Äsken ku avasin koneen, pommpas pikkuikkuna joka ikään kuin vaati, vaatimalla hommaamaan selaimen??
Mie en nyt oikein kässää koko hommaa, hitsiläinen..? Jos sellasen lataa, meneeköhän kauan? Pitääks sulkee kaikki ohjelmat siks aikaa? Hitto näihen vehkeitten kans, ku ei aina tiedä mitä pitää ja mitä ei):????
Selaimista:)
41
567
Vastaukset
selain??
Ei mulle oo koskaan mikään selain tyrkyttänyt itteensä, ite oon hakenu minkä haluan.
Ehkä ei kannata ladata.monia eri vaihtoehtoja, vois valita. Yhtä kävin kattomassa, ja lukemassa siitä. Mut lykkäsin myöhemmäks, ku en oikein tajuu? Se pommppaa taas seuraavan kerran ku avaan tän koneen.
sasus kirjoitti:
monia eri vaihtoehtoja, vois valita. Yhtä kävin kattomassa, ja lukemassa siitä. Mut lykkäsin myöhemmäks, ku en oikein tajuu? Se pommppaa taas seuraavan kerran ku avaan tän koneen.
Kysy joltain neuvoa, joka tietää enemmän.
minttupuu kirjoitti:
Kysy joltain neuvoa, joka tietää enemmän.
En lataa, ennenku näytän miehelle sen, tai soitan mun pojalle:)))
- Adria
Kokeile mikä tuntuu kivalta, voihan ne sitten poistaa. Latauksiin menee keskimääräisellä kahden megan yhteydellä noin pari-kolme minuuttia, luulisin. Sunnuntaita sulle.
no, IE kait joskus pyytää lataamaan uudemman version, sen voi kyllä tehä, mut jos se on joku mainos, parempi olla lataamatta.
tarttenko sellasta ylipäätään. Kiitosta, mukavaa sunnuntain jatkoja sulle myös, nii ja alkavaa viikkoa:)))
minttupuu kirjoitti:
no, IE kait joskus pyytää lataamaan uudemman version, sen voi kyllä tehä, mut jos se on joku mainos, parempi olla lataamatta.
kyl mainos ollu, tarjootteli jotain uutuus selaimia:))
- Putkivalo
sasus kirjoitti:
kyl mainos ollu, tarjootteli jotain uutuus selaimia:))
se on tullut kun tietsikkasi on päivittänyt käyttöjärjestelmän, niin teki mullekin. Se lakkaa pomppimasta kyllä, ja jossain on myös ruksi missä voit estää sen palaamasta sun ruutuun.
Putkivalo kirjoitti:
se on tullut kun tietsikkasi on päivittänyt käyttöjärjestelmän, niin teki mullekin. Se lakkaa pomppimasta kyllä, ja jossain on myös ruksi missä voit estää sen palaamasta sun ruutuun.
kiittiii...:)))
- Adria
sasus kirjoitti:
tarttenko sellasta ylipäätään. Kiitosta, mukavaa sunnuntain jatkoja sulle myös, nii ja alkavaa viikkoa:)))
Vanha kunnon perussääntö on se, että mikäli kaikki toimii hyvin, älä ala mitään säätämään, ellet tarkkaan tiedä mitä.
Adria kirjoitti:
Vanha kunnon perussääntö on se, että mikäli kaikki toimii hyvin, älä ala mitään säätämään, ellet tarkkaan tiedä mitä.
noi:))))
- Putkivalo
eli ohjelma millä pääset World Wide Webbiin :)) Jos olet tyytyväinen siihen, ei ehkä kannata vaihtaa, toiset selaimet saattaa näyttää vähän erilaisilta ja tuntua oudoilta.
Voihan niitä koneella olla monta, latasin työkoneelle kolme eri, kun halusin kokeilla mikä sopii mulle :) Kuten jo jonnekin kerroin, Explorer7 ei oikein toimi XP-järjestelmän kanssa, pitäis varmaan kokeilla kasia. Googlen Chrome on nopein, se aukee kuin unelma, mutta siellä ei taas ole sitä toimintoa että voisin salaa käydä työaikana vaikka täällä, niin ettei se tallennu sivuhistoriaan :)) Siinä taas Mozillan Firefox on paras. Operaa ja Safaria en ole kokeillut ollenkaan, pitäisköhän nekin ladata :)Mozilla Firefoxia kävin lukemassa, sehän olis ilmanenki:)
Mut kyl mie varmaan pärjään sen mitä tarvii täl entiselläki,,, mietitään...
