Konecranes

jamespotkuauto

25

1958

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ConeKranes

      Hieno uutinen näinä aikoina. Toivottavasti tulee hieno konttori.

    • !!!!!!!!!!!!!!!

      Konecranesin hallituksen puheenjohtaja Stig Gustavson sanoo, että uuden pääkonttorin sijoittamisesta käytiin pitkiä keskusteluja, esimerkiksi Helsinki oli tapetilla.

      Hyvinkään rinnalla käytiin läpi muitakin paikkoja Helsingin ja Hyvinkään väliltä.

      Pääkonttorin säilyttämisessä Hyvinkäällä painaa yhtiön pitkä historia kaupungissa, jossa on yrityksen sielu ja juuret.

      Gustavsonin mukaan eniten valinnassa merkitsee kuitenkin kompetenssi. Tehtäviin pitää saada osaavia työntekijöitä nyt ja tulevaisuudessa.

      • mamuille

        no hyvä saadahan virolaisille ja taiwanilaisille taas töitä lisää


      • kukkahattusetä
        mamuille kirjoitti:

        no hyvä saadahan virolaisille ja taiwanilaisille taas töitä lisää

        mene sinä pois tästä maasta! Rasisti!


      • niin kun sä
        kukkahattusetä kirjoitti:

        mene sinä pois tästä maasta! Rasisti!

        pitääskö lähtiä niin kuin sinä


      • kompetenssi
        mamuille kirjoitti:

        no hyvä saadahan virolaisille ja taiwanilaisille taas töitä lisää

        Gustavsonin mukaan eniten valinnassa merkitsee kuitenkin kompetenssi. Tehtäviin pitää saada osaavia työntekijöitä nyt ja tulevaisuudessa.


      • jaskat
        kompetenssi kirjoitti:

        Gustavsonin mukaan eniten valinnassa merkitsee kuitenkin kompetenssi. Tehtäviin pitää saada osaavia työntekijöitä nyt ja tulevaisuudessa.

        Kyllähän Hyvinkäältä löytyy työntekijöitä.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Niin mitä tuosta? Kun lähdin eläkkeelle sieltä, alkoi firman talous kohota. Onneksi sain pakertaa siellä kahdeksantoista vuotta, ja ennen sitä Herliinin puljussa 26 vuotta. Olipa hienoa aikaa!
        Loppuvuosina oli kiireempää kuin 60-luvulla, jolloin romppeiden tuotannossa oli: Suunnittelupäällikkö, suunnittelija, piirtäjä, apupiirtäjä, piirustuksen tarkastaja, työnjohtaja, työntarkastaja, osastoinssi, linjapäällikkö, tehtaanjohtaja (ne olivat herroja) ja sitten olimme me duunarit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin mitä tuosta? Kun lähdin eläkkeelle sieltä, alkoi firman talous kohota. Onneksi sain pakertaa siellä kahdeksantoista vuotta, ja ennen sitä Herliinin puljussa 26 vuotta. Olipa hienoa aikaa!
        Loppuvuosina oli kiireempää kuin 60-luvulla, jolloin romppeiden tuotannossa oli: Suunnittelupäällikkö, suunnittelija, piirtäjä, apupiirtäjä, piirustuksen tarkastaja, työnjohtaja, työntarkastaja, osastoinssi, linjapäällikkö, tehtaanjohtaja (ne olivat herroja) ja sitten olimme me duunarit.

        "Niin mitä tuosta?"

        No eipä mitään ihmeitä, yhtiö vaan on täällä kotikaupungissa. Tämähän näyttää olevan Hyvinkää-palsta. Tämmöistä uutista on nyt kirjoitettu:

        https://www.kauppalehti.fi/uutiset/kl/052a9db7-615b-4234-a2f8-207c961bcab1?ref=ampparit:7dce

        🤔


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Niin mitä tuosta?"

        No eipä mitään ihmeitä, yhtiö vaan on täällä kotikaupungissa. Tämähän näyttää olevan Hyvinkää-palsta. Tämmöistä uutista on nyt kirjoitettu:

        https://www.kauppalehti.fi/uutiset/kl/052a9db7-615b-4234-a2f8-207c961bcab1?ref=ampparit:7dce

        🤔

        Mitä kirjoitinkaan 4.2.21: Kun lähdin aikonaan" jaloissa pyörimästä" niin firmalla alkoi mennä entistä paremmin 🤣! Mennessäni kolmostielle Kalevankadulta ajan usein Koneenkadun ja Karin suunnitteleman nosturin alitse, jolloin näen myös Konecrasesin pääkonttorin ja tunnen tyytyväisyyttä, jopa ylpeyttä, muistellessani noita vuosia 60-luvulta tähän päivään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin mitä tuosta? Kun lähdin eläkkeelle sieltä, alkoi firman talous kohota. Onneksi sain pakertaa siellä kahdeksantoista vuotta, ja ennen sitä Herliinin puljussa 26 vuotta. Olipa hienoa aikaa!
        Loppuvuosina oli kiireempää kuin 60-luvulla, jolloin romppeiden tuotannossa oli: Suunnittelupäällikkö, suunnittelija, piirtäjä, apupiirtäjä, piirustuksen tarkastaja, työnjohtaja, työntarkastaja, osastoinssi, linjapäällikkö, tehtaanjohtaja (ne olivat herroja) ja sitten olimme me duunarit.

        En paljon leveilisi sillä että lähdettyäni firmasta siellä alkaa mennä huomattavasti paremmin...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En paljon leveilisi sillä että lähdettyäni firmasta siellä alkaa mennä huomattavasti paremmin...

