missä kulkee kakkaraja...

Kakkaterroristi

Olen hieman nyt ihmeissäni, että mikä tämä sakotussysteemi on. Omat koirani (4 kpl) eivät ikinä kakkaa jalkakäytävälle, vaan reilusti tien reunaan ja joskus ne menevät ojan pohjallekin kakalle. Silti on tullut vihaisia tätejä riehumaan siitä, että tuo on kyllä laitonta ja haukkumaan roskaavaksi huligaaniksi... Saako niitä sakkoja siis pelkästään siitä jos koirat kakkaa JALKAKÄYTÄVÄLLE, vai pitääkö minun myös ryömiä ojaan noukkimaan löysää lämmintä läjää pussiin???

12

711

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Korean BBQ

Jos joku hankkii itselleen 4 seurakoiraa ja kakattaa niitä kaupunkioloissa, täytyy hänellä olla tarpeeksi älliä päässä tajutakseen että kaikki eivät koirista ja varsinkaan niiden jätöksistä pidä. Yhtä lailla ne siellä ojankin pohjalla haisevat, varsinkin keväisin. Voi itku, taas kauhulla odottelen kun alkavat paskat paljastua hangen alta. Eli ojaan vain kakkaa keräämään! Ei pitäisi olla suuri vaiva kun kerran niin innostunut karvaturreista on.

• Jaska

Koirien jätökset ovat pientä verrattuna muihin roskiin. Koirien jätökset hajoavat suhteellisen nopeasti eivätkö edes haise kuin hetken. Ymmärrän, että kaupunkien keskustoista jätökset pitää korjata talteen, mutta vähän sivummalla se on aivan turhaa. Sitä paitsi, jos oletetaan koirien omistajien keräävän läjät pois, pitää järjestää roskiksia tarpeeksi tiheään ettei tarvitse kulkea paskapussi taskussa kilometrikaupalla.

• Kakkaterroristi

Vai että seurakoiria... Kyseessä ovat kyllä nyt erinomaisella työllä itsensä verovapaiksi hankkinneet pelastuskoirat (dobermanni ja 3 bokseria), eikä suinkaan mitkään "fifit". Raivostuttaa aina kun heti rinnastetaan johonkin neiti näpsään ulkoiluttamassa laumaa lamppuharjoja... Jos itse joskus esim. kännipäissäsi katoat metsään ja pelastuskoiraryhmä joutuu sinua lähteä etsimään, niin mitäs sitten kun "kakka-automaatit" sinut löytää, käsketkö koiranohjaajan viedä elukkansa pimeimpään hel.....in, koska koirat häiritsee muutenkin sinun elämääsi niin paljon, niin miksi ne pelastaisi myöskään henkeäsi?

• Keskustelupalstat Rules
        Kakkaterroristi kirjoitti:

Vai että seurakoiria... Kyseessä ovat kyllä nyt erinomaisella työllä itsensä verovapaiksi hankkinneet pelastuskoirat (dobermanni ja 3 bokseria), eikä suinkaan mitkään "fifit". Raivostuttaa aina kun heti rinnastetaan johonkin neiti näpsään ulkoiluttamassa laumaa lamppuharjoja... Jos itse joskus esim. kännipäissäsi katoat metsään ja pelastuskoiraryhmä joutuu sinua lähteä etsimään, niin mitäs sitten kun "kakka-automaatit" sinut löytää, käsketkö koiranohjaajan viedä elukkansa pimeimpään hel.....in, koska koirat häiritsee muutenkin sinun elämääsi niin paljon, niin miksi ne pelastaisi myöskään henkeäsi?

Voi olla että yo-tulokset ovat heikentyneet viime vuosina, mutta tätä kakkakeskustelua seuratessa en sitä huomannut, liekö vanhempaa väkeä ollut liikkeellä. Kyllä pitää sanoa, että on sana hallussa niin karvakorvien omistajilla kuin vastustajillakin - kiitoksia vain, liekö ollut väsymystä vai mitä, mutta hupia riitti kommentteja lukiessa!

• hajustelija

Kovaapa mahtaa elämäsi olla jos jo nyt odotat kauhulla keväällä haisevia koirankakkoja. Kuljen itse vähintään pari kertaa päivässä enemmän tai vähemmän koirankakkojen reunustamia teitä - koirien kanssa - mutta kyllä minun nenääni osuu enemmänkin niitä mukavia kevään tuoksuja. En tietenkään olen sitä mieltä, että kakat saa jättää jalkakäytävälle mutta joku tolkku sentään! Enemmänkin huolestuttaa - sekä aikuisten, lasten että eläinten puolesta - pysyvämmät jätteet kuten lasi, metallinpalat, huumepiikit, muovipussit...

• Fifi
        Kakkaterroristi kirjoitti:

Millään lailla koiriesi saavutuksia halveksimatta, ovatko "ansioituneet" koirat siis muita koiria parempia? Kunnioitan erittäin paljon sekä työtä tekeviä koiria että heidän omistajiaan mutta jokaisella koiralla on paikkansa. Ehkä kaiken tämän koirankakkakeskustelun tilalla voitaisiin keskutella koirien hyödyistä, hyödyllisiin koiriin mukaan lukien fifit ja muut seurakoirat. Koiranomistajat ulkoilevat ja liikkuvat enemmän eli ovat paremmassa kunnossa ja kuluttavat ehkä terveudenhuolto- / sairaanhoitopalveluja keskimääräistä vähemmän ja sitäpaitsi koira vaikuttaa ihmisen henkiseen hyvinvointiin.