Vai salaa, heeh..- PeeCeer
yksityinen selaustila myös, sieltä työkaluista.
Pitää muistaa että työnantaja tietää selailusi huolimatta noista ominaisuuksista.
Kotioloissa tilanne on eri. - Putkivalo
PeeCeer kirjoitti:
yksityinen selaustila myös, sieltä työkaluista.
Pitää muistaa että työnantaja tietää selailusi huolimatta noista ominaisuuksista.
Kotioloissa tilanne on eri.Niin, servereihin jää kuitenkin tiedot, siitä vielä varoitetaan erikseen kun aloittaa istunnon. Mun työpaikka on kotioloissa, mutta jäihän mun viestistä se käsitys että se toimisi muuallakin. Tiiä häntä ketä olisin tässä vielä yllyttänyt tuhmailemaan (tuhlailemaan) työ-aikana :))
Pitää tarkistaa se crome huomenna :) - PeeCeer
Putkivalo kirjoitti:
Niin, servereihin jää kuitenkin tiedot, siitä vielä varoitetaan erikseen kun aloittaa istunnon. Mun työpaikka on kotioloissa, mutta jäihän mun viestistä se käsitys että se toimisi muuallakin. Tiiä häntä ketä olisin tässä vielä yllyttänyt tuhmailemaan (tuhlailemaan) työ-aikana :))
Pitää tarkistaa se crome huomenna :)incognito -ikkunan nimellä siellä työkaluvarastossa.
- Putkivalo
PeeCeer kirjoitti:
incognito -ikkunan nimellä siellä työkaluvarastossa.
toimii :) Ja paremmin kuin firefox, se sulkee aina kaikki muutkin aukinaiset netti-ikkunat.
Kiitos!
- PeeCeer
EU vaatii selaimiin kilpailua ja siksi Windowsin päivitysten mukana on tullut selainikkuna.
http://www.browserchoice.eu/BrowserChoice/browserchoice_fi.htm
http://www.browserchoice.eu/terms/terms_fi.htm
Muiden kuin IE -selaimen käyttäjille selainikkuna ei välttämättä tule esiin.
Eli, ei siis ole mainos, eikä tietoturvauhkia ole.toi ponnahti miulle.. Elikkä turvallisuuski mahdollisesti tehostuisi, mut ittelläni pitäs olla kyllä ihan hyvä turva tässä, eikä tätä konetta käytä muut ku minä, joten en ehkä tarvii uutta selainta:))
- PeeCeer
sasus kirjoitti:
toi ponnahti miulle.. Elikkä turvallisuuski mahdollisesti tehostuisi, mut ittelläni pitäs olla kyllä ihan hyvä turva tässä, eikä tätä konetta käytä muut ku minä, joten en ehkä tarvii uutta selainta:))
entistä. Taitaakin olla IE koska se ikkuna pomppasi esiin?
Itse käyttelen IE8:tä, Mozillaa tai Chromea, miten kuten sattuu.
Pääasia on että selaimesta on aina käytössä viimeisin päivitetty versio. PeeCeer kirjoitti:
entistä. Taitaakin olla IE koska se ikkuna pomppasi esiin?
Itse käyttelen IE8:tä, Mozillaa tai Chromea, miten kuten sattuu.
Pääasia on että selaimesta on aina käytössä viimeisin päivitetty versio.toi IE.. Taidan tyytyä siihen, ei tarvetta uusia:)))
- Tehotarkistusta:/
jossain tilanteessa vahingossa vastannut väärin johonkin kysymykseen kun mulle tulee aina välillä noita virustarkistuksia. Yhtäkkiä pelmahtaa ruudulle joku McAfee Security Scan plus ja toinen on Norton Security Scan. Ne ensin ne tarkastaa ja sitten tulee että: koneesi on vaarassa! Sitten on kommnetti:osta nyt!
