Voiko valo olla pimeyttä?

Semper.Fidelis

Kyllä, valo voi todellisuudessa olla pimeyttä. Jeesus todistaa sen varoittaessaan:
"Katso siis, ettei valo, joka sinussa on, ole pimeyttä." Luuk. 11:35 ja Matt. 6:23
"Jos siis se valo, joka sinussa on, on pimeyttä, kuinka suuri onkaan pimeys!"

Meidän tulee olla varovaisia ottaessamme vastaan ihmisten tarjoamaa "valoa".
Valon nimellä on etenkin meidän aikanamme liikkeellä monia pimeyden voimia.
Lukemattomia ihmisiä on eksytetty ottamaan vastaan sellaista valoa, johon on
sekoitettu epäpuhdasta evankeliumia ja sen kautta pimeyteen sitovia voimia.

Tyypillinen esimerkki epäpuhtaasta valosta, joka todellisuudessa on pimeyttä,
tulee vastaamme omaa suuruuttaan kuuluttavien saarnamiesten julistuksessa.
Mutta, viallisen lampun väärä valo voi olla kokonaan lähtöisin 'omasta silmästä'.

Siksi on syytä kysyä; ovatko vaikuttimemme puhtaat, etsimmekö kunniaa yksin
Jumalalle vai "siinä ohessa" itsellemme. Palvelemmeko vilpittömästi Jumalaa vai
onko sydän jaettu niin, että yritämme palvella samalla myös mammonaa?

Paavali oli varma, että hänessä loistava valo oli Jumalan antamaa Kristus-valoa.

"Sillä Jumala, joka sanoi: 'Loistakoon valkeus pimeydestä', on se,
joka loisti sydämiimme, että Jumalan kirkkauden tunteminen,
sen kirkkauden, joka loistaa Kristuksen kasvoissa, levittäisi valoansa."
2.Kor. 4:6

Kuitenkin Paavali oli nöyrä - hän alensi itsensä ja vertasi itseään saviastiaan:

"Mutta tämä aarre on meillä saviastioissa, että tuo suunnattoman
suuri voima olisi Jumalan eikä näyttäisi tulevan meistä." 2.Kor. 4:7
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

Mitä sinä ajattelet Jeesuksen sanoista, joiden mukaan valo voi olla pimeyttä?
Toivottavasti kukaan ei ala sättiä minua ja "minun valoani". No, olen varautunut
kyllä siihenkin. Ilmoitan joka tapauksessa, että minä EN tunnusta muuta valoa,
kuin sen valon, joka loistaa Jeesuksen Kristuksen kasvoissa, Hänen Sanassaan.

.

86

1291

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kysymys että voiko ihminen olla täydessä valossa läpivalaistuna ja scannattu ?? Olisko parempi palomuuri kun Jeesuxen Veri? Voiko olla parempi formatoimisen paikka kun Jeesuxessa Ristillä?

Mitäs Ilmari sanoo ja jaikal,Psalmi,Vastaus1 ?? Oletteko huomanneet että pimeys ja laittomuus on lisäntynyt kun on ikään tullut laittomuuden henkivalta ohjamaan uskovaiset seurakunnissa niin että he vääryydessä ja synneissä eivät huomaa että heidän seurakunta muuttuu kirkkoxi??? Laittomuuden henget jyllä ja pitävät juhla ja discotanssikaraoke kirkkoissa....

Kokeilkaa varmuudella sanoa itsenne irti vääryydenhengestä Jeesuxen Nimessä ja Veressä.. Älä ole niin ylpeä koska ylpeys sokaisee ja olisko sä parempi kuin JUUtalaiset ?????

• väkivaltaan perustuva Jumalan sanan ja "evankeliumin" julistaminen on pimeyden työtä pimeää valoa.

´

• mittavia esimerkkejä vihan ja väkivallan voimalla tehdystä evankeliumin työstä.

Meidän aikanamme ei kristinuskoa tiettävästi ole niillä metodeilla julistettu.
        Ei ainakaan fyysisen väkivallan keinoin. Vai onko sinulla tiedossa esimerkkejä?

Sitäkin enemmän esiintyy pimeää valoa antikristillisen eksytyksen muodossa
        - lähellä ja kaukana.

.

• Semper.Fidelis kirjoitti:

mittavia esimerkkejä vihan ja väkivallan voimalla tehdystä evankeliumin työstä.

Meidän aikanamme ei kristinuskoa tiettävästi ole niillä metodeilla julistettu.
        Ei ainakaan fyysisen väkivallan keinoin. Vai onko sinulla tiedossa esimerkkejä?

Sitäkin enemmän esiintyy pimeää valoa antikristillisen eksytyksen muodossa
        - lähellä ja kaukana.

.

aikaan mittavia määriä käännynnäisiä, mutta sen laadun jätän Herran arvioitavaksi!

´

• vapaa valinta

Kovin paljoa ei ole sille tosiasialle tehtävissä, että jokaisella ihmisellä on oma tahto, jolle Jumala ei halua väkivaltaa tehdä.

Johannes 8:1 Jeesus puhui taas kansalle ja sanoi: "Minä olen maailman valo. Se, joka seuraa minua, ei kulje pimeässä, vaan hänellä on elämän valo."

• Sitten valehtelee Raamattu!!! Jumalalla on tahto ihan riittävästi sullekin että et tartte kirjoittaa niitä höpö höpöjä !!!

• Kirjoitit: >>Kovin paljoa ei ole sille tosiasialle tehtävissä, että jokaisella
        ihmisellä on oma tahto, jolle Jumala ei halua väkivaltaa tehdä.

• auvonni
        savonarola kirjoitti:

Sitten valehtelee Raamattu!!! Jumalalla on tahto ihan riittävästi sullekin että et tartte kirjoittaa niitä höpö höpöjä !!!

Onko sulla jotain pahojakin paineita, kun noin tarvitsee alkaa huutamaan, vaikka et näköjään ymmärtänyt edes asian pointtia. Niin, tai sitten sä olet juuri niitä lakihenkisiä, jotka kuvittelevat omalla toitottamisellaan saavansa ihmiset uskomaan, vaan eivät usko - se on Jumalan teko.

• oma tahto johtaa loppujen lopuksi umpikujaan, josta ainoa tie on nöyrtyminen ja Jumalan tahtoon taipuminen, [Jes.45:22-24; Room.9:16,19; Fil.2:9-11]

´

• auvonni kirjoitti:

Onko sulla jotain pahojakin paineita, kun noin tarvitsee alkaa huutamaan, vaikka et näköjään ymmärtänyt edes asian pointtia. Niin, tai sitten sä olet juuri niitä lakihenkisiä, jotka kuvittelevat omalla toitottamisellaan saavansa ihmiset uskomaan, vaan eivät usko - se on Jumalan teko.

Jumalalla on vielä suurempia paineita kun minä !! Kun joutuu katsoa tuollaista textiä joka kannustaa ihmisiä pysymään synnissä !

Kirjoitit: >>Kovin paljoa ei ole sille tosiasialle tehtävissä, että jokaisella

tarkoitin sanotessa että joko Raamattu valehtelee tai kirjoittaja joka viittasi Joh 8: 12

Paavali meni niin pitkään että sanoi että sitten ei ole mitään väliä mitä tehdään. Syödään ja porskutellaan. Jaa että mun pitäis hillitä itseni kun uskovaiset rohkaisee toisiaan synnissä elämisessä ???

• Sädetikku
        Semper.Fidelis kirjoitti:

"Kovin paljoa ei ole sille tosiasialle tehtävissä, että jokaisella
        ihmisellä on oma tahto, jolle Jumala ei halua väkivaltaa tehdä"

Tuo yllä oleva lauseeni tässä ketjussa aiheutti joillekin päänvaivaa. Tarkoitin mm. (lue Matteus 13), että vaikka kuinka paljon evankeliumia julistettaisiin, on asioita, joille me emme julistuksestamme huolimatta voi yhtään mitään eikä Jumalakaan niitä ala väkisin kenenkään elämässä muuttamaan. Ihmisillä on vapaa tahto. Jos Jumala pakottaisi uskomaan, kulkemaan uskon tietä, niin ei siinä kyllä mistään rakkaudesta olisi kysymys. Mielestäni Matteus 13 ei puhu ainoastaan uskovien kasvusta (vaikka sitä olen kuullut niinkin opetettavan), se puhuu myös siitä, millaisissa erilaisissa tilanteissa uskosta osattomat elämässään ovat, kun he kuulevat Sanan, ottavat sen ehkä vastaankin, mutta elämässä voi olla erinäisiä seikkoja, minkä takia lupaavastikaan alkanut kasvu ei sitten ota kuitenkaan onnistuakseen.

Valoon tämä liittyy siinä mielessä, että kun ihminen harhailee pimeässä, vailla valoa, hän on yleensä erittäin ilahtunut jos pienikin valonpilkahdus jostain päin tulee. "Valo kuin valo, parempi kuin ei mitään" ajattelevat tietämättään varmaan monet ja valaisevat elämänsä ihan millä vaan.
        Nykypäivän ihmisille on tarjolla vaikka minkälaista "valokauppiasta valaisimineen", ongelmana onkin se, että kun tarjonta on niin suurta ja ihmisillä on vapaa tahto valita, niin kuinka he sitten päätyisivät valitsemaan ainoan elämän valon eli Jeesuksen, kun Jumalakaan ei siihen pakota.

Matteus 13
        Hän sanoi: "Mies lähti kylvämään.
        Ja kun hän kylvi, osa siemenestä putosi tien oheen, ja linnut tulivat ja söivät jyvät.
        Osa putosi kallioiseen paikkaan, missä jyville ei ollut paljon maata. Ne nousivat kohta oraalle, koska maata ei ollut syvälti,
        mutta auringon noustua oraat helteessä kuivettuivat, koska niillä ei ollut juurta.
        Osa taas putosi ohdakkeisiin, ja ohdakkeet kasvoivat ja tukahduttivat oraan.
        Mutta osa jyvistä putosi hyvään maahan ja antoi sadon, mikä sata, mikä kuusikymmentä, mikä kolmekymmentä jyvää.
        Jolla on korvat, se kuulkoon!"

• Sädetikku kirjoitti:

"Kovin paljoa ei ole sille tosiasialle tehtävissä, että jokaisella
        ihmisellä on oma tahto, jolle Jumala ei halua väkivaltaa tehdä"

Tuo yllä oleva lauseeni tässä ketjussa aiheutti joillekin päänvaivaa. Tarkoitin mm. (lue Matteus 13), että vaikka kuinka paljon evankeliumia julistettaisiin, on asioita, joille me emme julistuksestamme huolimatta voi yhtään mitään eikä Jumalakaan niitä ala väkisin kenenkään elämässä muuttamaan. Ihmisillä on vapaa tahto. Jos Jumala pakottaisi uskomaan, kulkemaan uskon tietä, niin ei siinä kyllä mistään rakkaudesta olisi kysymys. Mielestäni Matteus 13 ei puhu ainoastaan uskovien kasvusta (vaikka sitä olen kuullut niinkin opetettavan), se puhuu myös siitä, millaisissa erilaisissa tilanteissa uskosta osattomat elämässään ovat, kun he kuulevat Sanan, ottavat sen ehkä vastaankin, mutta elämässä voi olla erinäisiä seikkoja, minkä takia lupaavastikaan alkanut kasvu ei sitten ota kuitenkaan onnistuakseen.

Valoon tämä liittyy siinä mielessä, että kun ihminen harhailee pimeässä, vailla valoa, hän on yleensä erittäin ilahtunut jos pienikin valonpilkahdus jostain päin tulee. "Valo kuin valo, parempi kuin ei mitään" ajattelevat tietämättään varmaan monet ja valaisevat elämänsä ihan millä vaan.
        Nykypäivän ihmisille on tarjolla vaikka minkälaista "valokauppiasta valaisimineen", ongelmana onkin se, että kun tarjonta on niin suurta ja ihmisillä on vapaa tahto valita, niin kuinka he sitten päätyisivät valitsemaan ainoan elämän valon eli Jeesuksen, kun Jumalakaan ei siihen pakota.

Matteus 13
        Hän sanoi: "Mies lähti kylvämään.
        Ja kun hän kylvi, osa siemenestä putosi tien oheen, ja linnut tulivat ja söivät jyvät.
        Osa putosi kallioiseen paikkaan, missä jyville ei ollut paljon maata. Ne nousivat kohta oraalle, koska maata ei ollut syvälti,
        mutta auringon noustua oraat helteessä kuivettuivat, koska niillä ei ollut juurta.
        Osa taas putosi ohdakkeisiin, ja ohdakkeet kasvoivat ja tukahduttivat oraan.
        Mutta osa jyvistä putosi hyvään maahan ja antoi sadon, mikä sata, mikä kuusikymmentä, mikä kolmekymmentä jyvää.
        Jolla on korvat, se kuulkoon!"

Kirjoitat:
        >>Nykypäivän ihmisille on tarjolla vaikka minkälaista "valokauppiasta valaisimineen",
        ongelmana onkin se, että kun tarjonta on niin suurta ja ihmisillä on vapaa tahto valita,
        niin kuinka he sitten päätyisivät valitsemaan ainoan elämän valon eli Jeesuksen, kun
        Jumalakaan ei siihen pakota.

• Varjossa paleltaa

Kirjoitat:
        >>Nykypäivän ihmisille on tarjolla vaikka minkälaista "valokauppiasta valaisimineen",
        ongelmana onkin se, että kun tarjonta on niin suurta ja ihmisillä on vapaa tahto valita,
        niin kuinka he sitten päätyisivät valitsemaan ainoan elämän valon eli Jeesuksen, kun
        Jumalakaan ei siihen pakota.

Aivan, tuo on se toinen puoli asiasta, ihan tavoiteltava sellainen, valopuoli. Se ikävämpi puoli eli varjopuoli asiasta seuraa kuitenkin myös mukana, kuten Room 7:kin sen ilmaisee.

Room 7
        Sillä minä tiedän, ettei minussa, se on minun lihassani, asu mitään hyvää. Tahto minulla kyllä on, mutta voimaa hyvän toteuttamiseen ei;
        sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen.
        Jos minä siis teen sitä, mitä en tahdo, niin sen tekijä en enää ole minä, vaan synti, joka minussa asuu.
        Niin huomaan siis itsessäni, minä, joka tahdon hyvää tehdä, sen lain, että paha riippuu minussa kiinni;
        sillä sisällisen ihmiseni puolesta minä ilolla yhdyn Jumalan lakiin,
        mutta jäsenissäni minä näen toisen lain, joka sotii minun mieleni lakia vastaan ja pitää minut vangittuna synnin laissa, joka minun jäsenissäni on.
        Minä viheliäinen ihminen, kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista?
        Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni palvelen mielellä Jumalan lakia, mutta lihalla synnin lakia.

• Varjossa paleltaa kirjoitti:

Aivan, tuo on se toinen puoli asiasta, ihan tavoiteltava sellainen, valopuoli. Se ikävämpi puoli eli varjopuoli asiasta seuraa kuitenkin myös mukana, kuten Room 7:kin sen ilmaisee.

Room 7
        Sillä minä tiedän, ettei minussa, se on minun lihassani, asu mitään hyvää. Tahto minulla kyllä on, mutta voimaa hyvän toteuttamiseen ei;
        sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen.
        Jos minä siis teen sitä, mitä en tahdo, niin sen tekijä en enää ole minä, vaan synti, joka minussa asuu.
        Niin huomaan siis itsessäni, minä, joka tahdon hyvää tehdä, sen lain, että paha riippuu minussa kiinni;
        sillä sisällisen ihmiseni puolesta minä ilolla yhdyn Jumalan lakiin,
        mutta jäsenissäni minä näen toisen lain, joka sotii minun mieleni lakia vastaan ja pitää minut vangittuna synnin laissa, joka minun jäsenissäni on.
        Minä viheliäinen ihminen, kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista?
        Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni palvelen mielellä Jumalan lakia, mutta lihalla synnin lakia.

Hebrealaiskirje 12:29 "sillä meidän Jumalamme on kuluttavainen tuli."

Auringolla tarkoitat, jos oikein sinua ymmärrän, Jumalan kirkkautta ja
        myös polttavaa tulta, joka Hänen kauttaan vaikuttaa.

Hebrealaiskirjeessä puhutaan Jumalasta "kuluttavaisena tulena". Tuli on
        siinä yhteydessä ymmärrettävä puhdistavana tulena, joka polttaa meistä
        pois kaiken epäpuhtaan, kaiken lihallisen, joka edustaa vanhaa ihmistä.

Sillä tavalla tulen pitäisi meissä vaikuttaa. Kaiken vanhan saastan pitäisi
        tulla poltetuksi meistä pois - tulen pitäisi puhdistaa meidät. Jos olemme
        Kristuksessa, kuten Paavali kirjoittaa niiden jakeiden jälkeen, jotka lainasit
        viestiisi Roomalaiskirjeestä, silloin lihalla ei enää ole valtaa elämässämme.

