Taiteilijoiden tuotanto

minkä biisin tuo sinulle artistin nimen kuuleminen/näkeminen ensimmäisenä mieleen?

119

703

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mun mieleen tulee ekana Krokotiili Rock

• mieleen

tulee

• Maaritin kipale
        mieleen kirjoitti:

tulee

on Jäätelökesä. En ole koskaan kullut sitä Muskan kähinänä.

• TizaNova

..ja tokana "Kirjota postikortti", (jos se nyt oli tuon niminen?)

• TizaNova kirjoitti:

..ja tokana "Kirjota postikortti", (jos se nyt oli tuon niminen?)

Krokotiilirock mieleen Muskasta

• krokotiilirokki soi aina vaa..a.a a aan.

• Vaikka tuotanto on muuttunut hyvinkin vakavaksi niin ekana tulee mieleen Naurava Kulkuri http://www.youtube.com/watch?v=JRgRaxiTBaU&feature=related

• ja Vesa-Matti Loiri, erottamattomat :)

• Siri-Inna

Siinä on vaikuttavat sanat. Nykyään näin.

• tuo tietty ekana mieleen Hunting High and Low-biisin, tuupista en löytänyt muita kuin surkeita versioita joten enpä viitsi laittaa linkkiä.

• I Will stay ja Cisse Häkkinen

• Waffe kirjoitti:

My Only one on yksi Cissen kauneimmista ja koskettavimimmista esityksistä.

Mitäs Bonsku tästä esityksestä sanoo?

http://www.youtube.com/watch?v=J0SfdK4G1J4&feature=related

kun viikonloppuisin byggalla pörrättiin :) http://www.youtube.com/watch?v=durq6orWzPI&feature=related tässä toinen pätkä missä Ganesin pojat näyttää ihan äidin pieniltä pilteiltä, miten ihmeessä ne silloin näytti ihan kovilta staroilta :))

Samat kaksi biisiä tulevat heti Cissestä mieleen ja Ganesista tietysti ekana Get On http://www.youtube.com/watch?v=VVmxlL2qH-c&feature=related

I Will Stayn vetää mainiosti myös Timo Kotipelto http://www.youtube.com/watch?v=HzjjM2HCq8Q&feature=related

• BonnieBonBon kirjoitti:

kun viikonloppuisin byggalla pörrättiin :) http://www.youtube.com/watch?v=durq6orWzPI&feature=related tässä toinen pätkä missä Ganesin pojat näyttää ihan äidin pieniltä pilteiltä, miten ihmeessä ne silloin näytti ihan kovilta staroilta :))

Samat kaksi biisiä tulevat heti Cissestä mieleen ja Ganesista tietysti ekana Get On http://www.youtube.com/watch?v=VVmxlL2qH-c&feature=related

I Will Stayn vetää mainiosti myös Timo Kotipelto http://www.youtube.com/watch?v=HzjjM2HCq8Q&feature=related

Ensimmäisen kerran nähdessäni Ganesin livenä, se oli minulle ikimuistoinen kokemus. Elettiin jotain 70 lukua ja kaverin kanssa oli päätetty lähteä katsomaan heidän keikkaa. Olimme varustautuneet muovikassillisella sideeria, kun ei vielä nuoresta iästämme johtuen arvattu sen vahvempaa väkijuomaa juoda. Saavuimme keikkapaikalle puolenpäivän aikaan ja tarkoituksena oli läheisessä metsikössä hörppiä matkaeväitämme. Tanssilavan portit olivat kuitenkin auki, ja sisäpihalla seisoin muutama pakettiauto, ja jokunen roudari kanniskeli jotain tavaroita siellä. Muina miehinä painelimme tyhjään saliin ja jäimme ihmettelemään lavalle valmiiksi asetettuja soittopelejä.

