Kaarlo Ståhlberg

uusinenä

Hei!

Kertokaa kokemuksianne Kaarlo Ståhlbergistä? Olen itse ajatellut mennä hänelle nenäleikkaukseen, joten juuri nenäleikkauskokemukset hänellä kiinnostavat.

134

16380

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kukkaistyttöskä

      Kaarlo on taidokas plastiikkakirurgi. Hän osaa hyvin juuri nuo nenäleikkaukset. Aikoinaan kävin itse hänellä konsultaatiossa ja sitten leikkauksessa. Hän teki nenästäni juuri sellaisen kuin halusinkin. Hän ei leikannut liikaa, mutta ennen kaikkea ei myöskään liian vähän. Itselläni nenää piti madaltaa ja hieman leventää. Lisäksi sivuprofiilini koki huikean muodonmuutoksen, toki parempaan suuntaan. Suosittelen.

      • tuumasta toimeen

        Minäkin ole suunnitellut leikkaukseen menoa, ja tutkinut eri vaihtoehtoja ja lukenut varmaan kaikki kommentit tältä palstalta em. leikkauksesta.
        Ehdottomasti juuri hän.
        En edes harkitse muita vaihtoehtoja.


      • Pellenokka

        Huoh..........joo-o. Mistä vtusta revin 7000 euroa uuteen naamaan. Kyllähän tämän tiesinki jo, laaja leikkaus ois edessä. Vtuttaa niin s******sti olla persaukinen KÖYHÄ.
        T. nimim. "Opintolainatki vielä maksamatta"


      • KSSK

        Kerään rahaa nenäoperaatioon.Mikäli nettikirjoituksiin voi luottaa,niin Kaarlo leikkaa.


      • Pelkkäähyvää
        tuumasta toimeen kirjoitti:

        Minäkin ole suunnitellut leikkaukseen menoa, ja tutkinut eri vaihtoehtoja ja lukenut varmaan kaikki kommentit tältä palstalta em. leikkauksesta.
        Ehdottomasti juuri hän.
        En edes harkitse muita vaihtoehtoja.

        Pelkkää hyvää olen kuullut.


    • Nosie

      Olen käynyt Kaarlo Ståhlbergillä nenäleikkauksessa ja olen todella tyytyväinen! Nenän päätä muotoiltiin ja luuta hiukan hiottiin, lopputuloksena hyvin kasvoihini sopiva ja luonnollinen nenä :)

      Suosittelen.

      • uusinenä

        Mukavaa kuulla, että on tullut hyvää jälkeä! Missä olette käynyt Kaarlon vastaanotolla? Itse mietin Klinikka 22. Ja paljonko teillä tuli operaatioille hintaa?


      • Kukkaistyttöskä
        uusinenä kirjoitti:

        Mukavaa kuulla, että on tullut hyvää jälkeä! Missä olette käynyt Kaarlon vastaanotolla? Itse mietin Klinikka 22. Ja paljonko teillä tuli operaatioille hintaa?

        Joo, hyvää jälkeä on tullut.

        Kävin aikoinaan Eiran sairaalassa Kaarlon vastaanotolla. Suosittelen kuitenkin yksityissairaalaa, joka on juuri erikoistunut ainoastaan plastiikkakirurgisiin leikkauksiin, sillä silloin infektioriskit ym. on pienemmät tavan sairaalaan verrattuna. Itse valitsin tavan sairaalan huokeamman hintatason johdosta. Konsultaatio taisi maksaa sen 70 euroa ja itse leikkaus 7500 euroa. Nenääni siis leikattiin melko paljon.


      • ihmette
        Kukkaistyttöskä kirjoitti:

        Joo, hyvää jälkeä on tullut.

        Kävin aikoinaan Eiran sairaalassa Kaarlon vastaanotolla. Suosittelen kuitenkin yksityissairaalaa, joka on juuri erikoistunut ainoastaan plastiikkakirurgisiin leikkauksiin, sillä silloin infektioriskit ym. on pienemmät tavan sairaalaan verrattuna. Itse valitsin tavan sairaalan huokeamman hintatason johdosta. Konsultaatio taisi maksaa sen 70 euroa ja itse leikkaus 7500 euroa. Nenääni siis leikattiin melko paljon.

        Jösses kun nenäoperaatiot ovat kalliita...vatsa ja rinnat saa jo kohta halvemmalla....


      • Super-Kaarlo
        ihmette kirjoitti:

        Jösses kun nenäoperaatiot ovat kalliita...vatsa ja rinnat saa jo kohta halvemmalla....

        Täällä vielä yksi Kaarlon potilas. Nenä leikattiin ja hyvä tuli, itse asiassa erinomainen tuli. Ihan sama mihin menet Kaarlon vastaanotolle, kunhan menet hänelle, jos hyvää nenää tavoittelet. Hinnat eivät ole niin kovin erilaiset noiden kahden klinikan välillä ja kun Kaarlo on "sorvin ääressä" olet hyvissä käsissä.


      • epäonnistunut nenä

        Ståhlberg teki mulle nenäleikkauksen ja se epäonnistui.Nenästäni tuli vinompi kuin se alkujaan oli lisäksi toinen sieraimista piti korjata,koska se oli lytyssä leikkauksen jälkeen se on edelleen lytyssä.Juodun anomaan potilasvahinkokeskuksesta korvausta,jos vaikka mua onnistaa.


      • Leikkaus riski
        epäonnistunut nenä kirjoitti:

        Ståhlberg teki mulle nenäleikkauksen ja se epäonnistui.Nenästäni tuli vinompi kuin se alkujaan oli lisäksi toinen sieraimista piti korjata,koska se oli lytyssä leikkauksen jälkeen se on edelleen lytyssä.Juodun anomaan potilasvahinkokeskuksesta korvausta,jos vaikka mua onnistaa.

        Huippukirurgitkin valitettavasti tekevät virheitä eikä koskaan voi täysin luottaa siihen,että nenästä tulee semmoinen mistä on unelmoinut se on totuus.Aina ottaa riskin mentäessä kosmeettiseen leikkaukseen.Yksityisillä lääkäriasemilta puuttuu leikkaustakuu ,joka takaa sen,että jos leikkaustulos ei ole mieleinen niin uusintaleikkaus on ilmainen.Valitettavasti näin ei ole meidän rakkaassa suomessa.Virossa saa uusintaleikkauksen ilmaiseksi ja hintakin on edullisempi.


      • Huolissaan1
        epäonnistunut nenä kirjoitti:

        Ståhlberg teki mulle nenäleikkauksen ja se epäonnistui.Nenästäni tuli vinompi kuin se alkujaan oli lisäksi toinen sieraimista piti korjata,koska se oli lytyssä leikkauksen jälkeen se on edelleen lytyssä.Juodun anomaan potilasvahinkokeskuksesta korvausta,jos vaikka mua onnistaa.

        Miten tämä päättyi? Saatiinko lytyssä oleva sierain kuntoon? Saitko korvauksia?


      • Anonyymi
        epäonnistunut nenä kirjoitti:

        Ståhlberg teki mulle nenäleikkauksen ja se epäonnistui.Nenästäni tuli vinompi kuin se alkujaan oli lisäksi toinen sieraimista piti korjata,koska se oli lytyssä leikkauksen jälkeen se on edelleen lytyssä.Juodun anomaan potilasvahinkokeskuksesta korvausta,jos vaikka mua onnistaa.

        Uskomatonta, nimittäin itselle kävi aivan samoin! Nenästä tuli vino vääntäen samalla ylähuulenkin vinoon ja toinen sierain on lytyssä. Lieneekö tämän lääkärin käsialavirhe sitten, en tiedä. En ole korjauttanut sillä leikkaus oli niin hirveä kokemus.


    • uusinenä

      Nyt on varattu aika! :)

      • leikattu nenu

        Löytyykö ketään jolle Kaarlo on tehnyt korjausleikkauksen oman tai toisen nenäkirurgin jäljiltä? Kun uusintaleikkaukset yleensä on vaativampia.

        En muista koskaan lukeneeni yhtään kaarlon tekemää nenäleikkausta, joka olisi potilaan mielestä epäonnistunut. Onko ketään sellaista vai onko vain onnellisia potilaita?

        Mulla jo leikattu nenä ja pitäis tehdä korjausta ja mietin Kaarloa.

        Miten Kaarlo hoitaa konsultaatiot, miten tarkat suunnitelmat tehdään? Piirtääkö valokuviin vai miten?


      • harkintavaiheessa
        leikattu nenu kirjoitti:

        Löytyykö ketään jolle Kaarlo on tehnyt korjausleikkauksen oman tai toisen nenäkirurgin jäljiltä? Kun uusintaleikkaukset yleensä on vaativampia.

        En muista koskaan lukeneeni yhtään kaarlon tekemää nenäleikkausta, joka olisi potilaan mielestä epäonnistunut. Onko ketään sellaista vai onko vain onnellisia potilaita?

        Mulla jo leikattu nenä ja pitäis tehdä korjausta ja mietin Kaarloa.

        Miten Kaarlo hoitaa konsultaatiot, miten tarkat suunnitelmat tehdään? Piirtääkö valokuviin vai miten?

        Mulle piirsi kuvat.
        Ihan kaikilla kirurgeilla on myös epäonnistuneita tapauksia, jos muuta väittää, valehtelee. Kaarlo itse sanoi että itsekin on joskus joutunut laittamaan koko nenän uusiksi, kun aina voi tulla jotain yllättävää, kaikille.
        Miten sun ensimmäinen leikkaus epäonnistui? Oliko se jotain, mikä johtui kirurgista?


      • leikattu nenu
        harkintavaiheessa kirjoitti:

        Mulle piirsi kuvat.
        Ihan kaikilla kirurgeilla on myös epäonnistuneita tapauksia, jos muuta väittää, valehtelee. Kaarlo itse sanoi että itsekin on joskus joutunut laittamaan koko nenän uusiksi, kun aina voi tulla jotain yllättävää, kaikille.
        Miten sun ensimmäinen leikkaus epäonnistui? Oliko se jotain, mikä johtui kirurgista?

        Kirurgi leikkas liian vähän ja siksi olis uusintaleikkaus edessä. Rustokin on kai pikkaisen siirtynyt, tosin ei juuri näy. Ihan vielä en ole korjausta tekemässä, ehkä muutaman vuoden päästä.

        Niin, olettaisin, että myös Kaarlolla on tyytymättömiä potilaita, mutta en ole kertaakaan vielä huomannut kenenkään mitään moitetta kirjoittavan.


      • ruma nenä
        leikattu nenu kirjoitti:

        Kirurgi leikkas liian vähän ja siksi olis uusintaleikkaus edessä. Rustokin on kai pikkaisen siirtynyt, tosin ei juuri näy. Ihan vielä en ole korjausta tekemässä, ehkä muutaman vuoden päästä.

        Niin, olettaisin, että myös Kaarlolla on tyytymättömiä potilaita, mutta en ole kertaakaan vielä huomannut kenenkään mitään moitetta kirjoittavan.

        Kaarlo kertoo jo konsultaatiossa, että on olemassa kirurgista riippumaton riski, että leikkaus epäonnistuu. Jos näin käy ja lisäksi korjausleikkaus hoidetaan kohtuullisin kustannuksin ja joustavasti, ei potilas ole kirurgiin tyytymätön vaan ymmärtää, että näin voi käydä. Eikä hauku netissä kirurgia sitten.

        Aina olemassaolevien riskien takia pientä vikaa ei ehkä kannata läteä leikkaamaan. Minulle hän ei leikkausta suositellut, koska katsoi nenäni olevan sen verran hyvä. Omasta mielestäni se on iso ja ruma, mutta ei siitä tässä sen enempää...


      • tota noin
        ruma nenä kirjoitti:

        Kaarlo kertoo jo konsultaatiossa, että on olemassa kirurgista riippumaton riski, että leikkaus epäonnistuu. Jos näin käy ja lisäksi korjausleikkaus hoidetaan kohtuullisin kustannuksin ja joustavasti, ei potilas ole kirurgiin tyytymätön vaan ymmärtää, että näin voi käydä. Eikä hauku netissä kirurgia sitten.

        Aina olemassaolevien riskien takia pientä vikaa ei ehkä kannata läteä leikkaamaan. Minulle hän ei leikkausta suositellut, koska katsoi nenäni olevan sen verran hyvä. Omasta mielestäni se on iso ja ruma, mutta ei siitä tässä sen enempää...

        No on niitä myös kirurgeja, jotka leikkaavat huonosti, tekevät lähes aina samoja virheitä tai eivät kuuntele asiakasta tarpeeksi jne.

        On hyvä, että ihmiset kertovat myös niistä epäonnistuneista leikkauksista netissä, koska kuva kirurgistan taidoista voi muodostua aivan vääräksi, jos vain postiiviset leikkaukset kirjoitettaisiin netissä.


      • ruma nenä
        tota noin kirjoitti:

        No on niitä myös kirurgeja, jotka leikkaavat huonosti, tekevät lähes aina samoja virheitä tai eivät kuuntele asiakasta tarpeeksi jne.

        On hyvä, että ihmiset kertovat myös niistä epäonnistuneista leikkauksista netissä, koska kuva kirurgistan taidoista voi muodostua aivan vääräksi, jos vain postiiviset leikkaukset kirjoitettaisiin netissä.

        --näin on. Kaikesta päätellen Kaarlo nyt kuitenkin osaa nämä nenähommat erityisen hyvin.


