Olipa sinulla sakramentteja halventava kirjoitus viime Ajan Fakta lehdessä. Olen itse luterilainen. Olen uudestisyntynyt Pyhän Kasteen Sakramentissa. Uskon että Ehtoollisen Sakramentissa saan myös syntini anteeksi. Se ei ole muistoateria niinkuin helluntailaiset väärin opettavat. En ole koskaan tehnyt ratkaisua. En usko että ihminen siihen kykenee. Meillä on sidottu ratkaisuvalta niinkuin Luther opettaa. En hyväksy sitä että helluntailaiset ja baptistit tulevat luterilaiseen seurakuntaan ja tekevät yhteistyötä. Sen yhteistyön tarkoituksena on tuoda väärää helluntaioppia luterilaisten oikeaoppisten keskuuteen. Esim. kehoittamalla uudelle kasteelle. Jos luterilainen kristitty lankeaa tähän julkisyntiin eli ottaa toisen kasteen hän polkee jaloillaan Kristuksen sovitustyötä ja tekee sen tyhjäksi. Voi tämä on kamala synti. Tällaisia harhaopettajia en halua kuulla Kokkolan suomalaisen eikä ruotsalaisen ev.lut. seurakunnan puhujapöntöistä. Sieltä pitää kuulua tämä mikä esim. SLEY:n (evankelisen herätysliikkeen piirissä) niin kirkkaana kuuluu. Jumalan sanan oikea ja puhdas oppi ja Pyhien Sakramenttien oikea oppi niinkuin ne ovat ev.lut. tunnustuskirjoissa ilmaistu. Varoitan kaikkia luterilaisia kristittyjä. Älkää osallistuko vapaiden suuntien tilaisuuksiin. Eikä kansanlähetyksen koska siellä on helluntaisiipi. Ne ovat vaarallisia paikkoja oikeaoppisille luterilaisille. Sellaisen julistuksen jälkeen voi alkaa luulemaan ettei lapsena saatu kaste riitä, vaan tarvitaan epäraamatullinen ratkaisu ja uusi kaste. Ei niinkuin Siionin kanteleessa lauletaan: Kristuksen kuolo ja kasteeni kallis niissä mä syntinen oon taivaaseen valmis. Kaste kantaa aina taivaaseen asti. Aamen.
Reijo Ruotsalaiselle
25
512
Vastaukset
- Herää jo
olemassa noin pimeitä, veden taikavoimaan uskovia ihmisiä????
Tuohan on pakana uskontoa, jossa palvotaan vettä! Afrikassa palvotaan kiveä ja puuta.
Kirjoitat:
"En ole koskaan tehnyt ratkaisua. En usko että ihminen siihen kykenee. Meillä on sidottu ratkaisuvalta niinkuin Luther opettaa. "
Miksi luotat kuitenkin vanhempiesi ratkaisuun????
Hekö ratkaisevat sinun puolestasi pelastutko vai et???? Miten he kykenevät siihen jos ihmisellä
ei ole ratkaisuvaltaa????
Kirjoitat:
"Kaste kantaa aina taivaaseen asti. Aamen. "
Valitettavasti Raamattu ei tunne tuollaista opetusta.
Ainoastaan usko Herraan Jeesukseen pelastaa meidät ja usko kantaa perille:
"Joka uskoo ja kastetaan pelastuu, mutta joka ei usko, tuomitaan
kadotukseen! - uskossa oleva
Pelkkä kaste ei riitä, täytyy myös olla uskossa jotta pelastuu.
- Valonlapsi79
Ottamatta kantaa kirjoitukseesi... Tuskinpa Reijo täällä käy kovin paljoa lukemassa. Ehkä saisit viestisi nopeammin perille, jos kirjoitat sen Netmissioniin.
- juttu tosiaan
Onhan se kauhee, hirveä, aivan tavaton juttu jos joku helluntalainen puhuu luterilaisessa kirkossa.
Paljon parempi että siellä saarnaa vaikka joku naiseksi muutettu mies. Silloin kaikki oikeaoppista ja täydellistä eikä mitään pelkoa harhaopista. - sakramentti
juttu tosiaan kirjoitti:
Onhan se kauhee, hirveä, aivan tavaton juttu jos joku helluntalainen puhuu luterilaisessa kirkossa.
