Valtiolle töihin?

"Hilla"

Millä perusteella valtion julkisessa haussa avoinna oleviin sihteeri yms. virkoihin nykyisin valitaan ihmisiä? Kannattaako lähettää hakemusta vai haaskaanko vain aikaani ? Asun pääkaupunkiseudulla ja työkokemusta yksityiseltä puolelta yli 10 vuotta. Kiinnostaisi kuulla myös mielipiteitä valtiosta työnantajana.

37

13529

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • työtön yhä

      Olen hakenut valtiolle.fi sivustolta töitä yli vuoden.
      Useimmiten ei tule edes vastausta, että kiitos mielenkiinnostasi.
      Olen päässyt joihinkin haastatteluihin.
      Pariin valittiin sellainen hakija, joka oli jo siinä työpaikassa ja yt-perusteella irtisanomisuhan alla. He ovat etusijalla muihin hakijoihin nähden, pätevyys ei ratkaise.
      Joihinkin otettiin määräaikainen, sitä tehtävää JO hoitava henkilö.
      Ei ollut mitään järkeä niissä haastatteluissa....

      Käräjäoikeudet / virastot / maistraattien / puolustusvoimat:
      Tuttuja on näissä paikoissa töissä, he kertoivat, että yleensä vakipaikkoihin valitaan talossa jo työskentelevä määräaikainen työntekijä, esim. AMK-työharjoittelija.

      Yleensä määräaikaiset vakinaistetaan sitä mukaa, kun joku jää eläkkeelle tai irtisanoutuu.
      Paikka tulee julkiseen hakuun, vaikka siihen on jo "valittu" työntekijä.
      Näissä on lyhyt hakuaika.
      Hakuaika päättyy esim. 31.1.2010 ja työ alkaa 1.2.2010.

      Palkat on aika ankeita, ihmeteltiin koulukavereiden kanssa, miten alkupalkka on 1600 e-- siihen hieman lisiä sitten omasta pätevyydestä, palkka ois noin 2000 e. Saman palkan saa kaupan tehtävissä, kun lasketaan ansiot ilta-viikonloppulisistä..

      Vaikka työsopimusten ketjutus on kiellettyä yksityissektorilla, valtio pyörittää määräaikaisia sopimuksia miten lystää??

      http://artikkelit.monster.fi/760_fi_pf.asp
      Määräaikaisten työsopimusten ketjuttamisesta puhutaan, kun niitä on tehty vähintään kolme peräkkäin. Ketjutetut sopimukset rinnastetaan useimmiten toistaiseksi voimassa oleviin työsopimuksiin, etenkin jos henkilö hoitaa määräaikaisella työsopimuksella samaa tehtävää kuukaudesta ja vuodesta toiseen.

      Työsopimusten ketjuttaminen on johtanut moniin oikeudenkäynteihin. Ikävimmissä tapauksissa eläke-etuudet, lomat ja muut työsuhteeseen kuuluvat etuudet heikkenevät merkittävästi. On myös tapauksia, jolloin seitsemänkin vuoden ketjutettujen sopimusten jälkeen työrupeama on saattanut yllättäen katketa ilman ennakkovaroitusta.
      ---------
      http://www.demari.fi/content/view/9549/

      Haastatteluihin pääsy ei ole pätevyydestä kiinni, koska minulla on oikeustradenomin tutkinto hyvillä arvosanoilla.
      -->>Tämä valtiolle.fi sucks....

      • tiedoksi.

        "Vaikka työsopimusten ketjutus on kiellettyä yksityissektorilla, valtio pyörittää määräaikaisia sopimuksia miten lystää??"

        Edellisen kirjoittajan tulisi "oikeustradenomina" tietää se, minkä allekirjoittanutkin työsopimuslakia yliopistotasolla opiskelleena tietää, eli että työsopimusten ketjutus ei ole lain mukaan suinkaan yksiselitteisesti kiellettyä, vaan määräaikaisilla työsuhteilla tulee olla _perusteltu _syy_. Ja yleensä sellainen onnistutaan halutessa löytämään, niin yksityisellä kuin julkisellakin sektorilla, ja tällöin useatkaan perättäiset määräaikaisuudet eivät tee ko. työsuhteista toistaiseksi voimassa olevia.

