Tässä vähän stadin slangi huumoria

Tää kannattaa oppia

Hei skruudaa tsä skepaa mun rannalla

Hei kamoon sun täytyy tietää mitä sä duunaat

Oikein hyvä ilta tilia talia tallallaa

19

2424

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hiffaa tollasta

Skeidaa

• JyväjunttiHelmeri

mä en snaijannu bointtii ei uponnu mun boltsiin, mut se kai halus bamlata et syökö joku keppii rannalla?
        Ja et joku o niin urpoeemeli ettei ymmärrä mitä se työstää.
        Mut noi stadilaiset ny on tollasii. Niist ei aina pääse idikseen mitä ne dallaa takaa?

• skeidaa skuffaa

älä muikku sprookaa stadii jos et bonjaa,
      ei voiku griinaa jurbaanoille.

• New york city

sä kundi stongaa,pamlaa ku osaa dallaa stadin friidui vitun molopää hinttari.

• skeidaa skuffaa
        New york city kirjoitti:

sä kundi stongaa,pamlaa ku osaa dallaa stadin friidui vitun molopää hinttari.

käkäkäkäkääkäkäääkäkäk laitoitko sanoja peräkkäin vaikka et tiedä mitä ne tarkoittaa hehe

tossa sulle slangisanakirja ihan ok.

http://koti.mbnet.fi/joyhan/Sivu.htm

• Salainen satikka

OLIN NOPEEMPI KUIN MOULEX

Stadin slangi on sproge elikkä kiäli, mitä bamlataa siin kaupungis, mitä paljasjalkaset sanoo Stadiks ja muut, ne stogen tuamat, Hesaks. Sen yks tunnuspiirre on se, et sen bamlaamine tekee ihmisest niinku heti monta pykälää paremman ku niist landespadeist jokka ei sitä hiffaa.

Stadin slangi synty 1890-luvul ku stadilaiset skloddit - nii finskit, sveegut, slobot ku judetki - tartti yhteise kiäle mil ne pystys bonjaan toine toisiaan. Ne rupes sit bamlaan stadiks. Ja kaikki böndet oli tiätty ihan huuli pyäreen. Jokku väittää et stadin slangi ois vaan jotai hämäläismurret mihi ois blandattu sanoi sveduist, sloboist ja enkust tiätty, mut ne heebot vaa bamlaa skeidaa. Stadi on ai stadi eikä mikää häme tai muu takahikiä.

Stadin rajat on joskus annodazumal ollu Röba-Ullis-Kamppi-Tölika-Bööle-Alppila-Bärika-Valga-Heruli-Sörkka-Hagis-Krunika-Skatta-Eira, mut ku Stadi kasvo, nii stadin slangi levis Laruun, Munkkaan, Pitskuun, Laajikseen, Hertsigaan, Itikseen jiiännee, ja nykyään melkeen pual miltsii Stadis bamlaa sit.

Vanhat starbut urputtaa, et just niiden juttu ois se ainoo aito ja oikee slangi, mut ne ei hiffaa et slangi elää koko ajan ja se on just presiis niin elävä kun nekin ketä sitä bamlaa. Se on aina ollu nuarten gibojen ja gimmojen juttu, ja niiden mudet ja fadet ei aina bonjaa mitä skloddit bamlaa. Tai sit toistenpäi.

Stadin slangii skrivataan just presiis niinku sitä bamlataan. Et ei mitään kirjakiälen savolaisuuksii. Ja ei pidä skagaa beetä, geetä ja deetä eikä äffää. Ne stogentuamat ei kuitenskaan haldaa niit.

Espoos ei bamlata slangii, vaan espoolaisil on niiden ihan oma jargoni. Sipoos taas osataa vaan urputtaa.

• Korson kanttura.

Mitä ne buklaa ulos siellä?

• savossa säpisee

että mitäkä mikkii tarkottoo? Mie pimjailen omia tslankeja elippä tuo mikkii on tartu melaan eli mikkiin.
        Illalla mie tallaan kylille naissiin, siel o muutama karjakko vappaana kylän Buarissa Kutvosen kuppila.

• maailmaa nähny
        savossa säpisee kirjoitti:

että mitäkä mikkii tarkottoo? Mie pimjailen omia tslankeja elippä tuo mikkii on tartu melaan eli mikkiin.
        Illalla mie tallaan kylille naissiin, siel o muutama karjakko vappaana kylän Buarissa Kutvosen kuppila.

pikku kylä.

• skeidaa skuffaa
        maailmaa nähny kirjoitti:

pikku kylä.

siis mikä vitun hesa ?
        vittu tää on stadi eikä mikään vitun hesa.

niin se vaan on et hesalaiset pilaa stadilaisten
        maineen ku jo muutopäivänä ollaan niin hesalaisii
        ettei ees sukulaisii maalta tunneta. eiks se oo yks vitun lysti
        mistä ihminen on kotoisin.

tuntuu vaan et joskus jumteille nousee päähän jo kun ne nousee
        helsingin junaan.

• serrado

suomalaiset ovat juntteja,sinä myös.

• sanoo tohon mitään. Mää oon tampereelta enkä mää ymmärrä tollasia juttuja olleskaan:(

• skeidaa skuffaa

• R3portteri

-stadin slangista... ,-)) On hauskaa kuunneltavaa ja arvailtavaa, mitä kaikki tarkoittaa....

• skeidaa skuffaa

• lainahöyheniihei

pari kouvolan kundii laivalla puhu stadin slangii kun pöytäkaveri oli. "V*u meil oli kova jätkä stadist intis. skeidailtii pitki kouvola stadii"

• TatinRuuna

Mie skruudaan röökii fledaan, sit mie duunaan daisariin hinttarii, ja fillarilla köraan sporan renkailla safkajonoon. Miekö mualta, ei pijä paekkoonsa. Mie oon tatilaene.

• ruunareitaoommekaikki

Lähretään ruuniin sano tatilaishevonen.

• EtSidex

Kamoon ei kuulu stadin slangiin , vaikkakin slangi on muuttuvaa . Ei siis murre

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      74
      2902
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      64
      2763
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1812
    4. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      17
      1649
    5. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1647
    6. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1590
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      19
      1488
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1287
    9. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1263
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1249
    Aihe