Painonnosto?

8+4

Miksi näillä sivuilla ei ole lajia nimeltään painonnosto?

Poikani aloitti lajin ja on aivan innoissaan siitä. Olisi mukavaa, kun olisi myös painonnostolle oma palstansa.

6

339

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sekä vaativa monipuolisuudessaan.

Olen itse häiriköinyt tuolla 60 mammojen joukossa ja joskus kokeillut löytyykö sieltä entisiä lajin harrastajia.
      Ei löydy.

Silloin, tällöin kurkkaan tänne mutta hyvin harvoin mikään aloitus houkuttelee avaamaan.

Oletettavasti poikasi toimii jonkun ko. lajin seuran puitteissa.
      Aloituksen vuosi, kaksi ovat oppimisen kannalta erittäin tärkeitä.

• 2+20

Poika on painonnostoseurassa. Saa hyvää valmennusta. Mukavinta on, että poika on aivan innoissaan, kun mikään muu laji ei ole koskaan iskenyt.

Itse ehdottelin ja puoliväkisin vein eri lajeihin ja musiikkiharrastuksiin. Poikaa ei koskaan napannut. Sitten meninkin pari vuotta aikaa harrastamatta mitään, kun nyt poika täysin itse alkoi kyselemään painonnostosta. Vein pojan kaupunkimem painonnostoseuraan ja hän oli otettu heti ensimmäisestä hetkestä lähtien.

Alkuun harjoitteli pelkällä luudanvarrella ja tangolla, mutta pyysi9 lisää painoa ja saikin lukot tangon päähän. On hiukan ylpeä, kun jaksaa nostaa tangon lukkoineen päivineen. Jaksaisi mielestään rutkasti enemmänkin, mutta valmentaja on kaukaa viisas ja treenauttaa tekniikan ensin kuntoon tangolla ( lukoilla)

Hauskaa, kun poika vihdoinkin löysi itselleen lajin, jonne hinkuaa aina päästä.

• antipainija
        2+20 kirjoitti:

Poika on painonnostoseurassa. Saa hyvää valmennusta. Mukavinta on, että poika on aivan innoissaan, kun mikään muu laji ei ole koskaan iskenyt.

Itse ehdottelin ja puoliväkisin vein eri lajeihin ja musiikkiharrastuksiin. Poikaa ei koskaan napannut. Sitten meninkin pari vuotta aikaa harrastamatta mitään, kun nyt poika täysin itse alkoi kyselemään painonnostosta. Vein pojan kaupunkimem painonnostoseuraan ja hän oli otettu heti ensimmäisestä hetkestä lähtien.

Alkuun harjoitteli pelkällä luudanvarrella ja tangolla, mutta pyysi9 lisää painoa ja saikin lukot tangon päähän. On hiukan ylpeä, kun jaksaa nostaa tangon lukkoineen päivineen. Jaksaisi mielestään rutkasti enemmänkin, mutta valmentaja on kaukaa viisas ja treenauttaa tekniikan ensin kuntoon tangolla ( lukoilla)

kuinka vanha harrastaja

• 2+20 kirjoitti:

Lajia itse harrastanut ja valmennukseen paneutunut pystyy luultavasti arviomaan kehitysvaiheen ja -tarpeet.

Painonnosto on vaativa, monipuolisia ominaisuuksia vaativa ja kehittävä laji josta halutessa on helppo siirtyä jonkin pikavoimalajin tai todellisen voimailun pariin.

Malttia täytyy olla.
        Tehoa ja suorituskykyä tulee.

• kjhbkb
        antipainija kirjoitti:

kuinka vanha harrastaja

Poika on 13-vuotias. Olen yllättynyt, kuinka tekniikkapainotteinen laji onkaan kyseessä! Tekniikan osuus on vielä tässä vaiheessa kaikki kaikessa, yllättävän monipuolista treeniä, josta saa peruskuntoa lajiin kuin lajiin, jos sattuisi myöhemmin niin, että haluaakin treenata jotain muuta, Lajin vaihto ei tosin ola tarpeen ainakaan tavoitteiden puutteen vuoksi, Olympialajissa voi aina tavoitella korkeammalle ja korkeammalle.

• Pikku-A

Varmaan siksi, että laji on Suomessa jostain syystä taantunut viime vuosikymmeninä...liittynee hyvin
      pitkälti siihen, että joka voimailuseura ei sitten ota lajivalikoimiinsakaan painonnostoa...(sehän käytännössä
      vaatii VALMENNUSTA, että junnu pääsee alkuun edes...ja voimailuseuroissahan perinteisesti valmennusta, kisoja, ym.toimintaa harrastaa vaan muutama, joka jaksaa seuraan panostaa oman nostamisen ohella...suurin osa lonnii nimellisesti vain seuran kirjoilla osallistumatta MIHINKÄÄN toimintaan...prkl...)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!

Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit
      Pitkäveto
      1
      2681
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      151
      1258
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      49
      1135
    4. Mitä toivot

ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      127
      1008
    5. Hyvää huomenta 18. luukku

Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      223
      974
    6. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      206
      949
    7. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      15
      899
    8. Olet sä silti

Ihana ❤️ tykkään
      Ikävä
      72
      855
    9. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      297
      855
    10. Haluaisin vain varmistua

Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      40
      851
    Aihe