Zopinox 7,5mg

Zopinox 7,5mg..

Todellinen ongelma...... :(
Olen syönyt Zopinoxia 7,5mg jo ainakin 4 vuotta unettomuuteen.
Annos aloitettiin joskus 1 tabl/vrk ja siitä sitten pikkuhiljaa nostettu ja nostettu.
Nyt menee 7-9kpl/vrk ja en niidenkään kanssa saa nukuttua. en käytä kerralla tuota määrää illalla vaan olen todella hermostunut ja kärsimätön päivisin niin otan päiväunet zopinoxin kanssa.
Minulle on kokeiltu masennuslääkkeitä monen merkkisiä mutta ei niistä ole apua, koska todellista ongelmaa ei ole poistettu, eli sitä miksi yleensäkkin olen ajautunut unettomuuteen.
Lääkäri vain määrää nostaa zopinoxin määrää.
Nyt todellakin haluaisin päästä eroon koko lääkkeestä, mutta jo määrättyyn kellonaikaan päivästä odotan että saan zopinoxia ja voin nukkua pari tuntia.
Vieroitus oireina olen huomannut keskittymiskyvyttömyyden, muistihäiriöt, en kykene mihinkään, eli aloitekyvyttömyys ym ym.
Pidän itseäni todella huonona ihmisenä kun käytän kyseistä lääkettä niin paljon ja sen kanssa en edes enää nuku kunnollista unta, niin että tuntisin itseni virkeäksi.

Olisiko kenelläkään samankaltaisia kokemuksia tästä lääkkeestä ja miten päässyt eroon? Tai vaikka tietoa miten joku toinen olisi päässyt?
Todella olen huomannut että Zopinox hallitsee aika paljon elämääni.

Veera

51

21369

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hyvällä asialla olet

      mutta muita vastaavia minulle on syötetty vuosia. Olen itse vähitellen pienentänyt annosta. Viimeksi taistelin nukahtamislääkkeen kanssa. Kävin siitä lääkärissäkin. Hän kehotti pienentämään annosta kahden viikon välein. Nyt olen päässyt siitäkin. Vielä on triptyl.
      Uni on parantunut nukahtamislääkkeen poisjätön jälkeen. Sitä olen ihmetellyt. Välillä käytin Lyrica-nimustä lääkettä vajaan viikon pariin otteeseen nukahtamislääkkeen jälkeen. Se teki tokkuraiseksi, joten jätin senkin pois.
      Kannattaa neuvotelle lääkärin kanssa ja suunnitella vähennysohjelma. Ehkä joku toinen lääkäri voisi olla parempi kun se, joka on suurentanut annosta.

      • Unimummeli 58 v

        Ei niistä muuten pääse eroon kuin vähitellen pienentää annosta ja sitten esim joka toinen päivä sit joka kolmas päivä ja pari kertaa viikossa. Tämä on aika rankkaa ja siinä meinaa aina välillä houkutus ottaa uudelleen unilääkettä. Jos et ole töissä niin kokeile tätä keinoa ei niin vaarallista olla välillä huonommin nukkuneena. Näin niistä pääsee eroon. Itse olen päässyt eroon tuon melatonin avulla nyt käytän sitä ja siitä pitäs pikkuhiljaa päästä eroon. Ei tää helppoa ole mutta yritä. Onko sinulla esim puolisoa jonka voisit herättää kun joudut valvomaan. Itse teen näin pahimpina öinä.


    • Zopinox 7,5mg..

      Ei ole puolisoa. Olen yksinäinen ja sairaslomalla ollut 3kk. Tehtiin aika iso leikkaus.
      Vuorokaudet tuntuu todella pitkiltä. On tosi helppoa turvautua lääkepurkkiin. Se tässä varmasti kanssa on vaikeutena.
      Ystäviä minulla on todella vähän ja heistä ketään ei tästä tiedä, enkä voisi kertoakkaan. He eivät ymmärtäisi.
      Yksityiseen lääkäriin minulla ei ole varaa, niin minnepäin muuten voisin suunnata kuin kaupungin lääkärille?
      Olen kokeillut tuota vähennystä, mutta huonoin tuloksin. Varmasti juuri siitä syystä kun ei ole ketään kenen takia tarvitsisi, paitsi juuri oman itsensä takia mikä tässä nyt olisikin tärkeää.
      Kun olen aloittanut vähentämään lääkettä ja hetken ollut pienemmällä määrällä ja kun on oikein kauhea olo tullut, niin olen miettinyt, "että miksi kiusaan itseäni" ja taas purkin kansi aukeaa.

