Painonnosto?

8+4

Miksi näillä sivuilla ei ole lajia nimeltään painonnosto?

Poikani aloitti lajin ja on aivan innoissaan siitä. Olisi mukavaa, kun olisi myös painonnostolle oma palstansa.

6

415

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sekä vaativa monipuolisuudessaan.

Olen itse häiriköinyt tuolla 60 mammojen joukossa ja joskus kokeillut löytyykö sieltä entisiä lajin harrastajia.
      Ei löydy.

Silloin, tällöin kurkkaan tänne mutta hyvin harvoin mikään aloitus houkuttelee avaamaan.

Oletettavasti poikasi toimii jonkun ko. lajin seuran puitteissa.
      Aloituksen vuosi, kaksi ovat oppimisen kannalta erittäin tärkeitä.

• 2+20

Poika on painonnostoseurassa. Saa hyvää valmennusta. Mukavinta on, että poika on aivan innoissaan, kun mikään muu laji ei ole koskaan iskenyt.

Itse ehdottelin ja puoliväkisin vein eri lajeihin ja musiikkiharrastuksiin. Poikaa ei koskaan napannut. Sitten meninkin pari vuotta aikaa harrastamatta mitään, kun nyt poika täysin itse alkoi kyselemään painonnostosta. Vein pojan kaupunkimem painonnostoseuraan ja hän oli otettu heti ensimmäisestä hetkestä lähtien.

Alkuun harjoitteli pelkällä luudanvarrella ja tangolla, mutta pyysi9 lisää painoa ja saikin lukot tangon päähän. On hiukan ylpeä, kun jaksaa nostaa tangon lukkoineen päivineen. Jaksaisi mielestään rutkasti enemmänkin, mutta valmentaja on kaukaa viisas ja treenauttaa tekniikan ensin kuntoon tangolla ( lukoilla)

Hauskaa, kun poika vihdoinkin löysi itselleen lajin, jonne hinkuaa aina päästä.

• antipainija
        2+20 kirjoitti:

Poika on painonnostoseurassa. Saa hyvää valmennusta. Mukavinta on, että poika on aivan innoissaan, kun mikään muu laji ei ole koskaan iskenyt.

Itse ehdottelin ja puoliväkisin vein eri lajeihin ja musiikkiharrastuksiin. Poikaa ei koskaan napannut. Sitten meninkin pari vuotta aikaa harrastamatta mitään, kun nyt poika täysin itse alkoi kyselemään painonnostosta. Vein pojan kaupunkimem painonnostoseuraan ja hän oli otettu heti ensimmäisestä hetkestä lähtien.

Alkuun harjoitteli pelkällä luudanvarrella ja tangolla, mutta pyysi9 lisää painoa ja saikin lukot tangon päähän. On hiukan ylpeä, kun jaksaa nostaa tangon lukkoineen päivineen. Jaksaisi mielestään rutkasti enemmänkin, mutta valmentaja on kaukaa viisas ja treenauttaa tekniikan ensin kuntoon tangolla ( lukoilla)

kuinka vanha harrastaja

• 2+20 kirjoitti:

Lajia itse harrastanut ja valmennukseen paneutunut pystyy luultavasti arviomaan kehitysvaiheen ja -tarpeet.

Painonnosto on vaativa, monipuolisia ominaisuuksia vaativa ja kehittävä laji josta halutessa on helppo siirtyä jonkin pikavoimalajin tai todellisen voimailun pariin.

Malttia täytyy olla.
        Tehoa ja suorituskykyä tulee.

• kjhbkb
        antipainija kirjoitti:

kuinka vanha harrastaja

Poika on 13-vuotias. Olen yllättynyt, kuinka tekniikkapainotteinen laji onkaan kyseessä! Tekniikan osuus on vielä tässä vaiheessa kaikki kaikessa, yllättävän monipuolista treeniä, josta saa peruskuntoa lajiin kuin lajiin, jos sattuisi myöhemmin niin, että haluaakin treenata jotain muuta, Lajin vaihto ei tosin ola tarpeen ainakaan tavoitteiden puutteen vuoksi, Olympialajissa voi aina tavoitella korkeammalle ja korkeammalle.

• Pikku-A

Varmaan siksi, että laji on Suomessa jostain syystä taantunut viime vuosikymmeninä...liittynee hyvin
      pitkälti siihen, että joka voimailuseura ei sitten ota lajivalikoimiinsakaan painonnostoa...(sehän käytännössä
      vaatii VALMENNUSTA, että junnu pääsee alkuun edes...ja voimailuseuroissahan perinteisesti valmennusta, kisoja, ym.toimintaa harrastaa vaan muutama, joka jaksaa seuraan panostaa oman nostamisen ohella...suurin osa lonnii nimellisesti vain seuran kirjoilla osallistumatta MIHINKÄÄN toimintaan...prkl...)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomen markka otettiin käyttöön vuonna 1860

Suomi käytti vuoteen 1840 asti rahayksikkönään rinnakkain Ruotsin riikintaalareita ja Venäjän ruplaa. Tämän jälkeen oli
      Maailman menoa
      34
      9238
    2. "Mä elän vieläkin"

Ikurin turbiini vetäisi taannoin lainabiisin Topin (RIP också) ja kumppaneiden kanssa. Toivottavasti on yläkerrassa kunn
      Tampere
      28
      3733
    3. Yksityinen sektori aiheuttanut Suomen taantuman

Investointien sijasta nostaneet voitot osinkoina omistajille. Ehdotan korjausliikkeenä yksityisen sektorin sosialisoimi
      Maailman menoa
      72
      2329
    4. Pate Mustajärvi on kuollut

Ihan pari tuntia sitten. Että sellaista. https://www.is.fi/viihde/art-2000011715177.html
      Maailman menoa
      110
      2169
    5. Kylläpä asiat onkin nyt hyvin verrattuna Sannan aikaan

Sannan aikana aähkön alv oli 10%, nyt 25,5%. Ajatelkaa nytkin pörssisähkö on ilmaista, keskellä talvea! Bensan hinta on
      Maailman menoa
      18
      1886
    6. Miten ikinä kelpaisin sulle

Sinä saat niiltä muilta naisilta paljon enemmän, mitä minulta... Tai mihin minä olisin valmis. Enkä edes olisi niin tait
      Ikävä
      14
      1538
    7. Edes vitamiinit eivät taanneet loputonta elämää

Nimittäin niistä rahaa itselleen taikonut tohtori siirtyi tuonpuoleiseen.
      Maailman menoa
      28
      1354
    8. Kuinka kauan vielä

jaksetaan vastustaa toisiamme?
      Ikävä
      71
      1227
    9. Esko ja Martina viettävät joulua

Entisen avioparin joulunvietto on ylittänyt IS uutiskynnyksen
      Kotimaiset julkkisjuorut
      169
      946
    10. Millaisia odotuksia ensi vuodelle?

Itse odotan parempaa taloudellista tasapainoa ja sen aion myös saavuttaa, kun onhan se vain minusta kiinni.
      Sinkut
      161
      869
    Aihe