Mistä apua kun rahat loppu???

apua!?

Iltaa rakkaat ihmiset! auttakaa minua. Olen ihan kauheassa elämäntilanteessa, minulla on kolme lasta elätettäväni ja rahat ihan lopussa (jouduin maksamaan isoimmat laskut pois). Rahaa jäi vain muutama kymppi ja pitäisi elättää itseni ja rakkaat lapseni tämän kuun loppuun. Antakaa jotain hyviä vinkkejä miten saisin rahaa perheelleni. Mies jättänyt ja ei halua olla missään tekemisissä kanssamme. Vanhempani on auttaneet minua jo hirveästi, joten sieltä en apua saa.

102

12120

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jargonaut

      Sossusta voisi saada kiireellistä apua, jos käyt selittämässä tilanteen ja otat mukaan selvitykset, joista näkee, mihin rahat ovat menneet ja että säästöjä ei ole.

      Jos lapsesi ovat nuoria ja vanhempasi sattuvat asumaan isossa talossa tai isohkossa asunnossa, yksi mahdollisuus olisi muuttaa väliaikaisesti heidän luokseen asumaan. Kuka tahansa voi ja pystyy elämään muutaman kuukauden hieman ahtaamminkin - sopu sijaa antaa. Tämä ei kenties ole mahdollista sinun tapauksessasi, mutta tämä on tietenkin yksi hyvä keino säästää rahaa.

      Et eritellyt viestissäsi nykyistä elämäntilannettasi, eli oletko jo töissä vai oletko kotona, etkä lapsiesi ikiä. Tilanteesta riippuen kannattaa joko etsiä nopeasti töitä, mitä tahansa töitä, tai jos olet jo töissä, hankkia jonkinlaisia ylimääräisiä keikkatuloja, kuten tehdä pientä siivouskeikkaa tai muuta arjen keskellä auttamista. Näistä moni olisi valmis jotain pientä maksamaan. En missään nimessä suosittele tekemään töitä ainakaan pidempiä aikoja pimeänä, mutta kun kerran kyse on kriittisestä tilanteesta, lapsista huolehtiminen on varmasti moraalisesti oikeutetumpaa kuin verojen maksaminen. Tällaiset arkiapukeikat varmaan toisivat rahaakin nopeammin kuin palkkatyö.

      Jos kotona on vanhoiksi menneitä vaatteita tai esineitä joita kukaan ei tarvitse, kirpputori on yksi mahdollisuus netota hieman ruokarahaa. Vastaavasti voit yrittää myydä jotain omaisuutta keltaisen pörssin tai huuto.netin sivuilla.

      Kaikki ylimääräiset lehtitilaukset kannattaa luonnollisesti lopettaa ja käydä muutenkin laskupino läpi ja katsoa, kuluttaako perheenne jotain palvelua, joka ei ole aivan välttämätön.

      Tämä vinkki tulee ehkä hieman myöhässä, mutta jatkossa jos sinulle tulee isoja laskuja, voit yrittää sopia velkojan kanssa laskujen maksua osissa kertoen haastavasta taloudellisesta tilanteesta. Useimmille yrityksille tämä sopii ja antaa pientä joustoa laskujen maksuun. Ei kuitenkaan kannata venyttää montaa laskua liiaksi, jotteivat ne rasita talouttanne pitkään.

      Kulutusluottoja, varsinkaan näitä kännyluottoja, en voi suositella. Ne antavat apua vain hyvin lyhyeksi ajaksi kerrallaan, erääntyvät nopeasti ja ovat hyvin kalliita.

    • Hoidalapsesi

      1. Työnteko



      2. Opintotuki
      2. Työmarkkinatuki
      4. Toimeentulotuki

      Lapsistasi maksetaan sinulle n. 350 euroa kuussa lapsilisiä. Elatustukea tulee n. 400 euroa. Nämä rahat on tarkoitettu lastesi elatukseen. Kai ymmärrät, ettei sinulla ole oikeutta maksella niillä laskujasi?

      Kuinka paljon yhteiskunnan pitäisi mielestäsi sijoittaa perheeseesi, ennen kuin suostuisit ruokkimaan lapsesi?

      Velkojen suhteen kannattaa kysyä neuvoa talous- ja velkaneuvojalta.

      • geenit rules

        Alkaisi olla jo aika vähän antaa taas luonnonvalinnan hoitaa hommiaan. Alkaa kansan syvät rivit olemaan jo niin kyvyttömiä. Jos ei kerran pysty omia lapsiaan elättämään edes tässä sossutukilansiassa, niin taitaa olla geenitkin sellaiset, että olisis syytä lapsien kullakin nälkään, ettei vaan jatku tuo linja.


      • Kivaa, kivaa

        kiva, kiva!


      • varmasti ruokkii!

        "Lapsistasi maksetaan sinulle n. 350 euroa kuussa lapsilisiä. Elatustukea tulee n. 400 euroa. Nämä rahat on tarkoitettu lastesi elatukseen. Kai ymmärrät, ettei sinulla ole oikeutta maksella niillä laskujasi?"

        Vuokra ym. asumiskulut ovat hyvin todennäköisesti perheen suurimmat kulut. Lapset tarvitsevat katon päänsä päälle. Myös monet muut kulut voi perustella lapsilla. Kolmilapsinen perhe tarvitsee usein myös kuljetusta sinne ja tänne, jolloin auto on lähes pakollinen (ellei satu asumaan kaupan, koulun, harrastuspaikkojen ym. läheisyydessä).

        Ap:lle: Muutamalla kympillä ruokkii kyllä 4 hlöisen perheen kahden viikon ajan. Ei ehkä saa ostettua sitä parasta lihaa, juustoa, makkaraa ja tuoremehuja, mutta ei kahdessa viikossa nälkäkuolema tai mikään puutostauti ehdi iskeä vaikka söisi vähän yksipuolisempaa ja epäterveellisempää ruokaa. Jauheliha on edullista ja samoin perunat ja makaronit (jauhelihakeittoa, lohkoperunoita ja jauhelihapihvejä, muusia ja lihapullia, makaronilaatikkoa, kasvissosekeittoa, peruna-jauhelihalaatikkoa... onhan näitä vaihtoehtoja). Tarjouksia on kannattaa seurata ja jättää kaikki turhat ostokset pois.


      • Ei muuta
        varmasti ruokkii! kirjoitti:

        "Lapsistasi maksetaan sinulle n. 350 euroa kuussa lapsilisiä. Elatustukea tulee n. 400 euroa. Nämä rahat on tarkoitettu lastesi elatukseen. Kai ymmärrät, ettei sinulla ole oikeutta maksella niillä laskujasi?"

        Vuokra ym. asumiskulut ovat hyvin todennäköisesti perheen suurimmat kulut. Lapset tarvitsevat katon päänsä päälle. Myös monet muut kulut voi perustella lapsilla. Kolmilapsinen perhe tarvitsee usein myös kuljetusta sinne ja tänne, jolloin auto on lähes pakollinen (ellei satu asumaan kaupan, koulun, harrastuspaikkojen ym. läheisyydessä).

        Ap:lle: Muutamalla kympillä ruokkii kyllä 4 hlöisen perheen kahden viikon ajan. Ei ehkä saa ostettua sitä parasta lihaa, juustoa, makkaraa ja tuoremehuja, mutta ei kahdessa viikossa nälkäkuolema tai mikään puutostauti ehdi iskeä vaikka söisi vähän yksipuolisempaa ja epäterveellisempää ruokaa. Jauheliha on edullista ja samoin perunat ja makaronit (jauhelihakeittoa, lohkoperunoita ja jauhelihapihvejä, muusia ja lihapullia, makaronilaatikkoa, kasvissosekeittoa, peruna-jauhelihalaatikkoa... onhan näitä vaihtoehtoja). Tarjouksia on kannattaa seurata ja jättää kaikki turhat ostokset pois.

        sullekin! Mukava mies!


