Hei!
Kyselisin vähän kohotusleikkauksesta, varmaankin siis siitä olisi kyse, kun rintani ovat c-kuppia mutta pääasiassa roikkuvaa nahkaa vain. Kaksi lasta niillä imetetteenkin, mutta olen niihin todella tyytymätön. Olen alkanut harkita leikkausta, jossa ylimääräistä nahkaa poistettaisiin niin että rinnat saisivat jotain muotoakin. Kokoon en siis ole tyytymätön ja ei edes haittaa vaikka pienentyisivätkin, pääasia ettei roikkuisi!
Missä hinnoissa liikutaan tämäntyyppisessä leikkauksessa??
Arvet?
Kuinka pitkään on kipuja leikkauksen jälkeen, pystyykö heti töissä käymään?
Oletteko tämän kokeneet olleet tyytyväisiä tulokseen ja päätökseenne?
Voi varmaan pienentyä ihan kahdellakin kuppikoolla?
Varmaan imetys ei enää onnistuisi?
Onko tiedossa jotain hyviä nettisivuja, mistä saisi tietoja, ja voisi olla kuviakin??
Kiitos tosi paljon kaikille jotka viitsivät vastata!! :)
Rintojen kohotusleikkaus
9
3688
Vastaukset
- rooms
Teetätin viitisen vuotta sitten kohotuksen Tallinnassa, johtuen lihomisista ja laihtumisista sekä ensimmäisen lapseni saamisen myötä tapahtuneesta rintojen rupsahtamisesta. Itselläni oli D/DD-kupin verran ihoa, ja B-kupin verran täytettä, ja leikkaus tekikin rinnoistani pienet mutta kiinteät pystyt. Olin todella tyytyväinen, sitä ei voi sanoin kuvailla!
Arvet olivat aivan järkyttävät, minulle tehtiin lollipop –viillot, ja menikin melkein pari vuotta ennen kuin arvet olivat todella vaalenneet ja lähes huomaamattomat. Ei olisi alkuun uskonut, niin groteskilta ne näyttivät… kivut pysyivät hyvin kurissa, eikä niitä kovinkaan pitkään edes ollut. Kävin sairaalassa yksin, ja pystyin matkustamaan vallan mainiosti itsekseen, ja töihinkin palasin viikonlopun jälkeen.
Olen saanut tämän jälkeen toisen lapseni, ja imettäminen yms. sujuivat aivan hyvin. No, niin hyvin kun nyt voi kellä tahansa sujua, eli ainahan voi olla kommervenkkeja =)
Mutta mutta… raskaus ja imetys myös venyttivät taas ihoani, ja vaikka nykyään ei ole lähellekään niin paljon tyhjää rukkasta kuin aiemmin, olen uuden leikkauksen edessä. Tosin nyt C-kupissa on A-kupin verran sisältöä, ja vaikka mieluummin tekisin vain uuden kohotuksen niin se tarkoittaisi että olisin melkoinen lauta. Eli seuraavana vuorossa silikonit, joten suosittelen hankkimaan kaikki haaveillut lapset ennen kohotusta!
Leikkaus maksoi silloin vajaat 3000€, nyt hinnat varmaan ovat korkeammat ja Suomessa operaatiot maksavat tietenkin enemmän kuin Tallinnassa.- 30 vuotias
Olen kyllä 99% varma, että lapset on nyt tehty, mutta kysyin kuitenkin imetyksestä, kunnei sitä koskaan voi olla aivan varma ja imetys on ollut mulle tosi tärkeä asia näiden kahden kohdalla :) Kuppikokoni on aina ollut C75 ja A tuntuisi kyllä aika pieneltä, ja B olisi ok. No, sekin varmaan selviää sitten aikanaan, mikä minun kohdallani olisi lopputulos. Kuitenkaan silikonia en nyt ainakaan vielä haluaisi.
Työni on kevyttä toimistotyötä ja asiakaspalvelua, joten ei ehkä minullakaan sitten tarvisi sairaslomaa tähän varata.
Oliko tulos niin hyvä, että pystyit käyttämään ihan jotain kevyitä rintaliivejä tai jopa ilmankin jonkin takaa avonaisen yläosan kanssa? Mitä ystävät ja sukulaiset sanoivat leikkauksestasi? Kerroitko heille etukäteen vai saivatko sitten huomata muutoksen? Olitko alkuun surullinen / masentunut arvista, sain sen käsityksen, että yllätyit kuinka hyvin sitten parantuivatkin?