        Asiasta on olemassa lukuisia KKO:n päätöksiä, joihin kehotan edellä kirjoittanutta henkilöä tutustumaan. Näiden päätösten perusteella edes useat kymmenetkään PERUSTELLUISTA SYISTÄ tehdyt perättäiset määräaikaiset työsopimukset eivät ole olleet laittomia eivätkä, kuten sanottu, ole tehneet ko. työsuhteista toistaiseksi voimassaolevia.


      • Kypsis

        Tänään sain vihdoin palautetta hakemastani puolustusvoimien paikasta, jonka hakuaika päättyi joskus vuoden 2009 puolella. Joku nuori nainen (tietysti!) siihen oli valittu, hänen koulutustaan ei mainittu. Olisi kiva tietää oliko hän jo valmiiksi talossa sisällä. Minä en (tietenkään!) päässyt edes haastatteluun ko. paikkaa koskien...


      • shit....
        Kypsis kirjoitti:

        Tänään sain vihdoin palautetta hakemastani puolustusvoimien paikasta, jonka hakuaika päättyi joskus vuoden 2009 puolella. Joku nuori nainen (tietysti!) siihen oli valittu, hänen koulutustaan ei mainittu. Olisi kiva tietää oliko hän jo valmiiksi talossa sisällä. Minä en (tietenkään!) päässyt edes haastatteluun ko. paikkaa koskien...

        Oliko kyseessä rajavartiolaitoksen paikka....?
        Mä olin haastattelussa loppuvuodesta 2009.
        Sen jälkeen ei ole kuulunut mitään.
        TOSI hienoa, kun ilmoittavat, ettet tule valituksi!!!!
        Eihän tässä ole kulunut kuin muutama kuukausi....

        Sama juttu Vantaan Työkkärin paikasta.. Haastattelun jälkeen sanottiin, että ilmoitetaan valintatulos noin viikon päästä. MITÄÄN vastausta ei ole tullut. Mennyt jo lähes vuosi..
        Olisko sähköposti ollut liian rankka lähettää, kun sentään tulin haastatteluun ja työnäytteeseen teidän toimistolle????


      • dixiebean
        shit.... kirjoitti:

        Oliko kyseessä rajavartiolaitoksen paikka....?
        Mä olin haastattelussa loppuvuodesta 2009.
        Sen jälkeen ei ole kuulunut mitään.
        TOSI hienoa, kun ilmoittavat, ettet tule valituksi!!!!
        Eihän tässä ole kulunut kuin muutama kuukausi....

        Sama juttu Vantaan Työkkärin paikasta.. Haastattelun jälkeen sanottiin, että ilmoitetaan valintatulos noin viikon päästä. MITÄÄN vastausta ei ole tullut. Mennyt jo lähes vuosi..
        Olisko sähköposti ollut liian rankka lähettää, kun sentään tulin haastatteluun ja työnäytteeseen teidän toimistolle????

        mulla virka valtiolla. hain valtiolle.fi kautta aikoinaan ja haku oli ihan rehellinen..mielestäni valtiolla on kohtuullisen hyvä palkkaustaso. erittäin arvostettua on hyvä molempien kotimaisten kielten taito, joten ruotsin kielen merkitystä ei tässä suhteessa voi vähätellä. esimiehet eivät ainakaan meillä ole kovin ammattitaitoisia eikä työntekijöitä kohdella tasapuolisesti..mutta tämä taitaa olla yleistä joka puolella.
        samoin hakenut muihin tehtäviin valtiolla, eikä ole ollut asiaa yhteenkään muuhun haastatteluun. aina kannattaa yrittää!!


