Profetia Suomelle 17.3.2010

Nimimerkki "Mahatman" 17.3.2010 saama profetia Herralta.

Jumala sanoi: "Ota kynä ja paperia, kirjoita mitä sinulle sanon."

Näin sanoo Herra, sinun Jumalasi. Sinä olet tullut haluttomaksi kuulemaan minua Suomen kansa. Sinä kuljet omilla teilläsi, etkä pysähdy etsimään Luojaa, Kaikkivaltiasta Jumalaasi. Sinä pieni kansa juokset ja suoritat elämää henkihieverissä ilman ikuista päämäärää. Sinä juokset tyhjän päällä ja tavoittelet tuulta, jota et kiinni saa.

Minä olen sotajoukkojen ja voimien pää. Minä rankaisen jumalattomuutta ja kovuutta tässä maassa. Teidät kovat arvonne murennetaan ja jauhetaan minun tuomion kuurnassa. Iankaikkiset käsivarret kannattelevat kansaani tämän tuomion käydessä toteen. Te ette valinneet minua, vaan minä valitsin teidät ja joka ei lapsen lailla minun kutsuuni vastaa, sitä minä kuritan ja nuhtelen. Odotan pitkämielisyydessäni, että pysähtyisit ja kuuntelisit sinun Herraasi, joka sinua kutsuu. Minä Herra, en siedä sinun epäjumaliasi, korskeuttasi ja tyhjän elämän kiihkoa, jonka perässä säntäilet päivästä toiseen ahnaana kuin tuonelan kita elämää ympäriltäsi niellen.

Minä Herra, sinun Jumalasi, olen puhunut monien palvelijoideni, profeettojen ja sanansaattajien kautta menneinä vuosina. Tämä Suomen kansa pilkkaa sitä, mikä on ilmoitettu ja jatkaa tyhjän perässä juoksuaan tekemättä parannusta, katumatta ja välittämättä siitä, mitä minä, Herra, olen sanonut.

Minun tuomioni ovat jo tulossa, tänä kesänä tulette näkemään ja kuulemaan. Teitä on varoitettu Suomen kansa, teitä on taivuteltu ja te saatte sen, mitä olette tilanneet. Te olette kylväneet itsekkyyden peltoon ja niitätte tuhoa satona. Tuhon tullessa muistat nämä monet varoitukset, jotka sinulle annettiin hyvinä vuosina.

Minun profeettani minä nostan tässä maassa. Hän kuulee minua, maan ja taivaan Jumalaa. Hänet olen valinnut aseenkantajakseni tälle Suomen köyhyyden ajalle. Hän julistaa ja tuo esille, mitä minun sydämelläni on, sanoo Herra.

Vaikeuksien tullessa, te Suomen kansa, ette saa apua mistään, mihin turvaatte. Vain minä, teidän Jumalanne, voin auttaa teitä ja minä etsin ja siunaan niitä, jotka minua avukseen huutavat. Aika käy vähiin, kuulkaa tämä sana ja ottakaa siitä vaari. En minä, Herra, ole muuttunut. Minä puhun yhä, minä varoitan, nuhtelen ja kehotan. Minä tulen lähelle kansoja ja ihmisiä. Minä olen alku ja loppu, ensimmäinen ja viimeinen, ikuinen Jumala, nyt ja iankaikkisesti. Se, jolla korvat on, kuulkoon mitä Henki seurakunnille sanoo.

Tässä maassa on paljon minun kansaani ja heidät minä vien kirkkauteeni, minun voimallani ja väkevyydelläni, sillä minä olen Herra! Herätyksen tuulet ovat jo alkaneet puhaltaa ympäri Suomea, katsokaa, kuulkaa ja nähkää, ymmärtäkää, että teidän Herranne liikkuu jo tavalla, mitä ei ole ennen nähty tässä maassa! Moni on jo saanut esimakua tulevista päivistä ja kuinka minä väkevöitän oman kansani! Vaeltakaa valvoen, Jumalaanne kuunnellen!

124

4106

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Huhahhhei

Pihollakin alkaa ote lipsua. Ei mies uskalla mainostaa enää kuin tällaista ympäripyöreätä ja miljoonaan kertaan luettua mitäänsanomattomuutta "profetiana". No onpahan ainakin tarpeeksi ympäripyöreä jotta saa hännystelijöiltään mahdollisimman paljon hyväksyviä Aamenia ja parit hallelujaat.

Ei se ole helppoa überprofeetallakaan kun ei niitä lopunaikoja ala kuulua vaikka porukalla on pari tuhatta vuotta manattu.

• Goldman

Huhhahhei on kuin lopunajan kello. Juuri sinunlaisista Raamattu varoittaa. "Lopunaikoihin tulee pilkkapuhujia kysyen missä on lupaus Hänen takaisintulostaan?"
        Ko. profetia on selkeässä linjassa moniin muihin vastaaviin ja itse uskon, että kesällä rytisee niin, että huhhaheikin joutuu nousemaan äitinsä nurkista ja ihmettelemään maailman menoa.

• Itse Suggestio
        Goldman kirjoitti:

Huhhahhei on kuin lopunajan kello. Juuri sinunlaisista Raamattu varoittaa. "Lopunaikoihin tulee pilkkapuhujia kysyen missä on lupaus Hänen takaisintulostaan?"
        Ko. profetia on selkeässä linjassa moniin muihin vastaaviin ja itse uskon, että kesällä rytisee niin, että huhhaheikin joutuu nousemaan äitinsä nurkista ja ihmettelemään maailman menoa.

Nyt oli sanoma ? Varmaankin oli "selkeässä linjassa moniin muihin vastaaviin " , koska kaikki ovat samaa hörhöjen höpinää omasta päästä , päivästä toiseen , vuodesta vuoteen , mitä nyt välillä lytätään toisten ennustuksia , kehutaan omia ja pelotellaan mielenterveysongelmaisia , erilaisilla kauhuskenaarioilla .

• Mä Vaan
        Itse Suggestio kirjoitti:

Nyt oli sanoma ? Varmaankin oli "selkeässä linjassa moniin muihin vastaaviin " , koska kaikki ovat samaa hörhöjen höpinää omasta päästä , päivästä toiseen , vuodesta vuoteen , mitä nyt välillä lytätään toisten ennustuksia , kehutaan omia ja pelotellaan mielenterveysongelmaisia , erilaisilla kauhuskenaarioilla .

Niinpä niin.tämänkinkertainen " sanoma " on sitä vanhan toistoa tavalla tai toisella ja kuten edellä tuli ilmi,päivästä toiseen ja vuodesta vuoteen.Olisi kyllä pientä vaihtelua,että jonkin "sanoman" toteutumisajankohta olisi joskus vaikkapa tammikuussa!

• Tottakai totta
        Mä Vaan kirjoitti:

Niinpä niin.tämänkinkertainen " sanoma " on sitä vanhan toistoa tavalla tai toisella ja kuten edellä tuli ilmi,päivästä toiseen ja vuodesta vuoteen.Olisi kyllä pientä vaihtelua,että jonkin "sanoman" toteutumisajankohta olisi joskus vaikkapa tammikuussa!

Profetiassahan viitataan vuosikausien profetioihin ja mahdollisuuksiin tehdä parannus ja aika selvästi on ajankohtakin, joten turha kommentti MÄ VAANLA.
        Lukemisen ymmärtämistä
        "Minä Herra, sinun Jumalasi, olen puhunut monien palvelijoideni, profeettojen ja sanansaattajien kautta menneinä vuosina. Tämä Suomen kansa pilkkaa sitä, mikä on ilmoitettu ja jatkaa tyhjän perässä juoksuaan tekemättä parannusta, katumatta ja välittämättä siitä, mitä minä, Herra, olen sanonut.
        Minun tuomioni ovat jo tulossa, tänä kesänä tulette näkemään ja kuulemaan. Teitä on varoitettu Suomen kansa, teitä on taivuteltu ja te saatte sen, mitä olette tilanneet. Te olette kylväneet itsekkyyden peltoon ja niitätte tuhoa satona. Tuhon tullessa muistat nämä monet varoitukset, jotka sinulle annettiin hyvinä vuosina".

Suomihan on mennyt rajusti yli kaiken inhimillisyyden rajan pahuudessaan; jopa "ei mihinkään uskovaisillakin" olisi pitänyt hälytyskellot jo kauan soida. Pelkällä Ojalan laskuopilla on nähtävissä mihin ollaan menossa. Usko Jeesuksen armoon on ainoa turvamme.

• Inhottava realisti
        Tottakai totta kirjoitti:

Profetiassahan viitataan vuosikausien profetioihin ja mahdollisuuksiin tehdä parannus ja aika selvästi on ajankohtakin, joten turha kommentti MÄ VAANLA.
        Lukemisen ymmärtämistä
        "Minä Herra, sinun Jumalasi, olen puhunut monien palvelijoideni, profeettojen ja sanansaattajien kautta menneinä vuosina. Tämä Suomen kansa pilkkaa sitä, mikä on ilmoitettu ja jatkaa tyhjän perässä juoksuaan tekemättä parannusta, katumatta ja välittämättä siitä, mitä minä, Herra, olen sanonut.
        Minun tuomioni ovat jo tulossa, tänä kesänä tulette näkemään ja kuulemaan. Teitä on varoitettu Suomen kansa, teitä on taivuteltu ja te saatte sen, mitä olette tilanneet. Te olette kylväneet itsekkyyden peltoon ja niitätte tuhoa satona. Tuhon tullessa muistat nämä monet varoitukset, jotka sinulle annettiin hyvinä vuosina".

Suomihan on mennyt rajusti yli kaiken inhimillisyyden rajan pahuudessaan; jopa "ei mihinkään uskovaisillakin" olisi pitänyt hälytyskellot jo kauan soida. Pelkällä Ojalan laskuopilla on nähtävissä mihin ollaan menossa. Usko Jeesuksen armoon on ainoa turvamme.

Millähän tavoin Suomi ja suomalaiset ovat nyt pahempia kuin ikinä ennen?

Suosittelen sinuakin tutustumaan historiaan ja vaikkapa Sisällissodan aikoihin 1918-1919.

Nykypäivä on kaikesta huolimatta ERITTÄIN rauhallista ja tasaista aikaisempiin vuosikymmeniin ja -satoihin verrattuna.

• ei ole
        Inhottava realisti kirjoitti:

Suosittelen sinuakin tutustumaan historiaan ja vaikkapa Sisällissodan aikoihin 1918-1919.

Nykypäivä on kaikesta huolimatta ERITTÄIN rauhallista ja tasaista aikaisempiin vuosikymmeniin ja -satoihin verrattuna.

miksikään muuttunut, vaan on samanlainen "syntisäkki", kuin mitä lankeemuksesta lähtien on ollut. Itse itseään ei voi pelastaa.

Room. 3:9-18
        9. Miten siis on? Olemmeko me parempia? Emme suinkaan. Mehän olemme edellä osoittaneet, että kaikki, niin hyvin juutalaiset kuin kreikkalaiset, ovat synnin alla,

10. niinkuin kirjoitettu on: "Ei ole ketään vanhurskasta, ei ainoatakaan,

11. ei ole ketään ymmärtäväistä, ei ketään, joka etsii Jumalaa;

12. kaikki ovat poikenneet pois, kaikki tyynni kelvottomiksi käyneet; ei ole ketään, joka tekee sitä, mikä hyvä on, ei yhden yhtäkään.

13. Heidän kurkkunsa on avoin hauta, kielellänsä he pettävät, kyykäärmeen myrkkyä on heidän huultensa alla;

14. heidän suunsa on täynnä kirousta ja katkeruutta.

15. Heidän jalkansa ovat nopeat vuodattamaan verta,

16, hävitys ja kurjuus on heidän teillänsä,

17. ja rauhan tietä he eivät tunne.

18. Ei ole Jumalan pelko heidän silmäinsä edessä."

Siinäpä kuvaus meistä. Ei tarvitse pakjon "kusiaispesää" sohaista, niin johan löytyvät ainekset kaikkeen pahaan!

• Huhahhhei
        Goldman kirjoitti:

"Huhhahhei on kuin lopunajan kello. Juuri sinunlaisista Raamattu varoittaa. "Lopunaikoihin tulee pilkkapuhujia kysyen missä on lupaus Hänen takaisintulostaan?"
        Ko. profetia on selkeässä linjassa moniin muihin vastaaviin ja itse uskon, että kesällä rytisee niin, että huhhaheikin joutuu nousemaan äitinsä nurkista ja ihmettelemään maailman menoa."

Totta kai se varoittaa minunlaisistani. Onhan se nyt kamalaa, kun joku ei ole samaa mieltä. Mitä sitä nyt varoittelemaan oikeasti tärkeistä asioista, pitää varoitella kristikansaa netissä kirjoittelevista anonyymeistä toisinajattelijoista. Hallelujaa. Väitätkö ettei noita pilkkapuhujiasi ole ennen minua ollut? Niitä on ollut aina, ihan yhtä kauan (eli tuhansia vuosia) kuin teidän typerät lopunaikanne ovat kestäneet, mutta vasta viime aikoina kritiikkiä on voinut esittää pelkäämättä joutuvansa roviolle rakastavan uskontonne ahdasmielisyyden takia.

Etkä viitsisi aloittaa tuota naurettavaa äitihöpötystä. Olen todennäköisesti vanhempi kuin sinä. Mutta ainahan voidaan syksyllä palata asiaan, rytinöihisi ja minun äitiini, jos välttämättä haluat hänetkin tähän sekoittaa?

• Voijummijammi!
        Goldman kirjoitti:

mieltä että tosiasioiden toteaminen ei ole mitään pilkkaamista. Jos joku kuulee jumalan tms. näkymättömän olennon puhuvan valveilla ollessa tai unessa niin kyse ei ole mistään muusta kuin mielenterveysongelmasta. Näin se vaan on.

• .
        ei ole kirjoitti:

miksikään muuttunut, vaan on samanlainen "syntisäkki", kuin mitä lankeemuksesta lähtien on ollut. Itse itseään ei voi pelastaa.

Room. 3:9-18
        9. Miten siis on? Olemmeko me parempia? Emme suinkaan. Mehän olemme edellä osoittaneet, että kaikki, niin hyvin juutalaiset kuin kreikkalaiset, ovat synnin alla,

10. niinkuin kirjoitettu on: "Ei ole ketään vanhurskasta, ei ainoatakaan,

11. ei ole ketään ymmärtäväistä, ei ketään, joka etsii Jumalaa;

12. kaikki ovat poikenneet pois, kaikki tyynni kelvottomiksi käyneet; ei ole ketään, joka tekee sitä, mikä hyvä on, ei yhden yhtäkään.

13. Heidän kurkkunsa on avoin hauta, kielellänsä he pettävät, kyykäärmeen myrkkyä on heidän huultensa alla;

14. heidän suunsa on täynnä kirousta ja katkeruutta.

15. Heidän jalkansa ovat nopeat vuodattamaan verta,

16, hävitys ja kurjuus on heidän teillänsä,

17. ja rauhan tietä he eivät tunne.

18. Ei ole Jumalan pelko heidän silmäinsä edessä."

Siinäpä kuvaus meistä. Ei tarvitse pakjon "kusiaispesää" sohaista, niin johan löytyvät ainekset kaikkeen pahaan!

jos vastaisit kysymykseen, etkä turvautuisi tuohon jo niin kuluneeseen raamatunlauseautomaattiin. Siis: Millähän tavoin Suomi ja suomalaiset ovat nyt pahempia kuin ikinä ennen?

