Kamalaa lukea että joku haluaa lopettaa oman elämänsä!
Sehän on arvokkainta mitä on voinut saada.Tottakai itsekin olen nuorena näin toivonut ja miettinyt yrittänyt keinoja ja suuttunut itseeni siinä onnistumatta.
Koulukiusattuna,työpaikkakiusattuna,ex puolison pahoinpitelemänä ei ole paljon ilon aiheita elämässä ollut.
Ja nyt kun on perhe,puoliso joka arvostaa,ihanat terveet lapset saan tietää sairastavani syöpää.
Syöpä on päänalueella mistä ei voida leikata,jokainen aamu mihin herään on lahja ja olen iloinen siitä.
Nautin että tulee kevät,kesä ja toivottavasti näen kun nuorin opettelee ajamaan pyörällä,äitenpäivä kahvit sänkyyn ja lasten tekemät leivät,leivät jossa on enemmän voita ku leipää :) ja kortit mitkä on salassa tehty.
Kuinka kukaan voi olla niin itsekäs riistämällä oman elämän?
Oikein hyvää kevättä kaikille ja toivottavasti jaksatte jatkaa kaikesta huolimatta.
Minä
8
278
Vastaukset
- <<<<
Se kosketti.
Menetin poikani syövälle joka oli myös pään alueella.
Hän jaksoi taistella lähes kolme vuotta.
Juuri noin eli pokanikin, nautti jokaisesta hetkestä ja eli täysillä. Onneksi vain vähän aikaa syöpä rajoitti normaalia elämää.
Kaikkea hyvää sinulle ja vietä ihana äitienpäivä perheesi parissa.- minävaanooon
kaikkien elämä vaan ei ole sitä kukkien haistelua ja elämisen ihanuutta. Masennus on niin katala sairaus ja pahinta siinä on muiden "muka tietäminen" Koska ihmiset ymmärtäisivät että suurin osa itsemurhaan päätyvistä ovat sairaita? He kuolevat samalla tavalla sairautden seurauksena kuin esim. syöpäsairaat. Äitini kuoli syöpään ja itse taistelen masennusta vastaan. Taistelu on erilaista kuin äidillä oli mutta lopputulos saattaa hyvinkin olla sama. Syöpää sairastava saa vain enemmän ymmärrystä kuin masennusta sairastava
- miiru-maaru
minävaanooon kirjoitti:
kaikkien elämä vaan ei ole sitä kukkien haistelua ja elämisen ihanuutta. Masennus on niin katala sairaus ja pahinta siinä on muiden "muka tietäminen" Koska ihmiset ymmärtäisivät että suurin osa itsemurhaan päätyvistä ovat sairaita? He kuolevat samalla tavalla sairautden seurauksena kuin esim. syöpäsairaat. Äitini kuoli syöpään ja itse taistelen masennusta vastaan. Taistelu on erilaista kuin äidillä oli mutta lopputulos saattaa hyvinkin olla sama. Syöpää sairastava saa vain enemmän ymmärrystä kuin masennusta sairastava
En tarkoittanutkaan että elämä olisi pelkkää "kukkien haistelua ja ihanuutta".
Ihan samalla tavoin masentunut saa hoitoa kun syöpää sairastava.
Ei minunkaan elämä ole ollut ruusuilla tanssimista kuten tuossa aloitus viestissä kerroin,mutta kun lopulta selvisin kaikesta paskasta ehjin-nahoin niin tuli taas seinä vastaan.
Kuvitteletko että vain masentuneet tekevät itsemurhia?
Voin kertoa ex työpaikaltani saatu ryöpytys täysin tietämättömänä koko asiasta ajattelin etsiväni ensimmäisen rekan ja käännän auton eteen niin loppuu syyttely ja haukkuminen.
Ja kuinka monta kertaa sitä on itkenyt itsensä uneen kun tuntuu että kaikki vaan arvostelee.
Sitä en vaan ymmärrä miksi joku voi päätyä moiseen tekoon eikö osaa hakea tai saa apua.
Toivon että selviät masennuksestasi ja saat nauttia kevään tulosta ja siitä kuinka luonto herää. - 8889999966
miiru-maaru kirjoitti:
En tarkoittanutkaan että elämä olisi pelkkää "kukkien haistelua ja ihanuutta".
Ihan samalla tavoin masentunut saa hoitoa kun syöpää sairastava.