      • mdkamdaskmdlam
        dixiebean kirjoitti:

        mulla virka valtiolla. hain valtiolle.fi kautta aikoinaan ja haku oli ihan rehellinen..mielestäni valtiolla on kohtuullisen hyvä palkkaustaso. erittäin arvostettua on hyvä molempien kotimaisten kielten taito, joten ruotsin kielen merkitystä ei tässä suhteessa voi vähätellä. esimiehet eivät ainakaan meillä ole kovin ammattitaitoisia eikä työntekijöitä kohdella tasapuolisesti..mutta tämä taitaa olla yleistä joka puolella.
        samoin hakenut muihin tehtäviin valtiolla, eikä ole ollut asiaa yhteenkään muuhun haastatteluun. aina kannattaa yrittää!!

        Haitko määräaikaista vai vakinaista paikkaa?


      • Kypsis taas
        Kypsis kirjoitti:

        Tänään sain vihdoin palautetta hakemastani puolustusvoimien paikasta, jonka hakuaika päättyi joskus vuoden 2009 puolella. Joku nuori nainen (tietysti!) siihen oli valittu, hänen koulutustaan ei mainittu. Olisi kiva tietää oliko hän jo valmiiksi talossa sisällä. Minä en (tietenkään!) päässyt edes haastatteluun ko. paikkaa koskien...

        Hakemaani dokumentoijan paikkaan oli 121 (!) hakijaa. No, ilmankos en päässyt haastatteluun...
        Aikaisemmin vastaaviin paikkoihin oli hakijoita noin 10.


      • 54564165165
        Kypsis taas kirjoitti:

        Hakemaani dokumentoijan paikkaan oli 121 (!) hakijaa. No, ilmankos en päässyt haastatteluun...
        Aikaisemmin vastaaviin paikkoihin oli hakijoita noin 10.

        Minäkin sain jokunen aika sitten kirjeen valtiolta. Hakijoita edellä mainitun tyyppiseen paikaan 190, käymme hakemuksia parhaillaan, läpi ilmoitamme prosessin etenemisestä jne. jne. Luultavasti paikkaan
        on jo tulija tiedossa kun kuittaus tuli muutama päivä hakuajan umpeutumisen jälkeen.
        Taitaa olla nuorisotyöttömät ja vastavalmistuneet liikkeellä.


    • ytroi

      Mun mielestä usein ihan turhaan moititaan valtiota työnantajana. Itse olen ainakin tyytyväinen.

      Vaihdoin alaa terveydenhuoltoalalta toimistohommiin 2000-luvun alussa. Suoritin perustutkinnon kauppaoppilaitoksessa ja valmistuttuani pääsin valtiolle töihin keväällä 2003. Muutaman vuoden päästä jatkoin ammattikorkeakoulussa opintoja, jotka tosin edelleen ovat viittä vaille valmiina, opinnäytetyö puuttuu. Vaihdoin työnantajaa toiseen valtion virastoon 2008.

      Mielestäni pitkät lomat ovat mainio etu ja olen myös nykyiseen palkkaani tyytyväinen (n. 3600 € brutto/kuukausi). Lisäksi valtion virat ovat työpaikkoina ainakin suhteellisen varmoja, ei tarvitse jatkuvasti olla pelkäämässä yt-neuvotteluita.

      • Pitkä ja kapea

        Onpa aika kova palkka valtion hommissa kauppaoppilaitos-koulutuksella. Kiinnostaisi todella tietää millaisessa työssä olet.

        Itselläni yo-merkonomin koulutuksella ja kohta 20 vuoden työkokemuksella bruttopalkka noin 2200 e.


      • ullla-maijja
        Pitkä ja kapea kirjoitti:

        Onpa aika kova palkka valtion hommissa kauppaoppilaitos-koulutuksella. Kiinnostaisi todella tietää millaisessa työssä olet.

        Itselläni yo-merkonomin koulutuksella ja kohta 20 vuoden työkokemuksella bruttopalkka noin 2200 e.

        Taitaa olla niin, että valtion leipä on enää vain sitä kapeaa. Tuottavuusohjelma on haukannut siitä pituudesta.


      • rtyu1

        tosiaan kauppiksen käyneeksi, itse saan myös tuon 3600/kk, tosin yliopistokoulutuksella henkilöstösuunnittelijana. Minkälaisissa hommissa olet?


