Lakko alkaa, onko

..limppu+++++

29

2973

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • desefsef

Joka kuukausi suomessa on joku lakko. Olisivat tyytyväisiä että on edes töitä. Ei ihme että suomessa menee niin heikosti kun koko ajan joku ala lakkoilee. Suomi on epävarma yhteistyökumppani kun ei vi voi kukaan taata että saako tilaaja tarvitsemansa tavaran. Jos tavaran/tuotteen valmistaja ei ole lakossa niin sitten satamat, junat tai rekat. Joka vuos sama pelleily.

• yks vaan

sinä oot just noiden riistäjien perseennuolija! annat aina periksi ja ne kusettaa sinua 100%.

kyllä duunareilla on oikeus sanoa mielipiteensä millon mennään pieleen!

• leipäsi tekijä

Olisitko itse valmis tekemään 10 tuntisia työpäiviä kuutena päivänä viikossa? Toisinaan työpäiväsi saattaisi olla 6 tuntia!! Mistä mahtaa lapsiperheet elintarvikealalla saada vuoropäiväkoti paikkoja lapsilleen (Kohta lakkoilee lastenhoitajat, joutumalla vuorotöihin). Olisitko valmis pudottamaan pienen palkkasi vielä 300 eurolla? Siinä syitä miksi lakkoilevat.

• jottako
        leipäsi tekijä kirjoitti:

Olisitko itse valmis tekemään 10 tuntisia työpäiviä kuutena päivänä viikossa? Toisinaan työpäiväsi saattaisi olla 6 tuntia!! Mistä mahtaa lapsiperheet elintarvikealalla saada vuoropäiväkoti paikkoja lapsilleen (Kohta lakkoilee lastenhoitajat, joutumalla vuorotöihin). Olisitko valmis pudottamaan pienen palkkasi vielä 300 eurolla? Siinä syitä miksi lakkoilevat.

leiväntekijältä meinatahan laskia palakkaa, ?-- emmoo tuata tiännykkään.

• Totuus on tämä

En usko, että tuolla lakolla saadaan muuta aikaiseksi kuin työntekijä menettää lakkoajan palkan jota ei hevillä tavoiteta kukkaroon. Ei tuo lakko paljon vaikuta vahinko kyllä ruokapöytiin. Ei lakossa oleville on ennenkin annettu sitten palkaksi elintarvike alalla esimiehen vakanssi.

• Hallitus vittuun!
        yks vaan kirjoitti:

sinä oot just noiden riistäjien perseennuolija! annat aina periksi ja ne kusettaa sinua 100%.

KAIKKI LAKKOON NYT JA HETI:
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/8983757

• MestariLeipuri

Niin kannatteis ottaa asioista selvää ennenkuin alkaa täällä leipureita yms muita elintarvikealan työntekijöitä haukkumaan.
        Kysymys ei ole niinkään rahasta vaan pomojen ihmeellisestä 10 h pvä vaatimuksista. Mitä järkeä tässä tälläisenä työttömyys aikana? Parempi antaa töitä muillekkin halukkaille kuin kuormittää yhtiä ja samoja ja käyttää loppuun ja heittää sit hautaan.
        Jos pomoille annetaan aina periksi teemme kohta 4 e/ h palkalla töitä yötäpäivää.
        Tiesittekö muuten että esim yhdestä leivän hinnasta menee leipureille 4 % ja loput muille.
        Itse ollut leipuri 25 v ja nyt urani huipulla ,ylimmässä palkkaluokassa n 1800 e /kk. Lisiä ei ole muutakuin ikälisä.
        Eli ei täällä mällätä rahoilla todellakaan.
        Lakosta en pidä mutta kaikkeen ei todellakaan tarvitse suostuakkaan Hyvää kevättä

• mietipäs tarkemmin
        Totuus on tämä kirjoitti:

En usko, että tuolla lakolla saadaan muuta aikaiseksi kuin työntekijä menettää lakkoajan palkan jota ei hevillä tavoiteta kukkaroon. Ei tuo lakko paljon vaikuta vahinko kyllä ruokapöytiin. Ei lakossa oleville on ennenkin annettu sitten palkaksi elintarvike alalla esimiehen vakanssi.

