Hei, onko kellään tietoa, kuinka toimitaan?
Olen ostamassa henkilöauton, yritykseltä, joka on rahavaikeuksissa. Olen tekemässä autokauppaa, jonka omistaa rahoitusyhtiö.
Sovimme alustavasti myyjän kannsa, että ostaja maksaa loppuvelan, joka on n. 1/5 auton hinnasta, jotta myyjä saa auton omiin nimiinsä. Jonka jälkeen, kun paperit ovat rahoitusyhtiöltä saapuneet, siirretään auto minun nimiin.
Onko kellään kokemusta tai tietoa tämän tyyppisestä kaupanteosta?
Kuinka olisi järkevä toimia?
Onko tarvetta tehdä jonkinlaisia kauppaa suojaavia välisopimuksia?
Olisin kiitollinen pienemmistäkin vinkeistä
Auton loppuvelan lunastaminen
9
1039
Vastaukset
- Menetät rahasi
Auton haltija saa rahojesi avulla omistusoikeuden ja myy auton täyteen hintaan jollekin toiselle. Ihan klassinen huijaus.
- Outo autokauppa
Siksi juuri tarkoituksena onkin tehdä välisopimuksia, joka turvaa kauppaa haltijan ja omistajan välillä.
Eli kysymys kuuluu, onko tälläisiä sopimuksia tehty ja minkä laisia? - ei hyötyä
Outo autokauppa kirjoitti:
Siksi juuri tarkoituksena onkin tehdä välisopimuksia, joka turvaa kauppaa haltijan ja omistajan välillä.
Eli kysymys kuuluu, onko tälläisiä sopimuksia tehty ja minkä laisia?kun auton haltija on saanut auton nimilleen niin ei se muista enää mitään sopimuksia.
- rahoitusyhtiöön
Outo autokauppa kirjoitti:
Eli kysymys kuuluu, onko tälläisiä sopimuksia tehty ja minkä laisia?Porukassa menette sinne rahoitusyhtiön kassalle ja hoidatte maksun siellä pois.Kauppakirjan olette tehneet keskenänne ennen sitä.Kun olet maksanut sen auton niin samalla hetkellä ne antaa sulle paperit käteen jolla voit rekisteröidä sen itsellesi.Tai sitten maksat koko summan autosta rahoitusyhtiölle ja ne palauttaa alkuperäiselle sen erotuksen kun ovat ensin ottaneet omansa päältä pois.Ja taas kauppakirja sinne niin lähettävät sulle paperit.
- Nordea Rahoitus
rahoitusyhtiöön kirjoitti:
Porukassa menette sinne rahoitusyhtiön kassalle ja hoidatte maksun siellä pois.Kauppakirjan olette tehneet keskenänne ennen sitä.Kun olet maksanut sen auton niin samalla hetkellä ne antaa sulle paperit käteen jolla voit rekisteröidä sen itsellesi.Tai sitten maksat koko summan autosta rahoitusyhtiölle ja ne palauttaa alkuperäiselle sen erotuksen kun ovat ensin ottaneet omansa päältä pois.Ja taas kauppakirja sinne niin lähettävät sulle paperit.
Rahoitusyhtiöihin ei voi mennä käteisen rahan kanssa maksamaan.
- Mmmm...
..myin auton missä oli rahoitusta jäljellä niin ostaja maksoi velka osuuden suoraan rahoitusyhtiölle(maksuautomaatilla) ja sen jälkeen luovari faxilla rahoitus yhtiölle(olisi voinut myös lähettää). Sitten luovutin auton ja uudelle omistajalle rahoitusyhtiö lähettää(lähetti) auton paperit. Muistakaa että jokaiselle jää luovarit.
- faktaaaaaaaaaaa
JOS HALUAT TURVATA SELUSTASI TÄYDELLISESTI. Siirrätte rahoituksen sinun nimiisi. Rahoitettava kohde ei vaihdu, joten homma helppo. Maksat sinne firmaan sen lopun, mitä olette sopineet. Kun olet hoitanut sen rahoituksen yhtiön kanssa loppuun, tulee sinusta auton omistaja. UNOHDA KAIKENMAAILMAN "VÄLISOPIMUKSET".
- . . .
Myin oman auton, jossa oli rahoitus, siten että ostaja siirsi (nettipankin kautta) rahat mun tilille. Tehtiin luovarit normaalisti ja uusi omistaja lähti auton kanssa heti, taisi olla lauantai.. Mä kävin sitte heti arkipäivänä pankissa maksamassa loppuvelan pois. Rahoitusyhtiö lähetti ilmoitusosan suoraan ostajalle. Ensin tietysti kysyin paljonko on loppuvelkaa, ennenku aloin autoa myymään.
- ghnjjk
jos myyjä on rehellinen, niinkuin sinä. Mutta jos vähäkään epäilee niin rahoitussiirto on parempi /paras vaihtoehto.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.3093055Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka612353- 1242057
Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3492043Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois1271733- 671399
Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2121395- 661337
- 691270
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl781243