Samulin muka "ihmeellinen" lauluääni

-WTF-

En vaan ymmärrä, että mitä erikoista tossa Samulissa nyt nähdään - kaverin ääni on muka "ihmeellinen", HAH aneeminen pikemminkin; tasapaksua ja väritöntä möngerrystä ja aikas epäselvää englannin kielen lausumista, sitä paitsi kertaakaan ei oo revitelly kuten esim. Elias Iris-biisissä. Kyllähän hän on musikaalinen ym. ja ihan mukavan olonen "naapurinpoika" kuten todettu, mutta ei Samulin ääni kyllä näin suurta hypetystä ansaitse...Ja viime esityksen käsien liikehdintä oli perin typerän näköstä, selitelköön sitä nyt eläytymisellä tai ei!! (pikku juttu ehkä, mutta 3 min. jälk. alkoi tosissaan ärsyttämään) Ja HUOM! Tarkoitukseni ei ole millään tavalla kritisoida Samulia ihmisenä, mielipiteeni liittyvät vain esiintymiseen...

19

552

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • läpinäkyvää

      Sä viet suosikiltasi ääniä toista kilpailijaa haukkumalla. Kai se Elias nyt pärjää ilman sun apuasikin.

    • xf

      Onhan hänellä aivan mahtava ääni. Ei niin persoonallinen, kuin Eliaksella ja lavaesiintyminen on erilaista, kuin noilla riehujilla. Hän itse on kertonut olleensa tanssija, ennen reumaan sairastumistaan, eli se käsien liikehdintä tulee sitä kautta.

      Enemmän on alkanut ärsyttää Yrjänän alituinen mikin kuskaaminen. Äijässä on energiaa, mutta ne biisit...
      Ja kuten tuolla jo aiemmin sanoin, en ymmärrä ollenkaan miksi se M&M piti kuskata viime esitykseen; niillä ei todellakaan ollut mitään lisäarvoa siihen esitykseen.

      • mies kuin unelma

        enemmän kuin Eliaksessa ja ammattitaitoa, potentiaalia,

        Yrjänä, jumalauta, vaikka aika seksististä, mikin hyväily, olihan se aivan viimeiseen asti tehty teatteritemppu, upeaa ohjausta!


    • dhdhdh

      Samulilla on hyvä ääni mut mun mielestä se ei osaa oikeen käyttää sitä. En tiiä johtuuko se siitä et se kaveri on niin jännittynyt ja jäykkä koko ajan.
      Pikkusen rentuoutta lisää niin voisin jopa pitää kyseisestä laulajasta.

      Ja onneks Christian tippu! Noita samanlaisia hevilaulajia on jo riittämiin. Muuten kyllä ihan kiva persoona..

    • Samulin kannattaja

      Olen tällaisilla palstoilla huomannut että (yleistettynä) Eliaksen fanit ovat kaikista eniten Samulia haukkumassa. Varmaan kokevat hänet uhkana tai jotain. Itse pidän molemmista, Samulista enemmän kylläkin. Näen montakin syytä miksi ihmiset hänestä pitävät. Mielestäni Samuli on lahjakas laulaja ja pidän hänen äänestään. Persoonana hän on aito, ja jalat maassa-tyyppi, eikä turhia kehuskele itseään. Ja lavaesiintymisen suhteen Samuli ei ihan joukon huonoimmasta päästä ole, ja mitä tulee liikehdintään, kannattaa palauttaa mieleen Eliaksen ensimmäinen livekonserttiveto...

      Kaikista ei voi pitää, ja sinä et ilmeisesti pidä Samulista, mutta silti on aika typerää ihmetellä miten KUKAAN voi hänestä pitää. Ihmiset pitävät paljon kummallisemmistakin asioista, ja makuasioista ei voi kiistellä. En itsekään pidä kaikista kilpailijoista, enkä silti koe mitään tarvetta tulla sitä tänne huutelemaan, tai lyttäämään kyseisen henkilön faneja. Jokainen pitäköön kenestä haluaa, ja sinunkin pitäisi ymmärtää vaikka itse et pidä esim. Samulin äänestä, muut saattavat pitää.

      • -WTF-

        On se hienoa, että tekin Samulin kannattajat osaatte vetää erittäin vakuuttavia johtopäätöksiä. Itse en kyllä koe lukeutuvani Eliaksenkaan faniksi, mutta ilmeisesti te näytätte tietävän paremmin...

        Se, että mainitsen Eliaksen esimerkkinä ei kyllä mitenkään leimaa minua hänen fanikseen, vaikken kiistäkään etteikö hän Samulia parempi laulaja olisi. Huomatkaa muuten sana Laulaja - ei välttämättä parempi ihminen, persoona tms. sillä en Samulia ihmisenä tunne enkä arvostele! Yhtä hyvin voisin mainita, että Samulia enemmän äänellään revitellyt on Yrjänä, Soulsisters tai vaikkapa Leena.