"Niin ei nyt siis ole mitään kadotustuomiota niille, jotka
        Kristuksessa Jeesuksessa ovat. Sillä elämän hengen laki
        Kristuksessa Jeesuksessa on vapauttanut sinut synnin ja
        kuoleman laista" Room. 8:1-2

"Auringossa palaa" kirjoitit viestisi otsikkoon. Emmekö voi tehdä päätelmän,
        että meidän pitääkin antaa Jumalan tulen polttaa pois kaikki epäpuhtaus!
        Ellemme suostu siihen puhdistuskäsittelyyn, silloin kieltäydymme tulemasta
        Jumalan yhteyteen Kristuksessa. Tiedän, että tämä ei ole kaikkien mielen
        mukaista. Näin kuitenkin itse olen asian Jumalan sanan mukaan ymmärtänyt.

Puhdistava käsittely ei ole vain hetken kestävä prosessi. Kyllä se vie aikaa.
        Jos joku on tästä eri mieltä, niin esittäköön vapaasti oman näkemyksensä.

"Mutta me kaikki, jotka peittämättömin kasvoin katselemme
        Herran kirkkautta kuin kuvastimesta, muutumme saman kuvan
        kaltaisiksi kirkkaudesta kirkkauteen, niinkuin muuttaa Herra,
        joka on Henki." 2.Kor. 3:18

.

• betsy.e

julistamaan evankeliumia, ilosanomaa ja elämään
        maailmallisuudesta erotettua elämää.

Nämä ovat Jumalan vaikuttimet Pyhän Hengen toimiessa silmien avaajani.

Jumala ei harrasta miekkakäännytystä.

Elämme armotalousaikaa ja yritämme saada ihmisiä uskomaan,
        mutta vain Jumala pystyy Sanansa ja Henkensä kautta vaikuttamaan
        uskon ihmisen sisimmässä niin, että sielu pelastuu.

Olemme Jumalan työtovereita ja Kristuksen kirjeitä.

• pointtini

Pimeä aine saattaa loistaa pimeää valoa.

"Tutkijoiden mukaan on mahdollista, että pimeänä aineena tunnettu outo materia säteilee "pimeää valoa". Kyse olisi meille täysin näkymättömästä säteilystä. Sillä saattaisi silti olla havaittavissa olevia vaikutuksia.

Suurin osa maailmankaikkeuden aineesta on erikoista pimeää ainetta. Pimeän aineen uskotaan koostuvan tuntemattomista hiukkasista ja vaikuttavan tavallisen materian kanssa ainoastaan painovoiman välityksellä."

"Nyt ehdotettu pimeä valo ei ole pimeää energiaa, vaan kyse on ainoastaan pimeään aineeseen vaikuttavasta voimasta. "
      http://www.ursa.fi/blogit/ta/index.php?title=pimea_aine_saattaa_loistaa_pimeaa_valoa&more=1&c=1&tb=1&pb=1

Kun katselee linkissä olevaa Nasan kuvaa, huomaa, miten suuri osa (73 %) maailmankaikkeuden energiasta on pimeää (dark energy) ja materiasta (dark matery) 23 % on pimeää.

Pimeään aineeseen vaikuttava voima?

Liikaa hengellistyttämättä voisi kai ajatella, että hengellisesti kuolleeseen, "pimeään", ihmiseen vaikuttava voima (jumalattomuus ja/tai lihan mieliksi eläminen) saa kohteessa aikaan pimeyttä, jota on mahdoton havaita (täysin näkymätön säteily). Sillä on kuitenkin havaittavia vaikutuksia.

>>Meidän tulee olla varovaisia ottaessamme vastaan ihmisten tarjoamaa "valoa".
      Valon nimellä on etenkin meidän aikanamme liikkeellä monia pimeyden voimia.
      Lukemattomia ihmisiä on eksytetty ottamaan vastaan sellaista valoa, johon on
      sekoitettu epäpuhdasta evankeliumia ja sen kautta pimeyteen sitovia voimia.

• 23 "Mutta jos silmäsi on viallinen, niin koko ruumiisi on pimeä. Jos siis se valo, joka sinussa on, on pimeyttä, kuinka suuri onkaan pimeys!" [Luuk. 11:35 ]

´

• pointtini
        ekivaari kirjoitti:

23 "Mutta jos silmäsi on viallinen, niin koko ruumiisi on pimeä. Jos siis se valo, joka sinussa on, on pimeyttä, kuinka suuri onkaan pimeys!" [Luuk. 11:35 ]

´

selittäisitkö tarkemmin, mitä tarkoitat?
        En ymmärtänyt sinun pointtiasi.

• pointtini kirjoitti:

selittäisitkö tarkemmin, mitä tarkoitat?
        En ymmärtänyt sinun pointtiasi.

lyhyt vastaus, eikä erikseen ketään henkilökohtaisesti tarkoittaen, vaan yleisenä, kaikkia koskevana toteamuksena;

1. Johanneksen kirje 2
        8 "Ja kuitenkin minä kirjoitan teille uuden käskyn, sen, mikä on totta hänessä ja teissä; sillä pimeys katoaa, ja totinen valkeus jo loistaa.
        9 Joka sanoo valkeudessa olevansa, mutta vihaa veljeänsä, se on yhä vielä pimeydessä.
        10 Joka rakastaa veljeänsä, se pysyy valkeudessa, ja hänessä ei ole pahennusta.
        11 Mutta joka vihaa veljeänsä, se on pimeydessä ja vaeltaa pimeydessä, eikä hän tiedä, mihin menee; sillä pimeys on sokaissut hänen silmänsä."

´

• "Yö on pitkälle kulunut, ja päivä on lähellä. Pankaamme sentähden POIS
        pimeyden teot, ja pukeutukaamme valkeuden varuksiin." Room. 13:12

Paavali kirjoittaa (Ef. 6:12) 'tässä pimeydessä hallitsevista maailmanvaltiaista'.
        Joudumme Paavalin mukaan taistelemaan pahuuden henkiolentoja vastaan
        taivaan avaruuksissa. Siinä taistelussa epäilemättä kohtaamme niitä pimeitä
        aineita ja niiden kautta vaikuttavia voimia, joiden mahdollisuuteen viittasit.

"Ennen te olitte pimeys, mutta nyt te olette valkeus Herrassa.
        Vaeltakaa valkeuden lapsina", Paavali kirjoittaa efesolaisille 5:8.

Hyvän vertauspohjan olit löytänyt maailmankaikkeuden tutkijoiden "löydöistä".
        Jos tuollaista pimeää ainetta universumissa todella on, niin tekeehän se ainakin
        Paavalin viittaukset pimeyden voimiin vielä konkreettisemmiksi.

Tosin riittävän hyvin nuo voimavaikutukset on jokainen uskon tiellä kilvoitteleva
        muutenkin saanut tuntea nahoissaan. Sen varmistaa meidän lihassamme asuva
        paha, jonka kautta saatana, pimeyden ruhtinas, väijyy meitä koko ajan.

Tässä Jaakobin ohje: "Vastustakaa perkelettä, niin se teistä pakenee."

.

• hellari83

ns. enkeliparantajia.

Heitäkin voisi luulla valon ja hyvän lähettiläisiksi, ja he itsekin näin luulevat.

• ei enkeli

enkelit parannusta ?----------ns. enkeliparantajia.

• Enpä ole ennen sattunut kuulemaan mainitsemistasi 'enkeliparantajista'.

Onko sinulla, hellari83, jotain havaintoa tai tietoa heidän toiminnastaan?
        Voisitko ystävällisesti kertoa edes jotain heidän toimintaperiaatteistaan..

Ole huoleti, en yhdistä sinua moiseen parantajatoimintaan; toithan jo
        esille sen, että et ole heidän työnäkynsä (!) kannattaja, niin ymmärsin.

Minulle tulee enkeliparantajista mieleen Paavalin suorasukaiset sanat:

"Eikä ihme; sillä itse saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi.
        Ei ole siis paljon, jos hänen palvelijansakin tekeytyvät
        vanhurskauden palvelijoiksi, mutta heidän loppunsa on oleva
        heidän tekojensa mukainen." 2.Kor. 11:14-15

No, kunhan vielä kuulen toivottavasti sinulta lisää ko. parantajista, niin
        saatan tehdä heistä uuden arvion (huom. arvion - ei tuomiota).

Ystävällisesti
        SF

.

Enpä ole ennen sattunut kuulemaan mainitsemistasi 'enkeliparantajista'.

Ystävällisesti
        SF

.

B.Branham kertoi julkisesti, että saattoi harjoittaa parantamistointaan vain silloin, kun hänelle nuorena ilmestynyt isokokoinen enkeli oli kokoussalissa hänen vierellään. Hän uskoi parantumisten tapahtuvan tuon enkelin välityksellä.

Lakelandiassa myös enkeleillä oli "osuutensa toiminnassa" haastattelujen mukaan.

• jukka.finland kirjoitti:

B.Branham kertoi julkisesti, että saattoi harjoittaa parantamistointaan vain silloin, kun hänelle nuorena ilmestynyt isokokoinen enkeli oli kokoussalissa hänen vierellään. Hän uskoi parantumisten tapahtuvan tuon enkelin välityksellä.

Lakelandiassa myös enkeleillä oli "osuutensa toiminnassa" haastattelujen mukaan.

http://www.kristitynfoorumi.fi/hinnpaljastus1.htm

>>Hinniä kannustaa hänen "henkioppaansa" Kathryn Kuhlman, joka on luvannut: "Ennen kuin Jeesus saapuu, tulee päivä, jolloin Jumalan voima on niin suuri, että jokainen parantuu. Kristuksen ruumiissa ei tule olemaan yhtään sairasta". Pitää paikkansa, mutta vasta kun pääsemme taivaaseen. Tällainen äärikarismaattinen julistus on restauraatio- eli ennalleenasettamisoppia. Sen lähtölaukaus ammuttiin 7.5. 1946, jolloin enkeli ilmestyi "salaisessa luolassa" William Branhamille luvaten antaa hänelle parantamisen lahjan, jos hän olisi kuuliainen. Jopa syöpä lähtisi karkuun. Toiminnassaan Branham oli täysin riippuvainen "enkelinsä", henkioppaan läsnäolosta. Hän ei milloinkaan aloittanut sairaiden puolesta rukoilemista ennen kuin oli siitä varma. Väärä oppi avasi oven demonien vaikutukselle, ne toimivat Branhamin henkioppaina. Valmistaakseen yleisön vastaanottavaiseksi hänessä vaikuttaville maagisille, parantaville voimille, Branham kertoi sankaritarinoita suorittamistaan ihmeistä. Se, mitä Branhamille tapahtui, auttaa meitä ymmärtämään, mistä Benny Hinnin kummallinen voima on lähtöisin.

http://www.kristitynfoorumi.fi/hinnpaljastus1.htm

>>Hinniä kannustaa hänen "henkioppaansa" Kathryn Kuhlman, joka on luvannut: "Ennen kuin Jeesus saapuu, tulee päivä, jolloin Jumalan voima on niin suuri, että jokainen parantuu. Kristuksen ruumiissa ei tule olemaan yhtään sairasta". Pitää paikkansa, mutta vasta kun pääsemme taivaaseen. Tällainen äärikarismaattinen julistus on restauraatio- eli ennalleenasettamisoppia. Sen lähtölaukaus ammuttiin 7.5. 1946, jolloin enkeli ilmestyi "salaisessa luolassa" William Branhamille luvaten antaa hänelle parantamisen lahjan, jos hän olisi kuuliainen. Jopa syöpä lähtisi karkuun. Toiminnassaan Branham oli täysin riippuvainen "enkelinsä", henkioppaan läsnäolosta. Hän ei milloinkaan aloittanut sairaiden puolesta rukoilemista ennen kuin oli siitä varma. Väärä oppi avasi oven demonien vaikutukselle, ne toimivat Branhamin henkioppaina. Valmistaakseen yleisön vastaanottavaiseksi hänessä vaikuttaville maagisille, parantaville voimille, Branham kertoi sankaritarinoita suorittamistaan ihmeistä. Se, mitä Branhamille tapahtui, auttaa meitä ymmärtämään, mistä Benny Hinnin kummallinen voima on lähtöisin.

auringon alla. Erilaisia harhaoppeja ja vääriä motiiveja on ollut aina. Jo apostolisena aikana alkuseurakunnissa painittiin näiden ongelmien kanssa ja ns. mysteeri uskonnot olivat siihen aikaan hyvin yleisiä. Paavali kirjoitti kolossan seurakunnalle kirjeen, jossa hän käsittelee seurakunnan lukuisia ongelmia. Hän kyllä näki paljon hyvääkin seurakunnassa ja kehui erityisesti heidän keskinäistä rakkauttaan. Kirjeen ensimmäinen luku korostaa Kristuksen merkitystä ja sitä miten Jeesuksessa on kaikki, emmekä me tarvitse mitään muuta. Tällä tavalla Paavali piti aivan kuin esipuheen seurakunnalle, ennen kuin hän menee varsinaiseen aiheeseen ja ryhtyy käsittelemään seurakunnan ongelmia.

Kolossalaisten harha oli yritystä edetä apostolista kristinuskoa pitemmälle. Kristusta ei avoimesti hylätty, Hänellä oli edelleen paikkansa mutta vain yhtenä enkelivoimien joukossa. Kristuksen myönnettiin kyllä pelastavan omansa synnistä, mutta heidän tehtäväkseen jäi silti taistella vihollisen voimia vastaan. Täyden pelastuksen saavuttamiseen tarvittiin mm. enkelien palvontaa ja korkeammalle tietoisuuden tasolle pääsemistä. Enkeliolennot toimivat välittäjinä Jumalan ja maailman välillä. Väärässä nöyryydessään kolossalaiset näet ajattelivat, että ihmisen oli mahdotonta päästä suoraan suhteeseen Jumalan kanssa ja siitä seurasi asettuminen enkelivoimien alle ja niiden palvonta.

18 Älköön teiltä riistäkö voittopalkintoanne kukaan, joka on mieltynyt nöyryyteen ja enkelien palvelemiseen ja pöyhkeilee näyistään ja on lihallisen mielensä turhaan paisuttama 19 eikä pitäydy häneen, joka on pää ja josta koko ruumis, nivelten ja jänteiden avulla koossa pysyen, kasvaa Jumalan antamaa kasvua.

Kreikkalaisesta filosofiasta oli peräisin asenne, että aineen ja hengen välillä vallitsisi vastakkainasettelu, jonka vuoksi ihmisen tuli kukistaa ruumis, joka oli sielun vankila. Paavali hyökkää kirjeessään askeettista opetusta vastaan, jonka Kolossan kristityt olivat hyväksyneet. Askeettisessa yrityksessä saattaa pelastuksensa varmemmaksi kolossalaiset pitäytyivät mm. juutalaisten sapattisäädösten noudattamiseen ja pidättäytymiseen epäpuhtaista ruoista. Enkelit liittyivät läheisesti tähän ruumiin ja hengen väliseen taisteluun ja tässä kohden kolossalaiset menivät metsähallituksen puolelle : )

• Psalmi50.15 kirjoitti:

auringon alla. Erilaisia harhaoppeja ja vääriä motiiveja on ollut aina. Jo apostolisena aikana alkuseurakunnissa painittiin näiden ongelmien kanssa ja ns. mysteeri uskonnot olivat siihen aikaan hyvin yleisiä. Paavali kirjoitti kolossan seurakunnalle kirjeen, jossa hän käsittelee seurakunnan lukuisia ongelmia. Hän kyllä näki paljon hyvääkin seurakunnassa ja kehui erityisesti heidän keskinäistä rakkauttaan. Kirjeen ensimmäinen luku korostaa Kristuksen merkitystä ja sitä miten Jeesuksessa on kaikki, emmekä me tarvitse mitään muuta. Tällä tavalla Paavali piti aivan kuin esipuheen seurakunnalle, ennen kuin hän menee varsinaiseen aiheeseen ja ryhtyy käsittelemään seurakunnan ongelmia.

Kolossalaisten harha oli yritystä edetä apostolista kristinuskoa pitemmälle. Kristusta ei avoimesti hylätty, Hänellä oli edelleen paikkansa mutta vain yhtenä enkelivoimien joukossa. Kristuksen myönnettiin kyllä pelastavan omansa synnistä, mutta heidän tehtäväkseen jäi silti taistella vihollisen voimia vastaan. Täyden pelastuksen saavuttamiseen tarvittiin mm. enkelien palvontaa ja korkeammalle tietoisuuden tasolle pääsemistä. Enkeliolennot toimivat välittäjinä Jumalan ja maailman välillä. Väärässä nöyryydessään kolossalaiset näet ajattelivat, että ihmisen oli mahdotonta päästä suoraan suhteeseen Jumalan kanssa ja siitä seurasi asettuminen enkelivoimien alle ja niiden palvonta.

18 Älköön teiltä riistäkö voittopalkintoanne kukaan, joka on mieltynyt nöyryyteen ja enkelien palvelemiseen ja pöyhkeilee näyistään ja on lihallisen mielensä turhaan paisuttama 19 eikä pitäydy häneen, joka on pää ja josta koko ruumis, nivelten ja jänteiden avulla koossa pysyen, kasvaa Jumalan antamaa kasvua.