      • petri...
        geenit rules kirjoitti:

        Alkaisi olla jo aika vähän antaa taas luonnonvalinnan hoitaa hommiaan. Alkaa kansan syvät rivit olemaan jo niin kyvyttömiä. Jos ei kerran pysty omia lapsiaan elättämään edes tässä sossutukilansiassa, niin taitaa olla geenitkin sellaiset, että olisis syytä lapsien kullakin nälkään, ettei vaan jatku tuo linja.

        helmiä taas esitellään!

        -vaan ku me ei olla eläimiä, et edes sinä!


      • geenit rules
        petri... kirjoitti:

        helmiä taas esitellään!

        -vaan ku me ei olla eläimiä, et edes sinä!

        On se hauska, kun ei omia silmiään usko. Et siis usko perinnöllisiin sairauksiin, et usko silmien värin periytyvyyteen. Et usko ulkonäön samankaltaisuuteen. Se on hauskaa, kun ympärillä tänä päivänä syntyy kaiken maailman mulatteja ja sinun silmissäsi ei sitten näy ulkonäöstä molemman vanhemman ulkonäön ominaisuuksien periytyvyyttä.

        Älä huoli, vastapainoksi kukaan ei usko sinua. Tai no siis...lähinnä vaan kaikki nauraa sinulle


      • Anonyymi

        Ei se noin ole. Tietynlaiset Laskut on pakko maksaa, tai joutuu kohta ulos asumaan. Sinne joutuisi siten myös lapset...


      • Anonyymi
        petri... kirjoitti:

        helmiä taas esitellään!

        -vaan ku me ei olla eläimiä, et edes sinä!

        http://leipajono.blogspot.com/p/ruoka-apua.html

        http://www.leipaajasirkushuveja.com/2019/02/25/ruoanjakelu/

        Tähän ketjuun kaikki suomen ruokajakelut- paikkakunta mukaan linkkiin

        Anonyymi
        04.01.2022 12:14
        Ilmoita
        kaikki suomen ruokajakelut- paikkakunta mukaan linkkiin- ja TARKISTAKAA AINA TIEDOT- VOI OLLA VANHENTUNEET

        TAMMIKUUTA

        http://leipajono.blogspot.com/p/ruoka-apua.html

        lauantai 11:00 - 14:00
        EU-ruokakassien jako Asikkalassa
        torstai 10:00 - 11:15
        ViaDia Asikkala ry / Asikkalan Vapaaseurakunta

        keskiviikko 08:40 - 09:15
        Elintarvikejakelu
        Kipparinkatu 8 , 02320 Espoo
        Espoonlahden kirkko

        keskiviikko 12:00 - 12:45
        Ruokakassijako
        Gentoftenkatu 8, 10900 Hanko
        Hangon katulähetys ry

        tiistai 11:00 - 12:00
        Leipäkirkko
        Teollisuustie 6, 13720 Parola
        Hattulan Kotikirkko

        4.1.2022 tiistai 10:00 - 14:00
        Leipää jaossa/Leiväntalo
        Yliopistonkatu 15, 40100 Jyväskylä

        4.1.2022 tiistai 11:00 - 15:00
        Aseman Pysäkki
        Hannikaisenkatu 27-29, 40100 Jyväskylä

        5.1.2022 keskiviikko 11:00 - 13:00
        Ruoka-apu Lyydia
        Ahjokatu 16, 40320 Jyväskylä

        5.1.2022 keskiviikko 12:00 - 12:30
        Vaajakosken Suvannon Toimintakeskus, Ruoka-apu
        Tikkutehtaantie 4, 40800 Vaajakoski
        Vaajakosken Suvanto

        6.1.2022 torstai 10:00 - 14:00
        Ilmainen lounas/Leiväntalo
        Yliopistonkatu 15, 40100 Jyväskylä
        Jyväskylän Kauppahalli/Leiväntalo
        12.1.2022 keskiviikko 11:00 - 13:00
        Ruoka-apu Lyydia
        Ahjokatu 16, 40320 Jyväskylä
        Ruoka-apu Lyydia (Vapaakirkon naapurissa)


        HELSINKI

        https://ruoka-apu.fi/#viewType=list&page=1&startDate=2022-01-04&city=157


    • se mies

      maksamaan jonka ne lapsetkin ovat. Ei kai esim. lapsettomat miehet halua osallistua toisten äijien lasten elättämiseen.

      • fvf,.bv.fbf

        Ne lapset maksavat jonakin päivänä sun terveydenhuolto, eläkkeet jne.


      • geenitkösentekee
        fvf,.bv.fbf kirjoitti:

        Ne lapset maksavat jonakin päivänä sun terveydenhuolto, eläkkeet jne.

        Työttömänä ja ylivelkaantuneinako? Ihanko totta?


    • kakarasta asti sääst

      Ei kai kenelläkään voi rahat olla loppu? Minua on käsketty 5 vuotiaasta asti tallettamaan rahaa säästöpossuun ja olen totellut kehoitusta, ja vitsalla ja remmillä minua joskus patistetttiin ja tukkapöllyllä, kun en meinannut uskoa, mutta ne selkäsaunat, niistä kiitän vanhempiani, vaikka aikanaan itkin ja purnasin, ja kapinoin, mutta en enää, koska nyt minulla on 50 000 euroa tililläni, eli jos rahan tulo loppuu että saan töistä kenkää, niin elän vaikka pari vuotta ilman että mistään tarvii tulla lisää rahaa.

      • Olet tuhlaaja!

        Jumalauta! elätkö VAIN pari vuotta tuolla 50.000eurolla????? HÄPEE!!! olet yltiöpäinen tuhlaaja joka ei osaa käyttää rahaa, mutta säästää näköjään osaat? mihin vittua käyttäisit 25.000 e vuodessa??


      • Niinpä niin

        toinen mukava mies!


      • mitä minä...

        tekisin jos minulla olisi VAIN 50 000€ säästössä!

        Mutta onhan tuokin sitten kai aloittajaan nähden aika hyvin.Itse tienaan tuon 50 000€ kuukaudessa,että sikäli..

        Mutta onnen lahjat ei mene tasan:-)

        50€ setelin annan yleensä tippiä kun käyn lounastamassa helsingin keskustan parhaissa ravintoloissa.Olisi varmaan käyttöä sinullekin(aloittaja)tuolla setelillä,mutta mistäs me sulle saatais sellanen...hehehhehehheh.....?:-)

        hmm...Köyhien kyykyttäminen on muuten yllättävän hauskaa,kukapa työntekijäni uskoisikaan minusta mitä tällä hetkellä täällä kirjoittelen..............:-)


      • Tintti75
        Olet tuhlaaja! kirjoitti:

        Jumalauta! elätkö VAIN pari vuotta tuolla 50.000eurolla????? HÄPEE!!! olet yltiöpäinen tuhlaaja joka ei osaa käyttää rahaa, mutta säästää näköjään osaat? mihin vittua käyttäisit 25.000 e vuodessa??

        Miten voit sanoa tuhlaamiseksi, jos käyttää 25000 euroa vuodessa? Oletko laskenut, että se on vain kaks tonnia ja rapiat kuussa. Ei sillä paljon juhlita, juuri ja juuri normi arjen pyörittää. Laske ensin ja auo päätä vasta sitten!


      • persaukinen akka
        mitä minä... kirjoitti:

        tekisin jos minulla olisi VAIN 50 000€ säästössä!

        Mutta onhan tuokin sitten kai aloittajaan nähden aika hyvin.Itse tienaan tuon 50 000€ kuukaudessa,että sikäli..