      • oikein.........

        että kunnallinen lääkäri määrää 7-9 kpl nukahtamislääkettä päivä, eikös tuo ole imovanen rinnakkaislääke ja tarkoitettu illalla otettavaksi. Mulle terv.keskus lääkäri sanoi, ettei he saa kirjoittaa nukahtamislääkkeitä kun korkeintaan pariksi viikoksi 1kpl ilta.


    • Hermostoviallinen

      Minulle kävi niin että lääke toimikin minulla stimulanttina - sain siitä virtaa ja energiaa ihan älyttömästi. unta en, edes väsymystä. Piti ottaa milloin tarvitsi ylimääräistä potkua päivään askareista selviytymiseen. Olemme niin yksilöllisiä. Jos ottaisin (en ota) jotain oikeaa stimulanttia, nukahtaisin varmasti heti, hehhe. Mutta tuon Zopinoxin stimuloivan vaikutuksen takia siitä oli vaikea päästä eroon. Annosta pudottamalla onnasi. Vuosia kuivilla jo, joskus olen kokeillut käyttää oikein ja tarkoitukseen. Joskus jopa toiminutkin. Useimmiten ei, vaan virtapaukku taas iskee. Mutta se loppuu sitten siihen. Muitakin nukahtamislääkkeitä kun on, jotka toimivat, ja tapanani on yrittää ilman lääkkeitä niin pitkään kuin voin. Ja käyttää oikein.

    • ei,ei

      kirjoita kellekään ohjeeksi nukahtamislääkereseptiin tuollaista määrää, olet sitä itse nostellut.

    • Zopinoz 7,5mg..

      Ei se olekkaan reseptiin määrätty annos. Reseptiin on kirjoitettu 3-6tabl/vrk.
      Mutta entisistä purkeista jäänyt sen verran että tuo määrä menee nyt.
      Haen nyt 30 päivän välein 200kpl niin siitäkin jää aina ylimääräisiä.
      Nyt vaan kun löytäisin keinon millä saisin itseni kuriin etten ottaisi lääkkeitä niin paljon.
      On niin helppo tarttua tuohon purkkiin. :(

      • +++++++++++++++++++

        iteroitu resepti?
        Alat vain vähentää niiden ottoa, sinustahan se on kiinni, ei kenestäkään muusta. Ja jos tuntuu ettet yksin pärjää niin hakeudu sitten vieroitushoitoon.
        Hmm....3-6 tabl./vkr. Ken uskoo.


      • ihme.......
        +++++++++++++++++++ kirjoitti:

        iteroitu resepti?
        Alat vain vähentää niiden ottoa, sinustahan se on kiinni, ei kenestäkään muusta. Ja jos tuntuu ettet yksin pärjää niin hakeudu sitten vieroitushoitoon.
        Hmm....3-6 tabl./vkr. Ken uskoo.

        lääkäri, että kirjoittaa kuusikin nukahtamislääkettä kerralla otettavaksi, kun koko AJAN TOITOTETAAN, ETTÄ NUKAHTAMISLÄÄKKEITÄ PITÄISI KÄYTTÄÄ tilapäisesti ja pieninä määrinä. Johan tuossa on hengenlähtö lähellä jos kerta annoksena ottaa kuusikin kappaletta.


      • kylläkin
        ihme....... kirjoitti:

        lääkäri, että kirjoittaa kuusikin nukahtamislääkettä kerralla otettavaksi, kun koko AJAN TOITOTETAAN, ETTÄ NUKAHTAMISLÄÄKKEITÄ PITÄISI KÄYTTÄÄ tilapäisesti ja pieninä määrinä. Johan tuossa on hengenlähtö lähellä jos kerta annoksena ottaa kuusikin kappaletta.