Ei minunkaan elämä ole ollut ruusuilla tanssimista kuten tuossa aloitus viestissä kerroin,mutta kun lopulta selvisin kaikesta paskasta ehjin-nahoin niin tuli taas seinä vastaan.
Kuvitteletko että vain masentuneet tekevät itsemurhia?
Voin kertoa ex työpaikaltani saatu ryöpytys täysin tietämättömänä koko asiasta ajattelin etsiväni ensimmäisen rekan ja käännän auton eteen niin loppuu syyttely ja haukkuminen.
Ja kuinka monta kertaa sitä on itkenyt itsensä uneen kun tuntuu että kaikki vaan arvostelee.
Sitä en vaan ymmärrä miksi joku voi päätyä moiseen tekoon eikö osaa hakea tai saa apua.
Toivon että selviät masennuksestasi ja saat nauttia kevään tulosta ja siitä kuinka luonto herää.kevät ja syksy on usein masentuneille pahinta aikaa.
Jaksaisitko sinä päivästä toiseen elää kuin ohjelmoitu robotti joka tuntee pelkkää tuskaa? Haluaisitko että joku läheisesi eläisi päivästä toiseen kärsien,haluten kuolla.. Itse en ole masentunut mutta ymmärrän itsemurhaan päätymisen. Oma mieheni valitsi sen kohtalon. - 21
8889999966 kirjoitti:
kevät ja syksy on usein masentuneille pahinta aikaa.
Jaksaisitko sinä päivästä toiseen elää kuin ohjelmoitu robotti joka tuntee pelkkää tuskaa? Haluaisitko että joku läheisesi eläisi päivästä toiseen kärsien,haluten kuolla.. Itse en ole masentunut mutta ymmärrän itsemurhaan päätymisen. Oma mieheni valitsi sen kohtalon.en sanonutkaan että vain masentuneet tekevät itsemurhia, sanoin että suurin osa on sairaita, mieleltään. Kyllä, myös masennus on sairaus,samalla tavalla skitsofrenian , keuhkokuumeen ja syövän kanssa. Ja vaikka apua haetaan se ei aina auta, ei lääkkeet,terapia,osastohoito. Samalla tavalla kuten esim. syövän kanssa saattaa välillä olla parempia jaksoja,ja sitten kunto huononee. Jotkut ovat onnekkaita ja löytävät avun. Oikeanlaisen lääkityksen, paranevatkin. Mielenterveys kun järkkyy on se yhteiskunnallisesti vähemmän hyväksyttyä kuin juuri syöpä, vertaan tässä nyt koko ajan syöpään koska se on samalla tavalla tappava tauti mielestäni kuin useat mielenterveyden sairaudet. Minä olen hakenut ja saanut apua, lääkkeistä,terapiasta ja osastohoidosta, silti en osaa sanoa selviänkö tästä sairaudesta. Tulevaisuus on epävarmaa.Haluaisin elää ja kamppailen sairauteni kanssa.Voimia myös sinulle ja toivottavasti näet vielä useita kauniita keväitä.
- Anonyymi
Itsemurhaa aikova ei näe elämässään mitään elämisen arvoista Ei jaksa ajatella edes yhtä hyvää asiaa minkä takia kannattaisi elää. On meillä suomessa myös niin ettei apua saa silloin kun tarve on suurin
- Anonyymi
Masentunut tai psykoosissa oleva ei ymmärrä ana itse hakea apua Eikä kaikilla ei ole tukiverkostoa. Suomen asiat huonolla tolaalla Mielenterveysongelmista kärsivät jätetään omaan oloonsa Kaikista palveluista vähennetty ja lopetettu kokonaan Ennen oli päiväkeskuksia, nyt ihmiset ovat yksin kotonaan
- Anonyymi
Voi olla, myös fyysisesti niin sairas ettei jaksa elää enää kipujensa kanssa Tai ettei ole enää parannuskeinoja Voi joku vaikea kriisi olla ylitsepääsemätön. Sitten tietenkin mielenterveys ongelmat. Kyllä huumeetkin ajaa käyttäjänsa itsemurhankin partaalle Ikäänyvien elämänlaatu myös monesti hyvin yksinäistä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3177424Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill662146- 1751827
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161362- 1121277
Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91231Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181691210RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j541146Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411071Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.2901019