• Herra on armollinen

fyysistä tuhoahan tuo aika oli 'täynnä',
        mutta kuka mittaa henkisen pahoinvoinnin tänä päivänä?

kuka punnitsee sydänten ajatukset?

kenellä on tieto tästä ajasta?

ihminen, kumpaanko katsot; näkyväiseen vai näkymättömään?

tehkää parannus pahoista teoistanne
        ja ottakaa Kristus Jeesus vapahtajaksenne ja pelastajaksenne,
        pysykää Hänen rakkaudessaan niin Hän pysyy teissä. Aamen.

• Jumalattomuus
        . kirjoitti:

jos vastaisit kysymykseen, etkä turvautuisi tuohon jo niin kuluneeseen raamatunlauseautomaattiin. Siis: Millähän tavoin Suomi ja suomalaiset ovat nyt pahempia kuin ikinä ennen?

jumalanpilkka ja haureus rehottaa ja sinä kysyt millätavoin suomalaiset ovat nyt pahempia?!
        Joku aika taaksepäin vielä kunnioitettiin Jumalaa, mutta nykyisin eletään välittämättä Hänestä.
        Tarvinneeko tuota tuon selvemmin selittää - mielestäni riittää siihen, miksi Jumala varoittaa ja
        kutsuu parannukseen.

• Jeesus hakee omansa
        Jumalattomuus kirjoitti:

jumalanpilkka ja haureus rehottaa ja sinä kysyt millätavoin suomalaiset ovat nyt pahempia?!
        Joku aika taaksepäin vielä kunnioitettiin Jumalaa, mutta nykyisin eletään välittämättä Hänestä.
        Tarvinneeko tuota tuon selvemmin selittää - mielestäni riittää siihen, miksi Jumala varoittaa ja
        kutsuu parannukseen.

http://kainuunkorvenraivaajat.nettisivu.org/profetiat-unet-ja-ilmestykset-uusi/

• Huhahhhei
        Jumalattomuus kirjoitti:

kutsuu parannukseen.

vaikka maa on yksi maailman hyvinvoivimpia ja rauhallisimpia, pitää se tuhota koska jotkut eivät usko kuten sinä?

Hullu.

• viisik
        Huhahhhei kirjoitti:

vaikka maa on yksi maailman hyvinvoivimpia ja rauhallisimpia, pitää se tuhota koska jotkut eivät usko kuten sinä?

Hullu.

sanovat, kun myhrsky runtelee maatamme oikein kovalla tavalla kesällä 2010, kuten on luvattu. Vielä pahempaa on tulossa, mikäli Venäjän palot tulevat rajan yli, niin että kaikkien suomalaisten olisi aika tehdä parannus ja kiireesti. Jumala on ollut pitkämielinen ja usein varoitellut ja kehottanut parannuksen tekoon.

Mikä on sitten se, mistä Jumala ei pidä?. Tutkikaapa, mitä Sodomassa ja Gomorrassa tehtiin, sitä samaa on Suomessa ruvettu julkijumlattomasti tekemään. (Somorra ja gomorra on löydettyja ns. tulikiveä.) Oikein niin, että pyritään pyytämään Jumalan siunaus synnille. Luuleeko Brax ym. Jumalan siunaavan syntiä. Ei, vaan hän kiroaa lainlaatijat, papit, jotka ryhtyvät samaan pilkkaan kuin myös siunattavat. Vieläkö pahempia myrskyjä te haluatte tänne, puuttuu vain Venäjän mukaantulo!

• 2345

Nyt heratys on jo alkanut Suomessa. Minunkin sukukunnastani on tullut uskoon ihmisia, joista en olisi voinut edes uskoa sita.

• Tuom.
        Huhahhhei kirjoitti:

Hullu.

Oikeasti maa on yksi pahoinvoivista kolkista maailmasa. Rauhallisuuskin on aika suhteellista. Puukotuksia sun muita väkivallan tekoja tapahtuu jo melkein päivittäin.
        On saarnattu hyvinvointiyhteiskunnasta ja sen ylläpitämisestä. Mutta jo pitkään on jo todettu yhteiskunnan voivan pahoin.
        Yksi syy on ilmeisimmin yleisen moraalin rappio, mistä osoituksena on nuorison kärsimys omantunnon puutteesta. Nuoriso siis kärsii, koska heille ei ole opetettu enää, että ihmisellä olisi myös omatunto. Tästä hyvänä negatiivisena esimerkkinä ovat tämän sukupolven ns. aikuiset henkilöt, jotka ovat saaneet juuri tällaisen valheeseen ja liiaan vapaaseen kasvatukseen perustuvan elämän. Esimerkkinä juuri, huhhis ja inhottava realisti. Nämä joiden nimimerkkikin jo kertoo heidän kasvatuksellisesta rappiostaan.
        He ovat onnettomia ja kärsivät juuri siitä turvallisesta kasvatuksesta, mitä he olisivat olleet vailla. Vika voi olla heidän vanhemmissaan ja kasvatustraditiossaan. Mutta tällaisia tapauksia synnyttää myös meidän aikamme.
        Moni vanhemmista sanookin, että kaiken" parhaamme olemme yrittäneet".

• Inhottava realisti kirjoitti:

Inhottava realisti sanoi :

Heillä on uusi uskontunnustus ja uusi jumala??

• ...

....

• altavastaaja

joka et sano nimeäsi ja puhut vain ympäripyöreitä?

Tätä kysyn Jeesuksen Kristuksen nimessä.

Jeesushan sanoi Johannekselle: "Minä olen A ja O, ensimmäinen ja viimeinen, alku ja loppu" mutta sinä sanot
      vain: "Minä olen alku ja loppu, ensimmäinen ja viimeinen..."

Missä siis Totuuden Henki, Isä ja Poika?

• Rakkauden puolustaja

Kiitos tästä ja sivuistasi :) Kohta paukkuu ja lujaa! :D

• Huhahhhei

tuo "kohta paukkuu ja lujaa" mielestäsi osoittaa puolustamaasi rakkautta?

• hihhuliheijaa
        Huhahhhei kirjoitti:

tuo "kohta paukkuu ja lujaa" mielestäsi osoittaa puolustamaasi rakkautta?

Siten että oikeus voittaa! :D

• -.-.
        hihhuliheijaa kirjoitti:

Siten että oikeus voittaa! :D

paukkua saa niin vitusti, kunhan minun mielipiteeni voittaa. Hieno elämänfilosofia sinulla.

• vilua ja nälkää

Minäkin otin kynän ja paperia.

Tänään kylvetty, huomenna satoa ja runsaasti? Isoja vetisiä hedelmiä. Mauttomia eilen kylvetystä joka jo tänään on iso ja korea. Nopesti kasvanut nopeasti kuihtunut.
      Se joka kituen ja kärsien kasvaa tuottaa vain pienen sadon. Pilkatun vaatimattoman sadon. Mutta kylvälleen se on suuri hetki. Pienen mutta kauan odotetun sadon ilmaantuminen. Kituvan kukoistuminen. Kaikki se ponnistelu on tuottanut tulosta. Suurempaa iloa saa hakea.

Nopeasti kasvanut nopeasti kuihtunut on oudossa hurmoksessa kasvanut.

• kirjoitukset

Koko Raamatun historian on ilmennyt pilkkaajia.He ovat tyhjänpäiväiväiä...eihän heille voi mitään tehdä.Kyllä tässä kevään/kesän kynnnyksellä,pitää olla paljon vaipanvaihtajia,mikäli haluavat olla vähäisen tuoksahtavia.Olen odottanut pitkän pitkän aikaa,koska Herra alkaa toimimaan.Näyttää siltä maailmantilanne verrattuna Raamatun profetioihin,että hetki enää.42-vuotta olen odottanut Herran todellista ilmestymistä.Ilmeistä on,että se on tänä kesänä.Jätämme jäljen ja syksyllä kotiin.Ylistys Herrallemme Jeesukselle Kristukselle.

• Huhahhhei

odottanut pitkän aikaa, koska Herrasi rupeaa lahtaamaan vääräuskoisia. Noinhan sen tulisi mennä?

Verta ja suolenpätkiä-uskovainen. Teitä alkaa olla ainakin netissä turhan paljon.

• asdfgfds

jännityksellä nimimerkin "kirjoitukset" syssymmällä tulevaa selittelyä siitä, miksei mitään taaskaan tapahtunut ja miksi herra päättikin taas jättää ilmestymättä.

• ilmeistä?

"Ilmeistä on,että se on tänä kesänä.Jätämme jäljen ja syksyllä kotiin."

Miksi pidät lähtöäsi syksyllä ilmeisenä?

• kirjoitukset
        ilmeistä? kirjoitti:

"Ilmeistä on,että se on tänä kesänä.Jätämme jäljen ja syksyllä kotiin."

Miksi pidät lähtöäsi syksyllä ilmeisenä?

Siksi koska tietyt täyttymykset pitävät Raamatun mukaan täyttyä,ettei seiso väärällä perustuksella.No pian sen näemme,eihän tässä kevään/kesään tulemukseen ole pitkää aikaa.Mikäli silloin Herra alkaa toimimaan,niin on täysin yksenkertaista,että ylösotto on ensi syksynä.Jumala etenee Raamatun profetioiden jällkeen.Ei profetioiden,joita tänä päivänä kuulee vaikka kuinka paljon.Olen siis rakentanut Kristus kalliolle-ei petä pohja.

• Inhottava realisti
        kirjoitukset kirjoitti:

Siksi koska tietyt täyttymykset pitävät Raamatun mukaan täyttyä,ettei seiso väärällä perustuksella.No pian sen näemme,eihän tässä kevään/kesään tulemukseen ole pitkää aikaa.Mikäli silloin Herra alkaa toimimaan,niin on täysin yksenkertaista,että ylösotto on ensi syksynä.Jumala etenee Raamatun profetioiden jällkeen.Ei profetioiden,joita tänä päivänä kuulee vaikka kuinka paljon.Olen siis rakentanut Kristus kalliolle-ei petä pohja.

Ja jos nyt kuvitellaan, että mitään ei jostakin syystä kesällä tai syksyllä tapahdukaan, MIKÄ on JOHTOPÄÄTÖKSESI?

• hah ja hih

Ja jos nyt kuvitellaan, että mitään ei jostakin syystä kesällä tai syksyllä tapahdukaan, MIKÄ on JOHTOPÄÄTÖKSESI?

johtopäätös on se, että "kas, mitään ei tapahtunutkaan", joten silloinhan se tapahtuu sitten joskus toiste. Luovuttaisit jo, et saa uskovia ei-uskoviksi, vaikka aina menisi kaikki ennustukset pieleen.

• Huhahhhei

nämä yksinkertaisesti tee johtopäätöksiä moisesta. Ajattelustaan kun puuttuu jokin oleellinen osa, joka saisi ymmärtämään että profetointi meni pieleen. Sen sijaan nämä vain jatkavat takarajapäivämäärien siirtelyä eteenpäin ja eteenpäin aina yhtä isolla paatoksella. 2011 keväänä täällä on sama jatina menossa. Ja 2012. Ja niin edelleen. Joka kerta on nippu sataprosenttisesti oikeassa olevia uskovia tempautumassa ihan heti kohta yläilmoihin ja räkättämässä kuinka niille, joita ei temmota (eli suunnilleen kaikki muut), koittaa kusiset paikat. Joka vuosi, joka kuukausi.

• Tuom.

kesänä ja syksynäkään tapahdu sen kummemmin mitään tempausta tai lopppua. Ja silloin juuri tietysti tapahtuu, koska emme luule tai luulemme. Jokatapauksessa se ei tapahdu silloin, tai juuri siksi tapahtuu.
        Mitä järkeä on spekuloida joidenkin luuloilla, mitkä kuitenkin taas perutaan, tai jotka juuri siksi tapahtuu, koska kaksituhatta vuotta on ennustettu ja luultu, odotettu ja ennustettu.

Raamatun mukaan tietyt maailmanpoliittiset seikat tapahtuvat, mutta sen tulkinnasta ? ja varsinkaan aikamääristä emme voi yksinkertaisesti tietää. Ja se mitä tiedetään, siitä täällä ei edes olla kiinnostuneita. Vaikka kuinka faktana toisin esille, se kyllä osataan käsitellä tyhjäksi. Ei kertakaikkiaan ole juuri paljon sanottavaa, vaikka olisi kuinka paljon. Aidat ja seipäät ovat hakusessa.

Ns. oikeiden uskovien profetiat ovat sellaisen luontoisia, että ennusteluja tapahtuu, mutta vasta niiden toteutuminen todentaa sen, että se oli Herrasta. Mutta uskomaton ei voi sitä hyväksyä, luonnollisesti, eikä tarvitsekaan, koska se ei voi tietää, mistä lähteestä se on. Kirjoitusten lähde on vähintäänkin hämärän rajamailla. Helppohan niitä on silloin lintata. Mutta jotain juurta siinäkin voi olla? Mutta pitäisi kerralla uskoa, jos jatkuvasti ennustelut menevät pieleen. Eikä näitä, nim. om. näitä pitäisikään ottaa otsa rypyssä, vaan hieman sormien läpi ihmetellen.

• Inhottava realisti
        Tuom. kirjoitti:

kesänä ja syksynäkään tapahdu sen kummemmin mitään tempausta tai lopppua. Ja silloin juuri tietysti tapahtuu, koska emme luule tai luulemme. Jokatapauksessa se ei tapahdu silloin, tai juuri siksi tapahtuu.
        Mitä järkeä on spekuloida joidenkin luuloilla, mitkä kuitenkin taas perutaan, tai jotka juuri siksi tapahtuu, koska kaksituhatta vuotta on ennustettu ja luultu, odotettu ja ennustettu.

Raamatun mukaan tietyt maailmanpoliittiset seikat tapahtuvat, mutta sen tulkinnasta ? ja varsinkaan aikamääristä emme voi yksinkertaisesti tietää. Ja se mitä tiedetään, siitä täällä ei edes olla kiinnostuneita. Vaikka kuinka faktana toisin esille, se kyllä osataan käsitellä tyhjäksi. Ei kertakaikkiaan ole juuri paljon sanottavaa, vaikka olisi kuinka paljon. Aidat ja seipäät ovat hakusessa.

Ns. oikeiden uskovien profetiat ovat sellaisen luontoisia, että ennusteluja tapahtuu, mutta vasta niiden toteutuminen todentaa sen, että se oli Herrasta. Mutta uskomaton ei voi sitä hyväksyä, luonnollisesti, eikä tarvitsekaan, koska se ei voi tietää, mistä lähteestä se on. Kirjoitusten lähde on vähintäänkin hämärän rajamailla. Helppohan niitä on silloin lintata. Mutta jotain juurta siinäkin voi olla? Mutta pitäisi kerralla uskoa, jos jatkuvasti ennustelut menevät pieleen. Eikä näitä, nim. om. näitä pitäisikään ottaa otsa rypyssä, vaan hieman sormien läpi ihmetellen.

Huumorihommaahan tämä usein on, vaikka välillä tulee suhtauduttua liian ryppyotsaisesti näihin juttuihin.

Itsekin sorruin - taas - kunnolla väittelemään tuolla Ilmestyskirja-ketjussa.

Tuli siis toimittua aika lapsellisesti... Aikuinen ihminen...

• Huhahhhei
        Tuom. kirjoitti:

"Mitä järkeä on spekuloida joidenkin luuloilla, mitkä kuitenkin taas perutaan, tai jotka juuri siksi tapahtuu, koska kaksituhatta vuotta on ennustettu ja luultu, odotettu ja ennustettu."

Eihän siinä järkeä olekaan, kuten ei ole juuri koko palstalla. On vain mukava seurata kuinka nämä profeetat joko polttavat päreensä, tunkevat aina vain uutta tulemaan tai häviävät päivämäärän umpeuduttua kuin tuhka tuuleen. Nyt esimerkiksi on kiva seurata, miten nimimerkille "kirjoitukset" käy. Itse veikkaisin miehen (?) iloisesti unohtavan että rytinän piti alkaa tämän vuoden kesällä ja jatkavan höpötystään kuten ennenkin, siirtämällä vain rytinän alkamisvuotta jälleen kerran vuodella eteenpäin.

