottaa hedelmä ja siinä sun syntiset oxat tarvitsee Vapahtajasta ja Puhdistajasta apua! Edelleen on synnin vallasta kyse miten pääse siitä eroon...

• 12+3
        Vastaus1 kirjoitti:

Hyvä kun lopetit. Et olisi edes aloittanut keskustelua savonarolan kanssa.
        keskustelu hänen kanssaan ei tuota hyvää hedelmää.

• 12+3 kirjoitti:

Hyvä kun lopetit. Et olisi edes aloittanut keskustelua savonarolan kanssa.
        keskustelu hänen kanssaan ei tuota hyvää hedelmää.

Ajatteletko että bannaisin myös tuon joka tuntee olevinaan ykkönen? : )

• Vastaus1

niin saat nousta. Jeesus opettaa, että ihminen saattaa langeta tekemään syntiä, mutta jos hän katuu annetaan se hänelle anteeksi. Jeesus opettaa miten uskovaisen tulee suhtautua veljeen, joka tekee syntiä ja katuu tekemäänsä. Ei tämä ole turha opetus, vaan äärettömän kallisarvoinen.

Tätä opetusta ei tarvittaisi, jos ihmisestä tulisi synnitön:
      Luukas 17
      1 Ja hän sanoi opetuslapsillensa: "Mahdotonta on, että viettelykset jäisivät tulematta; mutta voi sitä, jonka kautta ne tulevat!
      2 Hänen olisi parempi, että myllynkivi pantaisiin hänen kaulaansa ja hänet heitettäisiin mereen, kuin että hän viettelee yhden näistä pienistä.
      3 Pitäkää itsestänne vaari! Jos sinun veljesi tekee syntiä, niin nuhtele häntä, ja jos hän katuu, anna hänelle anteeksi.
      4 Ja jos hän seitsemän kertaa päivässä tekee syntiä sinua vastaan ja seitsemän kertaa kääntyy sinun puoleesi ja sanoo: 'Minä kadun', niin anna hänelle anteeksi."
      5 Ja apostolit sanoivat Herralle: "Lisää meille uskoa".

• Niin muista on olemassa toisenlainen Uskonelämä joka ei ole syntyisin sun epäuskosta....

2. Piet. 1:10
        Pyrkikää sentähden, veljet, sitä enemmän tekemään kutsumisenne ja valitsemisenne lujaksi; sillä jos sen teette, ette koskaan lankea;

Lopeta nyt jo tuossa hengessä puolustamassa tuon sun heikon ja suruttomuuden opin.

Tiesitkö että raamatussa löytyy Sana nuhtettomina sen lisäxi että Hän Sanoo varjella teidät lankeamasta?

Mutta tämä Hän puhu omille! Halutko olla Hänen oma?

Juud. 1:24
        Mutta hänelle, joka voi varjella teidät lankeamasta ja asettaa teidät nuhteettomina, riemuitsevina, kirkkautensa eteen,

• aivan totta

Rippikoululeirillä oli pieni, kiltti ja hiljainen, kilttikäytöksinen tyttö, joka yllätti meidät kaikki loppukokoontumisessa kun ilmoitti olevansa maailman syntisin ihminen.
      Olimme aivan kauhistuneita kun sellainen ihmishirviö oli ollut keskuudessamme, emmekä olleet sen tytön kiltin ulkokuoren takaa huomanneet sitä ihmispetoa joka siellä piileskeli.
      Se pieni, kiltti ja hiljainen, kilttikäytöksinen tyttö, oli ainakin silloin maailman syntisin ihminen ja siinä jäi hitleritkin ja muut murhamiehet toiseksi sen rinnalla.
      Eikä tämä ole valetta vaan aivan totta.

• Voidaan sitten tulkita Raamatun jos ei näe että Jumalan Armo muutta meidät ihanixi ja maailma kilttixi ihmisixi jotka eivät sitten enä ole maiilmasta vaikka ovat maailmassa ja odottavat ylösoton. Ettekö tiedä että jumalan Armo on Jeesus ??

• Vastaus1

parannuksesta.
      Uskosta osaton ei elä parannuksen tarpeessa, vaan hän tuntee itsensä synnittömäksi ja hyväksi ihmiseksi.

Uskovainen sen sijaan tarvitsee joka hetkistä armoa ja joka hetkistä Armon kasvatusta.