      • hoso
        rtyu1 kirjoitti:

        tosiaan kauppiksen käyneeksi, itse saan myös tuon 3600/kk, tosin yliopistokoulutuksella henkilöstösuunnittelijana. Minkälaisissa hommissa olet?

        Itse olen myös HSO-sihteeri, johdon assistentti. Palkka 3700 eur kk bonus 1 kk palkka. Kannattaa oikeasti valita työpaikkansa palkan mukaan. Itse olen saanut lisää palkkaa 1000 eur ( bonus) vaihtamalla neljän vuoden sisällä kaksi kertaa työpaikkaa. Ei kannata vikistä huonoista palkoista, koska hyviäkin palkkoja maksetaan.


      • Ei mun palkka vaa...
        Pitkä ja kapea kirjoitti:

        Onpa aika kova palkka valtion hommissa kauppaoppilaitos-koulutuksella. Kiinnostaisi todella tietää millaisessa työssä olet.

        Itselläni yo-merkonomin koulutuksella ja kohta 20 vuoden työkokemuksella bruttopalkka noin 2200 e.

        ...Hyvä kielipää, hyvät tietotekniset taidot, naimisissa jonkun fiksun kanssa, sosiaalisesti lahjakas ym ym.


      • Kurapää
        hoso kirjoitti:

        Itse olen myös HSO-sihteeri, johdon assistentti. Palkka 3700 eur kk bonus 1 kk palkka. Kannattaa oikeasti valita työpaikkansa palkan mukaan. Itse olen saanut lisää palkkaa 1000 eur ( bonus) vaihtamalla neljän vuoden sisällä kaksi kertaa työpaikkaa. Ei kannata vikistä huonoista palkoista, koska hyviäkin palkkoja maksetaan.

        mikä lafka maksaa tommosta?


      • ar'g

        Vaikka en noihin summiin pyrikään puuttumaan, valtiolla leipä on tosiaan kapea, mutta jos työnsä tekee edes kohtuullisesti, talonrakennuksen voi aloittaa hyvillä mielin heti vakipaikan saatuaan. Pois potkitaan harvoin ja etenkin upseerisihmisiä ei saa talosta edes työpaikkakiusaajina ulos.

        Olin töissä valtiolla ja vaihdoin sen jälkeen suureen firmaan, takaisin lähtisin heti, jos ottaisivat. Ei tosiaan tarvitse pelätä koko ajan YT-neuvotteluja ja jos on muuttovalmis, niin aina voi johonkin muualle siirtyä uudelleenorganisoinnin perässä. Olin sihteerinä. Tietojenkäsittelyn tradenomi koulutukseltani.

        Pitää olla haastatteluissa erittäin muutosmyönteisyyttä osoittava, koska asiat muuttuvat tosi nopeasti.


      • JepJepJoOoO
        Pitkä ja kapea kirjoitti:

        Onpa aika kova palkka valtion hommissa kauppaoppilaitos-koulutuksella. Kiinnostaisi todella tietää millaisessa työssä olet.

        Itselläni yo-merkonomin koulutuksella ja kohta 20 vuoden työkokemuksella bruttopalkka noin 2200 e.

        Itse olen pelkällä viiden vuoden kokemuksella ja kauppiksen käynnillä saanut jo palkan 2500 euroa.


    • suosittelen

      Ensin haetaan niin sanotussa virkajärjestelyssä, eli ensin paikkoja saa hakea sisäisesti ulospotkitut valtion työntekijät, jotka on ilmoitettu ulkoisestettavaksi, kun valtiolla on tämä tuottavuusohjelma. Jos sihteerit eivät suostu noin 1/3 osan palkanlaskuun ulkoistuksen johdosta, niin heidät sanotaan irti, eli silloin vapautuu paikka jota voi ensin hakea toinen ulkoistettu valtion työntekijä, jos kukaan ei hae paikkaa, menee se yleiseen hakuun.
      Tuottavuusohjelma siis jatkuu vielä noin 10 vuotta, väkeä potkitaan ulos valtiolta.
      Tervetuloa vaan valtiolle, heh, heh

    • Virkamies

      Usein valtion julkisessa haussa olevat virat ovat jo valmiiksi korvamerkittyjä. Silti kuitenkin kannttaa hakea.
      Sekä jos on tuttuja valtion palveluksessa niin ehdottomasti kannattaa käyttää hyväkseen. Sillä takaoven kautta palkataan todella paljon ihmisä taloon. Niin minäkin sain virkani kun tunsin oikeita ihmisiä.