Hauskaahan tämä :)

• kirjoitukset
        Tuom. kirjoitti:

sinulta vain puuttu Raamatun profetaalinen ja apostolinen opetus.eihän siinä sen kummempaa ole.ei nämä,jotka ylös lähtevät heitä ei tällä hetkellä käsitellä silkki hansikkain.ei ole opetuslapsi opettajaansa parempi on kirjoitettu.mikä ihme siinä on,ettei näitä voida hyväksyä,jotka ovat elämänsä melkein kokonaan uhranneet (vapaa-ajat)Rammatullisen ilmoituksen näkökykyyn.Näitä räystäällä roikkuvia ja huutelijoita on paljon.mutta aistein,että sinulla on vähäsen tuntemusta.näistä muista en välitä,koska Jumalakaan saa heitä ruotuun,miksi siis ihminen yrittäisi omin voimin.se on niin,että niin kuin Jeesus sanoi,että Hän tulee kuin varas yöllä.Tällä Hän tarkoitti nukkuvia.Ei Jeesus mikään varas ole.Samoin kuin,Nooan aikana on tämä elävä sukupolvi,jolle ei totuus kelpaa.Eihän Nooallekkaan vedenpaisumus tullut yllätyksenä.Vaan Jumala sanoi;mene arkkiin,7-vuorokauden kuluttua Hän antaa veden nousta.Voi tätä pimeyttä.

• J.Calam.
        kirjoitukset kirjoitti:

sinulta vain puuttu Raamatun profetaalinen ja apostolinen opetus.eihän siinä sen kummempaa ole.ei nämä,jotka ylös lähtevät heitä ei tällä hetkellä käsitellä silkki hansikkain.ei ole opetuslapsi opettajaansa parempi on kirjoitettu.mikä ihme siinä on,ettei näitä voida hyväksyä,jotka ovat elämänsä melkein kokonaan uhranneet (vapaa-ajat)Rammatullisen ilmoituksen näkökykyyn.Näitä räystäällä roikkuvia ja huutelijoita on paljon.mutta aistein,että sinulla on vähäsen tuntemusta.näistä muista en välitä,koska Jumalakaan saa heitä ruotuun,miksi siis ihminen yrittäisi omin voimin.se on niin,että niin kuin Jeesus sanoi,että Hän tulee kuin varas yöllä.Tällä Hän tarkoitti nukkuvia.Ei Jeesus mikään varas ole.Samoin kuin,Nooan aikana on tämä elävä sukupolvi,jolle ei totuus kelpaa.Eihän Nooallekkaan vedenpaisumus tullut yllätyksenä.Vaan Jumala sanoi;mene arkkiin,7-vuorokauden kuluttua Hän antaa veden nousta.Voi tätä pimeyttä.

opettaja, ja opettaa niitä, keille henki on lahjoitettu. Ilmestyskirjaaa ym. profetioita ei voi omalla lihalla ja mielellä ymmärtää. Ne aukenevat silloin, kun Jumalan henki ne avaa. Hän päättää, mitä avaa, kelle avaa ja milloin avaa. Ei voi olla mitään "profetaallista opetusta". Tahtoopi mennä sinne järjenpäätelmäpuolelle. Mutta kelle henki on ilmoittanut/ja ilmoittaa???

• Inhottava realisti
        J.Calam. kirjoitti:

opettaja, ja opettaa niitä, keille henki on lahjoitettu. Ilmestyskirjaaa ym. profetioita ei voi omalla lihalla ja mielellä ymmärtää. Ne aukenevat silloin, kun Jumalan henki ne avaa. Hän päättää, mitä avaa, kelle avaa ja milloin avaa. Ei voi olla mitään "profetaallista opetusta". Tahtoopi mennä sinne järjenpäätelmäpuolelle. Mutta kelle henki on ilmoittanut/ja ilmoittaa???

Kummallisin juttu on se, että se Pyhä Henki tuntuu jatkuvasti antavan niin monille niin erilaista tietoa. Ja tätä on tapahtunut jo kohta 2000 vuotta ellei enemmänkin.

Jos ajattelet, on aika loogista väittää vain sen Pyhän Hengen "avaavan" Raamatun tekstit. Totta kai niin sanotaan. Jos ihminen on skeptinen, hän luonnollisesti suhtautuu epäilevästi asiaan. Tarvitaan siis ehdottomasti niin sitä lapsen uskoa kuin Pyhän Hengen ohjaustakin; muussa tapauksessa alkaa asioita lähestyä järjellä ja sehän se vasta onkin Hirmuinen Asia!

• J.Calam

Kummallisin juttu on se, että se Pyhä Henki tuntuu jatkuvasti antavan niin monille niin erilaista tietoa. Ja tätä on tapahtunut jo kohta 2000 vuotta ellei enemmänkin.

Jos ajattelet, on aika loogista väittää vain sen Pyhän Hengen "avaavan" Raamatun tekstit. Totta kai niin sanotaan. Jos ihminen on skeptinen, hän luonnollisesti suhtautuu epäilevästi asiaan. Tarvitaan siis ehdottomasti niin sitä lapsen uskoa kuin Pyhän Hengen ohjaustakin; muussa tapauksessa alkaa asioita lähestyä järjellä ja sehän se vasta onkin Hirmuinen Asia!

luemme raamattua (onhan siellä toki ymmärrettäviäkin, mm. kymmenen käskyä, jotka kyllä ihmismieli nekin voi vääntää miten vaan), niin ihmisväännöksiä raamatusta saa niin paljon kuin on lukijoitakin. Raamattu on syntynyt Pyhän Hengen ohjaamana niille, jotka sen ovat kijoittaneet. Raamattu on hengellinen kirja. Henki tekee sen eläväksi, Ihana realisti!

• Tuom.

Huumorihommaahan tämä usein on, vaikka välillä tulee suhtauduttua liian ryppyotsaisesti näihin juttuihin.

Itsekin sorruin - taas - kunnolla väittelemään tuolla Ilmestyskirja-ketjussa.

Tuli siis toimittua aika lapsellisesti... Aikuinen ihminen...

kannattaa varmaan ihanalla huumorilla ja myös itseironiallakin suhtautua puolin jja tloisin näihin ennustuksiin. Itsellä ainakin on sellainen kritiikki, että jos kerran menee pieleen, niin en aianakaan kolmatta kertaa menisi ensi syksyä ehdottelemaan lopun tulemaksi. Hörhöillessäni saattaa itseltänikin päästä jokin rovetian poikanenkin, siitä innoissaan, kun niin vakuuttavan unen näin. Tämmöistä vikaa nyt suvun perintönä on ollut, että varoittaviakin unia on nähty ja ääniäkin on kuultu. Mitäs sitten! asialla on vakaviakin puolia, mutta myös tällaista legendaarista ennustajaeukkomaista, suorastaan folkloristiikkaa.

Jos ei kritiikkiä olisi, niin oltaisiin jälleen jossain taiakauskoisessa, primitiivisessä kulttuurissa. Kirjoitukselle sanoisin, että kyllä minä tuon apostolisen uskon tiedän. Mutta myös tiedän vakavan varoituksen VT:n puolelta, joka vääriä ennustuksia Herran nimissä ennustelee, niin saa aika kovan rangaistuksen. Siksi myös oman turvallisuuden kannalta kannattaa ensin arvioituttaa rovetiaansa. Kyllä minä itse tykkään unia kuulla, mutta jos menee ihan kaiken kansan lekkeriksi, niin kannattaa itsekin vähän relata ja yrittää sitten sitkeästi uudelleen.

• ,..,
        J.Calam kirjoitti:

luemme raamattua (onhan siellä toki ymmärrettäviäkin, mm. kymmenen käskyä, jotka kyllä ihmismieli nekin voi vääntää miten vaan), niin ihmisväännöksiä raamatusta saa niin paljon kuin on lukijoitakin. Raamattu on syntynyt Pyhän Hengen ohjaamana niille, jotka sen ovat kijoittaneet. Raamattu on hengellinen kirja. Henki tekee sen eläväksi, Ihana realisti!

tästä voimme päätellä sen, että noita henkiä on muutama miljoona erilaista. Missä kaksi uskovaista, siellä tulkintaerimielisyys raamatusta.

• Elisa R
        ,.., kirjoitti:

tästä voimme päätellä sen, että noita henkiä on muutama miljoona erilaista. Missä kaksi uskovaista, siellä tulkintaerimielisyys raamatusta.

tosiaankin paljon, mutta Jumalan henkeä vain yksi. Ne harvat uskovaiset, joita tiedän ?, niin ei ole mitään tulkintaerimielisyyttä, koska sama Jumalan henki avaa kirjoitukset samalla tavalla. Kun totuuksia on vain yksi, on vainsiis yksi ainoa tie Jumalan luo, ja se on Jeesus Kristus. - Kun uskoon tullaan, niin uskossa kasvamista pitäisi tapahtua koko ajan, ja myös kirjoitusten aueta. On kiinni omasta asenteesta, tahtomisesta, ja kuuliaisuudesta Jumalalle, haluaako kulkea hengessä ja totuudessa, vai väärässä hengessä ja valheessa, ripaus ehkä totuuttakin joukossa, jolloin syntyyy myös näitä sanakiistoja "uskisten" välille, ja silloin aletaan olla kyllä harhapoluilla, joka voi johtaa kauemmas ja kauemmas Jumalan totuudesta. Silloin alkaa syntymään niitä omia raamatun selityksiä ja valheprofetioita, joita suuren suuri osa onkin.

Joka tapauksessa, kun tämä on profetiapalsta, pitäisi itsekutakin rohkaista tuomaan uniaan, näkyjään, profetioitaan, ilmestyksiään jne. Koetellaan sitten ne, ovatko Jumalasta vai ei! Oikea profeetta TUO em. aina KOETELTAVAKSI. Väärä profeetta ei anna koetella.

• Inhottava realisti
        Elisa R kirjoitti:

tosiaankin paljon, mutta Jumalan henkeä vain yksi. Ne harvat uskovaiset, joita tiedän ?, niin ei ole mitään tulkintaerimielisyyttä, koska sama Jumalan henki avaa kirjoitukset samalla tavalla. Kun totuuksia on vain yksi, on vainsiis yksi ainoa tie Jumalan luo, ja se on Jeesus Kristus. - Kun uskoon tullaan, niin uskossa kasvamista pitäisi tapahtua koko ajan, ja myös kirjoitusten aueta. On kiinni omasta asenteesta, tahtomisesta, ja kuuliaisuudesta Jumalalle, haluaako kulkea hengessä ja totuudessa, vai väärässä hengessä ja valheessa, ripaus ehkä totuuttakin joukossa, jolloin syntyyy myös näitä sanakiistoja "uskisten" välille, ja silloin aletaan olla kyllä harhapoluilla, joka voi johtaa kauemmas ja kauemmas Jumalan totuudesta. Silloin alkaa syntymään niitä omia raamatun selityksiä ja valheprofetioita, joita suuren suuri osa onkin.

Joka tapauksessa, kun tämä on profetiapalsta, pitäisi itsekutakin rohkaista tuomaan uniaan, näkyjään, profetioitaan, ilmestyksiään jne. Koetellaan sitten ne, ovatko Jumalasta vai ei! Oikea profeetta TUO em. aina KOETELTAVAKSI. Väärä profeetta ei anna koetella.

Valitettavasti sinulla on esittää asiasta vain omat tulkintasi, Elisa R.

Totuus on se, että maailma on täynnä mitä erilaisimpia tulkintoja Raamatusta ja niistä tapahtumista ja ohjeista, joita se sisältää.

Sanoit näin: "Ne harvat uskovaiset, joita tiedän ?, niin ei ole mitään tulkintaerimielisyyttä, koska sama Jumalan henki avaa kirjoitukset samalla tavalla."

Suomennettunahan tämä tietenkin tarkoittaa sitä, että he ovat "oikein" uskovia, jotka uskovat samoin kuin sinä, eikö niin? Tämä on yleinen tulkinta kristittyjen ryhmissä ja jokainen uskovainen sitä myös omakohtaisesti viljelee.

Tähän samaan liturgiaan kuuluvat luonnollisesti osana myös vihjailut niistä "vääristä hengistä", jotka ohjailevat eri tavoin Raamattua tulkitsevia ja varsinkin heitä, jotka rohkenevat Raamatun fundamentalistisia tulkintoja jotenkin epäillä. Tokihan on selvää, että jokainen ei-uskova on kaikin tavoin harhateillä ja se, jos asioita alkaa sitten peräti maalaisjärjellään päätellä, on lähes kuolemansynti!

Jos tämän keskustelipalstan "totuuteen" uskoo, Suomi on pullollaan profetioiden laadintaan kykeneviä ihmisiä ja se, ettei heitä loppujen lopuksi Raamatussakaan kovin montaa esiinny, ei menoa haittaa. Onhan Suomi joidenkin pahimmin harhojen vallassa olevien mielestä peräti Israelin kadonneen heimon kansoittama! Siinä eivät DNA-tutkimukset paljoa paina, kun totuus löytyy uudestisyntyneiden "tutkimuksista"!

Jos puolueettomasti tutkii Raamatun profetioiden toteutumista, havaitsee ongelmia. On täysin tulkinnanvaraista, onko niistäkään yksikään toteutunut.

• Tuom-.

Totuus on se, että maailma on täynnä mitä erilaisimpia tulkintoja Raamatusta ja niistä tapahtumista ja ohjeista, joita se sisältää.

Sanoit näin: "Ne harvat uskovaiset, joita tiedän ?, niin ei ole mitään tulkintaerimielisyyttä, koska sama Jumalan henki avaa kirjoitukset samalla tavalla."

Suomennettunahan tämä tietenkin tarkoittaa sitä, että he ovat "oikein" uskovia, jotka uskovat samoin kuin sinä, eikö niin? Tämä on yleinen tulkinta kristittyjen ryhmissä ja jokainen uskovainen sitä myös omakohtaisesti viljelee.

Tähän samaan liturgiaan kuuluvat luonnollisesti osana myös vihjailut niistä "vääristä hengistä", jotka ohjailevat eri tavoin Raamattua tulkitsevia ja varsinkin heitä, jotka rohkenevat Raamatun fundamentalistisia tulkintoja jotenkin epäillä. Tokihan on selvää, että jokainen ei-uskova on kaikin tavoin harhateillä ja se, jos asioita alkaa sitten peräti maalaisjärjellään päätellä, on lähes kuolemansynti!

Jos tämän keskustelipalstan "totuuteen" uskoo, Suomi on pullollaan profetioiden laadintaan kykeneviä ihmisiä ja se, ettei heitä loppujen lopuksi Raamatussakaan kovin montaa esiinny, ei menoa haittaa. Onhan Suomi joidenkin pahimmin harhojen vallassa olevien mielestä peräti Israelin kadonneen heimon kansoittama! Siinä eivät DNA-tutkimukset paljoa paina, kun totuus löytyy uudestisyntyneiden "tutkimuksista"!

Jos puolueettomasti tutkii Raamatun profetioiden toteutumista, havaitsee ongelmia. On täysin tulkinnanvaraista, onko niistäkään yksikään toteutunut.

Kerroppa meille fundiksille maalaisjärjellä jotain, mitä tuleman pitää. Mikä on sinun tulevaisuuteen luotaava ennustuksei. Se olisi nyt ihan paikallaan, kun olet aktiivinen kommentaattori. Nyt olisi ihan paikallaan arviointikykyä ja kriittisyyttä arvostaen. Mitä nyt realisesti ajattelet tulevasta? Mihin me ollaan menossa? Vähintään nyt voidaan sinulta odotta omaa ennustusta, tai jotain tulevaisuuden skenaariota. Tästä et voi kieltäytyä. Ajatustasi arvostaen. Mitäpä mietit?