Itselläni on vielä hyvää aikaa miettiä asiaa joka kannalta, kun olen vasta rahan säästämisenkin alkuvaiheessa. Jollakin suomalaisella nettisivulla oli hintana ilmeisesti 5.500 € jos oikein ymmärsin, eli kestäähän tässä sitten vielä. - rooms
30 vuotias kirjoitti:
Olen kyllä 99% varma, että lapset on nyt tehty, mutta kysyin kuitenkin imetyksestä, kunnei sitä koskaan voi olla aivan varma ja imetys on ollut mulle tosi tärkeä asia näiden kahden kohdalla :) Kuppikokoni on aina ollut C75 ja A tuntuisi kyllä aika pieneltä, ja B olisi ok. No, sekin varmaan selviää sitten aikanaan, mikä minun kohdallani olisi lopputulos. Kuitenkaan silikonia en nyt ainakaan vielä haluaisi.
Työni on kevyttä toimistotyötä ja asiakaspalvelua, joten ei ehkä minullakaan sitten tarvisi sairaslomaa tähän varata.
Oliko tulos niin hyvä, että pystyit käyttämään ihan jotain kevyitä rintaliivejä tai jopa ilmankin jonkin takaa avonaisen yläosan kanssa? Mitä ystävät ja sukulaiset sanoivat leikkauksestasi? Kerroitko heille etukäteen vai saivatko sitten huomata muutoksen? Olitko alkuun surullinen / masentunut arvista, sain sen käsityksen, että yllätyit kuinka hyvin sitten parantuivatkin?
Itselläni on vielä hyvää aikaa miettiä asiaa joka kannalta, kun olen vasta rahan säästämisenkin alkuvaiheessa. Jollakin suomalaisella nettisivulla oli hintana ilmeisesti 5.500 € jos oikein ymmärsin, eli kestäähän tässä sitten vielä.Leikkauksen jälkeen rinnat olivat niin kiinteät, että pystyi hyvin pitämään pikkubikineitä tai toppeja ilman rintaliivejä! Arvet olivat tosiaan ensin aika rajut, varsinkin silloin ekoina päivinä tikkeineen ja turvotuksineen, ja jonkin ajan päästä kun olivat vielä punaiset ja toinen arpi hiukan venyi rinnan alta. Mutta en missään vaiheessa katunut tai masentunut, koska rinnat näyttivät silti tuhat kertaa paremmilta kuin ne aiemmat riipparit. Olin silloin kuitenkin vasta 25-vuotias, ja kärsinyt rinnoistani jo siinä vaiheessa vuosien ajan, ja enemmän minua hävetti näyttää kumppanilleni niitä kammottavia nahkapusseja!
En kertonut etukäteen kuin muutamille ystäville, jälkeenpäin puhuin tietty asiasta muidenkin kanssa koska viimeistään yhteisillä saunareissuilla sen huomasi sukulaisetkin. Jotkut sanoivat että kyllä sen oli huomannut että rinnat oli ”paremmannäköiset” (siis rintaliivit ja paita päällä), mutta en sitten tiedä oliko se vain jälkiviisautta että olivatko oikeasti huomanneet mitään.
Jos olet hoikka tai pienikokoinen, en usko että rinnoistasi tulee liian pienet pelkällä kohotuksella jos omaa rasvaa kuitenkin on, mutta kyllähän ne konsultaatiossa osaavat sanoa parhaiten. Yleensä kaikki kuvat joita netissä on, on otettu silikonien laiton tai todella isojen rintojen pienennysleikkauksen jälkeen…
- jännittää
Mulla on ollut aina isot rinnat, 70-75 ja kuppikoko e/f
imettänyt olen kolme lasta, joten jäljellä ovat todella hirveät, venyneet nahkapussit.
konsultaatiossa lääkäri oli aivan ihana, ja sanoi ymmärtävänsä miksi operaatioon menen. Näistä pusseista on monenmoista vaivaa..
oli kolme vaihtoehtoa:
kohotusleikkaus, jossa ihoa vain otetaan pois, jolloin rinta pienenee (kuten ilmeisesti itse mietit)
kohotusleikkaus silikoneilla, eli em. leikkaus, jonka laiton yhteydessä laitetaan silikonit. minulle tehdään tämä, koska haluan rintani jäävän isoiksi, olen aina pitänyt suurista rinnoistani.
pelkkä silikonien laitto, eli sinulle saattaisi voida tehdä (en tiedä en ole lääkäri ;) )jolla rinta kohoaa luonnostaan entiselleen. ja tätä minulle ei voitu tehdä koska rintani roikkuivat niiiin paljon ja niissä on niiiin valtavasti nahkaa.