      Valtio työnantajana on aivan loistava. Ainakin omalla työmaalla työnantaja erittäin joustava ja kannustava.
      Saa kehittää itseään koulutuksen kautta miten paljon haluaa.

      Palkkauksessakin on aika paljon joustoa. Ku sitä voidaan maksaa jopa 40% lisää perus palkan päälle. Vaikka en tiedä yhtään kaveria joka selaisia saisi. Ja palkkaa nostaa myös mukavasti vastuu alueet.

      Ainoa pitkä miinus on nyky hallituksen ajama Valtion tuottavuus ohjelma. Jolla on vain tarkoitus saada vähennettyä henkilöstöä. Ja tältä ohjelmalta ei taida olla kukaan turvassa. paitsi korkeimmat virkamiehet.

      Niin ja töitähän kannattaa myös kysellä henkilöstö sihteereiltä.

    • Matti Viikate
      • valtion virassa

        Valtiolla ja palkkaa 3.300€/kk brt - eikä edes kauppista takana ja vieläpä asiantuntijatehtävissä.
        Aviopuoliso samassa lafkassa, palkka 3.500€/kk brt, vielä vähemmän koulutettuna, asiantuntijana hänkin.
        Palkkaus on onneksi nykyään osaamisesta kiinni eikä virkavuosista - joita tosin minullakin on jo aika hyvä nippu takana.


      • Näin se menee
        valtion virassa kirjoitti:

        Valtiolla ja palkkaa 3.300€/kk brt - eikä edes kauppista takana ja vieläpä asiantuntijatehtävissä.
        Aviopuoliso samassa lafkassa, palkka 3.500€/kk brt, vielä vähemmän koulutettuna, asiantuntijana hänkin.
        Palkkaus on onneksi nykyään osaamisesta kiinni eikä virkavuosista - joita tosin minullakin on jo aika hyvä nippu takana.

        ... saa ainakin yliopistolla parempaa palkkaa. Laitosten johtajat eivät tiedä hönkäysen pöläystä kenenkään työtaidoista - riittää kun valitat sille, että kun on niin kauheasti töitä ja vielä vaikeita sellaisia. Ja sitten voitkin jatkaa työpaikkasi kahvikerhossa juoruilemista.
        Valtiolla on tosiaan pitkät lomat varsinkin jos olet päässyt tutkijaksi yliopistolle. Saat päättää ihan itse miten pitkään lomailet muistaen kuitenkin loman jälkeen mainita, että ei se ihan pelkkää lomailua ollut (yhtenä päivänä kävi kirjastossa).
        Yliopistoilta potkitaan pois sitten muuta henkilökuntaa, koska nämä itselleen korkeita palkkoja puhuneet (UPJ) ovat osaltaan saaneet aikaan yliopistojen heikon taloudellisen tilanteen.
        Ei sen puoleen - ei yliopistolla mitään töitä esim. kesäkuukausina olekaan. Riittää kun leimaat kellokorttisi. Tutkijoiden ei tarvi tehdä sitäkään.


    • kipot

      Tilanne on onneton koko valtionhallintoa koskevien tuottavuusvaatimusten takia. Kun ihmisiä jää eläkkeelle, heidän tilalleen ei palkata uutta väkeä. Jäljelle jääneet yrittävät parhaansa mukaan selvitä. Alueellistamisvirastojen ihmisille yritetään löytää töitä muista valtionvirastoista, jos he eivät halua muuttaa.

