Onko normaalia, kun paikallaan ja tyhjäkäynnillä kuuluu kytkin ylhäällä jonkin verran karkeampi ääni kuin kytkin alhaalla? Sellainen kalkattava ääni. Kylmänä ei niin selvästi, kuin ajon jälkeen testaillessa.
Hiecen vaihdelaatikko?
24
7045
Vastaukset
- Hiace,
Ääni tulee hammaspyörien värinästä.Siis boorituksesta.On normaalia, eikä ole vaarallinen vika.Kuten huomatkin, niin nostaessasi kierroksia värinä häviää.Ääni/värinä tulee juuri tyhjäkäynnillä.
- ap.
Eli vahvuuttaan kolisee?
Kannattaisiko tyhjäkäyntirundit nostaa pari sataa korkeammalle, eli hieman normaalia ylemmäksi? - Hiace.
ap. kirjoitti:
Eli vahvuuttaan kolisee?
Kannattaisiko tyhjäkäyntirundit nostaa pari sataa korkeammalle, eli hieman normaalia ylemmäksi?Ei se parilla sadalla täysin häviä.Olen kuullut, miten joklu on poistanut värinän silikonin avulla eli laittanut silikonia booritukseen.Mutta, jos huomioi miten värinä ja ääni tulee vain tyhjäkäynnillä (pienillä nopeuksilla),mutta ei ajossa, niin vika ei ole merkittävä. Tuo värinä tulee jo erittäin pienestä boorituksen kulumisesta. Siis todella pienestä.Ymmärtääkseni, jos hammaspyörät olisivat kevyimpiä, suhteessa booritukseen, niin värinää ei esiintyisi.
Eli taisit arvata perusongelman aiheuttajan eli massan.Kevyempi rakenne poistaisi värinän, mutta kestävyyden kustannuksella. - ap.
Hiace. kirjoitti:
Ei se parilla sadalla täysin häviä.Olen kuullut, miten joklu on poistanut värinän silikonin avulla eli laittanut silikonia booritukseen.Mutta, jos huomioi miten värinä ja ääni tulee vain tyhjäkäynnillä (pienillä nopeuksilla),mutta ei ajossa, niin vika ei ole merkittävä. Tuo värinä tulee jo erittäin pienestä boorituksen kulumisesta. Siis todella pienestä.Ymmärtääkseni, jos hammaspyörät olisivat kevyimpiä, suhteessa booritukseen, niin värinää ei esiintyisi.
Eli taisit arvata perusongelman aiheuttajan eli massan.Kevyempi rakenne poistaisi värinän, mutta kestävyyden kustannuksella.Onkos nämä uusikoriset (-95-->) moottori/vaihteisto -kokoonpanoltaan jotenkin erilaisia kuin vanhemmat, koska en muista vanhan Hiaceni äännelleen, vaikka kilometrejä oli enemmän.
- Sama-
ap. kirjoitti:
Onkos nämä uusikoriset (-95-->) moottori/vaihteisto -kokoonpanoltaan jotenkin erilaisia kuin vanhemmat, koska en muista vanhan Hiaceni äännelleen, vaikka kilometrejä oli enemmän.
Itellä oli 92 Hiace. 300tkm nurkilla jo antoi samaa ääntä kuin aloittajan autossa. 500tkm ajetteuna ääni oli hieman suurempi.Vaihdelaatikko lie erilainen uudemmassa mallissa, koska vanhassa 4-vaihde oli ns. suora.Just pääakselilla olevat pyörät antavat sen äänen.Nykyisesäkin Hiacessa kuuluu vaimea ääni, mutta ei huoleta kun tietää mistä ääni tulee.
- 102hv
ap. kirjoitti:
Onkos nämä uusikoriset (-95-->) moottori/vaihteisto -kokoonpanoltaan jotenkin erilaisia kuin vanhemmat, koska en muista vanhan Hiaceni äännelleen, vaikka kilometrejä oli enemmän.
Vanha Hiace oli 78 heppanen eli tehottomampi kuin uudemmat.
- ...........
Sama- kirjoitti:
Itellä oli 92 Hiace. 300tkm nurkilla jo antoi samaa ääntä kuin aloittajan autossa. 500tkm ajetteuna ääni oli hieman suurempi.Vaihdelaatikko lie erilainen uudemmassa mallissa, koska vanhassa 4-vaihde oli ns. suora.Just pääakselilla olevat pyörät antavat sen äänen.Nykyisesäkin Hiacessa kuuluu vaimea ääni, mutta ei huoleta kun tietää mistä ääni tulee.
Miten rattaat voi kulua niin nopeasti. 300 tuhatta ajettu vastaa samaa kuin työkoneella 4000 tuntia, eikä koneissa laatikot melskaa tuolla ajolla, jos on öljyt vaihdettu.