Mä poistun aina enkä osta mitään ohjelmaa. Ne on mulla työpöydälläkin kuvakkeena eikä aavistustakaan miten ovat siihen joutuneet..
Missähän vaiheessa ne on mun koneellleni hypänneet? Ne on olleet n. 1-2 kk tuossa pomppimassa:/ Pitäiskö niistä hankkiutua eroon vai antaisko olla? En mä kyllä edes tiedä miten niistä hankkiutuis eroon muuta kuin klikkaan aina ruksista pois kun on keskellä ruutua silloin kun aloitaa sen tarkistamisensa.tuntuu olevan ku joku taikuuden pesä:))))
No, miulle ei oo tollasii ainakaa viel ilmaantunu,,, ei sitä tiedä mitä täält löytää, ku koneen avaa:)))sasus kirjoitti:
tuntuu olevan ku joku taikuuden pesä:))))
No, miulle ei oo tollasii ainakaa viel ilmaantunu,,, ei sitä tiedä mitä täält löytää, ku koneen avaa:)))nyt Chromen.
On niin kehuttu, katotaan miten pelittää.valikon kautta löydät sen ohjelman, poistat sieltä.
Nortonilla tosiaan taipumus, että lähettää ihmisten koneille ohjelmansa pikakuvakkeineen päivineen, eli käyttäytyy vähän ite kuin virus.
Enpä ois totakaan tiennyt, olipa hyvä että tuli puheeks, jos tähän ilmestyy, poistan kyllä heti.minttupuu kirjoitti:
nyt Chromen.
On niin kehuttu, katotaan miten pelittää.Toimiiko hyvin? Ootko ehtiny käyttää jo sitä?
- Tehotarkistusta:/
minttupuu kirjoitti:
valikon kautta löydät sen ohjelman, poistat sieltä.
Nortonilla tosiaan taipumus, että lähettää ihmisten koneille ohjelmansa pikakuvakkeineen päivineen, eli käyttäytyy vähän ite kuin virus.
Enpä ois totakaan tiennyt, olipa hyvä että tuli puheeks, jos tähän ilmestyy, poistan kyllä heti.poistaa kun tulen lenkiltä. Kiitti vaan vinkistä:)
- :))
Tehotarkistusta:/ kirjoitti:
poistaa kun tulen lenkiltä. Kiitti vaan vinkistä:)
ohjauspaneeliin ja siellä lisää/poista sovellus valikkoon. Sieltä voit poistaa niin että poistuu muukin kuin kuvake.
sasus kirjoitti:
Toimiiko hyvin? Ootko ehtiny käyttää jo sitä?
tämä Chrome, mut kakkamokkula pätkäs taas yhteyden.
minttupuu kirjoitti:
tämä Chrome, mut kakkamokkula pätkäs taas yhteyden.
Heh, yllytyshulluna latasin minäkin ja tässä nyt testailen. Nopea ainakin on.
- HTZA
sasus kirjoitti:
Toimiiko hyvin? Ootko ehtiny käyttää jo sitä?
Chromea.
Pysy Windowsissa, toistaiseksi. HTZA kirjoitti:
Chromea.
Pysy Windowsissa, toistaiseksi.viel mitään, enkä varmaan lataakkaan,,,, on tehny alotussivulle näemmä kuvakkeenki:)))
HTZA kirjoitti:
Chromea.
Pysy Windowsissa, toistaiseksi.miksei Chromea?
Se nimittäin tilttas juuri, eilen illalla ja tänään päivällä vielä pelitti hyvin??
Firefoxilla nyt olen liikenteessä, vaik yleensä aika vähän käytän.
Oon jumittunut enemmän IE8:aan
kertoo nyt mistä on kysymys. Kun sulla on oletettavasti käyttöjärjestelmänä Windowin joku versio XP, Vista tai Windows 7, niin siinä on mukana automaattisesti Microsoftin Explorer-niminen selain, joka riittää useimmille käyttäjille. Monet kuitenkin käyttävät joko sen rinnalla tai ainoastaan muita selainohjelmia, kuten minä. Itse käytän Mozilla Firefoxin uusinta versiota, koska se on virustorjunnan kannalta paras ja ilmainen. Sitä yllä pidetään lahjoitusvaroin, eikä sen lataaminen koneelle maksa mitään ja sen lataaminen on aikaa nopeaa. Se vähän niin kuin käyttöjärjestelmissä oli aikoinaan Linux, jonka sai netistä ilmaiseksi. Älä koska luota mihinkään väkisin koneelle tulevaan pop up ikkunaan ja mene lataamaan mitään, jos et varmasti tiedä onko se turvallinen. Ne voivat sisältää haittaohjelmia, jotka kopioivat koneeltasi kaikki tiedot.