Kreikkalaisesta filosofiasta oli peräisin asenne, että aineen ja hengen välillä vallitsisi vastakkainasettelu, jonka vuoksi ihmisen tuli kukistaa ruumis, joka oli sielun vankila. Paavali hyökkää kirjeessään askeettista opetusta vastaan, jonka Kolossan kristityt olivat hyväksyneet. Askeettisessa yrityksessä saattaa pelastuksensa varmemmaksi kolossalaiset pitäytyivät mm. juutalaisten sapattisäädösten noudattamiseen ja pidättäytymiseen epäpuhtaista ruoista. Enkelit liittyivät läheisesti tähän ruumiin ja hengen väliseen taisteluun ja tässä kohden kolossalaiset menivät metsähallituksen puolelle : )

Mielenkiintoisella tavalla löysit selvää yhtymäkohtaa kolossalaiskirjeestä
        meidän aikamme uskonnollisiin ilmiöihin. Enkelien palveleminen on ollut
        Kolossan uskoville (ainakin osalle heistä) jumalisuutta edistävää toimintaa.

Paavali tuomitsee selvin sanoin turvautumisen enkelien välittäjäpalveluihin,
        ja kaikkeen muuhunkin eksyttävään oppiin kuten juutalaiseen teosofiaan
        sekä judaismiin ja gnostilaisuuteen. Tuosta tulee mieleen katolisen kirkon
        suosima Marian palvonta. Myös se edustaa välittäjäpersoonan värväämistä
        Kristuksen ja ihmisen välille.

"Ei mitään uutta auringon alla". Niin, uutta esim. B.Hinnin toiminnassa ovat
        ne valtavat mittasuhteet, joilla hän operoi maailmanlaajuisessa missiossaan.
        En tiedä liikkuvatko katsojamäärät miljoonissa vai kymmenissä miljoonissa,
        kun puhutaan hänen internet- ja tv-palveluistaan.

Hinnin toimintaan kerätyt rahamäärät ovat ennenkuulumattomalla tasolla.
        Siinä on kaksi asiaa, joita voi pitää uusina ilmiöinä, ainakin mitä tulee niiden
        mittasuhteisiin; toisaalta katsojien/eksytettävien valtava lukumäärä sekä
        toisaalta eksytykseen satsatun rahallisen panoksen määrä.

Kiitos viestistäsi, oli mukava lukea tekstiä, josta voi olla aivan samaa mieltä!

PS.
        Silloinkin, kun olemme eri mieltä olleet, olen jättänyt sinulle oikeuden olla
        oikeassa - olenhan :) Joka tapauksessa pyrin muistamaan sen yhä paremmin.

Olkoon Jumalan sana meidän ainoa tuomitsijamme. Heb. 4:12
        .

• hellari83

Enpä ole ennen sattunut kuulemaan mainitsemistasi 'enkeliparantajista'.

Ystävällisesti
        SF

.

Enkelihoito/enkeliterapia, nämä hoitajat kutsuvat itseään myös enkeliparantajiksi.

Wikipedia: Enkelihoito eli enkeliterapia on uskomuslääkinnän alaan kuuluvaa energiahoitoa, jossa enkelien väitetään olevan parantavana voimana.

Enkelien sanotaan olevan läsnä koko hoidon ajan auttamassa ja ohjaamassa hoitoa. Enkelihoidossa tutustutaan koulutetun enkelihoitajan tuella ja avustuksella omaan suojelusenkeliin, joka viestii hoidettavan kanssa. Enkelihoidon kerrotaan toimivan parhaiten, jos hoidettavalla on elämässään tiettyjä ongelmia ja kysymyksiä, johon haluaa vastauksia. Enkeliin tutustumisen avulla hoidettava pääsee irti haitallisista ajatusmalleista, joka estää rakkauden ja ilon elämässä. Mahdollista on myös syvemmin tutustua koko enkelimaailmaan.

• Psalmi50.15 kirjoitti:

oppeja on aina ollut, ja Paratiisista alkaen ihmiset ovat joutuneet harjoittelemaan hyvän erottamista pahasta, siunauksen erottamista kirouksesta ja elämän erottamista kuolemasta;

5. Mooseksen kirja 30
        19 "Minä otan tänä päivänä taivaan ja maan todistajiksi teitä vastaan että minä
        o l e n - p a n n u t - s i n u n - e t e e s i - e l ä m ä n - ja - k u o l e m a n,
        s i u n a u k s e n - j a - k i r o u k s e n. - Niin valitse siis elämä, että sinä ja sinun jälkeläisesi eläisitte."

Vain Kristuksessa Jeesuksessa, Jumalan pojassa, nuo vajavaisuudet ja "meitä vastaan" olevat kiroukset poistuvat;

Kolossalaiskirje 2
        13 "Ja teidät, jotka olitte kuolleet rikoksiinne ja lihanne ympärileikkaamattomuuteen, teidät hän teki eläviksi yhdessä hänen kanssaan, antaen meille anteeksi kaikki rikokset,
        14 ja pyyhki pois sen kirjoituksen säädöksineen, joka oli meitä vastaan ja oli meidän vastustajamme; sen hän otti meidän tieltämme pois ja naulitsi ristiin."

´

• Psalmi50.15 kirjoitti:

Oikein selvä sun textistä olitko branhamilaisuutta vastaan vai puoleen? Kun ei oikein ota selvä että millä puolelella enkelit taisteli Liha vastaan vai Henki vastaan ???

• Psalmi50.15
        savonarola kirjoitti:

Oikein selvä sun textistä olitko branhamilaisuutta vastaan vai puoleen? Kun ei oikein ota selvä että millä puolelella enkelit taisteli Liha vastaan vai Henki vastaan ???

perehtynyt Brahameihin, sen paremmin kuin muihinkaan.. "eihin", mutta Raamatusta jotain luulen tietäväni ja sen pohjalta voin sanoa, ettei meidän tule pyöriä enkeleiden ympärillä, vaikka enkelit pyörisivät meidän ympärillämme. Kristuksessa on meille kätkettynä kaikki viisauden ja tiedon aarteet. Tämä tarkoittaa myös sitä, että mitään hengellistä tietoa, tai lisäarvoa on turha hakea mistään muualta, koska kaikki on kätketty Kristukseen. Ne jotka lähtevät seikkailemaan "enkeli maailmaan" ja luulevat sieltä saavansa jotain uskovaiselle tarpeellista, erehtyvät ja ovat suuressa vaarassa eksyä pois Kristuksesta.

• hellari83 kirjoitti:

Enkelihoito/enkeliterapia, nämä hoitajat kutsuvat itseään myös enkeliparantajiksi.

Wikipedia: Enkelihoito eli enkeliterapia on uskomuslääkinnän alaan kuuluvaa energiahoitoa, jossa enkelien väitetään olevan parantavana voimana.

Enkelien sanotaan olevan läsnä koko hoidon ajan auttamassa ja ohjaamassa hoitoa. Enkelihoidossa tutustutaan koulutetun enkelihoitajan tuella ja avustuksella omaan suojelusenkeliin, joka viestii hoidettavan kanssa. Enkelihoidon kerrotaan toimivan parhaiten, jos hoidettavalla on elämässään tiettyjä ongelmia ja kysymyksiä, johon haluaa vastauksia. Enkeliin tutustumisen avulla hoidettava pääsee irti haitallisista ajatusmalleista, joka estää rakkauden ja ilon elämässä. Mahdollista on myös syvemmin tutustua koko enkelimaailmaan.

En ole mikään spesialisti enkelihoidon alalla eikä minusta sellaista tulekaan.

Suhtaudun erittäin varauksellisesti kaikkiin uskomus-, energia- yms hoitoihin.

Siksi minun on helppo vahvistaa ennakkoarvioni "enkeliparantajista":

- karkeaa huijausta, hyväuskoisten ja/tai hädänalaisten ihmisten pettämistä.

Sinulle hellari83 oikein hyvää ja siunattua kevään jatkoa!

.

• Psalmi50.15 kirjoitti:

perehtynyt Brahameihin, sen paremmin kuin muihinkaan.. "eihin", mutta Raamatusta jotain luulen tietäväni ja sen pohjalta voin sanoa, ettei meidän tule pyöriä enkeleiden ympärillä, vaikka enkelit pyörisivät meidän ympärillämme. Kristuksessa on meille kätkettynä kaikki viisauden ja tiedon aarteet. Tämä tarkoittaa myös sitä, että mitään hengellistä tietoa, tai lisäarvoa on turha hakea mistään muualta, koska kaikki on kätketty Kristukseen. Ne jotka lähtevät seikkailemaan "enkeli maailmaan" ja luulevat sieltä saavansa jotain uskovaiselle tarpeellista, erehtyvät ja ovat suuressa vaarassa eksyä pois Kristuksesta.

Oli tyhjentävästi sanottu ja silloin yhdyt varmaan siihen että Todd Bentley olis syytä sanoutua itsesi irti siitä enkelioppaan joka hänet johdatti ottamaan taskuja ja muuta oppeja joka ei takula ole Raamatusta...

• savonarola kirjoitti:

Oli tyhjentävästi sanottu ja silloin yhdyt varmaan siihen että Todd Bentley olis syytä sanoutua itsesi irti siitä enkelioppaan joka hänet johdatti ottamaan taskuja ja muuta oppeja joka ei takula ole Raamatusta...

Kaikista enkeliopeista on ehdottomasti pysyttävä erillään, eikä haittaa vaikka oikein sanoutuisi niistä irti in Jesus' name ja kaikki huomio tulisi kiinnittää... Hepr. 12:2 Silmät luotuina uskon alkajaan ja täyttäjään, Jeesukseen... : )

• Psalmi50.15 kirjoitti:

Kaikista enkeliopeista on ehdottomasti pysyttävä erillään, eikä haittaa vaikka oikein sanoutuisi niistä irti in Jesus' name ja kaikki huomio tulisi kiinnittää... Hepr. 12:2 Silmät luotuina uskon alkajaan ja täyttäjään, Jeesukseen... : )

nostin sua arvoastekoissa kun tajuat tämän : ) Ole siunattu !!

Miten sitten Lahja puhtauden Lahja pyhyyden Lahja täydellisyyden kanssa josta ei vaan haluta puhua uudessa harhaviinissä ??? : )

• Psalmi50.15 kirjoitti:

kuitenkin Psalmi valmis vastaamaan tällaiseen teoreettiseen kysymykseen,
        jolla haluaisin havainnollistaa ja testata mielenkiintoasi "erääseen asiaan":

Jos oma poikasi (huom. vielä! täysin teoreettinen asetelma) olisi joutunut
        mukaan Jim Jones -nimisen helluntailaislähtöisen saarnamiehen kelkkaan,
        niin olisitko mahdollisesti suostunut opastamaan 'poikaasi' jollain tavalla?

Vai olisitko tyytynyt tuumimaan, että enpä välitä moisista jim'eistä tai
        jones'eista - minä kiinnitän katseeni Kristukseen, pitäköön poika huolen
        itsestään. Onhan hänellä jo ikääkin...mitäs minä tässä toisia neuvomaan!

http://www.uskontojenuhrientuki.fi/joukkoitsemurhat/jnstown.html

Myönnän, että tämä kysely-case ei ole kaikilta osiltaan onnistunut, mutta
        uskon sinun ymmärtävän, mihin olen tähtäämässä. Vertaa: Hes. 3:20-21

.

kuitenkin Psalmi valmis vastaamaan tällaiseen teoreettiseen kysymykseen,
        jolla haluaisin havainnollistaa ja testata mielenkiintoasi "erääseen asiaan":

Jos oma poikasi (huom. vielä! täysin teoreettinen asetelma) olisi joutunut
        mukaan Jim Jones -nimisen helluntailaislähtöisen saarnamiehen kelkkaan,
        niin olisitko mahdollisesti suostunut opastamaan 'poikaasi' jollain tavalla?

Vai olisitko tyytynyt tuumimaan, että enpä välitä moisista jim'eistä tai
        jones'eista - minä kiinnitän katseeni Kristukseen, pitäköön poika huolen
        itsestään. Onhan hänellä jo ikääkin...mitäs minä tässä toisia neuvomaan!

http://www.uskontojenuhrientuki.fi/joukkoitsemurhat/jnstown.html

Myönnän, että tämä kysely-case ei ole kaikilta osiltaan onnistunut, mutta
        uskon sinun ymmärtävän, mihin olen tähtäämässä. Vertaa: Hes. 3:20-21

.

ensin savanoralle. Uudella viinillä ja uudella / vanhalla leilillä Jeesus tarkoitti Uutta ja Vanhaa Liittoa. Mitään sellaista uutta viiniä ei ole olemassa, jota me uskovat jo emme olisi saaneet. Sinä olet saanut uutta viiniä ja se on laskettu uuteen leiliin sinussa. Tuo vanha leili oli Vanha Liitto, joka oli tullut tiensä päähän. Sen varaan laskevat ja siihen luottavat eivät saaneet osakseen uutta viiniä, koska se laskettiin vain uuteen leiliin, joka on Uusi Liitto Jeesuksessa. Jeesus sanoi, ettei Hän ole tullut etsimään vanhurskaita, vaan syntisiä. Vanhassa Liitossa oli tuo vanhurskauden vaatimus ja siihen "lakileiliin" ei ollut luvassa enää mitään uutta. Ajattele, jos nuo itsessään vanhurskaat juutalaiset olisivat saaneet vielä Pyhä Hengen sinetin tuon oma vanhurskautensa päälle, niin olisihan siinä käynyt juuri niin, kuin Jeesus sanoi. He olisivat haljenneet. Jeesus etsii niitä, jotka ovat tyhjiä astioita. Niitä, jotka janoavat vanhurskautta, eivätkä esittele omia saavutuksiaan, jotka ovat valmiita heittämään pois vanhan leilinsä ja hyväksymään tilalle uuden leilin Jeesuksessa. Tuohon uuteen leiliin Hän kaataa uuden viinin.

Vastaan Semberille: Tietenkin varoittaisin lapsiani liittymästä epäraittiiseen yhteisöön, jos he sellaista suunnittelisivat.

• -mietiskelevä-
        savonarola kirjoitti:

Onkos se totta savis, että vuonna 2001 Benny Hinnin käydessä Suomessa olit sitä mieltä, että hän on Jumalan voideltu? Jukka.finland kertoi yhdessä tapaamisessamme, että olit niin sanonut silloin. Asia tuli esille, kun kyselin uskovilta mitä he ajattelevat B.H:n palvelutoimesta. Oletko muuttanut mieltä vai kertoiko j.f väärin?.

Suomalainen sananlasku sanoo hyvin tyhjentävästi: Minkä eteensä jättää sen takaansa löytää.

Onko Benny Hinn yhä "se tuleva voideltu"?

Eikö Branham ole jo Hinniä ennen oppejaan levittänyt eksyttäjä? Kumpikin toimi enkelien välityksellä ja Hinn toimii yhä enkelien ja haudoilta hakemiensa voimien kautta. Hyväksytkö sen ja annat hänelle siunauksen? Vai antoiko j.f väärän todistuksen, kun 2001 väitti sun uskovan Hinnin todistukseen ja profetioihin?

Tunnen j.f:n hyvin ja myös tapasi olla vastaamatta. Eteenkin palstalla pyydettyyn todistukseen uskoon tulemisestasi. Semmoista en ole lukenut vaikka asiaa on sulta monia kertoja kyselty. Tiedät varmaan, että raamatun mukaan pitää vastata uskonsa perusteista kysyville.

• ml213.

Jos pohditaan tuon Luuk 11:34 jakeen opetusta ja siirretään se ihmisen arkeen/todellisuuteen, niin kyllä se valo, joka ihmisessä on, voi olla pimeyttä.

Ihmiselle vaikeimpia asioita lienee tuntea itseään aj erikoisesti todellisuutta.Siis sen hetkistä. Monastihan ihminen näkee itsensä menneisyyttään muistellen.Esim. näkee oikeassa valossa menneisyytensä /käyttäytymisensä ja siten virheensä.

Tuo valo, joka valaisee laajasti ja tarkasti, niin on totuus. Jeesus on tie totuus ja elämä.Siis kaikki valheelisuus ja valheessa eläminen sokeuttaa ihmistä ja juuri tämä sokean ihmisen elämä on erittäin haavoittuva.

• ml213:
        >>Ihmiselle vaikeimpia asioita lienee tuntea itseään aj erikoisesti todellisuutta.

• ml213.

ml213:
        >>Ihmiselle vaikeimpia asioita lienee tuntea itseään aj erikoisesti todellisuutta.

"Mutta, viallisen lampun väärä valo voi olla kokonaan lähtöisin 'omasta silmästä'."
        -------
        Noinhan se todellisuudessa on. Vaikka toinen ihminen toisi eteen todelisuuden/totuuden, niin väärän valon omaavan ihmisen ymmärrys ei näe asiaa oikein.

Kun kyse on uskon asioista, niin hyvä esimerkki tästä on kaste.Vaikka kaste on Krisuksen opin alkeita, mutta jos sitä ei nähdä oikeassa valossa, niin monetb muutkin asiat tulevat ristiriitaisiksi eli sokeudesta on kysymys.