Käytännössä tuo sopimus tuollaisenaan:

a) veisi korvaukset viikonlopuilta
        b) mahdollistaisi 10h päivät
        c) säännölliset kuukausitulot olisivat jäänne, koska joku kuukausi teet pitkää päivää, joku toinen kuukausi vaikkapa vaan 4h työpäivää. Vuositasolla tarkasteltaisiin tunteja ja tarvittaessa tasattaisiin.
        d) urakkaa voitaisiin teettää ilman urakkapalkkaa

Kannattaa tutustua työantajan vaatimuksiin:
        http://www.etl.fi/www/fi/tes/tyoaikamalli.php

" Työaikajärjestely toteutetaan siten, että kaikki viikonpäivät ovat käytössä. Työaikajärjestely mahdollistaa esim. neljän työpäivän ja kuuden työpäivän työviikkoja. Säännöllinen viikoittainen työaika ei saa kuitenkaan olla enempää kuin 48 tuntia viikossa."

6 päivänä viikossa 8h työpäivä eli palataan takaisin vanhaan aikaan, jossa lauantaitkin teetettiin töitä ilman korvauksia.

"Vuorokautiseksi ylityöksi katsotaan se työ, joka ylittää työtuntijärjestelmän mukaisen suunnitellun työtuntimäärän, joka on enintään 10 tuntia, ellei ole paikallisesti sovittu muusta ylityörajasta. Viikoittaista ylityötä on se työ, joka ylittää työtuntijärjestelmän mukaisen viikkotyöajan. "

"Tavoitteena pidetään, että keskimäärin joka toisena viikonloppuna on vähintään kahden päivän yhdenjaksoinen vapaa, joka ajoittuu siten, että vähintään toinen vapaapäivistä on lauantai tai sunnuntai."

Suostuisitko itse tähän? Ylityölisät käytännössä katsoen poistettaisiin. Viikonlopuista ei saisi enää extraa vaan ne tehtäisiin normaalina työaikana. Järjettömiä vaatimuksia ja tuohon ei kukaan työntekijä suostu.

"Kuukausipalkkaiselle työntekijälle ansionmenetys korvataan säilyttämällä kuukausipalkka ennallaan. "

Kuten tuossakin todetaan, ansiomenetystä syntyisi uudella mallilla.

Tuskin itsekään suostuisit tällaisiin ehtoihin.

Itse olen opettaja ja toivon, että opettajat menevät myös seuraavaksi lakkoon työaikansa puolesta.

• no money!
        yks vaan kirjoitti:

Suomen pankit perse auki:
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/8984192

• leivon ITE.

Uusavuttomia mässyttäjiä voi hieman haitatakin.

Tosin mikäli leipoessani, kotiini yrittää tunkeutua "RIKKURIA" huutava punanaamainen läski kommunisti.. Niin hänelle suon lepopaikan tuosta katajan juurelta.

• ahkerat tilalle

Virosta tulee kyllä ahkeraa tekijää jotka eivät olosuhteista tai palkasta valita.

• mähäleipuri
        ahkerat tilalle kirjoitti:

Virosta tulee kyllä ahkeraa tekijää jotka eivät olosuhteista tai palkasta valita.

Leipomoalalla tehdään työvoimapulan vuoksi paljon ylitöitä. Virolaiset eivät ole tulleet suomenpuolelle vaikka on kyselty. Mitenhän käy jos palkkoja vielä alennetaan ja työstä tehdään entistäkin raskaampaa.
        leipomon harjoittelijoista 5% soveltuu työhön. loput älyävät lähtä jo parin päivän jälkeen pois kotiin nukkumaan. Leipomonalan palkat ovat aina olleet heikot 1300-1700€ kuussa. Yölisät vaikuttavat rahallisesti, mutta vastapainona sosiaalisen elämän loppuminen, fyysiset ja tulevat henkiset sairaudet. Jatkuva väsymys, sekä lähes olemattomat perhesuhteet. Itse jaksoin 10-vuotta, joka on paljon leipurilta. Nyt paljon paremmassa ja parempipalkkaisessa hommassa vanhusten hoitajana.