• Elisa R

lukisin sinun tulkintojasi ja käsityksiäsi, mitä tuleman pitää! Miten sinä arvioitsisit tätä aikaa jossa elämme. Mitä on muuttunut, mitä tulee ehkä muuttumaan esim. tässä universumissamme, tai pienellä maaplaneetallamme jne.? Oletko nähnyt unia, pohtinut kaiken olevaisuuden merkitystä, eli "filosofoinut" etc.? ??

• Inhottava realisti
        Elisa R kirjoitti:

lukisin sinun tulkintojasi ja käsityksiäsi, mitä tuleman pitää! Miten sinä arvioitsisit tätä aikaa jossa elämme. Mitä on muuttunut, mitä tulee ehkä muuttumaan esim. tässä universumissamme, tai pienellä maaplaneetallamme jne.? Oletko nähnyt unia, pohtinut kaiken olevaisuuden merkitystä, eli "filosofoinut" etc.? ??

Huomasin nämä jutut vasta nyt. Koetan vastata sen, mitä tässä vaiheessa iltaa enää jaksan.

Olen aina ollut suuri tieteiskirjallisuuden fani. Olen nähnyt myös sen, miten esim. Jules Vernen kirja todeksi muuttuivat.

Maailman kehityksestä on hankala nähdä mitään varmaa. Esim. kohuttu ilmastonmuutos näyttäisi olevan välillä lähempänä, välillä kauempana. Koko ilmastonmuutosasiaankin on nyt kytketty niin paljon bisnesmaailman etuja mukaan, että puolueetonta tietoa ei oikein tahdo saada.

Maailmanpolitiikka. Se on vaikea juttu. Iän lisääntyessä olen huomannut itsessäni aika paljon vasemmistolaista ajattelua ja toivoisin, että niin Suomessa kuin muuallakin huomattaisiin myös muiden edut kuin pääomapiirien. Huonolta tosin näyttää. Tieteiskirjailijat ovat kyllä ennustaneet suuren osan näistä muutoksista, joita on tapahtunut. Niin suuryritysten vallankasvu kuin myös esim. perhemuotojen muuttuminen yhä epävakaammiksi ja muuttoliike kaupunkeihin on ennustettu ihan maallisissakin teoksissa. Luin jo varmaan parikymmentä vuotta sitten erään kirjan - kirjailija oli ehkä Alvin Toffler tai jotain sinne päin - ja hän ennakoi monet niistä muutoksista, joita nyt näemme.

Minun visioni on se, että maailma selvisi Kylmästä Sodasta ja meillä on eväät selvitä edelleen eteenpäinkin. Monia haasteita edessä kuitenkin on. Talous on yksi suurimmista; pitemmän päälle en usko loputtomaan talouskasvuun, vaikka sitä monet oppineet itsetarkoituksena pitävätkin. Yhä enemmän näen maailman integroituvan ja tämä tietenkiin vähentää suursodan mahdollisuutta ainakin Euroopassa. En kuitenkaan poissulje suurta sotaa tai siis sen mahdollisuutta. Ihminen kykenee kaikenlaiseen - valitettavasti. Se, mitä sodasta seuraisi, riippuu monista asioista. Ydinaseilla käyty sota voisi olla sivilisaatiolle kohtalokas.

Saastuminen on vaikea pulma. Sen suhteen näemme, mitä tiede tuo mukanaan. Maailma voi muuttua niin monin tavoin. Olemme suurten mullistusten edessä, koska seuraavat vuosikymmenet voivat tuoda meille sekä ongelmia että ehkä myös ratkaisuja.

Uskontojen merkityksen uskon pääsääntöisesti vähenevän. Islam on suuri pulma ja ylipäätään ottaen näenkin selviä merkkejä siitä, että myös muiden fundamentalististen ryhmien asenteet ovat kovenemaan päin. Yhä suurempaa todellisuuspakoisuutta vaaditaan siihen, että kovapäisesti kieltää realiteetit maailmassa ja esim. juuri islam on koettelemusten edessä: voittavatko imaamit vai MTV ja Coca Cola? Veikkaisin niin käyvän. Ihmisillä on taipumus pitemmän päälle hankkiutua eroon tiukoista diktatuurinomaisista ohjaajista, olivatpa nämä sitten sotilaallisia, ideologisia tai uskonnollisia.

• Inhottava realisti

Huomasin nämä jutut vasta nyt. Koetan vastata sen, mitä tässä vaiheessa iltaa enää jaksan.

Olen aina ollut suuri tieteiskirjallisuuden fani. Olen nähnyt myös sen, miten esim. Jules Vernen kirja todeksi muuttuivat.

Maailman kehityksestä on hankala nähdä mitään varmaa. Esim. kohuttu ilmastonmuutos näyttäisi olevan välillä lähempänä, välillä kauempana. Koko ilmastonmuutosasiaankin on nyt kytketty niin paljon bisnesmaailman etuja mukaan, että puolueetonta tietoa ei oikein tahdo saada.

Maailmanpolitiikka. Se on vaikea juttu. Iän lisääntyessä olen huomannut itsessäni aika paljon vasemmistolaista ajattelua ja toivoisin, että niin Suomessa kuin muuallakin huomattaisiin myös muiden edut kuin pääomapiirien. Huonolta tosin näyttää. Tieteiskirjailijat ovat kyllä ennustaneet suuren osan näistä muutoksista, joita on tapahtunut. Niin suuryritysten vallankasvu kuin myös esim. perhemuotojen muuttuminen yhä epävakaammiksi ja muuttoliike kaupunkeihin on ennustettu ihan maallisissakin teoksissa. Luin jo varmaan parikymmentä vuotta sitten erään kirjan - kirjailija oli ehkä Alvin Toffler tai jotain sinne päin - ja hän ennakoi monet niistä muutoksista, joita nyt näemme.

Minun visioni on se, että maailma selvisi Kylmästä Sodasta ja meillä on eväät selvitä edelleen eteenpäinkin. Monia haasteita edessä kuitenkin on. Talous on yksi suurimmista; pitemmän päälle en usko loputtomaan talouskasvuun, vaikka sitä monet oppineet itsetarkoituksena pitävätkin. Yhä enemmän näen maailman integroituvan ja tämä tietenkiin vähentää suursodan mahdollisuutta ainakin Euroopassa. En kuitenkaan poissulje suurta sotaa tai siis sen mahdollisuutta. Ihminen kykenee kaikenlaiseen - valitettavasti. Se, mitä sodasta seuraisi, riippuu monista asioista. Ydinaseilla käyty sota voisi olla sivilisaatiolle kohtalokas.

Saastuminen on vaikea pulma. Sen suhteen näemme, mitä tiede tuo mukanaan. Maailma voi muuttua niin monin tavoin. Olemme suurten mullistusten edessä, koska seuraavat vuosikymmenet voivat tuoda meille sekä ongelmia että ehkä myös ratkaisuja.

Uskontojen merkityksen uskon pääsääntöisesti vähenevän. Islam on suuri pulma ja ylipäätään ottaen näenkin selviä merkkejä siitä, että myös muiden fundamentalististen ryhmien asenteet ovat kovenemaan päin. Yhä suurempaa todellisuuspakoisuutta vaaditaan siihen, että kovapäisesti kieltää realiteetit maailmassa ja esim. juuri islam on koettelemusten edessä: voittavatko imaamit vai MTV ja Coca Cola? Veikkaisin niin käyvän. Ihmisillä on taipumus pitemmän päälle hankkiutua eroon tiukoista diktatuurinomaisista ohjaajista, olivatpa nämä sitten sotilaallisia, ideologisia tai uskonnollisia.

Minkään lajin uskonnollisiin ihmeisiin en usko. Minun näkökulmastani katsottuna uskonnolliset kokemukset ovat lähinnä ihmisen päässä ja meillä ei ole todellisuudessa hajuakaan siitä, mihin kaikkeen meidän aivokapasiteettimme riittää.

En usko ylöstempaukseen enkä minkäänlaisiin Lopun Ajan merkkeihin. Niitä on aina nähty ja koko ajatus esim. Perisynnistä on minusta sairas. En usko, että meillä on tarvetta lähtökohtaisesti ruoskia itseämme ja piehtaroida synnintunnossa. Riittää, kun teemme toisille hyvää. Jos Jumala tai jokin taho muuta vaatii, hän on väärässä. Muutoinkin koen, että suurin osa niistä eri toimista, joita Jumala meiltä muka vaatii, on ihmismielen keksintöä. Vallankäyttöä siis.

En ole täysin ateisti ja saatanpa jopa rukoillakin joskus. Uskon kuitenkin, että jos Jumala olemassa on, emme häntä ymmärrä. Raamattu on minun näkökulmastani enimmäkseen ihmismielen tuotosta ja jos taustalla Jumalan ohjausta on, ihmiset ovat onnistuneet sen jonnekin piilottamaan. Israelin näkeminen jotenkin "valittuna" kansana on täyttä hömppää. Maailma on täynnä kansoja, jotka itseään hyvinkin erikoisina ja jumalten suosiossa olevina pitävät.

Se Jumala, johon ajoittain uskon, ei puutu pikkujuttuihin. Hän ei vaadi, että tekisin jotakin ihmeellisiä toimia vaan hän ymmärtää sen, millainen olen. Jos epäilen hänen olemassaoloaan, hän todennäköisesti huvittuneena nauraa. Jos Jumala sellainen on kuin kuvittelisin, minun kielloillani ei hänelle merkitystä ole.

Tarinat Jeesuksesta ovat vaikea juttu. Niin paljon ovat ihmiset tarinaan vaikuttaneet ja niin selvät ovat ne manipuloinnin keinot, joita on käytetty, etten tiedä, mitä ajattelisin. Jo sananvalinta - Isä, Poika ja Pyhä Henki - kertoo minusta aika paljon myös aikakaudesta, jolloin opin perusta valettiin. Jeesusksen historiallisuutta en kiistä, mutta mitä todella tapahtui, on arvoitus ja uskon asia.

Pohjimmiltaan uskon vahvasti ihmiseen ja ihmisen kykyyn ratkoa suuria mysteereitä. Aikaa siihen toki menee, mutta olemme selvittäneet jo monia sellaisia asioita maailmásta, jotka olivat vielä vaikkapa 100 vuotta sitten esivanhemmillemme outoja.

En poissulje uskonnollisia asioita elämästäni, mutten oikeastaan pidä todennäköisenä minkäänlaista uskoontuloakaan. Olen pohjimmiltani syvän rationaalinen ihminen ja en usko asioita ennen kuin ne on todistettu minulle. Tyypillinen skeptikko kai siis.

Se, miksi täällä jankutan itsestäänselvyyksistä, on minulle suuri arvoitus. Kai olen jotenkin vain jumittunut tänne ja minulla siis on myös liikaa aikaa.

• Inhottava realisti

Minkään lajin uskonnollisiin ihmeisiin en usko. Minun näkökulmastani katsottuna uskonnolliset kokemukset ovat lähinnä ihmisen päässä ja meillä ei ole todellisuudessa hajuakaan siitä, mihin kaikkeen meidän aivokapasiteettimme riittää.

En usko ylöstempaukseen enkä minkäänlaisiin Lopun Ajan merkkeihin. Niitä on aina nähty ja koko ajatus esim. Perisynnistä on minusta sairas. En usko, että meillä on tarvetta lähtökohtaisesti ruoskia itseämme ja piehtaroida synnintunnossa. Riittää, kun teemme toisille hyvää. Jos Jumala tai jokin taho muuta vaatii, hän on väärässä. Muutoinkin koen, että suurin osa niistä eri toimista, joita Jumala meiltä muka vaatii, on ihmismielen keksintöä. Vallankäyttöä siis.

En ole täysin ateisti ja saatanpa jopa rukoillakin joskus. Uskon kuitenkin, että jos Jumala olemassa on, emme häntä ymmärrä. Raamattu on minun näkökulmastani enimmäkseen ihmismielen tuotosta ja jos taustalla Jumalan ohjausta on, ihmiset ovat onnistuneet sen jonnekin piilottamaan. Israelin näkeminen jotenkin "valittuna" kansana on täyttä hömppää. Maailma on täynnä kansoja, jotka itseään hyvinkin erikoisina ja jumalten suosiossa olevina pitävät.

Se Jumala, johon ajoittain uskon, ei puutu pikkujuttuihin. Hän ei vaadi, että tekisin jotakin ihmeellisiä toimia vaan hän ymmärtää sen, millainen olen. Jos epäilen hänen olemassaoloaan, hän todennäköisesti huvittuneena nauraa. Jos Jumala sellainen on kuin kuvittelisin, minun kielloillani ei hänelle merkitystä ole.

Tarinat Jeesuksesta ovat vaikea juttu. Niin paljon ovat ihmiset tarinaan vaikuttaneet ja niin selvät ovat ne manipuloinnin keinot, joita on käytetty, etten tiedä, mitä ajattelisin. Jo sananvalinta - Isä, Poika ja Pyhä Henki - kertoo minusta aika paljon myös aikakaudesta, jolloin opin perusta valettiin. Jeesusksen historiallisuutta en kiistä, mutta mitä todella tapahtui, on arvoitus ja uskon asia.

Pohjimmiltaan uskon vahvasti ihmiseen ja ihmisen kykyyn ratkoa suuria mysteereitä. Aikaa siihen toki menee, mutta olemme selvittäneet jo monia sellaisia asioita maailmásta, jotka olivat vielä vaikkapa 100 vuotta sitten esivanhemmillemme outoja.

En poissulje uskonnollisia asioita elämästäni, mutten oikeastaan pidä todennäköisenä minkäänlaista uskoontuloakaan. Olen pohjimmiltani syvän rationaalinen ihminen ja en usko asioita ennen kuin ne on todistettu minulle. Tyypillinen skeptikko kai siis.

Se, miksi täällä jankutan itsestäänselvyyksistä, on minulle suuri arvoitus. Kai olen jotenkin vain jumittunut tänne ja minulla siis on myös liikaa aikaa.

Näköjään sitten kuitenkin jaksoin. Ehkä vähän liikaakin.

Ei minulla vastauksia elämän suuriin kysymyksiin ole. Uskon, että minun ei pidä tehdä muille sellaista, mitä en itsekään haluaisi kokea. Uskon, että minun on pyrittävä auttamaan ainakin ongelmissa olevia sukulaisiani ja tuttaviani mahdollisuuksien mukaan. Uskon, että minun on tehtävä työni asiallisesti ja kasvatettava jälkikasvuni mahdollisimman hyvin, jotta he eivät muille pahaa tekisi.

Uskon, että minun on hyvä liikkua riittävästi ja uskon myös, että on OK, jos ajoittain juon vaikkapa muutaman siiderin vaimon tai kavereideni tai naapurin isännän kanssa. Uskon, että on luvallista joskus vaihtaa autoa - taidan vaihtaa liiankin usein - ja käydä etelässä vaimon ja jälkikasvun kanssa.

Jep. Uskonto on minulle vieraampi asia ja suon sen sellaisena pysyvänkin. Analyyttiseltä kannalta uskonto kuitenkin minua kiinnostaa ja siksi kunnon väittely vaikkapa täällä tarjoaakin minulle sekä viihdettä että älyllistä haastetta. Mielipiteitä minulla riittää ja puolustan hanakasti omia näkemyksiäni, mutta pääsääntöisesti en halua ketään loukata.

Asiaa olisi vielä muutama sivullinen, mutta taidan jättää tällä kertaa tähän. Kiitos hyvistä kysymyksistä. Sanoja tuli paljon; sitä en tiedä, saitteko vastauksenne.