      • Pieleen meni..
        leikattu nenu kirjoitti:

        Kirurgi leikkas liian vähän ja siksi olis uusintaleikkaus edessä. Rustokin on kai pikkaisen siirtynyt, tosin ei juuri näy. Ihan vielä en ole korjausta tekemässä, ehkä muutaman vuoden päästä.

        Niin, olettaisin, että myös Kaarlolla on tyytymättömiä potilaita, mutta en ole kertaakaan vielä huomannut kenenkään mitään moitetta kirjoittavan.

        Hannu Lehtonenko sut leikkasi? Leikkaa kovin varovasti eikä korjaa tekemisiään vaikka asiakkaalle niin lupaakin. Kokemusta löytyy omasta takaa.. Muualle saa mennä sitten lopputulosta korjaamaan ja maksaa vielä enemmän siitä, että toinen kirugi KORJAA jo kerran hänen leikkaamaa nenäänsä.


      • Kaarlon potilas.
        leikattu nenu kirjoitti:

        Kirurgi leikkas liian vähän ja siksi olis uusintaleikkaus edessä. Rustokin on kai pikkaisen siirtynyt, tosin ei juuri näy. Ihan vielä en ole korjausta tekemässä, ehkä muutaman vuoden päästä.

        Niin, olettaisin, että myös Kaarlolla on tyytymättömiä potilaita, mutta en ole kertaakaan vielä huomannut kenenkään mitään moitetta kirjoittavan.

        Kaarlo on todella tarkka, ja hänellä äärimmäisen hienostunut esteettinen silmä.
        Kun aikaisemmat kommentoijat puhuivat, että onko epäonnistnut Kaarlolla leikkaukset, niin empä itse ole koskaan kyllä kuullut. Varmasti hienosäätöä hänkin joskus jälkeenpäin neniin tekee, mutta kaikki kommentit jotka olen lukenut, ovat olleet tyytyväisiä. Itseltäni lähti kyömy Kaarlon käsissä ja erittäin hyvä nenä tuli. Äärimmäisen hyvin hän muotoili nenänpääni, joka sekin on tosi vaikea juttu yleensä.


      • hatunnosto ja papuka
        ruma nenä kirjoitti:

        Kaarlo kertoo jo konsultaatiossa, että on olemassa kirurgista riippumaton riski, että leikkaus epäonnistuu. Jos näin käy ja lisäksi korjausleikkaus hoidetaan kohtuullisin kustannuksin ja joustavasti, ei potilas ole kirurgiin tyytymätön vaan ymmärtää, että näin voi käydä. Eikä hauku netissä kirurgia sitten.

        Aina olemassaolevien riskien takia pientä vikaa ei ehkä kannata läteä leikkaamaan. Minulle hän ei leikkausta suositellut, koska katsoi nenäni olevan sen verran hyvä. Omasta mielestäni se on iso ja ruma, mutta ei siitä tässä sen enempää...

        Just noin asia on. Kaarlo osaa sanoa realistisesti myös oman mielipiteensä, joka on painava koska hän tietää nenistä paljon. Hän osaa tavallaan vetää varmasti rajat myös sille, milloin kannattaa lähteä leikkaukseen, se on huippupiirre plast.kirurgissa, että katsoo tilannetta yksilöllisesti ja jatkuvasti potilaan kannalta. Se on rehellisyyttä ja että ei lähdetä ns. turhaa leikkaamaan.


      • nenuliiiini
        Pieleen meni.. kirjoitti:

        Hannu Lehtonenko sut leikkasi? Leikkaa kovin varovasti eikä korjaa tekemisiään vaikka asiakkaalle niin lupaakin. Kokemusta löytyy omasta takaa.. Muualle saa mennä sitten lopputulosta korjaamaan ja maksaa vielä enemmän siitä, että toinen kirugi KORJAA jo kerran hänen leikkaamaa nenäänsä.

        Mitä sulle tehtiin uusintaleikkauksessa? Ja miten uusinta meni, tuliko vähän parempi kuin ekan leikkkauksen jälkeen?


      • Pieleen meni..
        nenuliiiini kirjoitti:

        Mitä sulle tehtiin uusintaleikkauksessa? Ja miten uusinta meni, tuliko vähän parempi kuin ekan leikkkauksen jälkeen?

        Nenän rusto-osan ja sieraimet jouduin korjauttamaan toisella kirurgilla. Leikkauksen jälkeen melkein kaksi vuotta kävin ja tuhlasin aikaani Lehtosen kontrolleissa; milloin oli nenä turvonnut ja rustottumaa tullut nenänpäähän yms. Lupasi leikata nenänpäätä mutta ei sitten lopulta leikannutkaan. Kortisonipiikin olisi pistänyt.. Rahat meni ja jäi todella huono kuva hänestä.


      • leikattu nenu
        Pieleen meni.. kirjoitti:

        Hannu Lehtonenko sut leikkasi? Leikkaa kovin varovasti eikä korjaa tekemisiään vaikka asiakkaalle niin lupaakin. Kokemusta löytyy omasta takaa.. Muualle saa mennä sitten lopputulosta korjaamaan ja maksaa vielä enemmän siitä, että toinen kirugi KORJAA jo kerran hänen leikkaamaa nenäänsä.

        Joo, Hannu leikkasi. Ja korjasi eikä siltikään ole hyvä.

        Näillä näkymin menen kyllä Kaarlon konsultaatioon muutaman vuoden sisällä ja katsotaan sitten mitä mieltä hän asiasta on.


      • Arska Pohjanmaalta
        Pieleen meni.. kirjoitti:

        Hannu Lehtonenko sut leikkasi? Leikkaa kovin varovasti eikä korjaa tekemisiään vaikka asiakkaalle niin lupaakin. Kokemusta löytyy omasta takaa.. Muualle saa mennä sitten lopputulosta korjaamaan ja maksaa vielä enemmän siitä, että toinen kirugi KORJAA jo kerran hänen leikkaamaa nenäänsä.

        Hannu Lehtonen

        Hannu leikkasi meitin -95 , korjasi -96. Hyvä lääkäri ,mutta olen nyt menossa
        Kaarlolle kesällä.
        Urheilen paljon ja tietenkin nokka aina ensimmäisenä tiellä;
        onkohan joku helvetin karma tästä vastuussa olkapäälläni ilkkuen.

        But anyway, mieluummin 6 k€ pankista ja ilman masennusta kuin kiikku.


      • Anonyymi
        Pieleen meni.. kirjoitti:

        Hannu Lehtonenko sut leikkasi? Leikkaa kovin varovasti eikä korjaa tekemisiään vaikka asiakkaalle niin lupaakin. Kokemusta löytyy omasta takaa.. Muualle saa mennä sitten lopputulosta korjaamaan ja maksaa vielä enemmän siitä, että toinen kirugi KORJAA jo kerran hänen leikkaamaa nenäänsä.

        Lehtonen huono ,onneksi on varmaan eläkkeellä jo .ylimielinen äijä.pilas minun naaman.


      • Anonyymi
        leikattu nenu kirjoitti:

        Löytyykö ketään jolle Kaarlo on tehnyt korjausleikkauksen oman tai toisen nenäkirurgin jäljiltä? Kun uusintaleikkaukset yleensä on vaativampia.

        En muista koskaan lukeneeni yhtään kaarlon tekemää nenäleikkausta, joka olisi potilaan mielestä epäonnistunut. Onko ketään sellaista vai onko vain onnellisia potilaita?

        Mulla jo leikattu nenä ja pitäis tehdä korjausta ja mietin Kaarloa.

        Miten Kaarlo hoitaa konsultaatiot, miten tarkat suunnitelmat tehdään? Piirtääkö valokuviin vai miten?

        Kaarlo tuhosi mun nenän. Epämuodostunut eikä pysty hengittää. Pysykää kaukana.


    • Ex-Pottunekku

      Minäkin joudun todella suureksi surukseni toteamaan nyt jo kolmannen nenäoperaatioyrityksen jälkeen, että on aika käydä toisen plastiikkakirurgin konsultaatiossa. Kaarlo Ståhlberg on nyt myös minun mielessäni, vaikka vaatiikin matkustamista, mutta en jaksa enää. Olen niin pettynyt. Toivottavasti ei ole ihan kuukausien jonot konsultaatioon, vaikka toisaalta pitääkin ensin säästää jostain rahat kasaan uuteen operaatioon. :-(

      • nenulliiini

        Sinä, joka olet kanssa menemässä uusintaan, mitä sinulle harkitaan tehtäväksi? Mihin olit tyytymätön aikaisemmassa tuloksessa?


      • vino nenä
        nenulliiini kirjoitti:

        Sinä, joka olet kanssa menemässä uusintaan, mitä sinulle harkitaan tehtäväksi? Mihin olit tyytymätön aikaisemmassa tuloksessa?

        kiinnostaisi kuulla minkälaisia "vikoja"muille on tullut,että on jouduttu uusinta leikkaukseen.mulla nenä leikattiin n 1v sitten ja nyt nenänselkä on hieman vino/kyömy ja nenä niin tukossa etten voi öisin hengittää kuin suun kautta.nenän tukkoisuus on nyt pahempi kuin ennen leikkausta.alunperin lähdin leikkaukseen mm koska tukkoisuus haittasi.korjaakohan kirurgi tätä halvemmalla kuin ensimmäisessä leikkauksessa?aivan tyytyväinen en nenän kokoonkaan ole,vaikka on se nyt lähempänä normaalia.leikanneen lääkärin tarkastukseen menen kunhan olen käynyt kuulemassa kunnansairaalan lääkärillä mistä tukkoisuus nyt johtuu.osasin odottaa ongelmia,mutta toivoin ettei sattus mun kohdalle.olettaisin ettei nenäni tästä enää muutu,kun leikkauksesta on jo niin kauan.


      • nenäliinu
        vino nenä kirjoitti:

        kiinnostaisi kuulla minkälaisia "vikoja"muille on tullut,että on jouduttu uusinta leikkaukseen.mulla nenä leikattiin n 1v sitten ja nyt nenänselkä on hieman vino/kyömy ja nenä niin tukossa etten voi öisin hengittää kuin suun kautta.nenän tukkoisuus on nyt pahempi kuin ennen leikkausta.alunperin lähdin leikkaukseen mm koska tukkoisuus haittasi.korjaakohan kirurgi tätä halvemmalla kuin ensimmäisessä leikkauksessa?aivan tyytyväinen en nenän kokoonkaan ole,vaikka on se nyt lähempänä normaalia.leikanneen lääkärin tarkastukseen menen kunhan olen käynyt kuulemassa kunnansairaalan lääkärillä mistä tukkoisuus nyt johtuu.osasin odottaa ongelmia,mutta toivoin ettei sattus mun kohdalle.olettaisin ettei nenäni tästä enää muutu,kun leikkauksesta on jo niin kauan.

        Minkälainen se sun nenä oli sitten alunperin, nenänselkä. jonkinlainen tukkosuus taitaa kuulua hyvinkin usein nenäleikkauksiin eli se on sellainen juttu että kun nenää operoidaan jotain limakalvoilla tapahtuu, se on anatominen juttu, ei sinänsä leikkaukseen liittyvä


      • vino nenä
        nenäliinu kirjoitti:

        Minkälainen se sun nenä oli sitten alunperin, nenänselkä. jonkinlainen tukkosuus taitaa kuulua hyvinkin usein nenäleikkauksiin eli se on sellainen juttu että kun nenää operoidaan jotain limakalvoilla tapahtuu, se on anatominen juttu, ei sinänsä leikkaukseen liittyvä

        ok.mun nenä uusittin kokonaan.se oli pitkä,vino ja kyömy.nenää lyhennettiin ja madallettiin n 5mm ja kyömyä viilattiin.s-mutkalla ollut väliseinä oikaistiin.suurin ongelma on ,että nyt sisään hengittäessä sieraimet painuu kiinni kuin hylkeellä.asiasta kävin tk-lääkärillä joka totesi saman ja antoi lähetteen jatkotutkimukseen.leikkaavaa lääkäriä pidän taitavana ja uskon että asian korjaa.toivottavasti tukkoisuus pystytään korjaamaan.


      • nose2
        vino nenä kirjoitti:

        ok.mun nenä uusittin kokonaan.se oli pitkä,vino ja kyömy.nenää lyhennettiin ja madallettiin n 5mm ja kyömyä viilattiin.s-mutkalla ollut väliseinä oikaistiin.suurin ongelma on ,että nyt sisään hengittäessä sieraimet painuu kiinni kuin hylkeellä.asiasta kävin tk-lääkärillä joka totesi saman ja antoi lähetteen jatkotutkimukseen.leikkaavaa lääkäriä pidän taitavana ja uskon että asian korjaa.toivottavasti tukkoisuus pystytään korjaamaan.

        kenen luona olet käynyt aiemmin?


      • Ex-Pottunekku
        nose2 kirjoitti:

        kenen luona olet käynyt aiemmin?

        En välitä sanoa täällä julkisesti. En pysty itse edes sanomaan että tyrikö toinen kirurgi mitenkään (tuskin) vai kuulunko vain siihen prosenttiin, jolla ei yksinkertaisesti toimenpide toimi täysin odotetulla tavalla. Joka tapauksessa nyt odotellaan syksymmälle ja mietitään sitten mahdollista jatkoa.