        Mutta onnen lahjat ei mene tasan:-)

        50€ setelin annan yleensä tippiä kun käyn lounastamassa helsingin keskustan parhaissa ravintoloissa.Olisi varmaan käyttöä sinullekin(aloittaja)tuolla setelillä,mutta mistäs me sulle saatais sellanen...hehehhehehheh.....?:-)

        hmm...Köyhien kyykyttäminen on muuten yllättävän hauskaa,kukapa työntekijäni uskoisikaan minusta mitä tällä hetkellä täällä kirjoittelen..............:-)

        sinulla on mielikuvitusta mikäli ei olisikaan mitään muuta. se on hyvä. jatka samaan malliin.


      • Oikeasti KÖYHÄ
        Olet tuhlaaja! kirjoitti:

        Jumalauta! elätkö VAIN pari vuotta tuolla 50.000eurolla????? HÄPEE!!! olet yltiöpäinen tuhlaaja joka ei osaa käyttää rahaa, mutta säästää näköjään osaat? mihin vittua käyttäisit 25.000 e vuodessa??

        Minun vuosiansioni tulee olemaan 12.000€, yh-äiti, velkajärjestelyssä entisen mieheni konkurssin vuoksi. Mistähän säästäisin tai voin antaa lapsilleni rahaa jotta he voivat säästää??? Sellainen joka ei ole koskaan joutunut miettimään oikeasti miten saa lapsilleen vaatteet ja ruokaa ja katon pään päälle tai vaikka olisi yksinkin pienillä tuloilla ei ikinä ymmärrä mitä tällainen elämä on kun on köyhä. Häpeäisin jos olisin sinä " Ei rahat voi olla loppu".


    • cghiopölkjh

      Olisit miettinyt sitä silloin nyt nait kännissä kaikkien kanssa.

      • SE

        vasta mukava kaveri on!


    • muuten...

      kattoo sit sossussaki sen et lapsilisät sul on ja ne on oikeesti tarkotettu lapsien ruokintaan ja hyvinvointiin.Jos oot jotain laskujas maksellu niillä niin sit oot kyl omalla tielläs.Mitä tulee siihen,että ei oo kun muutama kymppi niin sossuun vaan,ne laskee siellä sitten sulle kyllä toimeentuloa eli antavat kyl sähkölaskuun,mahd vuokraan ja jotain harkinnanvaraistakin voit saada ellet ole ollut kevytmielisesti tuhlailevainen.Vyötä kyllä pitää kiristää,ellet ole sitä jo tehnytkin....

    • Köyhyys on valtavaa

      niin että moneen viikkoon ei ole ruokaa. Itse syön kerran viikossa jotta lapsille riittää. Kyllä nälän tunteeseen tottuu ajan kanssa. Päätä särkee usein, ja heikottaa. Yritännukkua päivässä tosi paljon, jottei tunne nälkää, mutta joskus siihen herää. Juon vettä se täyttää.

      Mun korvaus on alle 500 e kk josta maksan vuokran ym laskut. Ruokaan jää meille 4 kuussa 140 e joskus ei sitäkään. Onneksi lapset syö koulussa.

      Ensi kuussa tulee korvaukset, josta jää pakollisten menojen jälkeen 80 e koko kuukaudeksi ruokarahaa. Mulla ei ole vaatteita,e i hygieniatuotteita, ei tule lehtiä, ei ole puhelimia. En ole käynyt moneen vuoteen missään, ei ole enää edes ystäviä.

      Maahanmuuttajat pärjää 1277 e kk ja ilmaisella asunnolla, mutta oman maan kansalaiset näkee nälkää.

      • ymmärrystä...

        on ilkeitä vastauksia. Näin se menee, että ihminen on ihmiselle susi.
        Ehkä kuitenkin tämä aloittaja voisi jotenkin ennakoida tilannetta seuraavan kerran, kun on tästä selvinnyt.
        Eikö seurakunta voi avustaa, että lapset saisivat ruokaa? Kannattaa ainakin kysyä.


      • järjestä asiasi

        unohdat laskelmistasi lapsilisät ja elatustuen? Niillä sinun kuuluu hankkia lapsillesi ruokaa ja muita tarpeita. Osan niistä voit käyttää myös vuokranmaksuun, mutta muut laskut sinun on hoidettava muuten.

        Olen varma, että sinulla on varaa syödä päivittäin vaikkapa kaurapuuroa tai pari perunaa.

        Maahanmuuttajat eivät ole vaikuttaneet tilanteeseesi millään tavoin.


      • me köyhät
        järjestä asiasi kirjoitti:

        unohdat laskelmistasi lapsilisät ja elatustuen? Niillä sinun kuuluu hankkia lapsillesi ruokaa ja muita tarpeita. Osan niistä voit käyttää myös vuokranmaksuun, mutta muut laskut sinun on hoidettava muuten.

        Olen varma, että sinulla on varaa syödä päivittäin vaikkapa kaurapuuroa tai pari perunaa.

        Maahanmuuttajat eivät ole vaikuttaneet tilanteeseesi millään tavoin.

        lapsilisät ja elarit sossun kautta. Exä ei maksa opiskelijoista mitään heille avustuksia kouluun, joten mä maksan kaiken. Heidän opintotuki kelasta menee kouluun, hygieniaan ja matkalippuun. Joten mun rahalla 140 e vajaalla ostan ruokaa meille neljälle.


      • järjestä asiasi
        me köyhät kirjoitti:

        lapsilisät ja elarit sossun kautta. Exä ei maksa opiskelijoista mitään heille avustuksia kouluun, joten mä maksan kaiken. Heidän opintotuki kelasta menee kouluun, hygieniaan ja matkalippuun. Joten mun rahalla 140 e vajaalla ostan ruokaa meille neljälle.

        kuuluu elättää itsensä opintotuella ja jos se ei riitä, toimeentulotuella sekä työnteolla.
        Koulumatkoihin voi saada koulumatkatukea tai alennuslipun. Opiskelijoille on yleensä järjestetty erittäin edullinen ruokailu. Hygieniamenot eivät voi olla kuukautta kohden kovin korkeat, kympin luokkaa enintään. Tuntuu uskomattomalta, että koko opintotuki menisi noihin tarkoituksiin.
        Olet itse ilmeisesti työtön. Oletko tullut ajatelleeksi, että on kohtuutonta vaatia yhteiskuntaa elättämään enää enempää perhettä, jossa on kolme aikuista työkykyistä ihmistä?


      • Länsimaiden perikato

        Kelasta saa asumistukea. Jos tulot ovat 500 euroa kuussa ja lapsiakin, sinulle maksetaan suurin osa vuokrasta, ellei kyse ole mistään ökyasunnosta. Siitä se 1277 alkaa vähitellen kertyä, kun muistat että lapsilisääkin tulee.


      • Tuleekin
        järjestä asiasi kirjoitti:

        kuuluu elättää itsensä opintotuella ja jos se ei riitä, toimeentulotuella sekä työnteolla.
        Koulumatkoihin voi saada koulumatkatukea tai alennuslipun. Opiskelijoille on yleensä järjestetty erittäin edullinen ruokailu. Hygieniamenot eivät voi olla kuukautta kohden kovin korkeat, kympin luokkaa enintään. Tuntuu uskomattomalta, että koko opintotuki menisi noihin tarkoituksiin.
        Olet itse ilmeisesti työtön. Oletko tullut ajatelleeksi, että on kohtuutonta vaatia yhteiskuntaa elättämään enää enempää perhettä, jossa on kolme aikuista työkykyistä ihmistä?

        viha opiskelijoita kohtaan? Ettet vain itse jäänyt ulkopuolelle?


      • opiskelijan äiti
        me köyhät kirjoitti:

        lapsilisät ja elarit sossun kautta. Exä ei maksa opiskelijoista mitään heille avustuksia kouluun, joten mä maksan kaiken. Heidän opintotuki kelasta menee kouluun, hygieniaan ja matkalippuun. Joten mun rahalla 140 e vajaalla ostan ruokaa meille neljälle.

        ja maksaa opintotuellaan asumisen, opiskelun, ruuat ja vielä syö päivittäin lämpmän ruuan opiskelupaikassaan. Silti viime kesäiset kesätyöpalkat on vielä koskemattomana tilillä, raha on riittänyt muutenkin. Mietityttää että mihin ne sinun lasten rahat oikein menee? Kaljaan ja tupakkaan vai?