Niin, vaikka kysymys on aikuisista ihmisitä, niin ymmärrän, miten ihminen ei etsi koko sydämämmisesti totuutta,- jos ei näe kastetta oikein.
        Sama mielikuva pätee muihinkin asioihin/ilmoituksiin eli ihminen monasti ei halua huomioida kokonaisuutta/kaikkia ilmoituksia asiaan liittyen ja näin hän pysyy sokeana tai heikko näköisenä.

Kun synnymme ja elämme näijn uskonnollisessa maassa kuin Suomi on, niin uudestisyntyneeltä ihmiseltä odotetaan rohkeutta, jos aikoo kasvaa pois näistä itsestään selvyytenä pidetyistä asioista. Uskonnollisuus juuri sokeuttaa ihmistä ajatellebn Raamatun ilmoituksia.

• Jeesus pelastaa

Näin se menee.

On kuitenkin hyvä ottaa huomioon se tosiasia että meissä itsessämme on voimia "syntiinlankeemus" joka suorastaan etsii väärää valoa (valhe). Ylpeys on salakavalin ihmisessä, sen voima on hyvin salattua meiltä itseltämme.

Ylpeys on niin ovela, että se osaa pukeutua myös näyttävään nöyryyden kaapuun. Ylpeydestä on hyvin sanottu, että se kieltäytyy näkemästä tosiasioita, ja kieltäytyy toimimasta tosiasioiden edellyttämällä tavalla.
      Ihminen alkaa hyvin helposti luulemaan itsestänsä liikoja. Jos Jumala on lahjoittanut vaikkapa jotakin armolahjaa, niin ylpeys on tekemässä siitä nopeasti persoonan lahjan, ikään kuin tuo valo tulisi ihmisestä mikä tulee todellisuudessa Jumalasta.

Eräs tuntemani pappi kirjoitta aiheesta hauskalla tavalla, "he ovat ylpeitä nöyryydestään" :-)))

• Kolossalaiskirje:

2:18 Älköön teiltä riistäkö voittopalkintoanne kukaan, joka on
        mieltynyt nöyryyteen ja enkelien palvelemiseen ja pöyhkeilee
        näyistään ja on lihallisen mielensä turhaan paisuttama

2:23 Tällä kaikella tosin on viisauden maine itsevalitun
        jumalanpalveluksen ja nöyryyden vuoksi ja sentähden, ettei
        se ruumista säästä; mutta se on ilman mitään arvoa, ja se
        tapahtuu lihan tyydyttämiseksi."

Niin, nöyryydellä ylpeily ei liene kovin harvinainen harrastus uskovien keskellä.

Paavali kirjoittaa kolossalaisille vääränlaisesta nöyryydestä, joka saattaa liittyä
        enkelien palvelemiseen tai näyistä pöyhkeilemiseen. Nöyryyttä kyllä voidaan
        ilman näkyjä tai enkelipalvontaakin näytellä ulkonaisella, hurskastelevalla tavalla
        pukeutuen jumalisuuden ulkokuoreen, vaikka sisällä olisi "ryöstöä ja pahuutta".

Jumala tuntee meidät läpikotaisin, Hän näkee totuuden salatuimpaan saakka.
        Vanhurskas Jumala on meidän tuomitsijamme, vaikka ihmiset mitä sanoisivat
        - tai jättäisivät sanomatta.

.

• matkamiehen mieli

>>Ylpeydestä on hyvin sanottu, että se kieltäytyy näkemästä tosiasioita, ja kieltäytyy toimimasta tosiasioiden edellyttämällä tavalla.

• matkamiehen mieli

Kolossalaiskirje:

2:18 Älköön teiltä riistäkö voittopalkintoanne kukaan, joka on
        mieltynyt nöyryyteen ja enkelien palvelemiseen ja pöyhkeilee
        näyistään ja on lihallisen mielensä turhaan paisuttama

2:23 Tällä kaikella tosin on viisauden maine itsevalitun
        jumalanpalveluksen ja nöyryyden vuoksi ja sentähden, ettei
        se ruumista säästä; mutta se on ilman mitään arvoa, ja se
        tapahtuu lihan tyydyttämiseksi."

Niin, nöyryydellä ylpeily ei liene kovin harvinainen harrastus uskovien keskellä.

Paavali kirjoittaa kolossalaisille vääränlaisesta nöyryydestä, joka saattaa liittyä
        enkelien palvelemiseen tai näyistä pöyhkeilemiseen. Nöyryyttä kyllä voidaan
        ilman näkyjä tai enkelipalvontaakin näytellä ulkonaisella, hurskastelevalla tavalla
        pukeutuen jumalisuuden ulkokuoreen, vaikka sisällä olisi "ryöstöä ja pahuutta".

Jumala tuntee meidät läpikotaisin, Hän näkee totuuden salatuimpaan saakka.

.

>>Jumala tuntee meidät läpikotaisin, Hän näkee totuuden salatuimpaan saakka.

• merihukka
        matkamiehen mieli kirjoitti:

>>Ylpeydestä on hyvin sanottu, että se kieltäytyy näkemästä tosiasioita, ja kieltäytyy toimimasta tosiasioiden edellyttämällä tavalla.

"Tulkoon valkeus ja siitä se lähti. Hominidin pitkä tie ihmiseksi alkoi ensimmäisen kepin ottamisella oman ruumiinsa jatkeeksi elintarpeiden saamisen helpottamiseksi. Luonto oli jo muokannut anatomisia piirteitä askeleen toteuttamiseksi."

Näin aloitti 3.9.3127 maailmankuulu biologi Pekka Annelius tervehdyspuheensa maailman 50 viimeisen kristityn tapaamisessa Afrikan SOLKAP kaupungissa, entisessä Nairobissa ja jatkoi.

"Se oli vasta alkua. Tunnetaan satoja eläinlajeja, jotka käyttävät alkeellisia työkaluja, mutta eivät ole tajunnallisesti kehittyneet. Kesti miljoonia vuosia keihään ja jousen kehittämiseen. Ajattelu ja aivot muokkautuivat anatomisten muutosten mukana ja maailmalle asteli lajimme Homo Sapiens.
        Työtoiminta ja työkalujen kehittäminen lähti liikkeelle elintarvikkeiden saatavuuden tarpeesta ja niiden saatavuus on edelleenkin tuotantomme perusta, vaikka sitä ei nyt avaruusmatkailun aikakaudella helposti huomatakaan.
        Tiedostuksen mukana kasvoi harhapolku ajatuksena ikuisesta elämästä. Pimeys jopa yritti kaapata vallan esi-isiemme mielissä 2000-luvun puolvälissä. Muistatte itse paremmin kirjoistanne silloisen maailmanlopun ajatusten hörhöilyn, joista kuitenkin lopulta päästiin eroon.
        Toivotan teille onnea ja menestystä. Olette tehneet suurenmoista työtä pitäessänne yllä vanhoja perinteitä ja josta maailma on voinut havainnollistaa entisaikaista taikauskoista käyttäytymistä. Yhdistyneen maailmanvaltion rahoitus toimintanne jatkolle on turvattu.

Toivomme hartaasti että jatkatte edelleen mottonne Tie - totuus - elämä = Opiskelu - todellisuus - elämänhalu perusteella. Samalla pyydän saada ilmoittaa, että vihdoinkin on voitu todistaa pimeä aineen ja energian olemassaolo. Se perustui kauan matemaattisten laskelmien todennäköisyyteen ja muuttui vihdoin lihaksi, kuten muinaiset edeltäjänne materiaa kuvasivat. Muistaakseni jotkut kristityt pari tuhatta vuotta sitten etsivät sieltä paholaishenkimaailmaa.
        Tässä, jos saan antaa tei....."

Toimituksen tiedotus.
        Pekka Annelius jatkaa entisen Suomi-nimisen valtion maineikkaita perinteitä biologian tutkimuksessa kansainvälisen biologisen isntituutin johtajana.

• merihukka kirjoitti:

"Tulkoon valkeus ja siitä se lähti. Hominidin pitkä tie ihmiseksi alkoi ensimmäisen kepin ottamisella oman ruumiinsa jatkeeksi elintarpeiden saamisen helpottamiseksi. Luonto oli jo muokannut anatomisia piirteitä askeleen toteuttamiseksi."

Näin aloitti 3.9.3127 maailmankuulu biologi Pekka Annelius tervehdyspuheensa maailman 50 viimeisen kristityn tapaamisessa Afrikan SOLKAP kaupungissa, entisessä Nairobissa ja jatkoi.

"Se oli vasta alkua. Tunnetaan satoja eläinlajeja, jotka käyttävät alkeellisia työkaluja, mutta eivät ole tajunnallisesti kehittyneet. Kesti miljoonia vuosia keihään ja jousen kehittämiseen. Ajattelu ja aivot muokkautuivat anatomisten muutosten mukana ja maailmalle asteli lajimme Homo Sapiens.
        Työtoiminta ja työkalujen kehittäminen lähti liikkeelle elintarvikkeiden saatavuuden tarpeesta ja niiden saatavuus on edelleenkin tuotantomme perusta, vaikka sitä ei nyt avaruusmatkailun aikakaudella helposti huomatakaan.
        Tiedostuksen mukana kasvoi harhapolku ajatuksena ikuisesta elämästä. Pimeys jopa yritti kaapata vallan esi-isiemme mielissä 2000-luvun puolvälissä. Muistatte itse paremmin kirjoistanne silloisen maailmanlopun ajatusten hörhöilyn, joista kuitenkin lopulta päästiin eroon.
        Toivotan teille onnea ja menestystä. Olette tehneet suurenmoista työtä pitäessänne yllä vanhoja perinteitä ja josta maailma on voinut havainnollistaa entisaikaista taikauskoista käyttäytymistä. Yhdistyneen maailmanvaltion rahoitus toimintanne jatkolle on turvattu.

Toivomme hartaasti että jatkatte edelleen mottonne Tie - totuus - elämä = Opiskelu - todellisuus - elämänhalu perusteella. Samalla pyydän saada ilmoittaa, että vihdoinkin on voitu todistaa pimeä aineen ja energian olemassaolo. Se perustui kauan matemaattisten laskelmien todennäköisyyteen ja muuttui vihdoin lihaksi, kuten muinaiset edeltäjänne materiaa kuvasivat. Muistaakseni jotkut kristityt pari tuhatta vuotta sitten etsivät sieltä paholaishenkimaailmaa.
        Tässä, jos saan antaa tei....."

Toimituksen tiedotus.
        Pekka Annelius jatkaa entisen Suomi-nimisen valtion maineikkaita perinteitä biologian tutkimuksessa kansainvälisen biologisen isntituutin johtajana.

Attn: nimimerkki merihukka

Paavalin kirjeestä roomalaisille:

1:18 Sillä Jumalan viha ilmestyy taivaasta kaikkea ihmisten jumalattomuutta
        ja vääryyttä vastaan, niiden, jotka pitävät totuutta vääryyden vallassa,

1:19 sentähden että se, mikä Jumalasta voidaan tietää, on ilmeistä
        heidän keskuudessaan; sillä Jumala on sen heille ilmoittanut.

1:20 Sillä hänen näkymätön olemuksensa, hänen iankaikkinen voimansa ja
        jumalallisuutensa, ovat, kun niitä hänen teoissansa tarkataan, maailman
        luomisesta asti nähtävinä, niin etteivät he voi millään itseänsä puolustaa,

1:21 koska he, vaikka ovat tunteneet Jumalan, eivät ole häntä Jumalana
        kunnioittaneet eivätkä kiittäneet, vaan ovat ajatuksiltansa turhistuneet,
        ja heidän ymmärtämätön sydämensä on pimentynyt.

1:22 Kehuessaan viisaita olevansa he ovat tyhmiksi tulleet

1:23 ja ovat katoamattoman Jumalan kirkkauden muuttaneet katoavaisen
        ihmisen ja lintujen ja nelijalkaisten ja matelevaisten kuvan kaltaiseksi.

1:24 Sentähden Jumala on heidät, heidän sydämensä himoissa, hyljännyt
        saastaisuuteen, häpäisemään itse omat ruumiinsa,

1:25 nuo, jotka ovat vaihtaneet Jumalan totuuden valheeseen ja
        kunnioittaneet ja palvelleet luotua enemmän kuin Luojaa, joka on
        ylistetty iankaikkisesti, amen."

Millä aiot merihukka itseäsi puolustaa, kun kerran Jumalan edessä joudut
        tekemään tiliä pilkkaavista sanoistasi? Käänny ajoissa ja usko evankeliumi!

"Sillä kirjoitettu on: 'Niin totta kuin minä elän, sanoo Herra,
        minun edessäni pitää jokaisen polven notkistuman ja jokaisen
        kielen ylistämän Jumalaa.' Niin on siis meidän jokaisen tehtävä
        Jumalalle tili itsestämme." Room. 14:11-12

.

• merihukka

.

Missähän kohtaa pilkasin ja ketä?

Hukan puolustuspuheenvuoro.
        - 1:18 (Room.). Missä jumalasi rakkaus SF? Hoet vihaasi persoonaani kohtaan raamatunjakeilla.
        Jakeessa kirjoittaja perää totuutta todellisuudesta. Kirjoittaja ymmärsi itse maan pannukakkuna ja
        auringon kiertävän sitä. Tähdet taivaalla olivat valopisteitä. Moni valopiste on kaukainen galaksi ja
        tästäkään ei ollut tiedon muruakaan.
        Nyt tiedetään enemmän. Nykyihmisten syy ei ole se, raamattuun laitettiin pehmoisia.

- 1:19. Kenelle ja missä jumalasi on ilmoittautunut?

- 1:20. Tässä puolustetaan jumalasi olemassaoloa lihalla, materialla eli aihetodisteilla. Kukaan ei ole
        sitä kuullut tai nähnyt. Tämä kieltää edellisen jakeen. Kirjoittaja kumoaa itsensä. Maailmaa ei
        ole luotu. Sinäkin tiedät sen.

- 1:21. Kyllä minä tiedostan maailman, materian, olemassaolon ja sen liikkeen. Tiedostan myös
        arkeologian ja muiden tieteiden löydöt todellisuuden olemuksesta ja historiallisesta kehityk-
        sestä. Kuuntelin koulutunneilla asiatietoja.

- 1:22. Katsopas peiliin ja mietiskele.Luonnollinen ihminen ei pyri väittämään enempää kuin todisteet
        sallivat.

- 1:23. Taas katse peiliin. Jumala taivaineen ja henkiväestöineen on juuri uskovien luoma maallisen
        henkinen kuva. Uskonnottomilla ei ole tuon kuvan luomisessa osaa eikä arpaa. Tässäkin UT kumoaa
        itsensä.

- 1:24. "Jumala" rakastaa totuutta. Hän ei hyväksy itsensä nimissä tosiasioiden vääristelyä. Uskovat ovat
        häpäisseet itsensä hylätessään tieteelliset tosiasat, eikä "jumala" katso enää heidän peräänsä.

- 1:25. Olet tehnyt suuren synnin SF, kun olet hylännyt "jumalan" totuuden. Se on sinunkin nähtävillä,
        kaikkialla. Kuitenkin menit antiikin aikaisten kirjoittajien ansaan ja toistat vähätietoisten ihmisten
        lausumia totuutena.

SF, nykyään ei kukaan ota enää mitään oppia vastaan pelottelutaktiikan avulla. Ei edes uskovat.
        Uskovat elävät tämän maailman lihassa. Heitäkään ei saa siitä millään opilla irti. He ymmärtävät ja tiedostavat ulkoisen maailman ja siinä tapahtuvia asioita ja sovittavat elämänsä sen mukaan. Sille ei kukaan voi mitään.

Esittämäsi raamatunjakeet olivat yhtä sananhelinää vailla sisältöä. Ja niissä esiintyvät totuuden vaatimukset sinä heität roskana menemään.

.

"Käänny ajoissa ja usko evankeliumi!"

Tuollaiset kehotukset rikkovat lakia.

• Pe.ku kirjoitti:

"Käänny ajoissa ja usko evankeliumi!"

Tuollaiset kehotukset rikkovat lakia.

Missäkö niin lukee Raamatussa niin ?

• Jeesus pelastaa
        matkamiehen mieli kirjoitti:

... on juuri tuo ylpeys. :-)

Sanapari "kieltäytyy näkemästä", tarkoittaa paitsi rationaalista ajattelua, niin vielä paljon enemmän alitajunnan tiedostamatonta torjuntaa, josta ihminen itse ei ole lainkaan tietoinen.

Kirjoittamani lause on siis hyvä, jos sen sisällön ymmärtää oiken. Olen tuon oppinut kriisiterapeutti Seija Leppäsen luennolla, enkä ole unohtanut sitä.

Lauseeseen liittyy suuri salaisuus, se on ikäänkuinkuin kartta ihmisen tiedostamattoman minä alueelle.
        Ylpeys on nimittäin hyvin salattu synti. Ylpeys nimittän johti syntiinlankeemukseen, jonka seurauksista koko luomakunta kärsii hamaan maailmanloppuun asti.
        ---------
        Otetaan esimerkki ylpeydestä: Mustasukkainen ihminen ei omasta mielestään ole mustasukkainen, hän näkee sairaan käytöksensä suurena rakkautena ja toisesta välittämisenä. Vaikka toiset sanovat että olet sairas, paranoidinen, niin ei hän ole kun hän ei ole.

