Onko tietoa?
Variaattori nopeusennätys pakilla?
26
4354
Vastaukset
- 12+3
Itse ajelin aikoinaan 127km/h remmi volvolla
- Retkuilija
varmaan ollu näky! Ei taida olla mahdollista saavuttaa samaa huippunopeutta etu ja takaperin?
- KiKi.
Retkuilija kirjoitti:
varmaan ollu näky! Ei taida olla mahdollista saavuttaa samaa huippunopeutta etu ja takaperin?
Ei mikään, eli aivan yhtä isot voima tulee eteenpäin ja taaksepäin ajettaessa, tosin useimmissa autoissa on ilmavastus suurempi perutettaessa, joten huippunopeus on tietenkin hieman pienempi
- Retkuilija
KiKi. kirjoitti:
Ei mikään, eli aivan yhtä isot voima tulee eteenpäin ja taaksepäin ajettaessa, tosin useimmissa autoissa on ilmavastus suurempi perutettaessa, joten huippunopeus on tietenkin hieman pienempi
semmoinen palikkalaatikko.
- Täyttätotta
KiKi. kirjoitti:
Ei mikään, eli aivan yhtä isot voima tulee eteenpäin ja taaksepäin ajettaessa, tosin useimmissa autoissa on ilmavastus suurempi perutettaessa, joten huippunopeus on tietenkin hieman pienempi
Ohjaavat renkaat takana ja yli 120 km/h vauhtia... Ihan hauska legenda tämä on
- mmakine
Täyttätotta kirjoitti:
Ohjaavat renkaat takana ja yli 120 km/h vauhtia... Ihan hauska legenda tämä on
Legendan lisäksi se taitaa olla maailmanennätys, ainakin tätä juttua kuuli jo 80-luvun puolella. Minullakin on ollut variaattorivetoinen Volvo 340 ja uskalsin pakittaa sen verran lujaa että rinnalla ajavan auton mittarissa oli 40km/h ja ihan hirveää oli. Ohjaavat pyörät takana aiheuttivat lievästi sanoen epävakaan ajett... eiku peruutettavuuden.
- Joo, ho,ho
Etteen vai taaksepäin?
- KOuiee
Sehän teknisesti onnistuu todennäköisesti varmiten siten, että normaali automaattivaihteisto, jonka perässä on vielä ylimääräinen planeettavaihteisto kääntämässä tarvittaessa suunnan.
Tällainen systeemi löytyi 80-luvulla Volvon kuorma-autosta.
Mutta luonnollisestikaan sillä ei mitään nopeusennätyksiä rikottu.- jeps!
Pakilla ajamisen ennätys muistaakseni tehty 300 sarjan volvolla ja oli jotain 170kmh... olikohan se guinnesin ennätyskirjassa jossain 90-luvun alkupäässä :D
- Ransitti
jeps! kirjoitti:
Pakilla ajamisen ennätys muistaakseni tehty 300 sarjan volvolla ja oli jotain 170kmh... olikohan se guinnesin ennätyskirjassa jossain 90-luvun alkupäässä :D
Joku autoalan julkaisu kirjoitti aikoinaan ja olivat myös ajaneet n.170 km/t. Hollannin Volvolla.
Tais olla Keimolassa. Muistelen että muuan ralliukko peruutteli. Että tosi se on. - Retkuilija
Ransitti kirjoitti:
Joku autoalan julkaisu kirjoitti aikoinaan ja olivat myös ajaneet n.170 km/t. Hollannin Volvolla.
Tais olla Keimolassa. Muistelen että muuan ralliukko peruutteli. Että tosi se on.tuosta, voisi olla huvittavan näköistä...
- Retkuilija
jeps! kirjoitti:
Pakilla ajamisen ennätys muistaakseni tehty 300 sarjan volvolla ja oli jotain 170kmh... olikohan se guinnesin ennätyskirjassa jossain 90-luvun alkupäässä :D
tuo remmipiru on mahtanut olla, saiko 2 litraista remmiversiona? 1,4 litranen ei ainakaan noin lujaa kulje.
