Musiikkivideoita dvd:ltä vistalle?

Ongelmia(?)

Minulla on ongelmia saada siirrettyä dvd - levyiltä musiikkivideoita Vista - läppärilleni.
[Dvd ihan cd:n mukana tullut] Haluaisin saada nämä ilman mitään ohjelmien latauksia, tms, onko mahdollista? Ihan kummallista kun ei edes videoita saa koneelle.. En löytänyt mistään kohtaa vaihtoehtoa kopioida dvd - levyltä koneelle.. Harmillista. Jos joku osaisi auttaa..

1

186

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ffhjkss

pyhä yksinkertaisuus. Videot eivät ole tallennettuina levylle tavanomaisina videotiedostoina (.mp4, wmv, mov, ogg, jne), vaan jos niitä nyt haluaa tallentaa sellaisina, pitää avata videolevy datalevynä, eli muodossa, jossa näkyvät levyllä olevat hakemistot ja tiedostot. Todennäköisesti siellä on VIDEO_TS - niminen hakemisto, jossa on sentapaisia tiedotoja, kuten VTS_01_2.VOB, joita voi avata esimerkiksi AviDemux -ohjelmalla, indeksoida, ja tallentaa sitten haluamaansa formaattiin. On turhaa kuvitella, että pelkkä videolevyn soittaminen jollakin ohjelmalla "siirtäisi" videoita "omalle koneelle" - ihan tuosta vaan. Jos asia olisi noin yksinkertainen, ei videolevyjä myytäisi ollenkaan, sillä kussakin maassa riittäisi, että muutama levy menisi kaupaksi, ja loput sitten siirreltäisiin "omalle koneelle" vain katselemalla levyn sisältöjä.

Et siis selviä ilman "mitään" ohjelmien latauksia, ja niitä pitäisi vielä osata käyttää, ja pitäisi ymmärtää miten erilaisia videoformaatteja luodaan. Homma on varsin yksinkertaista vielä DVD -levyjen kohdalla, mutta BlueRay -levyjen manipulointi on astetta hankalampaa.

Menisit nyt ensin jonkun sopivan koulun penkille opiskelemaan asiaa, ja palaisit asiaan sen jälkeen uudella innolla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      102
      2216
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      104
      1644
    3. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      82
      1318
    4. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      123
      1303
    5. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      117
      1236
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      60
      1068
    7. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      60
      1044
    8. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      51
      1017
    9. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      942
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      824
    Aihe