Toinen meitä uskovia erityisesti puhutteleva esimerkki vakavammasta ylpeydestä:

On paljon ihmisiä jotka kuvittelevat itsensä hyviksi ihmisiksi, vaikka todellisuudessa KAIKKI ihmiset ovat pahoja, - murhaajia.

Jotkut uskovat muuttuvansa jonkun prosessin seurauksena Jumalalle kelvollisiksi ihmisiksi, vaikka sellainen ei ole Jumalan sanan mukaan lainkaan mahdollista IHMISELLE. Ihminen voi kelvata Jumalalle ainoastaan sillä tavalla, että syyllinen SIIS MURHAAJA julistetaan syyttömäki KRISTUKSEN ANSION TÄHDEN. Ylpeä ihminen ei koskaan tunne eikä tunnusta olevansa KOKONAAN syntinen, mikä olisi edellytys sille, että ihminen tarvitsee KOKONAISEN Kristuksen teon syntiensä sovitukseksi. ARMO tarkoittaa Jumalan ansiotonta rakkautta, jonka hän osoittaa syntiselle, ilman tämän omia ansoita.

Siivosyntisyys (kaupankäynti Jumalan kanssa) johtaa omavanhurskauteen, se on tila jossa ihminen kuvittelee tekevänsä oman osansa ja saavansa Jumalalta lahjaksi sen osan pyhyyttä ja vanhurskautta jossa ei itse onnistu.
        Paavali sanoo kuvaavasti, - se on saastainen vaate.

Jumalalle kelpaa vain hänen poikansa Jeesuksen Kristuksen täydellinen vanhurskaus, sitä ei voi ihmisen teoilla täydentää, ei paikata eikä parantaa. Kristuksen vanhurskautta ei voi myöskään ostaa (tekemisillään), ei osamaksulla eikä kertasuorituksella. Joka Kristuksen vanhurskauden voittaa, saa koko puvun omakseen, lahjaksi ilman omia ansioitaan. Muistanette sotamiehet, jotka heittivät Jeesuksen ihokkaasta arpaa, sitä ei jaettu sotilaisen kesken, vaan siitä heitettiin arpaa. Kenelle arpa lankesi sai omakseen Jeesuksen vanhurskauden jota tuo puku kuvaa. Se PUKU oli kudottu ylhäältä alas asti, niin kuin ehkä muistatte.
        Jumalan vanhurskaus on tuotu VALMIINA SYNTISILLE, - YLHÄÄLTÄ. Alimmaisiin maan paikkoihin, niin kuin Raamattu sanoo.

Fil. 2:5 Olkoon teillä se mieli, joka myös Kristuksella Jeesuksella oli,
        Fil. 2:6 joka ei, vaikka hänellä olikin Jumalan muoto, katsonut saaliiksensa olla Jumalan kaltainen,
        Fil. 2:7 vaan tyhjensi itsensä ja otti orjan muodon, tuli ihmisten kaltaiseksi, ja hänet havaittiin olennaltaan sellaiseksi kuin ihminen;
        Fil. 2:8 hän nöyryytti itsensä ja oli kuuliainen kuolemaan asti, hamaan ristin kuolemaan asti.
        Fil. 2:9 Sentähden onkin Jumala hänet korkealle korottanut ja antanut hänelle nimen, kaikkia muita nimiä korkeamman,
        Fil. 2:10 niin että kaikkien polvien pitää Jeesuksen nimeen notkistuman, sekä niitten, jotka taivaissa ovat, että niitten, jotka maan päällä ovat, ja niitten, jotka maan alla ovat,
        Fil. 2:11 ja jokaisen kielen pitää tunnustaman Isän Jumalan kunniaksi, että Jeesus Kristus on Herra.

• merihukka kirjoitti:

- 1:18 (Room.). Missä jumalasi rakkaus SF? Hoet vihaasi persoonaani kohtaan raamatunjakeilla.
        Jakeessa kirjoittaja perää totuutta todellisuudesta. Kirjoittaja ymmärsi itse maan pannukakkuna ja
        auringon kiertävän sitä. Tähdet taivaalla olivat valopisteitä. Moni valopiste on kaukainen galaksi ja
        Nyt tiedetään enemmän. Nykyihmisten syy ei ole se, raamattuun laitettiin pehmoisia.

- 1:20. Tässä puolustetaan jumalasi olemassaoloa lihalla, materialla eli aihetodisteilla. Kukaan ei ole
        sitä kuullut tai nähnyt. Tämä kieltää edellisen jakeen. Kirjoittaja kumoaa itsensä. Maailmaa ei

- 1:21. Kyllä minä tiedostan maailman, materian, olemassaolon ja sen liikkeen. Tiedostan myös
        arkeologian ja muiden tieteiden löydöt todellisuuden olemuksesta ja historiallisesta kehityk-

- 1:22. Katsopas peiliin ja mietiskele.Luonnollinen ihminen ei pyri väittämään enempää kuin todisteet
        sallivat.

- 1:23. Taas katse peiliin. Jumala taivaineen ja henkiväestöineen on juuri uskovien luoma maallisen
        henkinen kuva. Uskonnottomilla ei ole tuon kuvan luomisessa osaa eikä arpaa. Tässäkin UT kumoaa
        itsensä.

- 1:24. "Jumala" rakastaa totuutta. Hän ei hyväksy itsensä nimissä tosiasioiden vääristelyä. Uskovat ovat
        häpäisseet itsensä hylätessään tieteelliset tosiasat, eikä "jumala" katso enää heidän peräänsä.

- 1:25. Olet tehnyt suuren synnin SF, kun olet hylännyt "jumalan" totuuden. Se on sinunkin nähtävillä,
        kaikkialla. Kuitenkin menit antiikin aikaisten kirjoittajien ansaan ja toistat vähätietoisten ihmisten
        lausumia totuutena.

SF, nykyään ei kukaan ota enää mitään oppia vastaan pelottelutaktiikan avulla. Ei edes uskovat.
        Uskovat elävät tämän maailman lihassa. Heitäkään ei saa siitä millään opilla irti. He ymmärtävät ja tiedostavat ulkoisen maailman ja siinä tapahtuvia asioita ja sovittavat elämänsä sen mukaan. Sille ei kukaan voi mitään.

Esittämäsi raamatunjakeet olivat yhtä sananhelinää vailla sisältöä. Ja niissä esiintyvät totuuden vaatimukset sinä heität roskana menemään.

Ote tarinastasi (kenties huumoria sinulle, mutta de-facto pilkkaa Jumalan Sanalle):

>>"Tulkoon valkeus ja siitä se lähti. Hominidin pitkä tie ihmiseksi alkoi ensimmäisen
        kepin ottamisella oman ruumiinsa jatkeeksi elintarpeiden saamisen helpottamiseksi.Missähän kohtaa pilkasin ja ketä?Olet tehnyt suuren synnin SF, kun olet hylännyt "jumalan" totuuden.>SF, nykyään ei kukaan ota enää mitään oppia vastaan pelottelutaktiikan avulla.

• merihukka kirjoitti:

sallivat.

itsensä.

lausumia totuutena.

Aika lailla hiljaiseksi meni tämä keskustelu sen jälkeen, kun viittasin rikoslakiin
        osoittaakseni niitä reunaehtoja, joita liittyy jumalanpilkkaan vielä tämän päivän
        maallistuneessa ja kovaa kyytiä uuspakanallistuvassa Suomessakin.

Myönnän silti, että havainnollistin asiaani turhan voimakkaasti. Vaikka teroitinkin
        huolella sitä, etten ole aikeissa ryhtyä minkäänlaisiin toimiin Hukkaa vastaan, niin
        kaikesta huolimatta joku saattoi epäillä minun olleen "prosessiin päin kallellaan".

Väärinkäsityksen välttämiseksi korostan edelleen syvää rauhan tahtoani ja sitä,
        että rikoslain 17.luvun 10 §:n syytekynnys ei suinkaan ole ylittymässä nimimerkki
        merihukan kirjoittelussa. Seuraavassa on oheistekstiä ko. asiaan liittyen:

"Rikoslain 17 luvun 10 §:n perusteluissa (HE 6/1997) todetaan, ettei uskonnollisen
        yhteisön asiallinen arvostelu toteuta uskonrauhan rikkomisen tunnusmerkistöä.
        Sitä ei lain esitöiden mukaan toteuta myöskään ivallisessa sävyssä tapahtuva
        arvostelu, johon sisältyy asiallisia perusteita.

Kysymyksessä olevan säännöksen soveltaminen edellyttää hallituksen esityksen
        mukaan, että on ilmaistu pyhänä pidettävään seikkaan kohdistuva käsitys, joka
        on omiaan halventamaan kohteen arvoa toisen ihmisen silmissä. Teko voidaan
        katsoa tapahtuneen loukkaamistarkoituksessa, kun herjaamisen tai häpäisemisen
        loukkaavuuden käsittävät myös sellaiset henkilöt, jotka kenties itse eivät pidä
        herjaamisen tai häpäisemisen kohdetta pyhänä, mutta antavat arvoa toisella
        tavalla ajattelevien ihmisten vakaumukselle."

Maallisen lainsäädännön valossa ei siis ole mitään hätää. Voimme hengittää vapaasti.

Uskonnon (ml. uskonnottomuuden) vapaus on asia, jota tulee puolustaa. En ole sitä
        vapautta millään tavoin vastustamassa. Toivottavasti merihukka nyt pääsee jatkamaan
        tai päättämään tämän aiheen käsittelyä vapautuneessa ilmapiirissä.

.

• h-palstalla

pyöritellään paljon Raamatunjakeita, mutta kun tarkemmin tutkii rivienvälejä, niin monta löytyy jotka eivät tunne tätä VALOA, joka on Jeesus Kristus.

Ps. 36: 8-10 Kuinka kallis on sinun armosi, Jumala!
      Ihmislapset etsivät sinun siipiesi suojaa.
      9) Heidät ravitaan sinun huoneesi lihavuudella,
      sinä annat heidän juoda suloisuutesi virrasta.
      10) Sillä sinun tykönäsi on elämän lähde;
      sinun valkeudessasi me näemme valkeuden.

Jeesus on totinen valkeus. (Jumala on valkeus, sillä hänessä ei ole mitään pimeyttä)

Joh. 12:46 "Minä olen tullut valkeudeksi maailmaan, ettei yksikään, joka minuun uskoo, jäisi pimeyteen."

Lihansa päivinä aikalaistensa keskuudessa vaeltaessaan harvat uskoivat Hänet siksi joka Hän oli.

He sanoivat: "Kuitenkin, me tiedämme, mistä tämä on; mutta kun Kristus tulee, niin ei kukaan tiedä, mistä hän on." Joh. 7:29 (eivätpä tunteneet Häntä)

Niinpä Jeesus sanoikin: "Te ette tunne minua ettekä minun Isääni: jos te tuntisitte minut, niin te tuntisitte myös minun Isäni".

Pietari antoi tunnustuksen: "Sinä olet Kristus, elävän Jumalan Poika", ja johon Jeesus vastasi, että "ei liha ja veri ole sitä sinulle ilmoittanut, vaan minun Isäni, joka on taivaassa".

Myös Tuomas sai tunnustaa Jeesuksen Hänen ylösnousemuksensa jälkeen Herrakseen ja Jumalakseen.

Samoin samarialainen nainen siellä kaivolla Jeesuksen kohdatessaan ymmärsi, että tässä on varmaan Kristus.
      Kuten tuossa psalmissa 36 sanotaan, että Jumalan tykönä on elämän lähde, niin Jeesus puheli tälle samariaiselle naiselle:
      "Jos sinä tietäisit Jumalan lahjan, ja kuka se on, joka sinulle sanoo: 'Anna minulle juoda', niin sinä pyytäisit häneltä, ja hän antaisi sinulle elävää vettä."
      Nainen sanoi: "Minä tiedän, että Messias on tuleva, hän, jota sanotaan Kristukseksi: kun hän tulee, ilmoittaa hän meille kaikki".
      Jeesus sanoi: "Minä olen se, minä, joka puhun sinun kanssasi.
      Nainen jätti vesiastiansa ja meni kaupunkiin ja ilmoitti ihmisille:
      "Tulkaa katsomaan miestä, joka on sanonut minulle kaikki, mitä minä olen tehnyt. Eiköhän se vain liene Kristus?"
      Monet samarialaiset siitä kaupungista uskoivat naisen puheen tähden, mutta kun kuuntelivat Jeesusta, niin uskoivat Hänen sanaansa ja sanoivat, että me "itse olemme kuulleet ja tiedämme, että tämä on totisesti maailman Vapahtaja". (katkelmia Joh. 4)

Uskokaamme valkeuteen, että me valkeuden lapsiksi tulisimme. Vaeltakaamme valkeudessa ja rauhan Jumala on oleva meidän kanssamme sanansa mukaan maailman loppuun asti.

• merihukka

Olet hävinnyt muutaman kerran väittelyssä maailman olemuksesta kirkkaasti. Lukijat ovat pistäneet merkille köykäiset näkemyksesi. Häpeä raastaa sisintäsi. Haluat isällisesti vedota jumalanpilkkalakiin kun itse olen tuonut esille sitä, että uskovilta ei ole poistettu lakia. He ovat lain edessä yhdenvertaisia uskonnottomien kanssa. Laki heijastaa aikamme moraalikäsitystä maassamme.
        Uskovilla on omat synti- ym. lakinsa ikuisuuselämää varten, mutta ne eivät korvaa maallisia lakeja.

Toivoisin, että nostaisit syytteen vastaani jumalanpilkkalain nojalla. Sitä sinä haluat, kun tiedolliset perustelusi pettävät. Jos Jumala ei siedä maallista arvostelua, niin käydään vain oikeutta maallisessa oikeudessa.

Joko Jumala, UT tai sen tulkinta tai SF tulkitsee pimeyden ja valon suhdetta tolkuttomasti. Monet uskovat ja niiden mukana SF tulkitsevat valkeuden uskomiseksi Jeesuksen parantavaan voimaan ikuisen elämän tavoittelussa.
        Pimeys on uskonteorian mukaan uskon kieltämistä ja samalla tieteellisen tutkimuksen ja reaalisten aistihavaintojen harjoittamista.
        Maallisella tiedolla ei olisi mitään merkitystä ihmisen elämälle.

Kristinusko ja sen oppikirja raamattu voittopuolisesti kääntää todellisuuden tiedostamisen nurinpäin. Tietämättömyys on sille hyve ja tieto on uskoa sellaisiin asioihin joista ei ole tietoa.

Valolla tarkoitan tiedon hankintaa ja pimeydellä käpertymistä taikauskoon tai yleenä uskomuksiin tiedon sijasta.
        Kirjoitin kuvitelmassani, että valo tuli varhaiselle hominidille työkalun ja työtoiminnon mukana. Valo tarkoittaa tajunnan muodostumista. Evoluutioprosessissa työn merkitys on erittäin suuri tajunnan ja nykyaikaisten aivojen muodostumisessa ja kehityslinjassa luonnonvaraisesta eläimestä työkalujen käyttöä hallitseviksi ihmisiksi. Tietoisuus ja tiedon hankinta taas edistivät työtoimintojen kehittymstä.
        Raamatun luomiskertomukset kertovat tajunnan alkuperästä hölynpölyä.

Pyrin osoittamaan, että raamatun lausuntoja pimeydestä ja valkeudesta voidaan tulkita osoittamaan tiedon hankinnan tärkeyttä. Uskomukset siellä ovat ja pysyvät puolustelematta. Monet Jeesuksen nimiin asetetut vertaukset puolustavat tietoa.
        SF ja monet uskovat haluavat antaa sellaisen kuvan, että Jumala vihaa tietoa ja maallisen tutkimusta. Jos tämä on totta, niin Jumala puolustaa tyhmyyttä. Jumala olisi tyhmyyden ylistyslaulu SF:n mukaan.

Paavali ei taatusti viitannut pimeään aineeseen ja energiaan. Ei pidä olla naurettava. Hän ei ymmärtänyt edes, että maa olisi pyöreä, pyörii akselinsa ympäri ja kiertää aurinkoa. Hän kuvitteli tähdet valopisteiksi tajuamatta niiden olevan aurinkoja tai peräti kaukaisia galakseja. Jos PH ilmoitti hänelle asiasta, niin silloin UT:n pitäisi puolustaa tiedettä uskomusten sijasta. Eikä totta?

SF. Laita vain syyteilmoitus muhimaan. Odotan sitä innolla.

• merihukka kirjoitti:

Olet hävinnyt muutaman kerran väittelyssä maailman olemuksesta kirkkaasti. Lukijat ovat pistäneet merkille köykäiset näkemyksesi. Häpeä raastaa sisintäsi. Haluat isällisesti vedota jumalanpilkkalakiin kun itse olen tuonut esille sitä, että uskovilta ei ole poistettu lakia. He ovat lain edessä yhdenvertaisia uskonnottomien kanssa. Laki heijastaa aikamme moraalikäsitystä maassamme.
        Uskovilla on omat synti- ym. lakinsa ikuisuuselämää varten, mutta ne eivät korvaa maallisia lakeja.

