särkylääkkeiden yliannostus

16vpojke

oon ottanu särkylääkkeitä pari kertaa vähän "yli", ihan vaan kokeilumielessä.
Kerran otin 4 kpl Ibumax 1000mg:aa ja viiniä päälle mutta EI MITÄÄN.
Olen myös ottanut Buranaa jotain 4-5 kpl, oliskohan vahvuus ollut jotain 600mg. Eikä silloinkaan mitään, kipu vai hellitti. Ja niin edespäin on tullut myös muilla särkylääkkeillä kokeiltua mutta ei mitään ole koskaan käynyt.
Miten mahdollista että 16-vuotiaalle ei tule mitään sivuoireita kun tämmöisillä annoksilla pelataan?

26

11876

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • JusTWonderinG

      Miks 16-vuotias ylipäätään haluu tommosta kokeilla?

      • hurjaa

        Lääkemyrkytys, ei sitä heti huomaakkaan. Se hiipii hiljaa ja hitaasti. Sisäisiä verenvuotoja et edes itse tiedäkkään. Niitä voi olla vuosia, eikä niitä saada välttämättä edes tutkimuksinkaan kiinni.

        Mulla on reuma, ja olen kymmeniä vuosia joutunut käyttämään kipulääkkeitä ja joudun käyttämään. Minä olen kärsinyt vuosia sisäisestä verenvuodosta, eikä sitä saatu kiinni. Eikä siitä edes tiedä itsekkään. Olo pikkuhiljaa huononee, mut kun se tapahtuu pikkuhiljaa, ei sitäkään osaa mitenkään huomioida.


    • kokeilunhalunen

      sitten myöhemmin jos jaksat kokeilla vielä lisää.

      Yrittänyttä ei laiteta. Kannattaa kokeilla.

    • ooooop

      sitten voi tulla se massiivinen sisäinen verenvuoto, silloin ei enää sitten tarvitse ihmetellä täällä

      • lääkeyrtti

        "4x1000mg ibumaxia ja viinia päälle Eikä mitään" Eihän noita nyt usko kukaan. Kyllä varmasti ainakin väsymystä aiheuttaa. Ei se lääkkeiden väärinkäyttö välttmättä heti näy.

        On se kiva sitten kun maksa ylikuormittuu ja sanoo poks, ja sitten oletkin loppu elämäs laitteiden varassa.


      • 16vpojke
        lääkeyrtti kirjoitti:

        "4x1000mg ibumaxia ja viinia päälle Eikä mitään" Eihän noita nyt usko kukaan. Kyllä varmasti ainakin väsymystä aiheuttaa. Ei se lääkkeiden väärinkäyttö välttmättä heti näy.

        On se kiva sitten kun maksa ylikuormittuu ja sanoo poks, ja sitten oletkin loppu elämäs laitteiden varassa.

        ei kyllä tullu mitään normaalista poikkeavaa. en ymmärrä miten ihmiset puhkuu niistä särkylääkkeistä että "no otinpas nyt pari särkkäriä ja olin ihan tillintallin". vai vaikuttaako ne vaan eri ihmisiin erilailla?

        ja justwondering, nää tapahtui ehkä pari vuotta sitten, semmosia tyhmiä päähänpistoja.
        mutta ei niistä niin kovin vaarallista kuvaa jäänyt, vaikka niistä niin paljon vauhkotaan.


      • älykkyysosamäärä
        16vpojke kirjoitti:

        ei kyllä tullu mitään normaalista poikkeavaa. en ymmärrä miten ihmiset puhkuu niistä särkylääkkeistä että "no otinpas nyt pari särkkäriä ja olin ihan tillintallin". vai vaikuttaako ne vaan eri ihmisiin erilailla?

        ja justwondering, nää tapahtui ehkä pari vuotta sitten, semmosia tyhmiä päähänpistoja.
        mutta ei niistä niin kovin vaarallista kuvaa jäänyt, vaikka niistä niin paljon vauhkotaan.

        Kun ihan tuntuu, että jotain ois kuitenki jääny, heh, heh, heh.........