        Provo tuo ap. kirjoitus, johan farmaseutit apteekissa puuttuisivat asiaan ja ottasivat selvää onko resepti kenties väärennetty, kukaan lääkäri ei edes yksityinen kirjoita 6 unilääkettä kerralla otettavaksi. Minä sain kerran 30kpl gynekologilta noita lääkkeitä kun en vaihdevuosien takia pystynyt nukkumaan, niin farmaseutti apteekissa ohjeisti heti, että näitä ei saa ottaa joka ilta, kun farmaseutit on koulutettu opastamaan lääkkeiden käytöstä.


      • ei mene läpi
        ihme....... kirjoitti:

        lääkäri, että kirjoittaa kuusikin nukahtamislääkettä kerralla otettavaksi, kun koko AJAN TOITOTETAAN, ETTÄ NUKAHTAMISLÄÄKKEITÄ PITÄISI KÄYTTÄÄ tilapäisesti ja pieninä määrinä. Johan tuossa on hengenlähtö lähellä jos kerta annoksena ottaa kuusikin kappaletta.

        provo! Kyseinen lääke EI ole ns. purkkitavaraa vaan se on läpipainopakkauksessa. Että se siitä.

        "Mutta entisistä purkeista jäänyt sen verran että tuo määrä menee nyt. "

        Ihmettelen miksi ihmiset keksivät näitä kaikenmoisia juttuja-.


      • repeämispiste
        ei mene läpi kirjoitti:

        provo! Kyseinen lääke EI ole ns. purkkitavaraa vaan se on läpipainopakkauksessa. Että se siitä.

        "Mutta entisistä purkeista jäänyt sen verran että tuo määrä menee nyt. "

        Ihmettelen miksi ihmiset keksivät näitä kaikenmoisia juttuja-.

        On purkkitavarana. Mullakin on kaapissa juuri tällä hetkellä 30 kappaleen purkki kaapissa. Että revi siitä!

        T: Emppu


      • oli........
        repeämispiste kirjoitti:

        On purkkitavarana. Mullakin on kaapissa juuri tällä hetkellä 30 kappaleen purkki kaapissa. Että revi siitä!

        T: Emppu

        läpipainopakkauksessa, jos 30kpl on purkeissa, mutta 100kpl on läpipainopakkauksessa, ainakin näin mulla.


      • +++++++++++
        oli........ kirjoitti:

        läpipainopakkauksessa, jos 30kpl on purkeissa, mutta 100kpl on läpipainopakkauksessa, ainakin näin mulla.

        on todellakin läpipainopakkauksessa. Ja aloittajahan kertoo hakevansa kuukauden välein 200 kpl, joten...


      • ei
        +++++++++++ kirjoitti:

        on todellakin läpipainopakkauksessa. Ja aloittajahan kertoo hakevansa kuukauden välein 200 kpl, joten...

        Minulla on viime vuonna jo vaihdettu Zopiklon Mylaniin. En muista vaihdettiinko se hinnan vuoksi vai, että lääketehdas yhdistyi johonkin toiseen. Ehkä se oli tämä jälkimmäinnen syy. Silloinhan Zopinoxia ei ole enää edes saatavana.


      • farm.34
        ei kirjoitti:

        Minulla on viime vuonna jo vaihdettu Zopiklon Mylaniin. En muista vaihdettiinko se hinnan vuoksi vai, että lääketehdas yhdistyi johonkin toiseen. Ehkä se oli tämä jälkimmäinnen syy. Silloinhan Zopinoxia ei ole enää edes saatavana.

        Zopinoxia on edelleen markkinoilla, Orionilla. Siis 7,5 mg:n tabl. Eri asia sitten 5 mg:n tabl.suhteen. Mylan on lääketehdas.

        täällä on lääkkeet, hinnat ym.

        http://www.yliopistonapteekki.fi


      • Höpöä!!!!!!!!!

        EI YKSIKÄÄN LÄÄKÄRI MÄÄRÄÄ 3-6 ZOPINOXIA/VRK!!!!!!!!!!!!! MAX-ANNOS 15 mg/vrk = 2 tabl (7.5 mg)!!!!!!!!!