Jumalan Sana kasvattaa jokaisen uskovaisen täydelliseen vapauteen, mutta ei tee ihmisestä synnitöntä, vaan päinvastoin. Uskovainen havaitsee synnin heti, kun se tulee ajatuksiin houkuttamaan, kääntyy Jeesuksen puoleen ja tekee parannuksen ja aivan varma on, että Jeesus pitää huolen siitä, että uskovainen saa pysyä vapaudessa.

SYNTI TUO ORJUUDEN. KUULIASUUS JUMALAN SANALLE TUO VAPAUDEN.

• Vastaus1

Johannes 3
        33 Joka ottaa vastaan hänen todistuksensa, se sinetillä vahvistaa, että Jumala on totinen.
        34 Sillä hän, jonka Jumala on lähettänyt, puhuu Jumalan sanoja; sillä ei Jumala anna Henkeä mitalla.
        35 Isä rakastaa Poikaa ja on antanut kaikki hänen käteensä.
        36 Joka uskoo Poikaan, sillä on iankaikkinen elämä; mutta joka ei ole kuuliainen Pojalle, se ei ole elämää näkevä, vaan Jumalan viha pysyy hänen päällänsä."

• jaikali

Jumala Sana kasvattaa täydelliseen vapauteen............ mutta tekee ihmisestä syntisen???????????
        Mitä sinä nyt puhut? Kirjoitat:

>>>Jumalan Sana kasvattaa jokaisen uskovaisen täydelliseen vapauteen, mutta ei tee ihmisestä synnitöntä, vaan päinvastoin. Uskovainen havaitsee synnin heti, kun se tulee ajatuksiin houkuttamaan, kääntyy Jeesuksen puoleen ja tekee parannuksen ja aivan varma on, että Jeesus pitää huolen siitä, että uskovainen saa pysyä vapaudessa.

• jaikali
        jaikali kirjoitti:

Jumala Sana kasvattaa täydelliseen vapauteen............ mutta tekee ihmisestä syntisen???????????

>>>Jumalan Sana kasvattaa jokaisen uskovaisen täydelliseen vapauteen, mutta ei tee ihmisestä synnitöntä, vaan päinvastoin. Uskovainen havaitsee synnin heti, kun se tulee ajatuksiin houkuttamaan, kääntyy Jeesuksen puoleen ja tekee parannuksen ja aivan varma on, että Jeesus pitää huolen siitä, että uskovainen saa pysyä vapaudessa.

Edellisestä kirjoituksesta jossa viittasin Room 14:17 jakeeseen jäi pois yksi tärkeä sana "vanhurskautta". Tuo sana on niin tärkeä tässä(kin ) asiayhteydessä ja nimenomaan tässä yhteydessä että se on otettava huomioon kokonaisuutta ajatellen. KOSKA lahjavanhurskaden ymmärtäminen ja omistaminen omalle kohdalleen antaa uskovalle rauhan ja ilon Pyhässä Hengessä.

Room 14:17
        sillä ei Jumalan valtakunta ole syömistä ja juomista, vaan vanhurskautta ja rauhaa ja iloa Pyhässä Hengessä.

• Vastaus1
        jaikali kirjoitti:

huomaa sitä, että synti riippuu sinussa kiinni. Jos et huomaa, niin olet vaarassa joutua orjuuteen. Luulen sinun huomaavan ja luulen sinun torjuvan synninhoukutuksen, mutta koska emme osaa puhua samoilla sanoilla tätä asiaa, niin siksi kuulostaa kuin uskomme poikkeaisi toistemme uskosta. Uskomme kohde on Jeesus, mutta oppimme poikkeaa aika radikaalisti. Oppi ei pelasta, vaan pelastaja on Jeesus Kristus, joka varjelee meidät synninkiroukselta antamalla meille VALON.
        Minä uskon, että minä tarvitsen Jeesusta joka hetki. Olen pyhitetty vain Hänen takiaan. Jos uudisleipä on pyhä, on koko taikina pyhä. En ole minkään oman ansioni takia pyhä, vaan vain Jeesuksen takia.

Mitä on synti? Jeesus opettaa, että paha ajatus, joka kohdistuu lähimmäiseen, on tappamista. Minä joudun toisinaan huomaamaan, että teen tuon pahan synnin, mutta en jää siihen kiinni, koska Jumalan Sana on valaissut minulle tuon synnin kavaluuden. Käännyt tuosta pahasta ajatuksesta tehden parannuksen ja ihme tapahtuu, pysyn vapaudessa.
        Jos alkaisin elättää tuota pahaa ajatusta, enkä tekisi siitä parannusta, niin saattaisin joutu katkeruuden kavalan hengen ansaan. Tämä vain esimerkiksi. Synti on ovelaa ja jos ihmienen ei valvo, niin se saattaa langettaa pois Jumalan läsnäolosta.