      • 16vppojke
        älykkyysosamäärä kirjoitti:

        Kun ihan tuntuu, että jotain ois kuitenki jääny, heh, heh, heh.........

        ih hih


      • munuaispuolikas
        lääkeyrtti kirjoitti:

        "4x1000mg ibumaxia ja viinia päälle Eikä mitään" Eihän noita nyt usko kukaan. Kyllä varmasti ainakin väsymystä aiheuttaa. Ei se lääkkeiden väärinkäyttö välttmättä heti näy.

        On se kiva sitten kun maksa ylikuormittuu ja sanoo poks, ja sitten oletkin loppu elämäs laitteiden varassa.

        Munuaiset voi sipata ennemmin, joten kannattaa suojella niitä eikä myrkyttää


    • laps

      laps parka. Tollaisella leikkimisellä saat munuais- maksavauriot, ja vielä vatsahaavakin siihen päälle. Mieti vähän, ei kannata leikkiä terveydellä. "Sisuskalutku" vaurioituu siinä on kivulias ja kivinen tie edessä.

    • kokeilia687

      elin 30 kpl ibumax 400mg tänään sivu oireena päänsärkyä ja kävellessä heitti pikkasen päässä

    • fttyymj

      Eihän Ibumaxia edes ole 1000 mg:n vahvuisena...taidat ihan höpöjä puhua. Eikä nuo ns. tavalliset särkylääkkeet edes mene "päähän" normaalisti. Muita sivuoireita voi olla mahahaava, päänsärky ja munuaisten pettäminen.

    • kun naurattaa

      siis ylpeileekö nää ihmiset täällä tosiaan kuinka kovia ne on kun veti kasan särkylääkkeitä eikä tuntunu missään! on kyllä helvetin naurettavaa touhua. opettelisivat käyttämää lääkketiä siihen tarkotukseen mihin ne on luotu, tai opettelevat lukemaan siitä purkin kyljestä käyttöohjeet.

      • 76 67

        Sain korvatinnituksen kun vahingossa otin liikaa asperiinia (en huomannut että oli vahvempia tabl). Sitä on nyt kuunneltu 7 vuotta.


    • kokemus puhuu

      EI KANNATA PELLEILLÄ

      8 kaljaa juotuani vedin 12x 1000mg panadolia typeryyttäni. Oloni oli turtunut ja menin nukkumaan. Aamulla heräsin pyörivään särkyyn vatsassa. Särkyä kesti noin 9tuntia varsinkin seistessä

      Lisäksi oksetti jatkuvasti. Niimpä oksensin 3 kertaa ja viimeisellä kerralla tuli pieni määrä valkoista nestettä. Vatsakipu jatkui silti sen kokonaiset 9 tuntia oksennuksista huolimatta.

      Yhdessä vaiheessa luulin kuolevani :D heitin särkylääkkeet hevon he*vet*iin ja elin murtuman kanssa.

    • taruuu

      Otin 1h sitten 9x600mg buranaa=5900mg buranaa syöty kerral.. kaveri sano,et saattaa mennä maksa,mut ei tunnu miltään muulta ku et mä on iha sekasi.. puhun sekavii ja en osaa ennää kirjoittaakkaan.

      • novittuvaikfinnishgirl

        huihai oon 17 ja kerran vetäsin ibumaxia (400mg) about 50 naamaan ja voin sanoo et kyl tuntu! kävely oli aika haastavaa. mut jos tuon määrän kans vetäis päälle viel alkoholii.. huhhuh. pari viikkoo sitten otin 20 ibumaxia ja tuli ihana olo, pari tuntii myöhemmi ku veti päälle likööriä ja viinaa olo oli helvetin mahtava. seuraava aamu oliki sit ihan eri juttu hahahaha


    • Hermunen

      Kokeile parasetamolia (panadol) 1000mg, ota 6 kerralla. Coming soon good trip

      • 12+4

        Tehkää Eminemit ja vetäkää 60pilleriä valiumia joka päivä, 20 pilleriä vacadonia vai mitähän se olikaan.. Näin Eminem teki kun masentui parhaan kaverin kuolemansa jälkeen ja nämä lääkkeet tekivät hänet iloiseksi mutta sitten siitä tuli addikti ja seurauksena muniaiset ja maksa meni ja jotkut elimistö toiminnot sulkeutu, joutu sairaalaan jos pari tuntia myöhemmin ois joutunu sairaalaan niin olisi Marshall Mathers sitten kuollut. Mutta onneksi selvisi. Nyt on sitten ollut kuivilla sellaiset viisi vuotta:-)