      • järjestä asiasi
        Tuleekin kirjoitti:

        viha opiskelijoita kohtaan? Ettet vain itse jäänyt ulkopuolelle?

        viha opiskelijoita kohtaan?

        En jäänyt ulkopuolelle.


      • koneeltakos

        tämänkin viestisi rustasit? Jos suomalaisessa tukiviidakossa ei pärjää, on syytä katsoa peiliin. Sinullehan systeemi maksaa kaiken vaatimatta mitään. Häpeäisit!!!
        Niin, ja minkä helvetin takia sellaisten ihmisten pitää tehdä lapsia jotka eivät pysty minkäänlaista positiivista elämisen mallia pennuilleen antamaan. Kurjuus on periytyvää ja lapset kiittää.


      • empatiaa1
        ymmärrystä... kirjoitti:

        on ilkeitä vastauksia. Näin se menee, että ihminen on ihmiselle susi.
        Ehkä kuitenkin tämä aloittaja voisi jotenkin ennakoida tilannetta seuraavan kerran, kun on tästä selvinnyt.
        Eikö seurakunta voi avustaa, että lapset saisivat ruokaa? Kannattaa ainakin kysyä.

        ihminen on peto syö jo syötyäkin ja lyö jo lyötyäkin kateus ja pahuus on suomalaisissa ihmisissä sanon teille että kylläulkomaalaiset nauraa suomalaisille kun paskoo omaan pesäänsä ja miten suomalaiset ovat niin kateellisia ja ilkeitä seläntakana puhujia ei kukaan pysty näistä ilkeistä ihmisistä sanomaan kasvotusten näitä mitä ne tääl nalkuttavat,se on suomalaisten tapa ne on ja pysyy ei mitään inhimillisyyttä ei mitään empatiaa edes lapsi perhettä kohtaan vaan he ovat iloisia kun sinulla menee huonosti näin se on vaikka voivat itse olla esim sossuja niin samoja kiusan kappaleita miksi ihmiset olette pahoja


      • Toinenäiti

        Aloittajalle: Tunnen syvää sympatiaa, itselläni yksi lapsi ja todella tiukkaa tekee. Tuttua tuo että itse joutuu syömään linnun annoksia että kasvava lapsi ei joutuisi nälkää näkemään. Ei ole mitään käsitystä näillä lapsettomilla sinkuilla perhe-elämästä nykypäivänä... Nälkä on jatkuvasti, etenkin jos aamupalaa erehtyy syömään. Siksi jätän sen yhden pienen aterian aina illaksi. Neuvoja ei ole antaa koska en enää itsekään tiedä mitä tehdä. Olen kokeillut kaikkea. Itseäni en ala myymään.


      • Anonyymi
        järjestä asiasi kirjoitti:

        unohdat laskelmistasi lapsilisät ja elatustuen? Niillä sinun kuuluu hankkia lapsillesi ruokaa ja muita tarpeita. Osan niistä voit käyttää myös vuokranmaksuun, mutta muut laskut sinun on hoidettava muuten.

        Olen varma, että sinulla on varaa syödä päivittäin vaikkapa kaurapuuroa tai pari perunaa.

        Maahanmuuttajat eivät ole vaikuttaneet tilanteeseesi millään tavoin.

        Tottakai maahanmuuttajat liittyy asiaan. Jos he saavat tukia, se on Suomalaisilta pois.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tottakai maahanmuuttajat liittyy asiaan. Jos he saavat tukia, se on Suomalaisilta pois.

        Pieniä on rahat mitä maahanmuuttajille menee verrattuna perussuomalaisille maksettaviin rahoihin. Kela maksaa vuosittain yli 15miljardia euroa erilaisia tukia, niistä ihan perussuomalaiset kuittaa suurimman osan.
        https://www.talouselama.fi/uutiset/te/10576213-32e2-385d-8480-a68af373ed56

        Ja tuosta näet, että minne ne rahat maksetaan, tuskin noilla punaisilla alueilla on kovin paljoa maahanmuuttajia.
        https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000007748954.html


    • Kondomivalte.

      Esiin sieltä piilosta ja anna vastuuta myös hänelle! Miehesi ei ole edes MIES! vaan pelkuri, nynny yms...ja sinä olet ilmeisesti olematon luuseri nahjus? Miksi teit lapsia kun et osaa ja pysty niitä elättämään? Kortsuja kehiin hei!....vaikka myöhäistähän se jo on hei!

      • ei ilkeä

        Miksi täällä köyhissä on niin paljon ilkeitä ja katkeria ihmisiä?

        Sinulle apua!?: Kirjoittele palstalle Yhteiskunnan tuet ja avustukset, niin saat paljon inhimellisiä ja asian tuntevia vastauksia.

        Et kertonut, että oletko töissä vai työttömänä, saatko työttömyyskorvausta?
        Miten asut? Oletko hakenut asumistukea?
        Lapsilisää saat yhdestä lapsesta, kuten myös elatusmaksun.
        Kaksi lasta opiskelee. Varaa aika lastenvalvojalle, koska isän PITÄÄ osallistua lastensa koulutukseen. Elatusvelvollisuus ei lopu 18v, jos lapsi opiskelee.
        http://www.ouka.fi/Sote/sostuki/elatusturva.htm

        Olisko sinulla mahdollisuutta hakea toimeentulotuke?
        http://www.sosiaalikollega.fi/asiakkaat/copy2_of_toimeentulotukilaskuri


    • 14+1

      Hieman tosiaan hankalaa mitään kirjoitella, kun ei tiedä asutteko vuokralle vai omassa asunnossa. Oletko työssä vai työttömänä.

      Mutta varaa aika lastenvalvojalle, jotta saat lasten elatusmaksuasiat kuntoon (sekä lasten tapaamis yms. asiat virallisesti paperille). Laitat hakemuksen Kelalle, että saat lapsilisiin yksinhuoltajakorotuksen ja hae asumistukea kelalta sekä täytä toimeentulotukihakemus sosuun. Opiskeleville lapsille kannattaa katsoa saako korotettua opintotukea (vanhempien tulojen perustella)

      Oletan että saat kuitenkin työttömyyskorvausta, yritä löytää mitä tahansa työtä tai hakeudu jollekkin työkkärin kurssille, mikä työllistäisi suht varmasti kursssin jälkeen.

      Maksa ensin vuokra sähkö sen jälkeen bussiliput ja varaa minimibudjetti ruokaan. Muihin menoihin maksusuunnitelmat ja karsi kaikki mahdollisimman turha pois.

      Hae ruoka-avustusta jos oikein tiukalle menee. Myös ostamalla perunaa, makaroonia, kaalia, sipulia ja muita juureksia sekä täydentämällä ruokavaliota puuroaineksilla pääsee pitkälle todella edullisesti.

    • tuloja lisää?

      Tämä ap taitaa kirjoitella melkein joka kuun lopussa tämän saman valituksen tänne. Pitäisi tuohon väkisin jotain parannusta saada. Jos ei paikkakunnalla saa palkkatyötä mitään, niin sitten pitää opetella kaikki mahd. tuet kuppaamaan. Niitä tukia meinaan on yh-lapsiperheelle enemmän kuin muille. Sieltä toiselta palstalta, yhteiskunnan tuet yms. kannattaa mieluummin kysellä kun täällä vaan haukutaan. No enivei, ap:n tulot siis jotain tällaista:
      - n. 500 työmarkkinatukea lapsikorotuksella
      - lapsilisä elari n. 290 yhdestä lapsesta
      - kaksi täysi-ikäistä lasta ovat koulussa mistä heille ruoka opintotuki.
      No juu, herää kysymykset miksi ei saa asumistukea ja/tai toimeentulotukea, ap jättää kertomatta jonkun olennaisen pointin jotta täällä kukaan pystyisi auttamaan mitä tehdä. Ehkä nuiden täys-ikäisten koululaisten kannattaisi muuttaa omilleen ja pärjäillä osa-aikatöillä ja opintotuilla kuten muutkin opiskelijat. Ei kaikki muutkaan opiskelijat saa vanhemmiltaan enää tuossa vaiheessa rahaa.