• pickutee

sieltähän sitä taas tuli.Jokainen joka puolustaa itseään on kommari tai muuten vaan epäluotettava.Ja vieläpä läski sellainen.Tuskinpa ketään kiinnostaa vaikka väännät pullapitkoa niin että napa rutisee.Hieman heikommallakin ymmärryksellä varustetun luulisi käsittävän ettei ketään kiinnosta toisten kotileipomiset.Kyse on työehdoista ja niiden puolustamisesta,ei toisten harrastepaakaroinnista.Hyvä sentään että sinulla on siellä katajan juurella tilaa.Meinaan jos noilla eväillä varustettuna joskus vielä väsyt itseesi.

• kosola
        mähäleipuri kirjoitti:

Leipomoalalla tehdään työvoimapulan vuoksi paljon ylitöitä. Virolaiset eivät ole tulleet suomenpuolelle vaikka on kyselty. Mitenhän käy jos palkkoja vielä alennetaan ja työstä tehdään entistäkin raskaampaa.
        leipomon harjoittelijoista 5% soveltuu työhön. loput älyävät lähtä jo parin päivän jälkeen pois kotiin nukkumaan. Leipomonalan palkat ovat aina olleet heikot 1300-1700€ kuussa. Yölisät vaikuttavat rahallisesti, mutta vastapainona sosiaalisen elämän loppuminen, fyysiset ja tulevat henkiset sairaudet. Jatkuva väsymys, sekä lähes olemattomat perhesuhteet. Itse jaksoin 10-vuotta, joka on paljon leipurilta. Nyt paljon paremmassa ja parempipalkkaisessa hommassa vanhusten hoitajana.

No joo, kiva kun oot löytänyt parempi palkkaisen ja siistimmän työn vanhusten parista. Olisi kiva tietää missä olet töissä? Itse lähihoitajan hommia puuhastelen vanhusten parissa, ei siinä mitään pidän työstäni.
        Mutta sitä ihmettelen miten se on "siistimpää" ja paremmin palkattua. Eiköhän taikina tuoksu paremmalta, ennenkuin se on tullut suolesta ulos? Et sitten varmaan tee kolmivuoroa, vai? Eipä tuo ole joko pelkkää yövuoroa (kuten minä teen.), tai kolmivuoroa tekevän hoitajankaan sosiaalisen elämän, jatkuvan väsymyksen jne.yhtään sen parempi kun leipurinkaan, en ymmärrä miten voit tuollaista edes kirjoitella?

• -vieras-

Painu sinä Viroon,me eletään toistaiseksi Suomessa ja toimitaan tavallammejos sinä haluat viron elämäntavat niin miksi enää näillä palstoilla kirjoittelet.Varasta kone mennessäsi ja kirjoittele siellä kavereille.

• eliisa40

PÖLJÄ OOT

• työn antaja

täytyis sanoo että jos lakkoon menee nii siinä samalla tulee lopputili....
      kyllä työvoimatoimistossa on muitakin leipuria ym ym (kuin lakkoilija)

• exduunari

KUKAHAN näistä lakoista oikeesti hyötyy? Ei ainaskaan työntekijät. Mistä sen menetetyn palkan saa takaisin, ei mistään. Kestää kauan ennenkuin saa kurottua kiinni menetyn ansion, jos ylipäätään onnistuukaan. Ne jotka KUORIVAT KERMAT päältä ovat ns. neuvottelijat LIITON POMOT. Voitte vain kuvitella millaiset korvaukset saavat SUNNUNTAINEUVOTTELUISTAAN! Siinä teillä pohdittavaa. Liiton tyypitkin vaan neuvottelemaan ilman palkkaa ja lakkoon YLLYTTÄJÄT PALKATTOMALLE VAPAALLE, katsotaans kuis käy.

• säästyvät kun makkarantuotanto on seis.

• huggy-bear

Ihmettelen kun joka helvetin kaupasta on kaikki leivät loppu! Taitaa olla hyvä bursti leipomoille tällaiset leikkilakot.... mutta ajattelin kaivaa leipäkoneen kaapista ja tehdä leivät itse, jauhoja sentään (jopa valmiita ruisleipäjauhoja) kaupoissa näytti olleen. Tiedänpähän (melkein) mitä syön :)

• Hyvä me

Älkää klikatko tuota linkki, siellä on viruksia.