• Elisa R

Ei minulla vastauksia elämän suuriin kysymyksiin ole. Uskon, että minun ei pidä tehdä muille sellaista, mitä en itsekään haluaisi kokea. Uskon, että minun on pyrittävä auttamaan ainakin ongelmissa olevia sukulaisiani ja tuttaviani mahdollisuuksien mukaan. Uskon, että minun on tehtävä työni asiallisesti ja kasvatettava jälkikasvuni mahdollisimman hyvin, jotta he eivät muille pahaa tekisi.

Uskon, että minun on hyvä liikkua riittävästi ja uskon myös, että on OK, jos ajoittain juon vaikkapa muutaman siiderin vaimon tai kavereideni tai naapurin isännän kanssa. Uskon, että on luvallista joskus vaihtaa autoa - taidan vaihtaa liiankin usein - ja käydä etelässä vaimon ja jälkikasvun kanssa.

Jep. Uskonto on minulle vieraampi asia ja suon sen sellaisena pysyvänkin. Analyyttiseltä kannalta uskonto kuitenkin minua kiinnostaa ja siksi kunnon väittely vaikkapa täällä tarjoaakin minulle sekä viihdettä että älyllistä haastetta. Mielipiteitä minulla riittää ja puolustan hanakasti omia näkemyksiäni, mutta pääsääntöisesti en halua ketään loukata.

Asiaa olisi vielä muutama sivullinen, mutta taidan jättää tällä kertaa tähän. Kiitos hyvistä kysymyksistä. Sanoja tuli paljon; sitä en tiedä, saitteko vastauksenne.

vastauksistasi! Olet ainakin henkisesti todella aktiivinen persoona. Sellaisen huvittavan asiaan kuulumattoman seikan haluan sanoa, että luulin sinua koko ajan naisihmiseksi. Tällaista tämä nettimaailma on, kun ei ihmistä kohtaa face to face. Livenä kun monetkin tapaisi, yllättyisi. Mikään ei viitannut kylläkään kirjoituksissasi, että olisit nainen. Käsitykseni oli ihan oman mielikuvitukseni tuotosta.

Itse asiassa sinun asenteissasi paistaa rehellisyys ja sitä paitsi kristillinen mieli! Et sinä mikään inhottava realisti kylläkään ole. Ehkä sellaisissa tilanteissa, joissa toinen osapuoli on vilpillinen ja valheellinen. Sellainen voi kokea sinut "inhottavaksikin". Ja tällaista uskonnollisuuden piirissä on ikävä kyllä erittäin runsaasti.

• kirjoitukset
        Huhahhhei kirjoitti:

odottanut pitkän aikaa, koska Herrasi rupeaa lahtaamaan vääräuskoisia. Noinhan sen tulisi mennä?

Verta ja suolenpätkiä-uskovainen. Teitä alkaa olla ainakin netissä turhan paljon.

Täysin pimee äijä näemmä.

• mammsseli5

IR:lle. Hassu juttu ... aivan samoin olen ajatellut sinusta IR kuin tuo Elisa R. !

• Tuom.

Kiirtos IR:lle perinpohjaisesta selvityksestä käsityksistäsi "kaikesta". Voin ehkä myös itse paremmin ymmärtää ajatteluasi ja käsityksiäsi maailman menosta ja uskonnosta. Olen aika pitkälle samaa mieltä ja ymmärrän näkökantojasi. Ja ovat itselle erittäin tuttuja kritiikkeineen sun muineen. Ehkä aikaisemmassa kirjoituksessa aliarvioin ymmärrystäsi tähän maailmaan, yhteiskuntaan ja aikaan, elämään yleensä.

Mutta ymmärrätkö itse kun mitta on jo yli käynyt, niin alkaa miettimään, että mikä tai kuka on tämän kaiken takana? Ihan filosofisestikin pääteltävissä on pakko luottaa siihen, että nämä elämän mysteerit on joku joskus jo ratkaissut. Niin filosofiassakin ajatellaan. Tulkinnat sitten vaihtelee. Jumalien poissulkeminen on jo sinänsä suuri tiedollinen virhe, sulkien jo paljon elämän filosofian ulkopuolelle.
        On siis sen varassa mm. että millään ei olisikaan mitään tarkoitusta. Ennalta tietäminen on taas ihan oma juttunsa.

Sellainen filosofinen koulukuntakin on olemassa, että "kaikki on harhaa". Se vaan on looginen itsemurha ja älyllinen ennenkaikkea. On ihan älyllistä ajatella, että elämme menneisyydessä, nykyisyydessä ja myös tulevassa. Historia voi opettaa paljon, mutta oleellisinta on arvioida oma tulevaisuutensa. Käsittääkseni juuri siinä tehdään tulevat virheet ja lopulliset kaiken lisäksi. Historiaa emme voi mµuttaa, mutta tulevaisuuteen voimme vaikuttaa.

Ongelma on siinä, että havaitsemmeko relevantit tulevaisuuteen näkijät? Niitä kyllä on "harvassa kypsiä"; talouspolitiikassa ehkä Korkman, mainitsit tutun Tofflerin...jne. Mutta uskonnossa löytyy vain Jeesus Kristus, joka on menneiden, nykyisten ja tulevien totuuden torvi. Hänen antaa vain löytää itsensä.
        Mutta käsittääksen tämä on hyvin tapauskohtainen asia.

• tämä vain tuli

Niin kauan, kun sanan säilällä lyöt, muttet uskoasi kenellekään eläväksi tee, älä käytä elävän Jumalan sanoja. Moniko on kauttasi parantunut? Moniko on näkönsä saanut? Moniko on Jumalan läsnäolossa kaatunut sinun kauttasi? Sillä siellä, missä on oikea usko ja Jumalan voitelu, siellä myös Pyhä Henki toimii ja ihmeitä tapahtuu.

• Kyseessä ei ollut minun profetiani, vaan nimimerkki "Mahatman" saama profetia, jonka toin tänne.

• kummallisteknikko
        JoukoPiho kirjoitti:

Kyseessä ei ollut minun profetiani, vaan nimimerkki "Mahatman" saama profetia, jonka toin tänne.

Niin, sinähän vain palvelet Jumalaa ja välität Hänen profetioitansa, mutta jos viesti tuleekin saatanalta, niin et ole vastuussa. Lue Genesistä ja mieti kuinka pätevä olisi käärmeen, tai viestinviejänsä disclaimeri.

• Sune

Jotain täytyy olla tulossa koska niin moni profetia profetoi huonoja aikoja, pankkiherrat ovat eri mieltä tulevasta mutta minä ainakin luotan enempi profetiaan koska kaikki puhuu samaa. Paha aika on tulossa jo alkanutkin mutta Kristuksen omilla ei ole hätää.

• suparu exctra

KUKAAN EI ODOTA
        21.12.2012 MAAILMANLOPPUA
        SILLÄ SITÄ ENNEN ON JO MAAILMA NIIN SEKAISIN
        ETTEI KUKAAN JAKSA POHTI MAAN LOPPUMISTA
        VAAN SITÄ MITEN SELVIYTYISI SEURAAVAAN AAMUUN !

• Tuom.
        suparu exctra kirjoitti:

KUKAAN EI ODOTA

on varmaan nyt paikallaan. Joku arkirealistinen päivitys näille sivuille on varmaan paikallaan. Mayyyjojen kalenteri on sinänsä mielenkiintoinen. Mutta Maijan ja Matin kaenterilla voitaisiin katsoa, mitä tänä päivänä tapahtuu. Naapurin kanssa tuossa lunta luodessamme, pohdimme, että taitaa tulla jääkausi. Se on tuo ilmastonmuutos. Jos Golf-virta lopettaa lämpimät ilmavirtaukset, niin kyllä tässä ollaan muutosten kourissa.

Mutta tuo, että miten selviytyisi seuraavaan aamuun, on kuitenkin kaikkein oleellisinta. Ei se paljon lohduta jos ennustellaan vaan kaikkea kauheuksia. Mutta uskovalle on taas käsittämätöntä ennustella kovin juhlavasti maallisia iloja, valitettavasti. Kristinuskossa kun pitää kuolla tälle pahalle maailmalle. Se autuus ei ole tässä ajassa. On ymmärrettävää, jos uskomaton (Miksei uskovakin) ihminen kaipaa vain Maijan kalenterista niitä parempia päiviä lohdukkeeksi.- On juhlat tiedossa; käydään permanentissa, ehkä shoppaillaan Stokkarilla, hypistelllään kolmenkoon sukkahousuja alennusaltaista. Miehet käy tietysti miesten liikkeissä, auton varaosia kysymässä tai uutta plasmateeveetä tutkimassa. Lapsia käytetään mäkkärillä ja nuoret voi käydä salaa sauhuttelemassa. Kaikilla on omat kuvionsa juuri tälle päivälle tai huomisen kutsuille, bileisiin, harkkoihin, matseihin, iskälle , äiskälle tai mummulaan.

Kaikkien on kuitenkin syyttömänä syntymäänsä selvittävä paivästä toiseen, jos jotain mieltä ylentävää olisi.
        ja tämä henk.koht. rohvetia onkin kaikkein tärkeintä, miten tuokin lähimmäinen jaksaa seuraavaan päivään. Että jospa silläkin olisi hyvä olla.
        Kun seuraa lähimmäisen arkea, niin tällaistakin tulee mieleen.

• hilpeetä
        suparu exctra kirjoitti:

KUKAAN EI ODOTA

Ensinnäkään mayojen kalenteri ei edes tunne vuotta 2012, koska mayat eivät olleet kristittyjä
        eikä heidän ajanlaskunsta perustunut jonkun Jeesuksen kuviteltuun syntymävuoteen. Mayojen
        kalenterissa ei siksi ole vuotta 2012 jkr, eiväthän he tienneet mitään koko Jeesuksesta, eikä
        heillä ole mitään gregoriaanista kalenteria, joka on länsimainen keksintö. Mayojen tzolkin ja
        haab -nimisten kalenterien ajanlasku alkaa yli 3000 vuotta ennen länsimaista ajanlaskua.

Toisekseen mayat olivat aika surkeita ennustajia, eikä heillä selvästikään ollut pienintäkään
        aavistusta omasta kurjasta kohtalostaan ja siitä kulttuurinsa pikaisesta tuhosta, joka heitä
        lähitulevaisuudessaan odotti. Ei kannatta laittaa kovin paljon painoa sellaisten ennustajien
        näkemyksille, joilla ei ole aavistustakaan edes omasta kohtalostaan.

• kirjoitukset
        suparu exctra kirjoitti:

KUKAAN EI ODOTA

En ole ilmoittanut mitään maailmanlopusta.Tältä istumalta kerron,että siihen on vielä toista tuhatta vuotta.Mutta välituomio tulee ja siihen ei ole paljon aikaa-runsas 7-vuotta.Antikristuksen nousu.Harmagedonin sota jne.Koettakaa nyt käsittää,etten puhu mistään ulkoapäin tulevasta profetiasta.Vaan siitä,mitä Herra on puhunut profetoilleen aikojen kuluessa.Kun ne poimit,saat suoran janan ylösotto päivään.Tosin ei enää ole aika niitä tutkistella.Mikäli se on minulta vienyt 42-vuotta,kuinka joku luulee pääsevänsä heti "kärryille"Raamatun profetia on sellainen,että se 2-3 kertaa toistaa saman,joskin ehkä eri sanoin,mutta ajatus on sama.Jokainenhan on vastuussa itsestään Herran edessä.Joten tämän,joita olen kirjoittanut-ei voi väittää,etten tiennyt.Vai pidätkö Jumalan armoa niin köyhänä asiana.Sanoman olette saaneet...jälki osa on itse tehtävä.Amen

• Elisa R
        kirjoitukset kirjoitti:

En ole ilmoittanut mitään maailmanlopusta.Tältä istumalta kerron,että siihen on vielä toista tuhatta vuotta.Mutta välituomio tulee ja siihen ei ole paljon aikaa-runsas 7-vuotta.Antikristuksen nousu.Harmagedonin sota jne.Koettakaa nyt käsittää,etten puhu mistään ulkoapäin tulevasta profetiasta.Vaan siitä,mitä Herra on puhunut profetoilleen aikojen kuluessa.Kun ne poimit,saat suoran janan ylösotto päivään.Tosin ei enää ole aika niitä tutkistella.Mikäli se on minulta vienyt 42-vuotta,kuinka joku luulee pääsevänsä heti "kärryille"Raamatun profetia on sellainen,että se 2-3 kertaa toistaa saman,joskin ehkä eri sanoin,mutta ajatus on sama.Jokainenhan on vastuussa itsestään Herran edessä.Joten tämän,joita olen kirjoittanut-ei voi väittää,etten tiennyt.Vai pidätkö Jumalan armoa niin köyhänä asiana.Sanoman olette saaneet...jälki osa on itse tehtävä.Amen

päivää millään janoilla tutkita. Meneeköhän sinulla yöstempaus-, ja ylösotto-termit jotenkin sekaisin? Ylöstempaus on yksi ja ainutkertainen tapahtuma (siis seurakunnan ylösotto, joka tapahtuu ennen vihan aikaa). Vaikka sata vuotta luettaisiin raamattua, niin ei se paljon viisastuta, jos ei Jumalan henki avaa kirjoituksia. "Henki tekee eläväksi, kirjain kuolettaa".

• kirjoitukset
        Elisa R kirjoitti:

päivää millään janoilla tutkita. Meneeköhän sinulla yöstempaus-, ja ylösotto-termit jotenkin sekaisin? Ylöstempaus on yksi ja ainutkertainen tapahtuma (siis seurakunnan ylösotto, joka tapahtuu ennen vihan aikaa). Vaikka sata vuotta luettaisiin raamattua, niin ei se paljon viisastuta, jos ei Jumalan henki avaa kirjoituksia. "Henki tekee eläväksi, kirjain kuolettaa".

Eiköhän nämä ole joillakin muilla sekaisin.Vai etkö ymmärrä,että Raamatusta saa selvän melko tarkkaan,koska on ylösotto.Seurakunta ei lähde ylös,vaan seurakunta synnyttää "ylösotto lapsen"Mikäli kiellet,ettei Raamatusta löydy viisautta-niin silloin olet lähellä uskonnollista porttoa,josta Ilmestyskirja puhuu.En liioin ole sanonut,että luen Raamattua "kuivin suin"Olet täysin pielessä noissa näkemyksissäsi.Sitä et usko,ennen kuin tulet sen huomaamaan,kun katselet antikristuksen nousua.Onhan silloinkin mahdollisuus pelastua,mutta se tietää päätöntä ruumista.Valitettavasti näin on marjat.

• Tuom.
        kirjoitukset kirjoitti:

Eiköhän nämä ole joillakin muilla sekaisin.Vai etkö ymmärrä,että Raamatusta saa selvän melko tarkkaan,koska on ylösotto.Seurakunta ei lähde ylös,vaan seurakunta synnyttää "ylösotto lapsen"Mikäli kiellet,ettei Raamatusta löydy viisautta-niin silloin olet lähellä uskonnollista porttoa,josta Ilmestyskirja puhuu.En liioin ole sanonut,että luen Raamattua "kuivin suin"Olet täysin pielessä noissa näkemyksissäsi.Sitä et usko,ennen kuin tulet sen huomaamaan,kun katselet antikristuksen nousua.Onhan silloinkin mahdollisuus pelastua,mutta se tietää päätöntä ruumista.Valitettavasti näin on marjat.

Selvä tapaus. Ei ole ylösvedossa mukana, vaikka on jo poikalapset synnyttänyt. Ei ymmärrä raamatun janoista mitään, vaikka kuivin suin kirjoittelee. Sellaisia ne janattomat portot ovat. Niitä ilmaantuu vielä lisää, kunhan kevatpälveet paljastuvat. Vappuna ne on jo ihan siiderissä. Katso vaan, niin jo pääsiäsisenä on päätön kanan ruumis pitkin pituuttaan.