      • lkdbjrhk
        Ex-Pottunekku kirjoitti:

        En välitä sanoa täällä julkisesti. En pysty itse edes sanomaan että tyrikö toinen kirurgi mitenkään (tuskin) vai kuulunko vain siihen prosenttiin, jolla ei yksinkertaisesti toimenpide toimi täysin odotetulla tavalla. Joka tapauksessa nyt odotellaan syksymmälle ja mietitään sitten mahdollista jatkoa.

        Ei ole prosentti vaan parhailla kirurgeilla 10% joutuu uusintaleikkaukseen.


      • Ex-Pottunekku
        lkdbjrhk kirjoitti:

        Ei ole prosentti vaan parhailla kirurgeilla 10% joutuu uusintaleikkaukseen.

        Hei, tilastoista ja numeraaleista viis, mutta koska viilaat pilkkua niin tiedoksi sinulle että tarkoitin noin yleisesti *prosenttilukua*, otosta jne.


      • suunnitteleva
        Ex-Pottunekku kirjoitti:

        Hei, tilastoista ja numeraaleista viis, mutta koska viilaat pilkkua niin tiedoksi sinulle että tarkoitin noin yleisesti *prosenttilukua*, otosta jne.

        Millä tavalla sun leikkaukset on menny pieleen? Onko mennyt pahastikin pieleen? Ja mitä toivot nenässäsi korjattavan? Onko korjaus vain kosmeettinen vai toimiiko nenä myös huonosti?


      • Ex-Pottunekku
        suunnitteleva kirjoitti:

        Millä tavalla sun leikkaukset on menny pieleen? Onko mennyt pahastikin pieleen? Ja mitä toivot nenässäsi korjattavan? Onko korjaus vain kosmeettinen vai toimiiko nenä myös huonosti?

        Siinä mielessä on epäonnistunut, että nenänpään muoto jättää yhä toivomisen varaa. On erityisesti turhan paljon toispuoleisuutta ja suoranaista kulmikkuutta. Asiaa vaikeuttaa se, että iho on alueella ohut mikä vain korostaa ruston epätasaista muotoa ja se näkyy pahimmassa kohtaa jopa läpi. Eli todennäköisesti tarvittaisiin lisää fyllinkiä pehmentämään tippiä.

        Toimenpide oli alunperin kosmeettinen, joskin samalla korjattiin myös sisäpuolelta hengitystä helpottavammaksi. Oli fiksu lääkäri kun tämän probleeman huomasi, itse murehdin vain ulkonäköä. :-)


      • nenä näkyy enste...
        Ex-Pottunekku kirjoitti:

        Siinä mielessä on epäonnistunut, että nenänpään muoto jättää yhä toivomisen varaa. On erityisesti turhan paljon toispuoleisuutta ja suoranaista kulmikkuutta. Asiaa vaikeuttaa se, että iho on alueella ohut mikä vain korostaa ruston epätasaista muotoa ja se näkyy pahimmassa kohtaa jopa läpi. Eli todennäköisesti tarvittaisiin lisää fyllinkiä pehmentämään tippiä.

        Toimenpide oli alunperin kosmeettinen, joskin samalla korjattiin myös sisäpuolelta hengitystä helpottavammaksi. Oli fiksu lääkäri kun tämän probleeman huomasi, itse murehdin vain ulkonäköä. :-)

        Olen menossa vasta konsultaatioon ja mulla on epänaisellinen pitkä nenä kyömyllä...ihan jännittää mitä K.Stålberg siitä tuumaa...Onko muilla kyömynenän korjaaminen onnistunut,,,leikkaus on kuitenkin aika kallis verrattuna moniin muihin plastiikkakirurgisiin operaatioihin.(esim vatsan kiristys yms) Tietysti nenän leikkaaminen on hyvin vaativa operaatio eikä Suomessa taida montaa taitavaa nenäspesialistia olla...


      • kiittollinen
        nenä näkyy enste... kirjoitti:

        Olen menossa vasta konsultaatioon ja mulla on epänaisellinen pitkä nenä kyömyllä...ihan jännittää mitä K.Stålberg siitä tuumaa...Onko muilla kyömynenän korjaaminen onnistunut,,,leikkaus on kuitenkin aika kallis verrattuna moniin muihin plastiikkakirurgisiin operaatioihin.(esim vatsan kiristys yms) Tietysti nenän leikkaaminen on hyvin vaativa operaatio eikä Suomessa taida montaa taitavaa nenäspesialistia olla...

        Kaarlo osaa leikata kyömyn pois, ja muotoilla kauniin nenänpään. Ole vaan rauhallisella mielellä. Hän on tarkka, hyvin varman päälle leikkaa. Minulla oli kunnon kyömy ja nyt ei ole enää.


      • nukutus vai ei?
        nenä näkyy enste... kirjoitti:

        Olen menossa vasta konsultaatioon ja mulla on epänaisellinen pitkä nenä kyömyllä...ihan jännittää mitä K.Stålberg siitä tuumaa...Onko muilla kyömynenän korjaaminen onnistunut,,,leikkaus on kuitenkin aika kallis verrattuna moniin muihin plastiikkakirurgisiin operaatioihin.(esim vatsan kiristys yms) Tietysti nenän leikkaaminen on hyvin vaativa operaatio eikä Suomessa taida montaa taitavaa nenäspesialistia olla...

        minä kävin vuosi sitten leikkauttamassa pitkän kyömynenäni.koska nenäni pienennettiin jäi ylimääräistä ihoa,joka nyt nenän kautta hengittäessä pullistuu ulos näkyvästi.tätä aletaan korjaamaan sitten seuraavassa leikkauksessa.tämän lisäksi nenästä tuli liian kapea,jolloin sisään hengittäessä löysä iho painaa sieraimet kiinni.nenä jäi myös liian pitkäksi ,vaikka erikseen sanoin ettei saa jäädä isoksi.kiinnostaisikin onko muille käynyt näin?paljonko korjausleikkaus on tullut maksamaan?kertokaa myös kokemuksia jos teille on tehty nenäleikkaus paikallispuudutuksessa?sattuiko puudutus ym?


      • yks nenä vaan
        nukutus vai ei? kirjoitti:

        minä kävin vuosi sitten leikkauttamassa pitkän kyömynenäni.koska nenäni pienennettiin jäi ylimääräistä ihoa,joka nyt nenän kautta hengittäessä pullistuu ulos näkyvästi.tätä aletaan korjaamaan sitten seuraavassa leikkauksessa.tämän lisäksi nenästä tuli liian kapea,jolloin sisään hengittäessä löysä iho painaa sieraimet kiinni.nenä jäi myös liian pitkäksi ,vaikka erikseen sanoin ettei saa jäädä isoksi.kiinnostaisikin onko muille käynyt näin?paljonko korjausleikkaus on tullut maksamaan?kertokaa myös kokemuksia jos teille on tehty nenäleikkaus paikallispuudutuksessa?sattuiko puudutus ym?

        Kuullostaa nyt kyllä vähän erikoiselta. Että oletko edes tosissasi, vai pelleiletkö. Tuntuu nimittäin hiukan trollimaiselta kysymykseltä. Nenä ei oikeastaan koskaan ole niin iso että leikattaessa ihoa jäisi aivan mahdottomasti "yli". Eli jos kyseessä on sinullakin jo toinen leikkaus, luulisi, että tiedät mitä tuleman pitää.

        Voi olla, että ymmärsin kysymyksesi nyt väärin, mutta täsmennä nyt vähän, että ymmärtää, oletko ihan tosissasi, vai mitä se oikein tarkoittaa, että hengittäessä nenänsieraimet jotenkin vetävät ihoa sisään, en ole kyllä tollasesta kuullut.


      • niin kuulosti
        yks nenä vaan kirjoitti:

        Kuullostaa nyt kyllä vähän erikoiselta. Että oletko edes tosissasi, vai pelleiletkö. Tuntuu nimittäin hiukan trollimaiselta kysymykseltä. Nenä ei oikeastaan koskaan ole niin iso että leikattaessa ihoa jäisi aivan mahdottomasti "yli". Eli jos kyseessä on sinullakin jo toinen leikkaus, luulisi, että tiedät mitä tuleman pitää.

        Voi olla, että ymmärsin kysymyksesi nyt väärin, mutta täsmennä nyt vähän, että ymmärtää, oletko ihan tosissasi, vai mitä se oikein tarkoittaa, että hengittäessä nenänsieraimet jotenkin vetävät ihoa sisään, en ole kyllä tollasesta kuullut.

        Minustakin tuo kuulosti oudolta, mutta kai voi olla mahdollistakin, kun kaikilla on erilaiset nenät ja tietty kuka on sitten leikannut?

        Mulla kyllä toiselta puolelta nenä painuu joskus tavallaan kiinni, luulen sen johtuvan kuivista limakalvoista tai siitä, että rusto on siltä kohtaan siirtynyt tms. Mutta ei siis sieraimen kohdalta vaan vähän ylempää. Niin ja siis on leikattu nenä multa.


      • niin kuulosti
        nukutus vai ei? kirjoitti:

        minä kävin vuosi sitten leikkauttamassa pitkän kyömynenäni.koska nenäni pienennettiin jäi ylimääräistä ihoa,joka nyt nenän kautta hengittäessä pullistuu ulos näkyvästi.tätä aletaan korjaamaan sitten seuraavassa leikkauksessa.tämän lisäksi nenästä tuli liian kapea,jolloin sisään hengittäessä löysä iho painaa sieraimet kiinni.nenä jäi myös liian pitkäksi ,vaikka erikseen sanoin ettei saa jäädä isoksi.kiinnostaisikin onko muille käynyt näin?paljonko korjausleikkaus on tullut maksamaan?kertokaa myös kokemuksia jos teille on tehty nenäleikkaus paikallispuudutuksessa?sattuiko puudutus ym?

        Kuka leikkasi?

        Puudutus sattuu kyllä, että kannattaa ottaa esilääkitys ennen sitä. Mutta eihän se kauaa kestä kun ne piikit on laitettu.


      • piikkipelkuri
        niin kuulosti kirjoitti:

        Minustakin tuo kuulosti oudolta, mutta kai voi olla mahdollistakin, kun kaikilla on erilaiset nenät ja tietty kuka on sitten leikannut?

        Mulla kyllä toiselta puolelta nenä painuu joskus tavallaan kiinni, luulen sen johtuvan kuivista limakalvoista tai siitä, että rusto on siltä kohtaan siirtynyt tms. Mutta ei siis sieraimen kohdalta vaan vähän ylempää. Niin ja siis on leikattu nenä multa.

        hei!en osannut asiaa selkeästi selittää.minulla sisään hengittäessä sieraimet painuu kiinni ja ulos hengittäessä sierainten yläpuolella oleva löysä iho selkeästi pullistuu.tämä johtuu siitä,että nenässä on löysää ihoa ja sitä aluetta tukevien rustojen heikkoutta.piakkoin on uusi leikkaus ja siksi kyselin.eka leikkauksessa olin nukutettu,mutta nyt riittäisi puudutus.eniten pelkään piikkien kipua.kiinnostaisi millaista on olla hereillä leikkauksessa.mikä oli kauheinta ym?kuinka paljon on joutunut maksamaan toisesta leikkauksesta?


    • Pellenokka

      Lähetin juuri Ståhlbergille kuvia naamastani (siis nenästäni). Saan kuulemma alustavat kommentit näin sähköpostitsekin - asun Lapissa ja paikan päälle ei töidenkään takia noin vain lähdetä.

      Odottelen mielenkiinnolla mitä sieltä tulee....!! Toinen vaihtoehto on Ruotsi. Mutta jos selviäisin pelkällä ruston muotoilulla niin ehkä raskisin maksaa myös Suomen hinnat.

      • mielenkiintoista...

        Lähettävätkö alustavat kommentit maksutta?
        Perustuuko tälläinen menettely pitkään välimatkaan?
        Ehdottivatko itse, vai pyysitkö tätä?


      • Pellenokka
        mielenkiintoista... kirjoitti:

        Lähettävätkö alustavat kommentit maksutta?
        Perustuuko tälläinen menettely pitkään välimatkaan?
        Ehdottivatko itse, vai pyysitkö tätä?

        Huoh..........joo-o. Mistä vtusta revin 7000 euroa uuteen naamaan. Kyllähän tämän tiesinki jo, laaja leikkaus ois edessä. Vtuttaa niin s******sti olla persaukinen KÖYHÄ.
        T. nimim. "Opintolainatki vielä maksamatta"


      • kaunisnenä
        Pellenokka kirjoitti:

        Huoh..........joo-o. Mistä vtusta revin 7000 euroa uuteen naamaan. Kyllähän tämän tiesinki jo, laaja leikkaus ois edessä. Vtuttaa niin s******sti olla persaukinen KÖYHÄ.
        T. nimim. "Opintolainatki vielä maksamatta"

        Kuvakonsultaatio ei maksa mitään ja siinä saa alustavan hinta-arvion toimenpiteestä.Tosin lääkärissäkäynnin jälkeen saat tarkan arvion hinnasta.Tuo 7000e on kyllä paljon rahaa...mutta jos haluat niin säästämään rahaa ja duunia painamaan...itse leikkautin nenäni omilla rahoillani 23v kun opiskelin vielä ja olin kesät-loma-ajat duunissa-AINA! sitten jotkut äitin ja isän elättämät oli kateellisia ja ihmetteli miten mulla oli rahaa leikkaukseen...mut mä en ollut juhlimassa joka viikko vaan painoin duunia..sieltä se raha tulee! Säästämään vaan!


