Painonnosto?

8+4

Miksi näillä sivuilla ei ole lajia nimeltään painonnosto?

Poikani aloitti lajin ja on aivan innoissaan siitä. Olisi mukavaa, kun olisi myös painonnostolle oma palstansa.

6

313

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sekä vaativa monipuolisuudessaan.

      Olen itse häiriköinyt tuolla 60 mammojen joukossa ja joskus kokeillut löytyykö sieltä entisiä lajin harrastajia.
      Ei löydy.

      Silloin, tällöin kurkkaan tänne mutta hyvin harvoin mikään aloitus houkuttelee avaamaan.

      Oletettavasti poikasi toimii jonkun ko. lajin seuran puitteissa.
      Aloituksen vuosi, kaksi ovat oppimisen kannalta erittäin tärkeitä.

      • 2+20

        Poika on painonnostoseurassa. Saa hyvää valmennusta. Mukavinta on, että poika on aivan innoissaan, kun mikään muu laji ei ole koskaan iskenyt.

        Itse ehdottelin ja puoliväkisin vein eri lajeihin ja musiikkiharrastuksiin. Poikaa ei koskaan napannut. Sitten meninkin pari vuotta aikaa harrastamatta mitään, kun nyt poika täysin itse alkoi kyselemään painonnostosta. Vein pojan kaupunkimem painonnostoseuraan ja hän oli otettu heti ensimmäisestä hetkestä lähtien.

        Alkuun harjoitteli pelkällä luudanvarrella ja tangolla, mutta pyysi9 lisää painoa ja saikin lukot tangon päähän. On hiukan ylpeä, kun jaksaa nostaa tangon lukkoineen päivineen. Jaksaisi mielestään rutkasti enemmänkin, mutta valmentaja on kaukaa viisas ja treenauttaa tekniikan ensin kuntoon tangolla ( lukoilla)

        Hauskaa, kun poika vihdoinkin löysi itselleen lajin, jonne hinkuaa aina päästä.


      • antipainija
        2+20 kirjoitti:

        Poika on painonnostoseurassa. Saa hyvää valmennusta. Mukavinta on, että poika on aivan innoissaan, kun mikään muu laji ei ole koskaan iskenyt.

        Itse ehdottelin ja puoliväkisin vein eri lajeihin ja musiikkiharrastuksiin. Poikaa ei koskaan napannut. Sitten meninkin pari vuotta aikaa harrastamatta mitään, kun nyt poika täysin itse alkoi kyselemään painonnostosta. Vein pojan kaupunkimem painonnostoseuraan ja hän oli otettu heti ensimmäisestä hetkestä lähtien.

        Alkuun harjoitteli pelkällä luudanvarrella ja tangolla, mutta pyysi9 lisää painoa ja saikin lukot tangon päähän. On hiukan ylpeä, kun jaksaa nostaa tangon lukkoineen päivineen. Jaksaisi mielestään rutkasti enemmänkin, mutta valmentaja on kaukaa viisas ja treenauttaa tekniikan ensin kuntoon tangolla ( lukoilla)

        Hauskaa, kun poika vihdoinkin löysi itselleen lajin, jonne hinkuaa aina päästä.

        kuinka vanha harrastaja


      • 2+20 kirjoitti:

        Poika on painonnostoseurassa. Saa hyvää valmennusta. Mukavinta on, että poika on aivan innoissaan, kun mikään muu laji ei ole koskaan iskenyt.

        Itse ehdottelin ja puoliväkisin vein eri lajeihin ja musiikkiharrastuksiin. Poikaa ei koskaan napannut. Sitten meninkin pari vuotta aikaa harrastamatta mitään, kun nyt poika täysin itse alkoi kyselemään painonnostosta. Vein pojan kaupunkimem painonnostoseuraan ja hän oli otettu heti ensimmäisestä hetkestä lähtien.

        Alkuun harjoitteli pelkällä luudanvarrella ja tangolla, mutta pyysi9 lisää painoa ja saikin lukot tangon päähän. On hiukan ylpeä, kun jaksaa nostaa tangon lukkoineen päivineen. Jaksaisi mielestään rutkasti enemmänkin, mutta valmentaja on kaukaa viisas ja treenauttaa tekniikan ensin kuntoon tangolla ( lukoilla)

        Hauskaa, kun poika vihdoinkin löysi itselleen lajin, jonne hinkuaa aina päästä.

        Lajia itse harrastanut ja valmennukseen paneutunut pystyy luultavasti arviomaan kehitysvaiheen ja -tarpeet.

        Painonnosto on vaativa, monipuolisia ominaisuuksia vaativa ja kehittävä laji josta halutessa on helppo siirtyä jonkin pikavoimalajin tai todellisen voimailun pariin.

        Malttia täytyy olla.
        Tehoa ja suorituskykyä tulee.


      • kjhbkb
        antipainija kirjoitti:

        kuinka vanha harrastaja

        Poika on 13-vuotias. Olen yllättynyt, kuinka tekniikkapainotteinen laji onkaan kyseessä! Tekniikan osuus on vielä tässä vaiheessa kaikki kaikessa, yllättävän monipuolista treeniä, josta saa peruskuntoa lajiin kuin lajiin, jos sattuisi myöhemmin niin, että haluaakin treenata jotain muuta, Lajin vaihto ei tosin ola tarpeen ainakaan tavoitteiden puutteen vuoksi, Olympialajissa voi aina tavoitella korkeammalle ja korkeammalle.


    • Pikku-A

      Varmaan siksi, että laji on Suomessa jostain syystä taantunut viime vuosikymmeninä...liittynee hyvin
      pitkälti siihen, että joka voimailuseura ei sitten ota lajivalikoimiinsakaan painonnostoa...(sehän käytännössä
      vaatii VALMENNUSTA, että junnu pääsee alkuun edes...ja voimailuseuroissahan perinteisesti valmennusta, kisoja, ym.toimintaa harrastaa vaan muutama, joka jaksaa seuraan panostaa oman nostamisen ohella...suurin osa lonnii nimellisesti vain seuran kirjoilla osallistumatta MIHINKÄÄN toimintaan...prkl...)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      90
      1280
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1056
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      66
      822
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      760
    5. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      290
      706
    6. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      698
    7. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      694
    8. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      39
      681
    9. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      60
      658
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      42
      634
    Aihe