      • Zopinox 7,5..
        Höpöä!!!!!!!!! kirjoitti:

        EI YKSIKÄÄN LÄÄKÄRI MÄÄRÄÄ 3-6 ZOPINOXIA/VRK!!!!!!!!!!!!! MAX-ANNOS 15 mg/vrk = 2 tabl (7.5 mg)!!!!!!!!!

        No jokainen nyt voi ihan itse sitten ajatella mitä ajattelee, mutta näin se nyt vaan on minun kohdallani.
        Lääke on tällä hetkellä menossa tuolla määräll'. Minulla ei olisi mitään syytä feikata tänne tällaista ongelmaa.
        On iteroitu resepti.
        Ja sen kyllä TIEDÄN että vähentämällä niistä eroon pääsee. Ongelma onkin siinä että en siihen kykene helposti ja sinne vieroitukseen en kehtaa mennä kun kellekkään en tästä ongelmastani en ole kertonut.
        Siksi kirjoitin tänne josko täällä jollain olisi jotain kotikonsteja miten niistä pääsisi eroon.


      • +++++++++++
        Zopinox 7,5.. kirjoitti:

        No jokainen nyt voi ihan itse sitten ajatella mitä ajattelee, mutta näin se nyt vaan on minun kohdallani.
        Lääke on tällä hetkellä menossa tuolla määräll'. Minulla ei olisi mitään syytä feikata tänne tällaista ongelmaa.
        On iteroitu resepti.
        Ja sen kyllä TIEDÄN että vähentämällä niistä eroon pääsee. Ongelma onkin siinä että en siihen kykene helposti ja sinne vieroitukseen en kehtaa mennä kun kellekkään en tästä ongelmastani en ole kertonut.
        Siksi kirjoitin tänne josko täällä jollain olisi jotain kotikonsteja miten niistä pääsisi eroon.

        ei määrää moisia annoksia. Piste.


      • lääkärisi
        +++++++++++ kirjoitti:

        ei määrää moisia annoksia. Piste.

        Kenties joku valelääkäri, mutta KUKAAN LÄÄKÄRIKOULUTUKSEN SAANUT LÄÄKÄRI EI KIRJOITA UNILÄÄKKEELLE ITER.RESEPTIÄ 200KPL 30pvä välein haettavaksi, jos kysymys olisi jostakia bentsosta niin jotenkin sen uskois, mutta terv.keskus lääkärit ei niitäkään kirjoita kun minimimääriä.


      • saara.siisti
        lääkärisi kirjoitti:

        Kenties joku valelääkäri, mutta KUKAAN LÄÄKÄRIKOULUTUKSEN SAANUT LÄÄKÄRI EI KIRJOITA UNILÄÄKKEELLE ITER.RESEPTIÄ 200KPL 30pvä välein haettavaksi, jos kysymys olisi jostakia bentsosta niin jotenkin sen uskois, mutta terv.keskus lääkärit ei niitäkään kirjoita kun minimimääriä.

        No toivotan tsemppiä sinulle "Zopinox 7,5mg" joka tapauksessa, vaikken kokemuksellisia neuvoja osaa antaakaan. Voisin kyllä heittää tyrkylle tällaisen ehdotuksen, kuin että koeta tehdä ainakin jotain muitakin hyviä asioita (kuin lääkkeen vähennystä) itsellesi toipilaan arjessasi... "ilopäiväkirjaa" ... jotain pientä "outoa" rutiinista poikkeavaa, ei välttämättä NIIN outoa, että maine menee kokonaan, vaan jotain minkä itse tiedät poikkeamaksi.


      • Zopinox 7,5mg..
        saara.siisti kirjoitti:

        No toivotan tsemppiä sinulle "Zopinox 7,5mg" joka tapauksessa, vaikken kokemuksellisia neuvoja osaa antaakaan. Voisin kyllä heittää tyrkylle tällaisen ehdotuksen, kuin että koeta tehdä ainakin jotain muitakin hyviä asioita (kuin lääkkeen vähennystä) itsellesi toipilaan arjessasi... "ilopäiväkirjaa" ... jotain pientä "outoa" rutiinista poikkeavaa, ei välttämättä NIIN outoa, että maine menee kokonaan, vaan jotain minkä itse tiedät poikkeamaksi.

