Autuas ILMAN tekoja !

Room. 4:6
niinkuin myös Daavid ylistää autuaaksi sitä ihmistä, jolle
Jumala lukee vanhurskauden ilman tekoja:

Ps. 127:1
Matkalaulu; Salomon virsi. Jos Herra ei huonetta rakenna, niin sen rakentajat turhaan vaivaa näkevät. Jos Herra ei kaupunkia varjele, niin turhaan vartija valvoo.

Ps. 127:2
Turhaan te nousette varhain ja myöhään menette levolle ja syötte leipänne murheella: yhtä hyvin hän antaa ystävilleen heidän nukkuessansa.

On niin kevyt ies tuo Jeesuksen ies. Ei mitään suorittamisen paineita.
Tekee sen minkä iloiten voi tehdä ja tunnustautuu ansiottomaksi.
Herran vallassahan on se, mikä onnistuu ja mikä ei.

Luuk. 17:10
Niin myös te, kun olette tehneet kaiken, mitä teidän on käsketty tehdä, sanokaa: 'Me olemme ansiottomia palvelijoita;
olemme tehneet vain sen, minkä olimme velvolliset tekemään'."

13

130

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Raamattumies

      Luuk. 16:16 Laki ja profeetat olivat Johannekseen asti; siitä lähtien julistetaan Jumalan valtakuntaa, ja jokainen tunkeutuu sinne väkisin.

      Room. 3:21
      Mutta nyt Jumalan vanhurskaus,
      josta laki ja profeetat todistavat,
      on ilmoitettu ilman lakia,

      • Sitäpä juuri tarkoitin, että laki ei sovi samaan torppaan armon kanssa,
        kun laki on armoton lain alaisille. Pelastus on yksistään armosta siksi,
        että lailla kerskaavat suut tukittaisiin kertakaikkiaan.

        Room.4:13
        Ei Jumala sen vuoksi luvannut Abrahamille ja hänen jälkeläisilleen koko maailmaa perinnöksi, että Abraham noudatti lakia, vaan siksi, että Abraham katsottiin vanhurskaaksi, kun hän uskoi.
        [1. Moos. 15:5,6; Room. 9:8; Gal. 3:18]

        Ef. 2:8
        Armosta Jumala on teidät pelastanut antamalla teille uskon.
        Pelastus ei ole lähtöisin teistä, vaan se on Jumalan lahja.

        Iankaikkiseen elämään pelastumisessa ei paina mitään se, onko
        pitäytynyt kirjoitettuun lakiin eli pykäliin vai ei! :

        Room. 4:16
        Sentähden se on uskosta, että se olisi armosta; että lupaus pysyisi lujana kaikelle siemenelle, ei ainoastaan sille, joka pitäytyy lakiin,
        vaan myös sille, jolla on Aabrahamin usko, hänen, joka on meidän kaikkien isä.


      • :) jep

        kuin mikä.

        Nyt on siis se SAMA Jumalan vanhurskaus, josta LAKI ja PROFEETAT todistvat, ilmoitettu ilman lakia.

        Kiitos :)


      • Ex-pimennysverho
        :) jep kirjoitti:

        kuin mikä.

        Nyt on siis se SAMA Jumalan vanhurskaus, josta LAKI ja PROFEETAT todistvat, ilmoitettu ilman lakia.

        Kiitos :)

        "Nyt on siis se SAMA Jumalan vanhurskaus,
        josta LAKI ja PROFEETAT todistvat, ilmoitettu ilman lakia."

        Todellakin lain ja profeettain aikakausi oli tietyssä välissä vain sitä varten,
        että se todistaisi tulevasta Jumalan valtakunnasta ILMAN lakia!
        Jeesus sanoo sen aikakauden loppuneen Johannes Kastajaan.
        Mooses ja Elia tapasivatkin Jeesuksen ilmestysvuorella ihan virallisesti.

        Uuden liiton merkkinä on Hengen kaste sydämessä, rakkauden kaste.
        Se tekee sen mihin laki ei pystynyt, kuten Sana sanoo.
        Niinpä "Ainoa tärkeä on rakkautena vaikuttava usko" ja ..

        Room. 13:8
        Älkää olko kenellekään mitään velkaa, muuta kuin että toisianne rakastatte; sillä joka toistansa rakastaa, se on lain täyttänyt.


      • :) jep kirjoitti:

        kuin mikä.

        Nyt on siis se SAMA Jumalan vanhurskaus, josta LAKI ja PROFEETAT todistvat, ilmoitettu ilman lakia.

        Kiitos :)

        Eivät tietenkään eurooppalaiset advarit, mutta jenkkilän advarit ovat
        sellaisia teekutsuihmisiä, jotka syyttävät sosialistiksi heti kun jotain
        tekee vähempiosaisten hyväksi ...

        http://uutiset.msn.hs.fi/ulkomaat/artikkeli/Teekutsuliike yrittää pelastaa Yhdysvallat sosialisti-Obamalta/1135254397488

        Euroopan adventistit ovat erilaisia (?) ja varsinkin nämä pohjoismaiset (?) :
        http://www.endtime.net/finsk/KbK.htm
        Yhtä syvältä, eiks jeh?


