TAKSI 1086 Ford Punainen Tuusula

Seur kerr naaaaaarmu

Olit pysäköinyt n. klo 16 Järvenpäässä jalkakäytävälle kioskin eteen. Onko tämä normi tapa myös Tuusulassa,jos on,mihin lakipykälään perustuu???????????????
Ilma oli aurinkoinen ja lämmin 10C,jalkakäytävä hyvin hiekoitettu Mannilantillä kioskin edustalla,jos auto olisi ollut kadun varressa asianmukaisesti olisi kävelymatka ollut autonleveyden verran pidempi eli n. 2m.
Onko kuski vakavasti liikuntavammainen,jos on,olisi syytä laittaa INVALID merkki näkyviin,ja käsittääkseni silläkään ei saa vetästä jalkakäytävää täysin tukkoon. Onko kenties joitakin muitakin kilpiä joita voidaan myöntää tällaisille kuskeille terveydenhuollon toimesta,tosin ei sellaiset korttia kyllä tarvitse.Eikä ainakaan taksilupaa.
Mikä mahtoi olla syynä tähän parkkeeraukseen,kerroppa meille. Sen haluamme kuulla.

Auton kyljissä loistaa joku CAR WASHING mainos ja auto väriltään punainen ja pikkukoppiauto.

Eikö Parkki-Pirkot uskalla sakottaa Takseja?

11

706

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kiva kun avauduit

      "Muunkin ajoneuvon saa erityistä varovaisuutta noudattaen pysäyttää lyhyeksi ajaksi jalkakäytävälle ja pyörätielle ajoneuvoon nousemista, siitä poistumista, sen kuormaamista tai kuorman purkamista varten, milloin läheisyydessä ei ole käytettävissä muuta pysäyttämiseen sopivaa paikkaa ja pysäyttämiseen on pakottavia syitä.
      Pysäytetty ajoneuvo ei kuitenkaan saa kohtuuttomasti haitata jalkakäytävällä ja pyörätiellä kulkemista. Kuljettajan on tällöin pysyteltävä ajoneuvonsa läheisyydessä ja tarvittaessa siirrettävä ajoneuvo paikkaan, jossa se ei häiritse muuta liikennettä."

      Olisit kysynyt kuskilta. Eiköhän se ollut asiakkaan kanssa sisällä kioskissa. Ei tarvitsisi täällä ruikuttaa.

      • Pöliisi

        Olin pyörällä kulkemassa pyörätietä ko kioskin ohi ja jouduin ohjaamaan katu-osuudelle koska KOKO pyörätie jossa myös jalankulku sallittu,joten kysyn nyt sinulta ? Kuka korvaa kun ohjaan auton alle ko.tapauksessa. Olin menossa kotiin , en kioskille.

        luepas nyt itse pastaamasi kirjotus uudelleen ja , - mieti,- oliko olosuhteet juuri niin kuin kein yrität kertoa kirjoituksessassi eli lainauksessassi??


      • Kiva kun avauduit
        Pöliisi kirjoitti:

        Olin pyörällä kulkemassa pyörätietä ko kioskin ohi ja jouduin ohjaamaan katu-osuudelle koska KOKO pyörätie jossa myös jalankulku sallittu,joten kysyn nyt sinulta ? Kuka korvaa kun ohjaan auton alle ko.tapauksessa. Olin menossa kotiin , en kioskille.

        luepas nyt itse pastaamasi kirjotus uudelleen ja , - mieti,- oliko olosuhteet juuri niin kuin kein yrität kertoa kirjoituksessassi eli lainauksessassi??

        "Kuka korvaa kun ohjaan auton alle ko.tapauksessa."

        Jos siis ajat pysäköidyn taksin alle, niin toki sinä maksat siihen uuden takapuskurin. Jos taas tarkoitit, että jäät auton alle kadulla, niin siinä korvausvelvollisuus riippuu syyllisestä. Jos olet noudattanut riittävää varovaisuutta siirtyessäsi autotielle ja ajanut siinä pätevien sääntöjen mukaan, silloin maksajana on päällesi ajanut autoilija. Jos taas itse ajat liikkuvan auton alle kohdassa, jossa ei saisi pyöräillä, maksaja olet sinä itse.