Paljon parempi että siellä saarnaa vaikka joku naiseksi muutettu mies. Silloin kaikki oikeaoppista ja täydellistä eikä mitään pelkoa harhaopista.Tosiaan kyllä luterilainen kirkko tahraantuu todella jos joku helluntalainen pääsee sinne puhumaan sekä saastuttamaan näkemyksillään kansan.
Täydelliseen puhdasoppiseen luterilaisuuteen päästään siinä kun tosiaan naiseksi muutettu mies toimittaa sakramentteja tai latelee jotain Raamatusta seurakunnalle. Siinä ei tosiaan ole mitään vaaraa siihen että langetaan julkisyntiin tai että Kristuksen sovitustyö mitätöidään, vaan siinä juuri kulminoituu luterilaisuuden ydin.
Mihin me joutuisimme jos meillä ei olisi noin puhdasoppista kirkkoa ja joka noin tärkeästi pitää siitä kii sekä varjelee kansaa pahoilta vaikutuksilta. Kyllä kai siitä voisi voisi laulaa kiitokseksi Herralle. Ellei sittenkin sekin olisi jotain epäpuhdasta. - ehkä vain kyse
sakramentti kirjoitti:
Tosiaan kyllä luterilainen kirkko tahraantuu todella jos joku helluntalainen pääsee sinne puhumaan sekä saastuttamaan näkemyksillään kansan.
Täydelliseen puhdasoppiseen luterilaisuuteen päästään siinä kun tosiaan naiseksi muutettu mies toimittaa sakramentteja tai latelee jotain Raamatusta seurakunnalle. Siinä ei tosiaan ole mitään vaaraa siihen että langetaan julkisyntiin tai että Kristuksen sovitustyö mitätöidään, vaan siinä juuri kulminoituu luterilaisuuden ydin.
Mihin me joutuisimme jos meillä ei olisi noin puhdasoppista kirkkoa ja joka noin tärkeästi pitää siitä kii sekä varjelee kansaa pahoilta vaikutuksilta. Kyllä kai siitä voisi voisi laulaa kiitokseksi Herralle. Ellei sittenkin sekin olisi jotain epäpuhdasta.Kyse onkin ehkä vain rahasta eikä puhdasoppisuudesta. Siitä että kirkollisverojen virta pysyisi vakaana. Siitä kai virkasuhteessa olevat papit ovat huolissaan.
koska jo tekevät Helluntaikirkko ja Baptistikirkko yhteistyötä sovussa kysymättä jäseniltä mitä he haluvat. Tän yhteisön nimi on ekomenia .. Se on eumeinki se jos mitään !! Kaikki saaste ja synti kelpaa taivaiseen tämän ekumeenian opin muka...
- Jeesus pelastaa
Siinä olet oikeassa. On kuitenkin tärkeätä ymmärtää että me luterilaisetkaan emme seuraa Lutheria, Luther seurasi hänkin Kristusta ja opetti Kristuksen oppia.
Ehtoollisen Sakramentista vapaat suunnat ilmeisesti opettava niin, että ne symboloivat Kristuksen ruumista ja verta. Jos näin olisi, ne olisivat merkityksettömiä hengellisessä mielessä. Jeesus ei nimittäin käskenyt syömään ja juomaan jotain symboleja, vaan hänen ruumiinsa ja verensä.
Asettaessaan Ehtoollisen Jeesus sanoi AIVAN selvästi, "TÄMÄ ON" minun ruumiini ja "TÄMÄ ON" minun vereni.
Jos ihmisellä ei ole Herran Ehtoolliselle mennessään elävää USKOA siihen, että hänen kädessään on todellakin Kristuksen ruumis ja veri, niin miten hän on ajatellut pääsevänsä taivaaseen?
Jeesushan sanoi nimenomaan niin, että joka ei juo minun vertani eikä syö minun ruumistani, ei hänessä ole iankaikista elämää. USKO on oleellinen asia. Ilman USKOA ei viini muutu vereksi, eikä leipä Kristuksen ruumiiksi, vaan ne jäävät symboleiksi. Valitettavasti symboli ei pelasta, tarvitaan Kristuksen ruumis ja veri, sinun puolestasi annettu ja vuodatettu.- luthemanias
Kyllä se luterilaiselle aivan sama mitä ehtoollisella ajattelee, kuka saarnaa ja sukupuoli muutettu miehestä naiseksi vai naisesta mieheksi.