- 130-135 km/h
Ransitti kirjoitti:
Joku autoalan julkaisu kirjoitti aikoinaan ja olivat myös ajaneet n.170 km/t. Hollannin Volvolla.
Tais olla Keimolassa. Muistelen että muuan ralliukko peruutteli. Että tosi se on.Tuoreimmassa TM:ssä (7/10) on maininta tästä kokeesta. Paikka oli tosiaan Keimola, mutta auto oli vulva 343 ja sehän ei etuperinkään kulkenut kuin 145 km/h (valmistajan mukaan) ja peruutuskokeessa huiput oli 130-135 km/h.
Kaikkiaan autolla peruutettiin 1770 km 90 km/h keskinopeudella.
Aika hauska oli myös maininta siitä, että jenkit yrittivät kaataa ennätystä vuotta myöhemmin, mutta jenkkilulla ei moista kestänyt, vaan rupesi keittämään. - silloin joskus
130-135 km/h kirjoitti:
Tuoreimmassa TM:ssä (7/10) on maininta tästä kokeesta. Paikka oli tosiaan Keimola, mutta auto oli vulva 343 ja sehän ei etuperinkään kulkenut kuin 145 km/h (valmistajan mukaan) ja peruutuskokeessa huiput oli 130-135 km/h.
Kaikkiaan autolla peruutettiin 1770 km 90 km/h keskinopeudella.
Aika hauska oli myös maininta siitä, että jenkit yrittivät kaataa ennätystä vuotta myöhemmin, mutta jenkkilulla ei moista kestänyt, vaan rupesi keittämään.Juu sellainen juttu oli takavuosina wagniikan maailmassa.
343stahan sai manuaalina ja variaattorilla. Olisikohan alkuun saanut vain variaattorilla.
Tekniikka taisi olla peräisin Daf66sta. - kuin 1,4
Retkuilija kirjoitti:
tuo remmipiru on mahtanut olla, saiko 2 litraista remmiversiona? 1,4 litranen ei ainakaan noin lujaa kulje.
Vain 1,4 by rellu.
Manuaalina sai 1,4 ja 2 litraista. - Jape_
130-135 km/h kirjoitti:
Tuoreimmassa TM:ssä (7/10) on maininta tästä kokeesta. Paikka oli tosiaan Keimola, mutta auto oli vulva 343 ja sehän ei etuperinkään kulkenut kuin 145 km/h (valmistajan mukaan) ja peruutuskokeessa huiput oli 130-135 km/h.
Kaikkiaan autolla peruutettiin 1770 km 90 km/h keskinopeudella.
Aika hauska oli myös maininta siitä, että jenkit yrittivät kaataa ennätystä vuotta myöhemmin, mutta jenkkilulla ei moista kestänyt, vaan rupesi keittämään.Lulla, tais olla syyläri väärässä päässä . Olis pitäny olla sellanen laatikkopalikka niinkun taffi ettei ole väliä mitenpäin sillä ajelee. Ei näytä eikä tunnu erilaiselle riippumatta kummin päin ajelee, eikä taatusti ole "lulla" tärisee se niin kovin. Vaihteistokin mahdollistaa molemmat suunnat.
- Ex kuorkkikuski
Peruuttaessa pystyi vaihtamaan pieneltä puolelta isolle puolelle. En tiedä kuinka lujaa olisi kulkenut, mutta kokeilin kerran vaihtaa isommalle pakittaessa ja hommahan toimi.
- Retkuilija
silloin joskus kirjoitti:
Juu sellainen juttu oli takavuosina wagniikan maailmassa.
343stahan sai manuaalina ja variaattorilla. Olisikohan alkuun saanut vain variaattorilla.
Tekniikka taisi olla peräisin Daf66sta.Ja moottori oli renun 1400 kuutioinen.