- Resonointi
........... kirjoitti:
Miten rattaat voi kulua niin nopeasti. 300 tuhatta ajettu vastaa samaa kuin työkoneella 4000 tuntia, eikä koneissa laatikot melskaa tuolla ajolla, jos on öljyt vaihdettu.
En ole tavannut vielä äänetöntä laatikkoa.Äänen voimakkuus määräytyy resonoimis
herkyydestä ja resenoimisen alkamiseen vaikuttaa monasti muut/kin tekijät kuin välykset.Mikään laatikko ei resenoidu rasituksessa. - ...........
Resonointi kirjoitti:
En ole tavannut vielä äänetöntä laatikkoa.Äänen voimakkuus määräytyy resonoimis
herkyydestä ja resenoimisen alkamiseen vaikuttaa monasti muut/kin tekijät kuin välykset.Mikään laatikko ei resenoidu rasituksessa.Eikös se kulumaa kuitenkin ole, jos uutena osaa olla hiljaa.
- Hiace.
........... kirjoitti:
Eikös se kulumaa kuitenkin ole, jos uutena osaa olla hiljaa.
Siis booritukseen tuleva kuluminen mahdollistaa sen värinän/äänen. Tämä kuluminen on muutaman sadasosan, jolla ei ole merkityustä edes kestävyyteen.Tuohon ääneen vaikuttaa just massa ja pienissä/kevytrakenteisissa laatikoissa ääntä ei erikoisesti synny, vaikka resonoikin.
Mutta, erikoisen huolestunut olen, jos hammaspyörien ryntökulma alkaa kulumaan ja tämä on jo merkkikohtaista. Siis alimitoitetut rakenteet tai huono materiaali/karkaisu.Ryntökulman kuluneisuus synnyttää äänen hammaspyörien välillä.Hampaan muoto on kulunut poskelleen.Seuraappa tätä ongelmaa autoissa,- joka on jo vakava vika. Hiace on vapaa tästä viasta/ongelmasta verrattuna muihin merkkeihin. - Fiat-
........... kirjoitti:
Eikös se kulumaa kuitenkin ole, jos uutena osaa olla hiljaa.
Joka auton lootasta loppuu äänet kun panet kytkimen pohjaan. Toiset autoilijat kiinnittävät huomionsa ihan pikku sivuääniin ja toiset eivät edes kiinnitä niihin mitään huomiota, koska eivät kuule niitä.
- missä?
Hiace. kirjoitti:
Siis booritukseen tuleva kuluminen mahdollistaa sen värinän/äänen. Tämä kuluminen on muutaman sadasosan, jolla ei ole merkityustä edes kestävyyteen.Tuohon ääneen vaikuttaa just massa ja pienissä/kevytrakenteisissa laatikoissa ääntä ei erikoisesti synny, vaikka resonoikin.
Mutta, erikoisen huolestunut olen, jos hammaspyörien ryntökulma alkaa kulumaan ja tämä on jo merkkikohtaista. Siis alimitoitetut rakenteet tai huono materiaali/karkaisu.Ryntökulman kuluneisuus synnyttää äänen hammaspyörien välillä.Hampaan muoto on kulunut poskelleen.Seuraappa tätä ongelmaa autoissa,- joka on jo vakava vika. Hiace on vapaa tästä viasta/ongelmasta verrattuna muihin merkkeihin.Onko tämä booritus laatikon sisällä öljykylvyssä, vai jokin muu akseli kyseessä?
- sama.
missä? kirjoitti:
Onko tämä booritus laatikon sisällä öljykylvyssä, vai jokin muu akseli kyseessä?
Äänethän tulee pääakselilla olevista hammaspyristä. Siis akselilta, joka pyörii moottorin käydessä, mutta ei kytkimen ollessa pohjassa.On siis öljykylpyinen kokonaisuus.
- ratkaisu?
sama. kirjoitti:
Äänethän tulee pääakselilla olevista hammaspyristä. Siis akselilta, joka pyörii moottorin käydessä, mutta ei kytkimen ollessa pohjassa.On siis öljykylpyinen kokonaisuus.
Eikös tämä Hiace ole sen verran traktorin sukua, että laatikkoon voi laittaa 80-90 öljyn? Ainakin maalaisjärjellä paksumpi öljy vaimentaa tuollaisia värinoitä paremmmin kuin synteettiset, vesinotkeat litkut.
- Arkihenkseli
Minkä ikäinen hiace ja paljonko ajettu?
- ap.
300 000 km ajeltu
- vaihtoon
Jäykempää öljyä niin narinat lakkaa. Synteettistä kun laittaa niin kaikki raudat hakkaa toisiinsa, kun ei ole öljyä välissä kunnolla.
