Riittääkö 100 euroa

rappiolla2

ruokaan kuukaudessa? Koko illan olen väsännyt budjettia ja kaikkien menojen jälkeen minulle jäisi hieman yli 100 euroa ruokaan? En varmasti saa kaviaaria mutta onko 100e/kk kestävällä pohjalla?

27

1358

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nuukuus kunniaan

monelle sen ruoan olisi riitettävä?
      Tänään City-Marketissa oli 10 kilon perunasäkki hintaan 1,49 €. Ehkäpä maanantaina on samaan hintaan. Alle kahdella eurolla joka tapauksessa. Siitä se lähtee.

• kyllä se siitä

ja kyllä silläkin saa melkein mitä vain kunhan osaa löytää hyvät tarjoukset, nyt sivassa oli 0,56 € 2kg perunasäkki, joka on todella hyvä tarjous ellei sitten ilmaiseksi jostain saa! yksi ihminen elää 100€ kuussa minusta oikein hyvin, ainakin itse pärjään loistavasti.

• viikkoon

Itse syön kuukaudessa vähintään 400 eurolla, yleensä rajana on vain miten paljon jaksan syödä ja pakastaa. Kiitos kauppias kun heität häpeilemättä ja nuukailematta roskikseen ruokaa. Minä en häpeä syödä kuin herra pois heittämiäsi ruokia.

• Köyhiä ollaan

Sulle jää ruhtinaallisesti jos 100 e jää kuussa ruokaan!!! Mä olen neljän lapsen yh äiti joista opiskelijoita on kolme ja yksi alaikäinen, ja meille jää kuussa rahaa 67 e laskujen jälkeen ruokaan kuukaudeksi.

• jos ne

jos ne on kerran täysikäisiä niin niillähän on omat tulot joten et sinä niiden yh enää ole.

• totuus esiin

miksi kerrot valheita ei noita kukaan usko!!!!

• {QjO}

hyvä laskemaan?

No alapa laskea:
      Kaikissa ruoka aineisa liha, tuorre kala, hedelmät, vihanekset, kasvikset ON aina hävikki 25-60%

Liha kuivahtaa kypsyessään jne. Isoimat hävikit ovat tuorre kala; silakan 55% ja kanan 60% siis kokonais painosta.
      Vihannesten ja juuresten puhdistuksessa ja esikäsittelyssä tapahtuva hävikki on 13- 30 %.

Hedelmien puhdistuksessa ja esikäsittelyssä tapahtuva hävikki on 10 -40 %.

http://www.ktl.fi/portal/suomi/osastot/eteo/yksikot/ravitsemusyksikko/julkaisut/ruokamittoja/havikki_ja_painomuutokset/

Kiloa ostaessasi et siis syö kiloa.

Aina poikeus vahvistaa säännöt ja niin elintarvikkeissakin.
      Painonmuutos pastan ja riisin valmistuksessa (keittäminen)
      Painonlisäys % 145-190 %

Perusruoassa peruna lanttu porkkana sipuli ja kaali sisältävät myös Kivennäis- ja hivenaineet sekä Vitamiineja.
      http://www.helsinki.fi/kemia/opettaja/aineistot/c-vitamiini/mista_saa.htm

Elintarvikeet ovat terveyden perusta, eikä ruuan ainoa tarkoitus ole energian tankkaus.

• ööööööööööööö

Jos laskee 364 päivää x 6,67 € ruokapäivänä, joka on toimeentuloturvan määrittämä päivittäisruokaraha.

Olisi tilastokeskuksen tilaston/rekisteröinnin mukaan, keskiverto tulo oltava, OLTAVA 18 736 € / vuosi siis käteen eli nettona, koska ostokset ovat laskettu siitä mitä niistä maksetaan. Niin ja veroa menee uudelleen Alv verran köyhä on monen lypsäjän lypsylehmä.

• 25

"Olisi tilastokeskuksen tilaston/rekisteröinnin mukaan, keskiverto tulon OLTAVA 18 736 € / vuosi siis yhdelle käteen eli nettona"
        Toimeentulotuki on 5004 €/vuosi, jopa sosiaaliturvan omat laskemmat kusee kintuille.

• 19+6

otit siis aiheesi tuosta;
      100 € ostokset ruokakaupasta; Lidl

3 litraa kevyt maitoa 2,01 €
      Flora 400g 1,25 €
      Perunoita 2 kg 0,60 €
      0,5 kg Keittojuureksia 1,17€
      Ruisleipä 1,24 €
      Paistijauheliha 0,4 kg 1,98 €
      Omenia verkkopussi 2 kg 1, 49 €
      Kasvisliemikuutiot 0,65€

Syötiin jauhelihakeittoa ruisleipää ja maitoa jälkkärinä omenat.

minun kirjoitukseni, olen näkövammmainen ja tuossa 100 € jäi pilkku pois, eli 10,0 € jossa vastasin kirjoittajalle joka valitti ettei 10 € riitä mihinkää ja osti epäolennaisia ostoksia ruoka laskuunsa.