• kirjoitukset
        Tuom. kirjoitti:

Selvä tapaus. Ei ole ylösvedossa mukana, vaikka on jo poikalapset synnyttänyt. Ei ymmärrä raamatun janoista mitään, vaikka kuivin suin kirjoittelee. Sellaisia ne janattomat portot ovat. Niitä ilmaantuu vielä lisää, kunhan kevatpälveet paljastuvat. Vappuna ne on jo ihan siiderissä. Katso vaan, niin jo pääsiäsisenä on päätön kanan ruumis pitkin pituuttaan.

Voi voi sinuakin poloista.Suuria puhelet,mutta et Raamatun textin mukaan.Onko niin,että kaikki melkein 100%on epätietoinen ylösoton päivästä.Teillä on väärä perustus,joka tulee murtumaan.Olette keränneet risuista kolonne.Mutta ne palavat kuin oljet.On tietenkin hyödytöntä ikään kuin kinastella.Ei lapsi voi tietää aikojen kulkua.Senhän pitää ensin oppia jotakin,mikäli haluaa perille.Toisaalta taas,ellei haluakkaan,niin ei sekään ole Herran vika..Kirjoitukset on annettu sitä varten,että jokainen kasvaisi.Kaiketi olette kuulleet juola kaurasta.Tämä on samanmoinen,kuin aito kaura,mutta siinä on vain se ero,ettei siinä ole jyvää sisällä.Samoin näillä palstoilla kirjoittajilla.Erittäin vähän aistiii,missä oon todellinen Herran Henki.

• Elisa R
        kirjoitukset kirjoitti:

Voi voi sinuakin poloista.Suuria puhelet,mutta et Raamatun textin mukaan.Onko niin,että kaikki melkein 100%on epätietoinen ylösoton päivästä.Teillä on väärä perustus,joka tulee murtumaan.Olette keränneet risuista kolonne.Mutta ne palavat kuin oljet.On tietenkin hyödytöntä ikään kuin kinastella.Ei lapsi voi tietää aikojen kulkua.Senhän pitää ensin oppia jotakin,mikäli haluaa perille.Toisaalta taas,ellei haluakkaan,niin ei sekään ole Herran vika..Kirjoitukset on annettu sitä varten,että jokainen kasvaisi.Kaiketi olette kuulleet juola kaurasta.Tämä on samanmoinen,kuin aito kaura,mutta siinä on vain se ero,ettei siinä ole jyvää sisällä.Samoin näillä palstoilla kirjoittajilla.Erittäin vähän aistiii,missä oon todellinen Herran Henki.

keskittyä tässä kristillisessä elämässä oleellisimpiin asioihin, kuin varmana pitämiin ennusteluihinsa ja toisten mollaamisiin. Entäs sitten kun omat ennustelut eivät pidäkään paikkaansa, niistä kun on jokainen itse vastuussa? Jokainen vähänkin maailmanpolitiikasta tietävä osaa ottaa huomioon mm. sen , että Iranin atomivoimalat voidaan pommittaa jne.

Tuom. nimimerkkiin mennäkseni, niin ensinnäkin hänen "ennustelut", eli profetiat, tiedon sanat, viisauden sanat ovat pitäneet AINA paikkansa, on nimittäin sen verran pitkän pitkä kokemus niistä. Jumala puhuu Häntä ja lähimmäisiään rakastavaan vilpittömään, rehelliseen, puhtaaseen, ja kuuliaiseen sydämeen, joka nim. Tuom. mm. on.

• Tuom.
        kirjoitukset kirjoitti:

kirjoitus oli tsoukiksi Pasuunalle, että älyäisi olla vakavahenkisiä uskovia portoiksi haukkumasta. Ennustele vaan ihan, mutta voisit kantaa enemmän vastuuta pieleen menneistä ennustuksista. Katsos kun uskottavuus menee vähemmälläkin. Voihan se itse kullakin mennä pieleen, ja monasti onkin. Mutta se lähimmäisen kunnioitus olisi pyrittävä pitämään. Kevennä välillä taakkaasi. Ystävyydellä.

• kirjoitukset
        Elisa R kirjoitti:

keskittyä tässä kristillisessä elämässä oleellisimpiin asioihin, kuin varmana pitämiin ennusteluihinsa ja toisten mollaamisiin. Entäs sitten kun omat ennustelut eivät pidäkään paikkaansa, niistä kun on jokainen itse vastuussa? Jokainen vähänkin maailmanpolitiikasta tietävä osaa ottaa huomioon mm. sen , että Iranin atomivoimalat voidaan pommittaa jne.

Tuom. nimimerkkiin mennäkseni, niin ensinnäkin hänen "ennustelut", eli profetiat, tiedon sanat, viisauden sanat ovat pitäneet AINA paikkansa, on nimittäin sen verran pitkän pitkä kokemus niistä. Jumala puhuu Häntä ja lähimmäisiään rakastavaan vilpittömään, rehelliseen, puhtaaseen, ja kuuliaiseen sydämeen, joka nim. Tuom. mm. on.

Ottanet huomioon,etten ole ketään pyrkinyt mollaamaan.Vaan olen tuonut Raamatun profetiat siinä suhteessa,kun ne menevät tässä maailmassa.Ei kaiketi ole minun vikani,jos väärinymmärrykset pyrin oikaisemaan.Eiköhän itse Jeesus sanonut-lopulla pyritään valitutkin eksyttämään.Eikä eksytys kulje mistään kapakasta,vaan se on seurakunnan sisällä.Olit sitten ukko/akka niin näin tulevat asiat menemään,jotka olen edeltä tuonut julki.Lisäksi ei Jumala ole perustanut mitään,ulkoapäin tulevien profetioiden varaan.Vaan sen varaan,minkä Hän on aikoinaan puhunut profettainsa ja apostoleinsa suun kautta.Siinä vaivaa pitää nähdä,että ne löytää varmuudella esiin.Raamattu todistaa 2-3 kertaa saman asian,joskin ehkä toisin sanoin.Mikäli näin ei etene Raamatun tutkinnnassa on tuulta tavoittean.Ei Raamatun tutkiminen ole mitään joutohommia,vaan se on totisinta totta.Näin siis luodaan kestävä perustus,joita tuuli myrskyt eivät kaada.Sillä sellsinen on tulossa,eikä kovinkaan kaukana.Mutta mikäli on Herran puntarissa punnittu,eikä köykäiseksi havaittu-läähtee kotiin.

• kirjoitukset
        Tuom. kirjoitti:

kirjoitus oli tsoukiksi Pasuunalle, että älyäisi olla vakavahenkisiä uskovia portoiksi haukkumasta. Ennustele vaan ihan, mutta voisit kantaa enemmän vastuuta pieleen menneistä ennustuksista. Katsos kun uskottavuus menee vähemmälläkin. Voihan se itse kullakin mennä pieleen, ja monasti onkin. Mutta se lähimmäisen kunnioitus olisi pyrittävä pitämään. Kevennä välillä taakkaasi. Ystävyydellä.

En ole kaikkia sanonut "portoiksi".Mutta se meidän pitää mielessä;tämä on Raamatun ennustus.Olisitko niin hyvä ja sanoisit,missä on mennyt pieleen?Mikäli elää yksin profetioiden varassa on jo mennyt pieleen.Perustus pitää olla luja,muuten ei tulevaa myrskyä kestä.Liioin käsittääkseni en ole lähimmäisiäni pitänyt pilkkana.Päin vastoin pyrkinyt auttamaan.Jonkunhan tämäkin osa on kantaa,jos ei muuten niin edes itseni tähden.Tietenkin he myöskin ketä Herra sitten tielleni asettaa.Siinä sanoit oikein,että menee pieleen...mutta paremmin koskien,jotka profetioiden perässä juoksevat.Nimittäin se ei ole Herramme tahto.Miten mukavaa se olisikin,kun ei tarvis muuta kuin profetoida.Saisi edelleenkin jättää Raamatun pölyttymään sinne kirjahyllylle.Muistan tapauksen vuosikymmenien takaa.Olin kasvattina eräässä maalaistalossa.Siellä oli "piironkin"päällä painava kuva Raamattu.Sain sen jotenkin alas ja aloin tutkimaan.Jäin siitä kiinni ja tietenkin selkääni.Lopuksi sanottiin,jos Raamattua lukee,niin voi tulla hulluksi.Ottakaa siis tällaisenakin vastaan.

• Elisa R
        Elisa R kirjoitti:

...ja ovat olleet Jumalan SANALLA ja HENGELLÄ koeteltu. Eli ovat ollet Jumalan sanan mukaisia. Toivoisin, että ajattelisit ihmisiä kristillisellä sydämellä (hyvät hedelmät), ja että myös itselleenkin saisi sitä myötä paremman mielen. Ei tässä nykyajassa ole liikaa niitä ihmisiä ja asioita, jotka tuottaisivat edes vähän positiivista mieltä itsekunkin lyhyeen elämään. Viittaan Tuom.:aan, että voisi ottaa välillä vähän rennomminkin ja vaikka "tsoukata" välillä. "Huumorin kukkanen se on kaunehin kukkanen", niinku sanotaan. Sitä ei ole liikaa viljelty. Pyhien asioiden kustannuksella ei tietenkään sovi pelleillä.

• kohta!

profetiassa!

"Minun profeettani minä nostan tässä maassa. Hän kuulee minua, maan ja taivaan Jumalaa. Hänet olen valinnut aseenkantajakseni tälle Suomen köyhyyden ajalle. Hän julistaa ja tuo esille, mitä minun sydämelläni on, sanoo Herra."

• aitoja oikea

Hei tuohan on ilmiselvä TOTUUS!!!!!!! Raamattupalstalla on ihka aito profeetta! Se uskoo itse olevansa. Käy tutustumassa.

• arvioija

Profeetta Mahatma on puhunut. Uskallan Raamatun luvalla arvostella hänen profetiansa.
      1. Kor. 14:29
      "Profeetoista saakoon kaksi tai kolme puhua, ja muut arvostelkoot;"

Nimimerkki Mahatman profetia menettää jotain uskottavuudestaan jo kättelyssä.
      En jaksa täysin uskoa profetiaan, jonka esiintuoja on ottanut nimimerkikseen 'Mahatma'.
      Mahatma-nimen merkitys on 'suuri sielu' (sanskr.). Nimi on jonkinlainen arvonimi, jonka toiset ihmiset antavat 'suureksi sieluksi', erityisen hyväksi ihmiseksi, arvioimalleen ihmiselle. Nimi vastannee länsimaissa käytettya pyhimys-nimeä, mutta on sitä kunnioitettavampi. 'Pyhimys' voi olla jossain yhteydessä jopa epäkunnioittava pilkkanimitys.
      Tunnetuin 'Mahatma' on epäilemättä Intian itsenäisyyden puolesta väkivallattomasti taistellut Mahatma Gandhi (Mohandas Gandhi).

"Joka itsensä ylentää, se alennetaan."

Profetia sisältää runsaasti vaikutteita Israelin kansalle Vanhassa Testamentissa annetuista profetioista.
      Profeetta Mahatma on varmasti lukenut VT:n perusteellisesti. Monet vanhatestamentilliset sanatkin viittaavat siihen. Profetia on lähinnä varoituksia, uhkauksia ja tuomioita julistava. Se ei sinänsä tee profetiasta väärää. Raamatun profetiat sisältävät samoja asioita.

Suomessa on ollut runsaasti liikkeellä kutakuinkin samansisältöisiä profetioita useiden vuosikymmenten aikana. Profetia on melko ympäripyöreää sanomaa, jonka ainoa täsmäennustus on "Minun tuomioni ovat jo tulossa, tänä kesänä tulette näkemään ja kuulemaan."
      Kaikki profetiassa olevat suorat tai lähes suorat Raamatun lainaukset ovat tarpeelliset opetukseksi, kehoitukseksi ja varoitukseksi. Muu on melkoisella varmuudella profeetan omien ajatusten luomaa.

Lainaus Mahatman profetiasta:
      >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Näin sanoo Herra, sinun Jumalasi.

• kirjoitukset

Niin juuri tätä olen pyrkinyt tuomaan julki.Herra ei rakenna rakennustaan ulkopäin tulevien profetioiden varaan.Vaan niille,jotka Hän on antanut profetoida Raamatussa,sekä VT:ssa ja UT:ssa,koska viimeinenkin kirja on profetaalinen.Ilmestyskirjan toteutumana on,sekä paljastaa,että kätkeä.Siksi ei saa jäädä yksin Ilmestyskirjan varaan,vaan myöskin VT:sta ottaa mukaan,mitkä eivät ole vielä toteutuneet.Eiköhän Jeesus itse sanonut;kun kylväjä lähti jne.Osa meni suoraan kallioperälle.On tämä aika melkoisen sekava,näin kun sitä ajattelee hiljaisuuudessa.Niin Elia joukko odottaa tällä hetkellä,että Herran ilmentymät lähtisivät liikkeelle.Tekee lyhyen,mutta hyvin voimakkaan jäljenjätön ja lähtee pilviin.Lisäksi tässä on vielä sekaannusta senkin vuoksi,koska on niin eri jaksoihin kansaa.

• merkkien seuraaja
        kirjoitukset kirjoitti:

Niin juuri tätä olen pyrkinyt tuomaan julki.Herra ei rakenna rakennustaan ulkopäin tulevien profetioiden varaan.Vaan niille,jotka Hän on antanut profetoida Raamatussa,sekä VT:ssa ja UT:ssa,koska viimeinenkin kirja on profetaalinen.Ilmestyskirjan toteutumana on,sekä paljastaa,että kätkeä.Siksi ei saa jäädä yksin Ilmestyskirjan varaan,vaan myöskin VT:sta ottaa mukaan,mitkä eivät ole vielä toteutuneet.Eiköhän Jeesus itse sanonut;kun kylväjä lähti jne.Osa meni suoraan kallioperälle.On tämä aika melkoisen sekava,näin kun sitä ajattelee hiljaisuuudessa.Niin Elia joukko odottaa tällä hetkellä,että Herran ilmentymät lähtisivät liikkeelle.Tekee lyhyen,mutta hyvin voimakkaan jäljenjätön ja lähtee pilviin.Lisäksi tässä on vielä sekaannusta senkin vuoksi,koska on niin eri jaksoihin kansaa.

Syksyllähän tämä nähdään, miten piti paikkansa.

Sellainen näissä profetioissa kiinnostaisi millaisessa tilanteessa on saatu. Onko unessa, unen ja valveen rajamailla, rukouksessä ilmestys esim. silmät kiinni tai rukouksessa vastaus suorana tekstinä joka on saman tien kirjoitettu talteen vai peräti ääni. Ääntä tai enkeliä varoisin eniten, sillä vihollinen voi myös käyttää näitä ja on käyttänyt varsinkin jenkeissä.

Lisäksi varoisin myös tarkkoja aikoja jolloin tapahtuu jotain merkittävää. Sellainen on jo uskottavampi, että esim. 5 vuoden välillä tai tietystä ajasta eteenpäin voisi alkaa tapahtua. Itsellä on yksi profetia jonka aika ei ole vielä (saatu rukousvastauksessa). Jos tällä vuosikymmenellä tulee 3. WW tai sitten todella suuria taisteluita, niin voin sitten sen julkaista. Siinäkään tosin ei saa tarkkaa aikamäärätietoa joskin suuntaa.

• taas sinä
        merkkien seuraaja kirjoitti:

Syksyllähän tämä nähdään, miten piti paikkansa.