        Kiitos ehdotuksesta. :)
        Koitanpa tuota.
        Siinä tosiaan tulisi ajateltua jotain muuta ja kun on oikein huono hetki, niin lukee niitä vihossa olevia asioita. :)
        Eikä sitä niin kauhean ihmeellistä tässä tarvitse tehdäkkään kun on jo minulle arjesta poikkeavaa.

        Eikä ainakaan voi sanoa ettei auta ennenkuin on kokeillu.


      • 4v 7,5 imovaneja
        +++++++++++ kirjoitti:

        ei määrää moisia annoksia. Piste.

        Piste missä? Viime vuonna sain ps-osaston lekurilta reseptin imovaneja 100/kk, tosin uusittavaksi ja joka kuukausi uusiutui, nuo pakkauksien määrät on normaali-toleranssin omaaville henkilöille.


      • tsopiklonisti
        4v 7,5 imovaneja kirjoitti:

        Piste missä? Viime vuonna sain ps-osaston lekurilta reseptin imovaneja 100/kk, tosin uusittavaksi ja joka kuukausi uusiutui, nuo pakkauksien määrät on normaali-toleranssin omaaville henkilöille.

        ihan tolkuttomia väittämiä trollilla, muaha-ha. maksimiannos ja hoitosuositus on todellakin 2 kertaa 7.5 mg:n tabl/vrk korkeintaan. puolikas viiva 1 tabl/iltaisin on normimääräys. YKSIKÄÄN lääkäri ei määrää minkään "tolen" perusteella moninkertaisia annoksia MITÄÄN lääkettä. päinvastoin. lopeta jo se kakinjauhanta, rolli hyvä. tässä ihan nauruun tikahtuu.


      • Vinkki vainen
        Zopinox 7,5.. kirjoitti:

        No jokainen nyt voi ihan itse sitten ajatella mitä ajattelee, mutta näin se nyt vaan on minun kohdallani.
        Lääke on tällä hetkellä menossa tuolla määräll'. Minulla ei olisi mitään syytä feikata tänne tällaista ongelmaa.
        On iteroitu resepti.
        Ja sen kyllä TIEDÄN että vähentämällä niistä eroon pääsee. Ongelma onkin siinä että en siihen kykene helposti ja sinne vieroitukseen en kehtaa mennä kun kellekkään en tästä ongelmastani en ole kertonut.
        Siksi kirjoitin tänne josko täällä jollain olisi jotain kotikonsteja miten niistä pääsisi eroon.

        Temgesic auttaa kaikkiin vieroitusoireisiin. Tosin Temgesicistä itsestään voi sitten tuilla riippuvaiseksi...


      • höyhensaari55
        ei mene läpi kirjoitti:

        provo! Kyseinen lääke EI ole ns. purkkitavaraa vaan se on läpipainopakkauksessa. Että se siitä.

        "Mutta entisistä purkeista jäänyt sen verran että tuo määrä menee nyt. "

        Ihmettelen miksi ihmiset keksivät näitä kaikenmoisia juttuja-.

        Zopinox 7,5 mg on purkkitavaraa ja jakouralla varustettu pilleri.


      • Anonyymi
        oli........ kirjoitti:

        läpipainopakkauksessa, jos 30kpl on purkeissa, mutta 100kpl on läpipainopakkauksessa, ainakin näin mulla.

        Sadankappaleenpurkki on mulla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sadankappaleenpurkki on mulla.

        Mulla ollut zopinoxi 7.5mg otin 0/,5 tabletti iltaisin nukuin hyvi n . Pyysin resepti uusintaa .Ei uusittu on suositeltu Melatoniinia ei mitään apua nukahtami seen vaikka ottaa 2kpl ,tässä sitä taasvalvotaan


      • Anonyymi
        lääkärisi kirjoitti:

        Kenties joku valelääkäri, mutta KUKAAN LÄÄKÄRIKOULUTUKSEN SAANUT LÄÄKÄRI EI KIRJOITA UNILÄÄKKEELLE ITER.RESEPTIÄ 200KPL 30pvä välein haettavaksi, jos kysymys olisi jostakia bentsosta niin jotenkin sen uskois, mutta terv.keskus lääkärit ei niitäkään kirjoita kun minimimääriä.