    • jsx1

      "ei kyllä tullu mitään normaalista poikkeavaa. en ymmärrä miten ihmiset puhkuu niistä särkylääkkeistä että "no otinpas nyt pari särkkäriä ja olin ihan tillintallin". vai vaikuttaako ne vaan eri ihmisiin erilailla?"

      No oisko ne kuitenkin ne reseptillä saatavat, keskushermostoon vaikuttavat opioidipohjaiset "särkylääkkeet" (esim. Panacod, Tramal, Temgesic), joista tuollaisissa tapauksissa on puhe...? Tai sitten kyse on plasebovaikutuksesta, koska Panadolilla, Buranalla, Ibumaxilla tai millään muullakaan reseptivapaalla särkylääkkeellä ei voi saada päätään sekaisin yrittämälläkään eikä edes viinan kanssa alas huuhdottuna, mutta vaarallisia ne silti ovat yliannoksina (juurikin em. maksa- ja munuaisvauriot, verenvuodot jne...).

    • Haajamo

      Onko kolme Panacodia jo yliannostus särkylääkkeiden käytössä.Minulla on olkapään luut menneet poikki eilen 20.2.2017.Kun liukastuin mustaan jäähän Vantaan Tammiston Lidlin takapihalla.

    • MasennusTappaa

      No niiin kovanaamat..kysymys ei varmaankaa ole lääkekokeiluista vaan halusta saada huomiota ja itsemurha-ajatukset. Itse otin 18-vuotiaana coctailin uni- masennus ja särkylääkkeitä kun en jaksanut enää. Selvisin sairaalaan asti perheen avustuksella ja näin..elämä jatkui. Nyt 34-vuotiaana perheellisenä olen sairastunut lievään masennukseen joka pahenee päivä päivältä. Jos selviän 35-vuoteen asti, luulen että selviän myös masennuksesta nro. 2.
      Olen hakunut apua koska perheeni alkaa myös kärsiä olotilastani. Pahinta on vain tämä vaihe jolloin epäilee avun vaikutusta ja hyödyllisyyttä ja ylipäätään alkuun pääsyä. "Jokainen päivä on liikaa" on tunnetilani.
      Hyvät ihmiset, medbörjare, hakekaa apua, vaikka se tuntuisikin vaikealta ja "invalidilta" . Ei niitä psykologeja ja psykiatreja ihan huvin vuoksi kouluteta. He ovat valinneet sen elämän tehtäväkseen.
      Myöskin, pahinta mitä voit vanhemmillesi tehdä, on kuolla aikasemmin kuin he.

    • MasennusTappaa

      Sorry vaan mutt lääkkeitä otetaan sillai kun lääkäri määrää ja muuten on kyseessä masennus ja halu tehdä itselleen pahaa. Mun mielipide. Jos oikeasti haluat kokea "hienon tripin" niin laitat itsellesi tavoitteen jonka vuoksi taistelet kynsin hampain...ja sitten kun olet saavuttanut tavoitteesi: se vasta trippi on!

    • REPE

      Mulla on sama, mä oon käyttäny itekki särkylääkkeitä väärin mut vähä pienemmillä panoksilla itsetuhoisuuden takia. Mulla on nyt kaks päivää putkeen kans tullu massiivisia päänsärkyjä et niihin mä oon yliannostuksen kaks kertaa.

    • Anonyymi

      Mikä vikana ku pitää hengellää leikkiä ::DD niiku oikeest fr

    • Anonyymi

      Buranast ei tuu muuta ku vatsahaava et

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      68
      1763
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      163
      1441
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1242
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      120
      1214
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      48
      1126
    6. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      70
      889
    7. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      225
      852
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      845
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      99
      785
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      674
    Aihe