Minä klikkasin ja kirjoittelen tätä nyt toisella koneella, wintoosakone teki tiltin, mutta onneksi on Linux.

• Suomen Elintarvikety
        Hyvä me kirjoitti:

Älkää klikatko tuota linkki, siellä on viruksia.

Minä klikkasin ja kirjoittelen tätä nyt toisella koneella, wintoosakone teki tiltin, mutta onneksi on Linux.

Aiheesta lisää alla olevassa linkissä

http://www.selry.fi/?x17423=2998831

• kosola
        Suomen Elintarvikety kirjoitti:

Aiheesta lisää alla olevassa linkissä

http://www.selry.fi/?x17423=2998831

Hoitoalalla voidaan teettää kuutta vuoroa peräkkäin, ilman ylityökorvausta. Yövuorot ovat aina 10h.
        Onhan toki totta, että ammattilaiselle pitäisi maksaa kunnon palkka, oli ala mikä tahansa.

• perkeleet.

Kun työväki lähtee liikkeelle, niin kapitalisti löytää ittensä narun jatkosta.

• perse puutuuuu

Kouluttautuminen kestää 3 vuotta.

• joopajoo...

Oli täällä Venäjän Suurruhtinaskunnassa Yleislakko 8 tuntisen työpäivän saamiseksi.
        Siitä kannattaisi taistella edelleen vaikka lakkoilemalla.

• t.tätsy

näkkäriä popsin justiinsa eikä se lopu kaupoista parissa päivässä.
      leipiä on hyllyissä liikaa vaihtoehtoja mut kai se on kilpailua leipomoilla.
      vaikka loppukevät näkkärillä menee.
      niinhän se Mikko Kivinenkin söi yli puolivuotta näkkäriä ja tais
      siinä laihdutuksessa lopulta käydä kuitenkin huonosti
      mut ylikiloja kuitenkin sai pois.
      kyllä jauhoja ja hiivaa riittää jos lakko pitenee tai
      hakekaa kauppojen pakastealtaista lapsille karjalanpiirakoita.

• Epäkeskobonus

Hienoa että lakko syö keskon ja epäkeskon monopolivoittoja. Tulis vaan oikeen kallis lakko huijjarikauppiaille.

• Miehisty kommari

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Archie ja Iida ero.

Suuri kohujen saattelema rakkaustarina on ohi?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      122
      2150
    2. Olen miettinyt kauan

miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h
      Ikävä
      28
      2056
    3. Olen levoton takiasi

Enkä saa itseäni rauhoittumaan
      Ikävä
      158
      2014
    4. Ostiko maailma sinut minulta?

Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue
      Ikävä
      17
      1356
    5. Älä stressaa. Rakastan sua

Eikä tämä tunne mene pois, se on varmaan jo huomattu kumpikin ❤️
      Ikävä
      51
      1017
    6. Mitä sanoisit mulle?

Niin, mitä sanoisit mulle! Sille ainoalle, jota rakastat..
      Ikävä
      86
      965
    7. Minna Kuukka joutui jekuttamaan ovelasti TTK:n takia - Tästä oli kyse - Tunnustaa: "No joo, joo..."

Symppis Minna Kuukka! Minna on kyllä erinomainen valinta Tanssii Tähtien Kanssa -oppilaaksi - vai mitä mieltä olet? To
      Tanssii tähtien kanssa
      23
      895
    8. Onneksi meidän välillä ei ole mitään negatiivista

Olen tosi iloinen siitä.
      Ikävä
      114
      874
    9. Minä tunnen sinut

Ja mitä enemmän sinua opin tuntemaan, niin sitä enemmän sinusta pidän. Aivan kaikessa näen hyvän. Upean, vahvan, täydell
      Rakkaus ja rakastaminen
      51
      840
    10. Mihin olet kadonnut kaivattuni?

Mulla on niin ikävä sua että järki lähtee😔 Pakoilit, pakoilet vieläkin ja nyt susta ei näy merkkiäkään. Tätä päivää oon
      Ikävä
      34
      833
    Aihe