        Pointtini olikin, ettei hänen äänensä ansaitse tällaista hypetystä, olkoonkin että erikoinen, silti pitkän päälle tylsän ja tasapaksun kuuloinen kun se on. Ja tottakai ymmärrän, että tämä on makuasia, mutta yhtälailla minulla on oikeus ilmaista mielipiteeni eikä minun sitä tarvitse kummemmin perustella. Ja btw miten voit nimim. Samulin kannattaja väittää, että lyttään teitä faneja? Ei se, että ihmettelen miten joku voi hänen äänestään mielettömästi pitää, tarkoita, että halveksisin teitä hänen kannattajiaan. Taidat tehdä hiukan liian yksioikoisia päätelmiä saarnaamisessasi...


      • Ärsyyntynyt jo
        -WTF- kirjoitti:

        On se hienoa, että tekin Samulin kannattajat osaatte vetää erittäin vakuuttavia johtopäätöksiä. Itse en kyllä koe lukeutuvani Eliaksenkaan faniksi, mutta ilmeisesti te näytätte tietävän paremmin...

        Se, että mainitsen Eliaksen esimerkkinä ei kyllä mitenkään leimaa minua hänen fanikseen, vaikken kiistäkään etteikö hän Samulia parempi laulaja olisi. Huomatkaa muuten sana Laulaja - ei välttämättä parempi ihminen, persoona tms. sillä en Samulia ihmisenä tunne enkä arvostele! Yhtä hyvin voisin mainita, että Samulia enemmän äänellään revitellyt on Yrjänä, Soulsisters tai vaikkapa Leena.

        Pointtini olikin, ettei hänen äänensä ansaitse tällaista hypetystä, olkoonkin että erikoinen, silti pitkän päälle tylsän ja tasapaksun kuuloinen kun se on. Ja tottakai ymmärrän, että tämä on makuasia, mutta yhtälailla minulla on oikeus ilmaista mielipiteeni eikä minun sitä tarvitse kummemmin perustella. Ja btw miten voit nimim. Samulin kannattaja väittää, että lyttään teitä faneja? Ei se, että ihmettelen miten joku voi hänen äänestään mielettömästi pitää, tarkoita, että halveksisin teitä hänen kannattajiaan. Taidat tehdä hiukan liian yksioikoisia päätelmiä saarnaamisessasi...

        Tällä ja muillakin keskustelupalstoilla Samulin kannattajat hyökkäävät heti kimppuun, jos vaan mainitaankin Eliaksen nimi. Samuli tuntuu pitävän nimenomaan Eliasta pahimpana uhkanaan. Katsotaanpa mitä tähänkin vastataan...


      • Kaikkien fani
        -WTF- kirjoitti:

        On se hienoa, että tekin Samulin kannattajat osaatte vetää erittäin vakuuttavia johtopäätöksiä. Itse en kyllä koe lukeutuvani Eliaksenkaan faniksi, mutta ilmeisesti te näytätte tietävän paremmin...

        Se, että mainitsen Eliaksen esimerkkinä ei kyllä mitenkään leimaa minua hänen fanikseen, vaikken kiistäkään etteikö hän Samulia parempi laulaja olisi. Huomatkaa muuten sana Laulaja - ei välttämättä parempi ihminen, persoona tms. sillä en Samulia ihmisenä tunne enkä arvostele! Yhtä hyvin voisin mainita, että Samulia enemmän äänellään revitellyt on Yrjänä, Soulsisters tai vaikkapa Leena.

        Pointtini olikin, ettei hänen äänensä ansaitse tällaista hypetystä, olkoonkin että erikoinen, silti pitkän päälle tylsän ja tasapaksun kuuloinen kun se on. Ja tottakai ymmärrän, että tämä on makuasia, mutta yhtälailla minulla on oikeus ilmaista mielipiteeni eikä minun sitä tarvitse kummemmin perustella. Ja btw miten voit nimim. Samulin kannattaja väittää, että lyttään teitä faneja? Ei se, että ihmettelen miten joku voi hänen äänestään mielettömästi pitää, tarkoita, että halveksisin teitä hänen kannattajiaan. Taidat tehdä hiukan liian yksioikoisia päätelmiä saarnaamisessasi...

        En kyllä niinkään tiedä onko se revittely juuri tärkein juttu laulamisessa, kyllähän esim Christiankin revitteli, ja vaikka kuinka paljon, mutta en silti häntä pitänyt häntä yhtään hyvänä laulajana. En erityisesti koe lukeutuvani kenenkään kilpailijan faneihin, mutta perustelu että se joka revittelee äänellään eniten on paras laulaja, ei ole mielestäni paras päätelmä. Kannattaa myös verrata biisejä, mitä laulajilla on ollut, kaikkiin kappaleisiin revittely ei edes sovi.