Toivoisin, että nostaisit syytteen vastaani jumalanpilkkalain nojalla. Sitä sinä haluat, kun tiedolliset perustelusi pettävät. Jos Jumala ei siedä maallista arvostelua, niin käydään vain oikeutta maallisessa oikeudessa.

Joko Jumala, UT tai sen tulkinta tai SF tulkitsee pimeyden ja valon suhdetta tolkuttomasti. Monet uskovat ja niiden mukana SF tulkitsevat valkeuden uskomiseksi Jeesuksen parantavaan voimaan ikuisen elämän tavoittelussa.
        Pimeys on uskonteorian mukaan uskon kieltämistä ja samalla tieteellisen tutkimuksen ja reaalisten aistihavaintojen harjoittamista.
        Maallisella tiedolla ei olisi mitään merkitystä ihmisen elämälle.

Kristinusko ja sen oppikirja raamattu voittopuolisesti kääntää todellisuuden tiedostamisen nurinpäin. Tietämättömyys on sille hyve ja tieto on uskoa sellaisiin asioihin joista ei ole tietoa.

Valolla tarkoitan tiedon hankintaa ja pimeydellä käpertymistä taikauskoon tai yleenä uskomuksiin tiedon sijasta.
        Kirjoitin kuvitelmassani, että valo tuli varhaiselle hominidille työkalun ja työtoiminnon mukana. Valo tarkoittaa tajunnan muodostumista. Evoluutioprosessissa työn merkitys on erittäin suuri tajunnan ja nykyaikaisten aivojen muodostumisessa ja kehityslinjassa luonnonvaraisesta eläimestä työkalujen käyttöä hallitseviksi ihmisiksi. Tietoisuus ja tiedon hankinta taas edistivät työtoimintojen kehittymstä.
        Raamatun luomiskertomukset kertovat tajunnan alkuperästä hölynpölyä.

Pyrin osoittamaan, että raamatun lausuntoja pimeydestä ja valkeudesta voidaan tulkita osoittamaan tiedon hankinnan tärkeyttä. Uskomukset siellä ovat ja pysyvät puolustelematta. Monet Jeesuksen nimiin asetetut vertaukset puolustavat tietoa.
        SF ja monet uskovat haluavat antaa sellaisen kuvan, että Jumala vihaa tietoa ja maallisen tutkimusta. Jos tämä on totta, niin Jumala puolustaa tyhmyyttä. Jumala olisi tyhmyyden ylistyslaulu SF:n mukaan.

Paavali ei taatusti viitannut pimeään aineeseen ja energiaan. Ei pidä olla naurettava. Hän ei ymmärtänyt edes, että maa olisi pyöreä, pyörii akselinsa ympäri ja kiertää aurinkoa. Hän kuvitteli tähdet valopisteiksi tajuamatta niiden olevan aurinkoja tai peräti kaukaisia galakseja. Jos PH ilmoitti hänelle asiasta, niin silloin UT:n pitäisi puolustaa tiedettä uskomusten sijasta. Eikä totta?

SF. Laita vain syyteilmoitus muhimaan. Odotan sitä innolla.

Hukka taitaa jo riemuita oman ylpeytensä itserakkaissa ja valheellisissa mehuissa :)

>>Lukijat ovat pistäneet merkille köykäiset näkemyksesi. Häpeä raastaa sisintäsi.>Raamatun luomiskertomukset kertovat tajunnan alkuperästä hölynpölyä.

• "Jos se valo, joka sinussa on, on pimeyttä, niin kuinka suuri silloin onkaan pimeys".

Yllä siis Jeesuksen omat sanat. Valo voi olla pimeyttä. Perkele oli kerran yksi kolmesta suuresta enkeliruhtinaasta (valon tuoja) ja hän osaa taidokkaasti pukeutua valkeuden enkeliksi. Olihan hän kerran sitä. Hän on tuhansien juonten mestari.

• hohhoijaa..

hoitoon.. Saatanas on satuhahamo ja asustelee tällä kertaa sun päässäs. Valo voi olla pimeyttä vaan siinä tapauksessa jos ostat esim.honkkarista itselles ns.hämärälampun. Seko.

"Hän on tuhansien juonten mestari".

Taidat olla täysin väärällä alalla, satuilija.

• Nuo Raamatunkohdat kuvaavat "Järjenvaloa".

Valo on sellaista sähkömagneettista säteilyä jonka ihmissilmä havaitsee, riippuen esim sen aallonpituudesta tai taajuudesta.
      On siis sellaistakin sähkömagneettista säteilyä, jota ihminen ei näe, mutta se ei olekaan sitten valoa.

• merihukka

Semper.Fidelis.

Haluat selvästi noitavainot takaisin. Turha sitä on salata.
        Sinulle tieto ja tiede on hullutus ja jota perustelet nykyaikaan nähden vaatimattoman tiedon omanneen henkilön muinaiseen lausuntoon.
        Vetoamisesi Paavaliin maallisen tiedon turhuudesta paljastaa hyvin tarkoitusperäsi. Olet palstalla vahtimassa, että uskovat eivät vahingossakaan antaisi tiedolle mitään arvoa.

Sinun Pyhä Henkesi haluaisi vetää uskoon tulleesta järjen hivenet ja tehdä siitä mestatun ihmisen kuvan/patsaan edessä nöyristelevän robotin. Koet kärsimystä koska saavutuksesi tällä saralla kuivuvat kokoon ilman yhtään raamattukriittistä kirjoitustakin.

Pyhä Henki ilmoitti minulle, että jos olet rohkea, niin tulet puolustamaan jumalasi kunniaa oikeuslaitoksissa.
        Pyhä Henki ilmoitti myös, että tiedon vastainen toiminta on raamatun vastaisuutta, suuri karhunpalvelus uskovaisille.

Sinä, eikä kukaan muukaan,ei voi puolustaa raamatun dogmeja vetoamatta maalliseen tietoon. Raamattutieto ja todellinen tieto matkustavat koko ajan rinnakkain. Ai niin. Sinä tiedätkin sen. Siksi yritätkin sotkea rehellisten uskovien ajatusmaailmaa.

Ei millään pahalla. Jos edelleen näen palstoilla tieteen vastaisia lausuntojasi, puutun niihin. Uskovilla on oikeus olla terve järki ja siitä johtuva uteliaisuus materian "saloja" kohtaan sekä oikeus ymmärtää luonnollinen tervejärkinen moraali.

• merihukka kirjoitti:

Semper.Fidelis.

Haluat selvästi noitavainot takaisin. Turha sitä on salata.
        Sinulle tieto ja tiede on hullutus ja jota perustelet nykyaikaan nähden vaatimattoman tiedon omanneen henkilön muinaiseen lausuntoon.
        Vetoamisesi Paavaliin maallisen tiedon turhuudesta paljastaa hyvin tarkoitusperäsi. Olet palstalla vahtimassa, että uskovat eivät vahingossakaan antaisi tiedolle mitään arvoa.

Sinun Pyhä Henkesi haluaisi vetää uskoon tulleesta järjen hivenet ja tehdä siitä mestatun ihmisen kuvan/patsaan edessä nöyristelevän robotin. Koet kärsimystä koska saavutuksesi tällä saralla kuivuvat kokoon ilman yhtään raamattukriittistä kirjoitustakin.

Pyhä Henki ilmoitti minulle, että jos olet rohkea, niin tulet puolustamaan jumalasi kunniaa oikeuslaitoksissa.
        Pyhä Henki ilmoitti myös, että tiedon vastainen toiminta on raamatun vastaisuutta, suuri karhunpalvelus uskovaisille.

Sinä, eikä kukaan muukaan,ei voi puolustaa raamatun dogmeja vetoamatta maalliseen tietoon. Raamattutieto ja todellinen tieto matkustavat koko ajan rinnakkain. Ai niin. Sinä tiedätkin sen. Siksi yritätkin sotkea rehellisten uskovien ajatusmaailmaa.

Ei millään pahalla. Jos edelleen näen palstoilla tieteen vastaisia lausuntojasi, puutun niihin. Uskovilla on oikeus olla terve järki ja siitä johtuva uteliaisuus materian "saloja" kohtaan sekä oikeus ymmärtää luonnollinen tervejärkinen moraali.

Sillä kirjoitettu on: "Hän vangitsee viisaat heidän viekkauteensa" 1.Kor. 3:19

Sinulle on kirjoitustavastasi päätellen käynyt juuri niin kuin yllä sanotaan.

Nousemalla avoimen röyhkeästi Jumalan tuntemista vastaan olet viisastellut
        itsesi siihen upottavaan suohon, josta et tule ylös pääsemään ilman, että
        turvaudut Jumalan armahtavaan laupeuteen. C.Darwin ei voi sinua pelastaa.

Näytät kuitenkin toistaiseksi viihtyvän inhimillisen viekkautesi suossa, joten
        en enempää häiritse sinun evolutiivista iloasi. Sen varalta, että hyvinkin pian
        saisit herätä näkemään hengellisen pimeytesi, jätän sinulle puhelinnumeron,
        jota eräs kirjoittaja tällä palstalla käyttää hyvänä nimimerkkinään:

Apua voit hakea tästä numerosta: PS. 50:15 "Ja avuksesi huuda minua hädän
        päivänä, niin minä tahdon auttaa sinua, ja sinun pitää kunnioittaman minua."

PS.
        Ole rauhallisella mielellä, hukka, en väheksy enkä aliarvioi inhimillistä järkeä.
        Tietoa ja tutkimusta elinympäristömme mielekkääksi kehittämiseksi tarvitaan.

Jumalaa ja pelastuksemme Päämiestä Jeesusta emme kuitenkaan saa laittaa
        viralta pois darwinien tai dawkinsien (ja keitä he nyt olivatkaan) perusteella.

Olet toki vapaa MINUN puolestani sen tekemään. Toivon vilpittömästi, että
        lakkaat joka tapauksessa höpöttämästä noitavainoistasi. Kiihkeytesi osoittaa,
        että sinulla ne tikut on lähellä. Siksi pyydän: cool down - hold your horses:)

.

• merihukka

PS.
        Ole rauhallisella mielellä, hukka, en väheksy enkä aliarvioi inhimillistä järkeä.

.

Täytyy varoa, ettei vaan tulisi ylpeäksi.

Kaun sua odotin, kauan sua kaipasin ja vihdoin...myönsit tiedon tärkeyden.
        Darwin ei voi minua pelastaa. Totta. Hän on jo pelastanut. Jos Darwin olisi kuollut ennen aikojaan, toinen tutkija olisi tullut ja esittänyt saman teorian elollisen kehittymisestä. Nimeä en nyt heti muista. Darwin toi ensimmäisenä esille luonnonvalintaterorian. Siitä ovat tuhannet tutkijat jatkaneet eteenpäin.

Raamatun kumoutuminen alkoi paljon ennen Darwinia. Galileo, Kopernicus, Bruno, Linnea Newton ja monet muut aloittivat nykyaikaisen luonnontutkimuksen. Nimeltä mainitut olivat kaikki uskovaisia. He joutuivat elämään kirkon pelon alla. He ovat sankareita. Sankariuskovia. Siksi luotankin siihen, ettei nykyisiäkään uskovia voida taannuttaa keskiajan taikauskoiseen ilmapiiriin.
        Keskiaikainen hengellisyys oli pimeyttä, ihmiskunnan alistamista noitakonstien kannattajiksi kuten pyhimyksien ja pyhäinjäännöksien ihmeellisiin voimiin, noitien ja noituuden uskomiseen, Perkeleen ja sen palvonnan uskomiseen, mestatun ihmisen patsaan katsomiseen auttavana voimana ym. hömppään.

Sanoit hyvin, että osa ihmiskuntaa asetti Jumalan ja Jeesuksen virkaansa. Nyt sitä ovat laittamasa viralta etupäässä uskovaiset. Ateistit eivät sitä voi tedä. Ateistien propaganda voidaan esim. Suomessa todeta marginaaliseksi.
        Silti suomalaiset haluavat pois pimeydestä ja astua valon valtakuntaan.

PS.

.

Seurattuasi palstan viimeaikaista kirjoittelua esim. tänään 12.4. , ymmärrät varmaan , mitä tarkoitin pyytäessäni sinua tekemään "järkevän" aloituksen. Joka herättäisi pohtivaa ja Herran sanaan syventyvää keskustelua.

Sellaisen aloituksen todella teit. Kiitos siitä.
        Seurasin mielenkiinnolla eo. keskustelua. En tosin tällä kertaa saanut aikaiseksi mitään asiaa syventävää, kirjoitukset olivat niin hyviä. Ehkäpä myöhemmin lisään jotain omia pohdintojani siitä, mistä kaikki sai alkunsa, valkeus ja pimeys, totuus ja valhe, ja miksi ne sekoittuivat.

Siunausta sinulle Semper.

• lannenhunttari
        Jonah kirjoitti:

Seurattuasi palstan viimeaikaista kirjoittelua esim. tänään 12.4. , ymmärrät varmaan , mitä tarkoitin pyytäessäni sinua tekemään "järkevän" aloituksen. Joka herättäisi pohtivaa ja Herran sanaan syventyvää keskustelua.

Seurasin mielenkiinnolla eo. keskustelua. En tosin tällä kertaa saanut aikaiseksi mitään asiaa syventävää, kirjoitukset olivat niin hyviä. Ehkäpä myöhemmin lisään jotain omia pohdintojani siitä, mistä kaikki sai alkunsa, valkeus ja pimeys, totuus ja valhe, ja miksi ne sekoittuivat.

sanoo---Darwin ei voi minua pelastaa. Totta. Hän on jo pelastanut. Jos Darwin olisi kuollut ennen aikojaan, toinen tutkija olisi tullut ja esittänyt saman teorian elollisen kehittymisestä. Nimeä en nyt heti muista. Darwin toi ensimmäisenä esille luonnonvalintaterorian. Siitä ovat tuhannet tutkijat jatkaneet eteenpäin///
        mista darvin onkaan sinut pelastanut?vrt.sokea sokeaa taluttaa...
        ja darvin sanoi ennen kuolemaansa-- jos niita lajien puuttuvia linkkeja ei loydeta,niin minun teoriani saa romuttaa--- ei han sanonut noin -sanasta -sanaan.mutta ajatus olituo
        ja onko ne puuttuvat linkit loydetty?

• lannenhunttari kirjoitti:

sanoo---Darwin ei voi minua pelastaa. Totta. Hän on jo pelastanut. Jos Darwin olisi kuollut ennen aikojaan, toinen tutkija olisi tullut ja esittänyt saman teorian elollisen kehittymisestä. Nimeä en nyt heti muista. Darwin toi ensimmäisenä esille luonnonvalintaterorian. Siitä ovat tuhannet tutkijat jatkaneet eteenpäin///
        mista darvin onkaan sinut pelastanut?vrt.sokea sokeaa taluttaa...
        ja darvin sanoi ennen kuolemaansa-- jos niita lajien puuttuvia linkkeja ei loydeta,niin minun teoriani saa romuttaa--- ei han sanonut noin -sanasta -sanaan.mutta ajatus olituo
        ja onko ne puuttuvat linkit loydetty?

vastasitko minulle?
        En valitettavasti ymmärtänyt viestistäsi mitään. Ehkäpä selvität paremmin.
        Kiitos.

• l-h
        Jonah kirjoitti:

vastasitko minulle?
        En valitettavasti ymmärtänyt viestistäsi mitään. Ehkäpä selvität paremmin.
        Kiitos.

ote merihukan[hukassa] kirjoituksesta merihukka11.4.2010 20:17 -- josta kysyin, mista darvin on hanet pelastanut?,,eli en vastannut sinulle... sorry jos tuli epaselvasti...

joskus kay itse kullekkin----paljon puhetta--vahan villoja...jne..

• Jonah kirjoitti:

En halua enempää takertua tuohon käyttämääsi "järkevä aloitus"
        ilmaisuun - otan sen kyllä kohteliaisuutena, jota en ansaitsisi.

Mutta huomaathan miten Kristuksen evankeliumi ei todella edusta
        sitä "järjen valoa", jolla tämän maailman viisaat haluavat osoittaa
        tuntevansa luomakunnan synnyn tehden samalla tyhjäksi Jumalan
        Sanan ilmoituksen. Ei siinä viisastelun alla jää muuta iloa ja lohtua
        kuin se sama, minkä Jeesus koki:

"Siihen aikaan Jeesus johtui puhumaan sanoen:
        'Minä ylistän sinua, Isä, taivaan ja maan Herra, että
        olet salannut nämä viisailta ja ymmärtäväisiltä ja
        ilmoittanut ne lapsenmielisille.'" Matt. 11:25

.

• Raamatun mukaan! Ja sellaista valo kannattaa heitä pois Jeesuxen Nimessä ja Veressä joka ei valaisee --->

Matt 5
      14 Te olette maailman valkeus. Ei voi ylhäällä vuorella oleva kaupunki olla kätkössä;
      15 eikä lamppua sytytetä ja panna vakan alle, vaan lampunjalkaan, ja niin se loistaa kaikille huoneessa oleville.
      16 Niin loistakoon teidän valonne ihmisten edessä, että he näkisivät teidän hyvät tekonne ja ylistäisivät teidän Isäänne, joka on taivaissa.
      17 Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään.