      Tilanne on hankala siksikin, että valtiolle olisi hyvä saada "uutta verta", koska vanhemmat ihmiset eivät välttämättä ole niitä pätevimpiä. Mielestäni yksityisellä on paremmat mahdollisuudet ammattitaidon kartuttamiseen ja ilmapiiri voi olla parempi. Mieti sitäkin, että olisiko kiva mennä pätevänä ja innokkaana sellaiseen työpaikkaan, joka on pölyttynyt ja jossa työkulttuuri on kyräilevämpää ja tehottomampaa kuin yksityisellä. Mutta kannattaa kokeilla, valtiolla on tiettyjä etujakin.

    • nimitysperusteet

      Perustuslain mukaan nimitysperusteet julkisiin virkoihin ovat taito, kyky ja koeteltu kansalaiskunto. Taidolla tarkoitetaan lähinnä koulutuksen tai työkokemuksen avulla hankittuja tietoja ja taitoja. Kyvyllä viitataan yleisesti tuloksellisen työskentelyn edellyttämiin henkilön ominaisuuksiin, kuten luontaiseen lahjakkuuteen, järjestelykyyn, aloitteellisuuteen ja muihin vastaaviin tehtävien hoitamisen kannalta tarpeellisiin kykyihin. Koetellulla kansalaiskunnolla tarkoitetaan yleisessä kansalaistoiminnassa saatuja viranhoidon kannalta merkityksellisiä ansioita sekä nuhteetonta käytöstä. Sanalla kansalaiskunto ei viitata Suomen kansalaisuuteen.

    • gndfgnfnfg

      Itse olen keskusvirastossa asiantuntijahommissa ja palkka on vähän reilut 5800 euroa. Työ on sunnittelua, neuvottelua, projektien vetämistä ja sidosryhmäyhteistyötä. Takana on maisterin tutkinto, pitkä johtamiskoulutus ja muuta täydennyskoulutusta. Virkavuosia reilut 20.

      Valtion hyviä puolia on YT-rumban puuttuminen ja huonoa tuottavuusohjelman tuhoamat uranäkymät. Omassa virastossa on viimeisten viiden vuoden aikana täytetty selvästi alle puolet eläkkeelle jääneiden viroista täytetty. Henkilöstövähennys tätä kautta on ollut noin 20 %:n luokkaa. Ja paikkoja on mennyt nimenomaan johdosta.

      Nykyisin taloissa on paljon tilapäistä henkilökuntaa hankkeissa. Itse vetämissä hankkeissa ei juuri koskaan ole vakivirkamiehiä ja hankkeiden jälkeen töihin jää alla puolet.

    • ffffgggggg

      Valtiollakin on käyty yt:t sitä mukaa kun laitoksia yksityistetään. Esim. VR, posti, tielaitos....

    • Jggrjhfd

      Kiinnostuin vanhasta keskustelusta. Miltä näyttää valtion tilanne tänä päivänä.

      • Anonyymi

        Valtio rekrytoi korruptioilla:
        https://keskustelu.suomi24.fi/t/18162984/kuka-tyollistyy

        Valtion rekrytoinnista on vasta keskustelun puolivälin jälkeen.


    • älyäläjätä

      Hakuohjeet:
      1970 luvulla Tarja Halonen SAK ja SDP komissaari aloitti valtakautenaan
      SAK ja tai SDP työttömien jäsenkortin omaavien soluttamisen
      keksittyihin valtion toimiin.
      Nyt nämä Halosen Neuvokset ovat siellä päätöksien tekevien asemassa.
      Joten SAK ja tai SDP Jäsenkirja on se välttämätön hakemus
      asiakirja. Ei tarvita koulutusta koska valtio kouluttaa hakijan.
      Pääasia on että et rupea penkomaan tätä tunkiota.