Ja eikun ykskaks saliin asteli koko orkesteri ja nousi esiintymiskorokkeelle. Meitä ei sentään ajettu pois, vaan saatiin jäädä katselemaan kun bandi aloitti soittamisen. Puolisen tuntia ne siinä treenasi ja me kaverin kanssa nautittiin esityksestä. Soito session loputtua ruinattiin nimmarit ja painuttiin sitten sinne metsikköön odottelemaan kunnes se virallinen keikka alkaisi.

Siellä metsikössä sitten hoksattiin että ne pari muuta ukkoa jotka pyöri lavan tuntumassa olivatkin Pave Maijanen, ja Kassu Halonen. Eli tuli nähtyä yhdellä kertaa vähän enempi kuuluisuksia, joten oli selvä että pikkukaupungin poikina me nähtiin enempi kuin mitä pääsylippu lupasi.

Illan keikka oli hyvä, mutta enempi arvoa annettiin saamallemme privaesitykselle.

• Waffe kirjoitti:

Ensimmäisen kerran nähdessäni Ganesin livenä, se oli minulle ikimuistoinen kokemus. Elettiin jotain 70 lukua ja kaverin kanssa oli päätetty lähteä katsomaan heidän keikkaa. Olimme varustautuneet muovikassillisella sideeria, kun ei vielä nuoresta iästämme johtuen arvattu sen vahvempaa väkijuomaa juoda. Saavuimme keikkapaikalle puolenpäivän aikaan ja tarkoituksena oli läheisessä metsikössä hörppiä matkaeväitämme. Tanssilavan portit olivat kuitenkin auki, ja sisäpihalla seisoin muutama pakettiauto, ja jokunen roudari kanniskeli jotain tavaroita siellä. Muina miehinä painelimme tyhjään saliin ja jäimme ihmettelemään lavalle valmiiksi asetettuja soittopelejä.

Ja eikun ykskaks saliin asteli koko orkesteri ja nousi esiintymiskorokkeelle. Meitä ei sentään ajettu pois, vaan saatiin jäädä katselemaan kun bandi aloitti soittamisen. Puolisen tuntia ne siinä treenasi ja me kaverin kanssa nautittiin esityksestä. Soito session loputtua ruinattiin nimmarit ja painuttiin sitten sinne metsikköön odottelemaan kunnes se virallinen keikka alkaisi.

Siellä metsikössä sitten hoksattiin että ne pari muuta ukkoa jotka pyöri lavan tuntumassa olivatkin Pave Maijanen, ja Kassu Halonen. Eli tuli nähtyä yhdellä kertaa vähän enempi kuuluisuksia, joten oli selvä että pikkukaupungin poikina me nähtiin enempi kuin mitä pääsylippu lupasi.

Illan keikka oli hyvä, mutta enempi arvoa annettiin saamallemme privaesitykselle.

Farkkukaupassa nähtiin. Mic Macit vai Beaversit?

Hurriganesta kuitenkin ihan kympillä getoon kuunneltiin.

Aim a roadrunner honey ;D

• Ozzystä heti tulee mieleen Paranoid ja tietysti se katkokävely joka osoittaa missä kunnossa mies nykyisin on.

• pirpzuzeiccu

tulee ekana mieleen Rebel Yell. Mulla on kokoelmalevy, missä tuo samainen biisi on myös akustisena versiona. Aivan mahtava!

• do re mi

Jokainen ihminen on laulun arvoinen.
      Jokainen elämä on tärkeä.
      Jokainen ihminen vain elää hetken sen,
      sen minkä kohtalo on hälle määräävä.

• sekä miljoona miljoona ruusua tulee jostain syystä mieleen Lavin Veikosta, älä kysy miksi, en tiedä itsekään.

• TizaNova

..mulle muistuu ekaksi "Love Me Tender", syystä tai toisesta.

• Ja toinen on, ainakin minulla tuo ihastuttava " You were always on my mind"

• pirpzuzeiccu

biisejä, mutta henkilökohtaisesti pidän Suspicious Minds -kappaleesta ja siksi se tuleekin ekana mieleen.

• Siri-Inna

yks ihastus :)

Are you lonesome tonight...ja kymmeniä muita.

• TizaNova

ilman muuta Autiotalo.