• l-h

/// Ja sellaista valo kannattaa heitä pois Jeesuxen Nimessä ja Veressä joka ei valaisee //

ei noita uusia lamppuja saa kenenkaan nimessa heittaa pois se on saasteiden lisaamista..

joskus kay itse kullekkin----paljon puhetta--vahan villoja...jne.. eiks juu savix

• Matt. 6:23
        "Jos siis se valo, joka SINUSSA on, on pimeyttä, kuinka suuri onkaan pimeys!"

Jeesus nimenomaan tarkoittaa (Raamatun mukaan!), että valo, jota ihmiset
        (esim. sinä tai minä) valoksi väittävät, voi TODELLISUUDESSA olla pimeyttä.
        Kaikki olemme monessa kohden erehtyväisiä - kuten apostoli Jaakob sanoo.

Mietihän Savonarola, mitä Jeesus haluaa Matt. 6:23 varoituksellaan sanoa.

Onko mitään helpompaa kuin julistaa mahtipontisesti: minulla on oikea valo!
        Sellaisista julistajista ei ole ollut pulaa. Mutta nytpä onkin kysymys siitä,
        ONKO sydämessämme todella kaikkiin asioihin kirkas Sanan mukainen valo.

Vai olemmeko keskenkasvuisia oppilapsia, joilla on vielä matkaa edessämme
        pyrkiessämme päämäärään, iankaikkiseen elämään, sielujemme pelastukseen.
        Niin, tosiasiassa olemme, parhaassa tapauksessa, vain oppilaita Kristuksessa.

Niinkin huonolla tolalla voivat asiat olla, että se mitä itsessä valoksi väitetään,
        onkin sysimustaa pimeyttä. Näitä asioita Jeesus haluaa vuorisaarnassa opettaa.

Koskeeko Jeesuksen opetus millään tavalla sinua, Savonarola, vai katsotko sinä,
        että olet Jeesuksen opetusten yläpuolella, siis "valmiiden tapausten" kerhossa?

.

• merihukka

Matt. 6:23

Niinkin huonolla tolalla voivat asiat olla, että se mitä itsessä valoksi väitetään,

.

Darwin ei ole pelastanut minua milltään ja on pelastanut kailkelta. Hän pelasti tietämättömyyden tiedolla. Hän toi biologian pimeyteen valoa. Darwinia edeltävä biologia ei ollut väärää. Hän toi entiseen kasvi- ja eläinoppiin järjestyksen.
        Darwinin rinnalla tulisi esittää aina Alfred Wallace. Hän päätyi samaan Darwinista tietämättä. Jos nämäkään eivät olisi löytäneet lajien kehitystä ja muuttumista, niin maailma oli valmis löytöön.

Ruotsalainen pappi Linnea päätyi harrastelijatutkimuksissaan kasvien sukulaisuussuhteisiin. Tieto oli välttämätön luonnonvalintateorialle. Linnean johtopäätös meni pimeyden piikkiin. Hän oletti, että onpa Jumala kauniisti järjestänyt kasvisukuja ja niille läheisiä toisia sukuja.
        Darwinin ja Wallacen ansio oli, että he saivat selville sen, että kullakin suvulla oli yhteinen esiäiti ja niin edelleen ja että kaukana menneisyydessä kasvi- eläinkunnalla täytyy olla yhteinen esiäiti - yhteinen alkuperä.
        Tässä oli uskonnollisen pimeyden kumoava tietoon perustuva valo. Oikea näkemys elollisen alkuperästä. Elollinen ei tarvitse maailman ulkopuolista alullepanijaa.

Matt. 5: 14 - 16 on oiva lausunto tiedon ja valon puolesta.
        Te ihmiset olette elämän keskiössä. Teidän työstänne ja ajattelustanne riippuu, kuinka hyvin ymmärrätte ympäristöänne.
        Taivaallinen isä haluaa teidän mylläävän nenä kaikessa, että tutkisitte kaikkeutta, ettekä muuttaisi valoa taikauskoksi tai tietämättömyyden pimeydeksi.

Matt. 6: 23 kertoo ihmisen ajattelukyvystä.
        Jos hukkaatte sen ja toistatte ikiaikaisia latteuksia, tulette vaeltamaan pimeydessä. Antakaa tiedon valon loistaa. Se on eduksi teille ja siitä Kaikkivaltias tykkää.
        Molemmat kohdat ovat täysin päinvastaisia Jobin kirjan hengelle ja jossa lähdetään ihmisen ehdottomasta antautumisesta tiedon suhteen.

Juutalaisessa perinteessä ja myös pakanauskonnoissa valo eriteltiin hyvyydeksi ja tiedoksi ja pimeys (paholainen) asuu erämaissa, jonne ihmisen tietotaito ei ole vielä kerinnyt.
        Matteuksen ko. kohdat ovat monien kiellettyjen alkukristillisten ns. gnostilaisten tekstien linjaa. Niissä ei aseteta tietoa ja uskoa vastakkain eikä kielletä tiedon merkitystä ihmiselämälle.

Teologisesti oppinut Semper. Fidelis tietää tämän ja haluaa kääntää Matteuksella (6: 23) tiedon pimeydeksi ja uskomukset valoksi. Hän tuottaa tahallisesti uskoville väärää tietoa ja vain pelkän uskon vuoksi. Hän hämää tarkoituksella vastakohtien erillisyyden ja ykseyden problematiikan. Hän mekanisoi liikettä kuvaavat käsitteet mystisiksi muuttumattomiksi persooniksi ja paisuttelee rintamustaan.
        SF. Oma syysi pikku nokitteluun, koska itse esitit pöllöjä!

• lannenhunttari
        merihukka kirjoitti:

Darwin ei ole pelastanut minua milltään ja on pelastanut kailkelta. Hän pelasti tietämättömyyden tiedolla. Hän toi biologian pimeyteen valoa. Darwinia edeltävä biologia ei ollut väärää. Hän toi entiseen kasvi- ja eläinoppiin järjestyksen.
        Darwinin rinnalla tulisi esittää aina Alfred Wallace. Hän päätyi samaan Darwinista tietämättä. Jos nämäkään eivät olisi löytäneet lajien kehitystä ja muuttumista, niin maailma oli valmis löytöön.

Ruotsalainen pappi Linnea päätyi harrastelijatutkimuksissaan kasvien sukulaisuussuhteisiin. Tieto oli välttämätön luonnonvalintateorialle. Linnean johtopäätös meni pimeyden piikkiin. Hän oletti, että onpa Jumala kauniisti järjestänyt kasvisukuja ja niille läheisiä toisia sukuja.
        Darwinin ja Wallacen ansio oli, että he saivat selville sen, että kullakin suvulla oli yhteinen esiäiti ja niin edelleen ja että kaukana menneisyydessä kasvi- eläinkunnalla täytyy olla yhteinen esiäiti - yhteinen alkuperä.
        Tässä oli uskonnollisen pimeyden kumoava tietoon perustuva valo. Oikea näkemys elollisen alkuperästä. Elollinen ei tarvitse maailman ulkopuolista alullepanijaa.

Matt. 5: 14 - 16 on oiva lausunto tiedon ja valon puolesta.
        Te ihmiset olette elämän keskiössä. Teidän työstänne ja ajattelustanne riippuu, kuinka hyvin ymmärrätte ympäristöänne.
        Taivaallinen isä haluaa teidän mylläävän nenä kaikessa, että tutkisitte kaikkeutta, ettekä muuttaisi valoa taikauskoksi tai tietämättömyyden pimeydeksi.

Matt. 6: 23 kertoo ihmisen ajattelukyvystä.
        Jos hukkaatte sen ja toistatte ikiaikaisia latteuksia, tulette vaeltamaan pimeydessä. Antakaa tiedon valon loistaa. Se on eduksi teille ja siitä Kaikkivaltias tykkää.
        Molemmat kohdat ovat täysin päinvastaisia Jobin kirjan hengelle ja jossa lähdetään ihmisen ehdottomasta antautumisesta tiedon suhteen.

Juutalaisessa perinteessä ja myös pakanauskonnoissa valo eriteltiin hyvyydeksi ja tiedoksi ja pimeys (paholainen) asuu erämaissa, jonne ihmisen tietotaito ei ole vielä kerinnyt.
        Matteuksen ko. kohdat ovat monien kiellettyjen alkukristillisten ns. gnostilaisten tekstien linjaa. Niissä ei aseteta tietoa ja uskoa vastakkain eikä kielletä tiedon merkitystä ihmiselämälle.

Teologisesti oppinut Semper. Fidelis tietää tämän ja haluaa kääntää Matteuksella (6: 23) tiedon pimeydeksi ja uskomukset valoksi. Hän tuottaa tahallisesti uskoville väärää tietoa ja vain pelkän uskon vuoksi. Hän hämää tarkoituksella vastakohtien erillisyyden ja ykseyden problematiikan. Hän mekanisoi liikettä kuvaavat käsitteet mystisiksi muuttumattomiksi persooniksi ja paisuttelee rintamustaan.
        SF. Oma syysi pikku nokitteluun, koska itse esitit pöllöjä!

esiaiti-isa,juontaa tutkimusten mukaan lahtoisin n.8 sta. ihmisesta,--sopiipas oikein hyvin vedenpaisumuksesta saastyneesta 8 sta sielusta.....noin vahaksi on ihmiskunta jossakin vaiheessa mennyt....olet varmaan lukenut....mutta 'unohdit' tietysti mainita..?
        alkuun oli tietysti adam and eve--- no adam and steve tuo on tietysti toinen juttu-kuten kipling sanoi..

ja et vastannut noiden puuttuvien linkkien suhteen-- oliko parempi olla hiljaa??
        olisikohan niin,etta korvasyyhy, eli mika sopii omaan pikku ajatteluun--ehdottomasti ilman Jumalaa-
        niin menee perille ,kun häkä..?
        ja kuinka selitat sen,etta loydat vaikka kuinka paljon uskovia tiedemiehia,joille evoluutio ei ole Raamatun valossa ollenkaan brobleema,vaan sen he nakevat Jumalan suurena kehitystyona aikojen saatossa..

Matt. 6:23

.

Ja kyllähän on varmaan moni nykyjulistajia jotka luule ja ajattelee että heissä on valoa! Ymmärrän mitä tarkoitat!

Mutta minä taas ajattelin ja arvioin se tosi valo jossa ei voi olla pimeyttä enkä puhunut itsestä. Elikä se Jumalan oma valo jonka Hän itse arvioo ja kattelee kun ihmiset saa kosketuxen siitä valosta ja syntyy heissä synnintuntoa !! Joka taas saa aikaan parannuxentarvetta !!

• savonarola kirjoitti:

Ja kyllähän on varmaan moni nykyjulistajia jotka luule ja ajattelee että heissä on valoa! Ymmärrän mitä tarkoitat!

Mutta minä taas ajattelin ja arvioin se tosi valo jossa ei voi olla pimeyttä enkä puhunut itsestä. Elikä se Jumalan oma valo jonka Hän itse arvioo ja kattelee kun ihmiset saa kosketuxen siitä valosta ja syntyy heissä synnintuntoa !! Joka taas saa aikaan parannuxentarvetta !!

Olen kanssasi samaa mieltä siitä, että Kristuksessa oleva tosi valo
        on täydellisen puhdasta valoa, eikä siinä ole MITÄÄN pimeyttä.

"Ja tämä on se sanoma, jonka olemme Häneltä kuulleet ja
        jonka me teille julistamme: että Jumala on valkeus ja ettei
        Hänessä ole mitään pimeyttä." 1.Johanneksen kirje 1:5

Meissä olevasta valosta ei voi sanoa ihan samaa, vaikka pyrimmekin
        tulemaan kokonaan tuon Kristus-valon valaisemiksi sydämissämme.

Saakoon Jumalan työ meissä mennä voimalla eteenpäin niin, että
        valo voittaa kaiken meissä piilevan pimeyden. Kukaan meistä ei ole
        vielä täysin herännyt kaikkeen Jumalan totuuteen:

"Sentähden sanotaan: "Heräjä sinä, joka nukut, ja nouse kuolleista,
        niin Kristus sinua valaisee!" Katsokaa siis tarkoin, kuinka vaellatte:
        ei niinkuin tyhmät, vaan niinkuin viisaat, ja ottakaa vaari oikeasta
        hetkestä, sillä aika on paha." Ef. 5:14-16

.

.

tosi mieleenkiintoista. Missäkö tilassa olemme nukkunut--Kuolemassako??? Ja mikä saa ihminen heräämään,, mutta olisiko siinä paikassa juuri kuolema uni jossa ihminen nukkuu ja heräkö se koskaan jos ei se herää tässä ajassa?

Vielä miten suuri prosentti voi olla valoa ihmisissä ? Ja mikä valomäärä riittää pelastuxeen,, koska eikö se kun ihminen uskoo merkitsee että hän on herännyt huomaamaan kuka Jeesus On ja mitä se sitt saa aikaan ? : )

VOIKO SANOA --->
        ei niinkuin tyhmät NEITSYET, vaan niinkuin viisaat NEITSYET, ja ottakaa vaari oikeasta

• merihukka

.

Teit hyviä huomioita.

1.500 - 1.900 tieteilijät olivat pääsääntöisesti uskovia, tai ainakin jonkin kirkon jäseniä. He käsittivät tiedon valoksi ja luulottelut pimeydeksi. He ymmärsivät, että olevaista voi tutkia ja että siitä on hyötyä ihmiskunnalle.
        Nykyään tieteilijät harvoin tuovat esille tutkimustensa tuloksia selvittäessään henkiä niiden seassa.
        Syy. seuraus, ristiriita ja vastakodat ja liike ovat elementtejä, jotka ilmiöissä esiintyvät.
        Tiede on tahtomattaan kumonnut raamatullisia ikuisia totuuksia. Tiede ja raamattu ovat ehdottomassa ristiriidassa keskenään.

Lähinnä USA:ssa on käynnissä ehkä viimeineinen uskonnon ristiretki tiedettä vastaan. Jotkin tiedemiehet ovat liittoutuneet uskonnon kanssa. Nämä kreationistit yrittävät todistella tieteellä raamatun oikeellisuutta. He irtovat tieteellisestä metodista ja tuovat tutkimukseen etukäteisarviona oletuksen alkuliikuttajasta. Sinänsä juttu on parodia: Todistella tiedolla sellaista, mistä ei voi olla tietoa. Kreationistien linja toteutuessaan tiedemaailmassa romuttaisi tieteellisen tutkimuksen. Siksi se ei voi koskaan toteutua.

Raamattu esittää elollisen alkuperästä absoluuttisen totuuden luomiskertomuksessa. Se esittää myös luonnonilmiöt kuten tuulen, maanjäristyksen, tulivuorenpurkauksen, ukkosen ym. hengen aikaansaamiksi ja joita ihminen ei pysty selittämään ja että niiden syyt ovat "Jumalan salaisuus".

Täydellistä tietoa ei tule vaatia. Se on mahdottomuus. Luonnonvalintateorialle oli paljon perusteluja jo 1.800-luvulla. Tuhannet tutkimukset ovat tuoneet lisäsvalaistusta. Tietoja karttuu pikkuhiljaa. Perintötekijöiden tunteminen ja niiden antamat mahdollisuudet tutkia elollista kasvavat toistaiseksi vauhdilla. Arkeologia tuo esille uusia löytöjä satojen miljoonien vuosien takaa. Näemme historiaa käytännössä yli 13 mrd vuoden taakse.
        Lajien kehittymisteoria on tukevalla pohjalla.
        Luomiskertomus edustaa metafysiikkaa ja taantumusta. Tiede on tutkivaa, etsivää, kokeilevaa ja korjaa vääriä lausuntojaan ja merkitsee edistystä - hyvää valoa ihmiskunnalle.

Uskoville tulee mahdoton virhe myöntää kehitys, mutta että se olisi hengen alullepanema. Lopuksi siitä jää käteen ainoastaan kehitys tai liike.

Gilgamesh-tarun vedenpaisumus voidaan jättää huomioimatta. Paikallisia tulvia esiintyy edelleenkin. Maailmanlaajuista tulvaa ei raamatun kirjoittajilla ole ollut tiedossa eikä maailmassa sellaista ole tapahtunut.

SF voitaisiin jättää huomioimatta. Häneltä tulee vain lapsuksia.
        Todettakoon 1. Joh. 1: 5 on myös gnostilaista alkuperää oleva lause ja hyvä. SF, joka ei ymmärrä kristinuskon olemuksesta mitään, ei ymmärrä selvää tekstiä.
        Jakeen loppuosa tarkoittaa seuraavaa: Kaikki se mikä on olemassa ihmisen tajunnasta riippumatta on valo(a) ja olevaisessa ei ole mitään pimeyttä. Olevainen ei sisällä persoonallista pahuutta tai hyvyyttä. Se on sitä mitä on.
        Lisää limboja SF, ole hyvä.

