Israelit ovat kaksinaamaisia. Sitä ollaan niin kavereita USA:n kanssa, mutta kuitenkin torpedoidaan kaikki USA:n yritykset pysyvän rauhan saamiseksi Lähi-Itään.
Israel ja USA
5
191
Vastaukset
- Karvaiset kädet
Israelin oikea nimi on Edom
Suomen tulee tunnustaa Israelin valtio, mutta kutsua sitä nimellä Edom- .
tuolle aivopierulle olemassa muitakin syitä kuin merkityksettömiä hihhulujorinoita?
- Lukija5
paikkaansa, että "Israelin oikea nimi on Edom", sillä Edom oli myöhäisrautakautinen valtakunta nykyisen Etelä-Israelin ja Lounais-Jordanian alueella, Kuolleen meren ja Punaisen meren Akaban lahden välillä. Se oli pääasiassa autiomaata. Edomin asukkaat olivat sukua israelilaisille. Jerusalemin valloituksen jälkeen edomilaiset riistivät osan Juudan aluessta, josta syystä juutalaisissa syntyi katkera viha heitä vastaan.
Ei ole mitään syytä vaihtaa Israelin valtion nimeä miksikään muuksi. Sitä paitsi eivät israelilaiset sitä vaihtamista edes hyväksyisi. - ssdss
Lukija5 kirjoitti:
paikkaansa, että "Israelin oikea nimi on Edom", sillä Edom oli myöhäisrautakautinen valtakunta nykyisen Etelä-Israelin ja Lounais-Jordanian alueella, Kuolleen meren ja Punaisen meren Akaban lahden välillä. Se oli pääasiassa autiomaata. Edomin asukkaat olivat sukua israelilaisille. Jerusalemin valloituksen jälkeen edomilaiset riistivät osan Juudan aluessta, josta syystä juutalaisissa syntyi katkera viha heitä vastaan.
Ei ole mitään syytä vaihtaa Israelin valtion nimeä miksikään muuksi. Sitä paitsi eivät israelilaiset sitä vaihtamista edes hyväksyisi.Edom (idumea) muuten oli nykyisen Israelin alueella, ja mm juutalaiset olivat peräisin sieltä (Mark.3:8), Idumeasta
- dffdsfd
Lukija5 kirjoitti:
paikkaansa, että "Israelin oikea nimi on Edom", sillä Edom oli myöhäisrautakautinen valtakunta nykyisen Etelä-Israelin ja Lounais-Jordanian alueella, Kuolleen meren ja Punaisen meren Akaban lahden välillä. Se oli pääasiassa autiomaata. Edomin asukkaat olivat sukua israelilaisille. Jerusalemin valloituksen jälkeen edomilaiset riistivät osan Juudan aluessta, josta syystä juutalaisissa syntyi katkera viha heitä vastaan.
Ei ole mitään syytä vaihtaa Israelin valtion nimeä miksikään muuksi. Sitä paitsi eivät israelilaiset sitä vaihtamista edes hyväksyisi.Ihan sama mitä israelilaiset/edomilaiset asiasta ajattelevat. Tottakai suomalaiset kutsutvat edomia sen oikealla nimellä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1541519
- 104921
- 75743
- 51625
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa16595ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40527Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45478Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m157476- 26419
Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;185412