        Luin tekstini uudestaan, ja sanon jälleen: Olisit käynyt kioskissa kysymässä. Lainaan samaa tieliikennelain kohtaa uudelleen: "Kuljettajan on tällöin pysyteltävä ajoneuvonsa läheisyydessä ja tarvittaessa siirrettävä ajoneuvo paikkaan, jossa se ei häiritse muuta liikennettä."


      • .
        Kiva kun avauduit kirjoitti:

        "Kuka korvaa kun ohjaan auton alle ko.tapauksessa."

        Jos siis ajat pysäköidyn taksin alle, niin toki sinä maksat siihen uuden takapuskurin. Jos taas tarkoitit, että jäät auton alle kadulla, niin siinä korvausvelvollisuus riippuu syyllisestä. Jos olet noudattanut riittävää varovaisuutta siirtyessäsi autotielle ja ajanut siinä pätevien sääntöjen mukaan, silloin maksajana on päällesi ajanut autoilija. Jos taas itse ajat liikkuvan auton alle kohdassa, jossa ei saisi pyöräillä, maksaja olet sinä itse.

        Luin tekstini uudestaan, ja sanon jälleen: Olisit käynyt kioskissa kysymässä. Lainaan samaa tieliikennelain kohtaa uudelleen: "Kuljettajan on tällöin pysyteltävä ajoneuvonsa läheisyydessä ja tarvittaessa siirrettävä ajoneuvo paikkaan, jossa se ei häiritse muuta liikennettä."

        'Jos siis ajat pysäköidyn taksin alle, niin toki sinä maksat siihen uuden takapuskurin',,,,
        .....Ja ko Taxi seisoo keskellä pyörätietä tukkien koko väylän?
        Miksi vitussa minä maksan jotakin,koska oletettavasti pyörätiellä ei pitäisi seistä autoja. Ja jos seisoo,en kai minä ole korvausvelvollinen,koska lain mukaan pyörätiellä eivät autot saa parkeerata.


      • kiva kun avauduit ta
        . kirjoitti:

        'Jos siis ajat pysäköidyn taksin alle, niin toki sinä maksat siihen uuden takapuskurin',,,,
        .....Ja ko Taxi seisoo keskellä pyörätietä tukkien koko väylän?
        Miksi vitussa minä maksan jotakin,koska oletettavasti pyörätiellä ei pitäisi seistä autoja. Ja jos seisoo,en kai minä ole korvausvelvollinen,koska lain mukaan pyörätiellä eivät autot saa parkeerata.

        "Miksi vitussa minä maksan jotakin,koska oletettavasti pyörätiellä ei pitäisi seistä autoja."

        Helppoa: sinä liikut, auto ei. Tie on suora, näkyvyys hyvä, huomasit auton tukkivan koko pyörätien. Oletettavasti siinä ei pitäisi olla autoa, mutta jos ei sitä kykene huomaamaan ei ehkä kannata pyöräillä ollenkaan. Purnauksen määrästä päätellen auto on kuitenkin huomattu, taksinumeroa ja kylkimainoksia myöten.

        Samalla logiikalla jos pyöräilet vahingossa jalankulkijoille tarkoitetulla väylällä tai pyörän renkaasi vahingossa ylittää kaistaviivan jalankulkijoiden puolelle, saa vastaantuleva jalankulkija humattaa sinua pesäpallomailalla vastapalloon, koska oletettavasti siinä ei pitäisi olla pyörää eikä pyöräilijää?


      • Lappu-Lissu
        kiva kun avauduit ta kirjoitti:

        "Miksi vitussa minä maksan jotakin,koska oletettavasti pyörätiellä ei pitäisi seistä autoja."

        Helppoa: sinä liikut, auto ei. Tie on suora, näkyvyys hyvä, huomasit auton tukkivan koko pyörätien. Oletettavasti siinä ei pitäisi olla autoa, mutta jos ei sitä kykene huomaamaan ei ehkä kannata pyöräillä ollenkaan. Purnauksen määrästä päätellen auto on kuitenkin huomattu, taksinumeroa ja kylkimainoksia myöten.