odotan innolla leikkaustani, ihanaa!! leikkaus tehdään suomessa ja maksaa 6000 E, varmasti kannattaa tehdä suomessa, koska tämä kohotusleikkaus, jossa ihoa poistetaan on paljon suurempi kuin pelkkä silikonien laitto. jokainen tekee mitä haluaa missä paikassa tietenkin itse päättää =) - Turhamaisuuden huiput
Mun kaikki normaalin roikkuvan c-d kupin tutut on ensin lihottaneet itsensä läskeiksi, sen jälkeen menneet valittamaan julkiselle lekurille että voi voi on rinnat niin suuret että särkee selkää ja niskoja ja blaa blaa (siis kuppilokohan kasvaa koko ajan sen läskin kertymisen myötä). Sit ovat saaneet lähetteen julkiseen sairaalaan rintojen pienennysleikkaukseen, joka kas kummaa toimii myös rintojen kohotusleikkauksena, ja avot, aivan ilmaiseksi yhteiskunnan rahoilla. Taas on terhakat teinitytön tissit, eikä maksanut muuten kuin perus sairaalamaksut noin 30e per vrk kunnan sairaalassa. Että ottakaas kaikki mallia. Ei niitä verorahoja turhaan makseta.
- EpeliÄippä
Hei. Viikko toipumista takana. Tehtiin kohotus silikonit. Minullakin aina ollut suuret rinnat, jotka olivat lähinnä nahkapussit. Monta vuotta mietin toimenpidettä ja nyt se on tehty. Halusin vain entiset takaisin ja itsevarmuuteni rakkaani edessä. On ollut aika rankka reissu, ei mennyt ihan kuin strömssöissä. Pieni komplikaatio tuli leikkausiltana, jolloin toinen rintani jouduttiin avaamaan uudelleen, joka tehtiin puudutuksessa. Noin tunnin olin toimenpide huoneessa ja kaikkien lääkityksien ja kipujen jälkeen, aloin pysymään kunnolla hereillä pari päivää leikkauksen jälkeen. Nyt olo muuten hyvä, mutta voimattomuus vaivaa, näinköhän tulehdusta tekemässä haavoihin =/ Suomessa leikattiin ja lääkäri jatkuvasti tavoitettavissa, olemmekin tässä viikon aikana viestitellyt kuvien kera. Itse kysyin itseltäni ennen leikkausta monta kertaa, että "miksi ei?", koskaan en vastausta keksinyt ja sitäkin mietin, että ono sitten kiva vanhainkodissa miettiä, että jäipä tuokin tekemättä =) Komplikaatioita voi tulla, mutta niistä selviää. Saapi kommentoida ja kysyä mitä vaan, jos jonkin vaivaa, mielelläni jaan kokemuksiani, aikaakin kun tässä kotona nyt on.
- kdkdk
Joka viidennet silarit kapseloituvat ja kohtusleikkauksen yhteydessä kapseloituvat vielä helpommin. Ja rintasyöpä ei näy niin helposti, kun arpinen rintakudos ja implantti edessä, mutta ei mulla muuta :) Ittelle riitti pelkkä kohotus. En halua vanhainkodissa elellä pallot tennissukissa.
- Ei_yleistetä
Minulla mammografia onnistuu aika hyvin. Kuvia otetaan enemmän. Mutta implanttini ei olekaan "edessä" vaan kokonaan rintalihaksen alla niin päällä olevaa rintakudosta voi kuvata kohtuullisen helposti.
- EpeliÄippä
Kapseloitumistakuu kyllä löytyy ja tuskin enää siellä vanhainkodissa silareita on, eiköhän nää oo siinä vaiheessa aikansa elänyt ja poistettu. Rintasyöpä kyllä pystytään tutkimaan/kuvaamaan/toteamaan ihan siinä missä ilman silareitakin. Mietin sinne mentäessä, että jos aletaan leikkelemään, ni miksi ei kokeilla sitten näin, koska ainahan nää pois saa. Miula jouduttiin aika paljon poistamaan omaa kudosta muotoilun vuoksi, eli kudos, joka kyllä todettiin jo mammossa, oli aika epämuodostunutta, johtuen imetyksestä ja rintatulehduksista. Ja siinä vaiheessa kun kumit poistetaan, ni noi rinnat jää aika pieniksi, mutta onneksi nää ammattilaiset saa ne varmaan näyttämään ihan rinnoilta. Miun on vaikee käsittää noin negatiivistä viestintää, ite kun koitan palikkaa pyöritellä ja ajatella aina monilta kanteilta asioita ja olla ihmisten tukena ja ymmärtää, vaikkakin eihän se miulta pois oo, jos katkeruutta tarttee jonkun täällä(kin) huudella, maailmahan on sitä täynnä. Mietinkin että saattaa olla virhe tänne mitään laittaa, mutta ite tykkäsin lukea ihmisten kokemuksia ja mietin että olisi kiva jos kirjoituksista jotain on.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236975Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää421249Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271052- 75891
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal48845Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a61837Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93794Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38791Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14756- 43733