        Ehkä on kuitenkin kyse, että on sinut itsensä kanssa. Kaikki ei koskaan opi tuntemaan itseään tai hyväksymään itseään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin mitä tuosta? Kun lähdin eläkkeelle sieltä, alkoi firman talous kohota. Onneksi sain pakertaa siellä kahdeksantoista vuotta, ja ennen sitä Herliinin puljussa 26 vuotta. Olipa hienoa aikaa!
        Loppuvuosina oli kiireempää kuin 60-luvulla, jolloin romppeiden tuotannossa oli: Suunnittelupäällikkö, suunnittelija, piirtäjä, apupiirtäjä, piirustuksen tarkastaja, työnjohtaja, työntarkastaja, osastoinssi, linjapäällikkö, tehtaanjohtaja (ne olivat herroja) ja sitten olimme me duunarit.

        Vielä 70-luvullakin oli piirtäjillä tapana viettää aikaansa vessassa. Siellä söivät eväitäänkin. Olin vähän kateellinen koska itse jouduin usein ylitöihinkin.


    • Anonyymi

      Pysyykö pääkonttori Hyvinkäällä myös fuusion jälkeen ?

      • Anonyymi

        Tuskimpa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuskimpa.

        Olisikohan noin? Eikös Konecranes olekin vuokratiloissa? Lieneekö Cargotecin Kalasataman suunnitelmissa ollut ennakoituna tämä fuusio, eli kun molempien yhtiöiden kravattiporukasta potkitaan osa pihalle, niin loput mahtuvat sinne Kalasataman torniin. Ja nykyisen pääkonttorin vapautuvat tilat voidaan vuokrata edelleen.


      • Anonyymi

        Vähän olen kuullut, että fuusion myötä voisi olla aika iso lovi tulossa Hyvinkään yhteisöverotuloon. Eiköhän se pääkonttori siirry kehäkolmosen sisäpuolelle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vähän olen kuullut, että fuusion myötä voisi olla aika iso lovi tulossa Hyvinkään yhteisöverotuloon. Eiköhän se pääkonttori siirry kehäkolmosen sisäpuolelle.

        Pääkonttori siirtyy savuna ilmaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pääkonttori siirtyy savuna ilmaan

        Ei hyvä. toivottavasti ei henkilövahinkoja


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei hyvä. toivottavasti ei henkilövahinkoja

        Ja höpön löpön. Kone ja Konecranes ovat eri firmoja, pöhelöt! Cranesin eli Koneen entinen nosturitehdas poltettiin jo 70-luvulla. Ettekö muka muista? Varsinaisia hyvinkääläisiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja höpön löpön. Kone ja Konecranes ovat eri firmoja, pöhelöt! Cranesin eli Koneen entinen nosturitehdas poltettiin jo 70-luvulla. Ettekö muka muista? Varsinaisia hyvinkääläisiä.

        Tottakai tuo muistetaan. Siinä meni samalla 2 nosturiautoakin. Oli remppavaihe menossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tottakai tuo muistetaan. Siinä meni samalla 2 nosturiautoakin. Oli remppavaihe menossa.

        Polttivat plasmalla niitä betonirakenteita poikki, ja oli tarkoitus nostaa kattoa ylemmäs. 40:n vuoden pulunpaskat ja pöly syttyivät palamaan ja se oli menoa. Monesti noissa kattorempoissa poltettiin katon lisäksi koko rakennus. Luulisi nykyään olevan turva- ja työohjeiden kunnossa. Kun niitä vain noudatettaisiin. Kai on niin kiire ettei työvauhdin jarruja kannata pitää mielessä. Tuo Iisakki Nemeksen kasarmi oli rakennettu aikana jolloin ei kai tiedetty ullakkotilojen palokatkojen rakentamisesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Polttivat plasmalla niitä betonirakenteita poikki, ja oli tarkoitus nostaa kattoa ylemmäs. 40:n vuoden pulunpaskat ja pöly syttyivät palamaan ja se oli menoa. Monesti noissa kattorempoissa poltettiin katon lisäksi koko rakennus. Luulisi nykyään olevan turva- ja työohjeiden kunnossa. Kun niitä vain noudatettaisiin. Kai on niin kiire ettei työvauhdin jarruja kannata pitää mielessä. Tuo Iisakki Nemeksen kasarmi oli rakennettu aikana jolloin ei kai tiedetty ullakkotilojen palokatkojen rakentamisesta.

        Siis miten muka mahdollista että katon mukana palaa koko rakennus kun tuli nousee ylöspäin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis miten muka mahdollista että katon mukana palaa koko rakennus kun tuli nousee ylöspäin?

        On se hämmentävää.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miten reagoisit

      Jos ikäväsi kohde ottaisi yhteyttä?
      Ikävä
      77
      3184
    2. Olisiko kaivattusi

      Sinulle uskollinen? Olisitko itse hänelle?
      Ikävä
      49
      2400
    3. Ihana nainen

      Suukotellaanko illalla?☺️ 🧔🏻🫶
      Ikävä
      32
      2117
    4. Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen

      Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa
      Sinkut
      481
      2112
    5. Ootko koskaan miettinyt että

      miksi kaivatullasi ei ole puolisoa?
      Ikävä
      137
      1879
    6. Huomenta ihana

      Mussu ❤️.
      Ikävä
      31
      1745
    7. Ryöstö hyrynsalmella!

      Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313
      Hyrynsalmi
      29
      1731
    8. Sukuvikaako ?

      Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne
      Iisalmi
      10
      1569
    9. Joskus mietin

      miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi
      Ikävä
      5
      1290
    10. Hyvää yötä

      Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani
      Tunteet
      6
      1254
    Aihe