Mulla on Vista. Kait toi nyt kuiteski taitaa olla sit ihan ook, siis se ikkuna.:) Mut en varmaankaan ota uutta käyttöön, pärjään tällä olemassa olevalla ihan hyvin:))
Kiitti siulle:))sasus kirjoitti:
Mulla on Vista. Kait toi nyt kuiteski taitaa olla sit ihan ook, siis se ikkuna.:) Mut en varmaankaan ota uutta käyttöön, pärjään tällä olemassa olevalla ihan hyvin:))
Kiitti siulle:))niin melko varmasti sulla on käytössä Explorer 7 tai jos olet ottanut Microsoftin päivitykset vastaan, niin sitten Explorer 8. Microsoft on luotettava lähde, eli jos sieltä tulee ehdotus, että päivitä tämä käyttöjärjestelmä tai selainohjelma, niin se kannattaa asentaa. En suosittele, että otat muita ehdotuksia vastaan, ne ovat usein niin ovelasti naamioitu, että siellä saattaa olla ihan mitä vain. Siinä saattaa mennä vipuun kokenutkin käyttäjä joskus. Pitää siis tuntea oman koneensa kaikkien ohjelmien laatijat, jotta osaa tietää tuleeko tämä päivitys nyt varmasti luotettavasta lähteestä vai onko kysymyksessä feikki. Adobe, Sun Microsystems, Microsoft esimerkiksi ovat luotettavia lähteitä.
mainoksia ei karkuun pääse :)))
On googlehakua, on bingiä jne.....- mnä
... mutta niiden määrää voi vähentää.
Käytä Firefox selainta, lataa ja asenna Adblock apuohjelma ( https://addons.mozilla.org/fi/firefox/downloads/latest/1865/addon-1865-latest.xpi?src=addondetail )
Firefoxin asetuksissa rasti ruutuun "estä ponnahdusikkunat"
Jos esim.pankin sivulta tulee ponnahdusikkunoita, ne voi merkitä sallituksi asetuksista.
- jrma
Taas joku huijauspöpö leviää netissä.
http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/89733-400-huijaus-leviaa-tietokoneille
US:n sivulla oleva linkki menee F-Sökerön sivulle, jottei syytetä mainostamisesta;)....
http://www.bitdefender.com/scanner/online/free.html
http://www.pandasecurity.com/homeusers/solutions/activescan/
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mieleni harhailee sinussa
Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei143320Jännitän sinua J mies
Ei tästä tulee mitään. Tuskin kaikki olis mennyt näin moneen solmuun, jos olis tarkoitettu meidät yhteen.1261384- 931268
Orpo suunnittelee palestiinalaislasten Suomeen siirtoa
"Sairaalahoitoa tarvitsevien lasten ottaminen Suomeen on lisäksi selvityksessä, Orpo sanoo. – Jos meillä on mahdolli2641121Kuinka kauan kesti että ihastuit
Kaivattuusi? Jos lasketaan siitä hetkestä alkaen kun näit hänet ensi kerran. Oliko jokin tilanne tai tapahtuma, joka voi571116Olen käyttäytynyt sinua kohtaan väärin toistuvasti
Puolustuksekseni täytyy sanoa, että ei ole ollut tahallista vaan seurausta harhaisista luuloista ja ajatuksista. Esimerk661034- 42945
Tunneälyä testaamaan!
Testi pitää sisällään viisi osa-aluetta. Itse sain täydet tuosta ensimmäisestä eli 25/25. Kokonaispistemäärä oli 100/1253921- 84841
Saanko mies tulla sun kainaloon nukkumaan?
En saa unta kun mietin sua❤️ Saako tulla sun viereen ja käpertyä sun kainaloon?48798