Jumalan Poika ei pelastuntu muuten kuin kuuliaisuuden kautta. Hän oli kuuliainen Ihmisen Poikana ollessaan Jumalan Tahdolle. Minä olen kuuliainen Jeesukselle ja näin olen antanut oman sinettini ja olen vapaa.

Jeesus käskee meidän sanoa itseämme ansioittomiksi palvelijoiksi, kun olemme tehneet kaiken, eli hän ei käske meidän ottaa itsellemme kunniaa. Kunnia kuuluu Jumalalle. Minä olen pyhä Jeesuksen perustalla, mutta itse olen vain ansioiton palvelija.

• Vastaus1
        jaikali kirjoitti:

Edellisestä kirjoituksesta jossa viittasin Room 14:17 jakeeseen jäi pois yksi tärkeä sana "vanhurskautta". Tuo sana on niin tärkeä tässä(kin ) asiayhteydessä ja nimenomaan tässä yhteydessä että se on otettava huomioon kokonaisuutta ajatellen. KOSKA lahjavanhurskaden ymmärtäminen ja omistaminen omalle kohdalleen antaa uskovalle rauhan ja ilon Pyhässä Hengessä.

sillä ei Jumalan valtakunta ole syömistä ja juomista, vaan vanhurskautta ja rauhaa ja iloa Pyhässä Hengessä.

tarkoittaa sitä, että me saamme kaiken Jumalalta lahjaksi. Lahjaa on kutsu, lahjaa on usko, lahjaa on Armon kasvatus, lahjaa on vanhurkautumien, lahjaa on pyhitys.

• jaikali kirjoitti:

niinkuin Paavali 7
        15 Sillä minä en tunne omakseni sitä, mitä teen; sillä minä en toteuta sitä, mitä tahdon, vaan mitä minä vihaan, sitä minä teen.
        16 Mutta jos minä teen sitä, mitä en tahdo, niin minä myönnän, että laki on hyvä.
        17 Niin en nyt enää tee sitä minä, vaan synti, joka minussa asuu.
        18 Sillä minä tiedän, ettei minussa, se on minun lihassani, asu mitään hyvää. Tahto minulla kyllä on, mutta voimaa hyvän toteuttamiseen ei;
        19 sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen.
        20 Jos minä siis teen sitä, mitä en tahdo, niin sen tekijä en enää ole minä, vaan synti, joka minussa asuu.
        21 Niin huomaan siis itsessäni, minä, joka tahdon hyvää tehdä, sen lain, että paha riippuu minussa kiinni;
        22 sillä sisällisen ihmiseni puolesta minä ilolla yhdyn Jumalan lakiin,
        23 mutta jäsenissäni minä näen toisen lain, joka sotii minun mieleni lakia vastaan ja pitää minut vangittuna synnin laissa, joka minun jäsenissäni on.
        24 Minä viheliäinen ihminen, kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista?

Ja on noin huono omatunto,, niin silloin tulis tehrä jotain sanoisin!!!

• jaikali kirjoitti:

Uskonvanhurskauden johtaa?

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävöin sinua kokoyön!

En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun
      Ikävä
      61
      4428
    2. KALAJOEN UIMAVALVONTA

https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar
      Kalajoki
      152
      3281
    3. Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?

Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?
      Kalajoki
      54
      2556
    4. Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin

Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo
      Tunteet
      49
      2554
    5. Hukkuneet pojat kalajoella pakolaisia?

Eivät osanneet suomea nimittäin.
      Maailman menoa
      110
      2275
    6. Älä mahdollisesti ota itseesi

En voinut tietää. Sitäpaitsi.. niin
      Ikävä
      24
      1893
    7. Joku hukkui Hyrynsalmella?

Oliko mökkiläinen taas?
      Hyrynsalmi
      24
      1681
    8. Ota nainen yhteyttä ja tee Tikusta asiaa?

Niin sitten minä teen Takusta asiaa.
      Ikävä
      30
      1626
    9. Mitä sinä mietit

Mies?
      Ikävä
      169
      1540
    10. Metsästysmökki

Metsästyskortti saapui. Lisäksi metsästysmökki varata!
      Kuhmo
      36
      1265
    Aihe