      • Köyhilys

        Näin se valitettavasti on. Itsekin olen joutunut nöyrtymään opettelemaan kaikki byrokraattien metkut, koska olen tipahtanut 30 000€ vuodessa ansaitsevasta duunarista työkkärin peruspäivärahalle.

        Aluksi yrittivät virkamiehet viivytellä päätöksissä, mutta jos en muuta ole oppinut työttömyydestäni olen oppinut väistämään kaikki nämä byrokration sudenkuopat. Ei tätä miksikään hienoksi elämäksi voi kutsua, mutta ainakin saa ruokaa pöytään kun vähän viitsii itse kokkailla eikä osta aina niitä valmisherkkuja. Kaikesta muusta joutuu kyllä tinkimään onneksi olen sitä ihmistyyppiä, joka ei materiasta saa mitään tyydytystä. Enkä juo, enkä polta siinäkin säästyy iso tikki rahaa ei köyhällä sellaisiin ole varaa.


      • Anonyymi
        Köyhilys kirjoitti:

        Näin se valitettavasti on. Itsekin olen joutunut nöyrtymään opettelemaan kaikki byrokraattien metkut, koska olen tipahtanut 30 000€ vuodessa ansaitsevasta duunarista työkkärin peruspäivärahalle.

        Aluksi yrittivät virkamiehet viivytellä päätöksissä, mutta jos en muuta ole oppinut työttömyydestäni olen oppinut väistämään kaikki nämä byrokration sudenkuopat. Ei tätä miksikään hienoksi elämäksi voi kutsua, mutta ainakin saa ruokaa pöytään kun vähän viitsii itse kokkailla eikä osta aina niitä valmisherkkuja. Kaikesta muusta joutuu kyllä tinkimään onneksi olen sitä ihmistyyppiä, joka ei materiasta saa mitään tyydytystä. Enkä juo, enkä polta siinäkin säästyy iso tikki rahaa ei köyhällä sellaisiin ole varaa.

        Joskus mietin samaa, että tohtiiko lapsia hankkia kun muutenkin oli raha-asiat niin, ettei ylimääräistä jäänyt. Kuitenkin sodan käynyt pappa antoi neuvon, että lapsi tuo leivän tullessaan. Näin kävi. Minulla on vaimo ja useita lapsia yms. En ala luettelemaan. Rahaa ei edelleenkään jää jemmaan, mutta kuitenkin toimeen tullaan. Materiasta en oikeen dikkaa. Lapset on elämän suola. Ne on tärkeimpiä ja perhe.


    • aina007

      Jos on todella tiukkaa muutenkin pitää oma elämä raiteillaan raha-asioissa ja velat/laskut vie viimisetki ropot, niin minkä ihmeen takia täytyy niitä mukuloita tähän maailmaan pyöräyttää ??? Mikä ihme siinä kiehtoo ?? Kertokaa! Itse tienaan nettona 2000€ ja mun mielest tol palkal on ihan tarpeeks tekemist välil et saa oman uran pysymään raiteilla :D asun omassa kämpässä, ei lapsia, ei kummempia velkoja ja elän elämää täysillä.. matkustelen yms.. ni ei hitto jos mä jonkun illan makaisin jonkun kans ja sit pyöräyttäisin jonkun mukulan maailmaan enkä ois suunnitellu yhtään tulevaisuutta sen lapsen kannalta ni aikas nopeasti oma elämä menis sekasin ja turhaa ressiä vaan.. kun täs maailmas voi ottaa hiukan lepposamminki eikä haalia niitä murheita tuolta ympäriinsä niin kuin tässä on hyvä esimerkki.. 3 lasta, rahat loppu, lasten isää ei kiinnosta.. Hei nyt hiukan järki käteen siihen touhuun.. ;)

      • Merkkinimierkki

        Kultsipieni, elämässä ehtii vuosien aikana tapahtua kaikenlaista. Esimerkiksi ihmisiä on joutunut työttömäksi, kun perheen molemmat vanhemmat ovat olleet samassa työpaikassa. Se seurusteluaikana mukava puoliso voi näyttää todelliset karvansa vasta vuosien kuluttua ja ollakin juoppo hirviö, joka juo kaikki rahat..esimerkiksi appiukkoni oli juonut aikoinaan perheensä köyhyyteen, osasi olla selvinpäin tosi miellyttävä. Minäkin jäin työttömäksi isosta 100 vuotta vanhasta työpaikasta, joka kaatui kerralla, äitiysloman aikaan. Siihen samaan syssyyn kuoli äitini, tuli hautajaiskulut, perintöverot talosta, johon isällä on asumisoikeus, en saanut oikeutta luopua perinnöstä, koska minulla on alaikäisiä lapsia...elämä on arvaamatonta! Ehkä pitäisi säätää laki, että lapsia saa tehdä vain jos on miljoona tilillä, koska työttömäksi joutumista, sairastumista yms. ei voi ennakoida. Kyllä se elämä teitä lapsia ja lapsentasolle jääneitäkin joskus opettaa.


    • voehan nenä

      ota yhteys oman paikkakuntasi seurakunnan diakoniatyöntekijään,voit saada oman rovastikuntasi apua tai isommissa asioissa hiippakunnasta tai valtakunnallisesta diakoniarahastosta.seurakunnan diakoniatyöntekijä tekee yleensä hakemuksen papereittesi perusteella ja arvioi tilanteesi.käytettävissä on myös velkaneuvojat jotka tekevät kanssasi hakemuksen takuusäätiön velkatakaus hakemuksen jos olet työelämässä,tai eläkkeellä ja sinulle voidaan arvioida maksuvara

    • Tessa74

      Kyllähän lasten isän/isien on elatusmaksut lapsista maksettava, vaikkei muuten teidän kanssa tekemisissä haluaisikaan olla. Jos ei maksa, niin saat kaupungilta ja kaupunki ulosmittaa maksuvelvolliselta. Nämä rahathan ovat nimenomaan tarkoitettu lasten elättämiseen, ei esim. lainojen tai muiden velkojen maksuun.

      • yks 4

        1.Sosiaalitoimiston toimeentulotuki. Se kattaa kaiken.
        2.Kirkon diakoniatoimiston ruoka-apu sen päälle.
        3: Näiden päälle EU-ruokakassit, ja muut eri kirkkojen leipäjakelut.
        4. Ja vielä näiden lisäksi panttilainaamo. Vie kaikki arvotavarat sinne. Tai ilmoita lehdissä että myyt omaisuuttasi.
        5.Ota vaikka osa-aikainen ilta-siivoustyö näin alkuun.
        6. Jos lasten isä ei kanna vastuutaan, viepä lapset heidän isän puoleisten isovanhempien luo kylään, ja kerro tilanne, ja vaadi heitä laittamaan poikansa aisoihin. Kerro myös miehen kaikille sukulaisille, ja sisaruksille miehestä, eiköhän he ala painostamaan häntä.
        7. Lopeta kaikki turhat kulut: lehtitilaukset, kuntosalijäsenyydet, ylimääräiset puhelinliitymät, lopeta tv:n katselu (säästät lupamaksun).