    • vaan

      vanhurskautemme on niinkuin se saastainen vaate (kuukautissuoja).
      Se on verinen, mutta se veri ei ole Jeesuksen vaan ihmisen oma veri.
      Se vain sotkee ja haisee.

      Jeesuksen veri puhdistaa.
      Sitähän on vaikea monen ymmärttää.
      Että Jeesuksen veri voi puhdistaa.

    • Lakki kourassa

      Vai että autuas ilman tekoja. Ilman lain tekoja siis? Joten autuas ilman lakia. Kovasti Uusi Testamentti korostaa lain ja profeettojen todistusta.
      Katsotaanpa minkälainen se todistus on ..

      Room. 3:21
      Mutta nyt Jumalan vanhurskaus,
      josta laki ja profeetat todistavat,
      on ilmoitettu ilman lakia,

    • Vai etkö tiedä?

      tiedätkö sinä että minkätähden Jeesuksen uhri voi pelastaa?

      • "tiedätkö sinä että minkätähden Jeesuksen uhri voi pelastaa?"

        Paljon tarvitsen vielä harjoitusta teidän adventistien kanssa tällä palstalla,
        jos en tuotakaan, pääasiaa, ole vielä onnistunut teille opettamaan!

        Kun Isä tahtoi tuomita maailman, niin Poika sanoi, että vain minun
        ruumiini yli. Sovittiin että syntinsä Pojan päälle heittävät saavat lahjaksi
        saman elämän kuin Pojalla. Jeesuksen uhri pelastaa siksi että niin on
        sovittu. Jeesus ihmsikunnan edustajana ja Isä taivaiden edustajana.
        Saatanan kanssa ei mitään sovittu.

        Hepr. 10:5
        Sentähden hän maailmaan tullessaan sanoo:
        "Uhria ja antia sinä et tahtonut, mutta ruumiin sinä minulle valmistit;

        Joh. 10:17
        Sentähden Isä minua rakastaa, koska minä annan henkeni, että minä sen jälleen ottaisin.


    • Adventisti

      Kuten myös ilman lakia.

      Room. 2:12
      Sillä kaikki, jotka ilman lakia ovat syntiä tehneet,
      ne myös ilman lakia hukkuvat,
      ja kaikki, jotka lain alaisina ovat syntiä tehneet,
      ne lain mukaan tuomitaan;

      Joten minä adventisti en jatkossa enää kiinnitä huomiota lakiin vaan
      armoon joka pelastaa hukkumasta ja pelastaa lain orjuudesta. Iloon!

    • Raamattu tutuksi

      Niinpä niin. Ei ainakaan oma sapatinpitämisemme tuota meille vanhurskauden vaatetta. Sillä Kristushan saa palkan niistä hyvistä
      töistä jotka onnistuu kauttamme toimittamaan.

      Ilm. 19:8
      hänen ylleen on puettu hääpuku, hohtavan valkea pellavapuku.
      Se pellavapuku tarkoittaa pyhien vanhurskaita tekoja.

      Huom! Lakimies Mosoekselle Jumala vakuuttaa ..
      Room. 9:15
      Hän sanoo Moosekselle:
      "Minä armahdan kenet tahdon ja osoitan laupeutta kenelle tahdon."

      Armo on armoa eikä lakia ..

      2. Tim. 2:13
      Jos olemme uskottomia, hän pysyy silti uskollisena,
      sillä omaa olemustaan hän ei voi kieltää.

      Herran käsissä on kaikki ..

      1. Kor. 4:4
      sillä ei minulla ole mitään tunnollani, mutta en minä silti ole vanhurskautettu, vaan minun tuomitsijani on Herra.

      Niinpä niin. Ei edes puhdas omatunto meitä vanhurskaaksi tee vaan
      Herran oma itsenäinen päätös, armonosoitus.

    • 654987

      Kyllä - mutta varohan Anttiseni että et vain menetä autuuttasi niiden raukkamaisten tekojesi seurauksena.

      Kuinka raukkamainen luulet että saat olla? ja yhä olla armon alla? Kysyn vaan.. saatko parjata sinulle täysin tuntemattomia ihmisiä internetissä - esimerkiksi?

      • "Kyllä - mutta varohan Anttiseni että et vain menetä autuuttasi niiden raukkamaisten tekojesi seurauksena." (Kirjoittanut numerosarja)

        Minähän sanoin, etten tee mitään niitä raukkamaisia kymmenen käskyn kieltolain
        kieltämiä tekoja. Hyvin minulta sujuu lainnoudattaminen. En käsitä
        mitä sinä vingut.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1343
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      861
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      693
    4. 50
      587
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      12
      493
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      474
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      451
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      407
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      384
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    Aihe