työ siv. ei viits. mennä, kun siellä tulee turp.
Vaan siis kyllä oli Kielikellossa asiaa. Kotihoidon kertomusten kirjaamisesta ja lyhenteiden käytöstä. Näinpä näin. Hoitsut ei viitsi edes sanoja kirjoittaa auki vaan pyrkivät kaiken lyhentämään. Esimerkkinä Kielikellossa oli verbistä ilmoittaa sanottu, että kun hoitsu lyhentelee ja kirjaa vaikkapa näin ilm. ksh - niin mitä se sitten tarkoittaa, onko kyseessä imperatiivi vai imperfekti - eli onko ilmoitettava vai onko ilmoitettu - epäselvää. No, kukas noista välittää.
Juu, ja tämä oli itsellenikin uutta: jos haluaa käyttää sanasta sairaanhoitaja lyhennettä niin oikea lyhenne on SH - jaa mä oon luullut että se sh. No, ei se mitään. Ja muistelen kuinka joskus joku korkeasti oppinut laillistettu lääkäri oli tiukkana että ei sitten käytetä pisteitä vaan laitetaan vaan että oik ja vas ja jkv ja jnk ja pt ja po ja jne ja mm ja niinpäin pois - no Kielikellossa kyllä oli ihan viralliset suositukset eli pisteitten kanssa. Ja tuo mm:kin, mm. muun muassa, vaan entäs sitten mm. määräyksen mukaanko vai pitäisikö olla m. m. määräyksen mukaan.
No who cares. Juu ja joku sihteeri sitten vielä oikein brassailee että minäpä se oonkin kaikista paras kun kirjoittelen sanelutkin ihan vaan lyhenteinä niin kuin pitää..... No makunsa kullakin, onhan niitä sellaisiakin paikkoja joissa suorastaan kielletään lyhenteiden käyttö, kaikki pitää kirjoittaa auki, ellei sitten ole ihan virallisista lyhenteistä kyse.
No, tämäkin on maailman menoa. Toivottavasti nyt kiertää yhdessä jos toisessa paikassa Kielikello kädestä käteen..............
terv.hoit. ja sos.al.
en osaa suomea
0
438
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?971918- 881350
- 1101143
- 761047
- 1191020
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘57873- 47801
- 36792
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis48741- 33703