Asuntoauton/kuorma-auto

jk

Miten tuleva ajoneuvon käyttömaksun korotus tulee kohtelemaan matkailuautoa, jos sen kokonaispaino ylittää 3500kg?

10

782

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Maksu tuli jo

      laskujen mukana tulee selkeä taulukko,josta näkee ajoneuvon kok painon mukaan määräytyvän hinnan.

    • jaaaaako

      ei koske kuorma- autoja

      • on kuormatila

        joko lava tai umpikoppi.


    • ei ole

      kuormaauto koska siinä ei ole rajotin. se on erikoisajoneuvo joka vaatii C kortin jos painaa yli 3500kg ja taas CE kortti jos laitat perävaunu.

      • 23525225

        ei nop.rajoitinta ole monessakaan yksityiskäytössä olevassa kuorma-autossa (>3500kg). Esim. Chevrolet Van, Suburban, Ford Excursion, M-B Sprinter, Dodge Ram.... jnejne


      • AB VAI C
        23525225 kirjoitti:

        ei nop.rajoitinta ole monessakaan yksityiskäytössä olevassa kuorma-autossa (>3500kg). Esim. Chevrolet Van, Suburban, Ford Excursion, M-B Sprinter, Dodge Ram.... jnejne

        KUORMA-AUTO LUOKITELLAAN KANTAVUUDEN MUKAAN EI RAJOITTIMEN,ESIM CHEVY G -30 ON KUORMA-AUTO C KORTTI,G-20 ON PAKU....ESIM BARONCRUISER C KORTTI VAI AB??????
        KANTAVUUSHAN SEN RATKAISEE


      • kantavuudella
        AB VAI C kirjoitti:

        KUORMA-AUTO LUOKITELLAAN KANTAVUUDEN MUKAAN EI RAJOITTIMEN,ESIM CHEVY G -30 ON KUORMA-AUTO C KORTTI,G-20 ON PAKU....ESIM BARONCRUISER C KORTTI VAI AB??????
        KANTAVUUSHAN SEN RATKAISEE

        ole mitään tekemistä sen luokitteluperusteen kanssa vaan kokonaispaino ratkaisee.joko yli tai alle 3500kiloa.Asuntoauto on henkilöauto erikoismaininnalla asuntoauto.Että silleen.


      • dösä2
        kantavuudella kirjoitti:

        ole mitään tekemistä sen luokitteluperusteen kanssa vaan kokonaispaino ratkaisee.joko yli tai alle 3500kiloa.Asuntoauto on henkilöauto erikoismaininnalla asuntoauto.Että silleen.

        matkailuautoja on henkilöauto ab kortilla alle kokonaispaino 3500kg näitä koskee uusi tuleva verotus,sekä on c kortillisia kantavuus yli 3500 kg näitä ei verotus koske,esim linja-autosta rakennettuja ,ei verouudistusta...


      • AKE tai TraFi
        dösä2 kirjoitti:

        matkailuautoja on henkilöauto ab kortilla alle kokonaispaino 3500kg näitä koskee uusi tuleva verotus,sekä on c kortillisia kantavuus yli 3500 kg näitä ei verotus koske,esim linja-autosta rakennettuja ,ei verouudistusta...

        erittäin viisasta porukkaa.Ei tällaselta palstalta kannata kysyä,virastot ja viranomaiset on sitä varten.Eihän kysyvä tieltä eksy ,mutta lakien laatijoiden säätämiin maksuihin saa oikean vastauksen muualta kuin täältä.


    • Eikö sen painon mukaisen veron nousu pysähdy 3400 kiloon? Eli kaikista sen ylittävistä menee veron enimmäismäärä. Sellainen käsitys minulle on jäänyt.

      Matkailuauto on aina M1-luokan henkilöauto eikä koskaan kuorma-auto, vaikka massaa olisi esim. 6000 kg. Kuorma-autot ovat tavaran kuljetukseen tarkoitettuja autoja.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1087
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      123
      860
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      103
      825
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      275
      652
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      68
      559
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      72
      553
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      552
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      526
    9. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    10. Jos saisit olla

      Kaivattusi kanssa päivän niin mitä tekisit?
      Ikävä
      50
      463
    Aihe