      • Pellenokka
        kaunisnenä kirjoitti:

        Kuvakonsultaatio ei maksa mitään ja siinä saa alustavan hinta-arvion toimenpiteestä.Tosin lääkärissäkäynnin jälkeen saat tarkan arvion hinnasta.Tuo 7000e on kyllä paljon rahaa...mutta jos haluat niin säästämään rahaa ja duunia painamaan...itse leikkautin nenäni omilla rahoillani 23v kun opiskelin vielä ja olin kesät-loma-ajat duunissa-AINA! sitten jotkut äitin ja isän elättämät oli kateellisia ja ihmetteli miten mulla oli rahaa leikkaukseen...mut mä en ollut juhlimassa joka viikko vaan painoin duunia..sieltä se raha tulee! Säästämään vaan!

        Duunia ja duunia...olen töissä, ei se siitä ole kiinni. Tästä liksasta (ja näillä JO olemassa olevilla lainanlyhennyksillä muilla pakollisilla menoilla) ei kauheesti säästetä mitään. Tekisin kahta työtä jos A) joku toinen työ löytyis ja B) se ois jotenkin fyysisesti mahdollista. Olen jo pitkään miettiny että mistä hlvetistä saisin lisätuloja. Yllättäviä menoja tulee AINA. Esim autoon tonnin remppa että sen saa katsastuksesta läpi jne. Ja auto kun on pakko olla, täällä ei kulje sellaset ku "julkiset kulkuneuvot" ja töihin on pakko päästä. Ei oo heleppoo.

        Venttailen nyt vastausta Ruotsin puolelta, yhdeltä klinikalta sain jo vastauksen, mutta mun ongelma on harvinaisempi eikä k.o. kirurgilla ollut juuri tarvittavaa kokemusta. Haluan leikkaukseen ens keväänä, tavotteena ois että saisin säästettyä maalis-huhtikuuhun mennessä 4000e, pakotan miehen lainaamaan mulle tonnin ja loput sitte vaikka Visalla....

        En saa rauhaa ennenku tää ongelma on hoidettu.


      • köyhis
        Pellenokka kirjoitti:

        Duunia ja duunia...olen töissä, ei se siitä ole kiinni. Tästä liksasta (ja näillä JO olemassa olevilla lainanlyhennyksillä muilla pakollisilla menoilla) ei kauheesti säästetä mitään. Tekisin kahta työtä jos A) joku toinen työ löytyis ja B) se ois jotenkin fyysisesti mahdollista. Olen jo pitkään miettiny että mistä hlvetistä saisin lisätuloja. Yllättäviä menoja tulee AINA. Esim autoon tonnin remppa että sen saa katsastuksesta läpi jne. Ja auto kun on pakko olla, täällä ei kulje sellaset ku "julkiset kulkuneuvot" ja töihin on pakko päästä. Ei oo heleppoo.

        Venttailen nyt vastausta Ruotsin puolelta, yhdeltä klinikalta sain jo vastauksen, mutta mun ongelma on harvinaisempi eikä k.o. kirurgilla ollut juuri tarvittavaa kokemusta. Haluan leikkaukseen ens keväänä, tavotteena ois että saisin säästettyä maalis-huhtikuuhun mennessä 4000e, pakotan miehen lainaamaan mulle tonnin ja loput sitte vaikka Visalla....

        En saa rauhaa ennenku tää ongelma on hoidettu.

        esteettinen kirurgia maksaa ja se on fakta! Sun julkinen valitus täällä ei auta sun tilannettas mitenkään...Toivottavasti kuitenkin löydät ratkaisun tilanteeseesi...säästää sitä rahaa pienituloiset vuosia ennekuin pääsee toivomaansa leikkaukseen...ei tyyliin-kaikki mulle ja heti..


      • tarpeeksi varaa
        köyhis kirjoitti:

        esteettinen kirurgia maksaa ja se on fakta! Sun julkinen valitus täällä ei auta sun tilannettas mitenkään...Toivottavasti kuitenkin löydät ratkaisun tilanteeseesi...säästää sitä rahaa pienituloiset vuosia ennekuin pääsee toivomaansa leikkaukseen...ei tyyliin-kaikki mulle ja heti..

        Eikä edes riitä että on se 7000 e, pitää olla varaa myös tehdä mahdolliset korjausleikkaukset, jos huono tuuri käy.
        Ittellä mennyt nenään 11000 e (yksi korjaus) mutta nyt on kärsä ok.


      • taas leikataan
        tarpeeksi varaa kirjoitti:

        Eikä edes riitä että on se 7000 e, pitää olla varaa myös tehdä mahdolliset korjausleikkaukset, jos huono tuuri käy.
        Ittellä mennyt nenään 11000 e (yksi korjaus) mutta nyt on kärsä ok.

        kertoisitko miksi jouduit uuteen leikkaukseen?pitikö korjausleikkauksesta maksaa täysi hinta vai saitko alennusta?olen itsekkin menossa uuteen leikkaukseen koska nenä jäi tukkoiseksi.


      • tarpeeksi varaa
        taas leikataan kirjoitti:

        kertoisitko miksi jouduit uuteen leikkaukseen?pitikö korjausleikkauksesta maksaa täysi hinta vai saitko alennusta?olen itsekkin menossa uuteen leikkaukseen koska nenä jäi tukkoiseksi.

        Rustosiirre kääntyi ja tuli rumaa arpeuumista. Sain alennusta, eka maksoi 7000, toinen 4000. Näitä korjaustarpeita ei voi koskaan ennustaa etukäteen, joten kyllä täytyy ottaa sekin mahdollisuus huomioon. Ettei sitten ole tilanne, että ekan leikkauksen jälkeen on ihan peeaa ja joutuu elämään epäonnsituneen tuloksen kanssa joka voi olla joskus pahempi kuin lähtötilanne.


      • leikattu
        tarpeeksi varaa kirjoitti:

        Rustosiirre kääntyi ja tuli rumaa arpeuumista. Sain alennusta, eka maksoi 7000, toinen 4000. Näitä korjaustarpeita ei voi koskaan ennustaa etukäteen, joten kyllä täytyy ottaa sekin mahdollisuus huomioon. Ettei sitten ole tilanne, että ekan leikkauksen jälkeen on ihan peeaa ja joutuu elämään epäonnsituneen tuloksen kanssa joka voi olla joskus pahempi kuin lähtötilanne.

        Mistä sun rustosiirre kääntyi ja miten näkyi? Mulla ilmeisesti kans kääntynyt tuosta nenänpäästä toiselta puolelta. Vaalee, hiukan koholla oleva, lähinnä se häirtsee, että vaaleampi kuin muu iho nenässä.

        kuka sulla leikkas ja korjas?


      • tarpeeksi varaa
        leikattu kirjoitti:

        Mistä sun rustosiirre kääntyi ja miten näkyi? Mulla ilmeisesti kans kääntynyt tuosta nenänpäästä toiselta puolelta. Vaalee, hiukan koholla oleva, lähinnä se häirtsee, että vaaleampi kuin muu iho nenässä.

        kuka sulla leikkas ja korjas?

        KÄrjestä mullakin. Näkyi ihon läpi-> luonnoton vaikutelma. Leikkasi sama kuin ensimmäisenkin, en halua puhua nimistä mutta erittäin pätevä oli ja täälläkin kehuttu.

        Pointti lähinnä se, ettei koskaan voi parhaankaan kirurgin kohdalla tietää, mitä tulee pitämään kun aina voi tulla arpeutumisia ja siiretden kääntymisiä etc. Eli fyrkkaa pitää olla tarpeeski, ettei jää leikit kesken.


      • Sissi
        tarpeeksi varaa kirjoitti:

        KÄrjestä mullakin. Näkyi ihon läpi-> luonnoton vaikutelma. Leikkasi sama kuin ensimmäisenkin, en halua puhua nimistä mutta erittäin pätevä oli ja täälläkin kehuttu.

        Pointti lähinnä se, ettei koskaan voi parhaankaan kirurgin kohdalla tietää, mitä tulee pitämään kun aina voi tulla arpeutumisia ja siiretden kääntymisiä etc. Eli fyrkkaa pitää olla tarpeeski, ettei jää leikit kesken.

        Mulle tehdään uusinta nenälikkaus ja se maksaa Eiran sairaalassa 2000e.


    • elämä on..

      Maksaako nenänpään muotoilu Ståhlbergilla tosiaan 7000e ? Vai oliko kyseessä isompi operatsuuni?

    • kärsä

      Miten Ståhlberg voi olla 5000e kalliimpi??

      • Kaarlo on jees!

        Klinikka22:lla Kallen leikkaama pieni operaatio on 3500e:n paikkeilla (pieni leikkaus: paikallispuudutuksessa, ei nenänpään avausta, ei rustosiirteitä) ja suurempi leikkaus n.6800e, jolloin leikkaus tehdään nukutuksessa, nenänpää avataan ja tällöin on mahdollista muokata kokonaisuudessaa mitä tahansa kohtaan nenästä, tai useita kohtia. Nenänpään muodon muokkaus ei ehkä kuulosta suurelta operaatiolta, kun taas esim. nenän kyhmyn poisto voi kuulostaa suurelta, mutta asia on aivan toisin päin.
        Nenänpään muotoilu voi vaatia rustosiirteitä, sillä väliseinän tukeminen (ettei lysähdä tai kierry) on aina oma haasteensa, ja se vaatii aina nenän avauksen, kun taas esim. kyhmyn hiominen tai kapeammaksi/matalemmaksi hiominen voi tapahtua paikallispuudutuksessa nenänpäähän koskematta. Tästä hintaerot. Myös eri klinikoilla on eroja hinnoissa, mm. suuremmilla sairaaloilla on hiukan edullisemmat hinnat. Suosittelen ehdottomasti Ståhlbergiä leikkaamaan ja Klinikka22 on oiva valinta. Itse kävin siellä ja jos haluaa taitavaa työtä ja hyvän opastuksen myös jälkihoitoon, ja jatkuvan tavoitettavuuden myös ongelmatilanteissa, eli kaikinpuolin turvallisen ja hyvän hoidon, kannattaa siihen satsata. Itse pidän nenän muotoilua sen verran isona asiana, että halusin siihen parhaan kirurgin ja hyvän, yksilöllisen hoidon ja sen myös sain.


    • roskapostirobottix

      Mulla on ollut kauan aikaa rahat koossa nenäleikkausta varten, mutta en vaan uskalla varata aikaa Kaarlolle. :(
      Pelkään ihan kamalasti, että tuun oleen ensimmäinen potilas, joka saa hänen käsittelyssä ihan kamalan näköisen nenän, entistä hirveämmän, niinkuin on Carmen Campuzanolla.

      Osaatteko sanoa, kuinka nopeasti konsultaatio ajan voi saada?

    • hip hip

      Kaarlo on paras nenistä puheenollen.

    • Åsa12

      Onko kenellekkään pistetty kortisonipiikkiä nenään leikkauksen jälkeen? Kestikö teillä turvotus nenässä kuinka pitkään piikin jälkeen?

    • kyhmyjoutsen83

      Itse olen pian 30 ja olen kärsinyt nenästäni koko nuoruuteni ja ensimmäiset 10 aikuisvuottani. Haluaisin vihdoinkin pystyä nauttimaan elämästä, eli ei tarvitsisi alituiseen huolehtiä ulkonäöstä ja varoa valokuvia otettaessa ettei käännä päätä sivulle, jolloin ruma nenän profiili näkyy. Tuntuu myös, että moni muuten hyvännäköinen vaate jää ostamatta, kun aina sitä miettii, että mitä turhia kun nenä kuitenkin pitää huolen siitä, etten ole kokonaisuuteen tyytyväinen.

      Minulla on pitkä nenä ja keskellä on kyömy, joka kääntää nenän siitä kohtaa alas kaartuvaan kulmaan (ns. aatelisnenä). Olen peilin edessä huomannut, että olisi tyytyväinen, vaikkei kyömyä poistettaisikaan, mutta nenän kärkiosaa lyhennettäisiin/nostettäisiin. Tällöin nenä olisi hieman lyhyempi, eli sellainen kuin esim. Jessica Simpsonilla on (kyömy säilytetty). En halua liian radikaalia muutostakaan. Kyömy on osa minua ja se voi olla myös kaunis ja persoonallinen (pienempänä tai lyhyemmässä nenässä). Liian suora ja kaunis nenä herättää liikaa huomiota ja kertoo liian selkeästi, että leikkauksessa on oltu. :D Ekä myöskään halua, että nenänpäätäni muotoillaan, sillä se on kaunis nykyisellään. Haluaisin vain nenänvartta pikkiriikkisen lyhyemmäksi, se auttaisi paljon.

      Suomalaisista kirurgeista Kaarlo vaikuttaisi selkeästi parhaimmalta. Minulla ei kuitenkaan ole varaa 7000:n euron leikkaukseen, jos hinnat hänellä ovat sellaiset. Pitänee kuitenkin lähettää kuvia ja kysely.

