Suojakaasu pullo halvalla

Hullukuski

Oon aikonut laittaa hitsausvälineet ja aattelin että minkä hintasta se suojakaasu on ja mikä olis sopiva pullo koko mulle (harrastus käyttöön)?

12

5566

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mitä paljon

Riippuu paljon hitsaat ja sisällä vai ulkona?
      Ulkona joutuu käyttämään reilusti suurempaa virtaamaa, koska tuuli vie kaasun "harakoille".
      Normi Mig/Mag hitsi hommiin riittää CO2-kaasu.

Kysy ao. firmojen paikallisvälittäjiltä hinnat tai googlaa:
      http://www.voikoski.fi/kaasupullo
      http://www.aga.fi/international/web/lg/fi/like35agafi.nsf/docbyalias/nav_cutwel_eqment

Sitten kannattaa laskeskella oman ja vuokrapullon hinnat. Jos käyttää vähän ja pitkään, niin oma pullo halvempi (joutuu katsastamaan sen putelin aikavälein...), jos taas käyttää enemmän ja lyhyen aikaan, niin vuokrapullo on halvempi. Ihan pieneen käytöön agalla on sellainen snadipullo systeemi, joka vaatii oman paineen/virtauksensäätimen.

• pilikunnussija

Pienoisen tarkennuksen tuohon muuten hyvään vastaukseen tekisin, eli CO2 on aktiivikaasu, eli silloin on kyseessä MAG-hitsaus! Inerttikaasua esim. argonia käytettäessä puhutaan MIG-hitsauksesta... :)

• ei-ekomies
        pilikunnussija kirjoitti:

Pienoisen tarkennuksen tuohon muuten hyvään vastaukseen tekisin, eli CO2 on aktiivikaasu, eli silloin on kyseessä MAG-hitsaus! Inerttikaasua esim. argonia käytettäessä puhutaan MIG-hitsauksesta... :)

co2 päästömittaukset ja hiilidioksidivero myös hitsaushommiin...

• Hullukuski
        ei-ekomies kirjoitti:

co2 päästömittaukset ja hiilidioksidivero myös hitsaushommiin...

No mulla sitä hitsaamista tulis olemaan aikapaljon kun aattelin laittaa jokkisauton ja siihen pitäs turvakaaret hitsata ja ainahan sitä jotain pientä hitsattavaa löytyy

• Hullukuski
        Hullukuski kirjoitti:

No mulla sitä hitsaamista tulis olemaan aikapaljon kun aattelin laittaa jokkisauton ja siihen pitäs turvakaaret hitsata ja ainahan sitä jotain pientä hitsattavaa löytyy

tuli vielä mieleen että kokkolassa suojakaasua myy jon hydro

• Hullukuski
        Hullukuski kirjoitti:

tuli vielä mieleen että kokkolassa suojakaasua myy jon hydro

Aattelin tosa ku kuulin yheltä mun tutulta, että suojakaasu pullo maksaa tuolla jon hudrolla parisataa kaasut. Niin, että aattelin jos ostaiski käytetyn pullon. Niin, että onko tietoa paljonko katsastus maksaa ja 5kilon pullon täyttö?

• paljon?
        Hullukuski kirjoitti:

Aattelin tosa ku kuulin yheltä mun tutulta, että suojakaasu pullo maksaa tuolla jon hudrolla parisataa kaasut. Niin, että aattelin jos ostaiski käytetyn pullon. Niin, että onko tietoa paljonko katsastus maksaa ja 5kilon pullon täyttö?

5kg pullo kuullostaa pienelle "aikapaljon" hitsaavalle...
        Tarkista em. paikoista mitä se oman pullon täyttö maksaa, veikkaan ettei pullon koko ole ratkaiseva vaan täyttökerrat...

• Hullukuski
        paljon? kirjoitti:

5kg pullo kuullostaa pienelle "aikapaljon" hitsaavalle...
        Tarkista em. paikoista mitä se oman pullon täyttö maksaa, veikkaan ettei pullon koko ole ratkaiseva vaan täyttökerrat...

toi ei tullukkaan mieleen vaikka luinki yheltä foorumilta että pullon täyttö makso joku 50-70€

• Hullukuski
        Hullukuski kirjoitti:

toi ei tullukkaan mieleen vaikka luinki yheltä foorumilta että pullon täyttö makso joku 50-70€

tohon edelliseen viestiin korjaus se täuttö on 20-70€ riippuu vähän missä täyttää

• Hullukuski
        Hullukuski kirjoitti:

tohon edelliseen viestiin korjaus se täuttö on 20-70€ riippuu vähän missä täyttää

Nyt löyty tietoa ihan paikallisten suusta. Yhellä mun sukulaisella on autokorjaamo ja se sano, että john hydrolla 20kilon pullon vuokra 3vuodeks maksaa 280 täyttö

• autopeltiseppä
        pilikunnussija kirjoitti:

Moi jos hitsailette esim ohuita autopeltejä paras kaasu on Mison ( Argonin ja hiilidioksidin sekoitus) ja langan vahvuutena silloin 0,6mm ! Hyviä hitsejä kaikille

• Vois vaikka hakea...
        autopeltiseppä kirjoitti:

Moi jos hitsailette esim ohuita autopeltejä paras kaasu on Mison ( Argonin ja hiilidioksidin sekoitus) ja langan vahvuutena silloin 0,6mm ! Hyviä hitsejä kaikille

Onko kukaan kysellyt mitä kaasu maksaa Virossa????

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ketä ikävöit?

Tuntomerkkejä jos täällä oikeat kohtaavat❤️
      Ikävä
      160
      3489
    2. Juniorivalmennus Jokereissa..

Mitä hittoa siellä seurassa oikein tapahtuu?? Tämän kauden U14 ikäluokkaan on mahdutettu kaksi päävalmentajaa. Tälle kau
      Nuorten jääkiekko
      61
      2735
    3. Ammuskelua taas

Keskipohjanmaa tietää kertoa että Yläpubin hujakoilla ammuskeltu lauantain vastaisena yönä.
      Kokkola
      33
      2120
    4. Et saa mua ikinä

Oma vikasi. Naiselta.
      Ikävä
      130
      1687
    5. Päivämääriä

Minä päivämääränä näit kaivattusi viimeksi?
      Ikävä
      80
      1583
    6. Seksikkäin asu mikä päällä olet nähnyt kaivattusi ?

Seksikkäin asu mikä yllä olet nähnyt kaivattusi ?
      Ikävä
      83
      1544
    7. Introverttinä osastolla

Yhdellä lääkäritapaamisella hoitaja valitti lääkärille etten tee mitään muuta kuin makaan ja ulkoilen. Kävin kuitenkin s
      368
      1472
    8. Kerro mulle mitä pitäs tehdä

Sun mielestä? Anna neuvo?
      Ikävä
      97
      1215
    9. Toivotko, että

hän tulisi juttelemaan sinulle, vai lähestytkö mieluummin itse?
      Ikävä
      89
      1125
    10. On tullut aika lukita kaupunginjohtajan ovi, ja hlö pihalle

Ei kahta eikä yhtäkään selitystä, ylimielisyys on kääntyi varomattomuudeksi, ja kaupungin jo ennestään kuihtuva talou
      Pyhäjärvi
      195
      1106
    Aihe