        Itselläni ollut vuosikausia sopinos7,5mg.

        Nyt teho rupeaa loppumaan. resepti 100kpl 120vrk. Siis 4 kk.
        Nyt kokeilussa mirtasapin neljännes tai puolikas. Ongelma paino tahtoo nousta.
        Sitten Oxepin 3mg 1-2 vrk. Ei kovin hyvin auttanut, täytynee vielä kokeilla.


    • elli7

      Ihanaa just heräsin ja kaks zopinoxii naamaan nii eiköhän se uni koht tuu ja segikset jees

    • samassa jamassa

      Moi Veera! olen samassa jamassa..ois kiva ottaa yhteys

    • sepe3

      Imovane/zopinox on sama lääke ja ei lääkäri saa niitä kirjoittaa kuin max 2-tablettia yöksi. Minä oon syönyt ko lääkettä jo vuosia. Mulla on iteroitu resepti eli saan hakea 30 päivän välein 30 tabletin annoksen.
      Mulla ko lääke toimii todella hyvin. Vähentää myös ahdistusta.
      Ilman lääkettä nukun pari tuntia aamulla.

    • Ruoska83

      Mulle määrättiin noita 6kk sitten nukahtamis vaikeuksiin ja sain sellasen 10 tabun erän. Sen jälkeen lääkärit määränny mm. 20mg Tenoxia ja toisella kertaa 10mg diapamia nukahtamis ongelmiin. Ainoa joka on minulle tuonut unen nopeasti on tuo Zopinox. Sen jälkeen toivonut, että lekuri olisi noita minulle määrännyt, mutta ei. Ei kehtaa lääkärillekään mennä sanelemaan mitä toivoisi. Pääsääntöisesti nukun yöni hyvin ilman lääkkeitä, mutta silloin kun on joku koulutustilaisuus yms. Missä on paljon kuulijoita paikalla ja aiheuttaa stressiä niin ei uni meinaa tulla.

    • JaskanPauhaja

      Selkeä provo. Tuollaisia unilääkemääriä ei todellakaan lääkärit määrää/ reseptiä kirjoita.

    • TTL

      Kyllä vaan kirjottaa... Itsellä Zopinox 7,5mg 100kpl muovipurkissa ja lapussa lukee:
      "3-5 tablettia ennen nukkumaanmenoa. Unilääke."

      Naapurilla Imovane... Läpipainopakkaus 100kpl... Näyti lapussa luki:
      "3-7 tablettia yöksi. Nukahtamislääke.

      • UnionTärkeää

        Vanha ketju. mutta minullakin on ollut jo vuosia zolpidem 6 tabl yöksi. Kärsin kroonisesta kivusta ja kipulääkkeenä on ainoastaan panadolia. Olen tähän tilanteeseen suht. tyytyväinen, koska saan nukuttua ja vahvempien kipulääkkeiden sivuvaikutukset ylittivät zolpideemin haitat.


    • unbelegele

      Kuka lääkäri ja missä kirjoittaa 3-7 kpl yöksi ?
      Tolla satsillahan nukkuis kolme päivää.
      Heräiskö 7:llä omasta sängystä vai sairaalasta…

      • Karileena

        Zopinox voimakkaasti hengitystä lamauttava jo kahden tabletin kertapompsilla


      • Anonyymi
        Karileena kirjoitti:

        Zopinox voimakkaasti hengitystä lamauttava jo kahden tabletin kertapompsilla

        No ei oo


      • Anonyymi

        Tekee käänteisen vaikutuksen kun ottaa enemmän kun pari nappia. Köyhän miehen piri.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ei oo

        Yritin itsemurhaa vuosia sitten n 60 - 80 tablettia kerrallaan otin. Heräsin muistaakseni puolen vrk nukkumisen jälkeen. Nuppi jonkin verran oli sekanen, ei sen kummempaa vaikutusta. Nyt tiedän ettei henki ainakaan 7,5 mg zopinoxilla lähde.