Oppi tärkeää vain siksi että pysyttäisiin kirkollisveron maksajina ja siitä virkamiestyönä virkaansa hoitavat ajattelevat. Eivät sitä miten ihmiselle käy tai minkä hengellisen latauksen hän saa. - totuus esiin
Kun Jesus sanoi:
"TÄMÄ ON" minun ruumiini ja "TÄMÄ ON" minun vereni."
niin hänhän itse omassa ruumiissaan oli siinä vieressä eikä hänen ruumiinsa muuttunut miksikään
leiväksi tai viiniksi!!! Ristiinnaulitsemista ei vielä ollut tapahtunut.
Eivät opetusllapset ruvenneet jyrsimään Jeesuksen ruumista,joten tuo leipä ja
viini OLIVAT VERTAUSKUVIA Jeesuksen ruumiista ja verestä!!!
Se on muisto-ateria, jossa Hän PyhänHengen kautta on läsnä ja uskon kautta me
saamme olla myös osallisia Hänen uhrikuolemaansa ja ylösnousemukseensa!
"Niin usein kun te syötte tätä leipää ja juotte tästä majjasta, tehkää se minun muistokseni..." ruumiini" -sanoilla Jeesus tarkoitti tulevaa kärsimystään ja kuolemaansa;
Markus 10
38 "Mutta Jeesus sanoi heille: »Te ette tiedä, mitä anotte. Voitteko juoda sen maljan, jonka minä juon, tahi tulla kastetuiksi sillä kasteella, jolla minut kastetaan?«
39 He sanoivat hänelle: »Voimme«. Niin Jeesus sanoi heille: »Sen maljan, jonka minä juon, te tosin juotte, ja sillä kasteella, jolla minut kastetaan, kastetaan teidätkin;
40 mutta minun oikealla tai vasemmalla puolellani istuminen ei ole minun annettavissani, vaan se annetaan niille, joille se on valmistettu".
Niin kasteen kuin ehtoollisenkin sakramentti kuvaa Kristuksen kanssa yhdessä kuolemistamme; Leivän murtaminen ja viinin nauttiminen on Kristuksen kärsimysten ja kuolemisen vertauskuva ja yhdessä kuoleminen on sen todellisuus;
1. Korinttolaiskirje 11
26 "Sillä niin usein kuin te syötte tätä leipää ja juotte tämän maljan, te julistatte Herran kuolemaa, siihen asti kuin hän tulee." [Room. 6:3]
´- Niin on
totuus esiin kirjoitti:
Kun Jesus sanoi:
niin hänhän itse omassa ruumiissaan oli siinä vieressä eikä hänen ruumiinsa muuttunut miksikään
viini OLIVAT VERTAUSKUVIA Jeesuksen ruumiista ja verestä!!!
Se on muisto-ateria, jossa Hän PyhänHengen kautta on läsnä ja uskon kautta me
"Niin usein kun te syötte tätä leipää ja juotte tästä majjasta, tehkää se minun muistokseni...">>Kun Jesus sanoi:
viini OLIVAT VERTAUSKUVIA Jeesuksen ruumiista ja verestä!!!>Se on muisto-ateria, jossa Hän PyhänHengen kautta on läsnä ja uskon kautta me
- mathetes
Vastaan vain joihinkin kohtiin!
Kirjoitit:
>>Olipa sinulla sakramentteja halventava kirjoitus viime Ajan Fakta lehdessä. Olen itse luterilainen. Olen uudestisyntynyt Pyhän Kasteen Sakramentissa.>Uskon että Ehtoollisen Sakramentissa saan myös syntini anteeksi.>En ole koskaan tehnyt ratkaisua. En usko että ihminen siihen kykenee. - *jukka.finland
No jopas oli vuodatus. Ihan tosissasiko kirjoitit ja kiivailit? Kirjoituksesi kevensi mieltäni ja sai suupielet hymyyn. Aurinkoista päivänjatkoa.
- vastaan nyt
Hyviä vastauksia oletkin jo tuohon saanut. Tuskin niitä kuitenkaan luet tai noteeraat. Olethan lahkolainen ja poissa luterilaisesta opista itse. Minulla henkilökohtaisesti on todella hyvä yhteistyö eri luterilaisten pappien ja ja työnkekijöiden kesken. Se on hienoa että voimme kunnioittaa toisiamme ihmisinä. Se että oppimme on erilainen ei tarvitse olla väliseinä välillämme. Jokainen voi uskoa sen valon mukana jota on itse kullekin annettu. Muussa tapauksessa kyse on tottelemattomuudesta, jonka tason taas sitten kerran määrittelee itse Kristus.