- Toyo1
kalkattelee. Kytkinhaarukka/painelaakeri yhdistelmä, vaihteisto pois ja rasvaa painelaakerin holkille ja avot johan hiljeni. Boorituksella ei ole mitään tekemistä kyseisen äänen kanssa.
- Ne äänet.
Toyo1 kirjoitti:
kalkattelee. Kytkinhaarukka/painelaakeri yhdistelmä, vaihteisto pois ja rasvaa painelaakerin holkille ja avot johan hiljeni. Boorituksella ei ole mitään tekemistä kyseisen äänen kanssa.
Kytkimestä/välyksistä tulevat äänet saat eliminoitua pois kun painat kytkimen välykset pois.Siis annat akselin jäädä pyörimään.Akselilta tulevat äänet häviää vain pyörimisen päätyttyä.Toki painelaakeri ja muut siirtäjät antavat omaa ääntänsä.
- Toyo1
Ne äänet. kirjoitti:
Kytkimestä/välyksistä tulevat äänet saat eliminoitua pois kun painat kytkimen välykset pois.Siis annat akselin jäädä pyörimään.Akselilta tulevat äänet häviää vain pyörimisen päätyttyä.Toki painelaakeri ja muut siirtäjät antavat omaa ääntänsä.
Aloittaja kaveri sai asiallisen vastauksen ja jos ei usko mun vinkkiä niin mene auton alle kun moottori käy tyhtäkäyntiä ja ota kädellä kiinni kytkin haarukasta ja kas vain ääni hävisi. painelaakeri jos on hajalla rohisee kun kytkinpoljin on alas painettuna, Siirtäjillä ei ole mitään tekoa äänen kanssa. Ja muille kavereille jotka noita ohjeita täällä jakelee, ei ole pakko vastaa mitään jos ei asiasta tiedä mitään.
- aqine
Toyo1 kirjoitti:
Aloittaja kaveri sai asiallisen vastauksen ja jos ei usko mun vinkkiä niin mene auton alle kun moottori käy tyhtäkäyntiä ja ota kädellä kiinni kytkin haarukasta ja kas vain ääni hävisi. painelaakeri jos on hajalla rohisee kun kytkinpoljin on alas painettuna, Siirtäjillä ei ole mitään tekoa äänen kanssa. Ja muille kavereille jotka noita ohjeita täällä jakelee, ei ole pakko vastaa mitään jos ei asiasta tiedä mitään.
http://www.x1r.fi/esittely.html
Laitappa tuota siihen vaihelaatikkoon niin ei kolise ja pakkasella pelaa kuin unelma ja moottorissa häviää nakutus. Mulla Hiacessa 10 vuotta ei mitään ongelmia. laitoin myös peräänki. - kusetus
aqine kirjoitti:
http://www.x1r.fi/esittely.html
Laitappa tuota siihen vaihelaatikkoon niin ei kolise ja pakkasella pelaa kuin unelma ja moottorissa häviää nakutus. Mulla Hiacessa 10 vuotta ei mitään ongelmia. laitoin myös peräänki.64 euroa litra öljystä. Paljonko on valmistuskustannukset, euron litra?
- missä?
Toyo1 kirjoitti:
kalkattelee. Kytkinhaarukka/painelaakeri yhdistelmä, vaihteisto pois ja rasvaa painelaakerin holkille ja avot johan hiljeni. Boorituksella ei ole mitään tekemistä kyseisen äänen kanssa.
Missä tämä kytkinhaaruykka sijaitsee. Tuolla ylmempänä joku sanoi että voi mennä ottaa kädellä siitä kiinni ja kolina lakkaa, nyt sinä sanot että koko laatikko pois.
Kävin auton alla eikä siellä ollut mitään irtonaista haarukan näköistä. - toppido
missä? kirjoitti:
Missä tämä kytkinhaaruykka sijaitsee. Tuolla ylmempänä joku sanoi että voi mennä ottaa kädellä siitä kiinni ja kolina lakkaa, nyt sinä sanot että koko laatikko pois.
Kävin auton alla eikä siellä ollut mitään irtonaista haarukan näköistä.älkää hyvät poiiijaat kuunnelko niitä ääniä niin tarkaste??? ainahan mekaanisia ääniä koneiden la välitysten käytössä tulee??kuunnelkaa ajaessa musiikkia!!! joka auto jossain kohdin värrää ja pärrää???(mulle itelle kävi nuorena poikana sellai että olin uuden moottoripyörän kanssa liikennevaloissa stopissa,ja yht äkkiä alkoi kuulua sellaista melskettä että olin varma että kapine laukes siihen???? pyärittelin päätäni ja huomasin onnekseni että viereen oli tulle transitti joka siinä rapisteli!!!! sen jälkeen en ole rapinoita kuunnellut??
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201777
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991588Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy481109Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?441000Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29929Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50856Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s44822Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37790Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56778Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37760