Miten huono

Elämän koulussa

Itsetunto koettelee? Lyötkö heti takasin vai annatko vähän edes miettimisasikaa?

11

115

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ewkr+2å3rtk

????????????????
      onko sulla huono itsetunto?

• Elämän koulussa

taida niin kehuttava olla, ei minullakaan nutta parantamisen varaa on ja paljon.

• Muutaman nuoruuden kokemuksen jälkeen en edes odottanut toisen lyöntiä.

Aloite täytyi oman terveyden vuoksi pitää.
      Jos odottaa toisen lyöntiä niin vastaaminen on usein vaikeaa.

Pois tilanteesta tai itselle eka lyönti.

• Elämän koulussa

ainakin karkuun juoksen mieluummin kun alan turpiin ottamaan. Sillain minulle opetettiin ja se on säästänyt monet jutut. En ole tappelemalla hoitanut asioitani ja monelta olen säästynyt.

• Elämän koulussa kirjoitti:

ainakin karkuun juoksen mieluummin kun alan turpiin ottamaan. Sillain minulle opetettiin ja se on säästänyt monet jutut. En ole tappelemalla hoitanut asioitani ja monelta olen säästynyt.

että on jalkojen vika jos selkäänsä ottaa. Tuosta itsetunnosta, kyllä se tähän ikään mennessä on jo kohdallaan, ellei ole ei kai koskaan tulekaan. Jos se on joskus nuorempana heilahdellutkin niin laitan sen kokemattomuuden piikkiin, epävarmuus, sitä se on ollut. Nyt kun on tullut tehtyä jo melkein kaikki virheet, tai ainakin tuntuu siltä, on oman itsensä tuntemuskin parantunut.

1. Pois tilanteesta!

2. Jos ei onnistu niin itse ensin!

Joskus pani luonne pakenemista vastaan.
        Kolmesti olen ollut tilanteessa jolloin poistuminen on ollut teknisesti mahdotonta.

• Elämän koulussa
        firefox58 kirjoitti:

että on jalkojen vika jos selkäänsä ottaa. Tuosta itsetunnosta, kyllä se tähän ikään mennessä on jo kohdallaan, ellei ole ei kai koskaan tulekaan. Jos se on joskus nuorempana heilahdellutkin niin laitan sen kokemattomuuden piikkiin, epävarmuus, sitä se on ollut. Nyt kun on tullut tehtyä jo melkein kaikki virheet, tai ainakin tuntuu siltä, on oman itsensä tuntemuskin parantunut.

virheistä sanoisin, että on hyvä jos on tullut tehtyä ,koska ainakin sitten on elämä antanut mahdollisuuden oppia. Minä ainakin olen tehnyt virheitä ja toivottavasti oppinut jotain. Mutta itsetunto on vaikeampi kysymys, se on jossain syvällä. Ja jos sitä ei ole lapsena saanut niin myöhemmin se on mahdollista saavuttaa jos on ympärillä hyviä ihmisiä jotka jaksavat joskus kannustaa ja muutenkin suoriutuu elämästä kohtuullisesti. Mutta kolhuja tulee ja pienetkin asiat voivat olla ylivoimaisia huonon itsetunnon omaavalle. Silloin iskee helposti känkkäränkkä ja puolustuskannalle meno on tapa selvitä.
        Hyvä itsetunto kestää muutaman nuolen ja elämä senkun hymyilee.

virheistä sanoisin, että on hyvä jos on tullut tehtyä ,koska ainakin sitten on elämä antanut mahdollisuuden oppia. Minä ainakin olen tehnyt virheitä ja toivottavasti oppinut jotain. Mutta itsetunto on vaikeampi kysymys, se on jossain syvällä. Ja jos sitä ei ole lapsena saanut niin myöhemmin se on mahdollista saavuttaa jos on ympärillä hyviä ihmisiä jotka jaksavat joskus kannustaa ja muutenkin suoriutuu elämästä kohtuullisesti. Mutta kolhuja tulee ja pienetkin asiat voivat olla ylivoimaisia huonon itsetunnon omaavalle. Silloin iskee helposti känkkäränkkä ja puolustuskannalle meno on tapa selvitä.
        Hyvä itsetunto kestää muutaman nuolen ja elämä senkun hymyilee.

ja tulee itseä morkatuksi jos mokailee, mutta se kuuluu elämään ja ne on vain hyväksyttävä. Olen itse käytännössä huomannut kun on niin eri-ikäisiä lapsia, miten niihin suhtautuu.
        Esikoisparka sai osakseen äidinkin huonosta itsetunnosta keskimmäinen meni siinä kun katseli esikoisen kasvattamista. Nuorin joka on huomattavasti nuorempi saa osakseen vain hyväntahtoista kiusoittelua, myös sisaruksiltaan. Näin se elämä kouluttaa. Kukaan ei ole seppä syntyissään.

• fyysistä lyömistä, vai sanansäilää??
      En koske keneenkään, mut mun suuni sivaltaa paskamaisuuksia, ennenku ehin kissaa ajatteleen.

• Elämän koulussa

sinäkin tiedät että rumasana satuttaa syvältä!!!!

• *minttupuu*
        Elämän koulussa kirjoitti:

sinäkin tiedät että rumasana satuttaa syvältä!!!!

vähän liiankin hyvin!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mieleni harhailee sinussa

Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei
      Tunteet
      21
      5504
    2. Taposta murhaksi

Mitä tästä tapauksesta tiedetään?
      Kajaani
      53
      1555
    3. Grilli lopettaa?

Pitääkö huhu paikkaansa että grilli lopettaa lähiaikoina?
      Suomussalmi
      14
      1013
    4. Mitä teet nainen

Jos saat tietää että mies on elänyt yksinäistä ja rauhallista elämää sinua kaivaten, ei ole ollut muiden naisten kanssa,
      Ikävä
      52
      937
    5. Pitääkö luovuttaa?

Sano nyt edes jotain 👾
      Ikävä
      64
      920
    6. Olet nuorempi nainen aivan ihana

Tykkään susta ihan valtavasti ❤️❤️
      Ikävä
      48
      878
    7. Joko Martinalla uusi aviomies hakusessa

Onko jo Raya sovellukseen laitettu uusi vetoomus vetämään... ja mistähän maasta mahtaa olla seuraava sulhasehdokas. Suom
      Kotimaiset julkkisjuorut
      143
      857
    8. Missä olitte kun oli teidän tähän saakka kaunein yhteinen hetki?

Me olimme rannalla erään kiven päällä❤️
      Ikävä
      58
      828
    9. Mitä vastaisit

Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle
      Ikävä
      49
      806
    10. Onko oikein? Kaikki naiset "jäivät rannalle" Maajussille morsian -pääsarjasta - He ovat mukana!

JES, Maajussille morsian starttaa ja tiedossa on tuttuun tyyliin kaksi eri ohjelmaa: Maajussille morsian ja Maajussille
      Maajussille morsian
      10
      785
    Aihe