• Kakkaterroristi
        Fifi kirjoitti:

Millään lailla koiriesi saavutuksia halveksimatta, ovatko "ansioituneet" koirat siis muita koiria parempia? Kunnioitan erittäin paljon sekä työtä tekeviä koiria että heidän omistajiaan mutta jokaisella koiralla on paikkansa. Ehkä kaiken tämän koirankakkakeskustelun tilalla voitaisiin keskutella koirien hyödyistä, hyödyllisiin koiriin mukaan lukien fifit ja muut seurakoirat. Koiranomistajat ulkoilevat ja liikkuvat enemmän eli ovat paremmassa kunnossa ja kuluttavat ehkä terveudenhuolto- / sairaanhoitopalveluja keskimääräistä vähemmän ja sitäpaitsi koira vaikuttaa ihmisen henkiseen hyvinvointiin.

En yrittänyt mitenkään olla rasisti lamppuharjoja kohtaan, mutta kun minun viestiini vastattiin, niin oltiin heti yleistämässä joksikin nirppanokkaiseksi fifi-ihmiseksi (ainakin sellaisen vaikutelman sain).
        Seura-/kääpiökoirat ovat varsin suloisia otuksia, mutta suivaannuin saamastani vastauksesta sen verran, että päätin pistää riittävän tulisen vastauksen...

• ystävällisesti

On aivan oikein ottaa kovemmat keinot käyttöön, kurittomien koiranomistajien ruotuun saattamiseksi.
      Tosin tuskin tulemme näkemään Kakka-passi-poliisia puskissa vahdissa. Esittämääsi kysymykseen kommentoisin, että mikäli koirat kakkovat paikkaan minne ei ihminen pääse niin eiköhän rieskat voi sinne jäädä.
      Metsä on mielestäni paikka, jossa eläinten jätteitä voi olla.No tietysti jotkut ovat sitäkin mieltä, ettei metsääkään saisi paskoa, mutta on siellä muidenkin eläinten paskoja ja mulla on sienessä esim. kumpat jalassa.
      Erillisiä koirapuistoja kummeksun, eikös siellä ole koiranomistajankin ikävää kulkea jos vaikka astuu kakkaan?
      Edelleenkin korostan, että vastuullisetkin koiranomistajat saavat huonon maineen niiden muutaman tähden, jotka eivät muista ihmisistä sekä yleisestä edusta piittaa. Onneksi sakot tuleekin vain niille tyhmille. Koiranomistaja on paras ystäväni.

• Roskankerääjä

Minustakin olisi oikeus ja kohtuus, että jokainen roskaaja ja paskaaja joutuisi ottamaan vastuun jätteistään. Itse kerään koirani kakat muualta kuin metsistä ja "sopivista" paikoista, mutta arvatkaa, että ottaa päähän kun oma lapsi (3 kpl) tallaa kakkaan, kun koirani kakkapussi vielä lämmittää taskuani.
        Oletteko muuten kuulleet, että on olemassa hyvän hajuisia kakkapusseja!?

• -Talena-

Kyllähän koirapuistoissa kakat kerätään, meillä täällä Kajaanissa on yhdessä jopa kakankeräylapio ja iso roskapönttö! Mutta kun lähdet pidemmälle lenkille minne laittaa ne pussit joissa ne (ISOT) kakat ovat??? minä en ainakaan niitä kanna käsissäni! Siispä kompromissina voisivat koirienkakkojen vastustajat kustantaa roskapönttöjä yleisten lenkkipaikkojen teiden vierille n. 200 metrin väliin! Ja kustantaa samalla kakkapussit! Niinpä kuulostaa tyhmältä, mutta niin koirankakkasakotkin!

• Paljon parannettavaa

Olen ihastuttavan vanhan koraladyn omistaja. Silti minusta on inhottavaa, että kun kotini vieressä on iso puisto, jossa on SUUUREN SUURI nurmikenttä/-rinne, se on huolella miinoitettu... koiran kakalla. :_(

Tilanne on kakan suhteen nykyisin parempi ja ihailen suuresti niitä koiranomistajia, jotka vaivautuvat noukkimaan Jermunsa kikkareet ja löysät vellit ensin pussiin, sitten taskuunsa ja lopulta sopivan astian löydyttyä kunnan hoitoon.

Itse tunnustan, että tyydyn talvisin potkimaan koiramummumme (--joka ei siis jaksa enää kiivetä korkeiden auravallien yli pientareelle--) kakat pois tieltä lähemmäs ojaa. Kesällä koira kakkailee paikkoihin, jotka ovat mielestäni aivan hyväksyttäviä (siis EI jalkakäytävälle, leikkipuistoon, kentille jne..).

Mielestäni uuden lain tulisi koskea liikkumisympäristön siistiksi jättämistä kokonaisuudessaan. Eli: ei roskia, pulloja ym. kaduille, koirankakat on siistittävä pois kaupunkialueilla, puistoissa, kaduilla jne., mutta ei esim. metsissä tai ojien pohjilta (jonne ne maatuvat helposti, toisin kuin useimmat roskat, jotka on siistittävä sieltäkin!).

Tampereen seudun koirakerho järjestää asiasta "haisevan vastalauseen" Hämeenpuistossa 5.5. klo 13. Ohjelmaan kuuluu mm. puiston siistiminen koirankakasta. (Lisää seuran kotisivuilla). Otetaan oppia!

• ,.-,.-

Ei oo heleppoo

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      219
      9334
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      26
      6168
    3. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      104
      5006
    4. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      62
      4896
    5. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      86
      3980
    6. Miten mä olisin

Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.
      Ikävä
      75
      3530
    7. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      58
      3467
    8. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      59
      2961
    9. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2946
    10. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      43
      2731
    Aihe