        Samalla logiikalla jos pyöräilet vahingossa jalankulkijoille tarkoitetulla väylällä tai pyörän renkaasi vahingossa ylittää kaistaviivan jalankulkijoiden puolelle, saa vastaantuleva jalankulkija humattaa sinua pesäpallomailalla vastapalloon, koska oletettavasti siinä ei pitäisi olla pyörää eikä pyöräilijää?

        Miksi täällä vingut ja sepität,jos parkkeerasit jalkakäytävälle,vaikka se ei lyhentänyt matkaa kuin 1m,on se merkkinä ikäänkuin että ,"me ollaan hälytysajossa ja me saadaan parkata minne vain"?
        Ehheeii,urpo,ehheii.
        Mitä sanoo tieliikennelaki jalkakäytävälle parkkeeramisesta,EI ollut kyse kuormauksesta tai purkamisesta?
        kelaa sitä


      • kiva kun avauduit
        Lappu-Lissu kirjoitti:

        Miksi täällä vingut ja sepität,jos parkkeerasit jalkakäytävälle,vaikka se ei lyhentänyt matkaa kuin 1m,on se merkkinä ikäänkuin että ,"me ollaan hälytysajossa ja me saadaan parkata minne vain"?
        Ehheeii,urpo,ehheii.
        Mitä sanoo tieliikennelaki jalkakäytävälle parkkeeramisesta,EI ollut kyse kuormauksesta tai purkamisesta?
        kelaa sitä

        En ole taksikuski. Joku kyllä vinkuu, mutta se en ole minä. Urpoksikaan ei tarvitse haukkua, sillä se ei ole nimeni, mutta itseäsi taisitkin tarkoittaa.

        Olisit käynyt siellä kioskissa, tiedä vaikka siellä olisi ollut taksikuski vanhan mummon seurassa laittamassa lottoa ja ostamassa kahvikermaa. No, täällä on hyvä tuhista ja kuvitella olevansa oikeassa - huvittavinta on, ettet vieläkään tiedä miksi taksi oli jalkakäytävällä.

        Haluatko nyt varmasti, että lainaan taas samaa kohtaa? "Muunkin ajoneuvon saa erityistä varovaisuutta noudattaen pysäyttää lyhyeksi ajaksi jalkakäytävälle ja pyörätielle ajoneuvoon nousemista, siitä poistumista, sen kuormaamista tai kuorman purkamista varten" Noinhan se tieliikennelaki asiasta edelleen sanoo. Pakottava syy voi olla vaikka pyörätuoli. Ja täällä sinä napiset kun et uskaltanut käydä sisältä kysymässä. No, jostainhan se sisältö elämään on ammennettava.


    • mavalkonen

      ajan aina kävelytielle kun haen loton tai kahvikerman tuosta kiokista...niin ja matkahan lyhenee jopa metrin

      • fgjdf

        Autosi voi myös lyhentyä metrin, kun joku tulee skootterilla täysillä päin ja sinä maksat.


      • mavalkonen1234
        fgjdf kirjoitti:

        Autosi voi myös lyhentyä metrin, kun joku tulee skootterilla täysillä päin ja sinä maksat.

        hahhaaa en maksa, pyörätielle saa hetkellisesti pysäköidä ja sitä paitsi mopoilija jne. ovat AINA vastuussa jos kävely tiellä sattuu jotain huomioi tuota AINA kohtaa.. terv. Malmin LP


      • huhuhdf
        mavalkonen1234 kirjoitti:

        hahhaaa en maksa, pyörätielle saa hetkellisesti pysäköidä ja sitä paitsi mopoilija jne. ovat AINA vastuussa jos kävely tiellä sattuu jotain huomioi tuota AINA kohtaa.. terv. Malmin LP

        "Miksi vitussa minä maksan jotakin,koska oletettavasti pyörätiellä ei pitäisi seistä autoja."

        Voiks joku oikeesti olla näin tyhmä???!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      78
      1795
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1689
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1504
    4. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1184
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1183
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1172
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1126
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1121
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1109
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1094
    Aihe