- jhjh
Kultaisella 60 luvulla ajoin 64mallin daffilla merenjäällä pakilla niin kovaa kuin se kulki. Eteenpäin se kulki n.80km.h. Nopeusmittari kun ei toimi oikein peruuttaessa, Ei muuten ole helppo hallita autoa jossa takimmaiset renkaat ohjaa.
- KOgesui
80 km/h ja renkaat takana, niin ei tarvitse tehdä kuin millimetrin liike ratilla, niin kuorma-auto pyörähtää ympäri luistavalla alustalla, ja pitävällä alustalla kaatuu kyljelleen. Sen takia noita systeemejä ei tulla enää koskaan näkemään missään tieliikennelaitteessa.
- maarkuuz
KOgesui kirjoitti:
80 km/h ja renkaat takana, niin ei tarvitse tehdä kuin millimetrin liike ratilla, niin kuorma-auto pyörähtää ympäri luistavalla alustalla, ja pitävällä alustalla kaatuu kyljelleen. Sen takia noita systeemejä ei tulla enää koskaan näkemään missään tieliikennelaitteessa.
Itse testasin Lancer 1.5:sta pakilla (ei kierrostenrajoittajaa). Ei ole siis variaattori, mutta vauhtia sai hieman vajaa 80km/h. Auto on teknisesti vakio
- KOgesio
maarkuuz kirjoitti:
Itse testasin Lancer 1.5:sta pakilla (ei kierrostenrajoittajaa). Ei ole siis variaattori, mutta vauhtia sai hieman vajaa 80km/h. Auto on teknisesti vakio
Kyllä nyt on isot jutut..
Peruutusvaihteen välitys on niin suuri jokaisessa autossa, että yli 40 km/h ei mikään henkilöauto kulje. Tai no, Mersulla oli joku CLS (?) missä oli kaksi peruutusvaihdetta. Se ehkä menee sen 50 km/h.
Jos auto kulkisi 80 km/h pakilla, niin se ei kyllä lähtisi liikkeelle pysähdyksistä kuin kunnollisella kytkimen kusettamisella.
Mittari ei vaan peruutteluissa ole kauhean tarkka.
- AUTO HAJALLA
OLI TYÖAUTONA VUODEN 98 AUTOMAATTIVAIHTEINEN SPINTTERIN PAKU, JOSSA OLI JO MITTARISSA YLI PUOLI MILJOONAA, JA LAATIKKO KUTEN KOKO AUTOKIN OLI AIVAN LOPPU, NO EIKÖS SITTEN YHTENÄ KAUNIINA PÄIVÄNÄ KESKELLÄ YÖTÄ AUTON VAIHTEISTO LAUENNUT LOIMAALLA OLLESSANI, NO PERUUTUS KUITENKIN TOIMI, JA OLI ERITTÄIN MUKAVA KOKEMUS PERUUTTAA ISOA PAKETTIAUTO SIVUPEILEJÄ KÄYTTÄMÄLLÄ (EI TIETENKÄÄN OLLUT TAKAIKKUNAA) YSITIETÄ PITKIN TURKUUN, JA PAKETTISPRINTTERIKIN KULKI PERUUTTAMALLA NOIN 60KM/H, EI SIINÄ MUUTAKU ETTÄ NOISSA NOPEUKSISSA SAI SITTEN AIKA TIUHAAN VILKUILLA KUMPAAKIN PEILIÄ, JA OHJAUS OLI PIRUN ÄKÄNEN, MUT HENGISSÄ SELVITTIIN, EN SUOSITTELE KOITTAMAAN, ETENKÄÄN PAKETTIAUTOLLA.
- Yksinäin..
Minä ajoin jo 60- luvulla mopolla yli 120 km tunnissa takaperin. Tyhjä siinä on ruveta mitään esittää.
- Joo...ho....
Ei käyny.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201767
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991588Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy481099Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?43984Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29929Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50856Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s44822Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37780Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56778Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37760