      • xxaaxaxaxaaxa

        Mitä ihmettä? :D Jos omassa nuoruudessasi 70-luvulla eli jotain 50 vuotta sitten on jollain puolueen jäsenkirjalla ollut jotain vaikutusta, niin toivottaisin tervetulleeksi tänne 2010-luvulle. Mä en tiedä KETÄÄN itseni ikäistä (vähän yli 30-vuotiasta) joka kuuluisi mihinkään puolueeseen, en julkisella enkä yksityisellä sektorilla työskentelevää eivätkä ne muutamat harvat jotka ovat valtiolla töissä myöskään kuulu mihinkään puolueeseen. Ei ole nykyään muodissa, paitsi joillakin oikeistolaisilla.
        Okei, Vasemmistoliittoon liittyi nyt tänä vuonna protestiksi muutama kaveri. Mutta en usko, että ovat aktiivijäseniä. Samanlainen kannatusjäsenyys kuin joillakin Martoilla tai urheiluseuroilla: maksetaan kerran vuodessa jäsenmaksu ja that's it.

        Tämäkin voi tulla muuten uutisena. mutta kyllä niihin avoimiin työpaikkoihin tarvitaan valtiollakin nykyään koulutus tai työkokemus. Virkoja ei enää pahemmin ole, toisin kuin tosiaan siellä muinaisella 70-luvulla (ilmeisesti olet jo eläkeläinen jos olet tuolloin ollut töissä?) Eihän sitä koulutusta muuten silloin tarvittu yksityiselläkään puolella - omat vanhempani ovat kertoneet, kuinka silloin vain mentiin töihin ja työnantaja tai vanhempi työntekijä opetti ja koulutti hommiin.
        Voin kertoa, että ajat ovat vähän muuttuneet...


    • ZeiHei

      Valmistunut keväällä maisteriksi ja työkokemusta valtiolla yli 10 vuotta. Tosin ei kulutusta vastaavaa työtä. Yli sata hakemusta laittaneena koulutusta vastaaviin tehtäviin, uskallan väittää, että hiton vaikea on saada tällä hetkellä edes toimistosihteerin paikkaa, oli kyseessä määräaikainen, tai virka. Kaikissa näyttää olevan joku valmis hakija, joka on jo tehnyt virkaa aiemmin jollain tavalla. Turhauttavaa hommaa tämä työnhaku. Yhteen haastatteluun olen päässyt ja minut perusteltiin virasta ulos sillä, että en osannut tarpeeksi hyvin Ruotsia. Valittu hakija oli Suomenruotsalainen ja samassa virastossa aiemmin työskennellyt.

      • ZeiHei

        Ja haastattelija oli myös Suomenruotsalainen :)


      • Anonyymi

        perus he jatkuvasti hakee niitä omia henkilöstöi sisään, he jatkuvasti menee päin seinään kun yrittävät jatkuvasti hakea sitä sopivaa henkilöä sisään, perus seurataan sitä koeaikaa..

        usein ketkä haastattelee ja tekee sitä sovellusarviointia, niin ns. kuin lupaavan toimivan niin loppu peleissä 6kk (myöhemmin) päästä , se tiiminvetäjä tai chief tasoinen päättää jatketaanko sopimsuta vai ei.. loppu peleissä suurin osa menee päin seinää ja itsekin tietävät valtiolle ei mee oikein hyvin


    • Anonyymi

      Valtiolle ei oteta suoraan virkaan vaan ensin määräaikaiseksi kun virkaan valittua ei saa ulos enää millään jos saakin on se huomattavasti vaikeampaa kuin normaali työsuhde. Virka on ihan eri juttu

      • Anonyymi

        Kyllä esim. eläkkeelle jäävien sijaan otetaan ihan "suoraan" virkaan! Pahitteeksi hakijalle ei ole jos on jonkun jo talossa olevan sukulainen tai kaveri...


    • Anonyymi

      Moni haluaa valtiolle viran kun saa on se loppuelämän duuni. Ei tarvii pelata yt-neuvotteluja uskaltaa tehdä omassakin elämässä ratkaisuja ostaa asunnon yms.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      328
      3048
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      106
      2253
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      87
      1675
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      194
      1588
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      67
      1385
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      55
      1273
    7. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      12
      1104
    8. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      21
      1098
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      2
      1059
    10. AVARN Security ja julkisen toimeksiannon laiton henkilörekisteri

      Kyseessä ei ole VR:än ylläpitämä, vaan Avarnin laiton henkilörekisteri. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000482739.htm
      Turvallisuuspalvelut
      13
      931
    Aihe