        Mielestäni Samulilla (kuten myös monilla muillakin) on miellyttävä ääni jota on mukava kuunnella, vaikka hän ei samalla tavalla sitä käytäkään kuin esim. Elias. Ymmärrän ihan hyvin miksi ihmiset pitävät hänestä. Enemmän ihmettelen miten joku voi esim. pitää death metalia hyvänä musiikkina, tai kuunnella päivät pitkät vain hip hopia.

        Ja jos tarkoituksesi oli vain kysellä miksi ihmiset pitävät hänen äänestään, voisit vaikka lukea keskusteluja, joissa ihmiset kertovat miksi heidän mielestään Samuli on hyvä. Mitä ikinä sillä tiedolla sitten teetkään.


      • poikapari

        ne on aivan erilaisia, eliaksesta voisi tulla tanssimuusikko - samulille en nyt oikein tiedä, missä sitä voisi käyttää


    • ei tärpännyt

      ei mitään erityistä. Silmät auki kanssa tulee laulaa. Eikä heilutella käsiä oudosti, ellei muuten liikehti.

      Tietysti, osa porukkaa kuolee ja tilalle tarvitaan uusia, mutta onko tästä tyypistä siihen, en usko. Ei vaan ole karismaa. En maksaisi pääsylippua päästäkseni kuuntelemaan häntä.

    • sitä jotain

      Samulia joko rakastaa tai vihaa. Itse olen aivan myyty. Samuli on virkistävää vaihtelua Suomen musiikkimaailmaan: mutta ei Samuli mikään helposti nieltävä artisti ole, ja hyvä niin. Samuli ei ole tylsää massaa eikä valtavirtaa.

    • S

      Ei Samuli edes jännitä esiintymisiä eikä ole jäykkä!! Samulihan eläytyy vapautuneemmin kuin kukaan muu ja juusi siksi käsien liikkeet voivat joidenkin mielestä näyttää oudoilta.
      Ja tuo hiuksenhieno käsien vapina on ollut Samulilla lapsesta asti, neurologinen vaiva, ei siis jännitystä (näin Samuli oli sunnuntaina kertonut jollekin toimittajalle). Pienet vapinat ei paljon haittaa kun Samuli muuten on varma esiintyjä.

      • ilman harjoittelua

        voi olla vapinaa, joka ei näy,

        ja käsien heiluttamista, johon oli huono selitys, että hän tekee sen, koska on tanssijataustaa

        Miksei ole nähty kertaakaan Samulin tanssivan, miksei sitä ole yhdistetty koreografiaan, aika outoa, jätetäänkö turhaan jotain ruutia käyttämättä


      • 15
        ilman harjoittelua kirjoitti:

        voi olla vapinaa, joka ei näy,

        ja käsien heiluttamista, johon oli huono selitys, että hän tekee sen, koska on tanssijataustaa

        Miksei ole nähty kertaakaan Samulin tanssivan, miksei sitä ole yhdistetty koreografiaan, aika outoa, jätetäänkö turhaan jotain ruutia käyttämättä

        Siis ei ole nähty Samulin tanssivan - onhan nähty. Jossain lähetyksessä tuli pätkä jostain paritanssiesityksestä, jossa hän käsittääkseni tanssi sisarensa kanssa. Ainakin parilla oli sama sukunimi. Voit myös googlata esim. Maria ja Samuli Taskinen niin löydät todisteita kaverin tanssiuralle.

        Samulin ryhti kertoo siitä, että hänellä on tanssitausta. Ellet ole koskaan nähnyt ainoatakaan tanssinharrastajaa, on se tietysti vaikeaa ymmärtää. Vertaapa sunnuntaina Samulin ryhtiä esim. Yrjänään, joka ei taatusti ole koskaan ottanut askeltakaan tanssilattijalla.


    • ei sytytä, enpidä

      heletti, miten surkea lauluäänikin, puuromaista, surkeaa, hyi, sanat ei riitä, ennen pidin edes jollain tavalla, nyt pitkäveteinen, miten epäonnistui täysin

    • Alkapone

      Renellä oli ihan ok kommentit. Sello-osan ja laulun välinen aika ei kuulostanut kauhean hyvältä. Laulu meni ihan hyvin, mutta lauluvalinta oli huonompi kuin edellisillä kerroilla. Samulin tanssiminen laulamisen aikana näytti robottitanssilta ja näytti muutenkin vähän hermostuneeltakin, kädet tärisi. Mutta kyllä Samulin pitää jatkoon päästä.

    • äiskä66.

      Samuli on ainoa persoona koko kisassa!

      • Broadway?