Mielestäni täällä kirjoittaa nyt urakalla jälleen katkera elatusvelvollinen joka ainoa aihe on mustamaalata lapsia yksinhuoltavat naiset holtittomiksi edesvastuutomiksi muiden ja lasten siivellä eläviksi.

Lukekaa oikein.
      Elatusvelvollinen on nostettu täyden palvelun hotellista ulkoruokintaan laki pykälien mukaa OSAvelvolliseksi maksamaan lastensa elatusta.

Melkoinen osa isä ikäisistä miehistä uskoo olevansa sellainen panomies, että sillä nylkytyksellä ansaitsee täydenylöspidon kuin hotellissa, ilman mitään vastuuta ja velvollisuutta.
      .

• =====00000=====

Lapsilisä valtiolta 100 €/kk
        Elatustuki minimi 139 €/kk lapsella on kaksi elättäjää 2 x 139 € / kk = 276 € / kk

Valtion lapsilisä 100 € 276 € vanhempien velvoitetta = 378 € , MUTTA jopa kasvoton valtio ymmärtää yksinhuoltajan jäävän tulokuoppaan ja jakaa 46,60€ yh-lisää jokaisesta lapsesta

Joten yksi lapsi tarvitsee miniminä 424,6 €/kk elättämiseensä.( 100 € 46,6 € 139 € 139 € )

Lopettakaa edesvastuutomat elatusvelvolliset se ilkeily mustamaalaus ja valitus. Olette ainoita, jotka saavat lasten elatuksen verovähennyksiin, sitä ei edes Yksihuoltaja saa.

• keskisormi pystyssä
        =====00000===== kirjoitti:

Lapsilisä valtiolta 100 €/kk
        Elatustuki minimi 139 €/kk lapsella on kaksi elättäjää 2 x 139 € / kk = 276 € / kk

Valtion lapsilisä 100 € 276 € vanhempien velvoitetta = 378 € , MUTTA jopa kasvoton valtio ymmärtää yksinhuoltajan jäävän tulokuoppaan ja jakaa 46,60€ yh-lisää jokaisesta lapsesta

Joten yksi lapsi tarvitsee miniminä 424,6 €/kk elättämiseensä.( 100 € 46,6 € 139 € 139 € )

Lopettakaa edesvastuutomat elatusvelvolliset se ilkeily mustamaalaus ja valitus. Olette ainoita, jotka saavat lasten elatuksen verovähennyksiin, sitä ei edes Yksihuoltaja saa.

työttömän veroprosentin 20% mukaan elatusvelvollinen saa 333,6 € veroista TAKAISIN, minini elatusmaksusta. Eli valtio hyvittää vielä elatusvelvollista maksamalla veron palautusta 2,4 kuukauden maksun takaisin

• Jo vain

"Mielestäni täällä kirjoittaa nyt urakalla jälleen katkera elatusvelvollinen joka ainoa aihe on mustamaalata lapsia yksinhuoltavat naiset holtittomiksi edesvastuutomiksi muiden ja lasten siivellä eläviksi.

Lukekaa oikein.
        Elatusvelvollinen on nostettu täyden palvelun hotellista ulkoruokintaan laki pykälien mukaa OSAvelvolliseksi maksamaan lastensa elatusta."

Löytyipäs osuvat sanat.

• hyvin,

Juo se raha, kuten aina ennenkin olet tehnyt.

• skörä

Riittää. Mulla lounaaseen menee opiskelijahinnoilla 2,55 €/päivä eli neljäkymppiä kuussa kun neljä kertaa viikossa koululla syön ja viikon muihin ruokaostoksiin menee 10-15 euroa. Eli 80-100 euroa kuussa menee ruokaan (siis ihan oikeeseen ruokaan kuten risottoon, ei tonnikalaan ja makaroniin tms. "opiskelijaruokaan") enkä oo vielä meinannukkaan kuolla nälkään tai keripukkiin.

• Alle 1000e/kk tulot

Minulle riittää 100e/kk ,joskus vähemmän. Teen itse kaiken ruuan.En myöskään juo mitään alkoholia ,mukaan lukien olut.
        En osta mitään "hyvää" kuin harvoin.Kaikkeen tottuu,kun on pakko.
        Syön perusruokaa ,perunaa,pastaa ,riisiä,siihen sitten kastike.Paljon keittoja tulee tehtyä.
        Leikkeleitä en syö,joskus juustoa.
        Juon vettä.
        Teen kaiken ruuan itse ,en osta mitään valmista.
        Hyvin olen hengissä pysynyt,liikakilotkaan ei vaivaa.
        Tuohon summaan sisältyy myös kahvi ja kissanruoka.
        Vuokra nielaisee suurimman osan tuloista.