      Olen aina ennen ollut sitä mieltä, että missään nimessä en nenääni haluaisi ulkomailla leikata, mutta nyt olen kuitenkin alkanut miettiä Saulius Viksraitisin klinikkaa (Kaunas, Liettua), jossa tiedän erään tuttavani vastikään käyneen ja kehui todella laadukkaaksi. Siellä se pääkirurgi Saulius V. on nimenomaan nenäleikkauksiin erikoistunut. Siksi kyselisin, onko kenelläkään muulla kokemusta ko. klinikasta? Sinne pääsisi niin kätevästi Tampereeltakin Ryanairin muutaman euron lennolla... ja tosiaan ne leikkaushinnat ovat todella paljon huokeampia: http://www.plastinechirurgija.com/index.php?page=prices

      Toisaalta taas, nenä on niin näkyvällä paikalla, että mikään hinta ei ole liian suuri, jos sillä saa nenän, johon on takuulla tyytyväinen.

    • haaveena kaunis nenä

      Hei! Käy ihmeessä konsultaatiossa esim. Kaarlo Såhlbergilla ja Tatu Tarkalla. He ovat tällä hetkellä Suomen arvostetuimmat nenäleikkaajat ja heitä kehutaan myös muilla klinikoilla. Lisäksi eri klinikoilla voi varat aikoja maksuttomiin plastiikkakirurgian sairaanhoitajan käynteihin, joissa ihan ilmaiseksi voi kysellä kokeineilta ja paljon leikkauksia ja potilaita nähneiltä sairaanhoitajilta tietoa toimenpiteistä. Suosittelen ehkä ensin hakeutumaan näille sairaanhoitajakäynneille ja sen jälkeen kirurgien konsultaatioihin.

      Itse olen säästänyt jo monta vuotta nenäleikkaukseen, mulla myös kyömy nenän selässä, joka tarkoitus poistaa. Lisäksi itseäni häiritsee myös nenänpää, joka mielestäni liian pitkä ja pallomainen. Nenänpää kiertyy häiritsevästi alaspäin kun hymyilen. Eli nenänpäätä tarkoitus myös nostaa.

      Oman operaationi hinnaksi tulee runsas 7000e. Tarkoitus on säästää rahoja vielä tuleva vuosi.

      Itse menisin sen takia leikkaukseen Suomessa, että täällä vahingon sattuessa voi potilasvakuutuskeskukselta saada korvauksia. Sitä ei kuitenkaan korvata missään, jos tulokseen ei ole tyytyväinen, ainoastaan sellaiset asiat korvataan, jos leikkauksessa menee jotain pieleen. Näistäkin voi kysellä eri klinikoiden potilasasiamieheltä, jonka kautta mahdolliset valituksetkin hoidetaan.

      Nenäleikkaus on sen verran iso leikkaus, että leikkausta tulee suunnitella äärimmäisen tarkkaan. Leikkauksen kannattaa lähteä myös vasta sitten kun hyväksyy sen että toivottuun tulokseen ei päästä välttämättä 100%sesti taitavimmankaan lääkärin leikkauksella. Se mihin ihmiset ovat tyytyväisiä on niin yksilöllistä. Mutta tärkeintä on suunnitella lääkärin kanssa tietokoneohjelman avulla leikkaus ja tässä yhteydessä kertoa reilusti mitä haluaa ja mitä ei halua, mitä ei missään nimessä halua. Leikkaa mukaan käynnille kuvia nenistä jotka ovat mieleisiäsi, leikkaa mukaan myös kuvia, joissa on neniä joita et missään nimessä halua. Sanoin on usein vaikea selittää mitä haluaa mutta kuvien avulla yhteisymmärrys syntyy helpommin.

      Itse yritän tulevana vuonna säästää varmuuden varalle myös uusintaleikkausbudjettia, jos jokin meneekin pieleen. On sitten rahat varmuudeksi kasassa uusintaleikkaukseen.

      Kalliiksi tulee itselläni ainakin tämä nenäasia, mutta olen menettänyt niin paljon elämässäni tämän nenäni takia, että en oikeastaan halua mitään niin paljoa, kuin sen, että saisin siromman pienemmän nenän ja voisin sitä kautta tuntea itseni oikeasti naiseksi. Voisin kulkea kaupungilla ja olla ihmisten seurassa ilman tätä valtavaa häpeän taakkaa minkä nenäni on mulle aiheuttanut.

      Aurinkoa matkallesi :)

      Ja vakkarityössä on se hyvä puoli, että voi saada lainaa pankista. Itse varovaisena en lähtisi koko leikkausta lainarahalla suorittamaan, mutta esim. paritonnia voi ihan hyvin ottaa lainana. Niitä voi sitten kivan uuden nenän kanssa maksella hyvillä mielin pois.

    • rhino

      Mä kävin Kaarlolla konsultaatiossa ja varasin alustavan leikkausajankin, aluksi Klinikka 22:lta ja sitten Eiran sairaalasta tajutessani, että hintaeroa näiden paikkojen välillä on lähes tuhat euroa. Minun kohdallani kyse on tosiaan laajasta, yleisanestesiassa suoritettavasta leikkauksesta (nenän suoristaminen kärjen muotoilu) ja hintaa ensimmäisessä paikassa leikkaukselle olisi kertynyt yli 7000e, toisessa "vain" reilut 6000e.

      Jo konsultaatiotilanteessa Kaarlo teki selväksi, että rahaa tulee varata myös mahdolliseen uusintaleikkaukseen, jos jotain sattuisi menemään pieleen. Ulkomaisissa klinikoissa on se hyvä puoli, että heiltä saa usein täystakuun työlle (esim. tuhannella eurolla), eli siis jos jotain menee pieleen/lopputulos onkin ennaltasovitusta poikkeava/arpikudosta muodostuukin odotettua enemmän tms, saa korjausleikkauksen maksutta. Tällaiseen en ole törmännyt Suomen klinikoitten konsultaatioissa.

      Leikkaukseen aion mennä vielä tänä kesänä, mutten ole vielä päättänyt mennäkö Viroon vai Eiraan :) Nyt alkoi kyllä tuo Liettua-vaihtoehtokin vähän houkuttelemaan...

      • Nose

        Kävin kanssa molemmissa paikoissa konsultaatiossa hiljattain ja huomasin myös leikkausten hinta eron. Minua ihmetytti, kun en saanut Kaarlolta oikein mitään kuvaa millainen uudesta nenästäni olisi tulossa,ei tietokonekuvaa tai muutakaan visuaalista ennustetta,kertoi mitä tehtäisiin,mutta lopputuloksesta ei mitään,sanoi myös,että varauduttava uusintaleikkaukseen jos jotain menee pieleen. Uskon,että hän on hyvä ja huolellinen.
        Olisin vaan halunnut nähdä mitä suurinpiirtein on tulossa. Minulla kun on iso nenä josta olen kärsinyt ihan kauheasti... niin,että ei se huonompaan suuntaan voi kait mennä...=)))


      • itsekokenut

        uskomatonta; siis kirurgi haluaa jo takuu rahat"mahdolisesta korjaus leikkauksesta",wov,mikä bisnes.ulkomailla annetaan takuu ylensä aina,että mahdollinen korjaus leikkaus kuuluu hintaan.Rigassa on Anerej kremnev joka on mm.erikoistunut neniin,olen nähnyt tulosia;Hyviä,myös kasvot,rinnat,puolet halvemmat hinnat kuin suomessa,täysin huippu moderni leikkaus sali ja klinikka.voi jäädä sinne lepämään vaikka viikoksi täys hoidolla ja suhtelisen halvalla.hyvät kirurgit näyttävät aina kuvia leikkauksista ennen ja jälkeen.kaikilla on myös 3-ulotuvat kamerat ,mistä voi katsoa toivottua tulosta.latvia,liettua on hyviä maita ,kirurgit ylensä kokeneita ja hinnat Halvat,suomeen verratuna.Bankog-Hosbitel mailman huippu sekä pukeessa(kuin 5-tähden hotelli),kuin bankogissa.teherani mailman "suurin nenä-leikkaus.sali",hinnat n.70% suomen,100 kertaa enemän kokemusta. Älkää hyvät ihmiset viekö rahojanne suomen kirurgeille.saatte enemmän valuttaa nille ulkomailla,ja "pienen loman.
        on yriyksiä jotka hoitaa kaikki matka,asumis,tulkki,lääkäri,auto odotaa lentokentällä ja kaikki samaan hintaan!!ja se on tehty selväksi jo ennen matkaa!!


    • nostrils

      Onko Ståhlbergin asiakasta jolle olisi tehty sierainten pienennys?

    • kiinnostunut:)

      Tietääkö joku onko kaarlolla mahdollista nähdä itsestään juuri sellainen tietokonekuva?? Nordströmin sivuilla luvataan mahdollisuus sellaiseen mutta mielummin menisin ståhlbergille..

      • rhino

        Pyysin konsultaation jälkeen Kaarlolta jonkinlaista havainnekuvaa lopputuloksesta ja parin viikon sisällä sainkin sähköpostiini kuvat, joskin hyvin karkeat ja kömpelösti muokatut. Uskon kuitenkin että hän olisi tehnyt uudet, parempilaatuiset jos olisin toisen kerran pyytänyt. Eli on siis mahdollisuus saada ainakin jonkinlaista osviittaa mahdollisesta tuloksesta jos niin tahtoo :) ja itse ainakin menisin mieluummin Ståhlbergin kuin Nordsrömin käsiin - Rolfilla alkaa nimittäin jo ikä hieman painamaan. Nyt olen kuitenkin päättänyt mennä leikkauttamaan nenäni viroon, operaatio kun on siellä huomatavasti edullisempi.


      • Ladygaguli

        Minulle hän ainakin muokkasi :) Vitsi joo Kaarlo on huippu hän kyllä kertoo rehellisesti että n 15 pros joudutaan leikkaa uudestaan. Ja yleensä jos nenä on vino niin se hakeutuu takaisi samaan asentoon !! Minulla oli mielestäni leveä nyt korjattu vielä ei täysin valmis ei ole laskeutunut :) mutta parempi kuin ennen !! Kaarlo on niin symppis :)


    • kiitosvaankovasti

      EI MISSÄÄN NIMESSÄ LIETTUAAN! Lääkäri on täys puoskari, pilasi minun rinnat 6kk sitten, ei vastaa viesteihin, leikkauskertomusta en ole saanut tähän päivään mennessä! Korjausleikkaus Suomessa tulee maksamaan 8000e, Liettuassa ensimmäinen kierros 3500.

      • helevetinhienoo

        Millä klinikalla kävit ja kuka leikkasi? Nimiä tiskiin niin saadaan totuus ammattitaidosta kaikkien nähtäville!


    • hinta?

      Ajattelin keväällä käydä Kaarlon luona nenäleikkauksessa. Kuulostaa luotettavalta. Etsiskelin hintoja googlessa ja Helsingin eiran sairaalassa hinta oli 4000-5000 e. Onko tää hinta ihan kaikkia kirurgeja koskeva vai onko kaikilla oma hinta? Ja vaihteleeko hinta sairaalan mukaan? Hinta ei vaikuta päätökseeni vaan kirurgi mutta täällä mainittiin 7000e ja eräs tuttu nainen kävi kaarlolla maksoi 6500e. Opiskelijana olisi tietenkin kiva saada pienenä murtunu nenä kuntoon vihdoinkin ku vaivaa kovasti mutta jos sen saisi toisessa sairaalassa samalta kirurgilta edullisemmin niin miks ei?

      • Syksy26

        Kävin kesällä Kaarlon leikattavana ja suosittelen lämpimästi. Päästiin pienimmällä mahdollisella toimenpiteellä todella hyviin lopputuloksiin. Hän todella mietti mikä olisi juuri minulle paras mahdollinen toimenpide ja päätyi sitten odotettua paljon pienempään leikkaukseen. Hintaa tuli >3000€. Kannattaa käydä Kaarlon vastaanotolla juttelemassa mitä hänen mielestään kannattaisi tehdä. Olen menossa hänelle myös rintojen suurennokseen, joka on ollut mielessä kohta kymmenen vuotta ja nyt tuntuu että vihdoin uskallan kun löytyi luotettava kirurgi.


      • Vinonenä
        Syksy26 kirjoitti:

        Kävin kesällä Kaarlon leikattavana ja suosittelen lämpimästi. Päästiin pienimmällä mahdollisella toimenpiteellä todella hyviin lopputuloksiin. Hän todella mietti mikä olisi juuri minulle paras mahdollinen toimenpide ja päätyi sitten odotettua paljon pienempään leikkaukseen. Hintaa tuli >3000€. Kannattaa käydä Kaarlon vastaanotolla juttelemassa mitä hänen mielestään kannattaisi tehdä. Olen menossa hänelle myös rintojen suurennokseen, joka on ollut mielessä kohta kymmenen vuotta ja nyt tuntuu että vihdoin uskallan kun löytyi luotettava kirurgi.

        Itselläni nenäleikkaus maksoi Ståhlbergillä reilut 4000 euroa, se oli pienehkö toimenpide joka tehtiin paikallispuudutuksessa. Sierainten väli oli vino, ja leikkauksen jälkeen se on asettunut jälleen tutun vinoon asentoonsa. Mietin pitäisikö yrittää vielä korjata, vai olenko tuomittu vinonenäksi.


      • toinen5
        Vinonenä kirjoitti:

        Itselläni nenäleikkaus maksoi Ståhlbergillä reilut 4000 euroa, se oli pienehkö toimenpide joka tehtiin paikallispuudutuksessa. Sierainten väli oli vino, ja leikkauksen jälkeen se on asettunut jälleen tutun vinoon asentoonsa. Mietin pitäisikö yrittää vielä korjata, vai olenko tuomittu vinonenäksi.

