SUOMEN PANKEILTA

RAHAT LOPPU

Kävin päivällä ison kaupungin ison pankin jonka asiakkaana olin kysymässä määräaikaistiliä lasteni rahoille 10.000€ että paljonko saisi 12kk tilille korkoa. Elämänsä kyllästyneen näköinen pankkivirkailija totesi että 1.50% tietenkin siitä vielä vähennetään 28% lähdevero eli käytännössä ei juuri mitään tai jos tarkkoja ollaan niin 108€ vuodessa. Hetken funtsittuani tokaisin virkailijalle että, minun penskat eivät muuten harrasta hyväntekeväisyyttä ja lainaa rahoja ilmaiseksi että suljen tilit ja laitan ennemin heidän rahat pankin tallelokeroon ihan vain kiusaksi. Purettuamme tilit virkailija rupesi kirjoittamaan pankinvekseliä johon huudahdin HOU HOU sanoin että haluaisin rahana siis fyysisenä, seteileinä ja kaikki käy 5€-500€ KIITOS! Ylimielinen pankkivirkailija tokaisi minulle pokkana että, heidän täytyy tilalata Suomen pankilta 5vrk ennen nostoa kyseiset rahat. Johon naureskelin aprillipäivä meni jo ja tuo Suomen pankin konttorikin on alle 7km päässä ettei nyt oikein uppoo ! Kyllä se nyt vaan valitettavasti näin on että palataan viikon päästä asiaan sanoi virkailija. Siinä kohtaa minullakin leikkasi Stiga kiinni että, miten helvetissä näin isossa pankissa marmorilattioineen lasiseinineen ei muka ole yhtä 10 tonnia ja miten 7km matkan päästä kyseisen rahan tuominen muka kestää 5 päivää. MENI HERMOT.. MUT TÄÄ AUTTOI.. KIITOS KUN LUIT TÄN.. IHAN OIKEESTI.

8

211

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hallitus helvettiin.

CNBC:n tilastoissa Suomi sijoittuu ihan
      mukavasti maailman velkaantuneimpien valtioiden listalla sijalle 13.
      376,8 miljardia yhteenlaskettua velkaa verrattuna 183,1 miljardin
      bruttokansantuotteeseen tarkoittaa, että velan osuus meidän
      bruttokansantuotteestamme on 205.7%.

http://www.cnbc.com/id/30308959/?slide=9

• fyysistä rahaa

tuottaa pankeille tuskaa, koska kovin suurta määrää rahaa ei oikeasti ole olemassa. Suurin osa kun on matemaattista rahaa, jota luodaan erittäinkin mielenkiintoisella mekanismilla.

Oikeastaan tuota matemaattistakaan rahaa ei ole, vaan lupausta ja vakuutusta matemaattisen rahan olemassaolosta.

Huomattavaa on se keskeinen juttu, että jos sinulla on tonni rahaa ja talletat sen pankkitilille... Niin omistatko tuon tonnin? Itse asiassa et omista, vaan sen omistaa pankki, joka vakuuttaa antavansa sinulle tonnin pyydettäessä. Eli pankki omistaa tonnin ja sinä omistat tonnin arvoisen lupauksen rahasta.

Tämä on mielenkiintoista, kun sitä lähtee pohtimaan.

• kuullostaa

pelottavalta mulla alkoi puntti tutista. Väitätkö että raha on illuusio sitä niin kun on muttei kuitenkaan oikeasti?

• € $ £ ?
        kuullostaa kirjoitti:

pelottavalta mulla alkoi puntti tutista. Väitätkö että raha on illuusio sitä niin kun on muttei kuitenkaan oikeasti?

Suomenkieliset tekstit. Miten raha oikeastaan syntyy, kuinka USA:n maailmanmahti muodostuu ja kuinka tänä runsauden aikana kurjuus vaan lisääntyy... Katso 20 min,seuraavaa niin tajuat!
        http://video.google.com/videoplay?docid=-1953021675758713495#

• pätkä vaikka
        € $ £ ? kirjoitti:

Suomenkieliset tekstit. Miten raha oikeastaan syntyy, kuinka USA:n maailmanmahti muodostuu ja kuinka tänä runsauden aikana kurjuus vaan lisääntyy... Katso 20 min,seuraavaa niin tajuat!

ensimmäisinä 4-5min ei tapahtunut mitään. Mitä tohon nyt sanoisi! Saatana et veti hiljaiseksi jos toi on totta mun täytyy sulatella tota ja kattoo se uudestaan putosin välillä kelkasta!