      • tarkkuutta!
        yks 4 kirjoitti:

        1.Sosiaalitoimiston toimeentulotuki. Se kattaa kaiken.
        2.Kirkon diakoniatoimiston ruoka-apu sen päälle.
        3: Näiden päälle EU-ruokakassit, ja muut eri kirkkojen leipäjakelut.
        4. Ja vielä näiden lisäksi panttilainaamo. Vie kaikki arvotavarat sinne. Tai ilmoita lehdissä että myyt omaisuuttasi.
        5.Ota vaikka osa-aikainen ilta-siivoustyö näin alkuun.
        6. Jos lasten isä ei kanna vastuutaan, viepä lapset heidän isän puoleisten isovanhempien luo kylään, ja kerro tilanne, ja vaadi heitä laittamaan poikansa aisoihin. Kerro myös miehen kaikille sukulaisille, ja sisaruksille miehestä, eiköhän he ala painostamaan häntä.
        7. Lopeta kaikki turhat kulut: lehtitilaukset, kuntosalijäsenyydet, ylimääräiset puhelinliitymät, lopeta tv:n katselu (säästät lupamaksun).

        ei kata kaikkea. Se kattaa normien mukaisen määrän rahaa jokaista perheenjäsentä kohti. Eipäs lupailla liikoja.


      • Anonyymi

        Entäs äitien? Jos minulta lähtee vaimo niin ei latiakaan saa. Itse en lähde mihinkään. Mutta se joka perheen hajottaa saa myös maksaa. Lopetan työt siihen enkä maksa mitään. Tekeydyn varattomaksi


    • .....

      Ota selvää mikä on "sosiaalinen luotto" muiden ideoiden lisäksi. Ota tuista vielä enemmän selvää.. asumistuki esim! Ym. Ja miten asut tällä hetkellä, onko jokin toinen ratkaisu joka olisi edukkaampi. Seurakunnalta ruoka-apua? Mieti mikä on oikea ala jos jaksat työssä. Sosiaalitoimikin saattaa auttaa jos ruokaan ei jää. Velkaneuvonta.

    • valitusvirsi

      kertoa tarkemmin mitä laskuja ne suurimmat laskut olivat? Sitten lisäksi mitkä ovat kaikki tulosi? Nettona. Voisi jotenkin ottaa kanta/neuvoa jos tietäisi enemmän taustoista. Meillä ei ole montaa laskua kuukaudessa maksettavana. Pakollisia ovat vuokra, sähkö, puhelin/netti. Siihen päälle ruoka, hygienia ja joskus vaate ym ja niitäkin saa hyvin kirppareilta, eikä maksa paljoa...

      • ei oikein uskottavaa

        telkkaria, autoa, kotivakuutusta, lääkekuluja, mikään kone ei koskaan vanhene tai hajoa...


    • ViisasMies

      eikö kirkon apuun
      vapaaehtoisjärjestöihin
      kuten pelastusaremija yms
      ruokajonot
      leipäjonot
      sossu

      kysy ihmisiltä

    • .....

      on se ihme jos joku täällä vähän neuvoa kysyy niin heti on joku pikkumainen elitisti jolla on hirveä tarve päteä kaikesta täällä mollaamassa ja haukkumassa hätää kärsiviä.Oikeesti jos ootte niin hirveen paljon parempia ihmisiä kuin muut omasta mielestänne niin voisitte tehdä palveluksen ja pistää ittenne narunjatkoksi.

    • oopp2

      En suosittelisi kenellekkään pikavippiä. Mielummin nettilainaa, täysin normaalia lainaa ilman ryöstökorkoja.

      http://www.nettilaina.blogspot.fi/

      Täysin uusi juttu, harmi vaan että ihmiset leimaavat nettilainayritykset pikavippifirmoiksi

    • ....................

      Ei mitään pikavippiä ihan riistokorko! Harkinnanvaraista toimeentulotukea hakemaan!

    • tarkan markan

      Sossuta kriisi aikaa jos sellaista nykyään on.
      Kelaan etuudet vireille etc.

      Kylläs se siitä.

    • köyhyys, tyhmyys....

      Miksi taas on nostettu näin vanha ketju esille, ja jotkut hölmöt vastailee aloittajalle vielä kahden vuoden jälkeen..?:))

      • sellasta se

        vuosia palstalla häiriköinyt trolli nostelee omia trollauksiaan esiin, muistellakseen niitä näin vuoden lopussa.

        tehtailee kaikenlaisia yh-äiti, nälkäkurki, jne jne trollauksia puolesta ja vastaan. säälittävää.


    • morjestaaa2

      kylhän senmiehenki pitäs elatuskuluja tms maksaa jos kerta teijän yhteisiä lapsia??

    • ent kansan edustaja

      Kyllä vain.
      Näinä vuosina tosiaan pitää paikkansa että kukkaron nyörit kiristyy varsinkin lapsi perheillä. Yksin huoltajia tuetaan nykyään enemmän kuin mitään muuta.
      Muille tiukassa tilanteessa oleville esim: vammautuneille, maahan muuttajille, mielenterveys ongelmaisille, orvoille tms on olemassa hyvin auttavat säätiöt. Huostaan otetut taas elävät loisteliasta elämää, mutta raha ei korvaa kaikkea.
      Työttömän yksin huoltajan on opittava elämään lapsilleen sitä varten heitä tuetaankin. Pitkälle ajatellen taloudellista ahdinkoa on todella olemassa monenlaisia ratkaisuja...... Nyt kuitenkin kyse on "mistä nopeasti rahaa mitä ei tarvitse maksaa takaisin" Käy sosiali toimistossa kysymässä harkinnan varaista toimeentulo tukea, diakonia toimesta ruoka apua. Voit myös yrittää ainakin kerran elää nuukasti sen kaksi viikkoa ja syödä lasten kanssa vain mitä kaapista löytyy. Itse opin lapsena arvostamaan maito tilkkaakin kun ei sitäkään aina saanut. Ei kukaan nälkään tai pahaan mieleen kuole vaikka söisi veteen keitettyä kaurapuuroa oikeasti sen viikon tai kaksi.

      • Utelias kysyy

        Onko tämä tuilla ja avustuksilla eläminen sitä todellista elämänarvoista elämää?
        Löytyisikö mahdollisesti muita vaihtoehtoja, kenties?


    • Niin no

      Jos sossu nyt tökkii niin sitten käännyt seurakunnan puoleen.
      Myös diakonissa ovat sosionomeja jotka sitten osaavat ohjata ja auttaa eteenpäi mutta sieltä nyt saa akuuteimman avun eli ruokakauppaan korttia tai ruokaa tapauksesta riippuen...Tosin 2010 tää alotus, niin ootte jo kuolleet kaikki nälkään
      tai ainkin laihtuneet sopivasti.

    • JK JK

      NIINKÖ ?

    • näin se menee

      Miehen kuuluu maksaa lapsille elatusapua. Mene sossuun poraamaan ja nöyristelemään rahaa. Joudut kuuntelemaan virkailijan suunsoittoa ja suoranaista tuilua. Silti saat ehkä jotain ruoka kuponkeja. Suomi on huono maa elää jos on köyhä.

    • mummo maalta

      Olen eläkkeellä. Asun kuolinpesän asunnossa, joka on liian iso ja kallis. Taloyhtiö on tehnyt remontteja, jotka lankeavat yhtiövastikkeeseen, joka on nyt 541 euroa. Eipä paljon mummon eläkkeestä jää muihin maksuihin. Kertokaa, miten minun pitäsi elää, että pärjäisin? Kävin seitsenkymppiseksi töissä, mutta en enää ilkeä pyrkiä, kun ikä lähenee kahdeksaakymmentä. Sosku katsoo vain bruttotulot, mutta ei näppiin jäävää summaa. Kiitos.
      Mummo kulinpesän vartijana

      • ödfsvn

        Kela katsoo bruttotulot, kun laskee, oletko oikeutettu eläkkeesaajan asumistukeen. Sosiaalitoimisto katsoo pakollisten menojen jälkeen käteen jäävät tulot, eli sinullekin kuuluu toimeentulotuki, jos tulot jäävät alle 480 euron kuukaudessa. Sosiaalityöntekijä auttaa kyllä paperintäytössä, kun vetoat ikääsi.