        Vinonenä :
        Olit siis hereillä koko toimenpiteen ajan?
        Tehtiin ilmeisesti ns. suljetulla leikkauksella?
        Oliko kauhea kokemus?
        Tuntuiko kipua?
        Olitko silmät kiinni koko sen ajan?


      • hyvitys?
        toinen5 kirjoitti:

        Vinonenä :
        Olit siis hereillä koko toimenpiteen ajan?
        Tehtiin ilmeisesti ns. suljetulla leikkauksella?
        Oliko kauhea kokemus?
        Tuntuiko kipua?
        Olitko silmät kiinni koko sen ajan?

        Mtes se 4000€ jos leikkaus ei auttanut siihen vinouteen jota oltiin korjaamassa?


      • Vinonenä
        hyvitys? kirjoitti:

        Mtes se 4000€ jos leikkaus ei auttanut siihen vinouteen jota oltiin korjaamassa?

        4000 euroa on tosiaan iso summa, jos lopputulos pitemmän päälle on sama kuin ennen leikkausta. Jälkitarkastuksessa nenä ei ollut vielä palautunut kokonaan vinoksi, ja Kaarlo oli aika töykeä, tyyliin "äkkiä pois että pääsee uusia asiakkaita tilalle". Ei jäänyt mikään mukava jälkimaku kyseisestä henkilöstä. Puoli vuotta nenä oli kipeä, etenkin kun naama oli alaspäin esimerkiksi selkäliikkeitä salilla tehdessä. Edelleenkin mietin, pitäisikö tai uskaltaisiko nenää mennä vielä näyttämään.


    • elli3

      Suosittelen erittäin lämpimästi Kaarlo Ståhlbergiä. Hän leikkasi nenäni muutama kuukausi sitten ja en voisi olla tyytyväisempi!! Olisi pitänyt mennä Kaarlon vastaanotolle jo vuosia sitten.
      Nordströmistä on (valitettavasti) myös kokemusta ja täytyy sanoa, että ylimielisempää ja epäammattimaisempaa kaveria saa tästä maasta hakea.

      • jo kerran leikattu

        Moikka! Mitä sulta nenästä leikattiin? Pelkkää nenänpäätä eli ruttoa ja/vai nenänselkää eli luuta?

        Itse olen käynyt keväällä nenäleikkaukssa. En Kaarlolla. Lopputulos ei muuttunut juuri ollenkaan ja on itseasiassa jopa pahempi kuin aikaisempi.

        Mun leikkauksessa tarkoitus oli leikata nenänselässä ollut luinen kyömy pois, kaventaa nenänselkää, lyhentää nenänpäätä ja nostaa nenänpäätä hieman pystynpään.

        Heti leikkauksen jälkeen nenänpää tuntui ja näytti naisellisemmalta. Lastan poistoon jälkeen sivuprofiili oli omaan silmääni todella kaunis, mutta edestä päin katsottaessa nenäni oli aivan järkyttävän leveä. Tiesin että turvotusta oli, mutten ollut aivan varma, että oliko kyseessä sittenkään turvotus, koska nenä tuntui kovalta/tunsin ihon alla luun.

        No nyt noin puolivuotta leikkauksen jälkeen nenänpää on hakeutunut takaisin alkuperäiseen kokoonsa ja muotoonsa. Nenän selässä on edelleen kyömyä ja kyömyä on nykyään myös etuprofiilissa ja enemmän myös viistoprofiilissa. Myös kaverini ovat tämän myöntäneet.

        Nenä on myös leveämpi kuin ennen. Leikkaava lääkäri oli tästä myös samaa mieltä kuukausitarkastuksessa. Hän uskoi kuitenkin leveyden johtuvan turvotuksesta ja veikkaili nenän asettuvan parempaan muotoon, kun turvotus laskee. Tammikuulla sen sitten näkee, mutta en millään usko nenässäni olevien vikojen olevan turvotusta, vaan joudun menemään uusintaleikkaukseen.

        Harmittaa niin paljon. Nenä on ollut mulle kompleksin aihe pikkutytöstä asti. Mulla on muutenkin epäsymmetriset ja rumat kasvot ja niin kovasti toivoin saavani tällä nenäleikkauksella kasvoistani edes vähän normaalimmat, siromman ja naisellisemmat. Mutta tällaista se on, aina ei rukouksiin vastata.

        En vaan tiedä uskallanko mennä leikanneelle lääkärille uusintaan. En tiedä osaisiko Ståhlberg leikata nenääni normaalksi. Oon selannut netin läpikotaisin nenäaiheista ja olen löytänyt sivuston

        http://www.rhinoplastysociety.org

        Ja tuon sivuston kautta lääkärin nimeltä Ashkan Ghavami, http://www.ghavamiplasticsurgery.com

        Hän kuuluu siis tuohon ylläolevaan kansainväliseen 105 lääkärin joukkoon, jotka on kutsuttu ansioidensa kautta maailman parhaiden nenäkirurgien joukkoon.

        Tiedän, että tulisi maksamaan aivan törkeän paljon matkustaa jenkkeihin hänen leikattavakseen, mutta mitä muuta tekisin...en voi tämän viallisen naamani vuoksi seurustella ja tuntea olevani nainen. Mun elämä valuu niin kauan hukkaan kunnes saan kasvoni ja erityisesti nenäni korjattua.. Ei tällaista toivo kellekään.


      • elli3
        jo kerran leikattu kirjoitti:

        Moikka! Mitä sulta nenästä leikattiin? Pelkkää nenänpäätä eli ruttoa ja/vai nenänselkää eli luuta?

        Itse olen käynyt keväällä nenäleikkaukssa. En Kaarlolla. Lopputulos ei muuttunut juuri ollenkaan ja on itseasiassa jopa pahempi kuin aikaisempi.

        Mun leikkauksessa tarkoitus oli leikata nenänselässä ollut luinen kyömy pois, kaventaa nenänselkää, lyhentää nenänpäätä ja nostaa nenänpäätä hieman pystynpään.

        Heti leikkauksen jälkeen nenänpää tuntui ja näytti naisellisemmalta. Lastan poistoon jälkeen sivuprofiili oli omaan silmääni todella kaunis, mutta edestä päin katsottaessa nenäni oli aivan järkyttävän leveä. Tiesin että turvotusta oli, mutten ollut aivan varma, että oliko kyseessä sittenkään turvotus, koska nenä tuntui kovalta/tunsin ihon alla luun.

        No nyt noin puolivuotta leikkauksen jälkeen nenänpää on hakeutunut takaisin alkuperäiseen kokoonsa ja muotoonsa. Nenän selässä on edelleen kyömyä ja kyömyä on nykyään myös etuprofiilissa ja enemmän myös viistoprofiilissa. Myös kaverini ovat tämän myöntäneet.

        Nenä on myös leveämpi kuin ennen. Leikkaava lääkäri oli tästä myös samaa mieltä kuukausitarkastuksessa. Hän uskoi kuitenkin leveyden johtuvan turvotuksesta ja veikkaili nenän asettuvan parempaan muotoon, kun turvotus laskee. Tammikuulla sen sitten näkee, mutta en millään usko nenässäni olevien vikojen olevan turvotusta, vaan joudun menemään uusintaleikkaukseen.

        Harmittaa niin paljon. Nenä on ollut mulle kompleksin aihe pikkutytöstä asti. Mulla on muutenkin epäsymmetriset ja rumat kasvot ja niin kovasti toivoin saavani tällä nenäleikkauksella kasvoistani edes vähän normaalimmat, siromman ja naisellisemmat. Mutta tällaista se on, aina ei rukouksiin vastata.

        En vaan tiedä uskallanko mennä leikanneelle lääkärille uusintaan. En tiedä osaisiko Ståhlberg leikata nenääni normaalksi. Oon selannut netin läpikotaisin nenäaiheista ja olen löytänyt sivuston

        http://www.rhinoplastysociety.org

        Ja tuon sivuston kautta lääkärin nimeltä Ashkan Ghavami, http://www.ghavamiplasticsurgery.com

        Hän kuuluu siis tuohon ylläolevaan kansainväliseen 105 lääkärin joukkoon, jotka on kutsuttu ansioidensa kautta maailman parhaiden nenäkirurgien joukkoon.

        Tiedän, että tulisi maksamaan aivan törkeän paljon matkustaa jenkkeihin hänen leikattavakseen, mutta mitä muuta tekisin...en voi tämän viallisen naamani vuoksi seurustella ja tuntea olevani nainen. Mun elämä valuu niin kauan hukkaan kunnes saan kasvoni ja erityisesti nenäni korjattua.. Ei tällaista toivo kellekään.

        Hei
        Ikävä kuulla huonoista kokemuksistasi nenäleikkauksen kanssa. Minulla oli kyseessä toinen leikkaus, kun ensimmäinen operaatio vuosia sitten vei nenän huonompaan suuntaan (ja sain tästä muutamalta tutultakin kuulla :/). Voin siis allekirjoittaa täysin epäsymmetrisen ja muuhun kasvoihin sopimattoman nenän vaikutuksen itsetuntoon, niin pinnalliselta kuin se kuulostaakin.
        Päätin vuosien tuskailun jälkeen alkuvuodesta uskaltautua toteuttamaan monivuotisen haaveeni, ja hakeutua (tietääkseni Suomen parhaan nenänkirurgin - Kaarlon) vastaanotolle. Eikä ole tarvinnut sekuntiakaan katua!
        Oma nenääni muotoiltiin (ja rakenteita tuettiin) käytännössä kauttaaltaan luita lukuun ottamatta. Vaikka nenänpää on vielä turvoksissa ja jopa hieman leveämpi kuin ennen, on tämän hetkinenkin lopputulos 100% parempi kuin aikaisempi.
        Täydellinen se ei ole (eikä kukaan ammattitaitoinen kirurgi sellaista lähde lupaamaankaan), mutta erittäin merkittävä parannus siinä on ja nenäkompleksini on uskomatonta mutta totta tiessään!


      • Klyyvari
        elli3 kirjoitti:

        Hei
        Ikävä kuulla huonoista kokemuksistasi nenäleikkauksen kanssa. Minulla oli kyseessä toinen leikkaus, kun ensimmäinen operaatio vuosia sitten vei nenän huonompaan suuntaan (ja sain tästä muutamalta tutultakin kuulla :/). Voin siis allekirjoittaa täysin epäsymmetrisen ja muuhun kasvoihin sopimattoman nenän vaikutuksen itsetuntoon, niin pinnalliselta kuin se kuulostaakin.
        Päätin vuosien tuskailun jälkeen alkuvuodesta uskaltautua toteuttamaan monivuotisen haaveeni, ja hakeutua (tietääkseni Suomen parhaan nenänkirurgin - Kaarlon) vastaanotolle. Eikä ole tarvinnut sekuntiakaan katua!
        Oma nenääni muotoiltiin (ja rakenteita tuettiin) käytännössä kauttaaltaan luita lukuun ottamatta. Vaikka nenänpää on vielä turvoksissa ja jopa hieman leveämpi kuin ennen, on tämän hetkinenkin lopputulos 100% parempi kuin aikaisempi.
        Täydellinen se ei ole (eikä kukaan ammattitaitoinen kirurgi sellaista lähde lupaamaankaan), mutta erittäin merkittävä parannus siinä on ja nenäkompleksini on uskomatonta mutta totta tiessään!

        Jos itse leikkaisin nenääni (jonka haluaisin tehdä) lähtisin samantien Iraniin. Mieheni on Iranilainen ja olen käynyt hänen kotimaassaan, vannomatta suurimmalle osalla oli tehty taidokas nenäleikkaus. Katukuvassa oli jopa yleistä näyttää, että oli tehty nenäleikkaus mm. Pitämällä teippejä nenässä. Siellä tehdään nenäleikkaus vaikkei siihen olusi periaatteessa varaakaan. Iranilaiset naiset ovat todella kauniita, mutta he haluavat pienen nöpönenän, jota suurimmalla osalla näki. Itse en lähtisi niin suureen muutokseen, toki makunsa kullakin.
        Jos suomessa taidokas kirurgi leikkaa ehkä muutama sata nenää vuodessa, Iranissa nenäspelialistin vuosittainen määrä on 10 kertainen. Monet kirurgit ovat siinä maassa nimenomaan "nenäkirurgeja". Hinnat halvat, mutta täytyy ottaa selvää, koska taso sielläkin vaihtelee. Erityisesti Teheranis on kutsuttu maailman nenäleikkaus pääkaupungiksi. Ei tarvitse, kuin googlettaa "iran nose job" niin löydätte tietoa. Ja myös runsaasti kuvia nenäleikkauksista, joita suomalaiset kirurgit ei kyllä jakele sivuillansa.