        Syönpäs hatullisen paskaa, jos Samuli pärjää kisan jälkeen. Korkeintaan yksi levy, myynti maksimissaan 5000 kpl, mutta vaikkaisin paljon alhaisempaakin lukua. Hän voisi pärjätä musikaaleissa tms. mutta ei missään nimessä sooloartistina. Hienostelevainen poika, jota en voi kuvitella reissaamassa rähjäisessä keikkabussissa ympäri Suomea. Ai mutta Lindahan povasi hänelle ihan maailmanmenestystä! Ei hänen siis tarvitsekaan täällä kotomaassa ymmärtämättömille junteille esiintyä.


      • Samulin kannattaja
        Broadway? kirjoitti:

        Syönpäs hatullisen paskaa, jos Samuli pärjää kisan jälkeen. Korkeintaan yksi levy, myynti maksimissaan 5000 kpl, mutta vaikkaisin paljon alhaisempaakin lukua. Hän voisi pärjätä musikaaleissa tms. mutta ei missään nimessä sooloartistina. Hienostelevainen poika, jota en voi kuvitella reissaamassa rähjäisessä keikkabussissa ympäri Suomea. Ai mutta Lindahan povasi hänelle ihan maailmanmenestystä! Ei hänen siis tarvitsekaan täällä kotomaassa ymmärtämättömille junteille esiintyä.

        Suomessa kun ei ole oikeastaan Samulin tyylisiä artisteja ollenkaan, tai jos onkin, niin ainakaan he eivät ole suuren yleisön tiedossa. Samulissa on jotain aivan erityistä, hän ei ole tavallisen tylsä tusina-artisti, jossa ainoa kiinnostava puoli on lauluääni. Tämän vuoksi hän kerää kannattajia niistä jotka eivät yleensä välttämättä kiinnostu tällaisten formaattien löytämistä laulajista. Silti, hän on kerännyt faneja myös tyypillisemmästä porukasta, teinitytöistä ja muista muuten vaan häneen hurahtaneista. Hänessä on jotain kaikille. Mahdotonta povata miten hänen tulevaisuutensa tulee kehittymään, kun häntä vastaavia ei ole ollut aikaisemmin. Voi olla että hänestä tulee suurikin ilmiö, ja jopa Lindankin arvailema maailmantähtikin. Tai sitten päinvastoin. Joka tapauksessa kiinnostavin persoona aikoihin, ja vielä mahtava monilahjakas artisti.

        Ja mitä tulee rähjäisiin keikkabusseihin, uskon kyllä että Samuli on kokenut aika paljon kaikenlaista elämänsä aikana, esim sairauksien ja muun osalta, joten tuskinpa olisi keikkabussi mikään mahdottomuus. Ja matkustelua tullut luultavasti tanssiurankin aikana. Hän vaikuttaa muutenkin sellaiselta nöyrältä persoonalta, jolla ei nouse menestys helpolla päähän, ja asenne on kaikin puolin kohdillaan.

        Joten eipä kannata ainakaan isoa hattua ostaa, kun saatat vielä joutua lupauksesi toteuttamaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Aikakone-yhtyeestä tuttu Maki Kolehmainen kuollut

      Kuoli tänään aamuyöstä nopeasti edenneeseen sairauteen. Hän oli 58-vuotias.
      Maailman menoa
      141
      8604
    2. Se viime kohtaaminen

      Oli naine vähän sellainen kohmea. Nopeasti yritin etsiä merkkejä sinusta mutta en saanut mitään ilmi. Ajattelin että ny
      Ikävä
      68
      1413
    3. Mitä kehon osia

      Olet kaivatultasi nähnyt ja piditkö näkemästäsi?
      Ikävä
      60
      1199
    4. Ihan rakentavassa mielessä

      Haluaisin nainen kysyä sinulta ja myös itseltäni että mitä me oikein odotellaan? Olisiko aika jo käydä edes treffeillä?
      Ikävä
      76
      1185
    5. Taidan olla ihan sairas

      Kun mietin jo meidän yhteisen lapsen nimeä 😄
      Ikävä
      90
      1067
    6. Kuinka paljon merkkaa naisen ulkonäkö

      Parisuhteessa ykeensä kysynnvaan Onko kaunis nainen oarempi vaihtoehto kun tavis
      Sinkut
      140
      1028
    7. Olen sinusta nainen

      Oikeasti tosi ylpeä. Tunnen sen miten kehity ja opit säätelemään omia tunteitasi. Se on aina hieno piirre ihmisessä.
      Ikävä
      37
      798
    8. Luin jostain että skorpioni

      Naiset parhaita rakastajattaria…. Pitäneekö paikkansa?
      Ikävä
      102
      795
    9. Pitäisikö alkaa

      Treenaamaan että sulla tippuu silmät päästä kun näet minut ensi kerralla, nainen. 🤔
      Ikävä
      43
      771
    10. 42
      716
    Aihe