      • Anonyymi

        imovane/zopinox on vähän turvallisempi kuin Tenox jos sitä ottaa enemmän. jos on toleranssia niin voi ottaa monta tablettia mutta muutoin se ei todellakaan kannata!


    • Anonyymi

      Mä käytin kanssa joku about 9v unilääkkeitä ja mielialalääkkeitä. Oli pirun vaikea päästä niistä pois - mielialalääkkeistä yhtä lailla - ja usko meinasi loppua monen tosi kovan yrityksen epäonnistuttua. Lopulta onnistuin ja nyt viimeisen mielialalääkkeet 2008, viimeiset bentsot/nukahtamislääkkeet 2011 ja sedatoivasta antihistamiinista Ataraxista ja melatoniinistakin onnistuin pääsemään eroon noin 2v sitten. Olen iloinen, että jaksoin ponnistella monta kertaa, tosi pitkiä ja rankkoja yrityksiä. Suosittelen 2 viimeistä vähentämis- ja lopettamisyritysten tueksi. t.35v mies pk-seudulta

    • Anonyymi

      Onpa kivaa lukea tällaista provoa, kun mietin uskallanko aloittaa tämän lääkkeen syönnin ja otanko kokonaisen vaiko puolikkaan. Reseptissä lukee 1/2 tai 1 tabletti iltaisin uni-ja nukahtamislääke.
      Olen työuupunut ja tätä määrättiin nyt minulle 1. kerran. En ole mitään muita lääkkeitä syönyt koskaan aiemmin ja olen jo wanha ihminen.

      • Anonyymi

        Ota vain puolikas. Aluksi nukahtaa silläkin. Myöhemmin ei nukahda millään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ota vain puolikas. Aluksi nukahtaa silläkin. Myöhemmin ei nukahda millään.

        Puolikkaan voi myös puolittaa.


    • Anonyymi

      Otan puolikkaan ja syön tätä korkeintaan 2 viikkoa. Ehkä joku lihasrelaksanttikin olisi auttanut.

    • Anonyymi

      Käytän Zopinoxia 7,5mg puolikkaan iltaisin ja lisäksi Melatoniiä 1,9mg ja hyvin nukuttaa. Käytän stressaavan elämän tilanteen takia toistaiseksi. Olen kokeillut Mirtazapiniä ja Ketipinoria pienellä annostuksella unettomuuteen, mutta lopetin heti kun aiheuttivat hankalia sivuoireita, itselläni on levottomien jalkojen taipumusta niin kyseiset lääkkeet voimisti oireita. Olen tyytyväinen Zopinoxiin mutta lääkäri ei ole luvannut uusia niitä, purkissa on 30kpl, on ehdottanut unikoulua mutta koska stressin aiheuttajat eivät ole poistuneet niin onkohan hyötyä.

    • Anonyymi

      Nukahtamislääkkeet tulisi vapauttaa käsikauppaan.
      Mitä se muka lääkärille kuuluu toisen ihmisen unet. Kyllä jokainen tietää itse tarvitseeko zopinoksia.
      Turhaa ihmisten juoksutusta vastaanotolla kun lääkkeet voisi tilata vaikka postiluukkuun tai käydä hakemassa lähikaupasta.
      Niin ja viagrat kanssa lähikauppaan, meikäläisen erektiokaan ei kuulu lääkärille.

      • Anonyymi

        benzot ja ns. "z-lääkkeet" aiheuttavat myös riippuvuutta niin ei se olisi järkevää. on parempi että lääkäri määrää ne ja valvoo sen käytön. mutta on totta että imovanea tai zopinoxia pitäisi saada helpommin esim. sen 10 tabletin paketin jos sitä käyttäisi käyttäisi vain lyhyen ajan.


    • Anonyymi

      "Unikoulut" ei auta mitään.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1641
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1341
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      9
      1299
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1295
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1287
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      4
      1263
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1244
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1220
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1180
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1156
    Aihe