Kaste ja seurakuntayhteys kuuluu helluntaiteologian ja Raamatun mukaan vain uskoville. Samoin ehtoollinen. Helluntaiteologia ei tunne omassa teologiassaan lapsikastetta. Joten uskoontulon jälkeinen USKOVIEN KASTE on yksi kaste. Ilman tätä ei totudu sana; Joka uskoo ja kastetaan se pelastuu. Uskovien kaste on erottamaton osa Raamatun totuutta, jota helluntai opettaa. Luterilaisen kirkon sisällä on uskoontulleita sisaria ja veljiä. Ja he itse vastaavat kastekysymyksestään Herralle, ei helluntaille. Mutta kasteen puuttuminen, ei estä meitä rakastamasta heitä täysillä!
Siitä olen onnellinen, että teitä "oikea opisia" luterilaisia :) -anteeksi- ei ole kun sinä ja vaimosi.
Siunausta kuitenkin elämääsi. Ei kanneta kaunaa. Saat olla "oikeaoppinen" mun puolesta. Ja mitä sanot jos tulen kuuntelemaan saarna joku päivä. Olenko tervetullut? :) - professori
Olipa tuo vuodatus täysin epäraamatullinen ja osoittaa, ettei Raamattua ole ollenkaan luettu. Sääli.
- Pelastunut
Uskon, että kerran perillä ei kysytä, oletko luterilainen, helluntailainen, babtisti vaan sitä,
uskoitko Herran Jeesuksen omaksi vapahtajaksesi? Ei se kaste ketää pelasta. oli sitten lapsi
tai vähän vanhempi. Lapsihan on jo viaton. Etsitään uskovat yhteyttä keskenämme, sillä siitä
meidät tunnetaan Jumalan lapsiksi.
Siunausta! - b2
Pelastunut kirjoitti:
Uskon, että kerran perillä ei kysytä, oletko luterilainen, helluntailainen, babtisti vaan sitä,
uskoitko Herran Jeesuksen omaksi vapahtajaksesi? Ei se kaste ketää pelasta. oli sitten lapsi
tai vähän vanhempi. Lapsihan on jo viaton. Etsitään uskovat yhteyttä keskenämme, sillä siitä
meidät tunnetaan Jumalan lapsiksi.
Siunausta!juuri asia on, eikä kysytä, kastetapaa, heh.
- MS
Mielenkiintoisia arkumentteja! Harmi vain että mikään niistä ei perustu suoraan RAAMATTUUN, vaan ihmisen oppeihin. Kyllä se on niin että Raamatun sana kertoo totuuden, eikä siihen saa ihminen itse lisätä mitään omaansa!
- jahvettii
tulkintaasi!
sulta kirjoittaja puuttuu,mikä sinä olet sanomaan mikä seurakunta on oikea,,
- jahvettii
puuttuu??
- Lahkolainen
jahvettii kirjoitti:
puuttuu??
Luterilaisuutenkin voi noin lahkottua.. HAH!
- *jukka.finland
Kuuntelin eilen tai lauantaina Reijo Ruotsalaisen haastattelun radio Deissä. Olen eri linjoilla hänen opetustensa kanssa menestysteologiasta, mutta haastattelussa hän oli rauhallinen, kertoi asiallisesti tavoitteistaan (voittaa sieluja Kristukselle) ja selitti netin kautta saavutestavista musmileista.
Jätetään asiat Jumalalle. Hän on Tuomarimme. En sano aamenta Reijon kokonaisvaltaiseen julistukseen, mutta eikö ole oikein jättää asia Jeesuksen ratkaistavaksi?- Siunaukset kaikille
Kiitos Jukka. Uskon, ettei meillä niin kamalaa juopaa tässä ole. Olen vain vähän avarasydämisempi mitä jotkut. :) Siunausta!
Siunausta myös muille nettiystäville! Ja tytölle sen verran, että tule ensi kerralla pääovesta :)
Ketjusta on poistettu 21 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 703279
Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)753097Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.682972On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle662641Oliko pakko olla taas tyly?
Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli442152- 611719
Huomenna heitän järjen
romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,251687- 351675
Hyvää huomenta
Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.181669- 591586