Sellainen näissä profetioissa kiinnostaisi millaisessa tilanteessa on saatu. Onko unessa, unen ja valveen rajamailla, rukouksessä ilmestys esim. silmät kiinni tai rukouksessa vastaus suorana tekstinä joka on saman tien kirjoitettu talteen vai peräti ääni. Ääntä tai enkeliä varoisin eniten, sillä vihollinen voi myös käyttää näitä ja on käyttänyt varsinkin jenkeissä.

Lisäksi varoisin myös tarkkoja aikoja jolloin tapahtuu jotain merkittävää. Sellainen on jo uskottavampi, että esim. 5 vuoden välillä tai tietystä ajasta eteenpäin voisi alkaa tapahtua. Itsellä on yksi profetia jonka aika ei ole vielä (saatu rukousvastauksessa). Jos tällä vuosikymmenellä tulee 3. WW tai sitten todella suuria taisteluita, niin voin sitten sen julkaista. Siinäkään tosin ei saa tarkkaa aikamäärätietoa joskin suuntaa.

taas kuinka monta nimierkkiä sinulla oikein on???
        yksi kun paljastuu vaihdat toiseen!

edellinen nimimerkkisi oli profeettojen tarkkailija/seurailija minkä seuraavaksi keksit???

Muistakaapa myös
        Kirjoittanut: nämä kysymykset / 17.7.08 / klo 06:18

Oletko koskaan oikeasti etsinyt Jumalaa? Nöyrtynyt ristin juurelle ja rukoillut armoa?

Nuo kysymykset näyttävät olevan kristityille ja profeetoille niin äärettömän kiusallisia, että heti alkaa keittää. :)

• Sokeiden taluttajat
      • Känkkäränkkä

Uskovaiset riitelevät siitä, kuka on oikeassa. Ennen vanhaan toivotettiin, että "Herran haltuun". Meistä palstalaisista (ajattelin kirjoittaa ei yksikään tiedä Jumalan aivoituksia, mutten voinutkaan väittää näin, sillä joku tässä viestiketjussa on totinen Herran palvelija.) Mutta pääasia on, että jättäisimme asiat Herran hoideltaviksi, emmekä taistelisi toisiamme vastaan. Me emme ajattele niinkuin Jumala ajattelee, sillä Hänen ajatuksensa ovat salatut. Jos Jeesuskaan ei kaikkea tiedä, niin miten joku meistä ihmisistä voi väittää kaiken tietävänsä?

• H.Haarponen

Kysymyksessä on ilmastosodankäynnistä jota käydään HAARP sääaseella. USA pyrkii laittamaan polvilleen Euroopan luomalla kuivuuden ensi kesänä ja silloin maissin, soijan ja muun vieljelykavien (huon geenikäsitelty) hinta nousee pilviin ja mikä sen Mukavampaa USA:lle.

Suomi ei saa kuitenkaan apua koska USA-reppana ei ymmärrä että heidän geenimanipuloidut tuotteet alkavat osoittamaan epäonnistumsen merkkejä. Itävyys heikkenee. Se näkyy jo ensi kesänä. Samoin jo nyt USA ihmettelee että minne 30% mehiläisitä on kadonnut. Se johtuu myös ihmisten aihettamasta seikasta mutta ei siitä sen enempää.

Summa summarum. Kovat ajat ovat lähellä. Se joka viimeiseksi nauraa se paraiten nauraa mutta valitettavasti loppuvuonna ei taida nauraa kukaan.

• Eepä naarata

Kun totuus valkenee

• Seuraaja2

Vaikka uskon, että on hyvä pitää silmät avoimena, niin kehoittaisin suhtautumaan skeptisesti tähän HAARP-asiaan ja moneen mitä voi lukea netistä.

• Seuraaja2

a) Herätyksen tuulet Eivät puhalla
      b) Kesänä 2010 ei nähty mitään uutta vt. "kesällä tulette näkemään"

Olen taipuvainen uskomaan, että tämä ei ollut Jumalasta. Valitettavasti. Eikä se tarkoita etteikö moni näistä asioista voisi silti toteutua.

• Toinen realisti.

Kesä on takana ja nyt eletään Joulukuuta ja kohta vaihtuu vuosi.Eli ei tapahtunut mitään ennakoituja "kesällä tulette näkemään"-asioita.Pitänee lisätä tähän vielä sekin,ettei sitä maanjäristystä tai isoa hautavajoamaakaan Suomeen ole tullut.

• ALEERT
        Toinen realisti. kirjoitti:

Kesä on takana ja nyt eletään Joulukuuta ja kohta vaihtuu vuosi.Eli ei tapahtunut mitään ennakoituja "kesällä tulette näkemään"-asioita.Pitänee lisätä tähän vielä sekin,ettei sitä maanjäristystä tai isoa hautavajoamaakaan Suomeen ole tullut.

Toukokuussa eduskunta päätti Kreikan lainapaketista.

• mahdotonmahdollista
        Toinen realisti. kirjoitti:

Mutta HALOOOOOOOpaloo! Paloi paljon naapurimaassa. Paloi paljon ihmisiä Suomen Auringossa! Eikö MITÄÄN uutta. KYLLÄ VAIN: VALTAOSA Suomen kansaa sai nähdä ensimmäisen KUUMAN KESÄN, JOTA EDELSI KYYYYYLMÄN ENNÄTYKSELLINEN TALVI ja nyt on TIEDEMIEHET MAAILMALLA ENNUSTANEE SKANDINAVIAAN KYLMINTÄ TALVEA 1000 vuoteen. Ja syynä on se, että TUULET ei puhaltele niinkuin ennen. Toivottavasti edes HERÄTYKSEN TUULET.

• Jope.48.
        mahdotonmahdollista kirjoitti:

Mutta HALOOOOOOOpaloo! Paloi paljon naapurimaassa. Paloi paljon ihmisiä Suomen Auringossa! Eikö MITÄÄN uutta. KYLLÄ VAIN: VALTAOSA Suomen kansaa sai nähdä ensimmäisen KUUMAN KESÄN, JOTA EDELSI KYYYYYLMÄN ENNÄTYKSELLINEN TALVI ja nyt on TIEDEMIEHET MAAILMALLA ENNUSTANEE SKANDINAVIAAN KYLMINTÄ TALVEA 1000 vuoteen. Ja syynä on se, että TUULET ei puhaltele niinkuin ennen. Toivottavasti edes HERÄTYKSEN TUULET.

On oltu hyvää tarkoittaen epärehellisiä ja toimittu koko ajan Jumalan nimissä. Kyllä kaikkeen on Jumalan nimi kuule ehditty sotkea... Jumalalta ei ole muistettu kysyä, tai on kysytty ja itse vastattu. Ote kirjasta Saarnaaja.

• pienillä päästy
        Jope.48. kirjoitti:

On oltu hyvää tarkoittaen epärehellisiä ja toimittu koko ajan Jumalan nimissä. Kyllä kaikkeen on Jumalan nimi kuule ehditty sotkea... Jumalalta ei ole muistettu kysyä, tai on kysytty ja itse vastattu. Ote kirjasta Saarnaaja.

Joka Herraa kuulee, näkee kaikenlaista.

• ...ei päätä eikä häntää...

• näin on

Joo oli tämä oliko se veeramyrsky.

• 1+7

Minä kerron teille tuomion koska te sitä pyydätte.
      Te ette ole profetoineet että te tulette saamaan tuomion vaan te olette sitä pyytäneet ja kutsuneet pyyntöänne profetiaksi. Tämä profetioiden kertomisen teko on kuin huutaisi kadulla että tulkaa lyömään minua ja kutsuisi sitä profetoimiseksi että joku vielä lyö minua.

Tiedätte hyvin että maailma on jaettu kolmeen eri luokkaan, ensimmäinen maailma, toinen ja kolmas. Länsimaat ovat tämä ensimmäinen maailma. Länsimaat ovat korottaneet itsensä muiden yläpuolelle pedon ahneudessaan. Te tiedätte mitä korottamisesta seuraa.

Kuten te hyvin myös tiedätte mitkä uskonnot ovat ylentäneet itsensä muiden yläpuolelle, tai se näkemys mikä on ylentänyt itsensä muiden yläpuolelle, se yleinen käsitys helvetistä ja taivaasta. Mutta älkää hätääntykö! Nämä näkemykset ovat syntyneet ahneudesta, ihmisestä itsestään mikä on pelkoa ja lahjomista hyväksi käyttänyt haaliessaan valtaa.

Ilmestyskirja itse on myös ihmisten sydämestä kummunnut pyyntö kuinka olisi hyvä käydä. Ja minä tiedän että on tuleva ne jotka saavat voiman ja tekevät yhdessä maailmasta hyvän. Sillä minä olen saanut voiman sydämestäni tehdä ihmeitä mitkä ovat saaneet ihmiset lankeamaan polvilleen eteeni ja anomaan anteeksi antoa siitä mitä ovat olleet. Olen sanonut "älä hätäile, en itsekkään ymmärrä tästä mitä tein sen enempää kuin sinäkään, tee rauha itsesi ja muiden kanssa". On myös yksi joka kutsuu minua Jumalaksi tekojeni takia, mutta tämä ei pidä paikkaansa ja hän sanoo niin koska on yksinkertainen ja vitsikäs, todella hyvä ihminen, puhdasta rakkautta.

Kun me kuuntelemme sydäntämme, me tiedämme mitä meidän tulee tehdä. Sillä meidän sydämemme tietää Jumalan suunnitelmat. Ei Jumala tarkkaile tai tuomitse tekojamme, Jumala rakastaa kaikkia lapsiaan tyttäriä sekä poikiaan ja odottaa että he alkavat kuuntelemaan sydäntään. Sillä lapsien sydämissä on Jumalan tahto. Ja kun lapsi alkaa kuuntelemaan sydäntään on Jumala näyttävä asioita ja tekevä tekoja mitkä eivät ole lapsista itsestään, vaan Jumalasta. Sillä ei maailma ole niin vanha että se tekisi sen suurempia tekoja itsestään. Me olemme Jumalan lapsia, mutta tulee vielä aika kun meistä tulee aikuisia. Ja silloin me teemme tekoja itsestämme. Mutta sinne on vielä aikaa, sillä eihän lapsien mailmassa vallitse vielä rauha.

Usko toivo rakkaus. Niissä on hyvä elää.

• 1+7

Kun minun kautta Jumala teki ensimmäisen ihmeen keväällä 2010. Tai ensimmäinen ihme mikä sydämestäni kumpusi, ei minun tahdosta vaan Jumalan tahdosta. Tapahtui niin että tuli yksi tietoiseksi tulevista niin kuin minäkin tulin. Antoi Jumala minulle näyn ja voiman näyttää eteenpäin tuon näyn hänelle kenelle se näytettiin, ja samalla minäkin sen näin. Hän koki sen niin että hän seisoi siellä viimeisessä hetkessä ennen itse kirkkauden saapumista pilvistä tai taivaalta ja näki mikä oli maailmaa koetellut ja niin näin minäkin. Hän koki sen niin että seisoi siellä viimeisessä hetkessä ja palava pensas liekehti hänen edessä ilmoittaen tämän. Minä koin sen niin että tulin kirkkauden kaltaiseksi ja seisoin hänen edessä kenelle näky annettiin ja ilmoitin tämän hänelle.

Tämä näky ja todistus maan ja taivaan herrasta ei tullut minusta itsestäni vaan Jumalasta.

Halveksikaa te jotkut, epäilkää jotkut muut, pitäkää hulluna jos se on sydämenne tahto. Sillä sydän paljastaa todelliset kasvot. Sillä tekonne, ja sananne tulevat sydämestänne ja paljastavat kasvonne teille itsellenne sekä Jumalalle.

Ymmärrykseni on vajavainen, sanavarastoni yhteisymmärryksen rakentamiseen vielä vajavaisempi. Mutta on olemassa totuus ja se on pyrkimykseni, pahoittelen vajaavaisuuttani. Tarkoitukseni oli kertoa sitä mikä tuntuu oikealta kertoa.

On tulossa jokin tapahtuma elämäni aikana mistä tulin kertomaan. Ei Jumala turhaan minulle ole sitä viestiä antanut ja voimaa kertoa sitä sille kenelle se piti kertoa.

Se oli kuin ukkosen jylinä kun voima astui minuun ja nosti viestin saajan toiseen aikaan ja paikkaan kanssani todistamaan hänen paluuta, paikkaan jota tuli oli nuollut.

• NimetönUskis

Mikko Ainasoja. Rauhassa vaan, älä kiivastu. Älä tuhlaa energiaa turhaan.

Itse en osaa uskoa tarinaan mutta jos tämä pitää paikkansa niin se on iso juttu, joten kehottaisin vain katsomaan mitä tapahtuu ilman sen kummempia kehuja tai nuhteita.

Muistat varmaan hyvin sen että kun Johannes veljemme sai näyn, se ei ollut herra joka sen antoi, vaan herra antoi sen enkelilleen joka vei sen eteenpäin. Tämän enkelin eteen hän heittäytyi polvilleen ja huusi herra! Mutta enkeli sanoi ettei hän ole herra. Tämä tarinan on kuin 1:1 Johannes kastajan tarinan kanssa mooseksen näyn myös joten uskon sen olevan peräisin niistä.

Voi toki myös olla huijjari tai eksyttäjä ilman todellista kokemusta.

• joo itsekkin

kyllä haluan mikolle sanoa että jos toinen kertoo tarinan niin et sinä ole se kuka määrää sen miten se pitää kertoa. Tämä tarina tosiaan on samanlainen muiden raamatun näkyjen ja ilmestysten kanssa mitkä enkelit ovat ilmoittaneet.

Itselleni tuli heti mieleen gabrielin ilmoitus neitsyt marialle. Eihän tuokaan ollut suoraan herran ilmoittama vaan herran antoi sen gabrielille joka ilmoitti sen marialle.

koetellaan rauhallisesti hätiköimättä.

• 1+7

Minä olen näyttänyt yhdelle henkilölle Jumalalta saamani ilmestyksen tulevista tapahtumista. Se henkilö kuuluu joukkoon minkä lukumäärällä ei ole merkitystä teille, koska olen tullut vain kertomaan sen mitä on tapahtunut.

Kaikki muu mitä kerroin tapahtuman lisäksi oli jotain millä yritin opastaa lukijan saamaan rauhan itsensä kanssa ja muiden kanssa. Jos jokin ei sovi lukijalle hän voi unohtaa lukemansa. Sanoma oli kuitenkin ilmestys.

Mitä jos Jumala onkin tapahtumien takana...? Minkä mielen toimissa sinä silloin olet jos voima mikä antoi minulle ilmestyksen ja kyvyn näyttää sen eteenpäin on sinun vastustajasi?

Mikä tekee sinut tyytyväiseksi? Minun tarkoitukseni on olla yhteisymmärryksessä muiden kanssa. Onko sinun tarkoituksesi saavuttaa yhteisymmärrys veljien ja sisarien kanssa?

Jumala tietää kaikesta kaiken, ei hän tarkkaile meitä koska hän on jo kaiken tiennyt ajan alusta ajan loppuun. Ja näin Jeesus kuka toimii tuomitsijana saa Jumalalta oikeat tuomiot.

Kuten sanoin, Jumala ohjaa sydäntämme joten samalla tarkoitin että ilmestyskirja on Jumalalta tullut kirja. En ajatellut että kirjoittaessani tänne reaaliaikaiselle keskustelu foorumille minun tarvitsisi olla niin tarkka sanoissani, koska täällä on keskustelua eikä täällä kirjoiteta kiviin tekstejä tuhannen vuoden päähän. Tai olla kirjeenvaihdossa.

Pyydän, älä enää kiusaa minua.

Tarkoitukseni oli vain kertoa ilmestyksestä minkä olen saanut ja saanut näyttää sen eteenpäin auttaa ihmisiä saamaan rauhan itsensä, muiden ja Jumalan kanssa.