• miteon
        Alle 1000e/kk tulot kirjoitti:

Minulle riittää 100e/kk ,joskus vähemmän. Teen itse kaiken ruuan.En myöskään juo mitään alkoholia ,mukaan lukien olut.
        Syön perusruokaa ,perunaa,pastaa ,riisiä,siihen sitten kastike.Paljon keittoja tulee tehtyä.
        Juon vettä.

saa asumistukea jos tulosi ovat alle tontun kuukaudessa?

• Saita Itara
        Alle 1000e/kk tulot kirjoitti:

Juon vettä.

Ohhoh, meillä menee 400-500, pakko riittää. Neljä henkeä, joista kaksi murrosikäistä poikaa. Ihan hyvin kyllä syödään ja herkutellaankin. Joinakin kuukausina menee vähemmänkin. Käytän paljon kotimaisia edullisia vihanneksia ja ostan sesongin mukaan ja paljon tarjouksista. Tietty yksi mikä meillä vähentää ruoka laskua, on pakastin, joka on täynnä itse poimittuja marjoja. Juuri äsken syötiin iltaruokana kasviskeittoa, 2 pussia keittojuureksia, nokare sulatejuustoa ja suolaa. En muista mitä sulatejuusto maksaa, mutta alle 2 euron tuo ruoka jää koko porukalle. Lisänä itse tehdyt sämpylät, sämpylöiden päälle rasvaa ja arkijuustoa. Illalla syödään sitten vielä marjoa iltapalaksi. Toki meillä koululaiset saavat ilmaiset kouluateriat, siinä säästää paljon.

• mies 43 v.
        Saita Itara kirjoitti:

Ohhoh, meillä menee 400-500, pakko riittää. Neljä henkeä, joista kaksi murrosikäistä poikaa. Ihan hyvin kyllä syödään ja herkutellaankin. Joinakin kuukausina menee vähemmänkin. Käytän paljon kotimaisia edullisia vihanneksia ja ostan sesongin mukaan ja paljon tarjouksista. Tietty yksi mikä meillä vähentää ruoka laskua, on pakastin, joka on täynnä itse poimittuja marjoja. Juuri äsken syötiin iltaruokana kasviskeittoa, 2 pussia keittojuureksia, nokare sulatejuustoa ja suolaa. En muista mitä sulatejuusto maksaa, mutta alle 2 euron tuo ruoka jää koko porukalle. Lisänä itse tehdyt sämpylät, sämpylöiden päälle rasvaa ja arkijuustoa. Illalla syödään sitten vielä marjoa iltapalaksi. Toki meillä koululaiset saavat ilmaiset kouluateriat, siinä säästää paljon.

miten tuon keiton valmistat "Juuri äsken syötiin iltaruokana kasviskeittoa, 2 pussia keittojuureksia, nokare sulatejuustoa ja suolaa. En muista mitä sulatejuusto maksaa, mutta alle 2 euron tuo"
        voin tietenkin arvata mutta kerro tarkemmin. Minäkin tykkään syödä keittoja varsinkin iltaisin ja teenkin paljon mutta tuota juureskeittoa voisin kokeilla.

• Saita Itara
        mies 43 v. kirjoitti:

miten tuon keiton valmistat "Juuri äsken syötiin iltaruokana kasviskeittoa, 2 pussia keittojuureksia, nokare sulatejuustoa ja suolaa. En muista mitä sulatejuusto maksaa, mutta alle 2 euron tuo"
        voin tietenkin arvata mutta kerro tarkemmin. Minäkin tykkään syödä keittoja varsinkin iltaisin ja teenkin paljon mutta tuota juureskeittoa voisin kokeilla.

Laita vaan 2 pussia pakastekeittojuureksia (tai 1, jos syöjiä vähemmän, ts. teet vain itsellesi), sulatejuusto ja suola. Anna kiehua niin kauan että juusto sulaa veteen. Vettä sen verran, että kasvikset peittyy ja ja jos tykkää laihemmasta, niin sitten vähän enemmän vettä. Kasvisliemi käy suolan tilalla, laitan kuution tuollaiseen määrään, suolaa ehkä vajaan tl. Noita pakastejuureksi on usein tarjouksessa, esim. 5 pussia 2 eurolla.