• vaikken koskaan niitä sifonkihuiveja omistanutkaan :)

• Vieläkö sinulta löytyy vaatekaapin kätköistä sifonkihuivi?:)

• TizaNova
        Waffe kirjoitti:

Vieläkö sinulta löytyy vaatekaapin kätköistä sifonkihuivi?:)

..fanikamaa se tuskin olisi.
        Olen onnistunut hyppäämään yli kaikenlaiset idolinpalvonnat, harmi oikeastaan - miten ihanaa olisi nyt tuoksutella muutaman kymmenen vuotta harsuuntunutta huivia. Ja millaisia muisteluksia voisin omistaakaan.
        ;)

• pirpzuzeiccu

tulee mullakin ihan ekana mieleen, sitte Nahkatakkinen tyttö. Mä olin sillon muuten itse vielä pikkutyttö, ku Dingo oli pinnalla. Muistan aina, ku täti osti mulle lahjaksi sellaisen Dingo-fanilehden ja siellä oli välissä sellainen pitsihansikas, mitä Nipakin piti kädessään ja hankin myös huivin, jota pidin farkkujen vyötäröllä roikkumassa. :)

• Siri-Inna

jonka sanoja en oikein koskaan tajunnut.

• Ja biisinä tulee mieleen "Saat kaiken". Sehän on leffasta Takiaispallo, joka oli meitin sen ajan teinien "Levottomat". Kirkahan oli leffassa jo aikuinen yli kakskymppinen vanha pieru, mut Panulan Terhi oli aika makee, heh.

Ja Kirkalla oli tuolloin vielä kunnolla rupea äänessä, ja toi leffasta otettu pätkä on siinäkin mielessä bueno että siinä soittaa Tasavallan Presidentti! Aijai sentään, silloin oli soittimet vielä oikeita ja brasseihin tarvittiin messinkiä. Nykyäänhän tommoset hoidetaan kitisevillä syntikoilla ynnä muilla helvetin viulukoneilla. Kyllä nyt alkoi tuntemaan ittensä taas vanhaks, onpas toi nostalginen biisi. Kyyyl-lä.

http://www.youtube.com/watch?v=Bli6Pn8loQk

• TizaNova

mutta aina pulpahtaa "Surun pyyhit ..."

• Kirkasta ensireaktio. Varhaista tuotantoaan, mutta mä oonkin nähnyt jo alta parikymppisen Kirkan lavalla, aikoinaan.

• Siri-Inna

ja Kyyneleet.

• kun junaa odotetaan.
        En löytänyt linkkiä, joten vr -lakko alkaa juuri nyt ;D
        Nukkumaan ja huomenna uudet etsinnät :)

• vasso-Q

• niminen kappale tulee Miljoonasateesta mieleen ensimmäisenä. Maaritkin on levyttänyt saman kappaleen mutta Maaritista mun mieleen tulee kuitenkin Jäätelökesä.

• vasso-Q
        Zone kirjoitti:

Ja vaihtarina biisistäsi mieleen tullut Matti-leffan biisi, jonka esittää tuolla ylempänä mainittu Kotipelto. Jotain yhtäläisyyttä kyllä on, on kyllä. http://www.youtube.com/watch?v=QYHuzdceXZM

Tunnustan karaokessa käyttäväni Nykäsen Mattia hyväkseni kertosäkeissä laulaessani tuota Lapsuuden sankaria.

Josta olisi helppo vetää mukaan *mikä hiton Hjallis* eli Living next door to Alice, mutta sitä en laita vaan Puolikuun Makeaa myrkkyä.

• vasso-Q
        vasso-Q kirjoitti:

Tunnustan karaokessa käyttäväni Nykäsen Mattia hyväkseni kertosäkeissä laulaessani tuota Lapsuuden sankaria.