    • no laps

      Ellei ole keksitty tarina, olisit ollut tekemättä niitä lapsia, saa siinä nyt märistä.

      • Anonyymi

        Olisit jäänyt itse tekemättä


    • Viisas mies

      Lapsille vaan makaronia keitettynä xtra ketsupin kanssa ja vanhemmat saapii ruokaa kaatopaikalta. Näin sitä ennen vanhaankin eletty

      • nojohanonperkule

        Tee hölmö perunamuusia ja sen kanssa puolukkahilloa.
        Ei köyhät ja laiskat muuta tarvitse jos eivät työtkään maistu.


    • Loan

      Hei, Nimeni on Maria Scott, hyvin tiedämme laillinen laina lainanantaja, Tarjoamme lainoja välillä $ 5000 $ 6000000 USD, euro ja punta vain. Annamme laillista lainoja vakavia henkilöiden tai liiketoiminnan yrityksille, jotka tarvitsevat lainaa. Olemme rekisteröity Laina yritys, joka on valmis vastaamaan tarpeisiin yksilöitä, jotka haluavat olla enemmän etulinjassa pääoman accumulation.Our Lainat tarjotaan tuettu korko on suotuisa kaikille kansalainen Intiassa ja kaikissa muissa maissa. Olemme valmiita keskustelemaan kanssanne siitä, kuinka voimme tavata taloudellisia needs.If kiinnostunut tästä loistava tarjous sitten, Ota yhteyttä jo tänään kiireellinen laina. Ota yhteyttä: [email protected]

      Vaatimus lainan
      1.Kopio of ID
      2.3 kuukautta Pankit lausuma
      3.Prove Residence
      4.Banking tiedot saada lainaa.

      Kun tämä vaatimus on peruutettava lainan määrä siirretään pankkitietosi että lähetät meille, mustalle listalle on tervetullut, olet ollut hylännyt niin monet yritykset, Onko sinulla liikeidea, mutta ei rahoitusta, Onko sinulla huono luotto ennätys , hakea kotiin ratkaisuja ongelman. odottavat kiireellinen vastaus tähän AD.or meille sähköpostia osoitteeseen: ( [email protected] )

      Henkilökohtaisia ​​lainoja
      Pay Day Lainat
      Ajoneuvo Rahoitus
      Asuntolainasopimuksen
      Velka Neuvonta
      liike Lainata
      Opintolaina
      Vakauttamislainan
      Medical Laina
      Henkivakuutus / kiinteistö myös saatavilla.
      Ota yhteyttä jo tänään kiireellinen laina. Ota yhteyttä: [email protected]

    • Paskajuttu66

      Jouduin yllättäen sairaseläkkeelle kun olin 60v. Nyt 66v. Kaikkien pakollisten maksujen jälkeen jää käteen 300€ ruokaan jms. kuukaudessa. Elämä on yhtä kituuttamista. Ja viranomaiset syyttävät minua eivätkä minut sairaaksi tehnyttä lääkäriä. Mitä teen? Tapanko lääkärin? Vankilassa söisin paremmin! Vai teenkö itsarin?

    • Yhteiskunnanturvaverkko

      Sosiaalitukiverkko on tässä maassa ainut tukiverkko ja sen pitäisi olla kattaav elämiseen jo perustuslain edellyttämänä. Paljon puhutaan tukiverkoistoista , mutta Suomessa ei juuri ole auttavia miljoonikkoja .Nuo ovat pitkälti haavekuvia.

      Hartiapankilla tässä maassa on painettu ja painetaan.Kun loppuu työt tai yritysmenee nurin ei niitä kopin ottajia näy. Some / Facebook on niitä kivoja kaveri juttuja joissa klikkailaan ollaan olevinaan,mutta totuus on se ,että kun kaveria tarvitaan ne on harvassa kun talous romuttuuu työttömyyden tms myötä.

      Tästä syystä on erittäin tärkeää,että Suomalainen sosiaaliturva verkko toimii.Nyt ei niin voi sanoa olevan ja tuohon olisi saatva täysremontti,jotta ihmiset eivät joudu ahdinkoon jossa joutuvat kysymään itseltään,olenko todella likaa maanpäällä,mitä pitäisi tehdä. Jos näin pääsee käymään on politiikkomme lyöneet laimin velvollisuutensa huolehtia kansalaisten hyvinvoinnista pahemman kerran.

    • VeiVei

      Asylym Asylym ja Asylym

    • lsdjfirjgtighguhg

      Vittu tekis mieli tehdä rikosilmoitus noista laittomista kasvottomista anonyymeista kerjuuviesteistä, joita jotkut täysin moraalittomat kirjoittelee nimettöminä KESKUSTELUPALSTOILLE! Ainoa syy, miksi en näkemästäni poliisille ilmoita, on se, että todennäköisesti kyseessä on itse paljon poliisin kanssa tekemisissä olleet tyypit, jotka sitä oikein kärttääkin, että joku kaltaisellani taviksella menis lukemastaan kuppi nurin lopulisesti ja alkaisin ilmoitella täällä keskustelupalstalla näkemistäni laittomuuksista poliisiin... Lisäksi tän Suomi24:n MODERAATTORIT on ITSE laissa velvollisia poistattamaan foorumiltaan laittomat keskustelunaloutukset, eikä sen lain toteuttaminen käytännössä ole rehellisten kaltaisteni keskustelupalstalukijoiden ja kommentoijien vastuulla. Ei täällä sulle kukaan mitään rahaa halua antaa! Mene sosiaalitoimistoon, jos rahasi ovat loppu.

    • yyyyyyyyyyyyyyyuo

      .....

    • enolemikään

      Noi on just niitä aloituksia, jotka tekis aina mieli ilmoittaa tällaisella nimettömällä Suomi24- keskustelupalstalla suoraan poliisille, koska rahan kerjuu internetin keskustelupalstoilla on kielletty. Tyyppi- tuokin anonyymitrolli, taitaa vaan omata rekisteröidyn nimimerkin foorumille valitettavasti, koska me toisinsanoen minun kaltaiseni satunnaiset kirjoittajat tavikset, jotka ei omata tänne rekisteröityä nimimerkkiä, emme edes pysty nostamaan vuosien takaisia juttuja uudelleen aloituksiksi... Muutenkaan kukaan asiallinen ei noin suorasti muka "avautuisi" netissä.


      Syystä koska en kuitenkaan tiedä, onko aloittaja asiaton vai asiallinen, niin tuohon vanhaan kyselyyn yksi vastaus: sosiaalitoimi sosiaalitoimistot auttavat Suomessa vähävaraisia, sinne voi trollaaja mennä kyselemään, olisiko oikeutettu toimeentulotukeen. Toinen vaihtoehto on seurakuntien jne. ruokajakelu. Leipäjonoista tuskin käännytetään ketään, mutta sinne varmasti meneekin vain oikeasti nälkää ja hätää kärsivät. En jaksa lakata ihmettelemästä tämän Suomi24- foorumin moderointia, ovat pihalla kuin lintulaudat ilmeisesti Suomi24:n moderaattorit, eikä asia naurata, vaan pelottaa tavallista palstalukijaa...

    • Kumah

      Getting oikeutettu laina ovat aina olleet suuri ongelma niin paljon asiakkaita, jotka ovat taloudellisia tarpeita. Kysymys huono luotto ja vakuudet ovat jotain, että asiakkaat ovat aina huolissaan etsiessään lainaa laillinen lainanantaja. Mutta MIDLAND CREDIT FIRM.has valmistettu että ero luotonanto teollisuudelle. MIDLAND CREDIT Yritys on akkreditoitu luotonanto organisaatio neuvosto antaa lainaa paikallisille ja kansainvälisille asiakkaille 3% korolla. Meille on annettu etuoikeus vastaamaan rahoitustarpeet. Kysymystä luotto pitäisi estää sinua saamasta lainasta että tarvitset.