      • Klyyvari
        Klyyvari kirjoitti:

        Jos itse leikkaisin nenääni (jonka haluaisin tehdä) lähtisin samantien Iraniin. Mieheni on Iranilainen ja olen käynyt hänen kotimaassaan, vannomatta suurimmalle osalla oli tehty taidokas nenäleikkaus. Katukuvassa oli jopa yleistä näyttää, että oli tehty nenäleikkaus mm. Pitämällä teippejä nenässä. Siellä tehdään nenäleikkaus vaikkei siihen olusi periaatteessa varaakaan. Iranilaiset naiset ovat todella kauniita, mutta he haluavat pienen nöpönenän, jota suurimmalla osalla näki. Itse en lähtisi niin suureen muutokseen, toki makunsa kullakin.
        Jos suomessa taidokas kirurgi leikkaa ehkä muutama sata nenää vuodessa, Iranissa nenäspelialistin vuosittainen määrä on 10 kertainen. Monet kirurgit ovat siinä maassa nimenomaan "nenäkirurgeja". Hinnat halvat, mutta täytyy ottaa selvää, koska taso sielläkin vaihtelee. Erityisesti Teheranis on kutsuttu maailman nenäleikkaus pääkaupungiksi. Ei tarvitse, kuin googlettaa "iran nose job" niin löydätte tietoa. Ja myös runsaasti kuvia nenäleikkauksista, joita suomalaiset kirurgit ei kyllä jakele sivuillansa.

        http://drhosnani.com/English/index.php


    • heeeeollkwso

      Onko kukaan muu saanut kortisoni piikkiä nenään, nenäleikkausken jälkeen ? pitäisi turpeutta vähentää.. vaikka aluksi voi turvota lisää. nyt pistoksesta kolme päivää ja nenä edelleen valtava pallukka! onko tämä normaália ?

      • hwhahwha

        Auttoiko kortisoni? Itsellä tulee 3 kuukautta täyteen leikkauksesta parin päivän päästä ja nenänpää edelleen turpoaa entisen kokoiseksi. Lueskelin, että tämä on aika normaalia kun nenänpääni iho on keskivertoa paksumpaa sorttia, mutta en todellakaan jaksaisi odottaa kokonaista vuotta muutoksen näkemiseen.


      • näin....
        hwhahwha kirjoitti:

        Auttoiko kortisoni? Itsellä tulee 3 kuukautta täyteen leikkauksesta parin päivän päästä ja nenänpää edelleen turpoaa entisen kokoiseksi. Lueskelin, että tämä on aika normaalia kun nenänpääni iho on keskivertoa paksumpaa sorttia, mutta en todellakaan jaksaisi odottaa kokonaista vuotta muutoksen näkemiseen.

        No leikkauksesta aikaa kulunut viisitoista kuukautta, nyt tuntuu että tunnen tyytyväisyttä nenääni. Kortisoni piikki laitettiin kuusi kuukautta leikkaukssta, en oikei osaa sanoa vaikuttiko. Minullakin oli laaja leikkaus, oli murtunut joskus nuoruudessa, huomattiin leikkauksessa, luustoa kavennettiin, rustoa madalutettiin ja kavennettiin siis nenän päästä, myöskin oikaistiin, laitettiin tuki että on pystympi. Sellainen paineen tunne nenässä on nykyisten hellittänyt myöskin. Koko toipumis prosessi voi viedä vuodesta jopa kolmeen vuoteen.


    • Pohjoisen potilas

      Onko teillä ollut se turvotus nimenomaan tuossa nenänpään alueella? Itellä kohta 3kk leikkauksesta ja vieläkin aika turvonnut on tuo kärjen alue. Ei se sinällään haittaa kun tietää että se siitä tulee paranemaan ja muotoutumaan ajan kanssa, mutta kyllä se kortisonipiikki aina välillä mielessä käy. Ottiko Kaarlo teiltä maksua siitä?

    • korjattu2vuottasitten

      Olen todella tyytyväinen - häntä pidetään Suomen parhaimpana juuri nenäleikkauksissa.

    • potilasss

      Kävin Kaarlolla muutama vuosi sitten. Ei osannut kertoa verbaalisesti leikkauksesta niin hyvin kuin Ruotsissa vastaava kirurgi (joka otti kuvat kasvoista ja mallinsi 6 vaihtoehtoa tietokoneella ja antoi tällaiset kuvat myös mukaani).

      Ruotsissa kirurgi näytti lukemattoman määrän kuvia ja kertoi myös parista komplikaatiosta ja siitä miten potilaat oli hoidettu - Ilmaiseksi. Luin myöhemmin, että ks.kirurgilla oli ilmeisesti pian Plastiikkakirurgiksi valmistumisen jälkeen ollut erään super jalkapalloilijan vaimo asiakkaana, joka oli kuollut
      silikonileikkaukseen. Varmaan selittänee osin miksi sitten kertoi riskeistä niin tarkasti...

      Toisaalta, Kaarlo voi olla parempi kirurgina mutta verbaalisesti ei ehkä niin lahjakas kuin muut. Itse en kuitenkaan valinnut häntä juuri kuvien puuttumisen takia.

    • Oa2

      Kokemuksia murtuneen nenän korjaamisesta, onko totta että nenällä taipumus kallistua helposti vanhaan asentoon toipumisaikana?

    • Henrikki84

      Kyllä epäonnistuneita lopputuloksia on Ståhlbergillakin. Vaimoni on käynyt hänen leikkauksessaan ja kirurgi myönsi ettei mennyt niinkuin piti, ja kertoi myös että hänellä näin on käynyt ennenkin. 10-15% leikkauksista vaatii täysmittaisen uusinnan, joka on hyvin haastava, tai vähintään pientä hiomista.

      Parhailtakin kirurgeilta osa leikkauksista epäonnistuu. Uusintaleikkaus on halvempi, mutta jos eka leikkaus oli jotain 7000 euroa, ja tarvitaan isohko uusinta nukutuksessa luun murtamisineen, niin 4000 euroa ainakin on syytä varata. Näin meidän perheessä ainakin.

      Hirveintä taitaa on elää se vähintään vuosi kamalan nenän kanssa. Ennen sitä ei voi leikata uudestaan.

      Pyydä aina muokatut kuvat ennen leikkausta, ja kysy ihan kaikki konsultaatiossa mitä ikinä tulee mieleen. Puhu kirurgin kanssa vielä juuri ennen leikkausta ja varmistu että hän on samalla kartalla kanssasi. Kirurgit leikkaa joka viikko, useampiakin leikkauksia, joten yksityiskohtaiset toiveesi parin kuukauden takaisesta konsultaatiosta ei välttämättä oo kirurgin lähimuistissa.

    • 8989

      Katsoin TV. ohjelmaa huippu Nenäkirurgi (ulkomailla) sanoi silloin kun rustoa siirretään on aina riski että leikkaus epäonnistuu. Näin sanoi Ståhberg myös minulle mutta kaikki meni hyvin.

    • Rs5

      Teille jotka ootte käyny Ståhlbergillä konsultaatiossa tai nenäleikkauksessa. Onko vastaanotolla mahdollista nähdä ennen/jäleen kuvia mitä on aiemmin leikannut?

      Vähän ihmeellistä mielestäni kun ulkomaisilta lääkäreiltä löytyy työnäytteitä mutta suomalaisilta en löytänyt yhtään.

      • Brodies

        Eipä ole. Suomessa tähän ei kannusteta, koska näytillä olisi vain niitä onnistuneita lopputuloksia. Jokaisella kirurgilla kuitenkin on myös epäonnistumisia, ja pelko onkin että asiakas saa väärän kuvan kirurgin osaamisesta ja taidoista.

        Mutta sitten toisaalta: mistä muualta voisi kirurgin osaamista arvioida?! Jo tämän, ettei ennen-jälkeen-kuvia Suomessa näytetä, mutta kaikkialla muualla kyllä, pitäisi jo kieliä siitä että nenäleikkaus Suomessa ei ole hyvä vaihtoehto. Suurin mahdollisuus onnistumiseen on pätevällä kirurgilla, joka on leikannut tuhansia neniä. Suomessa ei ole yhtään tällaista kirurgia. Ei yhtään.


      • Jotkutnäyttää

        Mulle on muutama kirurgi näyttänyt työn jälkiänsä konsultaatiossa vaikka en edes kysynyt... :-o Voiko olla tunnolliset ei näytä sitten niitä ennen ja jälkeen kuvia? Mutta kyllä mun mielestä pitäisi näyttää työnäytteitä mikäli asiakas pyytää! Eiköhän kaikki ymmärrä että ne pelkästään onnistuneet kuvat on näytillä


      • Brodies
        Jotkutnäyttää kirjoitti:

        Mulle on muutama kirurgi näyttänyt työn jälkiänsä konsultaatiossa vaikka en edes kysynyt... :-o Voiko olla tunnolliset ei näytä sitten niitä ennen ja jälkeen kuvia? Mutta kyllä mun mielestä pitäisi näyttää työnäytteitä mikäli asiakas pyytää! Eiköhän kaikki ymmärrä että ne pelkästään onnistuneet kuvat on näytillä

        Ehkäpä jotkut näyttää, mutta tässä kysyttiinkin tekeekö Ståhlberg niin. Hän ei vastaanotoillaan näytä kuvia. Mutta kannattaa toki niitä kysyä. Mielestäni ei kannata suostua leikkaukseen kirurgille, joka ei suostu näyttämään työnäytteitä.


      • Jotkutnäyttää

        Meinaatko ettei kannata mennä niille plastiikkakirurgeille ollenkaan joita on ohjeistettu ettei kuvia ole suotavaa näyttää ja ne noudattaa kehotuksia? :-D
        Entäs kuvamanipulaatiot jossa sulle näytetään melkeen prikulleen miltä naamasi tulee näyttämään leikkauksen jälkeen? :-)
        Mutta niin ulkomaista sen verran- mitä jos leikkaus ulkomailla epäonnistuu? Potilasvakuutuskeskushan ei korvaa mitään! Okei joo esim. epäonnistuneen rintaleikkauksen saa vaatteiden alle piiloon mutta nenää on hankala piilottaa mihinkään!
        Kuvittelisi, että Suomessa kirurgit tekee hyvää jälkeä, sillä niiden elantonsa riippuu siitä, kun taas ulkomailla enemmän hällä väliä asenteella erityisesti turistiasiakkaita kohtaan, koska niitä aina tulee ja menee ja kun tosiaan niillä ei ole velvollisuuksia korjata yhtään mitään mikäli jotain menee pieleen. Uutisissa oli taannoin tapaus 17v tytöstä jolle laitettiin ylisuuret peppuimplantit Liettuassa(?), jotka sitten tulehtuivat ja sen jälkeen vissiin laitettiin uudet tilalle ja meinasi tytöllä henki lähteä. Klinikka sanoi "voivoi tsemppiä". Ja tytölle jäi elinikäiset traumat, arvet ja rahat meni...korvauksia tuollaisista ei tule. Ainiin ja kivat "kulut" Suomen valtiolle kun tuollaiset tapaukset joutuu sairaaloihin hoidettavaksi. Miksi niistä ei ole tilastoja muuten?


      • Jotkutnäyttää

        Lyhyesti sanottuna mun mielestä Suomessakin kannattaa jo pikkuhiljaa nykyaikaistua ja alkaa markkinoimaan esteettisiä plastiikkakirurgisia toimenpiteitä niinkuin muualla maailmassa sillä kyseessähän on esteettiset hoidot! Sairauden hoidot on sitten erikseen....
        Ulkomaille en mene leikkaukseen ellei olisi joku "vakuutus" olemassa...Kertokaa jos on :-D


    • Epäonnistunut

      Kävin pari vuotta sitten Kaarlon konsultaatiossa. Hän vaikutti töykeältä ja kiireiseltä ja oli heti varaamassa leikkausaikaa, vaikka mitään havainnekuvaa tulevasta nenästä ei oltu tehty. Minulle tuli yllätyksenä että leikkauksesta piti päättää heti, vaikka olin tullut vain kuulemaan millaisia vaihtoehtoja minulla nenäni suhteen oli. Kun sanoin että en ole vielä valmis leikkaukseen parin viikon päästä, K.S. ilmoitti että siinä tapauksessa leikkaukseni siirtyy hyvin pitkälle tulevaisuuteen, koska hänellä ei ole vapaita aikoja. Painostettuna suostuin leikkaukseen. Tämä oli suurin virheeni jota kaduin. Olisi pitänyt luottaa intuitioon ja valita kirurgi joka tekee keikkaussuunnutelman huolella ja kunnioittaa asiakasta.

      Leikkauksen jälkeen en ole enää pystynyt hengittämään nenän kautta. Ennen leikkausta ongelmia ei ollut. Kyömy nenänselästäni (itseäni eniten häiritsevä seikka) ei poistunut vaan on siirtynyt eri kohtaan nenän varressa, kyömyä on myös viistoprofiilissa (ei ollut ennen leikkausta). Molemmat nenän sivut ovat epäsymmetriset ja muuttavat oikeastaan koko kasvojani rumemmaksi. Myös ystäväni ovat tämän myöntäneet. Sain hieman alennusta korjausleikkauksesta , koska ongelmat johtuivat kirurgin virheistä. Operaatio tehtiin ensimmäisen leikkauksen tapaan kiireellä ja hutiloiden, joten mitään parannusta ei tapahtunut. Sen sijaan sain käydä läpi uudestaan helvetin, jota nenäleikkauksesta toipuminen on... sekä järkytyksen siitä että lopputulos on pahempi kuin lähtökohta.

      K.S. on varmasti taitava kirurgi, mutta en voi suositella.

      • Jud

        Harmittaa puolestasi! Itselläni tulee nyt 9kk siitä kun peruin leikkausaikani. Välillä olen miettinyt josko tein väärän päätöksen elää itseni kanssa näin, mutta sinun tarinasi jälkeen olen kyllä kiitollinen. Oletko käynyt konsultaatiossa muualla? Voimia ja jaksamisia sinulle!


