Mikä

?.

yhdistää 50-kymppisiä?
Onko meillä enää mitään yhteistä hiiltä?

27

193

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anjaniina

      miks pitäis olla?
      Ihmiset on yksilöitä ja tekee yksilöllisiä asioita?
      Miksi näet tärkeänä että joku yhdistää?

      • .Muori.

        jos otetaan tuo meidän tärvelevämme luonto. Pitäis tehä jottain lastenlasten vuoksi. Omat kersathan on jo opetettu ajattelemaan vain itteeään ja olemaan yksilöitä miljaardien seassa.


      • Anjaniina
        .Muori. kirjoitti:

        jos otetaan tuo meidän tärvelevämme luonto. Pitäis tehä jottain lastenlasten vuoksi. Omat kersathan on jo opetettu ajattelemaan vain itteeään ja olemaan yksilöitä miljaardien seassa.

        enää meikäläisen voimilla lähtee muovilautta Tyynestä merestä. ;)


      • .Muori.
        Anjaniina kirjoitti:

        enää meikäläisen voimilla lähtee muovilautta Tyynestä merestä. ;)

        me jakseta minnekään tältä palstalta. :)

        Voivotetaan ja virnuillaan kuiteskin. :)


    • mannamia

      Omat hiilet minulla on pitänyt aina olla omaan grilliini, ei ole naapurikaan omiaan tyrkyttänyt.
      Enkä ole muutenkaan virran vietävä, en ole koskaan ollut.

    • GloriaJoy

      taitaa elossa olevista ikäkohorteista olla kaikkein eniten omienlatujen kulkijoista koostuvaa poppoota. Kuudenkympin rajoilla olevat ovat viellä vanhoissa aisoissa ja neljän-viienkympin rajoilla olevissa on taas jo niitä joita uudemmat aallot keikutteli nuorna ollessa. Loput on sellasii jotka ei hirveästi ole koskaan sitoutuneet mihinkään instituutioon tai hurlumhei-liikkeisiin.

      • ?.

        loput ovat niitä meidän lapsia. Onko laisiamme huuhaa-vanhempia ollut ikinä ennen?
        Kykenemättömiä opettamaan lapsillemme mitään hyödyllistä tietoa?


      • 0ree
        ?. kirjoitti:

        loput ovat niitä meidän lapsia. Onko laisiamme huuhaa-vanhempia ollut ikinä ennen?
        Kykenemättömiä opettamaan lapsillemme mitään hyödyllistä tietoa?

        ainakin yhdistää orastava impotenssi!


      • mannamia
        ?. kirjoitti:

        loput ovat niitä meidän lapsia. Onko laisiamme huuhaa-vanhempia ollut ikinä ennen?
        Kykenemättömiä opettamaan lapsillemme mitään hyödyllistä tietoa?

        Siinäpä sitten teille yhteinen hiili, itseinho??


      • ?.
        mannamia kirjoitti:

        Siinäpä sitten teille yhteinen hiili, itseinho??

        saatoit sattua melko lähelle. :)

        Oletko lapsemme?


      • 0ree kirjoitti:

        ainakin yhdistää orastava impotenssi!

        meillä akoillakin kuivat limakalvot!


      • GloriaJoy
        ?. kirjoitti:

        loput ovat niitä meidän lapsia. Onko laisiamme huuhaa-vanhempia ollut ikinä ennen?
        Kykenemättömiä opettamaan lapsillemme mitään hyödyllistä tietoa?

        le itseni lapsi, politiikka ei vakuuttanut, niin verissäpäin koululla isommat yläluokkalaiset aikanaa ol siihen touhuun sitoutuneita. Seurakunta nuoris olin aikani, mut siinäkin kun seuraili vähän vanhempien sitoutumisen laatua ja lokeroitumisen tiukkuutta ja lähes poliittisen-fanaattisuuden vertaisuutta niin aika helppo oli päättää et liiat sidoksisuudet ovat sisäisen vapauden kahleita, esteitä itsenäiselle ajattelulle ja elämäm arvottamiselle.


      • M-A-R-J-A
        minttupuu kirjoitti:

        meillä akoillakin kuivat limakalvot!

        voiteet. Mikäs auttaa...


      • mannamia
        ?. kirjoitti:

        saatoit sattua melko lähelle. :)

        Oletko lapsemme?

        En, vanhempani ovat kuolleet yli 20 vuotta sitten.
        Onpahan yksi aisia meilläkin, josta meidän ei tarvitse tuntea huonoa omaatuntoa. :))


      • M-A-R-J-A kirjoitti:

        voiteet. Mikäs auttaa...

        miehille keksitty vaikka mitä kepin nostoon...:))


      • M-A-R-J-A kirjoitti:

        voiteet. Mikäs auttaa...

        pilsut tiätty!!