      Palvelumme ovat seuraavat: -
      * Sijoittajat Lainat
      * Velka
      * Toinen Mortgage
      * Business Lainat
      * Personal Lainat
      * International lainat

      Ei sosiaaliturvaa eikä luotto tarkistaa, 100% takuu. Kaikki mitä tarvitsee tehdä on kertoa meille mitä haluat ja me varmasti tehdä unelmasi. MIDLAND CREDIT FIRM sanoo KYLLÄ, kun pankit sanoa ei. Lopuksi rahoitamme pienimuotoinen laina yritys, välittäjät, pienimuotoinen rahoituslaitosten meillä on rajoittamaton pääoma. Lisätietoja edetä hankkia lainaa meiltä: Ystävällisesti vastata välittömästi tähän viestiin: [email protected]

      Yrityksen nimi: MIDLAND CREDIT HOME
      Yritys Sähköposti [email protected]
      Vieraile osoitteessa: www.midlandcreditonline.com
      Yritys NMLS ID: 315276.

      Työaika: (sunnuntai suljettu)
      Maanantai, tiistai, ja torstai 10:00 on 18:00, keskiviikko 11:00 on 18:00, perjantai 09:00 6:00 p.m, lauantaina 7:00-14:00.


      Motto: Investointi sukupolvien.

    • lainaavaintyrkyttävät

      Olisi hyvä kuulla mitä ketjun aloittajalle kuuluu näin vuosien päästä, onko tilanne yhä yhtä huono vai onko löytynyt pakotie köyhyydestä. Onko yhteiskunnan tuet näinä vuosina parantuneet vai käyneet vähäisimmiksi.

    • toivottomat.tapaukset

      Toiset ei nouse koskaan suosta vaikka niille annettaisiin kaikki maailman rahat. Toiset taas ponnistelevat pienilläkin edellytyksillä ja selvityvät.
      Yhteiskunnat joka puolella maailmaa tarvitsevat näitä jälkimmäisiä.
      Ensimmäisten kohdalla pitäisi antaa luonnon hoitaa.

    • hyvä_aika_sopiva_hetki

      Onko vastuullista aikuisen toimintaa havahtua kysymään neuvoja keskustelupalstalta, kun ruokaa on 1-2 päiväksi ja rahaa ei enää yhtään. Vai olisko pitänyt alkaa toimia pikkuisen aikaisemmin?

    • Paskah

      Hyvää päivää,

      Olemme oikeutettuja ja Kunnolliset rahaa lainanantaja. Me lainata varoja ulos tarvitsevien henkilöiden taloudellista tukea, annamme laina ihmisille, joilla on huono luotto tai tarvitsevat rahaa maksaa laskuja, investoida liiketoiminnan. Oletko etsinyt lainaa? et ole hätää, koska olet oikeassa paikassa i tarjoavat laina alhaisella korolla 2%, joten jos olet tarvitsevat lainan Haluan sinun vain yhteyttä minuun Tämä sähköpostiosoite: [email protected]

      Lainahakemuksen tarvittavat tiedot SINULTA ..

      1) täydelliset nimet: ............
      2) Sukupuoli: .................
      3) Ikä: ........................
      4) Maa: .................
      5) Puhelinnumero: ........
      6) Ammatti: ..............
      7) Kuukausitulot: ......
      8) Lainamäärä tarvitaan: .....
      9) Laina Kesto: ...............
      10) tarkoitus Laina: ...........
       
      Kiitos yhteistyöstä
       
      Parhain terveisin

    • avidqq
    • Jormaaaaaaaaaaaaa

      Ei tos tilantees ainakaan paikkakuntia vaihtele. ;Ddddd

    • PetraHoffmann

      Hei,

      Etsitkö taloudellista vapautta? olet velkaa, tarvitset lainaa aloittaa uuden yrityksen? tai romahtaa taloudellisesti, tarvitset lainaa ostaa auton tai talon? Pyydä pankki koskaan Finance kieltäytyä? Haluat parantaa taloudellista? he tarvitsevat lainaa laskuja maksavat pois? ei etsivät enemmän, tervetuloa tilaisuutta kaikentyyppisten lainojen saada erittäin edulliseen korot 3% muille Lisätietoja, ota nyt sähköpostitse osoitteeseen: ([email protected])

      Tarvitsetko yritysten laina?
      Tarvitsetko henkilökohtainen laina?
      Haluatko ostaa auton?
      Haluatko jälleenrahoittaa?
      Tarvitsetko asuntolaina?

      Tarvitsetko valtavaa pääoman aloittaa oman liiketoimintaa ehdotuksen tai laajentamiseen? Oletko menettänyt toivoa ja luulet ole ulospääsyä, ja taloudellisia rasitteita ei poistu?

      Älä epäröi ottaa yhteyttä mahdollisten yritysten yhteistyötä Ota yhteyttä sähköpostitse: ([email protected]) tai soita 1-972-914-5244

    • z4z4z4z4z4z4z4

      Mitähän jos nämä lainan tarjoajat käyttäisivät rahansa aapisen ostamiseen. Sen jälkeen voikin jo itse opetella kirjoittamaan.

    • mesenaattina

      Ilman tilisi numeroa on mahdotonta lähettää mitään apua.

    • Huhhuhhuh3

      Onpa ihmiset ilkeitä.....

    • w1w1w1w1w1w1

      Do you need a loan to consolidate your debt? Do you need a loan to finance or expand your business? Or for the purchase of cars, the purchase of a house and other personal loans ETC we give you a long term loan of five to fifty years maximum with an interest of 2%. You are 100% guaranteed. Contact us through the email address: (([email protected]))....

    • michaelfuller

      Tarjoamme lainoja kaikkiin tarkoituksiin.
      Hae nyt ja saat taloudellista tukea 2 arkipäivän kuluessa.
      - Vähimmäismäärä: 6 000,00 €
      - Lainan enimmäismäärä: 70.000.000,00 €
      - Korko: 2% vuodessa
      kansainvälinen laina
      * Sijoittajan laina
      * Velkojen vakauttaminen
      * Toinen kiinnitys
      * Yrityslainat
      * Henkilökohtaiset lainat
      Lisätietoja antaa meille sähköpostia:
      Yrityksen nimi: BETTER WAY COMPANY
      Yrityksen sähköpostiosoite [email protected]
      Yritys NMLS ID: 3142798.

      Huomaa: Lähetä kaikki vastaukset tähän sähköpostiosoitteeseen: [email protected]
      Terveiset,
      parempi tapa yritys

    • Anonyymi

      Olen 25v työtön Alkoholisti ja rahat on loppu, ei ole varaa ruolaan ja nipin napin sais maksettua iphonen 11:toista osamaksun. mistä rahaa? sossu ei auta. T. kontulan leif

      • Anonyymi

        Pokaa sieltä Kontulan ostarilta joku äveriäs muija, niin taloushuolet on pois pyyhkäisty.


    • Anonyymi

      Silloin pitää tasapuolisuuden nimissä tasa-arvon periaatetta kunnioittaen tuhota toisten omaisuus.

      • Anonyymi

        Siihenhän ne sosialistit on aina pyrkimässä vaikka ei se heiltäkään onnistu.


    • Anonyymi

      Kunnan sosiaalitoimesta.
      Suomessa valtion on viime kädessä huolehdittava siitä, että jokainen saa ruokaa ja katon päänsä päälle.

      • Anonyymi

        Kunnan sosiaalitoimi on oikea osoite akuutissa hädässä. Kelan papereiden käsittely kestää liian kauan, mutta auttaa jonkin verran talouden järjestelyssä pitkällä aikavälillä.


    Ketjusta on poistettu 19 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      87
      3684
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      578
      3445
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      42
      3339
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      52
      2167
    5. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      13
      2091
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      317
      1921
    7. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      120
      1895
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      156
      1624
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      26
      1351
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1332
    Aihe