      • Epäonnistunut

        Olen käynyt, mutta minulle on sanottu suoraan että korjaus on liian vaativa. Ja vaikka joku täällä Suomessa osaisikin vahingot korjata, niin se olisi taas hyvin kallista. Epäonnistuneisiin leikkauksiin meni jo yli kymppitonni, ja sitten lääkkeisiin ja erikoislääkäreihin on mennyt toista tuhatta euroa. En tiedä mistä saan rahat uuteen leikkaukseen, jos löydän paremman kirurgin. Olisi aika pelottava ajatus lähteä yksin esim. Jenkkeihin ja toipua siellä jossain hotellissa leikkauksesta neljän seinän sisällä.


    • kysymyss74

      Tekeekö hän myös vartalonmuokkausta kuten rasvaimuaja ja rintaleikkauksia? Vai vain neniä?

      • Jud

        Tekee myös muitakin vartalonmuokkauksia.


    • Pettynytttt

      Leikauttin Kaarlo stohlbergillä kuulemma paras Suomessa mutta jäi kamalat arvet nenän alle, kun sitä katsojiensa alhaaltapäin tuntuu kun pala ihoa olisi liimattu huonosti kiinni toistensa päälle , aika järkkyä ! En suosittele Suomessa kenellekään nenäleikkausta , yli hintaista paskaa täällä ja laatu en nyt sanois , katsokaa muita maita tulee halvemmaksi ja kokeneemmat kirurgit sekä kaunis nenä varmempi , täällä ne leikkaa enemmän vammoista ei estetiikan kulmasta niillä ei oo mitään makua suomessa sekä jää arvet , toki jos ei kiinnosta että kaikki saa tietää ni menköön vaan ...

    • Muistakaa

      Karlolla heti pääsi operaation jälkeen kotiin mitä ei ikinä kukaan oikea ja koulutettu klinikka anna ! Potilaan on pakko jäädä yöksi sillä anestesian jälkeen voi tulla muuta ja mitä hän itse tietää mitä pitää tehdä ? Eli jos kirurgi sanoo voit mennä kotiin tämmöisestä leikkauksesta heti ku heräät kannattaa miettiä että jotain mättää tässä !

    • Oma kokemukseni mukaan Kaarlo on hyvä ja tarkka kirurgi. En missä tapauksessa lähtisi jonnekin Latviaan yms. vaikka joku huonosti suomea kirjoittava tyyppi täällä mainostaisi. Olen tehnyt Kallella operaatioita nyt muutaman ja ehkä ainoa valitusaihe olisi se, että touhuun voi jäädä koukkuun, vaikka maksaakin paljon. Itse ajattelen, että jos pysyy kohtuudessa, niin elämää ja itsetuntoa häiritsevät asiat voi ja kannattaa korjata.

    • Plootuvuori. Suomen tasavallan ensimmäinen presidentti.

    • Tuulenhalkoja

      Edelleen pätevin nenäkirurgi Suomessa?

    • Venliina

      Kyllä hän on loistava kirurgi itse olen käynyt hänellä sekä 2 ystävääni nimenomaan nenäleikkauksessa bulevardiklinikalla. Rintani ovat suurentaneet jaan Troost laatukirurgian kautta sekä Asko salmi kl sairaalassa.
      Nyt mietin rasvansiirtoa kasvoihin. Kaikkiin olen ollut erittäin tyytyväinen.

    • Queen1

      Se on harmi kun ei missään ole ennen/jälkeen kuvia näytillä. Jos olisi vaikka kymmeniä ennen/jälkeen kuvia niin tietäisi mihin pystyy.

      Vähän sama jos sanottaisiin, että Pekka on Suomen paras tatuoija mutta missään ei ole kuvia esillä, en ainakaan itse menisi.

    • Järkikäteen

      Nenäleikkaus on aina yksilöllinen toimenpide. Se, että jokin kirurgi on leikannut onnistuneesti yhden nenän, ei tarkoita sitä että toinenkin saisi hänen käsissään hyvän nenän. Suomessa ylipäätään tehdään niin vähän nenäleikkauksia, että kirurgien taso on väistämättä globaalissa mittakaavassa alhainen.

      Jos kirurgi ei suostu näyttämään ennen/jälkeen-kuvia, et voi mitenkään päätellä hänen ammattitaitoaan. Enemminkin tällainen epäilyttää. Menisitkö tatuoijalle, joka ei näyttäisi tekemiään kuvia, kuten Queen1 ylempänä huomauttaa? Kyseessä on käytännössä samankaltainen toimenpide - se on peruuttamaton.

      Harvat suomalaiset kirurgit kouluttautuvat jatkuvasti. He oppivat vain leikkaamalla - haluatko sinä todellakin olla heidän oppilastyönsä?

      • Anonyymi

        Kaarlo tekee paljon nenäleikkauksia varmaan useamman leikkauksen viikossa.
        Hän leikkasi minun nenän, kävin myös Tukholmassa Akademiklinikalla mutta siellä ei nenä lääkäri suostunut leikkaamaan varmaan ei uskaltanut kun oli tehty monia leikkauksia.


    • Anonyymi

      Nyt on varattu aika kaarlon konsultaatioon. Saapas nähdä miten käy. Oma nenä on iso ja vino ja inhottaa joka päivä niin aion ottaa riskin. Olen kyllä lukenut kaarlosta enimmäkseen hyviä kokemuksia..
      muita menossa kaarlolle lähiaikoina?

      • Anonyymi

        Kävin Kaarlolla leikkauksessa viisi vuotta sitten. En voi suositella. Teki pelkkiä huolimattomuusvirheitä ja koetti myöhemmin peitellä mokiaan. Uusintaleikkaus tuli kalliiksi - ja sekin epäonnistui hänen käsissään. En ole enää voinut hengittää nenän kautta ja nenä on rumempi kuin ennen. Kirurgi yritti vitsailemalla päästä koko hommasta, ja olen nyt menossa Englantiin korjausleikkaukseen kokeneemmalle kirurgille. Konsultaatiossa hän sanoi että nenääni käytetyt tekniikat ovat vanhentuneita ja leikkaukset tehty aivan liian aggressiivisesti. Hän myös sanoi että kokenut kirurgi ei olisi ottanut näin paljoa nenästä rustoa ym. kudosta pois, eikä tällaisia arpiakaan ollut nähnyt koskaan.
        Joten miettisin kyllä vielä muitakin vaihtoehtoja jos olisin sinä. Leikkauskokemusta löytyy maamme ulkopuolelta huomattavasti enemmän.


      • Anonyymi

        Oletko kenelle menossa Englantiin leikkaukseen? :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kävin Kaarlolla leikkauksessa viisi vuotta sitten. En voi suositella. Teki pelkkiä huolimattomuusvirheitä ja koetti myöhemmin peitellä mokiaan. Uusintaleikkaus tuli kalliiksi - ja sekin epäonnistui hänen käsissään. En ole enää voinut hengittää nenän kautta ja nenä on rumempi kuin ennen. Kirurgi yritti vitsailemalla päästä koko hommasta, ja olen nyt menossa Englantiin korjausleikkaukseen kokeneemmalle kirurgille. Konsultaatiossa hän sanoi että nenääni käytetyt tekniikat ovat vanhentuneita ja leikkaukset tehty aivan liian aggressiivisesti. Hän myös sanoi että kokenut kirurgi ei olisi ottanut näin paljoa nenästä rustoa ym. kudosta pois, eikä tällaisia arpiakaan ollut nähnyt koskaan.
        Joten miettisin kyllä vielä muitakin vaihtoehtoja jos olisin sinä. Leikkauskokemusta löytyy maamme ulkopuolelta huomattavasti enemmän.

        Millanen sulla oli lähtökohta? Nenä siis? Murtumaa tms?


    • Anonyymi

      Mulla pitäs 2 x murtunut nenä korjata niin täytyykö todella lähteä ulkomaille tämän asian kanssa? Olen aika maallikko näitten asioitten kanssa mutta tuli nyt eteen pohdinta kun haluaisin tämän nenän kuntoon. Monet kyllä tuntuu kirjoittavan Suomessa onnistuneista leikkauksista. Olen juuri miettinyt Ståhlbergia.

    • Anonyymi

      Olen ajatellut mennä ståhlbergille lähiakoina konsultaatioon. Mietityttää vaan nämä epäonnistuneet kokemukset. Hieman pelottaisi lähteä ulkomaille.

      • Anonyymi

        Kävin juuri Lontoossa korjauttamassa Suomessa pieleen menneen leikkauksen. Ei ollut juuri kalliimpaa kuin täällä, mitä nyt lennot ja majoitus vähän lisäsi hintaa. Mutta sainpa sitten samalla rahalla kolme konsultaatiota, 3D- ja 2D-kuvat ja aivan huipputason sairaalan ja kirurgin välineet ja tekniikatkin oli aivan eri maata kuin täällä. Toipuminen oli helppoa, Suomessa oli aivan murjottu viikkokausia koska täällä edelleen korjaavat nenät vasaralla (tämä ei edes ole vitsi, kysäisepä Ståhlbergilta vaikka) mutta Lontoossa olin ulkoilemassa jo 2 pv leikkauksesta - ja englantia kun osaa puhua niin pärjää hienosti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kävin juuri Lontoossa korjauttamassa Suomessa pieleen menneen leikkauksen. Ei ollut juuri kalliimpaa kuin täällä, mitä nyt lennot ja majoitus vähän lisäsi hintaa. Mutta sainpa sitten samalla rahalla kolme konsultaatiota, 3D- ja 2D-kuvat ja aivan huipputason sairaalan ja kirurgin välineet ja tekniikatkin oli aivan eri maata kuin täällä. Toipuminen oli helppoa, Suomessa oli aivan murjottu viikkokausia koska täällä edelleen korjaavat nenät vasaralla (tämä ei edes ole vitsi, kysäisepä Ståhlbergilta vaikka) mutta Lontoossa olin ulkoilemassa jo 2 pv leikkauksesta - ja englantia kun osaa puhua niin pärjää hienosti.

        Missä klinikalla englannissa kävit? Minun pitäisi myös korjauttaa nenäni. En uskalla tehdä sitä enää Suomessa.

        Nenäni on leikattu Suomessa.


    • Anonyymi

      Hei,

      Minä olen myös harkitsemassa nenäleikkausta, jossa pitäisi korjata pois kyömy, suoristaa nenää ja myös kärkeä pitäisi muokata. Ståhlbergiä olen miettinyt, mutta olen myös harkinnut Englantia. Haluaisitko kertoa tarkemmin, millainen leikkaus sinulle tehtiin ja kuka oli kirurgi? :)

    • Anonyymi

      Kuvittelin ettei nenä voi alkuperäisestä pahemmaksi mennä, harmikseni tilalleni tulikin entistä leveämpi, paksumpi ja kaikinpuolin epäesteettisempi nenä. Tarkoituksena oli siis nenää pienentää, toisin kävi. Leikkauksesta jo aikaa, eli ei todellakaan ole enää turvotusta niin kuin olen kokoajan yrittänyt itselleni uskotella. Ehkä joskus kun rahatilanne sallii niin käyn korjauttamassa ulkomailla.

    • Anonyymi

      Moikka!

      Kävin Kaarlolla operaatiossa tasan kuukausi sitten, enkä voisi olla tyytyväisempi. Turvotusta nenässä edelleen tietenkin on, joten lopullista tulosta ei vielä näy. Kuitenkin voin jo nyt sanoa, että Kaarlo onnistui erittäin hyvin. Itselläni oli leveä ja epäsymmetrinen nenä.

      Ennen leikkausta näin Kaarlon vain kerran ja tämä jännitti hieman. Siksi soittelin useamman kerran hoitajien kanssa, sekä kerran myös Kaarlon kanssa käydäkseni operaation läpi. Leikkausaamuna juttelimme Kaarlon kanssa vielä kertaalleen toiveistani ja siitä, mitä leikkauksessa tultaisiin tekemään. Huolehdin täysin turhaan siitä, ymmärsikö Kaarlo varmasti millaisen lopputuloksen haluan. Nenä on edelleen oman näköiseni, niin ettei kaikki tuttavani edes ole huomanneet muutosta. Minulle muutos on kuitenkin erittäin suuri. Uskon, että nenä vain paranee tästä kunhan aikaa kuluu ja turvotus laskee.

      Kaarlo on ihan rautainen ammattilainen. Ainut asia mitä kadun on se, etten uskaltanut tehdä tätä aiemmin.

    • Anonyymi

      Ehdottomasti kannattaa mennä! Olen omaan nenääni erittäin tyytyväinen suosittelen Kaarloa :)

      • Anonyymi

        Kuinka nopeasti ensimmäisestä yhteydenotosta sait leikkausajan?:)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuinka nopeasti ensimmäisestä yhteydenotosta sait leikkausajan?:)

        Mä sain rintojen pienennykseen ja kohotukseen, kuukauden päähän ajan konsultaatiosta.
        Helmikuussa oli leikkaus ja rinnoista tuli tosi hyvät. hinta oli vajaa 7000 €.
        Menen nenä konsultaatioon kesäkuussa, tod. näk. leikkaus syksyllä.
        Ainoa asia mikä harmittaa, on se että odotin näin pitkään, vahva suositus Kaarlolle.


    • Anonyymi

      Harkitsisin kyllä tarkkaan.

    • Anonyymi

      Olen käynyt Kaarlolla laajassa nenäleikkauksessa.
      Hän on taitava kirurgi. Olen ollut tyytyväinen. Luonnollinen lopputulos.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      59
      1937
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1682
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1604
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1537
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1515
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1435
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1291
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1173
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1158
    Aihe