Olen käyttänyt nyt kuukauden verran ehkäisyrengasta ja mulla on ihan törkeän pahat sivuoireet ilmennyt. Mä itken KOKO AIKA ja joka asiasta, vaikka mitään syytä ei ole. Tai siis kehittelen syyn kaikesta. Mä olen räjähdysherkkä ja haastan riitaa kaikesta. Mulla on ilmennyt masennukseen viittaavia oireita muutenkin ja tuntuu, että tahtoisin vain kuolla. Tää ei voi johtua mistään muusta kuin renkaasta, koska ennen renkaan laittoa mikään asia ei ole elämässäni muuttunut.
Mä sain hirveän raivokohtauksen siitä, kun mieheni ei vastannut tekstiviestiini 30minuuttiin(vastasi 40minuutin päästä). Pommitan miestäni viesteillä kesken työpäivän ja kaivelen vanhoja juttuja esille. Mä en ole sellainen! Mieskin kysyi, että mitä mulle on tapahtunut. Musta on tullut super impulsiivinen ja räjähdysherkkä. Ja kun mies oli palaverissa 2tuntia ja ei vastannut viestiini, että nähdäänkö illalla, niin laitoin miehelle heti viestiä, että turha olla minuun enää yhteydessä jos ei kerta sen enempää voi kiinnostaa että vaivaantuisi edes vastaamaan.
Mä pilaan suhteeni tätä menoa. Ystävätkin ovat ihmetelleet mihin mun elämänhalu on kadonnut:/ Samoin itse... mä olin se, joka on kaikkialla iloinen,energinen,positiivinen...ja muutenkin rakastettava ihminen. Se minä on kadonnut ja tilalle tullut hirveä hormonihirviö:(
Olen siis vasta 4viikkoa käyttänyt rengasta. Jouduin laittamaan toisen renkaan putkeen, kun ensimmäinen tippui. Mutta siis missä vaiheessa luovutan ja totean, että tää ei sovi mulle?! Kauanko testaan suhdettani ja ystäviäni näillä raivo-ja masennuspuuskilla? Ku eikös kroppa mene ihan sekaisin, jos nyt lopetan, vaikka vasta kuukausi takana?
Tää on vaa ihan hirveetä, koska en mä oo tällänen:,(
Mä sain hirveän raivokohtauksen siitä, kun mieheni ei vastannut tekstiviestiini 30minuuttiin(vastasi 40minuutin päästä). Pommitan miestäni viesteillä kesken työpäivän ja kaivelen vanhoja juttuja esille. Mä en ole sellainen! Mieskin kysyi, että mitä mulle on tapahtunut. Musta on tullut super impulsiivinen ja räjähdysherkkä. Ja kun mies oli palaverissa 2tuntia ja ei vastannut viestiini, että nähdäänkö illalla, niin laitoin miehelle heti viestiä, että turha olla minuun enää yhteydessä jos ei kerta sen enempää voi kiinnostaa että vaivaantuisi edes vastaamaan.
Mä pilaan suhteeni tätä menoa. Ystävätkin ovat ihmetelleet mihin mun elämänhalu on kadonnut:/ Samoin itse... mä olin se, joka on kaikkialla iloinen,energinen,positiivinen...ja muutenkin rakastettava ihminen. Se minä on kadonnut ja tilalle tullut hirveä hormonihirviö:(
Olen siis vasta 4viikkoa käyttänyt rengasta. Jouduin laittamaan toisen renkaan putkeen, kun ensimmäinen tippui. Mutta siis missä vaiheessa luovutan ja totean, että tää ei sovi mulle?! Kauanko testaan suhdettani ja ystäviäni näillä raivo-ja masennuspuuskilla? Ku eikös kroppa mene ihan sekaisin, jos nyt lopetan, vaikka vasta kuukausi takana?
Tää on vaa ihan hirveetä, koska en mä oo tällänen:,(
Vastaukset 6
Vanhimmat
Jatka tuollaista ehkäisyä lopetat heti kuin voi lääkäri osaa vastata lopetuksesta tarkemmin.
Mut mietin sitäkin, että entä jos oireet tasaantuu vaikkapa kun olen käyttänyt rengasta sen 3kk? Että olenko hormonihirviö siihen saakka ja sitten jos vieläkin nääs sivuoireet jatkuu, ni lopetan?: (
Kestää miehellesi ja itsellesi testata tasaantuuko vai ei oireet ovat yksilöllisiä toisen puolesta mahdoton vastata.Toivoa sopii miehesi kestää jos haluat hänet pitää.
harmi.. itse käytin muutama vuosi sitten ehkäisypillereitä ja minulle tuli juuri niistä itkuisuutta, kärttyisyyttä, hermoistuneisuutta ym.. nyt aloitin pelon sekaisin tuntein ehkäisyrenkaan käytön, mutta itselle ehkäisyrenkaasta ei ole tullut mitään oireita. (tiputtelua ainoastaan..) varmaan kantsii käydä jutteleen lääkärin kanssa.. joku juttu sopii toiselle ja toinen ei taas.. its olen ollut tyytyväinen renkaaseen..
Mä itse asiassa heitin renkaan jo roskiin!:S En tiedä oliko kropalle ihan paras päätös, mutta mä olisin hypännyt varmaan ikkunasta alas seuraavaksi, jos se rengas olis ollu mulla yhtään kauemmin. Nyt oon itkenyt hysteerisesti koko tän 6tuntia mitä renkaan pois ottamisesta on aikaa... en tiedä mistä sitten johtuu, koska vaikka päivittäin itkenkin koko aika, niin nyt itkuni on jo sellaista hysteeristä... et taitaa kroppa vähä oireilla kyl aika pahasti noista hormoneista:/
Ymmärtää asian kuin tietää kuinka epänormaali tila ehkäisyhormonien käyttö on elimistölle.