Josta olisi helppo vetää mukaan *mikä hiton Hjallis* eli Living next door to Alice, mutta sitä en laita vaan Puolikuun Makeaa myrkkyä.

http://www.youtube.com/watch?v=kV5QZ0xXwjQ

• TizaNova

väistämättä "Uneen aika vaipuu"

• TizaNova

"Mun koti ei oo täällä"

• juu juu juustosta löytyy..Ärsyttävä biisi, mutta jää soimaan päähän.

• TizaNova

Palkkasoturi (muistan kylläkin vain nimen, suunnilleen)

• tahdot niin

• Mandoliinimies tuli ensimmäisenä mieleen...tykkännyt aina Hectorista :)

• vasso-Q
      • vasso-Q

Kerrottakoon, että tuubin viideo oli ensimmäinen kerta kun näin siis NÄIN tämän esityksen. Toivon, että en olisi. Muistoissani tämä kappale on kauneinta Suomea tai siis nuoruuttani.

Mitä opimme tästä? Emme mitään paitsi minä yritän pitää illuusioni ja toivon, ettei kukaan niitä tule lätkäisemään enää turvalleni.

Tämä kirjoitus oli itsesäälin sekaista sarkasmia. *jösses minä kauan elänyt - milloin se tapahtui?*

• Huomenna mennään kuusivarkaisiin :))

• toisillemme.

• Jos et sä soita.

• Siri-Inna

tule poika uimaan.

• Ja Taivas lyö tulta, hyvänä kakkosena euroviisukipale Missä miehet ratsastaa. oikeastaan en osaa erotella kumpi kappale tuli ensimmäisenä mieleen :)

• vasso-Q

Pepen lauluista mulle aina ensin tulee mieleen Ero. En löytänyt tuubista mutta hyräilen jotain sinnepäin.

*Eilen aamu tullutkaan ei
        yötuuli ....... tarrautui kuin jäädäkseen.
        Muuttomiehet verhotkin vei.
        Sun tiedän päätöksessäs nyt pysyneen.......
        ....
        Liikaa töitä tein ja riistin meiltä hetket tärkeimmät
        mä unohdin sut liian usein nukkumaan.
        Minne hukkasin mä talvet, kesät, lasten syntymät?
        Kun lakimies sen mulle kertoo
        vasta nyt mä ymmärän
        kuinka paljon mä menetän.*

• Siri-Inna

kyyneliin.

• Oye Como Va, ehdoton parivaljakko

• Zone

• ensimielikuva joka ei haihdu vuosienkaan saatossa :) Siis kappale "Trikoo on riskillä ruma"

• tintti.kotivintti kirjoitti:

Hän hymyilee kuin lapsi tsipale on hyvä .

Coitus Intín levyllä jo vuonna -74, sillon kun Mikko oli vielä bändissä mukana

• Zone kirjoitti:

Coitus Intín levyllä jo vuonna -74, sillon kun Mikko oli vielä bändissä mukana

levyä renkutettiin kans moneen kertaan ja laulettiin nuoruuden innolla. Aika härskiä tekstiäkin osin, mutta sitäkin paremmalla syyllä :D

• Monta biisiä tulee mieleen, mutta ainakin tämä heidän parhaalta aikakaudeltaan. Toi on muistaakseni taltiointi suorasta satelliittilähetyksestä ympäri maailman. Sellaiset oli siihen aikaan (-68) ihan uus juttu, joten sekin selittää varmaan osaltaan sen, että Mick Jaggerkin on yleisön joukossa.

http://www.youtube.com/watch?v=r4p8qxGbpOk

• TizaNova

..odotin koko biisin ajan, milloin se purkkamainos pölähtää ruutuun. :)
        Ehkä se oli noissa banderolleissa, muttei nyt tähän pätkään osunut.
        Oliks he hiukan nuorempia tuolloin? :D

• TizaNova kirjoitti:

..odotin koko biisin ajan, milloin se purkkamainos pölähtää ruutuun. :)
        Ehkä se oli noissa banderolleissa, muttei nyt tähän pätkään osunut.
        Oliks he hiukan nuorempia tuolloin? :D

Toi purkan pyöritys on aika legendaarinen Ü

• pamahtaa ensimmäisenä mieleen Beatlesistä

• - Siri -

mikä siinä alussa soi?