• Saita Itara
        Saita Itara kirjoitti:

Laita vaan 2 pussia pakastekeittojuureksia (tai 1, jos syöjiä vähemmän, ts. teet vain itsellesi), sulatejuusto ja suola. Anna kiehua niin kauan että juusto sulaa veteen. Vettä sen verran, että kasvikset peittyy ja ja jos tykkää laihemmasta, niin sitten vähän enemmän vettä. Kasvisliemi käy suolan tilalla, laitan kuution tuollaiseen määrään, suolaa ehkä vajaan tl. Noita pakastejuureksi on usein tarjouksessa, esim. 5 pussia 2 eurolla.

Sulatejuustoa laitan tuohon neljän hengen keittoon 1/3 koskenlaskijapakkauksesta. Yhden pussin keittoon ehkä pari rkl on hyvä, riippuu miten sakeaa haluaa tehdä.

• nuukuus kunniaan
        Saita Itara kirjoitti:

maksavat tarjouksessakin lähes 2€ klo. Yli puolet halvemmalla selviytyy, kun ostaa muutaman porkkanan ja palan lanttua. Purjo ja selleri ovat kalliimpia, mutta purjon voi korvata tavallisella sipulilla, ja selleriä ostaa vain pienen palan.
        Halvimmaksi tulee, jos ostaa porkkanat kolmen kilon pussissa. Tähän vuodenaikaan pitää kuitenkin olla tarkkana laadun suhteen, eikä porkkanoita voi säilytellä pitkään.

• mies 43 v....-
        Saita Itara kirjoitti:

Sulatejuustoa laitan tuohon neljän hengen keittoon 1/3 koskenlaskijapakkauksesta. Yhden pussin keittoon ehkä pari rkl on hyvä, riippuu miten sakeaa haluaa tehdä.

vinkistä. Juuri tuo juusto asia mietitytti. Kokeillaan ja juuri koskenlaskijajuustolla kun muutenkin hyvää. Nuo liemikuutiot kyllä löytyy. Heh, olen mieheksi aika kova kokkaamaan ja aina valmis oppimaan uutta.

• Maku ennen kaikkea
        nuukuus kunniaan kirjoitti:

maksavat tarjouksessakin lähes 2€ klo. Yli puolet halvemmalla selviytyy, kun ostaa muutaman porkkanan ja palan lanttua. Purjo ja selleri ovat kalliimpia, mutta purjon voi korvata tavallisella sipulilla, ja selleriä ostaa vain pienen palan.
        Halvimmaksi tulee, jos ostaa porkkanat kolmen kilon pussissa. Tähän vuodenaikaan pitää kuitenkin olla tarkkana laadun suhteen, eikä porkkanoita voi säilytellä pitkään.

ovat pahoja!
        Siis ne ovat kamalanmakuisia ja jo niitten teollisesti pilkottu muoto nostaa oksennuksen suuhun.
        No, on varmaan makuasia, mutta itse välttelen pakastejuureksia, keittojuureksia ja niitä herne-porkkana-kukkakaalijuureksia kuin ruttoa.
        Ei ole paljonkaan kalliimpaa ostaa tuoreena samat ainekset ja kun itse pilkkoo vaikuttaa myös ulkonäköön.

• 2112

viikossa yksi aikuinen
      maitoa: 3prk=2e
      Kaurapuuro=2e
      Makaroni4ps=1,40e
      sikanautajauheliha400g=2,25
      uunilenkki=1e
      perunapussi 1kg=3e
      maksalaatikko=1,25e
      hernekeittopurkki= 1,20e
      ruisleipä=1,80e
      lauantaimakkara=1e

62,60E suurinpiirtein menee minulla kk rahaa ruokaan. Olen kompensoinut asian että makuelämyksistä viis kohan on nälkä pois. Jos tienaisin vähän enemmän ostaisin parempaa ruokaa.

• oispa joskus 100

j asäästönkinj ää! On sulla paljon, meillä on noin 65 e kuussa jää käteen kun laskut ja vuokra on maksettu. Sillä elätän kolme lasta ja itteni, tai itse en syö juurikaan mitään... lapset saa kaurapuuroa piäviittäin.

• oikein hyvin

!00 e kuussa on 3,33 euroa päivässä. Kaurapuuro (1 e/kg paketti) jauheliha 200 g 1 e, kaali 1 e/kg, muutama peruna 0,5 e kilo, maito 0,5 l/0,5 e. Kanamunat 10 kpl 1,3 e. Tuossa tuli 5 e ostokset ja noista ostoeristä riittää usealle päivälle, mutta kaloreita ja ravintoaineita on riittävästi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      27
      3643
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      41
      2479
    3. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      37
      2333
    4. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      7
      2097
    5. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      43
      1582
    6. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      38
      1569
    7. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      14
      1412
    8. Oletko ollut vihainen, suuttunut tai pettynyt

johonkin kaivattusi toimintaan?
      Ikävä
      129
      1329
    9. Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan

Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.
      Maailman menoa
      275
      1310
    10. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      45
      1285
    Aihe