• savonarola kirjoitti:

tosi mieleenkiintoista. Missäkö tilassa olemme nukkunut--Kuolemassako??? Ja mikä saa ihminen heräämään,, mutta olisiko siinä paikassa juuri kuolema uni jossa ihminen nukkuu ja heräkö se koskaan jos ei se herää tässä ajassa?

Vielä miten suuri prosentti voi olla valoa ihmisissä ? Ja mikä valomäärä riittää pelastuxeen,, koska eikö se kun ihminen uskoo merkitsee että hän on herännyt huomaamaan kuka Jeesus On ja mitä se sitt saa aikaan ? : )

VOIKO SANOA --->
        ei niinkuin tyhmät NEITSYET, vaan niinkuin viisaat NEITSYET, ja ottakaa vaari oikeasta

Teet mielenkiintoisia kysymyksiä:

>>>Missäkö tilassa olemme nukkunut--Kuolemassako???Vielä miten suuri prosentti voi olla valoa ihmisissä ? Ja mikä valomäärä
        riittää pelastuxeen>VOIKO SANOA ---> - - - Katsokaa siis tarkoin, kuinka vaellatte: ei niinkuin
        tyhmät NEITSYET, vaan niinkuin viisaat NEITSYET

Teet mielenkiintoisia kysymyksiä:

>>>Missäkö tilassa olemme nukkunut--Kuolemassako???Vielä miten suuri prosentti voi olla valoa ihmisissä ? Ja mikä valomäärä
        riittää pelastuxeen>VOIKO SANOA ---> - - - Katsokaa siis tarkoin, kuinka vaellatte: ei niinkuin
        tyhmät NEITSYET, vaan niinkuin viisaat NEITSYET

noin hyviä vastauxia !! Hyvä Yötä : )

• merihukka kirjoitti:

Teit hyviä huomioita.

1.500 - 1.900 tieteilijät olivat pääsääntöisesti uskovia, tai ainakin jonkin kirkon jäseniä. He käsittivät tiedon valoksi ja luulottelut pimeydeksi. He ymmärsivät, että olevaista voi tutkia ja että siitä on hyötyä ihmiskunnalle.
        Nykyään tieteilijät harvoin tuovat esille tutkimustensa tuloksia selvittäessään henkiä niiden seassa.
        Syy. seuraus, ristiriita ja vastakodat ja liike ovat elementtejä, jotka ilmiöissä esiintyvät.
        Tiede on tahtomattaan kumonnut raamatullisia ikuisia totuuksia. Tiede ja raamattu ovat ehdottomassa ristiriidassa keskenään.

Lähinnä USA:ssa on käynnissä ehkä viimeineinen uskonnon ristiretki tiedettä vastaan. Jotkin tiedemiehet ovat liittoutuneet uskonnon kanssa. Nämä kreationistit yrittävät todistella tieteellä raamatun oikeellisuutta. He irtovat tieteellisestä metodista ja tuovat tutkimukseen etukäteisarviona oletuksen alkuliikuttajasta. Sinänsä juttu on parodia: Todistella tiedolla sellaista, mistä ei voi olla tietoa. Kreationistien linja toteutuessaan tiedemaailmassa romuttaisi tieteellisen tutkimuksen. Siksi se ei voi koskaan toteutua.

Raamattu esittää elollisen alkuperästä absoluuttisen totuuden luomiskertomuksessa. Se esittää myös luonnonilmiöt kuten tuulen, maanjäristyksen, tulivuorenpurkauksen, ukkosen ym. hengen aikaansaamiksi ja joita ihminen ei pysty selittämään ja että niiden syyt ovat "Jumalan salaisuus".

Täydellistä tietoa ei tule vaatia. Se on mahdottomuus. Luonnonvalintateorialle oli paljon perusteluja jo 1.800-luvulla. Tuhannet tutkimukset ovat tuoneet lisäsvalaistusta. Tietoja karttuu pikkuhiljaa. Perintötekijöiden tunteminen ja niiden antamat mahdollisuudet tutkia elollista kasvavat toistaiseksi vauhdilla. Arkeologia tuo esille uusia löytöjä satojen miljoonien vuosien takaa. Näemme historiaa käytännössä yli 13 mrd vuoden taakse.
        Lajien kehittymisteoria on tukevalla pohjalla.
        Luomiskertomus edustaa metafysiikkaa ja taantumusta. Tiede on tutkivaa, etsivää, kokeilevaa ja korjaa vääriä lausuntojaan ja merkitsee edistystä - hyvää valoa ihmiskunnalle.

Uskoville tulee mahdoton virhe myöntää kehitys, mutta että se olisi hengen alullepanema. Lopuksi siitä jää käteen ainoastaan kehitys tai liike.

Gilgamesh-tarun vedenpaisumus voidaan jättää huomioimatta. Paikallisia tulvia esiintyy edelleenkin. Maailmanlaajuista tulvaa ei raamatun kirjoittajilla ole ollut tiedossa eikä maailmassa sellaista ole tapahtunut.

SF voitaisiin jättää huomioimatta. Häneltä tulee vain lapsuksia.
        Todettakoon 1. Joh. 1: 5 on myös gnostilaista alkuperää oleva lause ja hyvä. SF, joka ei ymmärrä kristinuskon olemuksesta mitään, ei ymmärrä selvää tekstiä.
        Jakeen loppuosa tarkoittaa seuraavaa: Kaikki se mikä on olemassa ihmisen tajunnasta riippumatta on valo(a) ja olevaisessa ei ole mitään pimeyttä. Olevainen ei sisällä persoonallista pahuutta tai hyvyyttä. Se on sitä mitä on.
        Lisää limboja SF, ole hyvä.

Merihukan arvostus SF:ää kohtaan näyttää olevan hieman vaihtelevaa, joskin
        äskeisen viestisi "lapsus-limbo" -linja näyttää olevan arviointiesi valtavirtaus.

Siteeraan apostoli Paavalia, jolla oli viisautta todennäköisesti enemmän kuin
        meillä yhteensä - tutkaile merihukka tarkoin, mitä Paavalilla oli mielessään:

"Mutta mikä minulle oli voitto, sen minä olen Kristuksen
        tähden lukenut tappioksi. Niinpä minä todella luen kaikki
        tappioksi tuon ylen kalliin, Kristuksen Jeesuksen, minun
        Herrani, tuntemisen rinnalla, sillä hänen tähtensä minä olen
        menettänyt kaikki ja pidän sen roskana - että voittaisin
        omakseni Kristuksen ja minun havaittaisiin olevan Hänessä
        ja omistavan, ei omaa vanhurskautta, sitä, joka laista tulee,
        vaan sen, joka tulee Kristuksen uskon kautta, sen
        vanhurskauden, joka tulee Jumalasta uskon perusteella;"
        Fil. 3:7-9

Ja lue vahvistukseksi myös Jeesuksen, Jumalan Pojan sanat:

"Sillä hetkellä hän riemuitsi Pyhässä Hengessä ja sanoi:
        "Minä ylistän sinua, Isä, taivaan ja maan Herra, että olet
        salannut nämä viisailta ja ymmärtäväisiltä ja ilmoittanut
        ne lapsenmielisille. Niin, Isä, sillä näin on sinulle hyväksi
        näkynyt." Luuk. 10:21

Yllä olevan totuuspaketin pitäisi osoittaa sinulle tyhjentävästi
        ne perusteet, joiden johdosta en anna sinun tieteilyillesi sen
        enempää arvoa kuin muillekaan vajavaisten ihmisten yrityksille
        rääpiä kestävää totuutta ja elämän tarkoitusta darwinistisista
        tai joistain muista epätoivoisista maailmanselitystutkimuksista.

Ystävällisin ja 100%-sti rauhanomaisin lähimmäisterveisin,
        sincerely, SF

.

• merihukka

äskeisen viestisi "lapsus-limbo" -linja näyttää olevan arviointiesi valtavirtaus.

sincerely, SF

.

Sieltäpä niitä heti saapui. Tattis.

Fil 3: 7 - 9.
        Puhutko vai toimitko? Joko olet luovuttanut kaiken ylimääräisen järjestöllesi tai apua tarvitseville?
        Vai saarnaatko vain? Olepa rehellinen.
        Elätkö vaatimattomasti ja joka kuukausi annat ylimääräisen järjestöllesi? Vai istutko itse järjestössäsi hyväpalkkaisessa virassa ja otat jäseniltäsi! Ja sitten saarnaat ulkokultaisesti oikeudenmukaisesta yhteiskunnasta.

Luukas 10: 21.
        Jos ymmärsit edellisen hengellisesti, olet jo toiminut sen mukaisesti. Sanat tarvitsevat tekoja. Sanat ja teot tekevät miehestä miehen. Hengellisyys näkyy tekoina, jos sen oikein ymmärtää.Tutkailepa itseäsi.

Tämä kohta on tyhmyyden ylistys. Tässä ei ole jälkeäkään gnostilaisuudesta. Kohta on täynnä pimeää mystiikkaa. Tyhmyys johtaa hengellisyyteen, mutta tieto ja ajattelu on Perkeleestä.
        Mainion kohdan löysit. Tätä jaetta kun järjestössäsi paasaat, niin kymmenykset kolisevat järjestölle, takuuvarmasti.

Löytyiskö jotain älyllisempää?

kaikella ystävyydellä Hukka.

• lannenhunttari
        merihukka kirjoitti:

Sieltäpä niitä heti saapui. Tattis.

Fil 3: 7 - 9.
        Puhutko vai toimitko? Joko olet luovuttanut kaiken ylimääräisen järjestöllesi tai apua tarvitseville?
        Vai saarnaatko vain? Olepa rehellinen.
        Elätkö vaatimattomasti ja joka kuukausi annat ylimääräisen järjestöllesi? Vai istutko itse järjestössäsi hyväpalkkaisessa virassa ja otat jäseniltäsi! Ja sitten saarnaat ulkokultaisesti oikeudenmukaisesta yhteiskunnasta.

Luukas 10: 21.
        Jos ymmärsit edellisen hengellisesti, olet jo toiminut sen mukaisesti. Sanat tarvitsevat tekoja. Sanat ja teot tekevät miehestä miehen. Hengellisyys näkyy tekoina, jos sen oikein ymmärtää.Tutkailepa itseäsi.

Tämä kohta on tyhmyyden ylistys. Tässä ei ole jälkeäkään gnostilaisuudesta. Kohta on täynnä pimeää mystiikkaa. Tyhmyys johtaa hengellisyyteen, mutta tieto ja ajattelu on Perkeleestä.
        Mainion kohdan löysit. Tätä jaetta kun järjestössäsi paasaat, niin kymmenykset kolisevat järjestölle, takuuvarmasti.

Löytyiskö jotain älyllisempää?

kaikella ystävyydellä Hukka.

Tiede on tahtomattaan kumonnut raamatullisia ikuisia totuuksia. Tiede ja raamattu ovat ehdottomassa ristiriidassa keskenään./////

tuot esille sen,etta nykyajan tiedemiehet olisivat melkein paasaantoisesti ristiriidassa Raamatun kanssa ---- ei ole niin-- jos etsit,loydat suomestakin monta huipulla olevaa tutkijaa -tiedemiesta ja paljon ns, alymystoa joiden mielesta ristiriitaa ei ole tieteen ja raamatun kanssa..
        ristiriita on useimmiten omassa ajatusmaailmassa,joka on urautunut vain yhteen mahdollisuuteen.oletko ajatellut omalla kohdallasi olevan ehka nain?
        uskiksena olo ei missaan tapauksessa kiella oman aivon kayttoa ja pakota uskomaan jotakin 'muottia' ,eli kuten joku pappi sanoi-- pane uskosi ja tiede testiin ja jollei usko kesta ,ei se ole sen arvoistakaan...
        mielestani aika rohkeasti sanottu..

• merihukka
        lannenhunttari kirjoitti:

Tiede on tahtomattaan kumonnut raamatullisia ikuisia totuuksia. Tiede ja raamattu ovat ehdottomassa ristiriidassa keskenään./////

tuot esille sen,etta nykyajan tiedemiehet olisivat melkein paasaantoisesti ristiriidassa Raamatun kanssa ---- ei ole niin-- jos etsit,loydat suomestakin monta huipulla olevaa tutkijaa -tiedemiesta ja paljon ns, alymystoa joiden mielesta ristiriitaa ei ole tieteen ja raamatun kanssa..
        ristiriita on useimmiten omassa ajatusmaailmassa,joka on urautunut vain yhteen mahdollisuuteen.oletko ajatellut omalla kohdallasi olevan ehka nain?
        uskiksena olo ei missaan tapauksessa kiella oman aivon kayttoa ja pakota uskomaan jotakin 'muottia' ,eli kuten joku pappi sanoi-- pane uskosi ja tiede testiin ja jollei usko kesta ,ei se ole sen arvoistakaan...
        mielestani aika rohkeasti sanottu..

Nykyään ei ole yhtään tieteilijää, jotka kuljettaisivat olevaisen tutkimustuloksissa henkiä. Tällaista eivät tee uskovaisetkaan tieteilijät. He pitävät tosiasiat ja uskonnon erossa toisistaan.
        Havainnollistan: Rakenteelle sallittava rasitus tutkitaan ja tulos ilmaistaan matemaattisesti. Tulokseen ei voi laittaa oletuksia, että olisi esim 50 kiloa kestävä rakenne ja se kantaisi 200 kilon kuormaa Pyhän Hengen tai Jeesuksen vaikuttaessa siihen niin tai näin.
        Ymmärrät varmaan, että henkien tuominen tutkimukseen on mahdottomuus. Tosiasiat ratkaisevat.
        Jos tieteilijä asettaa tutkimukseen hengen vaikutuksen, hän on pikapikaa entinen tutkija. Ymmärrät varmasti tämänkin.

USA:n kreationisti tai uskovainen tiedemies voi tutkimuksen ulkopuolella puhua jumalista ja hengistä (tämäkin on harvinaista).
        Atomin tutkimiseen henkiä ei voi laittaa. Suomessa fyyskko K.V.Laurikainen teki näin erillisessä uskonpohdintafilosofiassaan 1970 - 80. Jumala piilisi kvanteissa, koska ne toteuttavat tilastollista syy-seuraussuhdetta. Jo nyt Laurikaisen teesit on unohdettu hölynpölynä.

Tieteilijä voi olla uskovainen, mutta työssään on veolvoitettu selostamaan löytämänsä tosiasiat.
        Sitten on erikseen rahastaja-tieteilijä-uskovainen. Jos työssä ei tunnosta onnistuvan tai haluaa nopeasti helppoa rahaa, niin kirjoittaa uskon puolesta ja hakee tieteestä "todistuksia" jumaluudesta. Uskovaisuus on vielä yleistä ja uskova haluaa pönkittää uskoaan "tiedeuskolla".
        Tällaiset puoskarikirjalijat vetoavat uskovien herkkiin tunteisiin, rahastavat röyhkeästi uskovilla ja syöttävät heille pajunköyttä todellisen tiedon sijasta.

Tiede on vapaa uskonnoista. Jos tieteeseen sotketaan uskontoa, sen tuloksiin ei voi luottaa ja se muuttuu uskonnoksi.
        Jos uskonnon dogmeja yritetään todistella tieteellä, se jo sinänsä kumoaa uskonnon. Uskonnon perusteesi on: Tämä sanoma on hullutusta, tätä ei tule järjellä ymmärtää. Usko on uskon asia.

sincerely, SF

.

hyvä ja terävästi kirjoitettu vastaus.

Rom 1:20 Sillä hänen näkymätön olemuksensa, hänen iankaikkinen voimansa ja jumalallisuutensa, ovat, kun niitä hänen teoissansa tarkataan, maailman luomisesta asti nähtävinä, niin etteivät he voi millään itseänsä puolustaa,

• Jonah kirjoitti:

hyvä ja terävästi kirjoitettu vastaus.

Rom 1:20 Sillä hänen näkymätön olemuksensa, hänen iankaikkinen voimansa ja jumalallisuutensa, ovat, kun niitä hänen teoissansa tarkataan, maailman luomisesta asti nähtävinä, niin etteivät he voi millään itseänsä puolustaa,

: )

• on Suomen uskonnollista valoa uuskarismissa..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."
      Maailman menoa
      44
      2176
    2. Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille

Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.
      Maailman menoa
      183
      1969
    3. Onko kivaa jättää

elämän suurin rakkaus hiljaisuuteen?
      Ikävä
      116
      1362
    4. En kerro nimeäsi nainen

Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin
      Ikävä
      71
      1170
    5. Mitä haluaisit sanoa hänelle tänään?

Kerro tähän viestisi. 🍭🍡🍦
      Ikävä
      96
      972
    6. Olet kiva ihminen

En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli
      Ikävä
      73
      919
    7. Auta mua mies

Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.
      Ikävä
      78
      879
    8. Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma

Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki
      Kaste
      45
      857
    9. Ja tääkin vielä...

Kukakohan on valittanut, Salmiko itse? https://www.viiskunta.fi/rehtori-valittiin-ahtarissa-ilman-hakumenettelya-o/13479
      Ähtäri
      33
      825
    10. Minkälaisen viestin toivoisit saavasi?

Miehelle.... Helpota vähän.
      Ikävä
      54
      711
    Aihe