Ja totuushan oli edelleenkin se että minä tulin kertomaan Jumalan antamasta ilmestyksestä, siinä sivussa kerroin muutaman nuhtelun siitä että ihmiset koittavat määräillä toisiaan sen sijaan että etsisivät sitä mikä on heidän keskellä missä 2 tai useampi kokoontuu, sekä muutaman sanan siitä miten löytää rauha.

Kiitän myös tekstistäsi koska se oli inspiroiva antamaan rohkeutta ja olemaan pelotta oma itsensä. Vaikka mitä pelkoa anonyyminä internetissä voisikaan olla.

Kyllä löytyy ihmisiä ketkä voivat todistaa minun puheeni todeksi. Mutta ei tarkoitukseni ole täällä kenellekkään näyttää mitään tai pyytää joitain muita todistamaan tekojani.

Minä toin teille kertomuksen tapahtumasta mikä on tapahtunut ja tämä tarina, vain pelkästään tämä tarina kirjoitettakoon kiveen ja muu puhe olkoon siinä sivussa vain viestin tuojan ja viestin saajien keskinäistä höpinää.

• 1+7

Niität sitä mitä kylvät. Mutta minä nyt jo toisen kerran armahdan sinua antamasta sinulle niitettäväksi sitä mitä kylvät.

Minun tarvitsee enää puolustaa kommenttiani helvetistä ja taivaasta, sitten olemme sujut. Lainaan raamattua. "Eikä voida sanoa: 'Se on täällä', tai: 'Se on tuolla.' Katsokaa: Taivasten valtakunta on sisäisesti teissä"

Parempaa en osaa sinulle antaa armossa.

• 1+7
        1+7 kirjoitti:

Niität sitä mitä kylvät. Mutta minä nyt jo toisen kerran armahdan sinua antamasta sinulle niitettäväksi sitä mitä kylvät.

Minun tarvitsee enää puolustaa kommenttiani helvetistä ja taivaasta, sitten olemme sujut. Lainaan raamattua. "Eikä voida sanoa: 'Se on täällä', tai: 'Se on tuolla.' Katsokaa: Taivasten valtakunta on sisäisesti teissä"

Parempaa en osaa sinulle antaa armossa.

Tai sanon suoraan loputkin koska se on jotain mikä vapauttaa sinut ja ettei tarvitse enää sun kanssa näistä turhanpäiväsyyksistä keskustella.

Helvetti on tila missä ihminen ei hyväksy toista ihmistä tai toisen ihmisen käsitteitä tai toisen ihmisen tapaa toimia, "saatana" "peto" "ihmisen luku" on herra tuossa tilassa, voi kutsua myös "kadotus", tila missä tuli polttaa eikä ole rauhaa. Seuraa Jeesusta niin et joudu kadotukseen. Pedon merkki otsassa oot vaahdonnu herran nimeen etkä edes ymmärrä minkä vallassa oot.

Niin ja "Taivasten valtakunta on sisäisesti teissä", sitä et tule elämäs aikana ymmärtämää.

Onhan jotkut myyny taivas paikkoja rahastakin...

Miltä se tuntuu niittää mitä kylvää?

• 1+7

Autuaaksi sinäkin teet minut kirjoituksillasi.
        Ja niin toivoin että tekstini tekisi sinut autuaaksi.

Taivasten valtakunta on unimailma ja jokainen tässä ahneuden ajassa missä elämme joutuu sinne väkisin murtautumaan. Mutta näin Jumala on hyväksi nähnyt. Sillä siellä paikassa tapahtuu kummia, ja se paikka näyttää asioita kun siellä istuu tietoisesti.

Loppusuora häämöttää
        Siitä tulin kertomaa
        Ei paha enää valtaa saa
        Sen tulijärvi lopettaa

Mut vaik joku ois paha
        On syyllinen raha
        Liha päällä haisee vaan
        Viel puhtaaks lapseks tulla saa

Nyt sanon hyvästi
        On sanottu viestini
        Ei oo runon kauniimpaa
        Minun mailmas ainakaa

• 1+7
        1+7 kirjoitti:

Autuaaksi sinäkin teet minut kirjoituksillasi.
        Ja niin toivoin että tekstini tekisi sinut autuaaksi.

Taivasten valtakunta on unimailma ja jokainen tässä ahneuden ajassa missä elämme joutuu sinne väkisin murtautumaan. Mutta näin Jumala on hyväksi nähnyt. Sillä siellä paikassa tapahtuu kummia, ja se paikka näyttää asioita kun siellä istuu tietoisesti.

Loppusuora häämöttää
        Siitä tulin kertomaa
        Ei paha enää valtaa saa
        Sen tulijärvi lopettaa

Mut vaik joku ois paha
        On syyllinen raha
        Liha päällä haisee vaan
        Viel puhtaaks lapseks tulla saa

Nyt sanon hyvästi
        On sanottu viestini
        Ei oo runon kauniimpaa
        Minun mailmas ainakaa

Pakko vielä opettaa
        Ei mailmaa kukaa pelkää saa
        Sil on Jeesus voittanu
        Vaik isä ristiin naulitsi

Vaan pelko olkoon se!
        Mihin isä ohjaapi!
        Rakkaudella ohjaa
        Vaik tuntuis et hän hylkää.

Jeesus kysy miks hylkäs
        Vaik ei hylänny ollenkaa
        Suurempi oli ajatus herran
        Suunnitelman ohjaajan.

• 1+7
        1+7 kirjoitti:

Pakko vielä opettaa
        Ei mailmaa kukaa pelkää saa
        Sil on Jeesus voittanu
        Vaik isä ristiin naulitsi

Vaan pelko olkoon se!
        Mihin isä ohjaapi!
        Rakkaudella ohjaa
        Vaik tuntuis et hän hylkää.

Jeesus kysy miks hylkäs
        Vaik ei hylänny ollenkaa
        Suurempi oli ajatus herran
        Suunnitelman ohjaajan.

Nyt kerron loputkin
        Jäljellä vain runoni

On laulaja astumassa lavalle
        On vieras tulossa kylälle
        Pelkää että ääni värisee
        Pelkää että tumput tärisee

On pelko tervettä
        Sinne herra vei
        Rakkaus sinne johti
        Ja iloa se tuotti

• 1+7

2000 vuotta "peto" eli joku joka ei halua ihmisten toteuttavan omaa tahtoaan. On sanonut kuinka asiat on ja pidempääkin. Ihmiset eivät ole tutkineet vanhoja tekstejä sydämmellään vaan näkemyksillä mitkä toinen on antanut.

Nyt kun ihmiset alkavat kuuntelemaan omaa sydäntään ja tekemään tahtoaan alkaa ihmeitä ilmestymään. Koska suuri onnellisuus on jokaisen sydämen tahto. Ihmeitä ei voi tehdä itsestään tai pyytämällä korkeammalta. Ne tulevat sydämmen kuuntelemisen polun varrella jos on tullakseen. Täällä mailmassa tapahtuu hyväntahtoisia ihmeitä jos on tapahtuakseen. Mutta tulee vielä aika kun tässäkin mailmassa tehdään ihmeitä itsestään. Sitä ennen on sen vallan siirryttävä pois mikä ei anna yksilöiden kulkea sydämmen polkuaan.

• 1+7

Siinä tuomiot.

Yhdessä perhe on tekevä mailmasta paikan missä saa jokainen tahtoaan toteuttaa. Tämä on evoluutio, kehitys. Yksilö saa vapauden toteuttaa tahtoaan. Ja sitten on taivas maan päällä.

• 1+7

Mun kummatkin vanhemmat joutu hullujen huoneelle ku synnyin. Ukko huutaa eristyksissä muista vieläki että tää mailma ei anna yksilön olla vapaasti oma itsensä.

Ei oo ollu kauhee kivaa täällä mailmassa mutta kaikki on silti hyvin.

Morjens!

• Halutko sinä

1 7 saada Jeesuksen nimessä sitä hengellistä hyvää ja totuudellista, jonka kautta voit saada siunauksen? Jos tahdot niin ano elävää vettä ja Pyhän Hengen armolahjaa ja lue Uusi Testamentti ilman mitään ennakkoasennetta ja anna koko maailman Vapahtajan tehdä sitä hyvää, minkä tahtoo meille kaikille antaa.

• Ihmetyttää....

Täytyy sanoa,että tuolla taivaassa on todella sotaisampaa joukkoa kuin täällä maan pinnalla.Ja kovaa porukkaa rankaisemaan pienemmästäkin rikkeestä.Ja silti ylipäällikön kerrotaan olevan lempeä,armahtavainen ja joka antaa myös anteeksi.

• yksin armosta
        Ihmetyttää.... kirjoitti:

Täytyy sanoa,että tuolla taivaassa on todella sotaisampaa joukkoa kuin täällä maan pinnalla.Ja kovaa porukkaa rankaisemaan pienemmästäkin rikkeestä.Ja silti ylipäällikön kerrotaan olevan lempeä,armahtavainen ja joka antaa myös anteeksi.

Tämä on suuri ongelma tämä ihmisten erilaisuuden ymmärtämättömyys!

Taiteilijasielu joutuu kokemaan vielä kovempia kuin monet muut, vaikka kovia joutuvat kokemaan kaikki. Mutta taiteilija sielu istuu lapsenmielisyydessään niin kaukana järkimaailmasta, että on vaikea löytää ymmärtäjää.

Olen muuten samolla linjoilla sinun kanssasi (tarkoitan muutakin kuin tätä ketjua): liian kapea katsantokanta meillä uskovilla yleensä on. Ihminen voi elää, hengittää ja liikkua!

• ihminen voi myös
        yksin armosta kirjoitti:

Tämä on suuri ongelma tämä ihmisten erilaisuuden ymmärtämättömyys!

Taiteilijasielu joutuu kokemaan vielä kovempia kuin monet muut, vaikka kovia joutuvat kokemaan kaikki. Mutta taiteilija sielu istuu lapsenmielisyydessään niin kaukana järkimaailmasta, että on vaikea löytää ymmärtäjää.

Olen muuten samolla linjoilla sinun kanssasi (tarkoitan muutakin kuin tätä ketjua): liian kapea katsantokanta meillä uskovilla yleensä on. Ihminen voi elää, hengittää ja liikkua!

iloita Herrassa Jeesuksessa, samoin kiittää ja kunnioittaa Isää Nimessään.

• MahaVatsa.

Kun muutkin kaivelevat esille vanhoja avauksia,niin minäkin kaivoin esille tämän vanhan avauksen.

Eli missä vaiheessa nyt mennään nimimerki Mahatman profetiasta Suomen kansalle
      17.3.2010?

Vai kävikö tässäkin tapauksessa niin,että uskovat saivat tiukalla rukoustaistelulla siirtämään Jumalan tuomioita Suomen kansalle hamaan tulevaisuuteen?

Vai rysähtääkö kesällä 2012 todella totaalisesti?

• Nähty on

Tuollaisia äärimmäisen raakoja "profetioita" ei voi nousta kuin ihmisen omasta päästä. Mielisairaiden touhua ja sitten ne lietsoo toinen toistaan vielä lisää. Ikuinen noidankehä, jossa aiemmat ennätykset pitää lyödä ja propellihattuihin uppoaa. Mikään näistä sekasorto profetioista ei kuitenkaan ole toteutunut, muuta kuin luurankoina kaapissa, joita tälläkin palstalla on paljon, jos oikein alettaisiin lepakko invaasiota tekemään.

Se on varma merkki, että mitä raakempi, niin sitä varmemmin omaa tuotosta. Ei taivaallinen valtakunta ole raaka, jos olen jotain oppinut.

• Ralliproffa.

Nimen omaan juuri niin,ettei tuollaisia äärimmäisen raakoja "profetioita" voi ihmisen
      mieleen nousta muualta kuin omasta päästä.

Mutta sellaista se on silloin,kun korvien välissä kilahtaa.Ja kun tarpeeksi monella kilahtaa,niin ralli vaan jatkuu entistä raaempana.

Tällainen raaka profetiaralli on tämän vuoden aikana keskittynyt lähinnä Lähi-Idän ja Iranin suuntaan.

Minneköhän se ralli keskityy loppuvuoden aikana?

• Kanraali Gendhi.

No,mitenkäs on sitten tänä kesänä eli jokos ne tuomiot nyt sitten tulevat kun ne
      ylöstempauksetkin menivät taas kerran pipariksi?

Eli hyökkäävätkö ne taivaalliset sotajoukot,tai paremman puutteessa venäläiset,sitten
      tänä kesänä Suomen kimppuun?

• *Ö*

Mitenkäs kesällä 2010 mahtoi käydä eli toteutuiko aloituksessa esille tuotu profetia?

Itse en ainakaan todennut sitä,että kesällä 2010 olisi tapahtunut mitään aloituksessa
      esille tuotua,eikä edes kesällä 2011tapahtunut eikä edes tänä kesänä.

• Vastuuvapaus..

muistakaa vastuuvapaus!
        Kaikkea paskaa voi siiis uskonnon nimissä tuottaa kun muistaa vastuuvapauden!

• viärä

En muita minäkään että kesällä 2010 olisi mitään erikoista sattunut eikä senjälkeenkään että väärä profetia.

• Nuritus kuritus.

Onko nimimerkki "Mahatma" saanut uusia profetioita Suomelle vai onko kyseinen
      nimimerkki ryhtynyt Danielin paastolle?

• .amtahaM

Ei ei ei..,nimimerkki "Mahatma" on ottanut täyden vastuuvapauden profetiastaan eikä siis enää edes halua muistellakaan sitä.

• Ympäri ämpäri.

Nostin tämän viestiketjun esille osoitukseksi siitä,että on meitä ennenkin varoitettu!

• Puhu rehellisesti

Ja höpö, höpö. Idiootin maailmaan ei uutta asiaa mahdukaan. Sieltä vaan menneestä vanhaa suolletaan kun aivotoiminta on vieläkin siellä.

• Barnabas

Profetiassa on sanottu: "Minun tuomioni ovat jo tulossa, tänä kesänä tulette näkemään ja kuulemaan."

Kyse ei ollut vuoden 2010 kesästä, vaan "tuomion kesästä". Eli "Tänä tuomion kesänä tulette näkemään..." Liittynee Tukholman profetiaan, on yhdenmukainen sen kanssa.

• Anonyymi
    • Anonyymi

Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Voitaisko olla kavereita?

Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk
      Tunteet
      24
      4432
    2. Deodoranttiteollisuus

Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin
      Jämsä
      13
      2978
    3. Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin

Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_
      Ateismi
      14
      1239
    4. Kerro kaivattusi

Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.
      Ikävä
      44
      1003
    5. Oulaisten kaupunki tuomittiin maksamaan korvauksia

Mikäs juttu tämä on? Kaupunki syyllistänyt useamman vuoden koneyrittäjiä ja nyt tuomittu.
      Oulainen
      23
      984
    6. PURRA TULEE !

Valtiovarainministeri Riika Purra, joka on lisäksi varapääministeri ja perussuomalaisten puheenjohtaja, tulee puoluesiht
      Haapavesi
      119
      809
    7. Onko MOT tulossa Ähtärin valtuuston kokoukseen?

Esityslistan mukaan Ähtärin kaupunginvaltuuston valtapuolueet aikovat maanantaina estää tilintarkastajan laatiman raport
      Ähtäri
      38
      786
    8. Minkä vuoksi

Kaivattusi tuntuu niin rakkaalta ❤️
      Ikävä
      37
      764
    9. Vain 30-40v mies on kuuma

Muut on papparaisia. Näin se vaan menee. Miehelläkin on se paras ikä.
      Ikävä
      109
      743
    10. Mikään ei ole ikuista

Hyvää huomenta. ☕ Susi ulvoo yksin ja tyhjyys kutsuu luokseen.⚜️❄️❤️🥱
      Ikävä
      135
      687
    Aihe