      • ?.
        0ree kirjoitti:

        ainakin yhdistää orastava impotenssi!

        nähdä miten käy miesten hedelmällisyyden. Jätevesien viemä hormoonisaaste on jo tänä päivänä vaikuttanut siitiöiden elinkykyyn. Ainakin kun on kaloista kyse. Ja siitä askel ihmiseen on vain muutaman aterian päässä. :)


      • GloriaJoy
        GloriaJoy kirjoitti:

        le itseni lapsi, politiikka ei vakuuttanut, niin verissäpäin koululla isommat yläluokkalaiset aikanaa ol siihen touhuun sitoutuneita. Seurakunta nuoris olin aikani, mut siinäkin kun seuraili vähän vanhempien sitoutumisen laatua ja lokeroitumisen tiukkuutta ja lähes poliittisen-fanaattisuuden vertaisuutta niin aika helppo oli päättää et liiat sidoksisuudet ovat sisäisen vapauden kahleita, esteitä itsenäiselle ajattelulle ja elämäm arvottamiselle.

        tämä oli miun ajatusta vain ja pelkästään omasta näkökulmastani. Täällä viiskymppisissä miun hiilet on aikalailla yksin, eli noist vilkkaasti rykelmöityneistä ja etenevistä ketjuista löytää sen yhteisen hiilen, jopa muutaman.


      • M-A-R-J-A
        minttupuu kirjoitti:

        pilsut tiätty!!

        pitää kai olla mielenkiintoakin asiaa kohtaan. Pilsuista ei ole kokemusta ainakaan tiettävästi ;) mutta tuskin se niidenkään kanssa on niin että tsump...


      • ?.
        GloriaJoy kirjoitti:

        le itseni lapsi, politiikka ei vakuuttanut, niin verissäpäin koululla isommat yläluokkalaiset aikanaa ol siihen touhuun sitoutuneita. Seurakunta nuoris olin aikani, mut siinäkin kun seuraili vähän vanhempien sitoutumisen laatua ja lokeroitumisen tiukkuutta ja lähes poliittisen-fanaattisuuden vertaisuutta niin aika helppo oli päättää et liiat sidoksisuudet ovat sisäisen vapauden kahleita, esteitä itsenäiselle ajattelulle ja elämäm arvottamiselle.

        lie lapset ja millaisine ideologioineen liene vallassa kun minä olen hoitotapaus. Mutta epäilen omieni kykyä ja halua.


    • Enpä oikein löydä mitään yhteistä asiaa johon kaikki vois yhdessä puhaltaa. Niin ollaan moninaista sakkia, taustat kovin erilaiset kaikilla ja kiinnostuksen kohteet myös hyvin erilaiset. Ne asiat joihin mä haluan puhaltaa, ei taas kiinnosta kuin osaa ikäisistäni. Ja sama juttu toisin päin, täälläkin sen huomaa, että yhteistä kaikkia 50 laisia yhdistävää intressiä lienee vaikea löytää. Pakko myöntää, että enpä paljon samanhenkisiä löydä. Taidan sit olla niin omalaatuinen.

      • biljoona

        taida olla omanlaatuinen.
        Se luulo taitaa erottaa meidät muista ikäluokista ja kulttuureista?


      • biljoona kirjoitti:

        taida olla omanlaatuinen.
        Se luulo taitaa erottaa meidät muista ikäluokista ja kulttuureista?

        Aika vähän yhtäläisyyksiä tuntuu löytyvän, ehkä se on sitten, se, se jokin yhdistävä. Luulovikaisia, olkaamme sitten sellaisia.


    • Ei kai tässä tähänkään asti muuta ole ollut kuin tämä kymmenen vuoden tarkkuudella sama ikä. Elämäntilanteissa on jo paljon enemmän vaihtelua, samoin elämänkokemuksissa. itsevarmuutta on enemmän kuin nuorilla mutta se sekä tyytyväisyys omaan elämään kasvavat vielä tämänkin jälkeen.

    • Toisinaan tuntuu että kavereita ei näe kun terveysasemalla,ehkä noi hiljalleen lisääntyvät krempat meitä yhristää.
      Itte olen ain ollu yksitäistaistelija en oo porukoihin pyrkiny , tykkään olla pikkasen erossa hulinoista.
      Sillai takavasemalta on parempi tarkkailla mailman menoo.

      • taivalkylä

        minustakin tuntuu.
        Toinen puoli elää ja loput kritisoi.


      • taivalkylä kirjoitti:

        minustakin tuntuu.
        Toinen puoli elää ja loput kritisoi.

        kritisoinnista,ehkä mä enemmänkin vaan seuraan ja ittekseni hymyilen eturivin touhujen vuoks.
        Aina kun saa jostain revittyä jotain huvittavaa irti se on hyvä juttu,pentuna kuitattiin monta puutetta naurulla.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      79
      2342
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      140
      1507
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1462
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      155
      1214
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      108
      1013
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      373
      937
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      774
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      724
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      694
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      683
    Aihe