Beatleseilta vanhimmista tulee eka mieleen
        I want to hold your hand
        Can't buy me love
        All my loving
        Michelle

Ja myöhempää Johnia
        Imagine
        Give peace a chance

• - Siri - kirjoitti:

mikä siinä alussa soi?

Beatleseilta vanhimmista tulee eka mieleen
        I want to hold your hand
        Can't buy me love
        All my loving
        Michelle

Ja myöhempää Johnia
        Imagine
        Give peace a chance

..., Marseljeesin alkuhan siinä on.

Myöhemmästä Johnista tuli mieleen tää... Taisi olla jotain vähän hampaankolossa Paulia kohtaan...
        http://www.youtube.com/watch?v=GK7CLXHSr1M&feature=related

• Angie.

• sänkys vieressä aamuisin. Hyiii mikä kappale, en tajua, mutta en tajua koko ZenCafeeta.

• tintti.kotivintti kirjoitti:

sänkys vieressä aamuisin. Hyiii mikä kappale, en tajua, mutta en tajua koko ZenCafeeta.

Zen Cafe on mun lemppari kotomainen, sääli kun eivät enää soita :/

• TizaNova
      • on minulle ihan tuntematon tuttavuus :)

• Adria
      • töitä teen...!

• Adria
        tintti.kotivintti kirjoitti:

töitä teen...!

Ok. Panit pahan!

• herrojen äänet kyllä sopivat...mielestäni :)

Matista ja Teposta mieleeni kuitenkin aina nousee ensimmäisenä levytys "Ensimmäinen"

• Adria

• Adria kirjoitti:

Aivan kauhee nasaaliääni Matilla. Teppo tapansa mukaan Teppona taustalla. Tosissaanko tommosia ovat.

erittäin suosittuja tanssilavoilla :) Musiikkinsa on rytmiltään tanssittavaa ja siihen heidän suosionsa perustunee, tuskin ääneen.

• TizaNova

• tuli mieleen ensimmäisenä :)

• TaikisN kirjoitti:

tuli mieleen ensimmäisenä :)

sama ja lisäksi tuli mieleen konsertti Jäähallissa, taisi olla 2007 :)

• ja Viidestoista yö.

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä aiot sanoa, kun ja jos tapaatte seuraavan kerran?

Oletko päättänyt etukäteen?
      Ikävä
      165
      2056
    2. Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu
      Suomalaiset julkkikset
      14
      1962
    3. Olen levoton takiasi

Enkä saa itseäni rauhoittumaan
      Ikävä
      119
      1375
    4. Archie ja Iida ero.

Suuri kohujen saattelema rakkaustarina on ohi?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      98
      1362
    5. Evoluutioteoria on varmuudella väärin - monet tutkijat irtisaunoutuvat siitä

Tutkimuksissa on löytynyt paljon näyttöä siitä, ettei evoluutioteoria ole totta. Monet tutkijat kuitenkin vielä kannatta
      448
      1223
    6. Lakkaa haaveilemasta.

Oon löytänyt uuden naisen. mieheltä. tutulle. Naiselle.
      Ikävä
      67
      957
    7. Ois kiva nähdä

Ja viettää Iltoja sun kanssa
      Ikävä
      50
      866
    8. Älä stressaa. Rakastan sua

Eikä tämä tunne mene pois, se on varmaan jo huomattu kumpikin ❤️
      Ikävä
      49
      861
    9. En enää koskaan äänestä vasemmistopuolueita

Olen lähes aina äänestänyt SDP:tä ja pari kertaa Vasemmistoliittoa, sillä olen aina uskonut, että vasemmisto on se, mikä
      Maailman menoa
      222
      757
    10. Syntymän ja kuoleman aallot

Seuraavassa tekstissä kerrotaan, mitä välittömästi kuoleman jälkeen tapahtuu. Syntymän ja kuoleman aallot Seuraavassa
      Hindulaisuus
      339
      734
    Aihe