Napster on yleinen ohjelma ja kyllä sillä on oikeus levittää musiikkia
ei siitä harmia pitäisi syntyä....
Mitä sen on väliä jos musiikkia levitetään...
8
280
Vastaukset 8
- TJ
musiikin tekijälle.
Kas kun napsterin ideana oli nimenomaan musiikin ILMAINEN jakelu, myös tekijänoikeuksilla suojatun materiaalin!
Varmaan sinuakin v**tuttaisi tehdä musiikkia (tai vastaavaa) kovalla työllä, aikaa ja kuluja säästämättä jos joku tarkoituksella kopioi sen ILMAISEEN jakeluun. Sinä et saa siis mitään korvausta tekemästäsi työstä!
Varmaan ymmärrät että musiikin tekeminen loppuu aika nopeasti, jos tehdystä työstä ei saa korvausta. Sen sijaan nykyinen musiikin levitys levy-yhtiöineen on tullut tiensä päähän, jakelu tulee siirtymään lähemmäs tekijöitä jolloin välikäsiä jää pois ja hinnat putoavat. Mutta eivät nollaan!
Eli Napsterin sulkeminen oli oikein, mutta internettiä PITÄÄ kuitenkin voida käyttää musiikin levityskanavana, mutta ei ilmaiseksi.- Musiikin ja elokuvien ystävä
...Napsterin sulkeminen ei kyllä artisteja paljon auta. Esim. osoitteessa http://www.nurple.com/music/ löytyy monta vaihtoehtoista ohjelmaa Napsterille.
On ymmärrettävää että moinen toiminta suututtaa artisteja, mutta kyllähän esim. madonnalla ym. super tähdillä rahaa on jo sen verran ettei tarvitse nälkää nähdä. Ja tekeväthän bändit kiertueita, joista tienaavat miljoonia.
Aloittelevat bändit saavat ilmaista julkisuutta napsterin ansiosta, joka olikin yksi sen pää tarkoituksista.
Niin kauan kuin internettiä käytetään tulee siellä olemaan takuulla tekijänoikeusrikkomuksia. Nykyäänhän sieltä saa musiikkia ja pelejä, myöhemmin varmasti (ja nykyäänkin)täyspitkiä uutuuselokuvia. - Napster
Napsterin sulkeminen oikein... No miksi mirc:iä ja ftp:tä ei lopeteta?Siellä leviää musiikin lisäksi myös uutus leffat mitkä ei ole välttämättä vielä ilmestynyt suomen elokuvateattereissa!!! Ainut ratkaisu musiikin laittoman levittämisen estämiseksi olisi internetin täydellinen sulkeminen... Napster on vain pieni osa netin ilmaisjakelua...
- Hailee.se.lassie
Eikös YouTube ole juurikin sitä ilmaiskopiointia. Sieltä olen käytännössä kaikki imuroinut ja paljonhan sieltä löytyy uudempaakin musaa. En ole ostanut kuin pari mp3-biisiä jostain kaupasta.................
Miten muuten Spotifylla on varaa niin hövelisti antaa kuunnella kappaleita loppuu asti??
Ilmais-Spotify on hieno homma. - silleensä
Hailee.se.lassie kirjoitti:
Eikös YouTube ole juurikin sitä ilmaiskopiointia. Sieltä olen käytännössä kaikki imuroinut ja paljonhan sieltä löytyy uudempaakin musaa. En ole ostanut kuin pari mp3-biisiä jostain kaupasta.................
Miten muuten Spotifylla on varaa niin hövelisti antaa kuunnella kappaleita loppuu asti??
Ilmais-Spotify on hieno homma.Pitääkö rekisteröityä ja ladata joku vakoiluohjelma, että imurointi onnistuu Youtubesta?
- jhhhlkh
Samaa mieltä.
- Napster_on_kuopattu
Miksi piti nostaa 17 vuotta vanha keskustelu esiin.
- Älä.ota.vakavasti
No kun piti miettiä mitä kirjoittaisi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksi naiset haluavat itseään vanhemman kumppanin? Vai haluavatko?
Tuolla toisessa ketjussa tuli esille tämä kysymys ja se on mielestäni hyvä kysymys. Kiitos scrg:lle tämän kysymyksen esi3591153- 71758
Missä vaiheessa
Unohdit minut? Onko sinulla oikeasti mies jota rakastat? Tiedän että möhlin ja odotin liikaa. Ei tarvitse vastata jos et37706- 50612
- 44595
- 63533
Mulla on ikävä sua
Pakko se on myöntää, mulla on ikävä sua 🥺💔.. En kyllä haluaisi sitä myöntää kun tämä tilanne on niin hankala. Oon yri20520SDP: tiukkaa maahanmuuttopolitiikkaa ilman rasismia
Analyysin mukaan demareiden uuden maahanmuuttolinjan suurin ero konservatiivioikeiston vastaavaan on rasismin puute. ht321501- 76481
kasariperjantai 2026
Ajatuksia vuoden 2026 kasariperjantaista...ainakin porukkaa oli mun mielestä liikkeellä tosi paljon ja fiilinki noin yle22459