• tämän katsomista
        € $ £ ? kirjoitti:

lämpimästi kestää reilut 2 tuntia mutta paranee vain loppua kohden. Tuli ihan sairas olo ihan kuin eläisimme keskellä matrix elokuvaa! Lähden nyt pyörittämään kapitalismin oravanpyörää. T: myyntitykki

• raha=toisen velkaa!

Talousdemokratian lähtökohtana on rahan olemuksen, sen modernin syntymekanismin ja sen luomisen ja hallinnoinnin ympärillä pyörivän taloudellisen valtapelin ymmärtäminen.

Rahan olemukseen liittyy sen velkaperusteisyys eli se että kaikki tämän päivän rahat tavallaan ovat velkakuitteja. Tämä tarkoittaa myös sitä että raha on miinusmerkkinen arvoltaan vaikka se oikeuttaakin haltijaa sen raha-arvon ilmoittamaan ostovoimaan.

Rahan olemukseen liittyy myös se että 98-99% kaikesta rahasta on tilapäistä, ei pysyvää rahaa ja se että kierrossa oleva raha edustaa vielä maksamatonta velkaa. Kaikki raha on lähtöisin pankkijärjestelmästä ja palaa myös sinne ennen pitkää. Pankkijärjestelmä taas on pitkälti yksityisomistuksessa mikä vuorostaan tarkoittaa että myös koko rahajärjestelmä on yksityisessä omistuksessa. Rahan olemukseen liittyy siis se että lähes kaikki raha on itse asiassa pankkiluottoa.

Rahan olemukseen liittyy myös se että valtiollisen tai julkisomisteisen rahan osuus rahakannasta supistuu koko ajan. Ainoastaan eurosetelit ja kolikot edustavat julkisomisteista osuutta kaikesta rahasta. Tämä konkreettinen seteliraha voidaan myös katsoa olevan pysyvää ja velatonta rahaa kun taas kaikki pankkiluotto on laskettu liikkeeseen velkaperusteisena pankkijärjestelmästä. (lue loput):
      http://talousdemokratia.blogspot.com/2010/04/talousdemokratiasta-lyhyesti.html

• hilloman

ei saa ees 5000€ käteisenä tarvii kuulemma 2 arkipäivää. TOSI ON

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olen miettinyt kauan

miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h
      Ikävä
      36
      2499
    2. Archie ja Iida ero.

Suuri kohujen saattelema rakkaustarina on ohi?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      128
      2313
    3. Olen levoton takiasi

Enkä saa itseäni rauhoittumaan
      Ikävä
      158
      2054
    4. Mitä ensi viikolla tapahtuu?

Mitä toivot, että ensi viikolla tapahtuu?
      Ikävä
      37
      1771
    5. Ostiko maailma sinut minulta?

Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue
      Ikävä
      20
      1688
    6. On niin paha olla

Tarviin jotain jolla turruttaa... Kuka voi auttaa.
      Ikävä
      32
      1121
    7. Älä stressaa. Rakastan sua

Eikä tämä tunne mene pois, se on varmaan jo huomattu kumpikin ❤️
      Ikävä
      51
      1037
    8. Mitä sanoisit mulle?

Niin, mitä sanoisit mulle! Sille ainoalle, jota rakastat..
      Ikävä
      86
      995
    9. Minna Kuukka joutui jekuttamaan ovelasti TTK:n takia - Tästä oli kyse - Tunnustaa: "No joo, joo..."

Symppis Minna Kuukka! Minna on kyllä erinomainen valinta Tanssii Tähtien Kanssa -oppilaaksi - vai mitä mieltä olet? To
      Tanssii tähtien kanssa
      24
      942
    10. Onneksi meidän välillä ei ole mitään negatiivista

Olen tosi iloinen siitä.
      Ikävä
      114
      904
    Aihe